abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2016 @ 13:43:18 #201
43556 miss_dynastie
pi_162267574
Nu krijgen we al dat gejankbal van artiesten die wel willen nadenken, als ze maar worden gevraagd. Rot op :') Het is een eer je land te mogen vertegenwoordigen. Dus :7
pi_162267619
quote:
11s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:14 schreef Greys het volgende:
Als je Nederland laat stemmen wordt het Jan Smit.
Wordt het draaiorgel ook weer op het podium geschoven. :X
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2016 @ 13:44:55 #203
163650 Greys
pi_162267626
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:43 schreef miss_dynastie het volgende:
Nu krijgen we al dat gejankbal van artiesten die wel willen nadenken, als ze maar worden gevraagd. Rot op :') Het is een eer je land te mogen vertegenwoordigen. Dus :7
Ik hoop ook serieus dat Waylon zich gewoon zelf aanmeldt *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 13:46:39 #204
375570 crew  Cyan9
pi_162267679
Ik vind Caro top, dus ik ben voor. :D
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_162267696
Ik vind Caro niks en als ze huilt nog veel minder.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2016 @ 13:50:12 #206
43556 miss_dynastie
pi_162267800
Ik ben niet voor Caro.

Zolang we mensen aanwijzen, horen ze wat mij betreft aan drie voorwaarden te voldoen:

- Singer/songwriter
- Met zijn of haar eigen lied, waardoor zijn of haar eigen hoofd op het blok ligt
- En een hit in de afgelopen vijf jaar

Caro is geen songwriter en valt af. 'Hit' kunnen we ook nog over discussiëren, of een 16e plek met een single in 2013 daaronder valt. De vorige successen waren in 2010 en tellen helaas niet mee.

Mocht Caro bereid zijn mee te doen aan een groots en goed opgezet nationaal songfestival en daar als winnaar uitkomen, dan heb ik geen bezwaar tegen deelname. Tot die tijd: nope.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:19:04 #207
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162268603
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:40 schreef Greys het volgende:
"Nadenken over het Songfestival"

Caro Emerald wil best nadenken over een eventuele deelname aan het Eurovisiesongfestival als ze daarvoor wordt gevraagd. Dat onthulde de zangeres dinsdagochtend in de ochtendshow van Giel Beelen op 3FM.

Beelen opperde dat Caro wel eens een goede optie zou zijn om in de voetsporen te treden van Douwe Bob vanwege haar uitstraling en kwaliteit.

"Ik vind dat een mooi compliment", reageerde de zangeres, die niet direct wist of het liedjesfestijn iets voor haar is. "Ik weet het nog zo net niet. Laat ik voorop stellen dat ik nog nooit ben gevraagd. En als ik er voor word gevraagd wil ik er wel serieus over nadenken", gaf ze uiteindelijk toe.

Sinds Anouk deelnam aan het Songfestival in 2013 en het succes van The Common Linnets een jaar later zien meer artiesten een eventuele deelname wel zitten. Afgelopen weekeinde werd Douwe Bob namens Nederland elfde.

http://www.telegraaf.nl/f(...)_Songfestival__.html
Dit is wel meteen het probleem waar we al jaren tegenaan lopen, zei het vorig jaar ook al.

Avrotros wil geen artiesten vragen, maar wil dat ze zich aanmelden. Artiesten willen zich niet aanmelden, maar willen gevraagd worden. Een van de twee partijen (liefst de artiesten imo) moet even de trots opzij zetten, maar ik heb weleens het idee dat Nederlanders juist daar niet altijd zo goed in zijn.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_162268855
Goed nieuws en er is nog meer goed nieuws, want Nick & Simon staan niet open voor ESF-deelname *O*
http://www.mediacourant.n(...)-niet-open-voor-esf/
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 14:30:35 #209
375570 crew  Cyan9
pi_162268913
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:19 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dit is wel meteen het probleem waar we al jaren tegenaan lopen, zei het vorig jaar ook al.

Avrotros wil geen artiesten vragen, maar wil dat ze zich aanmelden. Artiesten willen zich niet aanmelden, maar willen gevraagd worden. Een van de twee partijen (liefst de artiesten imo) moet even de trots opzij zetten, maar ik heb weleens het idee dat Nederlanders juist daar niet altijd zo goed in zijn.
Hier ben ik het wel mee eens, maar opzich is het ook wel vreemd dat een omroep niet een stapje verder wil gaan en artiesten benaderd, los van dat ze soms al selectief artiesten lijken te benaderen. Ik vraag me af hoe ze selecteren wie wel en wie niet.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_162268921
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben niet voor Caro.

Zolang we mensen aanwijzen, horen ze wat mij betreft aan drie voorwaarden te voldoen:

- Singer/songwriter
- Met zijn of haar eigen lied, waardoor zijn of haar eigen hoofd op het blok ligt
- En een hit in de afgelopen vijf jaar

Caro is geen songwriter en valt af. 'Hit' kunnen we ook nog over discussiëren, of een 16e plek met een single in 2013 daaronder valt. De vorige successen waren in 2010 en tellen helaas niet mee.

Mocht Caro bereid zijn mee te doen aan een groots en goed opgezet nationaal songfestival en daar als winnaar uitkomen, dan heb ik geen bezwaar tegen deelname. Tot die tijd: nope.
Wie kunnen er aan die laatste voorwaarde voldoen? Volgens mij zijn dat niet zo gek veel namen eigenlijk... Zeker niet als het gecombineerd moet worden met voorwaarde 1.
pi_162269278
Ik denk bij singer/songwirter teveel aan een bebaarde knul met tatoeages die amper droog achter zijn oren is in een houthakkersoverhemd, die twee akkoorden kan spelen en aan het kwijlen is over zijn verloren liefde van toen hij 15 was en dat zijn teamleider bij Albert Heijn hem niet met respect heeft behandeld.

Ik neem aan dat met singer/songwriter hier bedoeld wordt dat iemand in elk geval zijn eigen teksten en muziek schrijft.
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2016 @ 14:42:32 #212
43556 miss_dynastie
pi_162269287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:30 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Wie kunnen er aan die laatste voorwaarde voldoen? Volgens mij zijn dat niet zo gek veel namen eigenlijk... Zeker niet als het gecombineerd moet worden met voorwaarde 1.
Je hebt ook niet zo gek veel namen nodig, maximaal eentje per jaar. En er komen steeds nieuwe artiesten bij; van Douwe Bob had niemand vijf jaar geleden nog gehoord. Maar om er een paar te noemen: Waylon. Maaike Ouboter. Nielson. Dotan. Miss Montreal.

En dan noem ik echt geen persoonlijke voorkeuren, maar noem ik puur mensen op basis van hun kunnen. Zo hou je O'g3ne en Jantje Smit buiten en zo had je de afgelopen jaren de volgende aangewezen artiesten buitengehouden: Edsilia Rombley (voldeed aan geen van 3), Hind (geen hit in de afgelopen 5 jaar, wel haar eigen liedje), de Toppers (geen hit), Sieneke (voldeed aan geen van 3), 3JS (geen hit), Joan (geen hit) en Trijntje (voldeed niet aan 1 en 2, aan 3 alleen vanwege een single met Marco) buitengehouden.
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2016 @ 14:43:58 #213
43556 miss_dynastie
pi_162269330
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:42 schreef Mystikvm het volgende:
Ik denk bij singer/songwirter teveel aan een bebaarde knul met tatoeages die amper droog achter zijn oren is in een houthakkersoverhemd, die twee akkoorden kan spelen en aan het kwijlen is over zijn verloren liefde van toen hij 15 was en dat zijn teamleider bij Albert Heijn hem niet met respect heeft behandeld.

Ik neem aan dat met singer/songwriter hier bedoeld wordt dat iemand in elk geval zijn eigen teksten en muziek schrijft.
Ja, dat is ook de geaccepteerde vertaling daarvan, dat eerste is je persoonlijke invulling/vooroordeel :P
pi_162269942
Is Miss Montreal een singer/songwriter die haar eigen liedjes schrijft? Caro Emerald schrijft ze toch ook met haar team en voor haar eigen platenmaatschappij. Zelfs al is de populariteit van Caro niet meer wat het ooit was, ik denk dat ze met Within Temptation de meest populaire Nederlandse act in het buitenland blijft. Caro Emerald heeft bewezen bij het Europese publiek in de smaak te vallen. Haar 2013-album was minder succesvol, maar kwam binnen op #1 in de Britse albumlijsten, dat heeft geen enkele Nederlandse artiest haar nog nagedaan volgens mij. Haar buiten de deur houden omdat ze geen gitaar vasthoudt zou wat mij betreft een gemiste kans zijn.
pi_162269955
Ik hoop toch op Dotan :) Al bekend in een aantal landen, meer dan een miljoen luisteraars per maand op Spotify en denk dat zijn muziek de oostbloklanden ook aan kan spreken.

Dit is ook alvast een goed teken:
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2016 @ 15:27:33 #216
43556 miss_dynastie
pi_162270310
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:07 schreef Toposcoupe het volgende:
Is Miss Montreal een singer/songwriter die haar eigen liedjes schrijft?
Ja.

quote:
Caro Emerald schrijft ze toch ook met haar team en voor haar eigen platenmaatschappij.
Ik heb een aantal van haar singles aangeklikt en ze heeft nergens credits op haar eigen naam.

quote:
Zelfs al is de populariteit van Caro niet meer wat het ooit was, ik denk dat ze met Within Temptation de meest populaire Nederlandse act in het buitenland blijft. Caro Emerald heeft bewezen bij het Europese publiek in de smaak te vallen. Haar 2013-album was minder succesvol, maar kwam binnen op #1 in de Britse albumlijsten, dat heeft geen enkele Nederlandse artiest haar nog nagedaan volgens mij. Haar buiten de deur houden omdat ze geen gitaar vasthoudt zou wat mij betreft een gemiste kans zijn.
Het gaat niet om de gitaar, maar om het schrijven van je eigen liedjes en scoren van hits. Caro is oud nieuws, niet omdat ik haar niet goed vind, maar omdat ze niet scoort. UK-publiek zou ik niet op af durven gaan, die hadden Douwe Bob ook al tot winnaar uitgeroepen, terwijl ze geen puntje hebben gegeven. Daar kun je dus niet op afgaan. Het zou zo moeten zijn dat artiesten of aan die drie voorwaarden voldoen, of meedoen aan een voorselectie. Of je moet weer zin hebben om mee te doen om de show te vullen.
pi_162270372
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:42 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Je hebt ook niet zo gek veel namen nodig, maximaal eentje per jaar. En er komen steeds nieuwe artiesten bij; van Douwe Bob had niemand vijf jaar geleden nog gehoord. Maar om er een paar te noemen: Waylon. Maaike Ouboter. Nielson. Dotan. Miss Montreal.

En dan noem ik echt geen persoonlijke voorkeuren, maar noem ik puur mensen op basis van hun kunnen. Zo hou je O'g3ne en Jantje Smit buiten en zo had je de afgelopen jaren de volgende aangewezen artiesten buitengehouden: Edsilia Rombley (voldeed aan geen van 3), Hind (geen hit in de afgelopen 5 jaar, wel haar eigen liedje), de Toppers (geen hit), Sieneke (voldeed aan geen van 3), 3JS (geen hit), Joan (geen hit) en Trijntje (voldeed niet aan 1 en 2, aan 3 alleen vanwege een single met Marco) buitengehouden.
Van dat rijtje die je opnoemt acht ik alleen Waylon en Dotan geschikt. Maaike Ouboter is te veel gejank. Nielson is een Nederlandstalige zanger, dus dan krijg je een mislukte vertaling zoals we bij de 3Js zagen. En Miss Montreal is te knullig en te veel binnen de lijntjes.

Verder bijvoorbeeld Kensington of Mr Probz goede suggesties.
Ik vind die criteria die jij opnoemt zijn wel goede criteria om de echte artiesten te scheiden van de neppers.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2016 @ 15:35:11 #218
43556 miss_dynastie
pi_162270462
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:31 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Van dat rijtje die je opnoemt acht ik alleen Waylon en Dotan geschikt. Maaike Ouboter is te veel gejank. Nielson is een Nederlandstalige zanger, dus dan krijg je een mislukte vertaling zoals we bij de 3Js zagen. En Miss Montreal is te knullig en te veel binnen de lijntjes.

Verder bijvoorbeeld Kensington of Mr Probz goede suggesties.
Ik vind die criteria die jij opnoemt zijn wel goede criteria om de echte artiesten te scheiden van de neppers.
Daar gaat het vooral om en ik noemde gewoon een aantal namen. Zeker geen persoonlijke favorieten, zo heb ik niks met Nielson, Miss Montreal, Maaike Ouboter en twijfel ik zelfs over Waylon (ja, dat is hier vloeken in de kerk, I know). Maar het is niet dat het onmogelijke criteria zijn en de Avrotros zou die gewoon moeten hanteren. Als er zich dan niemand meldt, kan je altijd nog mensen gaan vragen. Die dus aan die criteria voldoen. Ik ben echt helemaal klaar met wannabes en het duurt nog een hele tijd voor wij toe zijn aan een voorronde van de kwaliteit Melodifestivalen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2016 @ 16:07:25 #219
163650 Greys
pi_162271262
Klik van Dotan een paar pinkpop youtubes aan, hoor hem live zingen voor groot publiek en schrap hem daarna. Want die zingt lang niet altijd zuiver. Lijkt me een behoorlijk risico op een esf.

Ik hoop dat we idd weer iemand krijgen die met EIGEN muziek gaat, want het feit dat zowel Anouk, TCL EN Douwe een nieuw album te promoten hadden en daarom mede hun duivelse best deden heeft Ned geen windeieren gelegd. Dat waren precies degenen die naar de finale gingen. Trek je conclusie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2016 @ 17:09:18 #220
368283 ato
pi_162272797
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:40 schreef Greys het volgende:
"Nadenken over het Songfestival"

Caro Emerald wil best nadenken over een eventuele deelname aan het Eurovisiesongfestival als ze daarvoor wordt gevraagd. Dat onthulde de zangeres dinsdagochtend in de ochtendshow van Giel Beelen op 3FM.

Beelen opperde dat Caro wel eens een goede optie zou zijn om in de voetsporen te treden van Douwe Bob vanwege haar uitstraling en kwaliteit.

"Ik vind dat een mooi compliment", reageerde de zangeres, die niet direct wist of het liedjesfestijn iets voor haar is. "Ik weet het nog zo net niet. Laat ik voorop stellen dat ik nog nooit ben gevraagd. En als ik er voor word gevraagd wil ik er wel serieus over nadenken", gaf ze uiteindelijk toe.

Sinds Anouk deelnam aan het Songfestival in 2013 en het succes van The Common Linnets een jaar later zien meer artiesten een eventuele deelname wel zitten. Afgelopen weekeinde werd Douwe Bob namens Nederland elfde.

http://www.telegraaf.nl/f(...)_Songfestival__.html
Ik zeg doen
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2016 @ 17:11:50 #221
368283 ato
pi_162272861
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:07 schreef Greys het volgende:
Klik van Dotan een paar pinkpop youtubes aan, hoor hem live zingen voor groot publiek en schrap hem daarna. Want die zingt lang niet altijd zuiver. Lijkt me een behoorlijk risico op een esf.

Ik hoop dat we idd weer iemand krijgen die met EIGEN muziek gaat, want het feit dat zowel Anouk, TCL EN Douwe een nieuw album te promoten hadden en daarom mede hun duivelse best deden heeft Ned geen windeieren gelegd. Dat waren precies degenen die naar de finale gingen. Trek je conclusie.
Douwe Bob was ook niet bij alle concerten zuiver.
Life can be a bitch, so like it..
pi_162272900
Wat betref Caro Emerald: 5 jaar geleden had ik enthousiast 'ja' gezegd.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2016 17:13:54 ]
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2016 @ 17:20:51 #223
368283 ato
pi_162273048
Wie weet heeft Caro nog een leuke verrassing :-)
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2016 @ 17:23:08 #224
163650 Greys
pi_162273103
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:11 schreef ato het volgende:

[..]

Douwe Bob was ook niet bij alle concerten zuiver.
Die heb ik echt zelden tot nooit onzuiver horen zingen. Ook tijdens een compleet drie uur durend concert.
Kijk, zelfs Waylon of Ilse of Douwe zal heus ooit weleens een rotnoot hebben gehad, maar bij Dotan kwam het wel erg zwak over live voor groot publiek. Misschien is hij tegenwoordig knettergoed hoor, maar ik zie hem eigenlijk bijna nooit live zingen op tv? (ik hoor sowieso verdomd weinig van hem, maar dat ligt mss aan mij..)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_162273114
Caro met een lekker jazznummer O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')