abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 28 november 2017 @ 12:25:19 #126
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_175358849
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 12:15 schreef dimmak het volgende:

[..]

Daar ben ik al aan begonnen. Ik kwam eigenlijk tot de conclusie dat Bootstrap een beetje overbodig is voor een layout en ik beter from scratch kun schrijven. Of zie ik dat verkeerd?
Als je alles handmatig wil doen (incl responsive maken etc), veel plezier maar mij niet gezien hoor. Als het meer dan een simpele pagina is gebruik ik gewoon een framework, dat scheelt veel kostbare ontwikkeltijd doordat je zelf niet steeds het wiel opnieuw hoeft uit te vinden.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 28 november 2017 @ 12:27:14 #127
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_175358901
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 12:15 schreef dimmak het volgende:

[..]

Daar ben ik al aan begonnen. Ik kwam eigenlijk tot de conclusie dat Bootstrap een beetje overbodig is voor een layout en ik beter from scratch kun schrijven. Of zie ik dat verkeerd?
Dat hangt af van wat je wil maken.
Overigens is bootstrap niet één vast pakket. Je er bijvoorbeeld voor kiezen alleen het grid-systeem te gebruiken. Daarmee bespaar je jezelf al een hoop gedoe met het plaatsen en responsive maken van je layout.
Je moeder is een hamster
pi_175359119
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 12:25 schreef mstx het volgende:

[..]

Als je alles handmatig wil doen (incl responsive maken etc), veel plezier maar mij niet gezien hoor. Als het meer dan een simpele pagina is gebruik ik gewoon een framework, dat scheelt veel kostbare ontwikkeltijd doordat je zelf niet steeds het wiel opnieuw hoeft uit te vinden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 12:27 schreef Crutch het volgende:

[..]

Dat hangt af van wat je wil maken.
Overigens is bootstrap niet één vast pakket. Je er bijvoorbeeld voor kiezen alleen het grid-systeem te gebruiken. Daarmee bespaar je jezelf al een hoop gedoe met het plaatsen en responsive maken van je layout.
Ok. Ja het hele framework leek mij een beetje te veel van het goede om te gebruiken. Ik ga eerst wel aan de slag met HTML5, CSS en JS om dat bij te spijkeren.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 29 december 2017 @ 18:18:07 #129
468509 _--_
In varietate concordia
pi_176119062
Ik heb dus de volgende site: http://themuurtje.me en wil er graag een tijdlimiet op zetten van 30 seconden, anders wordt er enorm gespammed. :')

edit: trek je niets aan van die scripts, ik hem mensen gevraagd om te injecteren om veiligheid te testen.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_176135853
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2017 18:18 schreef _--_ het volgende:
Ik heb dus de volgende site: http://themuurtje.me en wil er graag een tijdlimiet op zetten van 30 seconden, anders wordt er enorm gespammed. :')
Hoe precies denk je dat spammen tegen te gaan door een tijdlimiet in te stellen? (En wat voor limiet moet dat dan zijn?)
  dinsdag 2 januari 2018 @ 00:55:36 #131
468509 _--_
In varietate concordia
pi_176229665
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 01:03 schreef Light het volgende:

[..]

Hoe precies denk je dat spammen tegen te gaan door een tijdlimiet in te stellen? (En wat voor limiet moet dat dan zijn?)
Mensen hebben dus blijkbaar zin om achterelkaar berichten te schrijven. Als je er een tijdslimiet opzet moeten ze steeds 30 seconden wachten voordat ze weer een bericht kunnen versturen. Hierdoor verminderd de drang tot spammen. (tenzij je diehard bent :P )
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_176230919
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:55 schreef _--_ het volgende:

[..]

Mensen hebben dus blijkbaar zin om achterelkaar berichten te schrijven. Als je er een tijdslimiet opzet moeten ze steeds 30 seconden wachten voordat ze weer een bericht kunnen versturen. Hierdoor verminderd de drang tot spammen. (tenzij je diehard bent :P )
Maar dit ga je niet oplossen met Javascript, en al helemaal niet met HTML of CSS. Hiervoor moet je server-side zijn.
pi_176232222
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 08:26 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Maar dit ga je niet oplossen met Javascript, en al helemaal niet met HTML of CSS. Hiervoor moet je server-side zijn.
Dit, net als de validatie van je patterns en required velden
  woensdag 3 januari 2018 @ 20:45:32 #134
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_176267781
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 08:26 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Maar dit ga je niet oplossen met Javascript, en al helemaal niet met HTML of CSS. Hiervoor moet je server-side zijn.
Kan heus wel.
Als het puur om te snel berichten achter elkaar te sturen te doen is dan kan je er redelijk gemakkelijk mee weg komen om wat timestamps in je localStorage op te slaan.
Je moeder is een hamster
  woensdag 3 januari 2018 @ 20:46:37 #135
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_176267808
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:40 schreef vallisarosa het volgende:

[..]

Dit, net als de validatie van je patterns en required velden
Dat lijkt me op z'n minst een vereiste.
Je moeder is een hamster
pi_176272136
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:46 schreef Crutch het volgende:

[..]

Dat lijkt me op z'n minst een vereiste.
Yep. En die ontbreekt volledig. Validatie in de browser is prima met het oog op user experience, en op de server is nodig voor de veiligheid/correctheid van de data.
pi_176272316
En een POST to GET redirect voorkomt dat het formulier meerdere keren verzonden kan worden. (In ieder geval voorkomt het dat F5 meerdere keren het formulier verstuurt.)
pi_189173967
Hier misschien mensen met react ervaring die mij misschien wat zou kunnen uitleggen?

DIG / [es6 React]React Render vraag
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189414555
http://latentflip.com/loupe/

Erg coole website gevonden om meer inzicht te krijgen in hoe de executie van javascript onder de motorkap werkt. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189414671
Mijn mind is een beetje blown, maar begrijp ik het goed als ik stel dat je zonder de web api's geen asynchrone code kan schrijven in javascript? Of zelfs nog dat je geen asynchrone javascript kan schrijven, maar dat je daar functies als setTimeout uit de host environment voor nodig hebt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 14 oktober 2019 @ 15:41:42 #141
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_189430315
quote:
16s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:20 schreef FlippingCoin het volgende:
Mijn mind is een beetje blown, maar begrijp ik het goed als ik stel dat je zonder de web api's geen asynchrone code kan schrijven in javascript? Of zelfs nog dat je geen asynchrone javascript kan schrijven, maar dat je daar functies als setTimeout uit de host environment voor nodig hebt?
sec synchroon/asynchrone javascript code bestaat niet. Code kan synchroon of asynchroon uitgevoerd worden, maar of dat gebeurt of niet is afhankelijk van de engine die de code uitvoert, niet de code zelf. Je kunt wel met keywords aangeven of code mogelijk asynchroon uitgevoerd kan worden (async/await) maar eigenlijk zijn dat gewoon wrappers rond code die gebruik maakt van functies die vaak (maar niet noodzakelijk!) als asynchroon bekend zijn, zoals settimeout. Dit garandeert echter geen asynchrone uitvoering, dat is aan de engine die de code compileert en uitvoert.

Wanneer code gecompileerd wordt, wordt je javascript code in een rits van cpu-instrucies omgezet. Dit gebeurt niet per regel, dat is te inefficient. De javascript engine bekijkt je code van begin tot eind (of een deel in geval van Just-in-time compilation), de functies en de functies die die weer aanroepen (ad infinitum), en maakt daar één rits instructies van. Dit werkt prima, totdat code als asynchroon aangemerkt wordt. Immers, deze code wordt uitgevoerd nav een trigger en zal dus de huidige cpu-thread moeten blocken totdat dat event getriggerd wordt, en dat is dan weer inefficient. In dit geval zal de compiler de code die VOLGT op de asynchrone code als een aparte rits instructies moeten compileren, zodat de cpu-thread, na het uitvoeren van de synchrone code, ondertussen eventueel andere code kan uitvoeren. Ook 'synchrone' code die volgt op een asynchrone code wordt als apart blok (en dus asynchroon) uitgevoerd. De enige reden waarom code asynchroon uitgevoerd moet worden is wanneer er externe triggers zijn, zoals bij settimeout of httprequests of filesystem events (triggers vanuit host omgeving). In alle andere gevallen is je code in principe gewoon één lange lijst van instructies en dus niet asynchroon. Feitelijk heb je dus wel gelijk (je hebt speciale functies uit je host omgeving nodig om code asynchroon te maken), maar het gaat dan om de uitvoering, niet de code definitie.

Ter verduidelijking (en naar ik aanneem overbodigheid) asynchrone code is niet multithreaded code. Asynchrone code stelt je in staat stukjes code uit te voeren in kleinere blokjes die door de host/compiler zodanig uitgevoerd wordt dat een enkele thread meerdere taken efficient en snel tegelijkertijd (eigenlijk omstebeurt) uit kan voeren zonder dat je als programmeur overal lastige mulithread functies moet toevoegen om onnodig wachten tussendoor te voorkomen. Dit maakt asynchrone code extreem efficient in webserver achtige functies, waar vaak behoefte is aan simpele stukjes code die vaak en snel uitgevoerd moeten worden met soms wachttijd tussendoor, zoals ophalen bestanden of database records (verklaart deels populariteit node.js). Om code multithreaded te krijgen heb je in javascript web workers (althans in browsers), die stellen je in staat over meerdere threads code te laten lopen.

hoop dat dit eea verduidelijkt
pi_189430501
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:41 schreef ralfie het volgende:

[..]

sec synchroon/asynchrone javascript code bestaat niet. Code kan synchroon of asynchroon uitgevoerd worden, maar of dat gebeurt of niet is afhankelijk van de engine die de code uitvoert, niet de code zelf. Je kunt wel met keywords aangeven of code mogelijk asynchroon uitgevoerd kan worden (async/await) maar eigenlijk zijn dat gewoon wrappers rond code die gebruik maakt van functies die vaak (maar niet noodzakelijk!) als asynchroon bekend zijn, zoals settimeout. Dit garandeert echter geen asynchrone uitvoering, dat is aan de engine die de code compileert en uitvoert.

Wanneer code gecompileerd wordt, wordt je javascript code in een rits van cpu-instrucies omgezet. Dit gebeurt niet per regel, dat is te inefficient. De javascript engine bekijkt je code van begin tot eind (of een deel in geval van Just-in-time compilation), de functies en de functies die die weer aanroepen (ad infinitum), en maakt daar één rits instructies van. Dit werkt prima, totdat code als asynchroon aangemerkt wordt. Immers, deze code wordt uitgevoerd nav een trigger en zal dus de huidige cpu-thread moeten blocken totdat dat event getriggerd wordt, en dat is dan weer inefficient. In dit geval zal de compiler de code die VOLGT op de asynchrone code als een aparte rits instructies moeten compileren, zodat de cpu-thread, na het uitvoeren van de synchrone code, ondertussen eventueel andere code kan uitvoeren. Ook 'synchrone' code die volgt op een asynchrone code wordt als apart blok (en dus asynchroon) uitgevoerd. De enige reden waarom code asynchroon uitgevoerd moet worden is wanneer er externe triggers zijn, zoals bij settimeout of httprequests of filesystem events (triggers vanuit host omgeving). In alle andere gevallen is je code in principe gewoon één lange lijst van instructies en dus niet asynchroon. Feitelijk heb je dus wel gelijk (je hebt speciale functies uit je host omgeving nodig om code asynchroon te maken), maar het gaat dan om de uitvoering, niet de code definitie.

Ter verduidelijking (en naar ik aanneem overbodigheid) asynchrone code is niet multithreaded code. Asynchrone code stelt je in staat stukjes code uit te voeren in kleinere blokjes die door de host/compiler zodanig uitgevoerd wordt dat een enkele thread meerdere taken efficient en snel tegelijkertijd (eigenlijk omstebeurt) uit kan voeren zonder dat je als programmeur overal lastige mulithread functies moet toevoegen om onnodig wachten tussendoor te voorkomen. Dit maakt asynchrone code extreem efficient in webserver achtige functies, waar vaak behoefte is aan simpele stukjes code die vaak en snel uitgevoerd moeten worden met soms wachttijd tussendoor, zoals ophalen bestanden of database records (verklaart deels populariteit node.js). Om code multithreaded te krijgen heb je in javascript web workers (althans in browsers), die stellen je in staat over meerdere threads code te laten lopen.

hoop dat dit eea verduidelijkt
Flinke post. ^O^

Ik zit alleen nog een beetje in de knoop met een ding, je hebt dus een stack en een queue, en als je stack leeg is kunnen er dingen van de queue gepakt worden toch? Maar wanneer je in een loop zit is de stack nooit leeg toch, dan zou er nooit tijd zijn voor de queue of begrijp ik dit verkeerd?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 14 oktober 2019 @ 17:03:55 #143
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_189431620
quote:
16s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Flinke post. ^O^

Ik zit alleen nog een beetje in de knoop met een ding, je hebt dus een stack en een queue, en als je stack leeg is kunnen er dingen van de queue gepakt worden toch? Maar wanneer je in een loop zit is de stack nooit leeg toch, dan zou er nooit tijd zijn voor de queue of begrijp ik dit verkeerd?
Nu verlies je me een beetje. Heb je het over geheugen (stack and heap) ? heb je met js toch niet mee te maken?
pi_189431720

https://medium.com/@gaura(...)-part-1-5683dea1f5ec

Volgens dit artikel komt wanneer je een web API functie aanroept deze op de message queue te liggen, en wordt wanneer de stack leeg is een item van de queue gepakt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 14 oktober 2019 @ 17:37:18 #145
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_189432048
quote:
16s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Flinke post. ^O^

Ik zit alleen nog een beetje in de knoop met een ding, je hebt dus een stack en een queue, en als je stack leeg is kunnen er dingen van de queue gepakt worden toch? Maar wanneer je in een loop zit is de stack nooit leeg toch, dan zou er nooit tijd zijn voor de queue of begrijp ik dit verkeerd?
quote:
16s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
https://medium.com/@:gaur(...)-part-1-5683dea1f5ec

Volgens dit artikel komt wanneer je een web API functie aanroept deze op de message queue te liggen, en wordt wanneer de stack leeg is een item van de queue gepakt.
ah zo. Ja, dat klopt, wanneer je in een loop zit heeft het systeem geen tijd om messages te behandelen en zal de boel dus vastlopen, tenzij de host iets ingebouwd heeft (biiv max elke seconde de behandeling van de stack onderbreken om een message te lezen en indien deze prio heeft te behandelen. Denk bijv aan een ctr+alt+del commando. om die reden wordt geadviseerd om zware, langdraaiende javascript taken naar een andere worker over te hevelen zodat de primare thread tijd vrij heeft om messages (of events) te behandelen.
pi_189432097
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:37 schreef ralfie het volgende:

[..]


[..]

ah zo. Ja, dat klopt, wanneer je in een loop zit heeft het systeem geen tijd om messages te behandelen en zal de boel dus vastlopen, tenzij de host iets ingebouwd heeft (biiv max elke seconde de behandeling van de stack onderbreken om een message te lezen en indien deze prio heeft te behandelen. Denk bijv aan een ctr+alt+del commando. om die reden wordt geadviseerd om zware, langdraaiende javascript taken naar een andere worker over te hevelen zodat de primare thread tijd vrij heeft om messages (of events) te behandelen.
En die zware taak moet je dan mbv een web worker overhevelen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 14 oktober 2019 @ 17:44:55 #147
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_189432238
quote:
Oke top dankjewel! :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198406815
Een kick met een vraagje. Ik ben wat aan het hobbyen met bootstrap. Ik heb een pagina met een aantal kolommen en die wil ik mooi elkaar laten opvolgen. Dit heb ik voor elkaar gekregen met Masonry alleen mobiel is het geen porum. Het mooist zou zijn als ik mobiel alles onder elkaar zou komen te zien ipv 2 naast elkaar. Krijg ik dat met Masonry nog voor elkaar, of moet ik het dan over een andere boeg gooien?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
<div class="album py-5 bg-light">
<
div class="container">
<
div class="row row-cols-2" data-masonry='{"percentPosition": true }'>
<
div class="col">
<
div class="card">
1
</div>
</
div>
<
div class="col">
<
div class="card">
2
</div>
</
div>
<
div class="col">
<
div class="card">
3
</div>
</
div>
<
div class="col">
<
div class="card">
4
</div>
</
div>
<
div class="col">
<
div class="card">
5
</div>
</
div>
</
div>
</
div>
?>

Dit is mijn opbouw. (PHP tags gebruikt want code tags zijn kapot met deze code)
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 12:19:43 #150
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_198408517
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:20 schreef dimmak het volgende:
Een kick met een vraagje. Ik ben wat aan het hobbyen met bootstrap. Ik heb een pagina met een aantal kolommen en die wil ik mooi elkaar laten opvolgen. Dit heb ik voor elkaar gekregen met Masonry alleen mobiel is het geen porum. Het mooist zou zijn als ik mobiel alles onder elkaar zou komen te zien ipv 2 naast elkaar. Krijg ik dat met Masonry nog voor elkaar, of moet ik het dan over een andere boeg gooien?
[ code verwijderd ]

Dit is mijn opbouw. (PHP tags gebruikt want code tags zijn kapot met deze code)
Als je de broncode van het voorbeeld bekijkt dan zie je dat ze extra classes toevoegen aan de
1
2
3
<?php
<div class="col">
?>
Bijvoorbeeld
1
2
3
<?php
<div class="col-sm-6 col-lg-4 mb-4">
?>
Met deze classes definieer je hoe breed de elementen worden voor bepaalde breakpoints, zie https://getbootstrap.com/docs/5.0/layout/columns/ voor meer info.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')