abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:53:56 #126
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_166031958
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 09:26 schreef T_Killer het volgende:
Die mod met die rijrichtingen heb ik en gebruik ik ook (zie ook de wegmarkeringspijlen).

Echter omdat alles dubbelbaans is (zowel wegen als rotonde) zouden ze naast de rechterbaan ook de linkerbaan kunnen pakken om beter door te stromen. Echter doen ze dat niet.

Ik heb meerdere van dit soort drukkere punten in de stad. De AI van het verkeer schiet op die plekken te kort om het goed door te laten stromen, vandaar mijn vraag naar een mod die dat kan verbeteren.
De AI is niet zo slim helaas. Heb je aangegeven dat ze van de rechterbaan enkel de rechterbaan mogen pakken en op de linkerbaan, enkel de linkerbaan?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_166250505
Net 60 pagina's aan workshop subscriptions weg gehaald omdat er iets niet helemaal klopte en ik de game niet op kon starten. _O-

Wil graag weer starten met de game, heb zin om wat steden te bouwen. Zijn de DLCs de moeite waard en welke (up to date) Steam Workshop items moet ik sowieso even checken als terugkerende speler?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2016 21:59:01 ]
pi_166259854
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:58 schreef Typisch het volgende:
Net 60 pagina's aan workshop subscriptions weg gehaald omdat er iets niet helemaal klopte en ik de game niet op kon starten. _O-

Wil graag weer starten met de game, heb zin om wat steden te bouwen. Zijn de DLCs de moeite waard en welke (up to date) Steam Workshop items moet ik sowieso even checken als terugkerende speler?
Ik vind de DLCs niet heel erg de moeite waard (heb ze zelf wel), omdat de belangrijkste functies ook in de gratis patches zaten. Misschien dat de trams van Snowfall je nog kunnen bekoren, maar ik zou wachten tot ze weer een keer in een (Steam)sale zitten.

Wat mods betreft is dit een behoorlijk uitgebreide collectie waaruit je kunt shoppen: https://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/wiki/modlist waar ik de "Move It!"-mod nog aan wil toevoegen. Dat is ook echt een zegen.

Wat assets betreft zou ik gewoon kijken naar wat er de laatste 3 maanden het meest gesubscribed is. Of de collecties pakken van bekende Youtubers.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_166280016
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:58 schreef Typisch het volgende:
Net 60 pagina's aan workshop subscriptions weg gehaald omdat er iets niet helemaal klopte en ik de game niet op kon starten. _O-

Wil graag weer starten met de game, heb zin om wat steden te bouwen. Zijn de DLCs de moeite waard en welke (up to date) Steam Workshop items moet ik sowieso even checken als terugkerende speler?
nu 75% korting op Steam tot 1 Nov.

http://store.steampowered.com/app/255710/?snr=1_7_7_204_150_2
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_166286359
Iemand enig idee hoe het kan dat ik mijn tijd niet meer sneller kan laten lopen? Als ik op die pijltjes klik gebeurt er niets..
pi_166286501
Heb ik ook, althans als mijn steden groter worden. Vanaf 150.000 inwoners. Ik vermoed dat het spel dan gewoon teveel vraagt van de CPU.
  Admin zondag 30 oktober 2016 @ 06:18:12 #132
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_166295888
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_166306099
Net m'n computer weer gemaakt, veel zin om te gaan bouwen, crasht dat spel zonder reden. :'( Het is me niet gegund.
  Moderator maandag 31 oktober 2016 @ 23:20:46 #134
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166338243
Godsamme, ik dacht vanmiddag "laat ik weer eens Cities spelen". Er stond tot vanmiddag 99 uur op de klok. Ik sluit net af en de gespeelde tijd is nu 109 uur :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 1 november 2016 @ 05:04:21 #135
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_166340218
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 23:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Godsamme, ik dacht vanmiddag "laat ik weer eens Cities spelen". Er stond tot vanmiddag 99 uur op de klok. Ik sluit net af en de gespeelde tijd is nu 109 uur :')
:o Dan ben je vast lekker opgeschoten.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 11:28:44 #136
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166343139
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 05:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

:o Dan ben je vast lekker opgeschoten.
Mwa, ben drie of vier keer opnieuw begonnen en uiteindelijk gewoon een grid city gebouwd op de manier die ik altijd deed. Sandboxen, alvast wat extra gebied kopen, snelweg doortrekken naar beneden met tussendoor 3 mogelijkheden om naar links en rechts af te slaan. Vervolgens linksboven wat industrie, rechtsboven de huizen met een "main street" voor winkels en vervolgens lekker uitbreiden :P

De echte ellende begon meteen zodra ik linksonder high rise + dense commercial aanlegde. In no-time stond de hele snelweg vast omdat iedereen wilde winkelen en wiet wilde roken _O- Ik heb nog voor de zekerheid de twee gebieden links van m'n stad gekocht en een snelweg doorgetrokken tot dat stuk, maar het mocht niet baten: alles zat muurvast en om de een of andere reden vielen er bosjes doden in de winkels :')

Achja, ik bouw wel lekker verder en zie wel hoe ik dat een keer op ga lossen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 18:17:14 #137
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166350709
Bovenstaande game gewist en vanmiddag wederom opnieuw begonnen, maar deze keer heb ik eerst de snelwegen aangelegd en ging daarna pas de rest bouwen.

Er loopt geen snelweg door de stad zelf, maar er zijn per "blok" minstens drie afslagen/opritten, waardoor men in een mum van tijd geheel ergens anders is:



Linksboven: standaardindustrie
Linksmidden: dikke winkels
Linksonder: standaardindustrie

Rechtsboven: standaardhuisjes en standaardwinkels
Rechtsmidden: dikke huizen en standaardwinkels
Rechtsonder: kantorenpark

Het mooie hiervan is dat de woonwijken betrekkelijk rustig zijn en de chaos tot nu toe alleen linksboven plaatsvindt :P

Ik heb het gebied ten zuiden van de eerste tile ook gekocht, daar staan het voetbalstadion, kantoren en een handjevol landfills.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 2 november 2016 @ 00:57:07 #138
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166361511
Pfff, heb vandaag bijna 9 uur zitten spelen _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 15:44:02 #139
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166392523
Heuj, meer dan 100.000 inwoners.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 3 november 2016 @ 16:37:29 #140
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166393399
Hier begint het toch ook weer te jeuken. Ik vind het alleen zo verschrikkelijk kut van mezelf dat ik het geduld en kunde niet heb om het heel ver vooruit te plannen en er ook echt een stadsgevoel aan te geven die boven het fugly uitstijgt. ;(
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 17:02:44 #141
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166393807
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2016 16:37 schreef jogy het volgende:
Hier begint het toch ook weer te jeuken. Ik vind het alleen zo verschrikkelijk kut van mezelf dat ik het geduld en kunde niet heb om het heel ver vooruit te plannen en er ook echt een stadsgevoel aan te geven die boven het fugly uitstijgt. ;(
Heb ik ook, maar blijf nu maar gewoon doorgaan met m'n lelleke grid city:





Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 3 november 2016 @ 17:04:04 #142
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166393821
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 17:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Heb ik ook, maar blijf nu maar gewoon doorgaan met m'n lelleke grid city:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die vind ik nog best mooi eigenlijk. ik ga ff kijken of ik nog screenshots online heb staan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 17:08:09 #143
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166393886
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2016 17:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Die vind ik nog best mooi eigenlijk. ik ga ff kijken of ik nog screenshots online heb staan.
Het lijkt misschien heel wat, maar zowat alle districten zijn rechttoe-rechtaan zonder enige fantasie :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 3 november 2016 @ 17:11:19 #144
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166393934
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 17:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Het lijkt misschien heel wat, maar zowat alle districten zijn rechttoe-rechtaan zonder enige fantasie :P
Ja oké maar er is in ieder geval over nagedacht en op langere termijn lijkt het ook nog eens te werken. ik begin met één straatje tot het een stadsblok is, daarna kom ik er ergens achter dat ik de verkeersader volledig vergeten ben en prop ik die er tussen als een verschrikkelijk mislukte lasnaad, dan gaat er ergens anders weer iets mis en sloop ik de bende om er iets anders in te proppen en door mijn plopmanie flikker ik ergens tussen in ook een dierentuin midden in een industrieterrein.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 17:14:50 #145
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166393986
quote:
9s.gif Op donderdag 3 november 2016 17:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja oké maar er is in ieder geval over nagedacht en op langere termijn lijkt het ook nog eens te werken. ik begin met één straatje tot het een stadsblok is, daarna kom ik er ergens achter dat ik de verkeersader volledig vergeten ben en prop ik die er tussen als een verschrikkelijk mislukte lasnaad, dan gaat er ergens anders weer iets mis en sloop ik de bende om er iets anders in te proppen en door mijn plopmanie flikker ik ergens tussen in ook een dierentuin midden in een industrieterrein.
Ja dat ken ik maar al te goed _O-

Daarom heb ik bij deze map eerst de snelwegen aangelegd, afslagen gemaakt en toen een invulling gegeven. Het helpt ook wel dat ik sandbox speel, want op de normale manier had ik het net zo hard verneukt als anders :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_166409540
quote:
9s.gif Op donderdag 3 november 2016 17:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja oké maar er is in ieder geval over nagedacht en op langere termijn lijkt het ook nog eens te werken. ik begin met één straatje tot het een stadsblok is, daarna kom ik er ergens achter dat ik de verkeersader volledig vergeten ben en prop ik die er tussen als een verschrikkelijk mislukte lasnaad, dan gaat er ergens anders weer iets mis en sloop ik de bende om er iets anders in te proppen en door mijn plopmanie flikker ik ergens tussen in ook een dierentuin midden in een industrieterrein.
Moet gewoon kunnen toch? Zolang je maar de wegenhierarchie een beetje in stand houdt. Ik bouw zelf vrijwel alles organisch, zonder heel veel vooruit te plannen (hooguit heel globaal waar op de map ik een centrum etc. wil hebben) en bij mij gaat dat vrijwel altijd goed of is het met wat hoofdbrekens echt wel op te lossen. Het allerbelangrijkste waar je aan moet denken is niet te veel kruispunten op je verkeersaders, want anders loopt het binnen no-time vast.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator vrijdag 4 november 2016 @ 11:19:43 #147
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166409984
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 10:49 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Moet gewoon kunnen toch? Zolang je maar de wegenhierarchie een beetje in stand houdt. Ik bouw zelf vrijwel alles organisch, zonder heel veel vooruit te plannen (hooguit heel globaal waar op de map ik een centrum etc. wil hebben) en bij mij gaat dat vrijwel altijd goed of is het met wat hoofdbrekens echt wel op te lossen. Het allerbelangrijkste waar je aan moet denken is niet te veel kruispunten op je verkeersaders, want anders loopt het binnen no-time vast.
Ach, dat valt wel op te lossen met zo'n traffic manager. Flink wat bouwen, Ctrl + T doen, rechtermuis op het stoplichticoontje en op "remove all traffic lights" klikken. Klaar :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 4 november 2016 @ 13:57:47 #148
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_166413047
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 16:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
Even een paar screenshots van mijn nieuwste gebied, een "entertainment area" met stadion en aquarium.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heel album: Cities: Skylines; Koningshaven Entertainment Area - Album on Imgur
Momenteel te druk met Civ VI, maar dat album sla ik op als studieobject :7
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_166415731
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ach, dat valt wel op te lossen met zo'n traffic manager. Flink wat bouwen, Ctrl + T doen, rechtermuis op het stoplichticoontje en op "remove all traffic lights" klikken. Klaar :+
Nee dat is lekker realistisch ;) Bovendien is dat ook zeker niet de oplossing voor alles, naar links afslaand verkeer kan dan voor behoorlijk wat problemen gaan zorgen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 13:57 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Momenteel te druk met Civ VI, maar dat album sla ik op als studieobject :7
Thanks! Ik ben na mijn vakantie weer begonnen aan een nieuw project, maar misschien keer ik ooit nog eens terug bij Koningshaven.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator vrijdag 4 november 2016 @ 16:48:57 #150
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166416046
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:30 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Nee dat is lekker realistisch ;) Bovendien is dat ook zeker niet de oplossing voor alles, naar links afslaand verkeer kan dan voor behoorlijk wat problemen gaan zorgen.

[..]

Thanks! Ik ben na mijn vakantie weer begonnen aan een nieuw project, maar misschien keer ik ooit nog eens terug bij Koningshaven.

Ach, om druk verkeer maak ik me geen zorgen, ze zoeken het zelf maar mooi uit. Ik blijf gewoon bouwen en zie wel wat er van komt :P Zolang het in de woonwijken maar rustig is vind het wel goed.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')