De AI is niet zo slim helaas. Heb je aangegeven dat ze van de rechterbaan enkel de rechterbaan mogen pakken en op de linkerbaan, enkel de linkerbaan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:26 schreef T_Killer het volgende:
Die mod met die rijrichtingen heb ik en gebruik ik ook (zie ook de wegmarkeringspijlen).
Echter omdat alles dubbelbaans is (zowel wegen als rotonde) zouden ze naast de rechterbaan ook de linkerbaan kunnen pakken om beter door te stromen. Echter doen ze dat niet.
Ik heb meerdere van dit soort drukkere punten in de stad. De AI van het verkeer schiet op die plekken te kort om het goed door te laten stromen, vandaar mijn vraag naar een mod die dat kan verbeteren.
Ik vind de DLCs niet heel erg de moeite waard (heb ze zelf wel), omdat de belangrijkste functies ook in de gratis patches zaten. Misschien dat de trams van Snowfall je nog kunnen bekoren, maar ik zou wachten tot ze weer een keer in een (Steam)sale zitten.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 21:58 schreef Typisch het volgende:
Net 60 pagina's aan workshop subscriptions weg gehaald omdat er iets niet helemaal klopte en ik de game niet op kon starten.
Wil graag weer starten met de game, heb zin om wat steden te bouwen. Zijn de DLCs de moeite waard en welke (up to date) Steam Workshop items moet ik sowieso even checken als terugkerende speler?
nu 75% korting op Steam tot 1 Nov.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 21:58 schreef Typisch het volgende:
Net 60 pagina's aan workshop subscriptions weg gehaald omdat er iets niet helemaal klopte en ik de game niet op kon starten.
Wil graag weer starten met de game, heb zin om wat steden te bouwen. Zijn de DLCs de moeite waard en welke (up to date) Steam Workshop items moet ik sowieso even checken als terugkerende speler?
Dan ben je vast lekker opgeschoten.quote:Op maandag 31 oktober 2016 23:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Godsamme, ik dacht vanmiddag "laat ik weer eens Cities spelen". Er stond tot vanmiddag 99 uur op de klok. Ik sluit net af en de gespeelde tijd is nu 109 uur
Mwa, ben drie of vier keer opnieuw begonnen en uiteindelijk gewoon een grid city gebouwd op de manier die ik altijd deed. Sandboxen, alvast wat extra gebied kopen, snelweg doortrekken naar beneden met tussendoor 3 mogelijkheden om naar links en rechts af te slaan. Vervolgens linksboven wat industrie, rechtsboven de huizen met een "main street" voor winkels en vervolgens lekker uitbreidenquote:Op dinsdag 1 november 2016 05:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dan ben je vast lekker opgeschoten.
Heb ik ook, maar blijf nu maar gewoon doorgaan met m'n lelleke grid city:quote:Op donderdag 3 november 2016 16:37 schreef jogy het volgende:
Hier begint het toch ook weer te jeuken. Ik vind het alleen zo verschrikkelijk kut van mezelf dat ik het geduld en kunde niet heb om het heel ver vooruit te plannen en er ook echt een stadsgevoel aan te geven die boven het fugly uitstijgt.
Die vind ik nog best mooi eigenlijk. ik ga ff kijken of ik nog screenshots online heb staan.quote:Op donderdag 3 november 2016 17:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Heb ik ook, maar blijf nu maar gewoon doorgaan met m'n lelleke grid city:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het lijkt misschien heel wat, maar zowat alle districten zijn rechttoe-rechtaan zonder enige fantasiequote:Op donderdag 3 november 2016 17:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Die vind ik nog best mooi eigenlijk. ik ga ff kijken of ik nog screenshots online heb staan.
Ja oké maar er is in ieder geval over nagedacht en op langere termijn lijkt het ook nog eens te werken. ik begin met één straatje tot het een stadsblok is, daarna kom ik er ergens achter dat ik de verkeersader volledig vergeten ben en prop ik die er tussen als een verschrikkelijk mislukte lasnaad, dan gaat er ergens anders weer iets mis en sloop ik de bende om er iets anders in te proppen en door mijn plopmanie flikker ik ergens tussen in ook een dierentuin midden in een industrieterrein.quote:Op donderdag 3 november 2016 17:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het lijkt misschien heel wat, maar zowat alle districten zijn rechttoe-rechtaan zonder enige fantasie
Ja dat ken ik maar al te goedquote:Op donderdag 3 november 2016 17:11 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja oké maar er is in ieder geval over nagedacht en op langere termijn lijkt het ook nog eens te werken. ik begin met één straatje tot het een stadsblok is, daarna kom ik er ergens achter dat ik de verkeersader volledig vergeten ben en prop ik die er tussen als een verschrikkelijk mislukte lasnaad, dan gaat er ergens anders weer iets mis en sloop ik de bende om er iets anders in te proppen en door mijn plopmanie flikker ik ergens tussen in ook een dierentuin midden in een industrieterrein.
Moet gewoon kunnen toch? Zolang je maar de wegenhierarchie een beetje in stand houdt. Ik bouw zelf vrijwel alles organisch, zonder heel veel vooruit te plannen (hooguit heel globaal waar op de map ik een centrum etc. wil hebben) en bij mij gaat dat vrijwel altijd goed of is het met wat hoofdbrekens echt wel op te lossen. Het allerbelangrijkste waar je aan moet denken is niet te veel kruispunten op je verkeersaders, want anders loopt het binnen no-time vast.quote:Op donderdag 3 november 2016 17:11 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja oké maar er is in ieder geval over nagedacht en op langere termijn lijkt het ook nog eens te werken. ik begin met één straatje tot het een stadsblok is, daarna kom ik er ergens achter dat ik de verkeersader volledig vergeten ben en prop ik die er tussen als een verschrikkelijk mislukte lasnaad, dan gaat er ergens anders weer iets mis en sloop ik de bende om er iets anders in te proppen en door mijn plopmanie flikker ik ergens tussen in ook een dierentuin midden in een industrieterrein.
Ach, dat valt wel op te lossen met zo'n traffic manager. Flink wat bouwen, Ctrl + T doen, rechtermuis op het stoplichticoontje en op "remove all traffic lights" klikken. Klaarquote:Op vrijdag 4 november 2016 10:49 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Moet gewoon kunnen toch? Zolang je maar de wegenhierarchie een beetje in stand houdt. Ik bouw zelf vrijwel alles organisch, zonder heel veel vooruit te plannen (hooguit heel globaal waar op de map ik een centrum etc. wil hebben) en bij mij gaat dat vrijwel altijd goed of is het met wat hoofdbrekens echt wel op te lossen. Het allerbelangrijkste waar je aan moet denken is niet te veel kruispunten op je verkeersaders, want anders loopt het binnen no-time vast.
Momenteel te druk met Civ VI, maar dat album sla ik op als studieobjectquote:Op donderdag 13 oktober 2016 16:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
Even een paar screenshots van mijn nieuwste gebied, een "entertainment area" met stadion en aquarium.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel album: Cities: Skylines; Koningshaven Entertainment Area - Album on Imgur
Nee dat is lekker realistisch Bovendien is dat ook zeker niet de oplossing voor alles, naar links afslaand verkeer kan dan voor behoorlijk wat problemen gaan zorgen.quote:Op vrijdag 4 november 2016 11:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ach, dat valt wel op te lossen met zo'n traffic manager. Flink wat bouwen, Ctrl + T doen, rechtermuis op het stoplichticoontje en op "remove all traffic lights" klikken. Klaar
Thanks! Ik ben na mijn vakantie weer begonnen aan een nieuw project, maar misschien keer ik ooit nog eens terug bij Koningshaven.quote:Op vrijdag 4 november 2016 13:57 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Momenteel te druk met Civ VI, maar dat album sla ik op als studieobject
Ach, om druk verkeer maak ik me geen zorgen, ze zoeken het zelf maar mooi uit. Ik blijf gewoon bouwen en zie wel wat er van komt Zolang het in de woonwijken maar rustig is vind het wel goed.quote:Op vrijdag 4 november 2016 16:30 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee dat is lekker realistisch Bovendien is dat ook zeker niet de oplossing voor alles, naar links afslaand verkeer kan dan voor behoorlijk wat problemen gaan zorgen.
[..]
Thanks! Ik ben na mijn vakantie weer begonnen aan een nieuw project, maar misschien keer ik ooit nog eens terug bij Koningshaven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |