Dat ze lekker opdonderen. Sinds die ***loterijen er zijn ben ik eerder een lopende reclamefolder dan een postbezorger.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:08 schreef Thomas-sama het volgende:
In september weer hakken in de tijden
Echt stierenstront, die 10% daling was toch al over 2016?
Ik hoop dat iedereen zijn kont tegen de krib gooit en het weigert. Dan leveren ze maar zelf telefoons met een mega-abbo van 8 euro in de maand. Als dan iemand stopt kunnen ze het aan de volgende geven.quote:Op zaterdag 30 april 2016 17:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Staat er nog iets in over die "speciale" aanbieding die ze zouden doen voor een abbo? Want als je daar 2 jaar aan vast zit is dat niet echt een optie natuurlijk. En mijn eigen telefoon zit vol, en past die PostNL app niet meer bij. Daarbij hebben sommige andere collega's, of geen smartphone, of ze hebben een telefoon met een verouderde android versie waardoor de app niet werkt.
Tegen ons is gezegd dat de voorspelde volumedaling van 10-12% al zat verwerkt in de nieuwe tijden per 1 januari. Dus is het niet correct als ze in september nog een keer de tijden gaan aanpassen obv een gedaald volume, want die daling hebben ze in januari al in het vooruit in de looptijd verwerkt. Het is sowieso van de zotte, want met name op de daldagen is het haast niet te doen qua looptijd. Op de piekdagen gaat het nog wel, maar op de daldagen heb ik altijd uitloop. Niet in de laatste plaats door het grote aantal (bus)pakjes. Die konden we voorheen bij geen gehoor naar de AH brengen, maar die heeft de samenwerking met PostNL opgezegd, zodat we nu naar een Primera moeten die een stuk verderop zit en bovendien veel minder ruime openingstijden heeft.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:08 schreef Thomas-sama het volgende:
In september weer hakken in de tijden
Echt stierenstront, die 10% daling was toch al over 2016?
Ik hoop het ook, maar ik vrees het ergste. Veel meeste postbezorgers bij ons zijn als de dood hun baan te verliezen, dus stemmen ze in met elke nieuwe basistijd (met als gevolg dat veel wijken bij ons onhaalbaar krap staan: de vaste bezorgers halen die tijd ook niet, maar durven niets te zeggen), en die smartphone zullen de meesten ook wel zonder slag of stoot aanschaffen, en evt. zelfs nog wat geld bijleggen voor een beter toestel of een betere provider.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:52 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Ik hoop dat iedereen zijn kont tegen de krib gooit en het weigert. Dan leveren ze maar zelf telefoons met een mega-abbo van 8 euro in de maand. Als dan iemand stopt kunnen ze het aan de volgende geven.
Ik ga me nergens aan verbinden en al zeker niet voor een andere telefoon zorgen waar die app op kan. Dan werk ik een maand voor een telefoon die ik niet wil.
Mijn telefoon is prive en daar heeft PostNL helemaal niks mee te maken. En al helemaal niet dat ik voor een ander abbo kies omdat zij dat zo graag willen.
Die 8 euro in de maand duwen ze zich maar ergens waar de zon niet schijnt.
Bij jullie helpt het nog echt als mensen gaan schelden en dreigen met ontslag? Bij ons waren er ook wel mensen die dat gedaan hebben maar dan was de reactie "Prima, leg je spullen maar op het depot en bedankt voor de inzet".quote:Op zondag 1 mei 2016 00:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, maar ik vrees het ergste. Veel meeste postbezorgers bij ons zijn als de dood hun baan te verliezen, dus stemmen ze in met elke nieuwe basistijd (met als gevolg dat veel wijken bij ons onhaalbaar krap staan: de vaste bezorgers halen die tijd ook niet, maar durven niets te zeggen), en die smartphone zullen de meesten ook wel zonder slag of stoot aanschaffen, en evt. zelfs nog wat geld bijleggen voor een beter toestel of een betere provider.
Akkoord, op ons depot zijn er altijd wel een paar met een grote mond die elke keer als er weer zoiets voorvalt gaan schelden en dreigen met ontslag, maar dat doen sommigen al jaren, dus daar hecht ik weinig vertrouwen aan.
Van de bond hoef je ook niets te verwachten, want die hebben de CAO's waarin dit hele smartphone-wangedrocht staat al geaccordeerd en met een positief stemadvies aan de leden voorgelegd.
Dus tenzij er nu ineens een revolutie gaat plaatsvinden en alle postbodes en bezorgers gaan samenwerken en als collectief een jurist in de arm nemen, zal PostNL dit alles zonder al teveel tegenstand kunnen doordrukken.
Hoe effectief het schelden en dreigen is weet ik niet, feit is wel dat de postbezorgers met de grootste mond de wijken met de ruimste looptijden hebben.quote:Op zondag 1 mei 2016 09:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij jullie helpt het nog echt als mensen gaan schelden en dreigen met ontslag? Bij ons waren er ook wel mensen die dat gedaan hebben maar dan was de reactie "Prima, leg je spullen maar op het depot en bedankt voor de inzet".
Maar dat zal ongetwijfeld ook afhangen van hoe makkelijk ze aan nieuwe mensen kunnen komen, hier is dat eigenlijk nooit een probleem.
Zo krijgen mensen met een contract van 4 uur of zo hier nu geen verlenging meer tenzij ze akkoord gaan met een groter contract, want ze willen van de hele kleine contracten af. Dat was niet zo lang geleden nog ondenkbaar, dan kreeg zo ongeveer iedere bezorger wel een vast contract, zeker als ze iedere zaterdag werkten. Nu moeten zaterdagbezorgers weg omdat ze geen mensen meer willen die niet gewoon de hele week beschikbaar zijn.
Maar goed, het gebruik van zo'n smartphone kunnen ze natuurlijk nooit verplichten tenzij ze zelf het toestel verstrekken en alle overige kosten ook voor hun rekening nemen
Bij ons willen ze nu dat bezorgers een contract van gemiddeld 8 uur hebben, omdat dat volgens hen bijdraagt aan de betrokkenheid bij het bedrijf. Dit terwijl ze niet zo lang geleden bezorgers nog een zo klein mogelijk contract wilden geven.quote:Op zondag 1 mei 2016 09:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe effectief het schelden en dreigen is weet ik niet, feit is wel dat de postbezorgers met de grootste mond de wijken met de ruimste looptijden hebben.
Dat van die contracten is hier niet aan de orde, hier worden nog steeds hele kleine contracten uitgegeven, en moet je juist heel veel moeite doen om contractvergroting te krijgen.
Nee, maar jij hebt voor postbezorger begrippen al een groter contract. Met groter bedoelen ze dus echt "ongeveer 8 uur per week", groter dan dat, daar zitten ze uiteraard weer niet echt op te wachten. Maar nu zijn er aardig wat postbezorgers met een contract van 3 tot 5 uur, en dat willen ze dus niet meer.quote:Op zondag 1 mei 2016 10:28 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier dus geen grotere contracten. Voor de pbz per scooter ligt het rond de 9 en 12 uur terwijl velen meer uren maken. Het gemiddelde ligt tussen de 10 en 15 uur per week.
Ik ben daarom ook niet aangenomen bij het autobedrijf omdat zij mij meer uren, 16-24 konden geven.....
Klopt, maar bij het autobedrijf worden wel personen aangenomen voor 20uur.quote:Op zondag 1 mei 2016 10:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, maar jij hebt voor postbezorger begrippen al een groter contract. Met groter bedoelen ze dus echt "ongeveer 8 uur per week", groter dan dat, daar zitten ze uiteraard weer niet echt op te wachten. Maar nu zijn er aardig wat postbezorgers met een contract van 3 tot 5 uur, en dat willen ze dus niet meer.
Ja en dat zie ik dus ook weer niet zitten om die uren met pluk-wijken te moeten opvullen zoals met fulltimers wordt gedaan(uitgemolken, want anders moeten ze maar voor een kleiner contract kiezen)quote:Op zondag 1 mei 2016 10:54 schreef bikkie het volgende:
15 uur is inderdaad het maximale. van een oudere generatie lopen er soms nog pbz met 20-25 uurs contracten. hele opgave om dit vol te krijgen met de krimpende looptijden.
Ik zie eigenlijk alleen maar dat ze mensen aannemen op die autobedrijffuncties die dan al bij postnl werken, mensen die al een groter contract hadden, en dan bij voorkeur iemand die nu bijvoorbeeld 25 uur heeft, maar die al bang is eruit te vliegen bij de volgende overcompleet ronde, en die dan maar solliciteert op een functie bij het autobedrijf ook al is dat dan voor minder contracturen.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:27 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Klopt, maar bij het autobedrijf worden wel personen aangenomen voor 20uur.
De vaste chauffeurs zien an de meesten al dat het vaak niets word en dat komt ook uit.
Intern zijn er personen die goed werk leveren en verder willen, maar dan kan het in een keer niet.
Blijkbaar is ter frustratie van vaste chauffeurs om iemand zowat elke maand op te leiden goedkoper dan iemand met motivatie in te schakelen.
Ja, maar een scooterwijk is ook kut . Ik ken maar weinig mensen die daar zin in hebben. Een andere loop/fietswijk, geen probleem, maar een scooterwijk: mij niet gezien!quote:Op zondag 1 mei 2016 12:30 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ja en dat zie ik dus ook weer niet zitten om die uren met pluk-wijken te moeten opvullen zoals met fulltimers wordt gedaan(uitgemolken, want anders moeten ze maar voor een kleiner contract kiezen)
Anderzijds zijn er wel pbz's met kleine contracten die meer willen werken, maar dan in hun eigen wijk en blijven zeuren om dat hun wijk van 9 naar 6 of van 6 naar 3 (voorbeeld) is gegaan.
Als ik dan opper om bijvoorbeeld een scooterwijk, die al geruime tijd open staat, in te vullen, willen ze dat niet. Maar wel meer uren in hun eigen wijk hebben, wat er niet is.
Graag wat kortere zinnen/meer punten Maar dat ze niet meer tijd krijgen voor hun eigen wijk lijkt me redelijk logisch, sommige mensen zijn ook wel echt zo flexibel als een blok beton. Maar als je zelf totaal niet mee wilt werken aan het halen van je contracturen mogen ze je contractomvang in principe wel verkleinen volgens mij.quote:Op zondag 1 mei 2016 13:45 schreef Pietertje71 het volgende:
Ze hebben hier mensen van buitenaf aangenomen voor het autobedrijf. Ik heb bij mijn TC over geklaagd omdat hij ook te horen kreeg dat zij geen mensen nodig hadden terwijl ik had gesolliciteerd.
Scooterwijken kan voor sommigen wel.kut zijn, maar als je(algemeen) zo meer uren wilt draaien dan de 6 die je nu Draait en omdat je niet en je eigen wijk wilt behouden + een wijk 20 minuten verder fietsen wilt pakken maar wel je eigen wijk qua uren wilt vergroten omdat het niet haalbaar is wat je aan jezelf hebt te danken omdat je je mond niet durfde open te doen ivm het knijpen van je looptijd.
Ik ben pas geleden ook overgestapt naar het autobedrijf. Ik had al een vast contract en daar heb ik nog een paar uur bij geregen. Het autobedrijf draait inderdaad vooral op subco's en een hoop uitzendkrachten tegenwoordig. In 2 jaar tijd zijn ze van 15 naar 4 eigen auto's gegaan.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk alleen maar dat ze mensen aannemen op die autobedrijffuncties die dan al bij postnl werken, mensen die al een groter contract hadden, en dan bij voorkeur iemand die nu bijvoorbeeld 25 uur heeft, maar die al bang is eruit te vliegen bij de volgende overcompleet ronde, en die dan maar solliciteert op een functie bij het autobedrijf ook al is dat dan voor minder contracturen.
Voor de rest werken ze bij het autobedrijf eigenlijk alleen maar met subco's.
Bij ons zitten er op die scooterwijken vooral oudjes en mensen met een lichamelijke beperking of zo, de rest heeft er geen zin inquote:Op zondag 1 mei 2016 16:25 schreef bikkie het volgende:
[..]
Ik ben pas geleden ook overgestapt naar het autobedrijf. Ik had al een vast contract en daar heb ik nog een paar uur bij geregen. Het autobedrijf draait inderdaad vooral op subco's en een hoop uitzendkrachten tegenwoordig. In 2 jaar tijd zijn ze van 15 naar 4 eigen auto's gegaan.
Oja, scooterwijken waren echt fijn om te doen vond ik
Nieuw? Dat is toch de standaard werkwijze qua voorbereiding? Alleen op het moment dat bepaalde wijken te laat klaar dreigen te zijn moet je anderen helpen, maar alleen als de postverdeler danwel teamcoach dat zegt.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Goed .. Nieuwe werkwijze voor de voorbereiders na 1 week alweer afgeschaft.
Vorige week moesten we nog volgens een strak schema werken (iedere collega kreeg een x -aantal wijken, incl de tijd die er voor staat.
Deze week mocht ieder weer zelf bepalen waar hij stond.
De pilot: alle pakjes apart loopt nog wel steeds
Ik hoor bij de groep ' of zo'.quote:Op zondag 1 mei 2016 16:48 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons zitten er op die scooterwijken vooral oudjes en mensen met een lichamelijke beperking of zo, de rest heeft er geen zin in
Bij het autobedrijf zijn er bij ons eigenlijk nooit vacatures aangezien de meeste ritten door subco's gedaan worden. Eigen mensen komen al erg moeilijk aan hun uren daar, en dan komen er ook nog geregeld postbodes van andere vestigingen omdat ze op hun eigen vestiging al helemaal niet aan de uren komen. Daardoor blijft er nog minder over en de chauffeurs moeten er dus ook geregeld een postbezorgerswijk bij doen om nog enigszins in de buurt van de contracturen te komen.
Zelfs enkele chauffeurs hebben een goed woordje voor mij gedaan. De tc van hen wil mij ook graag, maar zit ook weer gebonden aan de webregeltjtes van PostNL.quote:Op zondag 1 mei 2016 16:25 schreef bikkie het volgende:
[..]
Ik ben pas geleden ook overgestapt naar het autobedrijf. Ik had al een vast contract en daar heb ik nog een paar uur bij geregen. Het autobedrijf draait inderdaad vooral op subco's en een hoop uitzendkrachten tegenwoordig. In 2 jaar tijd zijn ze van 15 naar 4 eigen auto's gegaan.
Oja, scooterwijken waren echt fijn om te doen vond ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |