abonnement Unibet Coolblue
pi_161726795
Geachte leden,

Ik ben Bram, ik ben 18 jaar en ik ben geschorst wegens hacking op school. Heeft iemand dit ook eerder meegemaakt? Gelieven een privé bericht te sturen ik zou graag wat meer informatie erover willen, wat de gevolgen zijn etc.

Voor de duidelijkheid: ik had geen slechte bedoelingen met deze "inbraak" integendeel! Ik wou dit melden aan de directie maar heb mijn schrik gepakt. En niets meer over gezegd, ik heb ook geen persoonlijke gegevens of andere informatie naar buiten gehaald of op geslaan alleen bekeken!

Uitleg:
Op 23 maart werd ik gearresteerd voor het hacken van mijn school dit werd gedaan tijdens de schooluren buiten school. Ik had toegang tot alle e-mails, ftp / databases van de school en andere school gemeenschappen. Ik had ook toegang tot hun Smartschool platform hiermee kon ik gevoelige informatie zien van leerlingen en leerkrachten. Ze hebben mijn IP gevonden in een inlog log en daarop hebben zij mij aangeklaagd. Dit was de eerste keer dat ik iets fout deed op school/bij de politie. Ik kreeg een definitieve schorsing, ik dacht eerst dat ik een contract zou krijgen of een tijdelijke schorsing ondanks mijn goed gedrag de voorbije jaren. Mijn laptop, GSM en iPod zijn in beslag genomen voor verdere onderzoek. Ik heb ook nog een enkele juridische vragen voor jullie.

Vraag 1:
Mijn toestellen die in beslag zijn genomen hoelang kan dit duren?

Vraag 2:
Ik heb een van mijn toestellen kunnen bemachtigen en uit te schakelen, kunnen ze hier nu iets mee?

Vraag 3:
Wat zijn de gevolgen van deze daden?

Vraag 4:
De dag na mijn arrestatie hadden we normaal extra muros activiteiten naar Barcelona, ik had hier voor ¤360,00 betaald, ik had geen annulatie verzekeringen omdat ik wist dat ik 100% ging gaan en niet in de toekomst kan kijken om te zien of ik gearresteerd ging worden. To the point, is het mogelijk om mijn geld terug te vragen aan school? Aangezien hun een non-profit organisatie zijn en geen winsten mogen maken en aangezien ik de reis niet heb geannuleerd maar hun.

Hartelijk bedank voor het lezen van mijn artikel, heb het zo duidelijk mogelijk proberen te maken. Als je nog wat vragen hebt stel ze gerust via mail liefst niet via telefoon
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:59:55 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161726872
Tja ik zou eens op zoek gaan naar een advocaat als ik jou was.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_161726880
Speciaal geregistreerd hiervoor? En waarom mag het niet via telefoon?

Nu moet ik telkens op mijn laptop surfen naar FOK!, terwijl ik mijn telefoon gewoon in de hand heb
pi_161726889
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:59 schreef Megumi het volgende:
Tja ik zou eens op zoek gaan naar een advocaat als ik jou was.
Komt later pas wanneer het echt nodig is denk ik toch, wil eerst voldoende informatie etc.
pi_161726906
Hoe dom ben je om je IP achter te laten? :')
pi_161726929
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:01 schreef Leonos het volgende:
Hoe dom ben je om je IP achter te laten? :')
Was niet echt de bedoeling, gebeurde gewoon tijdens overschakelen naar VPN :')
pi_161726972
Tjah dit kan je vergeten, het is gewoon computervredebreuk op z'n minst. Heb je ook data gekopieerd/veranderd?
pi_161726980
En aan je OP te zien kun je juist nog wel wat lessen Nederlands gebruiken :'(
pi_161726992
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:03 schreef Loveless85 het volgende:
Tjah dit kan je vergeten, het is gewoon computervredebreuk op z'n minst. Heb je ook data gekopieerd/veranderd?
Nee, als je het beginstukje van me topic hebt gelezen staat er dat er niets is gekoppieerd, opgeslaan of veranderd
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:04:45 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161726993
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:00 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Komt later pas wanneer het echt nodig is denk ik toch, wil eerst voldoende informatie etc.
Hier onder wellicht een nuttige link over de juridische kanten. Mede omdat je nu ook 18 jaar bent en dit niet als de handeling van een kind is te zien neem een advocaat. Op zich is het inlogen alleen al voldoende om problemen te kunnen krijgen.

http://www.iusmentis.com/(...)/computervredebreuk/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_161727019
Je druk maken om 360 euro...

Je hebt wel andere problemen om je druk over te maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161727020
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:04 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
OP
Working on it, ben namelijk nog een student
pi_161727043
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:04 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Nee, als je het beginstukje van me topic hebt gelezen staat er dat er niets is gekoppieerd, opgeslaan of veranderd
Mjah, dit spreekt in je voordeel. Maar neem gewoon een advocaat, dit ga je niet even alleen kunnen regelen. Je hebt vrij serieus de wet overtreden. En die 360 euro :') Als je beetje pech hebt vragen ze een schadevergoeding van 10 of 100x dat bedrag
pi_161727062
18 jaar en al in de dossiers van de politie :') jij komt er wel, niet dus :')
Niet Fokken met mij.
pi_161727073
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:05 schreef Ticootje het volgende:
Je druk maken om 360 euro...

Je hebt wel andere problemen om je druk over te maken.
Druk maken? Niet echt vroeg me af of dit wel mag aangezien een school geen winst mag maken. Heb liever dat ik de 360,00 EUR in bezit heb dan dat ik het mijn school in hun zakken laat steken :')
pi_161727089
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:08 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Druk maken? Niet echt vroeg me af of dit wel mag aangezien een school geen winst mag maken. Heb liever dat ik de 360,00 EUR in bezit heb dan dat ik het mijn school in hun zakken laat steken :')
Hoezo maken ze winst, dit gaat gewoon te laste van de winst en in de pot voorzieningen.
Administratief gezien gaat een school echt geen winst maken, maar het geld dat "over" is. komt in een voorziening terecht.
pi_161727092
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:08 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
18 jaar en al in de dossiers van de politie :') jij komt er wel, niet dus :')
Zijn wel ergere dingen in het leven, het is niet dat ik een moord heb gepleegd en de straffen die komen wil ik wel uitvoeren omdat ik weet dat ik fout was, wil alleen wat antwoorden op mijn vragen
pi_161727096
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:08 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Druk maken? Niet echt vroeg me af of dit wel mag aangezien een school geen winst mag maken. Heb liever dat ik de 360,00 EUR in bezit heb dan dat ik het mijn school in hun zakken laat steken :')
School heeft die reis waarschijnlijk ook gewoon weer uitbesteed aan een partij. Er moet een bus geregeld worden, overnachtingen enz enz.. School kan jouw plek niet zomaar annuleren en moet waarschijnlijk gewoon betalen, ondanks dat je niet meegaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161727108
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:10 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Zijn wel ergere dingen in het leven, het is niet dat ik een moord heb gepleegd en de straffen die komen wil ik wel uitvoeren omdat ik weet dat ik fout was, wil alleen wat antwoorden op mijn vragen
Staat wel echt fantastisch op je CV...
pi_161727119
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:10 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Zijn wel ergere dingen in het leven, het is niet dat ik een moord heb gepleegd en de straffen die komen wil ik wel uitvoeren omdat ik weet dat ik fout was, wil alleen wat antwoorden op mijn vragen
eenmaal in de systemen van de politie kom je er niet meer uit vriend. dit zal je achtervolgen de rest van je leven, toekomstige werkgevers en dat soort shit. waarom heb je het eigenlijk gedaan?
Niet Fokken met mij.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:12:46 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161727135
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:08 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Druk maken? Niet echt vroeg me af of dit wel mag aangezien een school geen winst mag maken. Heb liever dat ik de 360,00 EUR in bezit heb dan dat ik het mijn school in hun zakken laat steken :')
Wellicht dat een advocaat je daar antwoord op kan geven. Los daarvan je hebt een serieus probleem met wellicht ook vervelende gevolgen voor je toekomst. Dus zoek deskundig juridisch advies.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_161727145
Je zit serieus in de problemen vriend, ga geen hulp vragen aan vreemden van internet. Praat met een professional.
pi_161727157
Tja ik weet niet wat je intenties waren en in hoeverre het volgende verstandig is;
Maar is het geen optie om volledig open kaart naar je school te spelen? Aangeven dat het uit nieuwsgierigheid was en dat je hiermee naar de school wilde stappen, zodat hun het lek op konden lossen? Misschien kan je zo uit handen van justitie blijven.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:13:48 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161727158
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:11 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

eenmaal in de systemen van de politie kom je er niet meer uit vriend. dit zal je achtervolgen de rest van je leven, toekomstige werkgevers en dat soort shit. waarom heb je het eigenlijk gedaan?
Dat hoeft trouwens niet zo te zijn. Maar nogmaals TS advocaat inschakelen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_161727159
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:10 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Zijn wel ergere dingen in het leven, het is niet dat ik een moord heb gepleegd en de straffen die komen wil ik wel uitvoeren omdat ik weet dat ik fout was, wil alleen wat antwoorden op mijn vragen
Je komt alleen nergens meer aan de bak waar je met gevoelige informatie moet werken. Dan vragen ze VOG op en kun je het wel schudden.

Das echt vrij kansloos wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:14:34 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161727171
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:13 schreef zovty het volgende:
Je zit serieus in de problemen vriend, ga geen hulp vragen aan vreemden van internet. Praat met een professional.
14.gif
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_161727172
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je komt alleen nergens meer aan de bak waar je met gevoelige informatie moet werken. Dan vragen ze VOG op en kun je het wel schudden.

Das echt vrij kansloos wel.
Ja maar z'n 360 euro !!!
pi_161727180
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:14 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja maar z'n 360 euro !!!
Ja, das toch de eerste 2 uur die je aftikt voor de advocaat die hem mag bijstaan ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161727192
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:08 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Druk maken? Niet echt vroeg me af of dit wel mag aangezien een school geen winst mag maken. Heb liever dat ik de 360,00 EUR in bezit heb dan dat ik het mijn school in hun zakken laat steken :')
hoezo winst? Zij krijgen het geld ook niet terug omdat jij de wet hebt overtreden.
Je hebt een heel vreemd beeld van wat 'recht' is
pi_161727200
TS de politie komt niet binnen een dag dus ik geloof niet dat je aan het grey hat hacken was.
pi_161727219
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:15 schreef Allures het volgende:

[..]

hoezo winst? Zij krijgen het geld ook niet terug omdat jij de wet hebt overtreden.
Je hebt een heel vreemd beeld van wat 'recht' is
En dat is 'recht' en dat is krom en zo draaien wij het wieltje nog eens om, rom bom
pi_161727221
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:13 schreef Taks999 het volgende:
Tja ik weet niet wat je intenties waren en in hoeverre het volgende verstandig is;
Maar is het geen optie om volledig open kaart naar je school te spelen? Aangeven dat het uit nieuwsgierigheid was en dat je hiermee naar de school wilde stappen, zodat hun het lek op konden lossen? Misschien kan je zo uit handen van justitie blijven.
Kreeg niet echt een kans om met de school te praten, ze gaven me gewoon gelijk aan, heb wel volledig open kaart gespeeld met de politie.
pi_161727241
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:10 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Zijn wel ergere dingen in het leven, het is niet dat ik een moord heb gepleegd en de straffen die komen wil ik wel uitvoeren omdat ik weet dat ik fout was, wil alleen wat antwoorden op mijn vragen
je hebt echt geen besef van wat je gedaan hebt he? Je houdt hier sowieso een strafblad aan over
pi_161727265
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:17 schreef Allures het volgende:

[..]

je hebt echt geen besef van wat je gedaan hebt he? Je houdt hier sowieso een strafblad aan over
Weet ik? Staat al ondertussen op mijn strafblad.
pi_161727284
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:16 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Kreeg niet echt een kans om met de school te praten, ze gaven me gewoon gelijk aan, heb wel volledig open kaart gespeeld met de politie.
Kan je niet naar je afdelingshoofd of beter een vertrouwenspersoon op school stappen?
pi_161727286
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:19 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Weet ik? Staat al ondertussen op mijn strafblad.
Hangt die nu boven je bed?
pi_161727289
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:19 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Weet ik? Staat al ondertussen op mijn strafblad.
Dat lijkt me sterk zonder veroordeling.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161727294
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:19 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Weet ik? Staat al ondertussen op mijn strafblad.
waarom doe je alsof dat niets is?
pi_161727315
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:20 schreef Allures het volgende:

[..]

waarom doe je alsof dat niets is?
Wat kan ik er aan doen? Kan moeilijk de tijd terug draaien wat gebeurd is gebeurd
pi_161727320
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:19 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Hangt die nu boven je bed?
Kan ik die strafblad dan opvragen?
pi_161727327
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:19 schreef Taks999 het volgende:

[..]

Kan je niet naar je afdelingshoofd of beter een vertrouwenspersoon op school stappen?
Heeft niet meer veel nut ben definitief geschorst van school, zit nu op een ander school die me nog een kans gunt
pi_161727366
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:21 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Wat kan ik er aan doen? Kan moeilijk de tijd terug draaien wat gebeurd is gebeurd
nee dat kun je niet maar echt elke post in dit topic is onvolwassen en geeft aan dat je de situatie niet overziet

Tijd om even serieus te worden TS en te beseffen dat je zwaar in de problemen zit
pi_161727370
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:19 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Weet ik? Staat al ondertussen op mijn strafblad.
ben je al veroordeeld dan?
Niet Fokken met mij.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:26:16 #44
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161727436
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:08 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
18 jaar en al in de dossiers van de politie :') jij komt er wel, niet dus :')
Met een beetje hacken heb je dat zo verwijderd :P
pi_161727455
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:21 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Heeft niet meer veel nut ben definitief geschorst van school, zit nu op een ander school die me nog een kans gunt
Tja als je er zo mee om gaat bereik je er niks mee natuurlijk, dan zal school jou ook niks gunnen.

Neem contact met die vertrouwenspersoon op en wellicht kan je met hem/haar in gesprek.

Als je die kans hebt, pak het en laat je van je beste kant zien.
pi_161727622
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:27 schreef Taks999 het volgende:

[..]

Tja als je er zo mee om gaat bereik je er niks mee natuurlijk, dan zal school jou ook niks gunnen.

Neem contact met die vertrouwenspersoon op en wellicht kan je met hem/haar in gesprek.

Als je die kans hebt, pak het en laat je van je beste kant zien.
Bedankt zal dit zeker doen! Ik kreeg een advocaat van de staat aan de lijn bij de verhoorkamer, ze zei dat ik gewoon zo goed mogelijk moest meewerken
pi_161727744
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:05 schreef Ticootje het volgende:
Je druk maken om 360 euro...

Je hebt wel andere problemen om je druk over te maken.
Ja, annulaties bijvoorbeeld :7
Lambo of Rekt
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:42:35 #48
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_161727785
Ja meegemaakt en ik ben er goed vanaf gekomen.

Ik zou als ik jou was een advocaat inschakelen.
pi_161727820
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:23 schreef Allures het volgende:

[..]

nee dat kun je niet maar echt elke post in dit topic is onvolwassen en geeft aan dat je de situatie niet overziet

Tijd om even serieus te worden TS en te beseffen dat je zwaar in de problemen zit
Hahahahah.
Overdrijven is een kunst. Echt.
pi_161727831
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:35 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Bedankt zal dit zeker doen! Ik kreeg een advocaat van de staat aan de lijn bij de verhoorkamer, ze zei dat ik gewoon zo goed mogelijk moest meewerken
Begin trouwens niet over die 360 euro, maar geef aan dat je je verhaal wil doen.

Mij lijkt het het beste dat je verteld dat je op onderzoek uit was gezien je het vermoeden had dat de beveiliging zo lek als een mandje was, en dat dit ook uit je onderzoek is gekomen. Dat je daarmee naar de school wilde stappen zodat dit kon oplossen als je vermoedens klopte.

Ik ben absoluut geen jurist, maar het lijkt mij als je geluk hebt dat de school dit best wel eens goed op kan vatten en dat zo je straf een héél stuk kan verminderen?

Weet niet hoe andere fokkers hier over denken?
pi_161727845
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:42 schreef lipjes het volgende:
Ja meegemaakt en ik ben er goed vanaf gekomen.

Ik zou als ik jou was een advocaat inschakelen.
Kun je de details enzo wat beter toelichten?
pi_161727881
Heb wat juridische informatie gekregen van een professioneel op vraag 3 en 4:

Antwoord 3:
Moeilijk te voorspellen. Als dit puur voor de uitdaging was dat je ingebroken hebt, en verder niets gedaan hebt met die data (geen data vernietigd, misbruikt, aangepast, etc...) en je hebt verder een blanco strafblad en een goed parcours afgelegd op school, kan het nog meevallen (voorwaardelijke straf).

Antwoord 4: Een annulatieverzekering is net omdat je niet in de toekomst kunt kijken. Als je in het ziekenhuis beland was om één of andere reden, had je ook niet meegekund. Net daarom dient een annulatieverzekering. Echter heeft in dit geval de school min of meer geannuleerd door u te schorsen. U hebt zelf niet geannuleerd. In die zin kan je argumenteren dat je recht hebt om uw geld terug te krijgen. Echter is de schorsing wel het gevolg van uw gedrag, waardoor geargumenteerd kan worden dat jij zelf door uw daden, het onmogelijk gemaakt hebt om mee te gaan. Dubbeltje op zijn kant als je het mij vraagt.
pi_161727914
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:44 schreef Taks999 het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen jurist,
Dit dus
quote:
maar het lijkt mij als je geluk hebt dat de school dit best wel eens goed op kan vatten en dat zo je straf een héél stuk kan verminderen?
School gaat niet over de strafmaat, daar gaat de rechter over. TS is niet zo slim bezig geweest door zijn eigen IP te gebruiken, de school niet in te lichten, open kaart te spelen met de politie.
pi_161727922
haha zwaar de sjaak maat
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:48:12 #55
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_161727940
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:45 schreef vaduz het volgende:

[..]

Kun je de details enzo wat beter toelichten?
Lang verhaal kort.
Netwerk was niet beveiligt (intern), meerdere malen gemeld voor er wat mee te doen.
Na 2 maanden nog niks mee gedaan, enkele gegevens gekopieerd om de Website te veranderen (saved passwords), roosterpagina veranderd (tekst onderin gezet).
Volgende dag op het matje geroepen en bekend.
Maar mede doordat ik het al meerdere malen had gemeld geen politie (gelukkig)
Wel officiële waarschuwing + bij volgende keer politie + van school af.

Meer Gray hat dan whitehat zegmaar.
pi_161728064
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:43 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Hahahahah.
Overdrijven is een kunst. Echt.
een strafblad op je 18e is normaal wil je zeggen :')
Niet Fokken met mij.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:53:01 #57
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161728067
Je bent geen hacker als er geen wachtwoord op een netwerk zit. Je bent gewoon een netwerk opgegaan waar je niks te zoeken hebt. Je bent pas een dief als je een auto met de sleutels erin meeneemt zonder dat daar de eigenaar vanaf weet.
pi_161728071
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:46 schreef bramkaper het volgende:
Heb wat juridische informatie gekregen van een professioneel op vraag 3 en 4:

Antwoord 3:
Moeilijk te voorspellen. Als dit puur voor de uitdaging was dat je ingebroken hebt, en verder niets gedaan hebt met die data (geen data vernietigd, misbruikt, aangepast, etc...) en je hebt verder een blanco strafblad en een goed parcours afgelegd op school, kan het nog meevallen (voorwaardelijke straf).

Antwoord 4: Een annulatieverzekering is net omdat je niet in de toekomst kunt kijken. Als je in het ziekenhuis beland was om één of andere reden, had je ook niet meegekund. Net daarom dient een annulatieverzekering. Echter heeft in dit geval de school min of meer geannuleerd door u te schorsen. U hebt zelf niet geannuleerd. In die zin kan je argumenteren dat je recht hebt om uw geld terug te krijgen. Echter is de schorsing wel het gevolg van uw gedrag, waardoor geargumenteerd kan worden dat jij zelf door uw daden, het onmogelijk gemaakt hebt om mee te gaan. Dubbeltje op zijn kant als je het mij vraagt.
sorry maar 4 is echt onzin. Waardoor ik automatisch ga twijfelen aan 3
pi_161728099
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:53 schreef Allures het volgende:

[..]

sorry maar 4 is echt onzin. Waardoor ik automatisch ga twijfelen aan 3
Heb ik vermeld dat ik in België verblijf? Weet niet of de regels het zelfde zijn als in Nederland maar just saying
pi_161728119
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:53 schreef xzaz het volgende:
Je bent geen hacker als er geen wachtwoord op een netwerk zit. Je bent gewoon een netwerk opgegaan waar je niks te zoeken hebt. Je bent pas een dief als je een auto met de sleutels erin meeneemt zonder dat daar de eigenaar vanaf weet.
Ben een admin paneel binnen geraakt via een SQL Injectie daardoor had ik toegang tot alle wachtwoorden van leerkrachten/admin's.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:59:12 #61
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161728203
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:54 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Heb ik vermeld dat ik in België verblijf? Weet niet of de regels het zelfde zijn als in Nederland maar just saying
Gezien Nederland en België 't zelfde land is zullen de regels niet anders zijn. :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:55 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Ben een admin paneel binnen geraakt via een SQL Injectie daardoor had ik toegang tot alle wachtwoorden van leerkrachten/admin's.
SQL Injectie valt toch echt onder inbreken. Door wie is je apparatuur in beslag genomen? De Politie?
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:00:15 #62
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161728225
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:55 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Ben een admin paneel binnen geraakt via een SQL Injectie daardoor had ik toegang tot alle wachtwoorden van leerkrachten/admin's.
Dan heb je het dus echt geprobeerd.

Of was het puur om te kijken of het uberhaupt kon?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_161728271
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:00 schreef richolio het volgende:

[..]

Dan heb je het dus echt geprobeerd.

Of was het puur om te kijken of het uberhaupt kon?
Ja tuurlijk heb ik het geprobeerd, was nieuwsschierig en wou weten of het mogelijk was en het was mogelijk.
pi_161728282
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:59 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gezien Nederland en België 't zelfde land is zullen de regels niet anders zijn. :')

[..]

SQL Injectie valt toch echt onder inbreken. Door wie is je apparatuur in beslag genomen? De Politie?
Ja door de polizei :'(
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:03:44 #65
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161728305
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:02 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Ja door de polizei :'(
En jij maakt je zorgen om 350? (Die je sowieso kwijt bent). Ik zal een afspraak maken met de Politie en het schoolbestuur en je als een vent proberen te gedragen. Met die partijen moet je eruit komen.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:08:01 #66
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161728413
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:02 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Ja tuurlijk heb ik het geprobeerd, was nieuwsschierig en wou weten of het mogelijk was en het was mogelijk.
Heb je dat al uitgelegd aan je school?

Zoals Taks999 ook aangaf. Gewoon open kaart spelen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_161728480
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:08 schreef richolio het volgende:

[..]

Heb je dat al uitgelegd aan je school?

Zoals Taks999 ook aangaf. Gewoon open kaart spelen
Heb ik allemaal gedaan
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:12:27 #68
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161728543
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:10 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Heb ik allemaal gedaan
Wat wil je nu nog weten?
pi_161728551
Hahaha baasje, maar nog niet slim genoeg omdat ze je IP wisten dus.

Domme fout maat.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_161728553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:12 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wat wil je nu nog weten?
Stel, de politie vind in dit onderzoek ook data van andere hacks. Heb ik dan meer problemen of moeten die instanties mij daar ook eerst voor aanklagen?
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:13:22 #71
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161728567
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:12 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Stel, de politie vind in dit onderzoek ook data van andere hacks. Heb ik dan meer problemen of moeten die instanties mij daar ook eerst voor aanklagen?
Wat denk je?
pi_161728584
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:13 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wat denk je?
Denk wel dat ze het erbij kunnen toevoegen
pi_161728597
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:12 schreef dimmak het volgende:
Hahaha baasje, maar nog niet slim genoeg omdat ze je IP wisten dus.

Domme fout maat.
Volgende x beter torftw
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:15:52 #74
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161728636
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:14 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Denk wel dat ze het erbij kunnen toevoegen
Het spreekt in ieder geval niet in je voordeel; heb je de Politie al gebeld en gevraagd hoe het zit met het onderzoek?
pi_161728655
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:15 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het spreekt in ieder geval niet in je voordeel; heb je de Politie al gebeld en gevraagd hoe het zit met het onderzoek?
nee ze hadden mij gebeld, ze wouden namelijk het wachtwoord van mijn mobiel
pi_161728673
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:52 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

een strafblad op je 18e is normaal wil je zeggen :')
Is die al veroordeeld dan? :') Daarbij gaat het ook om de reden he. Daarom, overdrijven is een kunst.
pi_161728736
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je komt alleen nergens meer aan de bak waar je met gevoelige informatie moet werken. Dan vragen ze VOG op en kun je het wel schudden.

Das echt vrij kansloos wel.
Een VOG krijgen staat los van een strafblad, als in, het ligt eraan wat er in beschreven staat, en indien het feit niet te erg is, krijg je het alsnog. Plus, op zijn leeftijd, zal er wsl maar max 2 jaar teruggekeken worden naar het verleden. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2016 16:22:53 ]
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:21:50 #78
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161728771
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:14 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Volgende x beter torftw
Heb je het nou al over een volgende keer?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_161728805
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:20 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Een VOG krijgen staat los van een strafblad, als in, het ligt eraan wat er in beschreven staat, en indien het feit niet te erg is, krijg je het alsnog. Plus, op zijn leeftijd, zal er wsl maar max 2 jaar teruggekeken worden naar het verleden. :)
daarom staat er:als je met gevoelige informatie moet werken
pi_161728820
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:16 schreef bramkaper het volgende:

[..]

nee ze hadden mij gebeld, ze wouden namelijk het wachtwoord van mijn mobiel
je gaf ook aan dat je 1 apparaat uit hebt geschakeld. Dat valt niet echt onder meewerken he
pi_161728821
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:23 schreef Allures het volgende:

[..]

daarom staat er:als je met gevoelige informatie moet werken
Dan nog issie er over 2 jaar vanaf, woohooo ernstig zeg. Like I said, overdrijven is een kunst.
pi_161728830
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:17 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Is die al veroordeeld dan? :') Daarbij gaat het ook om de reden he. Daarom, overdrijven is een kunst.
hij zegt dat hij een strafblad heeft, dus dan ben je veroordeeld lijkt me. Verder de reden is dat hij gewoon heeft ingebroken en dus hacken. Meeste bedrijven nemen je dan niet in dienst hoor
Niet Fokken met mij.
pi_161728872
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:24 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

hij zegt dat hij een strafblad heeft, dus dan ben je veroordeeld lijkt me. Verder de reden is dat hij heeft gewoon heeft ingebroken en dus hacken. Meeste bedrijven nemen je dan niet in dienst hoor
Dan vragen ze dus een VOG, lees deze regels maar eens door.
Valt reuze mee.
pi_161728886
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:24 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

hij zegt dat hij een strafblad heeft, dus dan ben je veroordeeld lijkt me. Verder de reden is dat hij gewoon heeft ingebroken en dus hacken. Meeste bedrijven nemen je dan niet in dienst hoor
Hoef nog maar 1 jaar studie voor mijn eigen bedrijfsbeheer.
pi_161728889
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:24 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Dan nog issie er over 2 jaar vanaf, woohooo ernstig zeg. Like I said, overdrijven is een kunst.
jij hebt aparte normen en waarden
pi_161728901
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:25 schreef Allures het volgende:

[..]

jij hebt aparte normen en waarden
Ik heb de wet niet verzonnen :)
pi_161728973
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:25 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Dan vragen ze dus een VOG, lees deze regels maar eens door.
Valt reuze mee.
nee dat doen ze niet want ze willen je niet hebben
pi_161729033
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:25 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Hoef nog maar 1 jaar studie voor mijn eigen bedrijfsbeheer.
maar tot wat ben je nou veroordeeld dan? je vraagt je af welke gevolgen deze actie gaat hebben qua straf, maar je hebt een strafblad zeg je dus dan ben je toch veroordeeld ofniet?
Niet Fokken met mij.
pi_161729035
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:29 schreef Allures het volgende:

[..]

nee dat doen ze niet want ze willen je niet hebben
Verklaar je eens nader. Hoezo willen ze je niet hebben? Ze kunnen niet vantevoren weten of lief bent geweest in het verleden of niet. Je snapt het echt niet geloof ik. Lees je even in svp. :')
pi_161729051
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:31 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

maar tot wat ben je nou veroordeeld dan? je vraagt je af welke gevolgen deze actie gaat hebben qua straf, maar je hebt een strafblad zeg je dus dan ben je toch veroordeeld ofniet?
Dit idd, als hij nu al een strafblad heeft, is dat voor nog iets anders dan dit. Dan komt dit er dus nog even bij.
pi_161729108
Lekker dit man.
Lambo of Rekt
pi_161729456
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:31 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Verklaar je eens nader. Hoezo willen ze je niet hebben? Ze kunnen niet vantevoren weten of lief bent geweest in het verleden of niet. Je snapt het echt niet geloof ik. Lees je even in svp. :')
jawel want dingen als een veroordeling moet je aangeven
pi_161729570
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:47 schreef Allures het volgende:

[..]

jawel want dingen als een veroordeling moet je aangeven
Nee hoor, waar staat dat? Op dat moment mogen ze een VOG vragen.
pi_161730145
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:08 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
18 jaar en al in de dossiers van de politie :') jij komt er wel, niet dus :')
op je 18e nog niet in de dossiers staan, wat een pussy ben je dan :')
pi_161730296
Met de beveiligingen van scholen zou ik het nauwelijks hacken willen noemen.
pi_161730412
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je komt alleen nergens meer aan de bak waar je met gevoelige informatie moet werken. Dan vragen ze VOG op en kun je het wel schudden.

Das echt vrij kansloos wel.
Hoe kom jij daarbij?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_161730568
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:35 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Bedankt zal dit zeker doen! Ik kreeg een advocaat van de staat aan de lijn bij de verhoorkamer, ze zei dat ik gewoon zo goed mogelijk moest meewerken
Grapje zeker dit
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_161730727
Ik heb geluk gehad. Ik zat in eerste lichting van een ICT-opleiding, computercriminaliteit bestond toen nog niet echt, dus geen politie ofzo erbij. Alleen een schorsing van een week. Ik had wel bestanden vanaf het netwerk gekopieerd.

Een baan in de ICT kan je waarschijnlijk wel vergeten met een veroordeling voor hacken Tenminste indien een VOG nodig is. Ook de overheid/bank- en verzekeringswezen kan je vergeten. Tenzij je een echt goede hacker bent natuurlijk.

Indien er bewijs wordt gevonden van ander criminele activiteiten ben je nog erger de lul. Zonder veroordeling door de rechter is er niets aan de hand. Tevens staat de schorsing van school los van dit alles. De school hoeft je niks terug te betalen voor het gemiste schoolreisje, hier ben je zelf schuldig aan.
pi_161730766
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:24 schreef Allures het volgende:

[..]

je gaf ook aan dat je 1 apparaat uit hebt geschakeld. Dat valt niet echt onder meewerken he
Sinds wanneer moet je meewerken aan je eigen veroordeling?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_161730933
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Sinds wanneer moet je meewerken aan je eigen veroordeling?
nee maar zeg dan niet dat je mee werkt hier
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:51:25 #101
441952 Fred_Flinkstoned
yabba dabba doo
pi_161731100
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:14 schreef boik het volgende:

[..]

op je 18e nog niet in de dossiers staan, wat een pussy ben je dan :')
dingen flikken en dan gepakt worden door de politie, wat een kneusje ben je dan :')
Niet Fokken met mij.
pi_161731131
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:51 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

gepakt worden door de politie, wat een kneusje ben je dan :')
denken dat de politie niet van iedereen al een dossiertje klaar heeft liggen :')
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:58:02 #103
441952 Fred_Flinkstoned
yabba dabba doo
pi_161731259
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:52 schreef boik het volgende:

[..]

denken dat de politie niet van iedereen al een dossiertje klaar heeft liggen :')
jah dat hebben ze vast. maar het gaat om de inhoud he
Niet Fokken met mij.
  roze dinsdag 26 april 2016 @ 17:59:09 #104
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161731297
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:56 schreef bramkaper het volgende:
De dag na mijn arrestatie hadden we normaal extra muros activiteiten naar Barcelona, ik had hier voor ¤360,00 betaald, ik had geen annulatie verzekeringen omdat ik wist dat ik 100% ging gaan en niet in de toekomst kan kijken om te zien of ik gearresteerd ging worden. To the point, is het mogelijk om mijn geld terug te vragen aan school? Aangezien hun een non-profit organisatie zijn en geen winsten mogen maken en aangezien ik de reis niet heb geannuleerd maar hun.
:') :') :') :')
Wat denk je zelf?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ama op 26-04-2016 18:24:48 ]
Your beauty never ever scared me.
pi_161731878
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:56 schreef bramkaper het volgende:
Wat zijn de gevolgen van deze daden?
Alleen het inbreken is al strafbaar:
quote:
Met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie wordt, als schuldig aan computervredebreuk, gestraft hij die opzettelijk en wederrechtelijk binnendringt in een geautomatiseerd werk of in een deel daarvan. Van binnendringen is in ieder geval sprake indien de toegang tot het werk wordt verworven:

a. door het doorbreken van een beveiliging,

b. door een technische ingreep,

c. met behulp van valse signalen of een valse sleutel, of

d. door het aannemen van een valse hoedanigheid.
Mijn advies is dat je een advocaat moet zoeken. Hoelang het beslag duurt en wat de mogelijke gevolgen zijn kan de advocaat je uitleggen.
pi_161732016
Bedankt voor de grappen, serieuze antwoorden en de offtopic's, heb toch besloten om een advocaat te contacteren.

doei
pi_161732049
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:59 schreef Amarantha het volgende:

[..]

:') :') :') :')
Wat denk je zelf?
Dag katten liefhebber, ik denk niets, ik vraag aan mensen voor hun kennis te delen via het internet!!!11!!!!
pi_161732809
Domme Belg
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_161732822
He een pleonasme.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:16:25 #110
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_161733338
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:17 schreef Allures het volgende:

[..]

je hebt echt geen besef van wat je gedaan hebt he? Je houdt hier sowieso een strafblad aan over
jij wel? _O-
pi_161742380
Ach, iedereen maakt fouten, maar op je 18e hacken zonder over de gevolgen na te denken? :')

Ik bedoel, hacken is een bewust proces, ik neem aan dat je veel tijd en energie hebt gestoken om te leren hoe je dat moet doen. Je zou je toch wel kunnen bedenken dat-... Njah laat ook maar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:56 schreef bramkaper het volgende:
Geachte leden,

Ik ben Bram, ik ben 18 jaar en ik ben geschorst wegens hacking op school. Heeft iemand dit ook eerder meegemaakt? Gelieven een privé bericht te sturen ik zou graag wat meer informatie erover willen, wat de gevolgen zijn etc.
Ik doe het wel hier. :)

quote:
Voor de duidelijkheid: ik had geen slechte bedoelingen met deze "inbraak" integendeel! Ik wou dit melden aan de directie maar heb mijn schrik gepakt. En niets meer over gezegd, ik heb ook geen persoonlijke gegevens of andere informatie naar buiten gehaald of op geslaan alleen bekeken!
Dat maakt voor het juridische verhaal weinig uit.

quote:
Vraag 1:
Mijn toestellen die in beslag zijn genomen hoelang kan dit duren?
Ik neem aan dat je van de politie of het Openbaar Ministerie een brief hebt gekregen waarin staat welke spullen in beslag zijn genomen? In principe houdt de politie de spullen bij zich zolang dat nodig is voor het onderzoek.

Je kunt in beklag gaan bij de rechtbank om de spullen terug te krijgen, maar dat is kansloos in deze zaak.

quote:
Vraag 2:
Ik heb een van mijn toestellen kunnen bemachtigen en uit te schakelen, kunnen ze hier nu iets mee?
Misschien. Als je het onderzoek frustreert duurt het alleen maar langer en de rechter gaat het niet waarderen als je moet voorkomen.

quote:
Vraag 3:
Wat zijn de gevolgen van deze daden?
Je hebt zo te lezen computervredebreuk gepleegd. Daar staat een maximum van 2 jaar gevangenisstraf en een boete van maximaal ¤19.000. Daarnaast kan de school, als slachtoffer, ook nog de gemaakte kosten op jou verhalen.

quote:
Vraag 4:
De dag na mijn arrestatie hadden we normaal extra muros activiteiten naar Barcelona, ik had hier voor ¤360,00 betaald, ik had geen annulatie verzekeringen omdat ik wist dat ik 100% ging gaan en niet in de toekomst kan kijken om te zien of ik gearresteerd ging worden. To the point, is het mogelijk om mijn geld terug te vragen aan school? Aangezien hun een non-profit organisatie zijn en geen winsten mogen maken en aangezien ik de reis niet heb geannuleerd maar hun.
Wat denk je zelf? :')

Natuurlijk niet, jij wordt aangehouden, jouw probleem. Daarnaast is het "non-profit" deel ook kansloos, de school heeft namelijk wel al kosten gemaakt om jou te laten vertrekken, bijv. verzekering, vliegtickets, etc.

Mocht je het nog niet doorhebben: je wordt van een ernstig misdrijf verdacht, ik raad je aan om onmiddelijk een advocaat in te schakelen en geen woord tegen de politie te zeggen totdat je met een advocaat hebt gesproken.
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
  dinsdag 26 april 2016 @ 23:56:35 #112
265352 Redster1984
The man who sold the world....
pi_161742511
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:55 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Ben een admin paneel binnen geraakt via een SQL Injectie daardoor had ik toegang tot alle wachtwoorden van leerkrachten/admin's.
Jezelf Sysadmin gemaakt op sql niveau? :O
pi_161743036
Wat ik me trouwens afvraag, je bent op 23 maart aangehouden en ik neem aan dat je ook bent verhoord. Vroeg de politie toen niet of je een advocaat wilde? En zo ja, waarom weigerde je dat?
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_161743100
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:19 schreef SR4 het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, je bent op 23 maart aangehouden en ik neem aan dat je ook bent verhoord. Vroeg de politie toen niet of je een advocaat wilde? En zo ja, waarom weigerde je dat?
ik heb zo'n vermoeden dat dit topic verzonnen is. geen idee waarom hij dat zou doen maar hij negeert ook vragen over zijn strafblad.

hij zegt een strafblad te hebben door dit, maar hij vraagt wel naar de gevolgen van deze daad. zonder strafveroordeling is er geen strafblad.
Niet Fokken met mij.
pi_161743119
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:22 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

ik heb zo'n vermoeden dat dit topic verzonnen is. geen idee waarom hij dat zou doen maar hij negeert ook vragen over zijn strafblad.

hij zegt een strafblad te hebben door dit, maar hij vraagt wel naar de gevolgen van deze daad. zonder veroordeling is er geen strafblad.
Ik heb niet het hele topic gelezen,dus deels mijn fout.

En ik krijg ook m'n twijfels. Als je wordt verdacht van een misdrijf lijkt me toch dat je als eerste gaat overleggen met een advocaat.
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_161743165
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:22 schreef SR4 het volgende:

[..]

Ik heb niet het hele topic gelezen,dus deels mijn fout.

En ik krijg ook m'n twijfels. Als je wordt verdacht van een misdrijf lijkt me toch dat je als eerste gaat overleggen met een advocaat.
ja inderdaad, de politie zegt zelfs nog van tevoren dat je niet tot antwoorden bent verplicht en dat je recht hebt op een advocaat. dit verhaal klopt gewoon niet en daarom is TS ook opeens weg.
Niet Fokken met mij.
pi_161743532
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:25 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

ja inderdaad, de politie zegt zelfs nog van tevoren dat je niet tot antwoorden bent verplicht en dat je recht hebt op een advocaat. dit verhaal klopt gewoon niet en daarom is TS ook opeens weg.
Dag Fred

Ik kreeg een advocaat aangeboden, ik heb deze niet geaccepteerd wel mee gebeld voor wat uitleg ik vroeg haar namelijk dit "wat moet ik nu doen om niet in het gevangenis te geraken" als eerste keer gearresteerd te worden weet je niet echt wat er gebeurd je word voor de eerste keer in een cell gegooid en je wilt gewoon zo snel mogelijk naar huis, de antwoord van mijn advocaat was zo goed mogelijk mee te werken. Ik heb alles bekend aan de politie en aan de school dit leek het meest logische, ofcourse heb ik een aantal dingen stil gehouden en niet gezegd ik heb alleen dingen verteld waarvoor ik bij het bureau was voor school hacken niets meer niets anders ik deed ook aan andere hacking, random website's etc. en sotp met die waarom dit vragen ik ben hier niet gekomen om een hele conversatie met jullie te voeren ik kwam enkel voor wat vragen. Ik heb 3 reactie's geleden gezegd dat ik mijn besluit heb genomen en een advocaat te nemen, als ik een advocaat ga nemen hoef ik niet meer naar mijn Fok topic te gaan om te kijken wat er allemaal nog word gezegd deed het nu even just in case voor de personen gelijk jij.
btw ik ben apart, sommige denken misschien van "oh omg misdrijf snel advocaat bellen enz enz" als je weet dat je fucked bent hoef je niet eens een advocaat die het zelfde gaat zeggen tegen je "you are fucked" je weet het gewoon heb niet eens me ouders laten komen naar het bureau heb het allemaal gewoon zelf even snel geregeld en wat me gevolgen zijn weet ik nog niet gewoon afwachten

en doei
pi_161743538
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:19 schreef SR4 het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, je bent op 23 maart aangehouden en ik neem aan dat je ook bent verhoord. Vroeg de politie toen niet of je een advocaat wilde? En zo ja, waarom weigerde je dat?
Ik ben verhoord ja, ik wou geen advocaat vond het niet nodig, ik wou gewoon bekennen en zo snel mogelijk naar huis
pi_161743540
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 23:56 schreef Redster1984 het volgende:

[..]

Jezelf Sysadmin gemaakt op sql niveau? :O
Nee gewoon alle wachtwoorden opgehaald
pi_161743554
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 23:50 schreef SR4 het volgende:
Ach, iedereen maakt fouten, maar op je 18e hacken zonder over de gevolgen na te denken? :')

Ik bedoel, hacken is een bewust proces, ik neem aan dat je veel tijd en energie hebt gestoken om te leren hoe je dat moet doen. Je zou je toch wel kunnen bedenken dat-... Njah laat ook maar.

[..]

Ik doe het wel hier. :)

[..]

Dat maakt voor het juridische verhaal weinig uit.

[..]

Ik neem aan dat je van de politie of het Openbaar Ministerie een brief hebt gekregen waarin staat welke spullen in beslag zijn genomen? In principe houdt de politie de spullen bij zich zolang dat nodig is voor het onderzoek.

Je kunt in beklag gaan bij de rechtbank om de spullen terug te krijgen, maar dat is kansloos in deze zaak.

[..]

Misschien. Als je het onderzoek frustreert duurt het alleen maar langer en de rechter gaat het niet waarderen als je moet voorkomen.

[..]

Je hebt zo te lezen computervredebreuk gepleegd. Daar staat een maximum van 2 jaar gevangenisstraf en een boete van maximaal ¤19.000. Daarnaast kan de school, als slachtoffer, ook nog de gemaakte kosten op jou verhalen.

[..]

Wat denk je zelf? :')

Natuurlijk niet, jij wordt aangehouden, jouw probleem. Daarnaast is het "non-profit" deel ook kansloos, de school heeft namelijk wel al kosten gemaakt om jou te laten vertrekken, bijv. verzekering, vliegtickets, etc.

Mocht je het nog niet doorhebben: je wordt van een ernstig misdrijf verdacht, ik raad je aan om onmiddelijk een advocaat in te schakelen en geen woord tegen de politie te zeggen totdat je met een advocaat hebt gesproken.
Hallo ik antwoord alleen maar op het onderste stukje en bedankt voor je informatie voor de rest. Ik heb alles al bekend aan de politie gr
pi_161743570
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:48 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Ik ben verhoord ja, ik wou geen advocaat vond het niet nodig, ik wou gewoon bekennen en zo snel mogelijk naar huis
Je vond het niet nodig want je hebt zelf wel de kennis in huis?
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_161743576
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:50 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Hallo ik antwoord alleen maar op het onderste stukje en bedankt voor je informatie voor de rest. Ik heb alles al bekend aan de politie gr
Hallo als je de zaken nu verkeerd aanpakt eindig je met een celstraf/hoge boete en strafblad waardoor werk vinden heel moeilijk wordt gr gr
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_161744844
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:52 schreef SR4 het volgende:

[..]

Hallo als je de zaken nu verkeerd aanpakt eindig je met een celstraf/hoge boete en strafblad waardoor werk vinden heel moeilijk wordt gr gr
Hij heeft ALLES al bekend bij de politie :') en dan wil die nu nog een advocaat nemen.

Neem gewoon contact op met je oude school, vertrouwenspersoon, laat je zelf echt van je beste kant zien, ga samen met school en de politie in gesprek en wie weet kom je er nog wel heel goed vanaf.
pi_161744883
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:12 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Stel, de politie vind in dit onderzoek ook data van andere hacks. Heb ik dan meer problemen of moeten die instanties mij daar ook eerst voor aanklagen?
Heb je met de in beslag genomen laptop nog meer hacks uitgevoerd en daar nog data van op staan?
pi_161744956
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 07:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je met de in beslag genomen laptop nog meer hacks uitgevoerd en daar nog data van op staan?
Hij zegt net dat hij ook andere sites hackte...
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 27 april 2016 @ 08:22:22 #126
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_161745120
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:48 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Dag Fred

Ik kreeg een advocaat aangeboden, ik heb deze niet geaccepteerd wel mee gebeld voor wat uitleg ik vroeg haar namelijk dit "wat moet ik nu doen om niet in het gevangenis te geraken" als eerste keer gearresteerd te worden weet je niet echt wat er gebeurd je word voor de eerste keer in een cell gegooid en je wilt gewoon zo snel mogelijk naar huis, de antwoord van mijn advocaat was zo goed mogelijk mee te werken. Ik heb alles bekend aan de politie en aan de school dit leek het meest logische, ofcourse heb ik een aantal dingen stil gehouden en niet gezegd ik heb alleen dingen verteld waarvoor ik bij het bureau was voor school hacken niets meer niets anders ik deed ook aan andere hacking, random website's etc. en sotp met die waarom dit vragen ik ben hier niet gekomen om een hele conversatie met jullie te voeren ik kwam enkel voor wat vragen. Ik heb 3 reactie's geleden gezegd dat ik mijn besluit heb genomen en een advocaat te nemen, als ik een advocaat ga nemen hoef ik niet meer naar mijn Fok topic te gaan om te kijken wat er allemaal nog word gezegd deed het nu even just in case voor de personen gelijk jij.
btw ik ben apart, sommige denken misschien van "oh omg misdrijf snel advocaat bellen enz enz" als je weet dat je fucked bent hoef je niet eens een advocaat die het zelfde gaat zeggen tegen je "you are fucked" je weet het gewoon heb niet eens me ouders laten komen naar het bureau heb het allemaal gewoon zelf even snel geregeld en wat me gevolgen zijn weet ik nog niet gewoon afwachten

en doei
en je bent nog behoorlijk arrogant. Jij zit in de problemen, je vraagt hier hulp en nu je toch hebt besloten een advocaat in te schakelen denk je dat je het allemaal wel weet. Veel plezier in het gevang.
Where's my fear???
  woensdag 27 april 2016 @ 08:58:35 #127
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_161745345
Na zo'n actie zulke username kiezen getuigt ook niet van veel inzicht. Je hebt maar van een ding spijt en dat is dat je gepakt bent. En je wordt gepakt omdat je zuigt. Volgens mij alleen nog een toekomst in een beschermde werkplaats.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 27 april 2016 @ 09:07:29 #128
414785 sirdanilot
pi_161745422
Wat een pareltje dit topic en deze TS :')

Geweldig, dit soort oelewappers zijm waarom ik op fok kom. Genieten .
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161746007
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:48 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Dag Fred

Ik kreeg een advocaat aangeboden, ik heb deze niet geaccepteerd wel mee gebeld voor wat uitleg ik vroeg haar namelijk dit "wat moet ik nu doen om niet in het gevangenis te geraken" als eerste keer gearresteerd te worden weet je niet echt wat er gebeurd je word voor de eerste keer in een cell gegooid en je wilt gewoon zo snel mogelijk naar huis, de antwoord van mijn advocaat was zo goed mogelijk mee te werken. Ik heb alles bekend aan de politie en aan de school dit leek het meest logische, ofcourse heb ik een aantal dingen stil gehouden en niet gezegd ik heb alleen dingen verteld waarvoor ik bij het bureau was voor school hacken niets meer niets anders ik deed ook aan andere hacking, random website's etc. en sotp met die waarom dit vragen ik ben hier niet gekomen om een hele conversatie met jullie te voeren ik kwam enkel voor wat vragen. Ik heb 3 reactie's geleden gezegd dat ik mijn besluit heb genomen en een advocaat te nemen, als ik een advocaat ga nemen hoef ik niet meer naar mijn Fok topic te gaan om te kijken wat er allemaal nog word gezegd deed het nu even just in case voor de personen gelijk jij.
btw ik ben apart, sommige denken misschien van "oh omg misdrijf snel advocaat bellen enz enz" als je weet dat je fucked bent hoef je niet eens een advocaat die het zelfde gaat zeggen tegen je "you are fucked" je weet het gewoon heb niet eens me ouders laten komen naar het bureau heb het allemaal gewoon zelf even snel geregeld en wat me gevolgen zijn weet ik nog niet gewoon afwachten

en doei
maar dan ben je dus al een keer eerder veroordeeld? je zegt dat je een strafblad hebt, maar dat je nog niet veroordeeld bent voor dit strafbare feit want je vraagt naar de gevolgen :?
zonder veroordeling met hoogte van straf heb je geen strafblad lijkt me...

en verder doe je arrogant vriend, jij zit hier in de shit. wij niet hoor. verder heb je dus nog meer lopen hacken, dit is dus zeker geen nieuwsgierigheid maar gewoon een misdrijf. succes in de cel en met het pallets sorteren (een betere baan zal het niet worden) later om de schadeclaim beetje bij beetje af te lossen ^O^


en doei.
Niet Fokken met mij.
pi_161746349
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:07 schreef sirdanilot het volgende:
Wat een pareltje dit topic en deze TS :')

Geweldig, dit soort oelewappers zijm waarom ik op fok kom. Genieten .
pi_161746483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:56 schreef bramkaper het volgende:
Geachte leden,

Ik ben Bram, ik ben 18 jaar en ik ben geschorst wegens hacking op school. Heeft iemand dit ook eerder meegemaakt? Gelieven een privé bericht te sturen ik zou graag wat meer informatie erover willen, wat de gevolgen zijn etc.

Voor de duidelijkheid: ik had geen slechte bedoelingen met deze "inbraak" integendeel! Ik wou dit melden aan de directie maar heb mijn schrik gepakt. En niets meer over gezegd, ik heb ook geen persoonlijke gegevens of andere informatie naar buiten gehaald of op geslaan alleen bekeken!

Uitleg:
Op 23 maart werd ik gearresteerd voor het hacken van mijn school dit werd gedaan tijdens de schooluren buiten school. Ik had toegang tot alle e-mails, ftp / databases van de school en andere school gemeenschappen. Ik had ook toegang tot hun Smartschool platform hiermee kon ik gevoelige informatie zien van leerlingen en leerkrachten. Ze hebben mijn IP gevonden in een inlog log en daarop hebben zij mij aangeklaagd. Dit was de eerste keer dat ik iets fout deed op school/bij de politie. Ik kreeg een definitieve schorsing, ik dacht eerst dat ik een contract zou krijgen of een tijdelijke schorsing ondanks mijn goed gedrag de voorbije jaren. Mijn laptop, GSM en iPod zijn in beslag genomen voor verdere onderzoek. Ik heb ook nog een enkele juridische vragen voor jullie.

Vraag 1:
Mijn toestellen die in beslag zijn genomen hoelang kan dit duren?

Vraag 2:
Ik heb een van mijn toestellen kunnen bemachtigen en uit te schakelen, kunnen ze hier nu iets mee?

Vraag 3:
Wat zijn de gevolgen van deze daden?

Vraag 4:
De dag na mijn arrestatie hadden we normaal extra muros activiteiten naar Barcelona, ik had hier voor ¤360,00 betaald, ik had geen annulatie verzekeringen omdat ik wist dat ik 100% ging gaan en niet in de toekomst kan kijken om te zien of ik gearresteerd ging worden. To the point, is het mogelijk om mijn geld terug te vragen aan school? Aangezien hun een non-profit organisatie zijn en geen winsten mogen maken en aangezien ik de reis niet heb geannuleerd maar hun.

Hartelijk bedank voor het lezen van mijn artikel, heb het zo duidelijk mogelijk proberen te maken. Als je nog wat vragen hebt stel ze gerust via mail liefst niet via telefoon
Even dan een serieuze reactie :P

1. Dit is meestal nadat je bent veroordeeld/uitspraak is gedaan. Als je in detentie zit kan tijdens detentie je spullen naar jou toe worden gebracht. Daar dien je dan een lijst te ondertekenen en spullen te controleren. Deze spullen kunnen worden opgeslagen of eventueel door naasten worden meegenomen. Als je gewoon buiten in vrijheid rondloopt wordt er door het onderzoeksteam (internet criminaliteit waarschijnlijk) contact met je opgenomen wanneer je de spullen kan ophalen

2. Wat bedoel je met uitschakelen? Op afstand je mobiel/SD kaart wissen? Dan kunnen ze er niets mee. Maar als ze je mobiel hebben gecontroleerd en werkend aan hebben getroffen en deze tijdens onderzoek gewist is, dan volgt er hoogstwaarschijnlijk nog een aanklacht.

3. hacken was 10-15 jaar geleden niet zo denderend, maar sinds de laatste 5 jaren overal ter wereld wat zwaarder geacht. Gezien je clean sheet zal dat ook meespelen. Gok zelf voorwaardelijk/taakstraf 100u/eventueel met boete.
Gevolgen met werk verschilt, Je kan gewoon werken in normale sectoren. (aangezien er geen financiële aspecten hebben meegespeeld, maar banen bij justitie kan je vergeten)

4. :D nee, hoe haal je het in je hoofd.
  Boks-Chick woensdag 27 april 2016 @ 11:19:07 #132
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_161747612
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:12 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Stel, de politie vind in dit onderzoek ook data van andere hacks. Heb ik dan meer problemen of moeten die instanties mij daar ook eerst voor aanklagen?
dan ben je dubbel de sjaak en kom je er niet vanaf met 'ik was nieuwsgierig of ut kon weet juh!'
want dat betekent dat je het vaker doet, dondersgoed weet dat je kans van slagen hebt, dat je doelbewust aan de slag was. En met 18 jaar zou je toch echt moeten weten dat dit illegaal is.

succes, hopelijk gaat dit een wake up call voor je worden nu je hiervoor als volwassene het traject door moet en maak je nog wat fatsoenlijks van je leven :*
lolwut
pi_161749113
hallo leuk voor jullie medelijden dat ik genaaid ben maar ik denk toch dat salah abdeslam nog harder genaaid is dus wat ikheb gedaan is niet eens erg

doei
  woensdag 27 april 2016 @ 12:09:40 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161749194
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:07 schreef bramkaper het volgende:
hallo leuk voor jullie medelijden dat ik genaaid ben maar ik denk toch dat salah abdeslam nog harder genaaid is dus wat ikheb gedaan is niet eens erg

doei
Je moet toch gewoon zelf op de blaren zitten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161749227
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je moet toch gewoon zelf op de blaren zitten.
precies dit! dus ksnap niet echt waarom andere zo zitten te huilen over mijn daden ik vroeg er niet eens om wou gewoon wat antwoorden op me vragen grgrgr
pi_161749255
Leer eens Nederlands ofzo.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_161749322
quote:
13s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:11 schreef MrSalazar het volgende:
Leer eens Nederlands ofzo.
Ik spreek heel goed Nederlands hoor maar ff seri who cares op internet wat ga je er aan doen me punten op geve

fgt

http://www.encyclo.nl/begrip/ofzo
  † In Memoriam † woensdag 27 april 2016 @ 12:20:31 #138
230491 Zith
pls tip
pi_161749517
Had die advocaat bij het telefoongesprek niet gezegd dat je

NOOIT MOET PRATEN MET DE POLITIE WANT ALLES WAT JE ZEGT WORDT TEGEN JE GEBRUIKT?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 27 april 2016 @ 12:22:41 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161749580
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:13 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Ik spreek heel goed Nederlands hoor maar ff seri who cares op internet wat ga je er aan doen me punten op geve

fgt

http://www.encyclo.nl/begrip/ofzo
Je komt niet zo snugger over, op deze manier.
The love you take is equal to the love you make.
  Boks-Chick woensdag 27 april 2016 @ 12:28:44 #140
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_161749760
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je komt niet zo snugger over, op deze manier.
Wel gruwelijk arrogant alsof hij het allemaal wel weet en hoe stoer hij wel niet is :').
lolwut
  woensdag 27 april 2016 @ 12:50:37 #141
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_161750387
quote:
19s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:28 schreef BrandX het volgende:

[..]

Wel gruwelijk arrogant alsof hij het allemaal wel weet en hoe stoer hij wel niet is :').
Nee hoor, als de onzekere puber die hij is.

Gewoon een scriptkiddie die dacht dat hij iets heel stoers aan het doen was en nu ontdekt dat hij toch net wat minder slim is dan hij vooraf dacht.

Al die stoerheid, arrogantie en bluf is gewoon onzekerheid en angst. Meer niet.
pi_161751666
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:20 schreef Zith het volgende:
Had die advocaat bij het telefoongesprek niet gezegd dat je

NOOIT MOET PRATEN MET DE POLITIE WANT ALLES WAT JE ZEGT WORDT TEGEN JE GEBRUIKT?
Dat ligt er natuurlijk maar aan, in bepaalde gevallen zal zwijgen inderdaad het beste zijn, in andere gevallen kan praten / meewerken gunstiger uitvallen. En ik verwacht dat wanneer je een goede advocaat hebt, en deze aangeeft dat je gezien het bewijs dat ze al hebben c.q. de situatie waarin je zit het beste kan meewerken deze best eens gelijk kan hebben.
pi_161753140
Enerzijds heeft dit topic een hoog "Niemand is ZO dom!" gehalte, anderzijds denk ik dat mcmlxiv wel een terecht punt heeft.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:50 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Nee hoor, als de onzekere puber die hij is.

Gewoon een scriptkiddie die dacht dat hij iets heel stoers aan het doen was en nu ontdekt dat hij toch net wat minder slim is dan hij vooraf dacht.

Al die stoerheid, arrogantie en bluf is gewoon onzekerheid en angst. Meer niet.
pi_161754109
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:13 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Ik spreek heel goed Nederlands
Tot hier gaat het nog goed.
quote:
hoor maar ff seri who cares op internet wat ga je er aan doen me punten op geve

fgt

http://www.encyclo.nl/begrip/ofzo
Hier is het al niet meer te volgen.

TS, ik snap dat je emotioneel bent en dat je graag de stoere boy wil uithangen, maar als je serieus genomen wilt worden zul je toch echt iets geduldiger moeten worden en iets langer moeten nadenken voordat je je mond opentrekt. Dat je op fok! misschien niet serieus genomen wordt, is tot daar aan toe. Als de rechter je niet serieus neemt kan dat echter wel consequenties hebben. Dus koel een beetje af, praat met je advocaat en laat ons het resultaat weten. ^O^
  woensdag 27 april 2016 @ 15:53:05 #145
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_161754163
Even serieus TS, psychologisch onderzoek kan geen kwaad. Je komt nogal autistisch (Asperger?) over en een diagnose zou je in deze rechtzaak enorm helpen.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_161754357
Jullie posten echt teveel shit waar hij niks aan heeft
pi_161754643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 15:53 schreef Teydelyk het volgende:
Even serieus TS, psychologisch onderzoek kan geen kwaad. Je komt nogal autistisch (Asperger?) over en een diagnose zou je in deze rechtzaak enorm helpen.
Fijn dat jij op afstand medische diagnoses kan stellen terwijl je de vermoedelijke patient in kwestie niet kent. Kun je ook even meedelen waar in Afrika ze je een diploma hebben verkocht?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 april 2016 @ 16:48:30 #148
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_161755435
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 08:58 schreef mrPanerai het volgende:
Na zo'n actie zulke username kiezen getuigt ook niet van veel inzicht. Je hebt maar van een ding spijt en dat is dat je gepakt bent. En je wordt gepakt omdat je zuigt. Volgens mij alleen nog een toekomst in een beschermde werkplaats.
Waarschijnlijk heet ie gewoon Bram Kaper :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_161755954
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:13 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Ik spreek heel goed Nederlands hoor maar ff seri who cares op internet wat ga je er aan doen me punten op geve

fgt

http://www.encyclo.nl/begrip/ofzo
Oelewapper.
  woensdag 27 april 2016 @ 18:07:30 #150
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_161757011
Ik zou dit toch echt wel omdraaien en bij die school op het bordje teruggooien hoor; ooit van meldplicht datalekken gehoord, TS?

Als jij via iets belachelijk simpels als SQL injection toegang hebt verkregen tot een controlepaneel waar je wachtwoorden en persoonsgegevens kunt inzien, dan is er iets goed mis met de beveiliging van dat systeem of de kennis van de ontwikkelaar daarvan (of gierigheid van degenen die dit systeem hebben laten bouwen). Sowieso, als je wachtwoorden hebt kunnen inzien, dan stonden die dus gewoon als plaintext opgeslagen? Man man man...

Dat men gammele (waarschijnlijk PHP) kutscriptjes voor een persoonlijke website over hun cavia draait tot daar aan toe, maar voor een groot systeem waar persoonsgegevens in rondgaan kan dit echt niet...
  woensdag 27 april 2016 @ 18:08:58 #151
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_161757035
En TS, volgende keer niet middenin een inbraak je VPN re/disconnecten. Sowieso altijd meerdere gebruiken. Prutskip. :D
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 27 april 2016 @ 18:36:29 #152
414785 sirdanilot
pi_161757601
Als TS meteen na het hacken gewoon de school had ingelicht van 'he jongens, op deze simpele manier kon ik zo in jullie systeem komen en heb ik toegang tot allerlei gevoelige informatie, misschien moeten jullie het even aanpassen of zo" was er overigens niks aan de hand geweest waarschijnlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161758214
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:36 schreef sirdanilot het volgende:
Als TS meteen na het hacken gewoon de school had ingelicht van 'he jongens, op deze simpele manier kon ik zo in jullie systeem komen en heb ik toegang tot allerlei gevoelige informatie, misschien moeten jullie het even aanpassen of zo" was er overigens niks aan de hand geweest waarschijnlijk.
Of de TS had dit vantevoren besproken met de school.

Of de TS had dit topic niet verzonnen.
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_161758506
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:02 schreef SR4 het volgende:

[..]

Of de TS had dit vantevoren besproken met de school.

Of de TS had dit topic niet verzonnen.
Waarom zou de TS dit topic verzonnen hebben? Op veel plekken is het slecht gesteld met Informatiebeveiliging, dus zo wereldschokkend is het nou ook weer niet dat een puber nietgesanctioneerde toegang heeft weten te verkrijgen tot een computersysteem van een semi-overheidsinstelling.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 27 april 2016 @ 20:33:25 #155
414785 sirdanilot
pi_161760879
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:02 schreef SR4 het volgende:

[..]

Of de TS had dit vantevoren besproken met de school.

Of de TS had dit topic niet verzonnen.
Zijn latere reacties laten me inderdaad wel denken dat dit een trolltopic is, aan de andere kant is, zoals vaduz zegt, inbreken in een schoolsysteem helemaal niet zo moeilijk, die dingen zijn vaak bedroevend slecht beveiligd, en het wereldvreemde gedrag van TS is ook niet zo vreemd; we zitten hier immers op FOK.

Ik ken ook iemand die in een schoolsysteem is binnengedrongen tijdens z'n middelbare schooltijd. Hij kreeg wel op z'n donder, maar geen juridische gevolgen o.i.d. Zoiets is namelijk voor de school ook beschamend, veel scholen willen zoiets absoluut niet naar buiten laten komen en lossen het dus met de leerling zelf op.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_173231547
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:08 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
18 jaar en al in de dossiers van de politie :') jij komt er wel, niet dus :')
Dag flinkstoned

Bedankt voor je motivatie, nu zijn we een jaar en 3 maanden verder. Dacht dat iemand nog geïnteresseerd zou zijn in het vervolg.

Na dat jaar was ik gestopt met school, een opleiding gedaan via volwassenenonderwijs (cvo), mijn diploma gehaald als webontwikkelaar en nu werk ik vast als webontwikkelaar in een webontwikkel bedrijf. :D gr

SPOILER: bewijsje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173231801
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:09 schreef bramkaper het volgende:
Na dat jaar was ik gestopt met school, een opleiding gedaan via volwassenenonderwijs (cvo), mijn diploma gehaald als webontwikkelaar en nu werk ik vast als webontwikkelaar in een webontwikkel bedrijf. gr

En hoe is het verder afegelopen mbt de arrestatie?
The road to success is always under construction.
pi_173232042
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:23 schreef Census het volgende:

[..]

En hoe is het verder afegelopen mbt de arrestatie?
Taakstraf, vrijwillig websites maken voor de staat (gemeentes, ocmw, scholen, etc...) en nog een boete van 700 euro
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:36:30 #159
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_173232064
Top dat je dat nog even komt vertellen :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:41:32 #160
414785 sirdanilot
pi_173233374
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:09 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Dag flinkstoned

Bedankt voor je motivatie, nu zijn we een jaar en 3 maanden verder. Dacht dat iemand nog geïnteresseerd zou zijn in het vervolg.

Na dat jaar was ik gestopt met school, een opleiding gedaan via volwassenenonderwijs (cvo), mijn diploma gehaald als webontwikkelaar en nu werk ik vast als webontwikkelaar in een webontwikkel bedrijf. :D gr

SPOILER: bewijsje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
top dat je even terug bent gekomen ^O^
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_173234493
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:35 schreef bramkaper het volgende:
vrijwillig websites maken voor de staat
Prachtig, eerst "straf" geven voor hacking en dan vervolgens jou websites laten maken voor de staat.

Ze leren het ook nooit natuurlijk.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173235009
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:35 schreef bramkaper het volgende:

[..]

Taakstraf, vrijwillig websites maken voor de staat (gemeentes, ocmw, scholen, etc...) en nog een boete van 700 euro
:D Prachtig dit, nog een paar backdoortjes in de sites gebouwd ofwa? ~O>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')