abonnement Unibet Coolblue
pi_161429220
Indische buurt is ook heel leuk, en veilig.

En ik ben heel gelukkig in Noord, maar 's nachts naar huis fietsen is niet heel fijn, omdat ik dan door een park moet. Ik durf hier wel de deur uit in het donker hoor. En over twee jaar rijdt de metro, dat verandert ook van alles.
pi_161430199
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 19:03 schreef Bleie het volgende:
Indische buurt is ook heel leuk, en veilig.

En ik ben heel gelukkig in Noord, maar 's nachts naar huis fietsen is niet heel fijn, omdat ik dan door een park moet. Ik durf hier wel de deur uit in het donker hoor. En over twee jaar rijdt de metro, dat verandert ook van alles.
Ligt er ook nogal aan waar in Noord je zit.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_161439100
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 19:03 schreef Bleie het volgende:
Indische buurt is ook heel leuk, en veilig.

En ik ben heel gelukkig in Noord, maar 's nachts naar huis fietsen is niet heel fijn, omdat ik dan door een park moet. Ik durf hier wel de deur uit in het donker hoor. En over twee jaar rijdt de metro, dat verandert ook van alles.
Ik ben ook heel gelukkig in Noord, maar 's nachts of 's avonds laat kan je in sommige buurten
maar beter niet komen als vrouw (en misschien ook wel als man) alleen.

Maar ik denk dat dat niet alleen voor Noord geldt hoor.... en ook niet alleen voor Amsterdam trouwens.
pi_161440218
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 06:29 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ben ook heel gelukkig in Noord, maar 's nachts of 's avonds laat kan je in sommige buurten
maar beter niet komen als vrouw (en misschien ook wel als man) alleen.

Maar ik denk dat dat niet alleen voor Noord geldt hoor.... en ook niet alleen voor Amsterdam trouwens.
Ik voel me eigenlijk zelden onveilig in Amsterdam; in elk geval het stuk binnen de ring, ten zuiden van het IJ. In Noord hangt het nogal af van de buurt, inderdaad. Onze eigen wijk is prima, maar zoals gezegd: vanaf de pont moet je langs het kanaal om daar te komen, en dat is 's nachts niet zo prettig. Nou ben ik niet zo'n nachtbraker, dus heb ik er weinig last van, maar als je vaak uitgaat, is dat wel een overweging. Als je vlak bij de pont zit, kun je ook dan prima in Noord wonen.
pi_161443343
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:31 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ik voel me eigenlijk zelden onveilig in Amsterdam; in elk geval het stuk binnen de ring, ten zuiden van het IJ. In Noord hangt het nogal af van de buurt, inderdaad. Onze eigen wijk is prima, maar zoals gezegd: vanaf de pont moet je langs het kanaal om daar te komen, en dat is 's nachts niet zo prettig. Nou ben ik niet zo'n nachtbraker, dus heb ik er weinig last van, maar als je vaak uitgaat, is dat wel een overweging. Als je vlak bij de pont zit, kun je ook dan prima in Noord wonen.
Laat ik nou net vlak bij de Pont wonen :+

maar ik loop ook wel eens verder :D
pi_161447095
Thanks! Ik ga nog wel elk weekend uit haha, dus wil inderdaad het liefst in een levendige omgeving wonen.
pi_161448459
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:30 schreef onniedah het volgende:
Thanks! Ik ga nog wel elk weekend uit haha, dus wil inderdaad het liefst in een levendige omgeving wonen.
Als je vlak bij het pontje woont ben je wel binnen 10 minuten midden in de stad :P

Ik weet alleen niet precies tot hoe laat de pontjes heen en weer gaan ik ga nooit uit :+
pi_161448526
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:39 schreef FANN het volgende:

[..]

Als je vlak bij het pontje woont ben je wel binnen 10 minuten midden in de stad :P

Ik weet alleen niet precies tot hoe laat de pontjes heen en weer gaan ik ga nooit uit :+
Buiksloterwegveer gaat 24 uur per dag. :P
pi_161448532
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:44 schreef Bleie het volgende:

[..]

Buiksloterwegveer gaat 24 uur per dag. :P
Kan ze dus mooi bij ons komen wonen :D
pi_161448689
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:44 schreef FANN het volgende:

[..]

Kan ze dus mooi bij ons komen wonen :D
:D

Nou moet ik zeggen dat ik toch als jonge,alleenstaande vrouw liever in Oost of Oud-West of zo zou wonen hoor.
pi_161448780
Ik woon in Slotervaart en heb me nog nooit onveilig gevoeld. Geen hele mooie buurt, maar alle winkels dichtbij, veel groen en met fiets of OV ben je binnen 20 minuten bij de grachtengordel.
pi_161448794
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:54 schreef Bleie het volgende:

[..]

:D

Nou moet ik zeggen dat ik toch als jonge,alleenstaande vrouw liever in Oost of Oud-West of zo zou wonen hoor.
ow.. :D ik ken Oost of Oud West niet zo goed om eerlijk te zijn én ik moet eerlijk zeggen dat
ik altijd gehaald en gebracht wordt door mijn eega als ik 's avonds ergens heen moet :@

niet erg feministisch :') maar ja :P paar ervaringen en dan krijg je dat....

Ik weet niet of dat in Oost of West beter is eigenlijk, is dat daar beter? :o
pi_161448815
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:57 schreef Tchock het volgende:
Ik woon in Slotervaart en heb me nog nooit onveilig gevoeld. Geen hele mooie buurt, maar alle winkels dichtbij, veel groen en met fiets of OV ben je binnen 20 minuten bij de grachtengordel.
Je moet je even in TS verplaatsen, dat is een jonge vrouw en die wil 's nachts lekker uit en laat
thuis komen .... :P
pi_161448839
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:58 schreef FANN het volgende:

[..]

Je moet je even in TS verplaatsen, dat is een jonge vrouw en die wil 's nachts lekker uit en laat
thuis komen .... :P
Dus? Ook dan is er niets in Slotervaart aan de hand.

Ik zou alleen laat 's nachts stadsparken vermijden, misschien met uitzondering van het Vondelpark.
pi_161448851
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus? Ook dan is er niets in Slotervaart aan de hand.
Oké! Dan komt ze bij jou wonen :+
pi_161448855
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2016 17:00 schreef FANN het volgende:

[..]

Oké! Dan komt ze bij jou wonen :+
Als ze een huis wil kopen en ik kan een kamer huren vind ik dat prima :+
pi_161448871
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 17:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als ze een huis wil kopen en ik kan een kamer huren vind ik dat prima :+
:D

wie weet valt er iets te regelen.... :P
  zaterdag 16 april 2016 @ 08:20:42 #43
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_161463028
Haha, mensen overdrijven de onveiligheid van Amsterdam echt schromelijk. Jaren in Zuidoost gewoond, bar weinig aan de hand daar hoor.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_161463073
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 08:20 schreef Bugno het volgende:
Haha, mensen overdrijven de onveiligheid van Amsterdam echt schromelijk. Jaren in Zuidoost gewoond, bar weinig aan de hand daar hoor.
Ligt er ook nogal aan waar in Zuid Oost je zit.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_161463147
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 12:38 schreef FANN het volgende:

[..]

's avonds? ik ga dan nooit in mijn eentje de straat op in elk geval....
huh? En hoe lang woon je dan in Amsterdam?
pi_161464658
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 08:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

huh? En hoe lang woon je dan in Amsterdam?
Al meer dan 25 jaar hoor :+

en vroeger deed ik dat natuurlijk wel, maar zoals ik al zei paar ervaringen en dan doe je dat
niet meer zo snel....
pi_161464680
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 08:20 schreef Bugno het volgende:
Haha, mensen overdrijven de onveiligheid van Amsterdam echt schromelijk. Jaren in Zuidoost gewoond, bar weinig aan de hand daar hoor.
Nou dát was lachen daar :D in de K buurt woonde ik, de auto was zo ongeveer iedere week opengebroken en de druppel was toen twee junks elkaar met kapmessen te lijf gingen _O-

Noord is een paradijs vergeleken bij daar O+

maar ik heb wel gehoord dat er sindsdien veel veranderd is in Zuid Oost dus hoe het nu is
in de K buurt weet ik niet :+
  zaterdag 16 april 2016 @ 11:36:42 #48
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_161465254
Tuurlijk maakt het uit waar je zit en gebeurt er meer dan in Schubbekutteveen. Maar doen alsof je 's avonds niet over straat kunt is echt schromelijk overdreven.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_161465298
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:36 schreef Bugno het volgende:
Tuurlijk maakt het uit waar je zit en gebeurt er meer dan in Schubbekutteveen. Maar doen alsof je 's avonds niet over straat kunt is echt schromelijk overdreven.
mwa... je moet het ook weer niet zo zien dat ik na 18.00 uur de deur niet meer uit durf ofzo

in sommige buurten is het gewoon niet érg prettig om 's avonds laat of 's nachts te lopen,
maar ik denk niet dat dat alleen voor Amsterdam geldt, maar dat had ik ook al gezegd
geloof ik....
pi_161465347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus? Ook dan is er niets in Slotervaart aan de hand.

Ik zou alleen laat 's nachts stadsparken vermijden, misschien met uitzondering van het Vondelpark.
er is wel eens een meisje midden op de Herengracht verkracht, terwijl er mensen langsliepen en -fietsten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')