quote:Bean said that his family donated his organs, which reportedly already helped three people. The team is due to race the Three Days of De Panne, “but we leave it up to the family whether they want us to take part for Antoine.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
http://www.1limburg.nl/vo(...)ntext=latestarticlesquote:Volta Limburg Classic neemt geen extra maatregelen
De organisatie van de Volta Limburg Classic neemt geen extra maatregelen na een dodelijk ongeluk tijdens de wielerronde Gent-Wevelgem.
De 25-jarige Belgische wielrenner Antoine Demoitié kwam zondag samen met vier andere renners ten val en werd daarna aangereden door een motorrijder. Hij overleed afgelopen nacht in het ziekenhuis.
Maatregelen
Na de aanrijding ontstond opnieuw discussie over het aantal volgauto's en motoren in koers. Volgens de organisatie van de Volta Limburg Classic rijden in die wedstrijd al jaren maximaal drie motards mee. Het is daarom niet nodig om extra maatregelen te nemen, zegt organisator Roy Packbier tegen L1.
De Volta Limburg Classic wordt komend weekend verreden.
Medeleven
De wielerwereld reageert geschokt op het overlijden van Demoitié. Talloze renners en ploegen uitten op Twitter hun droefheid en betuigden hun medeleven met de familie. Mike Teunissen uit Ysselsteyn schrijft(link is external): "Pfff, slecht geslapen, nog slechter wakker gewoden. Rust zacht Antoine. Veel sterkte aan familie, vrienden en teamgenoten."
Zeer zwaar ingezoomd als ik de strepen op de weg en dergelijke bekijk.quote:
Is een aanrader.twitter:hetiskoers twitterde op maandag 28-03-2016 om 17:44:17 Vanavond " Slaying the badger" om 21:55 op Canvas over de Tour van '86 en de rivalitieit tussen Hinault en LeMond. #tip! reageer retweet
Waarom?quote:Op maandag 28 maart 2016 18:57 schreef Bismarck het volgende:
Wil deze sport ooit grotere sponsors aantrekken en een breder publiek bereiken dan is een afname aan motoren en auto´s geen optie. Die zijn gewoon nodig.
Om de sport beter te kunnen faciliteren, om het beter in beeld te brengen, om VIPS een unieke ervaring te laten beleven , omdat sponsors verschillende belangen hebben et cetera.quote:
Er rijden over het algemeen maar een handvol motoren met camera's, ook sponsoren zitten bij mijn weten niet op motoren.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:15 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Om de sport beter te kunnen faciliteren, om het beter in beeld te brengen, om VIPS een unieke ervaring te laten beleven , omdat sponsors verschillende belangen hebben et cetera.
Ik had het in mijn post over motoren én auto´s. Ik denk bijvoorbeeld terug aan het ongeval met Flecha en Hoogerland.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Er rijden over het algemeen maar een handvol motoren met camera's, ook sponsoren zitten bij mijn weten niet op motoren.
Maar als je de helft minder motoren hebt dat is al een hele stap.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:22 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Ik had het in mijn post over motoren én auto´s. Ik denk bijvoorbeeld terug aan het ongeval met Flecha en Hoogerland.
Als je de pelotons/ploegen kleiner maakt kan je ook toe met minder motoren. Die discussie is ook al eens gevoerd naar aanleiding van de vele valpartijen van renners in het peloton. Vervolgens sterft de discussie een stille dood en gaat men over tot de orde van de dag.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar als je de helft minder motoren hebt dat is al een hele stap.
http://us8.campaign-archi(...)f2b9d90&e=6a8027a452quote:In De Panne kwamen sportbestuurder Hilaire Van Der Schueren, teammanager Jean-François Bourlart en enkele renners en leden van de staf van Wanty-Groupe Gobert bijeen om nadere uitleg te geven over het ongeluk dat Antoine Demoitié het leven kostte.
Hilaire Van Der Schueren – sportbestuurder Gent-Wevelgem
"De dag begon met het bericht dat Thomas Degand zijn elleboog brak bij een val in de Ronde van Catalonië, daarna Simone Antonini met een open handbreuk in Gent-Wevelgem. Daarna gebeurde dit.
Antoine riep me via de radio op voor bidonnen – zijn laatste woorden. Ik gaf ze hem en werd opgeroepen voor de tweede groep. Ik vroeg de commissaire te mogen passeren en op dat moment gebeurt dit ongeluk. Onze mechanieker was de eerste die ging kijken en riep me meteen. Op dat moment dacht ik dat Antoine dood was, maar de ambulance was er meteen en de traumaheli bracht hem weg. Er bleef hoop tot de organisatie me vraagt om de adresgegevens van Antoine’s vrouw en familie. Toen wist ik dat het ernstig was.
Na de koers vertrok ik meteen naar het ziekenhuis in Lille en sprak daar zijn vader die me zei dat de dokter hem weinig hoop gaf. Na middernacht ontvingen we dan het bericht dat Antoine was overleden. We moeten dit als groep samen verwerken. Woensdag trainen we samen en verkennen we de Ronde. Daarna eten we samen met de coureurs en zullen we veel over Antoine praten."
Roy Jans - renner
"We waren als renners in het hotel zondagavond zeer aangeslagen. We lazen dat hij dood was maar Hilaire vertelde ons dat het zeer ernstig was maar dat Antoine niet was overleden. Er bleef hoop. Maar deze ochtend was het dan effectief zo.
Als renners hebben we dan besloten dat De Panne te vroeg komt. We hebben geen 100% focus op de race en we hebben tijd nodig om dit ten eerste te realiseren en ten tweede een plaats te geven."
Jean-François Bourlart - teammanager
“Antoine kwam dit jaar bij Wanty-Groupe Gobert en wilde WorldTour-wedstrijden rijden. Elke keer als we elkaar spraken, zei hij het me weer. Afgelopen vrijdag maakte hij dan zijn debuut in de WorldTour, in de E3 Harelbeke. Hij zat zelfs mee in de kopgroep en reed over de iconische Taaienberg met de besten. Hij was enorm trots op zichzelf en wij op hem.
Vandaag gebeurde het ongelooflijke, het onbegrijpelijke. We kunnen het niet geloven. We zijn boos. Na Rob Goris een tweede renner die we moeten laten gaan. We huilen en onze gedachten gaan uit naar zijn vrouw Astrid en de familie.”
De gendarmerie in Hazebrouck, Frankrijk heeft een onderzoek ingesteld naar de toedracht van het onderzoek. Sportbestuurder Hilaire Van der Schueren is opgeroepen als getuige.
Naast De Panne zal Wanty-Groupe Gobert ook niet starten in de Route Adélie de Vitré en Parijs-Camembert: wedstrijden waar Antoine had moeten starten.
Tot slot vragen we de media de privacy van de familie van Antoine Demoitié te respecteren.
Thanks! Ga kijkenquote:Op maandag 28 maart 2016 18:37 schreef TargaFlorio het volgende:Is een aanrader.twitter:hetiskoers twitterde op maandag 28-03-2016 om 17:44:17 Vanavond " Slaying the badger" om 21:55 op Canvas over de Tour van '86 en de rivalitieit tussen Hinault en LeMond. #tip! reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |