vertel!quote:Op zondag 3 juli 2016 22:39 schreef klawie het volgende:
[..]
Mijn ervaring met pagid blokken is niet echt positief hoor
Waarom rij je tegen stoepranden aan?quote:Op zondag 10 juli 2016 12:17 schreef Sounddragon het volgende:
Nah, bij gebrek aan onderbouwing zitten ze er inmiddels onder
[ afbeelding ]
Me like, en het remt als een tiet
zo kocht ik hem, de andere kant ziet er nóg beroerder uit. Ik rijd al zeker 15 jaar met dure wielen met platte bandjes, en ik heb er ooit ééntje aan baklappen gereden.quote:Op zondag 10 juli 2016 12:21 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Waarom rij je tegen stoepranden aan?
Breng je velgen naar de velgendoctor nu!
Ok ok is goedquote:
klinkt weer niet goed idd, gelukkig is hij niet 100% elektrisch, en ik neem aan dat redelijk easy te vervangen is. Leasebak toch?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:23 schreef leolinedance het volgende:
Kutzooi...nu de lader weer kaduuk van de C350e. Een heel gelukkig huwelijk kunnen we het tot nu toe niet noemen
Yes, zit in de adapter in het snoer vermoedelijk. Lampje daarop gaat niet meer aan en dat hoort ie volgens mij zelfs te doen als er geen auto aan hangt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
klinkt weer niet goed idd, gelukkig is hij niet 100% elektrisch, en ik neem aan dat redelijk easy te vervangen is. Leasebak toch?
Automaat van Mercedes is gwn kut en je rubber effe met spuitwax in spuitenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Yes, zit in de adapter in het snoer vermoedelijk. Lampje daarop gaat niet meer aan en dat hoort ie volgens mij zelfs te doen als er geen auto aan hangt.
Ja leasebak, maar na lekkage in koplamp (gefixt), vervelende afstelling van parkeersensoren (gefixt), problemen met brandstofmeter (niet gefixt) en windgeruis bij raamrubber (nog niet aangekaart) ben ik er wel een beetje klaar mee.
Wel een fijne auto verder hoor, maar werkt op een aantal punten niet logisch. En de automaat van BMW is beduidend beter. Misschien moeten we nog even aan elkaar wennen
Sja, kleinigheidjes heb je altijd wel, maar sommige dingen motte gewoon nie magge. In die prijsklasse verwacht je gewoon perfectie, en kleine storinkjes zijn ook gewoon irritant.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Yes, zit in de adapter in het snoer vermoedelijk. Lampje daarop gaat niet meer aan en dat hoort ie volgens mij zelfs te doen als er geen auto aan hangt.
Ja leasebak, maar na lekkage in koplamp (gefixt), vervelende afstelling van parkeersensoren (gefixt), problemen met brandstofmeter (niet gefixt) en windgeruis bij raamrubber (nog niet aangekaart) ben ik er wel een beetje klaar mee.
Wel een fijne auto verder hoor, maar werkt op een aantal punten niet logisch. En de automaat van BMW is beduidend beter. Misschien moeten we nog even aan elkaar wennen
Damn, wat een pech zeg! Zo'n wagen zou ik dus ook nooit zomaar op straat laten staan.quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:13 schreef Questular het volgende:
Ik verbaas me nog elke keer hoe goed het geluid is van de standaard speakers in de Mercedes Nooit gedacht dat ik automaat rijden zo lekker zou vinden trouwens
edit:
Maat van me heeft een nieuwe c-klasse gekocht en vond zn auto in de ochtend op bakstenen terug, 18 inch AMG velgen waren 's nachts van de auto afgehaald...gelukkig via de politie de velgen terug weten te vinden maar nu een hoop geregel m.b.t. de geleden schade etc.
Sjonge. Voor zo'n topwagen, toch vreemd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:23 schreef leolinedance het volgende:
Kutzooi...nu de lader weer kaduuk van de C350e. Een heel gelukkig huwelijk kunnen we het tot nu toe niet noemen
Ooooh, is het daar voor! Ik dacht dat het meer het verschil zou maken tussen comfortabele en super comfortabele vering.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:37 schreef Sounddragon het volgende:
Antwoord op de eerste vraag weet je natuurlijk allang.
Antwoord op de tweede vraag kan ik je niet geven, want ik heb nog nooit een Benz met skippybal-vering gehad. Domweg eigenlijk omdat ik altijd wat oudere auto's pak, en die met luchtvering zijn dan afrader van de eeuw ivbm serieus hoge kosten als er iets stuk is- of gaat. Bij een nieuwe heb je daar natuurlijk veel minder last van (lees: garantie).
Ik heb wel eens reviews gelezen waaruit de conclusie voortkwam dat het eigenlijk weinig toevoegt als je niet regelmatig vol beladen of met aanhangers e.d. rijdt.
ik reageer hooguit uit jaloersheid met mijn xenon-troepquote:Op maandag 29 augustus 2016 18:04 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ooooh, is het daar voor! Ik dacht dat het meer het verschil zou maken tussen comfortabele en super comfortabele vering.
En nee, van de lampen weet ik echt niet...ik neem aan dat je bedoelt de duurste? De opties:
* Halogeenkoplampen inclusief geintegreerd led-dagrijlicht (standaard)
* High-performance led-koplampen inclusief geintegreerde dagrijverlichting
* MULTIBEAM LED (adaptieve grootlichtassistent plus, LED-intelligent Light System)
Maar goed, misschien moet ik dat ook gewoon daar vragen, niet hier. Maar los van de verschillen kunnen mensen natuurlijk wel een eigen voorkeur hebben, of iets belachelijk overdreven vinden, vandaar mijn vraag.
mijn vorige was een W202, alleen had ik een 220dquote:
Dat mag hoorquote:Op maandag 29 augustus 2016 20:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik reageer hooguit uit jaloersheid met mijn xenon-troep
Ik zou eens een beetje op Joetjoep enzo kijken.. Vast wel reviews en/of tests te vinden die je wat wijzer kunnen maken, en anders is er altijd nog de optie tot proefrijden of uitleg bij de dealert. Ik zie ze alleen maar in mijn binnenspiegels meestal (kleiner worden, dat wel ). Gaat nog wel effe duren voordat dat soort pimpshizzle met mijn bescheiden salarisje betaalbaar is
Ja, interieurparfum, wat een grap he! Smaakt je sigaret nergens meer naar!quote:Op maandag 29 augustus 2016 18:38 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik heb in de nieuwe E met de multibeam LED en luchtvering gereden.. En met een heleboel andere gave opties (interieurparfum, anyone?)
Wat een fantastische auto. Ik was echt ondersteboven van het feit hoe goed die wagen rijdt, werkt en stuurt.
Alleen de Spotify koppeling met Bluetooth werkte niet helemaal lekker maar dat kan ook aan mijn telefoon gelegen hebben.
Note Edge, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat Mercedes dat soort 'simpele' koppelingen niet onder controle heeft. Vandaar dat ik denk dat het aan de telefoon lag.quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:30 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Dat mag hoor
Heb gekeken, maar is minder (specifiek over de hybrid dan) dan ik had gehoopt. En wat er is lijkt meer op het oplezen van de specs dan een echte review.
Wordt dus inderdaad een proefrit denk ik.
[..]
Ja, interieurparfum, wat een grap he! Smaakt je sigaret nergens meer naar!
Is de vraag natuurlijk: wat voor telefoon heb je?
Blijft een mooi model, alleen jammer van het roestduiveltje. Bij de mijne begint het weer een beetje bij de wielkasranden achter. De rest is nog fris, binnenkort maar eens naar de spuiterquote:Op maandag 29 augustus 2016 20:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mijn vorige was een W202, alleen had ik een 220d
Ingeruild op deze, net ingelopen met 340k. Helaas, maar te veel herrie op de snelweg als ik haast had, en milieuzones ditdat. Had ik zo nog een paar ton bij kunnen zetten, reed serieus als een nieuwe, pakte geen druppie olie, niks
Probleemloos 4,5k roadtrippie mee gemaakt vorig jaar, in Andorra (diesel voor 88 ¤ct. )
[ afbeelding ]
Sowieso LED intelligent light system kiezen, is echt top!quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:49 schreef Tyr80 het volgende:
Hallo allemaal!
Na alle ellende met de BMW, het gebrek aan vernieuwing en het minder mooie uiterlijk van de nieuwe Audi's en de lelijke horizontale panel gap op de motorkap van de nieuwe BMW's denk ik dat het tijd is om Mercedes te proberen.
Ik overweeg momenteel om een nieuwe E klasse te leasen, hybride, met de 9G geartronic automaat.
Ben benieuwd naar de meningen!
En in detail:
* Welke koplampen zijn het best / fijnst / veiligst?
* Is die luchtvering het geld waard?
Rest komt dan nog wel.
Ok, heb een iPhone, dus dat zal wel loslopen dan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:57 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Note Edge, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat Mercedes dat soort 'simpele' koppelingen niet onder controle heeft. Vandaar dat ik denk dat het aan de telefoon lag.
Verder was de auto uitgerust met alle veiligheidssystemen dus ook het redelijk autonoom rijden. Als ik jou was zou ik de dealer eens vragen voor een demo. Ik was serieus echt onder de indruk en ik heb toch wel in veel auto's gereden (en veel in vorig model E-klasses).
werken allebei hetzelfde, verschil is de aanduiding.. Geen idee of dat nog steeds hetzelfde is, maar in de mijne bijvoorbeeld had je die optie ook. Ik heb draaiknoppies met cijfertjes eromheen, en bij een digitale heb je 2 displaytjes met een cijfertje en tiptoetsen, kun je 1 op 1 uitwisselen.quote:Op maandag 5 september 2016 15:55 schreef Tyr80 het volgende:
Proefrit gemaakt in de normale benzine versie, zonder luchtvering, rijdt inderdaad geweldig. Vooral die 9 traps automaat, je hebt gewoon geen flauw idee in welke versnelling je zit, heerlijk. Respons op een kickdown was wel teleurstellend, maar moet in de e versie ook beter zijn lijkt me.
Vond de cpu van de navigatie etc. wel echt beschamend traag, terwijl ze roepen dat er tig cpu's in dat ding zitten. Zet er dan ook een paar goeie in.
Wordt denk ik die rare kleur groen, lichte bekleding, zwart hout, lichte onderzijde van het dashboard, lichte hemel.
Iemand een mening over de standaard / digitale airco etc? Lijkt me standaard ook wel in orde...zonde van het geld dan.
Vind dat grijs (seleniet grijs, of space gray noemen wij het) ook heel sjiek ja, maar het wordt een lease bak, dus heb alle keus.quote:Op maandag 5 september 2016 16:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
werken allebei hetzelfde, verschil is de aanduiding.. Geen idee of dat nog steeds hetzelfde is, maar in de mijne bijvoorbeeld had je die optie ook. Ik heb draaiknoppies met cijfertjes eromheen, en bij een digitale heb je 2 displaytjes met een cijfertje en tiptoetsen, kun je 1 op 1 uitwisselen.
Als je hem zelf koopt zou ik grijs pakken, niet zilvergrijs, maar dat een beetje muisgrijze wat ze nu hebben.. Stiekem best een sjieke kleur en gewild in de markt; goed voor de verkoopwaarde later.
Over die luchtvering trouwens; ik was van de week bij de MB specialist; stond een. 4 jaar oude S420 op de brug met skippybal-vering, die stond rechts 3 cm lager als links.. Niet te vinden waar het aan lag.. Trek je knip maar alvast, want dan gaan ze gewoon vervangen, en dat begint bij complete veerpoten van 1200¤ per stuk.
ik heb geen flauw idee wat die opties kosten allemaal, maar ik zou luchtvering in een split second ruilen voor verwarmde/gekoelde comfortstoelenquote:Op maandag 5 september 2016 19:31 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Vind dat grijs (seleniet grijs, of space gray noemen wij het) ook heel sjiek ja, maar het wordt een lease bak, dus heb alle keus.
Blijft toch een gok dan, die luchtvering...misschien daar toch ook een proefrit mee maken dan...
Airco houden we lekker cheap dan, bedankt!
Goed om te weten, stoelverwarming is standaard, en omdat mijn vrouw alleen lekker zit op de comfortstoelen kom ik daar ook niet onderuit. Stoelverkoeling weet ik niet...kunt de auto op afstand voorkoelen / verwarmen (ook standaard) dus ik dacht laat die koelfunctie maar zitten.quote:Op maandag 5 september 2016 19:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb geen flauw idee wat die opties kosten allemaal, maar ik zou luchtvering in een split second ruilen voor verwarmde/gekoelde comfortstoelen
Ik heb ook verwarmde comfortstoelen, helaas zonder de koelfunktie, maar dat is wel een optie waar ik heeeeel veel plezier van heb. En luchtvering, mjah, kweenie, voor het geld, denk ik dat de wetenschap dat je het hebt het enige is waar je de lol van hebt.. Volgens mij ben je daar na een maand zodanig aan gewend dat je het niet meer merkt. Stoelclimate is elke keer dat je het gebruikt weer geweldig
dan moet je effe een S klasse proberenquote:Op maandag 5 september 2016 19:44 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Goed om te weten, stoelverwarming is standaard, en omdat mijn vrouw alleen lekker zit op de comfortstoelen kom ik daar ook niet onderuit. Stoelverkoeling weet ik niet...kunt de auto op afstand voorkoelen / verwarmen (ook standaard) dus ik dacht laat die koelfunctie maar zitten.
Mijn onterechte verwachting van zo'n auto was ook dat je geen bult / kuil in de weg meer voelt, en hoe comfortabel het ook was denk ik toch dat het nog beter kan. Vandaar dat ik open sta voor de luchtvering...
Met luchtvering mag je wel meer trekken toch? De GLE van m'n oom heeft luchtvering, hij dat je er daarom 3,5t mee mag trekken. Maar goed, geen idee hoe dat precies zit.quote:Op maandag 5 september 2016 19:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb geen flauw idee wat die opties kosten allemaal, maar ik zou luchtvering in een split second ruilen voor verwarmde/gekoelde comfortstoelen
Ik heb ook verwarmde comfortstoelen, helaas zonder de koelfunktie, maar dat is wel een optie waar ik heeeeel veel plezier van heb. En luchtvering, mjah, kweenie, voor het geld, denk ik dat de wetenschap dat je het hebt het enige is waar je de lol van hebt.. Volgens mij ben je daar na een maand zodanig aan gewend dat je het niet meer merkt. Stoelclimate is elke keer dat je het gebruikt weer geweldig
I wish...nee dat zit er echt niet in helaas.quote:Op maandag 5 september 2016 19:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dan moet je effe een S klasse proberen
luchtvering is automatisch nivellerend, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?quote:Op maandag 5 september 2016 19:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met luchtvering mag je wel meer trekken toch? De GLE van m'n oom heeft luchtvering, hij dat je er daarom 3,5t mee mag trekken. Maar goed, geen idee hoe dat precies zit.
Da's wel een beetje vlot idd; effe langs de dealer rijden en klagen, of effe zelf 2 keer 2025 erin proppen. Nog geen minuut werk.quote:Op zondag 9 oktober 2016 23:30 schreef leolinedance het volgende:
Nu met 25k kms op de teller geeft mijn auto aan dat de batterij van de sleutel vervangen dient te worden.
Wat?
Klopt het is inderdaad niet zo veel werk. Maar kom op, zo snel en dat in een Mercedes!quote:Op maandag 10 oktober 2016 08:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's wel een beetje vlot idd; effe langs de dealer rijden en klagen, of effe zelf 2 keer 2025 erin proppen. Nog geen minuut werk.
ik heb ze wel al een aantal keren vervangen, maar ik rijd dan ook meestal ouwe bakken, plus dat ik ze ook wel een preventief heb gewisseld, omdat ik een hekel heb aan weigerende spullen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 09:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klopt het is inderdaad niet zo veel werk. Maar kom op, zo snel en dat in een Mercedes!
Ik heb de batterijen in de afstandsbediening van mijn Seat Leon tussen de 100k en 280k kms nooit vervangen! En ik betwijfel of de 1e eigenaar dat wel gedaan heeft...
vooral de testritten duren lang natuurlijkquote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:51 schreef Dven het volgende:
Hier hopelijk over een week ook een Mercedes. Is geïmporteerd geweest uit Amerika. Er rijden hier aftandse lada's over de weg die in Nederland al 40 jaar niet meer door de keuring zouden komen maar een Amerikaan moet 35 keer gecontroleerd en getest worden voor hij vrijgegeven wordt om op de openbare weg te mogen Nog eventjes wachten dus.
[ afbeelding ]
Keurig, keurig. Scheelt dat nog veel vergeleken met bv Duitsland om een auto uit Murica te importeren?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:51 schreef Dven het volgende:
Hier hopelijk over een week ook een Mercedes. Is geïmporteerd geweest uit Amerika. Er rijden hier aftandse lada's over de weg die in Nederland al 40 jaar niet meer door de keuring zouden komen maar een Amerikaan moet 35 keer gecontroleerd en getest worden voor hij vrijgegeven wordt om op de openbare weg te mogen Nog eventjes wachten dus.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |