Blijft een mooi model, alleen jammer van het roestduiveltje. Bij de mijne begint het weer een beetje bij de wielkasranden achter. De rest is nog fris, binnenkort maar eens naar de spuiterquote:Op maandag 29 augustus 2016 20:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mijn vorige was een W202, alleen had ik een 220d![]()
Ingeruild op deze, net ingelopen met 340k. Helaas, maar te veel herrie op de snelweg als ik haast had, en milieuzones ditdat. Had ik zo nog een paar ton bij kunnen zetten, reed serieus als een nieuwe, pakte geen druppie olie, niks
Probleemloos 4,5k roadtrippie mee gemaakt vorig jaar, in Andorra (diesel voor 88 ¤ct.)
[ afbeelding ]
Sowieso LED intelligent light system kiezen, is echt top!quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:49 schreef Tyr80 het volgende:
Hallo allemaal!
Na alle ellende met de BMW, het gebrek aan vernieuwing en het minder mooie uiterlijk van de nieuwe Audi's en de lelijke horizontale panel gap op de motorkap van de nieuwe BMW's denk ik dat het tijd is om Mercedes te proberen.
Ik overweeg momenteel om een nieuwe E klasse te leasen, hybride, met de 9G geartronic automaat.
Ben benieuwd naar de meningen!
En in detail:
* Welke koplampen zijn het best / fijnst / veiligst?
* Is die luchtvering het geld waard?
Rest komt dan nog wel.
Ok, heb een iPhone, dus dat zal wel loslopen dan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:57 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Note Edge, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat Mercedes dat soort 'simpele' koppelingen niet onder controle heeft. Vandaar dat ik denk dat het aan de telefoon lag.
Verder was de auto uitgerust met alle veiligheidssystemen dus ook het redelijk autonoom rijden. Als ik jou was zou ik de dealer eens vragen voor een demo. Ik was serieus echt onder de indruk en ik heb toch wel in veel auto's gereden (en veel in vorig model E-klasses).
werken allebei hetzelfde, verschil is de aanduiding.. Geen idee of dat nog steeds hetzelfde is, maar in de mijne bijvoorbeeld had je die optie ook. Ik heb draaiknoppies met cijfertjes eromheen, en bij een digitale heb je 2 displaytjes met een cijfertje en tiptoetsen, kun je 1 op 1 uitwisselen.quote:Op maandag 5 september 2016 15:55 schreef Tyr80 het volgende:
Proefrit gemaakt in de normale benzine versie, zonder luchtvering, rijdt inderdaad geweldig. Vooral die 9 traps automaat, je hebt gewoon geen flauw idee in welke versnelling je zit, heerlijk. Respons op een kickdown was wel teleurstellend, maar moet in de e versie ook beter zijn lijkt me.
Vond de cpu van de navigatie etc. wel echt beschamend traag, terwijl ze roepen dat er tig cpu's in dat ding zitten. Zet er dan ook een paar goeie in.
Wordt denk ik die rare kleur groen, lichte bekleding, zwart hout, lichte onderzijde van het dashboard, lichte hemel.
Iemand een mening over de standaard / digitale airco etc? Lijkt me standaard ook wel in orde...zonde van het geld dan.
Vind dat grijs (seleniet grijs, of space gray noemen wij het) ook heel sjiek ja, maar het wordt een lease bak, dus heb alle keus.quote:Op maandag 5 september 2016 16:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
werken allebei hetzelfde, verschil is de aanduiding.. Geen idee of dat nog steeds hetzelfde is, maar in de mijne bijvoorbeeld had je die optie ook. Ik heb draaiknoppies met cijfertjes eromheen, en bij een digitale heb je 2 displaytjes met een cijfertje en tiptoetsen, kun je 1 op 1 uitwisselen.
Als je hem zelf koopt zou ik grijs pakken, niet zilvergrijs, maar dat een beetje muisgrijze wat ze nu hebben.. Stiekem best een sjieke kleur en gewild in de markt; goed voor de verkoopwaarde later.
Over die luchtvering trouwens; ik was van de week bij de MB specialist; stond een. 4 jaar oude S420 op de brug met skippybal-vering, die stond rechts 3 cm lager als links.. Niet te vinden waar het aan lag.. Trek je knip maar alvast, want dan gaan ze gewoon vervangen, en dat begint bij complete veerpoten van 1200¤ per stuk.
ik heb geen flauw idee wat die opties kosten allemaal, maar ik zou luchtvering in een split second ruilen voor verwarmde/gekoelde comfortstoelenquote:Op maandag 5 september 2016 19:31 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Vind dat grijs (seleniet grijs, of space gray noemen wij het) ook heel sjiek ja, maar het wordt een lease bak, dus heb alle keus.
Blijft toch een gok dan, die luchtvering...misschien daar toch ook een proefrit mee maken dan...
Airco houden we lekker cheap dan, bedankt!
Goed om te weten, stoelverwarming is standaard, en omdat mijn vrouw alleen lekker zit op de comfortstoelen kom ik daar ook niet onderuit. Stoelverkoeling weet ik niet...kunt de auto op afstand voorkoelen / verwarmen (ook standaard) dus ik dacht laat die koelfunctie maar zitten.quote:Op maandag 5 september 2016 19:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb geen flauw idee wat die opties kosten allemaal, maar ik zou luchtvering in een split second ruilen voor verwarmde/gekoelde comfortstoelen![]()
Ik heb ook verwarmde comfortstoelen, helaas zonder de koelfunktie, maar dat is wel een optie waar ik heeeeel veel plezier van heb. En luchtvering, mjah, kweenie, voor het geld, denk ik dat de wetenschap dat je het hebt het enige is waar je de lol van hebt.. Volgens mij ben je daar na een maand zodanig aan gewend dat je het niet meer merkt. Stoelclimate is elke keer dat je het gebruikt weer geweldig
dan moet je effe een S klasse proberenquote:Op maandag 5 september 2016 19:44 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Goed om te weten, stoelverwarming is standaard, en omdat mijn vrouw alleen lekker zit op de comfortstoelen kom ik daar ook niet onderuit. Stoelverkoeling weet ik niet...kunt de auto op afstand voorkoelen / verwarmen (ook standaard) dus ik dacht laat die koelfunctie maar zitten.
Mijn onterechte verwachting van zo'n auto was ook dat je geen bult / kuil in de weg meer voelt, en hoe comfortabel het ook was denk ik toch dat het nog beter kan. Vandaar dat ik open sta voor de luchtvering...
Met luchtvering mag je wel meer trekken toch? De GLE van m'n oom heeft luchtvering, hij dat je er daarom 3,5t mee mag trekken. Maar goed, geen idee hoe dat precies zit.quote:Op maandag 5 september 2016 19:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb geen flauw idee wat die opties kosten allemaal, maar ik zou luchtvering in een split second ruilen voor verwarmde/gekoelde comfortstoelen![]()
Ik heb ook verwarmde comfortstoelen, helaas zonder de koelfunktie, maar dat is wel een optie waar ik heeeeel veel plezier van heb. En luchtvering, mjah, kweenie, voor het geld, denk ik dat de wetenschap dat je het hebt het enige is waar je de lol van hebt.. Volgens mij ben je daar na een maand zodanig aan gewend dat je het niet meer merkt. Stoelclimate is elke keer dat je het gebruikt weer geweldig
I wish...nee dat zit er echt niet in helaas.quote:Op maandag 5 september 2016 19:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dan moet je effe een S klasse proberen
luchtvering is automatisch nivellerend, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?quote:Op maandag 5 september 2016 19:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met luchtvering mag je wel meer trekken toch? De GLE van m'n oom heeft luchtvering, hij dat je er daarom 3,5t mee mag trekken. Maar goed, geen idee hoe dat precies zit.
Da's wel een beetje vlot idd; effe langs de dealer rijden en klagen, of effe zelf 2 keer 2025 erin proppen. Nog geen minuut werk.quote:Op zondag 9 oktober 2016 23:30 schreef leolinedance het volgende:
Nu met 25k kms op de teller geeft mijn auto aan dat de batterij van de sleutel vervangen dient te worden.
Wat?
Klopt het is inderdaad niet zo veel werk. Maar kom op, zo snel en dat in een Mercedes!quote:Op maandag 10 oktober 2016 08:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's wel een beetje vlot idd; effe langs de dealer rijden en klagen, of effe zelf 2 keer 2025 erin proppen. Nog geen minuut werk.
ik heb ze wel al een aantal keren vervangen, maar ik rijd dan ook meestal ouwe bakken, plus dat ik ze ook wel een preventief heb gewisseld, omdat ik een hekel heb aan weigerende spullen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 09:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klopt het is inderdaad niet zo veel werk. Maar kom op, zo snel en dat in een Mercedes!
Ik heb de batterijen in de afstandsbediening van mijn Seat Leon tussen de 100k en 280k kms nooit vervangen! En ik betwijfel of de 1e eigenaar dat wel gedaan heeft...
vooral de testritten duren lang natuurlijkquote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:51 schreef Dven het volgende:
Hier hopelijk over een week ook een Mercedes. Is geïmporteerd geweest uit Amerika. Er rijden hier aftandse lada's over de weg die in Nederland al 40 jaar niet meer door de keuring zouden komen maar een Amerikaan moet 35 keer gecontroleerd en getest worden voor hij vrijgegeven wordt om op de openbare weg te mogenNog eventjes wachten dus.
[ afbeelding ]
Keurig, keurig. Scheelt dat nog veel vergeleken met bv Duitsland om een auto uit Murica te importeren?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:51 schreef Dven het volgende:
Hier hopelijk over een week ook een Mercedes. Is geïmporteerd geweest uit Amerika. Er rijden hier aftandse lada's over de weg die in Nederland al 40 jaar niet meer door de keuring zouden komen maar een Amerikaan moet 35 keer gecontroleerd en getest worden voor hij vrijgegeven wordt om op de openbare weg te mogenNog eventjes wachten dus.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |