Ik had al van die geruchten gehoord idd, leuke kist.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:52 schreef Iemand91 het volgende:
Malaysia Airlines heeft een 747-400 (9M-MPP) weer uit storage gehaald om vluchten op te vangen wanneer hun A380's groot onderhoud krijgen.
En niet alleen gaan ze dus weer passagiers met een 747 vervoeren; -MPP krijg de '80's livery:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Helaas zal deze dus niet naar Schiphol komen.
747-400quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:52 schreef Iemand91 het volgende:
Malaysia Airlines heeft een 747-400 (9M-MPP) weer uit storage gehaald om vluchten op te vangen wanneer hun A380's groot onderhoud krijgen.
En niet alleen gaan ze dus weer passagiers met een 747 vervoeren; -MPP krijg de '80's livery :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Helaas zal deze dus niet naar Schiphol komen.
Dit soort foto's zorgen ervoor dat ik niet eens meer moeite doe om naar Schiphol te gaan voor foto's. Voel me echt een noob dan Wát een shot zeg.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:42 schreef Iemand91 het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)82078.jpg]afbeelding[/url] ]
Ik ook hoor, maar blijft toch leuk om af en toe eens te doen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:00 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dit soort foto's zorgen ervoor dat ik niet eens meer moeite doe om naar Schiphol te gaan voor foto's. Voel me echt een noob dan Wát een shot zeg.
Dit soort foto's zorgt ervoor dat ik juist vaker naar Schiphol zou willen gaan.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:00 schreef Blistering het volgende:
Dit soort foto's zorgen ervoor dat ik niet eens meer moeite doe om naar Schiphol te gaan voor foto's. Voel me echt een noob dan Wát een shot zeg.
Die zag je inderdaad niet in die hoedanigheid in Nederland. Enkelen zijn wel eens omgebouwd naar reguliere -400 variant en zijn mogelijk in die hoedanigheid wel eens in Amsterdam geweest.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:48 schreef Ferry_76 het volgende:
Edit: Grappig, dit toestel is een voormalige ANA 747, en een -400D serie. Deze Domestic serie 747 is speciaal gemaakt voor de korte binnenlandse vluchten in Japan en dus niet een model wat je vaak in Nederland zult zien.
Same. En ik moet alles met het OV doen dus dat is ook niet optimaal.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dit soort foto's zorgt ervoor dat ik juist vaker naar Schiphol zou willen gaan. Aparte locaties gebruiken en aparte composities proberen te maken.
's morgens heel vroeg komen (om de binnenkomende vluchten vast te leggen) of juist 's avonds/'s nachts met alle lichten.
Maar ja; ik woon ruim 100 kilometer (hemelsbreed) verderop.
[..]
Die zag je inderdaad niet in die hoedanigheid in Nederland. Enkelen zijn wel eens omgebouwd naar reguliere -400 variant en zijn mogelijk in die hoedanigheid wel eens in Amsterdam geweest.
Eind maart 2014 vloog de laatste 747-400D haar laatste reguliere passagiersvlucht:
- post van 30 maart 2014
- post van 31 maart 2014
Maar bekijk die Yangtze kisten maar goed; samen met haar zusterschip B-2432 zijn deze twee de enig overgebleven
747-400 Domestic toestellen. De rest (totaal 19 gebouwd) is gesloopt.
Ziet er ook niet echt uit als een mooie landing.quote:
Hoe ging die ook alweer? Elke landing waar je levend vandaan komt is een goede landing. Als je het vliegtuig daarna nog kan gebruiken is het een perfecte landing.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:18 schreef Fokker89 het volgende:
Ziet er ook niet echt uit als een mooie landing.
Naast dat het natuurlijk verschrikkelijk is vind ik de bezettingsgraad van de vlucht wel laag. Er kunnen bijna 200 passagiers in. Hoe kan zo'n vlucht rendabel zijn?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:40 schreef larsico het volgende:
Een vliegtuig van flydubai is vanochtend in Rusland neergestort, waarbij alle 62 inzittenden zijn overleden - http://nos.nl/l/2093716
Je kan helaas niet naar believe vluchten annuleren die een lage seat factor hebben. Als je dagelijks daarheen vliegt kan dit gebeuren en ook gedurende de week zie je vaak wisselende patronen qua demand.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Naast dat het natuurlijk verschrikkelijk is vind ik de bezettingsgraad van de vlucht wel laag. Er kunnen bijna 200 passagiers in. Hoe kan zo'n vlucht rendabel zijn?
Toppunt in dat kader vind ik wel dat youtube filmpje van die non stop SIN-JFK vlucht met 5 betalende business class passagiers. Ooit zelf eens met z'n drieen op een Air Lingus vlucht van Dublin naar Glasgow gezeten. En de zaterdagmorgen vlucht LGW-RTM met Air UK was ook altijd heel matig bezet. En dat er niet zoveel Turken naar Singapore vliegen bleek toen op een vlucht alle rijen van 4 in een A330 compleet leeg waren en languit slapend bezet konden worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:03 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Je kan helaas niet naar believe vluchten annuleren die een lage seat factor hebben. Als je dagelijks daarheen vliegt kan dit gebeuren en ook gedurende de week zie je vaak wisselende patronen qua demand.
Al zitten er ook routes tussen die vooral voor marktaandeel en bekendheid moeten zorgen, zie je regelmatig hier gebeuren dat de ME3 dat wel doen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:40 schreef larsico het volgende:
Een vliegtuig van flydubai is vanochtend in Rusland neergestort, waarbij alle 62 inzittenden zijn overleden - http://nos.nl/l/2093716
Dat zal hij ongetwijfeld niet zijn, maar net zoals Emirates is ook FlyDubai in overheidshanden. Het zal mij niks verbazen dat ook zij voordelen genieten waardoor niet elke vlucht winst op hoeft te leveren.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Naast dat het natuurlijk verschrikkelijk is vind ik de bezettingsgraad van de vlucht wel laag. Er kunnen bijna 200 passagiers in. Hoe kan zo'n vlucht rendabel zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |