Als er een theoretische meertijd is berekend, wat is dan de gegronde reden? Er wordt nu al moelijk(er) gedaan om meertijd bij sommigen. Of juist die meertijd(in vele gevallen is dit dan de normale haalbare tijd) maken maar niets durven te zeggen uit angst!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:06 schreef bmp80 het volgende:
"afgekeurd mits er een gegronde reden ten grondslag aan ligt" Typisch.
Wat, dus de claims worden afgekeurd als er een gegronde reden is?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Daarnaast zullen eventuele claims met meer tijd zeer kritisch worden bekeken en afgekeurd worden mits er een gegronde reden ten grondslag aan ligt.
Veelverwisselde woorden: mits en tenzij. Gratis en goed uitgelegd in 'Gewoon goed Nederlants' (PostNL Academy). Houd er trouwens rekening mee dat je TC telkens bericht krijgt van je afgeronde cursussen. De mijne wordt er al gek vanquote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:56 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Wat, dus de claims worden afgekeurd als er een gegronde reden is?
Die APP vertoonde vorige week en deze dinsdag het euvel om tijdens de loop uit te vallen en weer op 00:00 te gaan staan. Doei app!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:55 schreef zombo het volgende:
Vijf minuten (voor-)uitloop en laat maar vast 8 euro doorkomen voor het smartphonegebruik (zonder internetbundel). De App heb ik er trouwens meteen weer af gegooid.
Dus zolang je geen goede reden voor je uitloop hebt wordt het niet kritisch bekeken maar wel goedgekeurd? Ik heb heel hard nagedacht, en ik kan eigenlijk geen enkele slechte reden voor uitloop bedenken. Veel post? De brug stond open? De weg was opgebroken? Wijk slecht gesorteerd? Chauffeur te laat? Lekke band? Extreem weer? Looptijd sowieso onredelijk krap? Allemaal zeer goede en legitieme redenen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Daarnaast zullen eventuele claims met meer tijd zeer kritisch worden bekeken en afgekeurd worden mits er een gegronde reden ten grondslag aan ligt.
Bij de postbussen kreeg ik bij het nummer van KPN dan ook meestal van dit soort stapels terug. Kon je altijd zo in de postzak gooien. Groot voordeel t.o.v. van bijvoorbeeld Ziggo (met een net zo slechte administratie) waar je alles kon gaan uitsplitsen tussen twee verschillende nummers.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
ik schrijf zulke dingen niet eens meer afzonderlijk af. Gewoon een stapeltje van maken, samenbinden en dan een sticker er overheen. Mag wel niet, maar aanpassen van de database gebeurt toch niet. Dan heeft het ook weinig zin om er te veel tijd in te steken ...
Heb jij tijd voor al die onzin? Ik had nog even gekeken naar de cursus over Zelfkennis. Tijdsduur 2 uur stond er bij, dus ik dacht "laat maar zitten". Nou ja, ik heb in elk geval geleerd dat geduld niet een van mijn sterkste eigenschappen is.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:06 schreef zombo het volgende:
[..]
Houd er trouwens rekening mee dat je TC telkens bericht krijgt van je afgeronde cursussen. De mijne wordt er al gek van
ah ja, ken zoiets ook van de keren dat ik bij de postbussen heb gestaan. Had zo een paar blauwe bakken vol voor een ander landelijk opererend bedrijf. Allemaal retourtjes. Moest ze helaas wel uitsplitsen over twee postbusnummers. Toch vreemd, want dit bedrijf zou de administratie op orde moeten hebbenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Bij de postbussen kreeg ik bij het nummer van KPN dan ook meestal van dit soort stapels terug. Kon je altijd zo in de postzak gooien. Groot voordeel t.o.v. van bijvoorbeeld Ziggo (met een net zo slechte administratie) waar je alles kon gaan uitsplitsen tussen twee verschillende nummers.
Bij beide stonden er overigens hele verhalen op diverse enveloppen, dat ze helemaal klaar waren met het ontvangen van post van de oude bewoners
Het record wat ik had bij Ziggo (nog voor de fusie) was ruim meer dan twee bakkenkarren geloof ik. Ze hadden er doordeweeks steeds geen tijd voor gehad. Sta je daar op zaterdag met een bakje of 60 De rest van de kast had iemand anders maar overgenomen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah ja, ken zoiets ook van de keren dat ik bij de postbussen heb gestaan. Had zo een paar blauwe bakken vol voor een ander landelijk opererend bedrijf. Allemaal retourtjes. Moest ze helaas wel uitsplitsen over twee postbusnummers. Toch vreemd, want dit bedrijf zou de administratie op orde moeten hebben
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Het record wat ik had bij Ziggo (nog voor de fusie) was ruim meer dan twee bakkenkarren geloof ik. Ze hadden er doordeweeks steeds geen tijd voor gehad. Sta je daar op zaterdag met een bakje of 60 De rest van de kast had iemand anders maar overgenomen.
En dan halen ze het bovenste, gestickerde stuk van de stapel en vind je de rest de volgende dag weer in je wijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
ik schrijf zulke dingen niet eens meer afzonderlijk af. Gewoon een stapeltje van maken, samenbinden en dan een sticker er overheen. Mag wel niet, maar aanpassen van de database gebeurt toch niet. Dan heeft het ook weinig zin om er te veel tijd in te steken ...
Volgens mijn TC heeft elke reden een keerzijde:Zo heeft wind tegen op de terugweg wind mee, de brug open is op de terugweg weer dicht, chauffeur te laat is morgen te vroeg, slecht gesorteerde wijk morgen minder post in een goed gesorteerde wijk, looptijd krap= morgen minder post, extreem weer is morgen beter weer=sneller...Werkelijk waar gezegd!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus zolang je geen goede reden voor je uitloop hebt wordt het niet kritisch bekeken maar wel goedgekeurd? Ik heb heel hard nagedacht, en ik kan eigenlijk geen enkele slechte reden voor uitloop bedenken. Veel post? De brug stond open? De weg was opgebroken? Wijk slecht gesorteerd? Chauffeur te laat? Lekke band? Extreem weer? Looptijd sowieso onredelijk krap? Allemaal zeer goede en legitieme redenen.
Mee eens!quote:Overigens is dat hele goedkeuren/afkeuren van meertijd al in strijd met gewerkte tijd = betaalde tijd. Dat houdt namelijk in dat geclaimde meertijd ALTIJD moet worden uitbetaald, tenzij je natuurlijk aantoonbaar de boel belazert.
quote:Dat gelul over dalende volumes, daar ben ik ook een beetje klaar mee. De voorspelde volumedaling voor dit jaar is 12%, en dat is aanleiding geweest om per 1 januari tot 20% van de looptijden af te halen. Dat klopt natuurlijk al van geen kanten.
En ondertussen lees je alleen maar op Mijn Werk over klanten die terugkomen. Vandaag gelijk weer een mailing van ICI Paris, op een daldag nota bene, lekker spekglad plakspul in cellofaan, met veel foutsorteringen. En gisteren een geadresseerde hah-mailing van KPN, natuurlijk ook weer gericht aan de onvermijdelijke elektriciteitshuisjes, garageboxen en al 15 jaar geleden gesloopte woningen. Ik dacht dat onze nieuwe retoursticker KPN beter zou helpen om hun adressenbestand te actualiseren? Dat lukt blijkbaar nog niet echt.....
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Heb jij tijd voor al die onzin? Ik had nog even gekeken naar de cursus over Zelfkennis. Tijdsduur 2 uur stond er bij, dus ik dacht "laat maar zitten". Nou ja, ik heb in elk geval geleerd dat geduld niet een van mijn sterkste eigenschappen is.
Dus stel dat ik vandaag onderweg een briefje van 10 euro verlies, maar dat ik morgen GEEN briefje van 10 euro verlies. Dan heft dat mekaar dus op, volgens jouw TC. Komt die man uit een ei, of zo?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 05:38 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Volgens mijn TC heeft elke reden een keerzijde:Zo heeft wind tegen op de terugweg wind mee, de brug open is op de terugweg weer dicht, chauffeur te laat is morgen te vroeg, slecht gesorteerde wijk morgen minder post in een goed gesorteerde wijk, looptijd krap= morgen minder post, extreem weer is morgen beter weer=sneller...Werkelijk waar gezegd!
En met een stalen gezicht dit sprookje vertellen hé!quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus stel dat ik vandaag onderweg een briefje van 10 euro verlies, maar dat ik morgen GEEN briefje van 10 euro verlies. Dan heft dat mekaar dus op, volgens jouw TC. Komt die man uit een ei, of zo?
Dat is dan ook in strijd met zijn eigen logica. "Is het dinsdag rustig? Dan is het woensdag druk"..quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:24 schreef Pietertje71 het volgende:
En a.s. Dinsdag moeten we wel de werkelijke looptijd melden via MijnWerk ivm de verwachte mindere Volume(die wij woensdag dan wellicht krijgen?).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |