jij snapt het nietquote:Op woensdag 17 februari 2016 15:08 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En jij denkt niet aan geld? Om te verlangen dat een failliete toko jou nog cadeautjes gaat geven?
Nou de dames lopen er tegenwoordig toch wel ietsje anders bijquote:Op woensdag 17 februari 2016 15:18 schreef Nia het volgende:
Die laatste foto zou ook heel goed vorige week kunnen zijn genomen. La Place is dus niet bijster veel veranderd sinds de jaren 80.
Geen queenie hakjes meer maar All stars. Geen ruime vallende broeken meer maar jeggings. Permanentjes zijn uit den boze. Het moet lang en sluik zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2016 15:26 schreef Pnothy72 het volgende:
[..]
Nou de dames lopen er tegenwoordig toch wel ietsje anders bij
Van de Bijenkorf blijven ook niet veel filialen over, er gaan er sowieso nog 3 dicht, filiaal Groningen deze maand en later nog 2 filialen. Wie weet wat daarna nog zal volgen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 14:56 schreef speknek het volgende:
Duur segment in de grote steden is het enige type warenhuis dat bestaansrecht heeft. De Bijenkorf overleeft wel en de V&D niet, omdat de Bijenkorf een (chice) ervaring kan leveren. Alles daaronder wordt weggevreten door het internet en de Actions. Of modehuizen als Zara en H&M.
Klopt, maar is nog meer laagsegment een oplossing?quote:Op woensdag 17 februari 2016 15:48 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Van de Bijenkorf blijven ook niet veel filialen over, er gaan er sowieso nog 3 dicht, filiaal Groningen deze maand en later nog 2 filialen. Wie weet wat daarna nog zal volgen.
Ik denk van wel, of het opsplitsen in dure en goedkope afdelingen zodat er voor ieder iets is.quote:Op woensdag 17 februari 2016 15:55 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Klopt, maar is nog meer laagsegment een oplossing?
Vanaf 35 euro vind ik al niet goedkoop meer.quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:01 schreef Nia het volgende:
Waar ligt de grens tussen 'goedkoop' en 'duur'? Vanaf welk bedrag is bijvoorbeeld een broek duur?
Een oplossing is m.i. om meerwaarde te bieden boven een webshop. Op prijs/kwaliteit en assortiment kun je tegenwoordig niet meer winnen. Een fysieke winkel begint dus met een achterstand die moet worden gecompenseerd met zaken als gemak, service en beleving. Oren en ogen worden online beter bediend, dus moeten de winkels inzetten op de rest. Proeven, voelen, ruiken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 15:55 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Klopt, maar is nog meer laagsegment een oplossing?
Ook helemaal aan het buitenste randje.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:48 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Mediamarkt Emmen zit wel in het centrum.
Ja maar wel dicht tegen het overdekte stuk, maar centrum Emmen is ook vrij klein.quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:11 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ook helemaal aan het buitenste randje.
Dat valt ook wel mee. Overdekte gedeelte zit voorin (of achterin, hoe wil je het zien) van het centrum. Media Markt aan de andere kant. Vaak genoeg mensen daarheen moeten wijzen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:12 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
Ja maar wel dicht tegen het overdekte stuk
Daar koop je zelfs in een outlet geen broek voor.quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:03 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Vanaf 35 euro vind ik al niet goedkoop meer.
Ik vind het vrij klein, maar zal wel te maken hebben met dat ik in het verleden in Haarlem en Amsterdam heb gewoond, woon nog maar een paar jaar in het noorden en dan zijn de meeste centra van de steden/dorpen al klein voor mij.quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:13 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee. Overdekte gedeelte zit voorin (of achterin, hoe wil je het zien) van het centrum. Media Markt aan de andere kant. Vaak genoeg mensen daarheen moeten wijzen.
Ik koop mijn kleding nooit bij een outlet maar meestal bij C&A en daar is zat te vinden onder de 35 euro.quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar koop je zelfs in een outlet geen broek voor.
Het lijkt hier nog geen La Place te heten, waarschijnlijk was dit Smulplein de directe voorloper ervan. De stijl lijkt wel sterk op hoe La Place er in de 90's en vroege 00's uit zag (de laatste jaren oogde het al wel anders).quote:Op woensdag 17 februari 2016 15:18 schreef Nia het volgende:
Die laatste foto zou ook heel goed vorige week kunnen zijn genomen. La Place is dus niet bijster veel veranderd sinds de jaren 80.
Wist niet eens dat je broeken kon kopen onder de 35 euroquote:Op woensdag 17 februari 2016 16:03 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Vanaf 35 euro vind ik al niet goedkoop meer.
Daar postte ik eerder ook al over, maar je ziet/krijgt geen 'beleving' bij een Action of een Xenos; of expertise bij een andere dozenschuiver (in welk specialisme dan ook). Daarvoor moet je toch echt naar wat specialistischere zaken toen waar mensen staan met vakkennis en die de tijd nemen om e.e.a. uit te leggen over de producten die ze verkopen. Ik krijg bij veel ketens het gevoel dat het personeel er alleen maar staat omdat het te moelijk is om zelfscan-kassa's te implementeren.quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:09 schreef Pnothy72 het volgende:
[..]
Een oplossing is m.i. om meerwaarde te bieden boven een webshop. Op prijs/kwaliteit en assortiment kun je tegenwoordig niet meer winnen. Een fysieke winkel begint dus met een achterstand die moet worden gecompenseerd met zaken als gemak, service en beleving. Oren en ogen worden online beter bediend, dus moeten de winkels inzetten op de rest. Proeven, voelen, ruiken.
Volgens mij kan dat in principe in elk segment, maar waarschijnlijk heb je wel in de hogere segmenten meer marge en daarmee ook meer mogelijkheden om een interessant fysiek winkelconcept neer te zetten.
Er zijn vele winkels waar ze vanaf 20 euro prima broeken hebben, soms zelfs nog wel goedkoper.quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:32 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wist niet eens dat je broeken kon kopen onder de 35 euro
[..]
Daar postte ik eerder ook al over, maar je ziet/krijgt geen 'beleving' bij een Action of een Xenos; of expertise bij een andere dozenschuiver (in welk specialisme dan ook). Daarvoor moet je toch echt naar wat specialistischere zaken toen waar mensen staan met vakkennis en die de tijd nemen om e.e.a. uit te leggen over de producten die ze verkopen. Ik krijg bij veel ketens het gevoel dat het personeel er alleen maar staat omdat het te moelijk is om zelfscan-kassa's te implementeren.
o dat zal best, ik koop misschien 1 nieuwe broek iedere 2 jaar... daar heb ik dan best een euro of 60/70 voor over.quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:34 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Er zijn vele winkels waar ze vanaf 20 euro prima broeken hebben, soms zelfs nog wel goedkoper.
Het is ook zo'n jeukwoord.quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:35 schreef Tijn het volgende:
Wie zijn toch die mensen die een 'beleving' willen als ze naar een fucking winkel gaan?
Ik vind dat lekker hoor, dat al m'n zintuigen aan het werk gaan als ik door zo'n Bijenkorf loop (of, tot voor kort, de 'betere' V&D's zoals Leiden en Den Bosch).quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:35 schreef Tijn het volgende:
Wie zijn toch die mensen die een 'beleving' willen als ze naar een fucking winkel gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |