quote:
????????? ?????quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:22 schreef HPoi het volgende:
Korte situatieschets.
Ik werk bij een klein bedrijf (+/- 12 vaste medewerkers) waarbij het al tijden financieel niet goed gaat. Behoudens deze vervelende situatie is dit echt het bedrijf met het meest onbeschofte management waar ik ooit mee te maken heb gehad.
Voor zover ik kan nagaan bij elke verbazing van mij, balanceren ze op het randje van wat ze wel en niet kunnen maken. Maar ik wil eigenlijk graag weten wanneer men te ver gaat of wellicht al is gegaan. Tevens wil ik graag weten of ik hier iets mee kan, d.w.z. ik hou het niet lang meer vol daar zo, maar ik wil mijn WW-rechten niet verspelen. Mijn 2e contract bepaalde tijd verloopt eind dit jaar. (Hoewel ik altijd problemen heb met het management heb ik dit jaar wel weer salarisverhoging gehad!)
Hierbij de opsommingen van mijn verbazende ontdekkingen tot nog toe:
- Mijn baas kan helaas niet communiceren en stuurt mails met klachten van klanten naar mij door, dit bijgestaan door de volgende daverende tekst: "????????? ????? " EN dit dan niet een keer, nee maar bij alle e-mails die hij doorstuurt en niet weet wat hij er mee aan moet. Ook al behoren deze mails/klachten niet op mijn afdeling. Want ja, hij leest de klacht dus niet echt. Of schijft zijn probleem af op ons.
- Mijn baas leest e-mails van mij en mijn medewerkers die zijn verzonden aan klanten en collega's
- Mijn baas volgt alle medewerkers in bezit van leaseauto of bedrijfswagen met GPS
- Mijn baas verwijdert e-mails die ik heb verzonden aan colllega's zodat zij dit niet kunnen lezen (voorbeeld: In een reactie op de mail van mijn baas schrijf ik dat we dit beter kunnen bespreken in teamverband met in de cc mijn 2 naaste directe collega's. Deze 2 collega's waren op die dag niet aanwezig, hij heeft de e-mails verwijderd zodat mijn collega's ze nooit ontvangen hebben)
- Mijn baas verwacht dat wij onze klanten netjes antwoorden per mail indien iets niet op tijd betaald is. Dit komt regelmatig voor daar wij regelmatig aan onze max. van 0,5 ton krediet zitten... Ik ga niet uit de doeken doen wat voor bedrijf dit is, maar wij moeten na ontvangst van geld dit doorstorten naar onze klanten binnen een x-aantal dagen. Hierdoor moet ik dus liegen tegen de klant en zeggen dat zijn financierder te laat betaald.of niet betaald heeft. (terwijl we het dus al 2 weken binnen hebben, bijvoorbeeld)
- Als ik bovenstaand punt bespreekbaar wil maken met hem wordt ik op het matje geroepen. Hij steekt zijn kop in het zand?
- Hij beschuldigd mij meerdere malen van fouten die ten grondslag liggen aan niet gevolgde procedures door eigenaar. Dus in feite de baas boven hem. Dit heeft hij vervolgens gedocumenteerd in een gespreksverslag waar ik uiteraard van repliek heb gediend met mijn visie van het verhaal. (schriftelijk bij hem ingediend)
- Zijn antwoord op bovengenoemd punt is dat ik dan maar beter het aangeleverde werk van zijn baas moet controleren.Hiermee ingestemd, maar aangegeven dat het jammer is dat het zo moet.
- Hij vraagt mij niet "te hard" te reageren op de eigenaar van het bedrijf (d.w.z. zijn baas) want zijn baas is van "de oude stempel en niet gewend dat medewerkers ergens tegenin gaan". Ik reageer hard op valse beschuldigingen van zijn baas naar mij toe, maar dat mag van hem niet. Of in ieder geval, hij vraagt mij dat niet te doen. (ja, zijn baas is zijn vader)
- Mijn baas vult zelf een werkgeversverklaring in, waarin hij liegt en laat deze ondertekenen door eigenaar. (zijn vader dus)
- Er is sprake van creatieve boekhouding waarbij tegoeden voor klanten (die vergeten zijn dat zij daar recht op hebben) worden overgeboekt naar een speciaal aangemaakte crediteur, waarna dit wordt opgenomen met/overgeschreven naar een credit-card.
- Men vraagt medewerkers zijn/haar naam te veranderen naar iets wat "meer bij het bedrijf past" Dus een andere naam communiceren naar klanten dan je eigen naam......
- Als ik het ergens niet mee eens ben of ik onze financiële situatie bespreekbaar wil maken heb ik de volgende dag een functioneringsgesprek. (te triest)
- Credit-nota's worden opgemaakt maar niet verzonden. (staat zelfs in de werkprocedure!) De klant moet er zelf maar achter komen dat er iets niet klopt en recht op geld heeft.
- We beloven veel maar doen niks (of in beperkte mate) en brengen daar geld voor in rekening.
- De eigenaar schrijft fictieve kwitanties uit om het kas-saldo kloppend te maken (my god, wat een amateurs)
Hij mailt de klacht even door naar zijn medewerker. Blijkbaar ben ik zijn beste personeelslid.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Vanwaar die post van Nizno quoten ????????? ?????
ik kan helaas niet communicerenquote:Op donderdag 11 februari 2016 13:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Vanwaar die post van Nizno quoten ????????? ?????
Hij had alleen beter een FA kunnen vragen dat te doen. Dan was het kloppender voor de kwestie van TSquote:Op donderdag 11 februari 2016 13:42 schreef Droopie het volgende:
Soms werkt het uitleggen van een grap wel.
Ik moest lachen
Dat laatste zou ik niet doen als TS zelf moeilijkheden op de arbeidsmarkt verwacht.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hij had alleen beter een FA kunnen vragen dat te doen. Dan was het kloppender voor de kwestie van TS
Helaas kan ik inhoudelijk ontopic hier geen advies in geven, behalve dan het advies wat Mark ook al gaf, rondkijken naar een nieuwe baan.
En wees eerlijk tegen je werkgever dat je druk aan het solliciteren gaat omdat de werkzaamheden en de werkrelatie voor jou niet wenselijk zijn.
Nou, dat dusquote:Op donderdag 11 februari 2016 13:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hij had alleen beter een FA kunnen vragen dat te doen. Dan was het kloppender voor de kwestie van TS
Voor mailadressen die gelinkt zijn aan het bedrijf geldt dat toch niet? Omdat ze eigendom zijn van de werkgever en er enkel bedrijfstechnische informatie in staat?quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:55 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nee, hij mag ze in principe ook niet lezen (tenzij onder bepaalde voorwaarden waar hij vast niet aan voldoet), maar verwijderen zal helemaal niet mogen.
Dan blijft het punt hetzelfde. Of je accepteert het, of je gaat weg. Klinkt hard, is het ook, maar als je hem aan zou klagen oid om dit soort dingen maak je het jezelf alleen maar moeilijker en onderaan de streep lig je toch eruit.
Nee, ook dat mag niet (tenzij ...). Zie punt #4 van eerdergenoemde link.quote:Op donderdag 11 februari 2016 14:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Voor mailadressen die gelinkt zijn aan het bedrijf geldt dat toch niet? Omdat ze eigendom zijn van de werkgever en er enkel bedrijfstechnische informatie in staat?
Soms heb ik zin om de auto 🚗 door de pui te rijden. Maar tot nog toe trap ik altijd nog op de rem. 😉quote:Op donderdag 11 februari 2016 14:52 schreef fathank het volgende:
Vechten tegen de bierkaai, tijd om een nieuwe baan te zoeken.
Wordt bij mijn weten standaard (in ieder geval door de loonverwerkers/administratie kantoren/accountants die ik ken) geadviseerd aan werkgevers tegenwoordig ivm de transitievergoeding,quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:39 schreef HPoi het volgende:
Dat van die 23 maanden is geadviseerd door een klant (welke advocaat is) aan mijn baas. Iedereen krijgt eerst een contract van 5 maanden en dan een van 18. (en dan ot of stoppen)
Ja, die is makkelijk. Ze hebben hier inderdaad een baas ipv een manager, ook al heet ie manager.... 😊quote:Op donderdag 11 februari 2016 17:24 schreef kikoooooo het volgende:
TS is loonslaaf maar denkt dat hij directeurtje is.
Absoluut niet waar. Zie hieronderquote:Op donderdag 11 februari 2016 14:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Voor mailadressen die gelinkt zijn aan het bedrijf geldt dat toch niet? Omdat ze eigendom zijn van de werkgever en er enkel bedrijfstechnische informatie in staat?
quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:07 schreef Prof_Hoax het volgende:
Mag mijn werkgever mijn email lezen:
http://www.juridischesnelweg.nl/nieuws/detail.asp?id=943
Het absolute is dus schromelijk overdreven. Bedrijf waar TS werkzaam is valt enkel onder nr1. Dus heeft werkgever op de een of andere manier kenbaar gemaakt dat bedrijfsmails gelezen worden?quote:Op donderdag 11 februari 2016 18:30 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Absoluut niet waar. Zie hieronder
[..]
quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:59 schreef HPoi het volgende:
[..]
Dat ik eruit ga maakt mij niet uit. Als ik maar een zak geld mee krijg dan of ww. En overigens heb ik wel zin om hem aan het kruis te nagelen. Maar dat kan ik dan maar beter doen als ik daar weg ben. 😉
Als iedere ontevreden werknemer dat voor elkaar krijgt, dan was er geen werkgever meer over.quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:59 schreef HPoi het volgende:
[..]
Dat ik eruit ga maakt mij niet uit. Als ik maar een zak geld mee krijg dan of ww. En overigens heb ik wel zin om hem aan het kruis te nagelen. Maar dat kan ik dan maar beter doen als ik daar weg ben. 😉
Waarom is dit nou zo'n enorm probleem dat je hierover gaat klagen op Fok?quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:22 schreef HPoi het volgende:
- Mijn baas kan helaas niet communiceren en stuurt mails met klachten van klanten naar mij door, dit bijgestaan door de volgende daverende tekst: "????????? ????? "
Dat bepaal jij toch niet? Hij gaat over de werkverdeling. Jij gaat over het werk zelf.quote:Ook al behoren deze mails/klachten niet op mijn afdeling.
Dit zijn bedrijfsinhoudelijke mails, die mag hij gewoon lezen hoor.quote:- Mijn baas leest e-mails van mij en mijn medewerkers die zijn verzonden aan klanten en collega's
Volgt hij jou ook? Of anderen?quote:- Mijn baas volgt alle medewerkers in bezit van leaseauto of bedrijfswagen met GPS
Ik vind het ongebruikelijk, maar toch is het bedrijfscommunicatie.quote:- Mijn baas verwijdert e-mails die ik heb verzonden aan colllega's zodat zij dit niet kunnen lezen
Vervelend, maar niet ongebruikelijk hoor. Dit vind ik de eerste echte klacht.quote:Hierdoor moet ik dus liegen tegen de klant
Misschien moet je minder hard reageren, maar wat subtieler zijn in je bewoordingen? Kun je eens een voorbeeld geven van hoe je reageert?quote:Ik reageer hard op valse beschuldigingen van zijn baas naar mij toe, maar dat mag van hem niet. Of in ieder geval, hij vraagt mij dat niet te doen
Dit gaat jou gewoon geen reet aan. Zakelijk gezien is er echt geen enkele reden om andere bedrijven achter hun reet aan te lopen qua financien.quote:- Er is sprake van creatieve boekhouding waarbij tegoeden voor klanten (die vergeten zijn dat zij daar recht op hebben) worden overgeboekt naar een speciaal aangemaakte crediteur, waarna dit wordt opgenomen met/overgeschreven naar een credit-card.
- Credit-nota's worden opgemaakt maar niet verzonden. (staat zelfs in de werkprocedure!) De klant moet er zelf maar achter komen dat er iets niet klopt en recht op geld heeft.
- We beloven veel maar doen niks (of in beperkte mate) en brengen daar geld voor in rekening.
Ook niet onbekend hoor. Ik mailde vorige week naar customer support van een klein Amerikaans bedrijf, en krijg antwoord van ene "Trisha from Support". Denk je nou echt dat ze Trisha heet?quote:- Men vraagt medewerkers zijn/haar naam te veranderen naar iets wat "meer bij het bedrijf past" Dus een andere naam communiceren naar klanten dan je eigen naam......
Tenzij je financieel directeur bent, wat gaat het jou nou aan hoe de financiele siuatie is? Je krijgt toch gewoon je salaris?quote:- De eigenaar schrijft fictieve kwitanties uit om het kas-saldo kloppend te maken (my god, wat een amateurs)
- Als ik het ergens niet mee eens ben of ik onze financiële situatie bespreekbaar wil maken heb ik de volgende dag een functioneringsgesprek. (te triest)
Knettergek ben jij.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:40 schreef ender_xenocide het volgende:
ik weet niet in welke sector TS werkt, wellicht dit een oplossing?
http://www.nu.nl/economie(...)nanciele-sector.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |