abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 april 2016 @ 08:41:17 #251
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161542520
Ik krijg bijna altijd terug. Bijna al onze verkoop is 6% terwijl een fors deel van de kosten 21% is.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 19 april 2016 @ 10:23:16 #252
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_161543913
Wij mogen straks weer 5000-6000 euro betalen na de btw aangifte. Ah well, het hoort er bij en natuurlijk houden we er rekening mee.
Spoilers!
pi_161544631
158 euro btw-aangifte
  donderdag 21 april 2016 @ 20:07:37 #254
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_161609247
Hoi, zijn hier ook andere journalisten/tekstschrijvers?

Ik ben nu bezig met mijn btw aangiftes en ik vraag me af wat ik met mijn tijdschriftartikelen moet doen. Het zijn artikelen met beeldmateriaal. Geschreven journalistiek materiaal is btw vrij, maar beeldmateriaal is dat niet. Moet ik het geld wat ik voor dat artikel gekregen heb nu gaan uitsplitsen? En wat voor verdeelsleutel pas je dan toe?
  donderdag 21 april 2016 @ 21:39:50 #255
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161612516
Wat grappig, ik wist niet dat geschreven journalistiek BTW-vrij was. :) Terwijl ik toch wel wat journalisten in mijn vriendenkring heb.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 22 april 2016 @ 08:57:16 #256
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_161619837
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:39 schreef Isegrim het volgende:
Wat grappig, ik wist niet dat geschreven journalistiek BTW-vrij was. :) Terwijl ik toch wel wat journalisten in mijn vriendenkring heb.
Ik wist het ook niet. Maar ben ook nog maar pas journalist :)

Weet iemand ook of je kosten die je voor het starten van je onderneming per sé bij de eerste BTW aangifte op moet geven, of kan dat ook later?
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:05:27 #257
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_161619939
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:07 schreef Noordsestern het volgende:
Hoi, zijn hier ook andere journalisten/tekstschrijvers?

Ik ben nu bezig met mijn btw aangiftes en ik vraag me af wat ik met mijn tijdschriftartikelen moet doen. Het zijn artikelen met beeldmateriaal. Geschreven journalistiek materiaal is btw vrij, maar beeldmateriaal is dat niet. Moet ik het geld wat ik voor dat artikel gekregen heb nu gaan uitsplitsen? En wat voor verdeelsleutel pas je dan toe?
Wat heb je aan btw gefactureerd aan je klant? Dat is wat je moet verwerken in je aangifte.
Spoilers!
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:15:35 #258
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161620089
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 08:57 schreef Noordsestern het volgende:
Weet iemand ook of je kosten die je voor het starten van je onderneming per sé bij de eerste BTW aangifte op moet geven, of kan dat ook later?
Je moet BTW aangeven in de periode van de factuur in kwestie.

Wanneer heb je die kosten gemaakt? En voor welke periode doe je je BTW aangifte?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:45:17 #259
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_161620513
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Je moet BTW aangeven in de periode van de factuur in kwestie.

Wanneer heb je die kosten gemaakt? En voor welke periode doe je je BTW aangifte?
Het is mijn eerste btw aangifte als bedrijf. En ik heb die kosten voordat mijn bedrijf startte gemaakt.
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:12:56 #260
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161620976
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:45 schreef Noordsestern het volgende:
Het is mijn eerste btw aangifte als bedrijf. En ik heb die kosten voordat mijn bedrijf startte gemaakt.
Godver :') Dat zei je al, maar ik vroeg:
a) Wanneer (d.w.z. welke datum) heb je die kosten gemaakt?
en
b) Voor welke periode (d.w.z. van welke datum tot welke datum) doe je je BTW aangifte?

Als antwoord a binnen antwoord b ligt, dan kun je de BTW van die kosten terugvragen. (Anders is er ook wel een oplossing, maar dit is de gemakkelijkste.)
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 22 april 2016 @ 20:44:19 #261
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_161634059
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Je moet BTW aangeven in de periode van de factuur in kwestie.

Wanneer heb je die kosten gemaakt? En voor welke periode doe je je BTW aangifte?
Het is mijn eerste btw aangifte als bedrijf. En ik heb die kosten voordat mijn bedrijf startte gemaakt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:12 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Godver :') Dat zei je al, maar ik vroeg:
a) Wanneer (d.w.z. welke datum) heb je die kosten gemaakt?
en
b) Voor welke periode (d.w.z. van welke datum tot welke datum) doe je je BTW aangifte?

Als antwoord a binnen antwoord b ligt, dan kun je de BTW van die kosten terugvragen. (Anders is er ook wel een oplossing, maar dit is de gemakkelijkste.)
A ligt voor B
A: (kosten gemaakt) November/December 2016
B (btw periode)16 februari tot en met nu.
pi_161636036
Oh kosten gemaakt in de toekomst ;) maar ja, dat kan....

http://www.belastingdiens(...)kt_in_de_aanloopfase
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 22 april 2016 @ 22:15:20 #263
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_161637610
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh kosten gemaakt in de toekomst ;) maar ja, dat kan....

http://www.belastingdiens(...)kt_in_de_aanloopfase
Thanks voor je antwoord. :)

Kosten die je maakte voor je startte met je onderneming kun je retro-actief aftrekken, dat wist ik al. Maar moet dat retro-actieve aftrekken meteen bij je eerste btw aangifte gebeuren of kan dat ook later?
pi_161645176
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:15 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Thanks voor je antwoord. :)

Kosten die je maakte voor je startte met je onderneming kun je retro-actief aftrekken, dat wist ik al. Maar moet dat retro-actieve aftrekken meteen bij je eerste btw aangifte gebeuren of kan dat ook later?
Kan bij de eerste. Of bij de volgende om alles recht te trekken. Of bij de supplwtie aangifte als je het jaar afgesloten heb voor je inkomstenbelasting.

Op mijn werk doen we meestal bij de volgende periode. Officieel als je kwartaal aangifte niet goed is, moet je een suppletie aangifte doen over je kwartaal aangifte. Waarschijnlijk gaat het bij jou niet om hele hoge bedragen, dus bij de volgende aangifte. Daar doet de belastingdienst niet moeilijk over.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_161752104
Ik heb even advies nodig van wat mensen met ervaring. Ik loop al een tijdje met een business idee rond en zou dat graag een keer willen gaan verwezenlijken. Echter gaat het om een online platform, en hier heb ik geen kaas van gegeten. Ik studeer zelf iets in de economische richting. Ik zou dus iemand moeten inschakelen om mij hier bij te helpen. Alleen hoe kan ik het beste dit eerst zorgvuldig vast leggen, zodat de IT'er niet uiteindelijk denkt, hé dat is een goed idee, ga ik doen! Bedankt hé, Vincento...
pi_161753442
pm maar :P
Facts don't care about your feelings
  donderdag 28 april 2016 @ 14:59:37 #267
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_161776185
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 07:22 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Kan bij de eerste. Of bij de volgende om alles recht te trekken. Of bij de supplwtie aangifte als je het jaar afgesloten heb voor je inkomstenbelasting.

Op mijn werk doen we meestal bij de volgende periode. Officieel als je kwartaal aangifte niet goed is, moet je een suppletie aangifte doen over je kwartaal aangifte. Waarschijnlijk gaat het bij jou niet om hele hoge bedragen, dus bij de volgende aangifte. Daar doet de belastingdienst niet moeilijk over.
Okay, dankjewel. Super :)
  donderdag 28 april 2016 @ 15:53:29 #268
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_161777236
Net aangifte gedaan, netjes uitgesplitst. :)

[ Bericht 28% gewijzigd door Noordsestern op 28-04-2016 16:14:23 ]
  maandag 4 juli 2016 @ 22:58:25 #269
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_163524370
Mijn bedrijfje heeft zich ondertussen dusdanig uitgebreid dat ik een opslag heb moeten nemen op een externe locatie. Dit houdt in dat er in de drukke periode vervoer moet komen om makkelijk voorraad heen en weer te rijden en ik wil natuurlijk kijken hoe ik dit zo voordelig mogelijk kan doen fiscaal gezien.

Op het moment heb ik nog recht op startersaftrek en bij de aanschaf van een bedrijfswagen kan je deze dan willekeurig afschrijven in 1 jaar wat natuurlijk al interessant is. Daarnaast zal dit dan ook onder de investeringsaftrek vallen neem ik aan?

Ik ben van plan deze auto puur zakelijk te gebruiken dus rekening houden met bijtelling is niet nodig en maakt de rekensom een stuk eenvoudiger. Maar ik zit nu dus te kijken wat voor auto een optie kan zijn. Bij willekeurig afschrijven hebben ze het over "bestelauto's". Ik zit dus te kijken naar VW Caddy of iets in die richting want een hele bus is niet nodig. Ik kon zo snel de richtlijnen hiervan niet vinden.

Hebben jullie tips om dit goed aan te pakken, valt een Caddy onder de term bestelauto en wat voor fiscale voordelen zijn nog meer van toepassing waar ik op kan letten?
pi_163526280
Een Caddy valt onder bestelauto. Maar willekeurig afschrijven in de startfase is helemaal niet zo interessant. Je hebt ook al de startersaftrek en wellicht nog niet zo'n hoge winst dan over een paar jaar. Dan kun je beter de afschrijving gewoon spreiden over vijf jaar, zodat je nog een aftrekpost hebt als je deze het hardst nodig hebt.

En om onder de bijtelling uit te komen moet je uiteraard wel een gesloten kilometeradministratie bijhouden.
pi_163528521
Of gewoon het formulier uitsluitend zakelijk gebruik invullen: http://www.belastingdiens(...)k_gebruik_bestelauto

(en uiteraard ook echt niet prive erin gaan rijden)
Facts don't care about your feelings
pi_163538377
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Of gewoon het formulier uitsluitend zakelijk gebruik invullen: http://www.belastingdiens(...)k_gebruik_bestelauto

(en uiteraard ook echt niet prive erin gaan rijden)
Dit inderdaad.
Ik heb een klant die een verklaring geen privé gebruik auto heeft, en hij houdt een km-administratie bij.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_163548590
Weet iemand of volgend situatie toegestaan is ?

Je koopt bij de groothandel een grootverpakking van bijvoorbeeld kattenvoeding in. Deze kattenbrokken wil je in kleine porties verkopen met een grappige verpakking van je eigen bedrijfsnaam,etc,etc. Mag dat zomaar ?
pi_163550736
In principe mag dat gewoon, zolang je niet hun merk gaat gebruiken op je verpakking. Zo lang het kleinschalig is zal de leverancier ook niet moeilijk doen. Maar jij bent natuurlijk wel verantwoordelijk voor het product geworden.
Facts don't care about your feelings
pi_163827807
Hoe denken de FOK ondernemers over de toekomst van fysieke winkels en online winkels ?

Volgend jaar wil ik in de dierenvoedingbranche een winkel gaan openen, online ,fysiek of een combinatie van beide is nog de vraag. Ben ik aanwezig als fysieke winkel met de nadelen van de personeelskosten ? Richt ik mij alleen op de online markt , en investeer de personeelskosten in online marketing ? Richt ik mij op beide markten ? Als start-up is het voor mij moeilijk om op beide markten volwaardig aanwezig te kunnen zijn ivm financiering. Ook een volwaardige online aanwezigheid vergt een hoop werk. Een fysieke winkel en dan een webshop als ondersteuning,dus niet als hoofddoel/winstmaker,behoort wel tot de mogelijkheden.

Als ik de voorspellingen lees, dan zweert 50% dat het online shoppen de toekomst heeft , en 50% het fysiek shoppen. En daartussen zweert een groot deel bij de combinatie van beide.
Ik wil met mijn bedrijf snel gaan doorgroeien, maar dan rest de vraag, heeft een fysieke winkel nog wel toekomst ? Of is juist het internet dat geen toekomst meer heeft? Bol en Amazone wil bijvoorbeeld meer aanwezig gaan zijn in de winkelstraat. Zalando maakt al jaren geen winst. Terwijl ketens als Action ,Primark, etc, zonder online winkel een stevige groei laten zien. Ketens als H&M met gecombineerde verkoop ook.

Een andere optie waar ik ook aan denk is volledig richten op de online verkoop, en de producten in bestaande winkels gaan verkopen. (Nieuw soort product welk nog niet verkrijgbaar is). Zo bereik ik zowel fysieke als online klanten. Dan is de marge natuurlijk minder. Maar heb ik geen personeelskosten en de kosten van een pand op een aantrekkelijke locatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door DSVM op 18-07-2016 13:42:12 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')