Ik wist het ook niet. Maar ben ook nog maar pas journalistquote:Op donderdag 21 april 2016 21:39 schreef Isegrim het volgende:
Wat grappig, ik wist niet dat geschreven journalistiek BTW-vrij was. Terwijl ik toch wel wat journalisten in mijn vriendenkring heb.
Wat heb je aan btw gefactureerd aan je klant? Dat is wat je moet verwerken in je aangifte.quote:Op donderdag 21 april 2016 20:07 schreef Noordsestern het volgende:
Hoi, zijn hier ook andere journalisten/tekstschrijvers?
Ik ben nu bezig met mijn btw aangiftes en ik vraag me af wat ik met mijn tijdschriftartikelen moet doen. Het zijn artikelen met beeldmateriaal. Geschreven journalistiek materiaal is btw vrij, maar beeldmateriaal is dat niet. Moet ik het geld wat ik voor dat artikel gekregen heb nu gaan uitsplitsen? En wat voor verdeelsleutel pas je dan toe?
Je moet BTW aangeven in de periode van de factuur in kwestie.quote:Op vrijdag 22 april 2016 08:57 schreef Noordsestern het volgende:
Weet iemand ook of je kosten die je voor het starten van je onderneming per sé bij de eerste BTW aangifte op moet geven, of kan dat ook later?
Het is mijn eerste btw aangifte als bedrijf. En ik heb die kosten voordat mijn bedrijf startte gemaakt.quote:Op vrijdag 22 april 2016 09:15 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Je moet BTW aangeven in de periode van de factuur in kwestie.
Wanneer heb je die kosten gemaakt? En voor welke periode doe je je BTW aangifte?
Godver Dat zei je al, maar ik vroeg:quote:Op vrijdag 22 april 2016 09:45 schreef Noordsestern het volgende:
Het is mijn eerste btw aangifte als bedrijf. En ik heb die kosten voordat mijn bedrijf startte gemaakt.
Het is mijn eerste btw aangifte als bedrijf. En ik heb die kosten voordat mijn bedrijf startte gemaakt.quote:Op vrijdag 22 april 2016 09:15 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Je moet BTW aangeven in de periode van de factuur in kwestie.
Wanneer heb je die kosten gemaakt? En voor welke periode doe je je BTW aangifte?
A ligt voor Bquote:Op vrijdag 22 april 2016 10:12 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Godver Dat zei je al, maar ik vroeg:
a) Wanneer (d.w.z. welke datum) heb je die kosten gemaakt?
en
b) Voor welke periode (d.w.z. van welke datum tot welke datum) doe je je BTW aangifte?
Als antwoord a binnen antwoord b ligt, dan kun je de BTW van die kosten terugvragen. (Anders is er ook wel een oplossing, maar dit is de gemakkelijkste.)
Thanks voor je antwoord.quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh kosten gemaakt in de toekomst maar ja, dat kan....
http://www.belastingdiens(...)kt_in_de_aanloopfase
Kan bij de eerste. Of bij de volgende om alles recht te trekken. Of bij de supplwtie aangifte als je het jaar afgesloten heb voor je inkomstenbelasting.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:15 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Thanks voor je antwoord.
Kosten die je maakte voor je startte met je onderneming kun je retro-actief aftrekken, dat wist ik al. Maar moet dat retro-actieve aftrekken meteen bij je eerste btw aangifte gebeuren of kan dat ook later?
Okay, dankjewel. Superquote:Op zaterdag 23 april 2016 07:22 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Kan bij de eerste. Of bij de volgende om alles recht te trekken. Of bij de supplwtie aangifte als je het jaar afgesloten heb voor je inkomstenbelasting.
Op mijn werk doen we meestal bij de volgende periode. Officieel als je kwartaal aangifte niet goed is, moet je een suppletie aangifte doen over je kwartaal aangifte. Waarschijnlijk gaat het bij jou niet om hele hoge bedragen, dus bij de volgende aangifte. Daar doet de belastingdienst niet moeilijk over.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Of gewoon het formulier uitsluitend zakelijk gebruik invullen: http://www.belastingdiens(...)k_gebruik_bestelauto
(en uiteraard ook echt niet prive erin gaan rijden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |