abonnement Unibet Coolblue
pi_159776093
Hey dat Anderson Paak is cool :D
Begrijp wel Kerft zijn commentaar op zijn irritante stemmetje.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:11:58 #127
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:30:39 #128
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_159776680
God, wat zijn we toch verwend, hè. Je mag gratis gebruik maken van n programma waarmee je met n paar muisklikken eindeloos naar muziek kan luisteren, en dan gaan we erover klagen. Ongelooflijk.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 12:32:32 #129
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_159776712
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:30 schreef DO2 het volgende:
God, wat zijn we toch verwend, hè. Je mag gratis gebruik maken van n programma waarmee je met n paar muisklikken eindeloos naar muziek kan luisteren, en dan gaan we erover klagen. Ongelooflijk.
Dit dus.

En voor 10 euro in de maand heb je bijna de hele muziekgeschiedenis zonder reclame en in goede kwaliteit bij de hand. Niet normaal gewoon.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:57:26 #130
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_159777226
Downloaden is helemaal geen alternatief voor spotify. dan ben je weer afhankelijk van schijven en schijfruimte.

Enige nadeel is inderdaad dat niet alle artiesten er op staan, dus je nog altijd andere dragers nodig hebt. Van mij mogen ze die allemaal achter een paywall komen of zo.

Vooral drag city dan :(
pi_159784951
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Is Sonos echt goed of is het ook gewoon goed met een Apple sausje, maw hebbedingetje? En gebruik je het icm Spotify premium of gewoon de gratis versie?
Ik ben wel fan, maar het is wel een beetje een Apple sausje ja. Echter, daarvoor gebruikte ik nooit streaming om thuis af te spelen en nu wel. Dus is het voor mij een verademing. Maar het zal ook wel andere apparaten kunnen.

quote:
4s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:53 schreef Leonos het volgende:

[..]

'Jouw Muziek' kan je onbeperkt gebruiken als afspeellijst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Deezer, geen Spotify. Voornamelijk omdat het me vijf euro per maand scheelt icm T-Mobile. Verder ben ik er heel tevreden over, maar dit is wel interessant om te weten.
Voor zover ik nog van Spotify weet ben je voor Mijn Muziek wel gebonden aan schijfruimte.
pi_159785998
Aftica Express presents... The Syrian National Orchestra for Arabic Music
met Damon Albarn & gasten op het Holland Festival. Als je de pagina van HF Young op Facebook liked en je bent onder de 39 dan kun je een kaartje kopen voor 19 euro. Toch een koopje om Damon Albarn te zien!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2016 19:05:16 ]
pi_159787729
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:05 schreef MCH het volgende:
Aftica Express presents... The Syrian National Orchestra for Arabic Music
met Damon Albarn & gasten op het Holland Festival. Als je de pagina van HF Young op Facebook liked en je bent onder de 39 dan kun je een kaartje kopen voor 19 euro. Toch een koopje om Damon Albarn te zien!
https://www.facebook.com/hollandfestivalyoung
Deze? Waar staat de magische link/actiecode dan? :P

/edit
http://www.hollandfestival.nl/nl/programmacontent/hf-young/
Ah, gewoon liken en that's it. Bizarre actie, scheelt veel geld. Gaan ze dan nog controleren dan? ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Xrenity op 09-02-2016 20:03:05 ]
pi_159788190
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:05 schreef MCH het volgende:
Aftica Express presents... The Syrian National Orchestra for Arabic Music
met Damon Albarn & gasten op het Holland Festival. Als je de pagina van HF Young op Facebook liked en je bent onder de 39 dan kun je een kaartje kopen voor 19 euro. Toch een koopje om Damon Albarn te zien!
Super bedankt voor de tip!
Kaartje gekocht op rij 4, mooi die vent nog eens van dichtbij te zien.

Dat Syrian Orchestra heeft ook meegewerkt aan White Flag van Gorillaz, of in ieder geval een paar mensen daarvan.
pi_159788507
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:57 schreef Xrenity het volgende:

[..]

https://www.facebook.com/hollandfestivalyoung
Deze? Waar staat de magische link/actiecode dan? :P

/edit
http://www.hollandfestival.nl/nl/programmacontent/hf-young/
Ah, gewoon liken en that's it. Bizarre actie, scheelt veel geld. Gaan ze dan nog controleren dan? ;)
Best een vage actie inderdaad maar er staat wel ergens dat ze op leeftijd kunnen controleren. Geen idee of ze het ook echt doen.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 20:28:49 #136
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_159788810
Dat leeftijdsdingetje vind ik nog het minste probleem (tot 39 jaar vind ik vrij ruim!), maar die Facebook-like vind ik vooral apart.
pi_159788903
Wel vreemd dat bij bestellen nergens de link met Facebook gelegd wordt.

Edit: Op de site van Carre wordt niets van de korting vermeld. Als ik daar mijn kaarten zou kopen zou ik 60 euro duurder uit zijn voor twee kaarten :') Apart dat die 19 euro dan ook voor alle rangen geldt..

[ Bericht 34% gewijzigd door Zocalo op 09-02-2016 20:41:03 ]
pi_159791035
Gaat wel hilarisch worden. _O-
pi_159793797

Ik loop hier net tegenaan via Spotify
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 9 februari 2016 @ 23:05:17 #140
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_159794516
Bedankt voor de Holland Festival tip :)
Twee kaartjes gekocht, ben wel benieuwd wat ze gaan doen. Ik ga er maar van uit dat Damon Albarn er voor een paar nummers bij is. Vast niet de hele show.
pi_159794733
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:30 schreef DO2 het volgende:
God, wat zijn we toch verwend, hè. Je mag gratis gebruik maken van n programma waarmee je met n paar muisklikken eindeloos naar muziek kan luisteren, en dan gaan we erover klagen. Ongelooflijk.
Spotify vraagt gewoon geld voor functionaliteit die ook gratis kan zijn met Utorrent en Foobar. Maar er blijft wel genoeg geld aan de strijkstok hangen Spotify zegt zelf 30%
http://www.spotifyartists.com/spotify-explained/
Als we het over websites hebben vind ik dat Bandcamp het veel beter doet. Die houden maar 10% tot 15% van de opbrengsten van muziek sales voor zichzelf.
http://bandcamp.com/pricing
Spotify betaald maar tussen de 0,006 cent en 0,0084 cent per play. Als je dan 1000 euro wilt verdienen als band moet je ongeveer 120000 plays hebben. Dat gaat niet echt veel doen voor indiebandjes lijkt me. Dan lijkt 230 EP'tjes verkopen op bandcamp voor 5euro me een stuk makkelijker.
Al met al lijkt het me dat als je maar voor een 10tje per maand muziek wilt luisteren je veel beter gewoon elke maand dat op Bandcamp kan besteden zodat er meer bij je favoriete artiesten komt. Als indie-liefhebber lijkt het me erg simpel om daar elke maand wat naar je zin te vinden. Want ik moet toegeven hun zoekfunctie is nog niet optimaal.

quote:
2s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:57 schreef Beregd het volgende:
Downloaden is helemaal geen alternatief voor spotify. dan ben je weer afhankelijk van schijven en schijfruimte.

Enige nadeel is inderdaad dat niet alle artiesten er op staan, dus je nog altijd andere dragers nodig hebt. Van mij mogen ze die allemaal achter een paywall komen of zo.

Vooral drag city dan :(
Wat maakt schijfruimte nou weer uit, van het geld dat je per maand kwijt bent kan je elk jaar een harde schijf kopen waar je zoveel muziek op kunt zetten dat je het niet eens allemaal kunt luisteren. Op Tweakers zie ik een harde schijf van 3TB voor 111 euro.
Dat is als je 10 MB per minuut muziek rekent voor FLAC ongeveer 216 dagen muziek.
Dan lijkt bandbreedte me een waarschijnlijker probleem maar als je wel eens hetzelfde terugluistert kost streamen kost je natuurlijk meer bandbreedte dan downloaden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:32 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dit dus.

En voor 10 euro in de maand heb je bijna de hele muziekgeschiedenis zonder reclame en in goede kwaliteit bij de hand. Niet normaal gewoon.
Bijna de hele muziekgeschiedenis in goede kwaliteit is erg overdreven. Ze hebben véél minder dan illegale sites en dan ook nog eens geen FLAC, denk eigenlijk niet eens 320kb/s mp3 tjes.
Zouden ze uberhaupt meer muziek hebben dan Youtube? Ik betwijfel het.
  woensdag 10 februari 2016 @ 07:46:43 #142
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_159798346
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 23:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Bijna de hele muziekgeschiedenis in goede kwaliteit is erg overdreven. Ze hebben véél minder dan illegale sites
nou ja :') sterk argument
pi_159798412
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 23:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Spotify vraagt gewoon geld voor functionaliteit die ook gratis kan zijn met Utorrent en Foobar.
...

Dat gedweep met FLAC tegenwoordig word ik trouwens ook wel een beetje moe van. Elke thuisopname van een willekeurig bandje moet tegenwoordig maar in flac geript worden. Zag pas zelfs dat iemand de audio van een YouTube filmpje naar flac had geript, iedereen blij in de comments :') Ga je ook echt horen.
pi_159799248
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:46 schreef Beregd het volgende:

[..]

nou ja :') sterk argument
Het argument om te zeggen dat ze bijna de hele muziekgeschiedenis hebben slaat juist nergens op, ze komen niet eens in de buurt dat is juist het grootste probleem dat ik met Spotify heb. Het is net zoiets als zeggen dat Netflix bijna de hele film en serie-geschiedenis geeft :')

quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:59 schreef Xrenity het volgende:

[..]

...

Dat gedweep met FLAC tegenwoordig word ik trouwens ook wel een beetje moe van. Elke thuisopname van een willekeurig bandje moet tegenwoordig maar in flac geript worden. Zag pas zelfs dat iemand de audio van een YouTube filmpje naar flac had geript, iedereen blij in de comments :') Ga je ook echt horen.
Dat heeft natuurlijk geen enkel nut. Maar het is gewoon het beste formaat om te archiveren, mocht er nog een ander formaat dan MP3 komen heb jij alle data van de muziek.
Als je dan alleen mp3tjes heb ga je toch wat data missen. Als je van Youtube ript heeft FLAC natuurlijk nooit nut.

Het is mij ook prima hoor van mij mogen jullie allemaal Spotify geweldig vinden. Als je minimaal 20000 plays pers jaar hebt komt je abonnementsgeld als het goed is ook ongeveer volledig terug bij de artiesten.
  woensdag 10 februari 2016 @ 09:52:33 #145
159761 Arn0
Abbey Road
pi_159799398
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 09:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Het argument om te zeggen dat ze bijna de hele muziekgeschiedenis hebben slaat juist nergens op, ze komen niet eens in de buurt dat is juist het grootste probleem dat ik met Spotify heb. Het is net zoiets als zeggen dat Netflix bijna de hele film en serie-geschiedenis geeft :')
Ik heb voor beiden een abonnement en je kan moeilijk ontkennen dat Spotify een veel betere dienst is qua aanbod dan Netflix. Om een vergelijkbaar aanbod te krijgen, moet je bij videostreaming al op minstens drie diensten abonneren en dan nog is het een relatief beperkt aanbod, voor bijna alle gebruikers voldoet Spotify meer dan genoeg, de paar dingen die er niet opstaan kan je dan op (il)legale alternatieven vinden.

En tja, als je vooral naar obscure Bandcamp muziek luistert val je misschien buiten de doelgroep. Er zijn wel wat mensen in mijn omgeving van wie ik nooit zou verwachten dat ze zich op Spotify zou abonneren en dat hebben ze nog niet eens gedaan omdat ze zo de artiesten steunen, maar omdat het zoveel gemakkelijker is dan vroeger toen ze van Youtube / Soundcloud moesten rippen en het dan op hun phone zetten.

Het aanbod (en de software) kan altijd beter, maar van alle vergelijkbare diensten (voor eender welk medium) vind ik Spotify er ver boven uitsteken en voor een heel groot deel van muziekliefhebbers voldoet het aanbod kennelijk wel.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_159799425
Is dit het nieuwe Spotify ( O+ ) topic?
  Moderator woensdag 10 februari 2016 @ 09:55:11 #147
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_159799456
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 23:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Bijna de hele muziekgeschiedenis in goede kwaliteit is erg overdreven. Ze hebben véél minder dan illegale sites en dan ook nog eens geen FLAC, denk eigenlijk niet eens 320kb/s mp3 tjes.
Zouden ze uberhaupt meer muziek hebben dan Youtube? Ik betwijfel het.
Je kan lullen wat je wil maar er staat een hoop op. Binnen 5 seconden kan je een groot deel (ja echt) van de muziekgeschiedenis aanzwengelen. Ik gebruik m'n iPad veel, daar kan je geen torrents mee downloaden. iPadje of mobiel inpluggen op het audiosysteem en klaar. Voor mensen die altijd op hun pc zitten is downloaden misschien fijner, maar ik gebruik m'n pc zelden meer.

Je bent duidelijk niet goed ingevoerd want je kan wel degelijk op 320kb/s streamen. Dat doe ik dan ook.
pi_159799477
Moet je ook geen apple troep gebruiken. Scheelt een hoop frustraties.
  Moderator woensdag 10 februari 2016 @ 09:57:47 #149
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_159799496
quote:
4s.gif Op woensdag 10 februari 2016 09:56 schreef Leonos het volgende:
Moet je ook geen apple troep gebruiken. Scheelt een hoop frustraties.
Ik klaag nergens :?.
pi_159799586
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 09:57 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik klaag nergens :?.
Wel, dat je geen torrents kan downloaden :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')