abonnement Unibet Coolblue
pi_159432164
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 10:44 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ja, ik vind het erg leuk. Vind het fijn om met top spelers te spelen, en gelijk afgerekend te worden op een slecht seizoen. Je denkt dat het een makkie is, maar dat valt nog vies tegen.
Ik zal na dit seizoen eens een potje met Real of Barca doen :P ben benieuwd.
  woensdag 27 januari 2016 @ 10:47:38 #27
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159432199
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 10:45 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik zal na dit seizoen eens een potje met Real of Barca doen :P ben benieuwd.
Maar als je een seizoen de CL en competitie niet wint is de kans aardig groot dat je eruit ligt. Heb tot nu toe wel beide keren overtuigend de competitie gewonnen, maar steeds in de eerste KO fase van de CL eruit gevlogen :'(
pi_159432207
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 10:47 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Maar als je een seizoen de CL en competitie niet wint is de kans aardig groot dat je eruit ligt. Heb tot nu toe wel beide keren overtuigend de competitie gewonnen, maar steeds in de eerste KO fase van de CL eruit gevlogen :'(
Als het me lukt met Liverpool, moet het toch ook wel lukken met Barcelona joh :P
  woensdag 27 januari 2016 @ 10:49:52 #29
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159432230
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 10:48 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Als het me lukt met Liverpool, moet het toch ook wel lukken met Barcelona joh :P
Ja, ik maakte in die KO fases gewoon een fout door mn tactiek te gaan wijzigen. Moet gewoon blijven spelen hoe ik nu speel. Heb jij met Liverpool de CL gewonnen? Heb jij je formatie en tactiek met liverpool zelf bedacht?
pi_159432246
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 10:49 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ja, ik maakte in die KO fases gewoon een fout door mn tactiek te gaan wijzigen. Moet gewoon blijven spelen hoe ik nu speel. Heb jij met Liverpool de CL gewonnen? Heb jij je formatie en tactiek met liverpool zelf bedacht?
in FM16 nog niet, want zit in het eerste seizoen. In FM15 lukte dat met regelmaat in het 2e of 3e seizoen.

En ja, ik maak mijn formaties en tactieken zelf :P Heb in een ouder topic mn tactiek al eens uit de doeken gedaan.
pi_159432262
Hier:

Heb 'm lichtjes aangepast voor Fm16, maar grotendeels hetzelfde.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 23:53 schreef Vanillekwark het volgende:
De tactiek!
Allereerst: De opstelling (overigens zul je screenshots van Tranmere en LFC door elkaar zien. Toen ik met deze post begon was ik bezig met Tranmere, daarna ben ik even verder gegaan in mijn LFC-game. Maar beide ploegen gebruiken exact dezelfde tactiek :)

[ afbeelding ]

Let even niet op de namen aub. Deze opstelling is verre van ideaal, maar ik heb nogal een blessuregolf (Lallana is b.v. echt geen Raumdeuter)

Team instructions:
[ afbeelding ]

Onderbouwing tactiek:

Ik heb bewust geen player instructions! In de lagere divisies werkt dat in mijn mening beter. Aangezien je in de lagere divisies met ontiegelijke beunhazen aan het spelen bent, niet teveel instructies meegeven. Je geeft ze een rol, als ze zich goed aan die rol houden mag je jezelf al gelukkig prijzen. So far heb ik het echter ook niet nodig in de Premier League, dus geen klachten.

Player roles (met uitleg)

Keeper - gewoon, keepers. Die flap moet ballen tegenhouden.
LB en RB: ingesteld als full back, met rol attacking. Spelers met loopvermogen is het belangrijkst hier.

De twee centrale verdedigers gewoon centrale verdedigers met rol defend. Wederom geen franjes. Die bal naar voren als het moet.

Verdedigend middenvelder: Anchor man. Je hebt flink aanvallende backs, die CB's kunnen wel wat hulp gebruiken.

LCM: Ball winning midfielder. Zie anchor man :P dat middenveld moet stabiel zijn.

RCM: advanced playmaker. Deze moet een leuke pass + inzicht hebben als het even kan

AML: Winger, met rol support. Als je een echt zwakke ploeg hebt, of tegen een grotere ploeg speelt, kan je die omzetten naar defensive winger zelfs.

AMR: De _O_ raumdeuter _O_. Een winger die goed kan afmaken, of gewoon een spits. De raumdeuter is niks meer en niks minder dan een afmaker, maar dan op de flanken ipv in de punt. Daarom ook dat versterkte middenveld, verwacht van deze speler niks qua meeverdedigen.

Spits: Valse nummer 9. Dit heeft 2 redenen. Als de spits wat wegzakt om de bal te ontvangen heeft de verdediging van de tegenstander 2 keuzes: doordekken, of vrij laten. Laten ze hem vrij, kan hij de bal ontvangen, en op de verdedigers afrennen. Dekt er ene door, creert dat ruimte voor de Raumdeuter om naar binnen te trekken. 1 doorsteek later en je hebt een goal ?

Wat dit principe van op rechts een raumdeuter en op links een winger op support/defensive winger eigenlijk doet is dat bij aanval je 4-3-3 speelt, want die defensive winger gaat gewoon mee vooruit, maar in verdedigend opzicht trekt die winger zich echter terug het middenveld op, waardoor je formatie meer op 4-4-2 gaat lijken, en defensief wat meer solide is. Ook voor die defensive winger is loopvermogen wel fijn :P

Duurde bij mij ongeveer 10 wedstrijden voordat ze aan de tactiek gewend waren, maar werkte perfect daarna _O_

De tactiek in actie!

[ afbeelding ]

Zoals je ziet, in verdedigende situaties wordt deze opstelling meer een 4-4-2. De defensive winger (in het gele rondje) trekt zich terug richting middenveld, en de playmaker (oranje rondje) trekt naar rechts op de ruimte op te vullen van de raumdeuter (nummer 57)

[ afbeelding ]

Bij aanval echter, verandert het echt in een 4-3-3, waarbij de centrale spits vaak iets verder terug staat tov de wingers. (De verdedigers zijn de blauwe rondjes., middenveld geel, aanval rood) De backs staan erg hoog, het middenveld is meestal vrij compact. Kijk ook waar de AMR staat. Randje buitenspel, meer als een echte afmaker.

[ afbeelding ]

In de omschakeling gebeurt het ook vaak dat de AMR (de Raumdeuter) alleen voorin hangt, en de nummer 9 zich terug laat zakken. Zie onderstaand plaatje. Wederom valt op dat de linkerwinger helemaal terug mee aan het verdedigen is. De spits is ook teruggezakt naar het middenveld. De Raumdeuter staat echter in de rug van zijn directe verdediger, te loeren op een counterkans.
De rode pijlen geven zijn mogelijke looplijnen hier aan. De rechtsback (groen omcirkeld) staat op het punt de bal te onderscheppen. Die heeft twee logische afspeelmogelijkheden: De teruggezakte nummer 9 (of de nummer 6 vlak naast de nummer 9), of in een keer de bal doorvegen naar de raumdeuter. (de groene pijlen dus)

De spits (of nummer 6) kunnen in dit geval dan de bal wederom de diepte inspelen voor de raumdeuter om in te rennen. (de blauwe pijl). De verdedigers van de tegenstander zijn nog richting mijn helft aan het lopen, de raumdeuter is de enige die richting goal vd tegenstander loopt. Als de pass komt, is hij vrij. In dit geval koos de rechtsback voor de spits, en die gaf de pass op de raumdeuter, maar die knalde hem de stratosfeer in. Dat kan ook gebeuren :P
Mochten mensen interesse hebben, hier heb ik de tactiek online gezet.

http://www.filedropper.com/4-3-3vanillekwark

Bedenk wel: Dit is geen wondermiddel. Als je moraal kut is, je vorm slecht, zal deze tactiek alleen je niet redden. Spelers moeten ook wennen aan de tactiek (dat gaat overigens sneller als je al een 4-3-3 variant spelt momenteel)

Echter, na die wenperiode, bleek dit de tactiek te zijn die me van onderaan naar bovenaan heeft gekregen :) Hoop dat jullie er wat aan hebben, en sta uiteraard open voor feedback ;)


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2016 10:52:14 ]
  woensdag 27 januari 2016 @ 11:00:35 #32
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159432444
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 10:51 schreef Vanillekwark het volgende:
Hier:

Heb 'm lichtjes aangepast voor Fm16, maar grotendeels hetzelfde.

[..]

Ziet er zeker goed uit! Was zelf ook nog van plan een tactiek in die formatie te maken. Ga ik morgen even doen :). Toch altijd lekker als je een aantal goede tactieken hebt.
pi_159432481
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:00 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ziet er zeker goed uit! Was zelf ook nog van plan een tactiek in die formatie te maken. Ga ik morgen even doen :). Toch altijd lekker als je een aantal goede tactieken hebt.
Met die tactiek de CL gewonnen met Tranmere Rovers _O_ :')
  woensdag 27 januari 2016 @ 11:04:57 #34
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159432524
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:02 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Met die tactiek de CL gewonnen met Tranmere Rovers _O_ :')
Hahaha wauw ik ken die club niet eens. Kan je nagaan. Dan moet het wel een wondertactiek zijn toch :P
pi_159432537
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:04 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Hahaha wauw ik ken die club niet eens. Kan je nagaan. Dan moet het wel een wondertactiek zijn toch :P
Tranmere Rovers, de 3e club uit Liverpool :P

Heeft me wel een jaar of 12 gekost, maar goed.
  woensdag 27 januari 2016 @ 11:10:24 #36
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159432646
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:05 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Tranmere Rovers, de 3e club uit Liverpool :P

Heeft me wel een jaar of 12 gekost, maar goed.
Haha snap ik, maar als je dat bereikt met zo'n club vind ik dat ze je nooit meer mogen ontslaan :D
pi_159432668
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:10 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Haha snap ik, maar als je dat bereikt met zo'n club vind ik dat ze je nooit meer mogen ontslaan :D
Club is uiteindelijk naar een ander stadion verhuist, en dat nieuwe stadion kreeg mijn naam :D
pi_159435149
Godverdomme Milner :r

  woensdag 27 januari 2016 @ 13:10:08 #39
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159435518
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:57 schreef Vanillekwark het volgende:
Godverdomme Milner :r

[ afbeelding ]
Pff lul de behanger.

Die Dele Alli is wel echt goed he. Twijfel toch of hij ook goed genoeg is of kan worden voor Real Madrid, of dat hij dat net niet haalt.
pi_159435562
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:10 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Pff lul de behanger.

Die Dele Alli is wel echt goed he. Twijfel toch of hij ook goed genoeg is of kan worden voor Real Madrid, of dat hij dat net niet haalt.
Heel misschien krijg ik 'm toch nog, heb nu Lallana aangeboden als wisselgeld :')

Ik zal het je over twee seizoenen laten weten :P
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:14:24 #41
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159435634
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:11 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Heel misschien krijg ik 'm toch nog, heb nu Lallana aangeboden als wisselgeld :')

Ik zal het je over twee seizoenen laten weten :P
Ja is goed :D.

Ben zelf ook wel benieuwd naar de keeper Donnarumma. Ook maar even volgen
  Moderator woensdag 27 januari 2016 @ 13:15:35 #42
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_159435676
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:11 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Club is uiteindelijk naar een ander stadion verhuist, en dat nieuwe stadion kreeg mijn naam :D
_O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_159435728
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:14 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ja is goed :D.

Ben zelf ook wel benieuwd naar de keeper Donnarumma. Ook maar even volgen
Die keept in mijn jeugd :@ Als je ze jong genoeg koopt, worden ze op een gegeven moment vanzelf Brits _O_ :')

quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

_O_
Leuke mijlpaal ja :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2016 13:20:22 ]
pi_159435897

:r :r :r
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:23:50 #45
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159435957
quote:
Niemand wilt dus naar Tottenham toe. Zeikerds he .
pi_159436001
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:23 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Niemand wilt dus naar Tottenham toe. Zeikerds he .
Liever op de tribune zitten dan spelen bij de spurs :')
  Moderator woensdag 27 januari 2016 @ 13:26:19 #47
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_159436021
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:17 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Die keept in mijn jeugd :@ Als je ze jong genoeg koopt, worden ze op een gegeven moment vanzelf Brits _O_ :')
Zo heb ik een sloot goeie (piep)jonge Deense spelers gekocht, jochies van 14 tot 16 die mooi een paar jaar bij de jeugd kunnen ballen, daarna bij het tweede zitten of verhuurd worden en als ze goed genoeg zijn komen ze uiteindelijk wel bij het eerste.

De jongste die het haalde was de 17-jarige Gregers Nyegaard, M'n vaste MR èn de backup waren blessa, dus mocht hij op komen draven. Dat was 2 of 3 seizoenen geleden en scoort nooit lager dan een 7 _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_159436065
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Zo heb ik een sloot goeie (piep)jonge Deense spelers gekocht, jochies van 14 tot 16 die mooi een paar jaar bij de jeugd kunnen ballen, daarna bij het tweede zitten of verhuurd worden en als ze goed genoeg zijn komen ze uiteindelijk wel bij het eerste.

De jongste die het haalde was de 17-jarige Gregers Nyegaard, M'n vaste MR èn de backup waren blessa, dus mocht hij op komen draven. Dat was 2 of 3 seizoenen geleden en scoort nooit lager dan een 7 _O_
Zo pak ik het ook altijd aan _O_ stop mn jeugd bommetjesvol met talent, en laat mn u18 en u21 veel friendlies onderling spelen om ze optimaal te ontwikkelen.
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:31:12 #49
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159436168
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Zo heb ik een sloot goeie (piep)jonge Deense spelers gekocht, jochies van 14 tot 16 die mooi een paar jaar bij de jeugd kunnen ballen, daarna bij het tweede zitten of verhuurd worden en als ze goed genoeg zijn komen ze uiteindelijk wel bij het eerste.

De jongste die het haalde was de 17-jarige Gregers Nyegaard, M'n vaste MR èn de backup waren blessa, dus mocht hij op komen draven. Dat was 2 of 3 seizoenen geleden en scoort nooit lager dan een 7 _O_
Ja, zo heb ik bij Real die Martin Ødegaard. 16 jarig jochie uit Noorwegen die met de juiste keuzes verreweg de beste aanvallende middenvelder uit het spel kan worden. Altijd leuk dat soort gasten. Nu maar hopen dat ik bij Real mag blijven zitten die jaren :D
pi_159436249
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:31 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ja, zo heb ik bij Real die Martin Ødegaard. 16 jarig jochie uit Noorwegen die met de juiste keuzes verreweg de beste aanvallende middenvelder uit het spel kan worden. Altijd leuk dat soort gasten. Nu maar hopen dat ik bij Real mag blijven zitten die jaren :D
Ik had Odegaard gehaald met Dortmund en na 2 seizoenen is hij al de spelmaker ter wereld. Niet normaal hoe hard dat gaat met speeltijd.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')