abonnement Unibet Coolblue
pi_159430917
Goedemorgen,

Onlangs een huis gekocht (ofja mondeling akkoord, maar nog niks getekend). Tijdens mijn bezichtigingen gesproken over CV ketel en deze was gekocht door de eigenaar. Alles is zonder makelaar verlopen.Bij het bod hier dan natuurlijk ook van uitgegaan. Is toch een redelijk bedrag als een cv gehuurd is of als je er nog ene moet aanschaffen.

Komt de eigenaar een week erna-> Hij leaset de cv ketel en wil mij het contract overdoen. Wil dan wel wat van de prijs afdoen van de woning. Contract bekeken en er moet nog ca ¤4000 worden afbetaald de komende 12 jaar. Afkopen is ook mogelijk voor ¤2.000(maar dan natuurlijk geen onderhoud).

Het lijkt mij dat hij als huidige eigenaar contract moet afkopen. Eventueel wil ik hem wel een bedrag geven uit netheid (al heb ik natuurlijk niks met de afbetaalconstructie te maken en had hij dat eerder moeten melden).

Wat zouden jullie doen?
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_159430973
Ik heb ook, toen ik verliefd werd op ons huis, zonder na te denken het contract overgenomen van de vorige eigenaar.
A 35 euro per maand nog 10 jaar resterend. Pas later zag ik wat een keteltje kost tegenwoordig.

Gewoon lekker laten afbetalen door de vorige eigenaar. Ik zou nooit leasen meer.
  woensdag 27 januari 2016 @ 09:44:48 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159431062
Als ik jou was, zou ik niet aan dat contract vast willen zitten. Ga dus niet akkoord met de huidige ketel.

Zoek uit wat een nieuwe ketel plus installatie kost, neem in je berekening mee dat de ketel die je dacht dat bij de koop was inbegrepen niet nieuw was en kom zo tot een bedrag dat je voorstelt als korting op de aankoopprijs van het huis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159431112
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:38 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb ook, toen ik verliefd werd op ons huis, zonder na te denken het contract overgenomen van de vorige eigenaar.
A 35 euro per maand nog 10 jaar resterend. Pas later zag ik wat een keteltje kost tegenwoordig.

Gewoon lekker laten afbetalen door de vorige eigenaar. Ik zou nooit leasen meer.
klopt. Een nieuwe met ca. 12 jaar onderhoud erbij kost in totaal ¤2.000. Leasen kost het dubbele haha.

Maar denk inderdaad hem sowieso laten afkopen ja.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_159434528
Wij hebben ook een huurketel. En dit zou ik nooit meer doen.
Als je een ketel kunt kopen dan zou ik dat zeker doen. Aangezien je voor het geld van de lease makkelijk 3 ketels kunt kopen.

Ik zou ook zeggen vorige eigenaar aflaten kopen.
  woensdag 27 januari 2016 @ 12:34:40 #6
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_159434551
-knip- Namen noemen is nergens voor nodig.

[ Bericht 80% gewijzigd door cvboer2 op 27-01-2016 18:24:35 ]
  woensdag 27 januari 2016 @ 12:36:30 #7
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159434601
Ik heb een nieuwe ketel laten installeren, kostte me 1400 euro (Remeha) inc installatie. Onderhoud doe ik de eerste jaren toch niet. Na 3 jaar komt er elke 2 jaar iemand langs voor 50 euro per keer ofzo.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_159434664
Dat huren/Leasen is een grote oplichterij. Je betaald de ketel 3x in 12 jaar, die verkopers hebben mooie praatjes en lijstjes dat het niet zo is. Zie ook de uitzending van tros radar.
Zelf eentje gekocht via Vereniging eigenhuis echt top service. Kostte mij 1200 euro incl alles voor een goede ketel CW5 en gratis thermostaat en bediening via app.
Tis even veel geld in een keer maar je bent wel 3x goedkoper uit. Dus laat die oude eigenaar t contract maar afkopen.
Cuore Sportivo
pi_159434706
dus eigenlijk koop je een huis zonder eigen CV, dan kan er best wat van de prijs van de woning af, kan je daar nieuwe cv ketel voor kopen plus heeft de oude bewoner achterlijke kosten voor de lease.
pi_159434804
Zoals al eerder gezegd een nieuwe ketel is tegenwoordig ¤1400/1500 incl installatie.
En dan een ketel die er al hangt over kopen voor ¤2000 ? _O- :') |:(

Dat de huidige eigenaar zo dom is om een ketel te leasen is zijn probleem, daar hoef jij niet voor te betalen.
En als je al iets wilt bijdragen dan max ¤500, al is dit ook afhankelijk van de leeftijd en merk van de ketel, zit er al een A-klasse pomp in (energiezuinig met stroomverbruik) ?

Laat hem anders die ketel maar lekker meenemen naar zijn eigen nieuwe huis.
Voor ¤850/900 koop je een nieuwe en die hang je dan zelf op als je handig bent.

[ Bericht 12% gewijzigd door bluemoon23 op 27-01-2016 15:10:43 ]
pi_159437577
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Zoals al eerder gezegd een nieuwe ketel is tegenwoordig ¤1400/1500 incl installatie.
En dan een ketel die er al hangt over kopen voor ¤2000 ? _O- :') |:(

Dat de huidige eigenaar zo dom is om een ketel te leasen is zijn probleem, daar hoef jij niet voor te betalen.
En als je al iets wilt bijdragen dan max ¤500, al is dit ook afhankelijk van de leeftijd en merk van de ketel, zit er al een A-klasse pomp in ?

Laat hem anders die ketel maar lekker meenemen naar zijn eigen nieuwe huis.
Voor ¤850/900 koop je een nieuwe en die hang je dan zelf op als je handig bent.
Net als wat ik dacht. Ja is een topding en heeft hij pas 2 jaar. Eigenlijk alles wat hij krijgt zou hij blij mee moeten zijn lijkt me.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_159440285
Huidige eigenaar zegt contract op en je koopt het huis zonder CV (dus van je koopprijs gaat wat vanaf). Als de CV er dan nog hangt is die van jou zonder bijkomende kosten.

Daarna koop je een CV (of een LLWP wat goedkoper is, qua aankoopprijs, onderhoud en energiekosten) indien nodig en ga er never nooit niet 1 leasen, tenzij je teveel geld hebt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_159441053
Ik ben daar eens ingedoken, en in principe is het een warmteservice, voor een vast bedrag per maand garanderen ze dat je binnen 24 uur weer een werkende ketel hebt zonder bijkomende kosten, en dat is ook wat waard.
pi_159441226
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:47 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

klopt. Een nieuwe met ca. 12 jaar onderhoud erbij kost in totaal ¤2.000. Leasen kost het dubbele haha.

Maar denk inderdaad hem sowieso laten afkopen ja.
Je kunt het huurgedeelte van het contract wel weer opgeven bij de HRA, wat toch wel weer iets scheelt. Ik heb er wel eens naar gekeken, maar heb het uiteindelijk ook niet gedaan.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:27:27 #15
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159441230
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:21 schreef hoas het volgende:
Ik ben daar eens ingedoken, en in principe is het een warmteservice, voor een vast bedrag per maand garanderen ze dat je binnen 24 uur weer een werkende ketel hebt zonder bijkomende kosten, en dat is ook wat waard.
Ja goed verhaal, maar als je jaarlijks of twee-jaarlijkse controles laat doen heb je dat niet zo nodig. En als er wat is kan je alsnog een monteur bellen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_159441580
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:27 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Je kunt het huurgedeelte van het contract wel weer opgeven bij de HRA, wat toch wel weer iets scheelt. Ik heb er wel eens naar gekeken, maar heb het uiteindelijk ook niet gedaan.
Tot dat het moment dat HRA niet meer bestaat :P .
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_159441735
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:27 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Je kunt het huurgedeelte van het contract wel weer opgeven bij de HRA, wat toch wel weer iets scheelt. Ik heb er wel eens naar gekeken, maar heb het uiteindelijk ook niet gedaan.
Heb je daar een bron van?
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:47:04 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159441802
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:43 schreef hoas het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
http://www.volkskrant.nl/archief/vraag-van-de-week~a3369754/

Het rentedeel is aftrekbaar. Kan nooit veel zijn op jaarbasis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159467023
Jij hebt gewoon een huis met CV-ketel gekocht. De huidige eigenaar mag het contract afkopen, of de huur blijven betalen totdat jij een nieuwe ketel wilt. Je hebt toch in het standaard huiscontract getekend dat het huis vrij is van huur etc. Er zal vast ook een regel instaan dat jij geen verplichtingen naar derden hebt. De ketel is nagelvast en hoort bij het huis.

Er is helemaal niets om over te onderhandelen. Tenzij er in het koopcontract iets staat over de ketel.

Maar, het definitieve contract moet nog opgesteld worden. Laat hem maar met een voorstel komen over hoe hij dit op wil lossen. Geef maar direct aan dat het jou geen geld mag kosten. De deal is immers al rond incl. ketel. DWZ. Als hij de ketel eruit trekt, dan moet hij een andere gelijkwaardige ketel plaatsen.

[ Bericht 16% gewijzigd door noutie op 28-01-2016 15:27:14 ]
pi_159467260
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:21 schreef hoas het volgende:
Ik ben daar eens ingedoken, en in principe is het een warmteservice, voor een vast bedrag per maand garanderen ze dat je binnen 24 uur weer een werkende ketel hebt zonder bijkomende kosten, en dat is ook wat waard.
Nou voor dat geld wat ik zou moeten betalen voor zo`n leaseconstructie oplichterij mogen ze wel binnen 4 uur een werkende ketel garanderen.
pi_159467388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:35 schreef MichelWuyts het volgende:

Komt de eigenaar een week erna-> Hij leaset de cv ketel en wil mij het contract overdoen.

Wat zouden jullie doen?
Dat ie die cv ketel maar mooi meeneemt en zelf een nieuwe plaatsen. Heb je gelijk een betere. Mooie kleine vergoeding afspreken met de verkoper hierover.

En daar dan geen onderhoudscontract op koppelen. Het is veel goedkoper om eens in de zoveel tijd door een erkend installateur een keertje onderhoud te laten plegen. Wel onderhoud doen, want CO. Ook altijd een goede CO melder plaatsen. Kost wat centen, maar liever dat dan dood.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_159469155
Is die ketel vast geinstalleerd of met slangen, aansluitset?

Volgens mij als vast dan hoort die bij het huis?
pi_159469791
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:28 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nou voor dat geld wat ik zou moeten betalen voor zo`n leaseconstructie oplichterij mogen ze wel binnen 4 uur een werkende ketel garanderen.
Waarom accepteren mensen wel huurhuizen en leasebakken maar zoiets niet?
Vreemd.
pi_159470382
Leasen, huurkoop en huren doe je voor aankopen waarvan het bedrag te hoog is om in een keer te kunnen betalen.
Iedereen die even een snel een rekensommetje doet snap dit geen goede deal is.
Als je optelt wat je in max 4/5 jaar aan huur of lease betaalt dan koop je daar ook een ketel voor.

Het zal wel een uitkomst zijn voor mensen die geen ¤1300/1400 in een keer kunnen ophoesten voor een ketel, maar uiteindelijk helpt je dat alleen maar verder in de financiele shit.
Als je niet elke maand ¤12/15 kunt sparen/opzij leggen voor een nieuwe ketel dan kun je je ook niet veroorloven om er 1 te huren/leasen.

Al tientallen jaaaren lang is er ook het bedrijf Skala http://www.skala.nl/ die tv`s koelkasten, wasmachine`s etc verhuurt aan mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen, iedereen die dat doet wordt ook voor gek verklaart, bij "dubbeltje op zijn kant" zijn er ook altijd van die idioten die een flatscreen huren en daar op afgebrand worden.
En dan zou het voor een ketel wel acceptabel zijn ?

In 1997 is Skala er al mee gestopt, http://www.trouw.nl/tr/nl(...)v-huren-uit-is.dhtml maar met dank aan het internet *O* is het weer een bloeiende business.

[ Bericht 8% gewijzigd door bluemoon23 op 28-01-2016 17:40:52 ]
  donderdag 28 januari 2016 @ 17:34:27 #25
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_159470407
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:06 schreef hoas het volgende:

[..]

Waarom accepteren mensen wel huurhuizen en leasebakken maar zoiets niet?
Vreemd.
Daar zit wel wat verschil tussen natuurlijk, van een huurhuis en een leaseauto ga je nooit eigenaar worden. De lease-auto gaat na de lease periode terug naar de eigenaar, de ketel niet, die blijft na de lease periode gewoon hangen.
Share your talent, move the world.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')