abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159430917
Goedemorgen,

Onlangs een huis gekocht (ofja mondeling akkoord, maar nog niks getekend). Tijdens mijn bezichtigingen gesproken over CV ketel en deze was gekocht door de eigenaar. Alles is zonder makelaar verlopen.Bij het bod hier dan natuurlijk ook van uitgegaan. Is toch een redelijk bedrag als een cv gehuurd is of als je er nog ene moet aanschaffen.

Komt de eigenaar een week erna-> Hij leaset de cv ketel en wil mij het contract overdoen. Wil dan wel wat van de prijs afdoen van de woning. Contract bekeken en er moet nog ca ¤4000 worden afbetaald de komende 12 jaar. Afkopen is ook mogelijk voor ¤2.000(maar dan natuurlijk geen onderhoud).

Het lijkt mij dat hij als huidige eigenaar contract moet afkopen. Eventueel wil ik hem wel een bedrag geven uit netheid (al heb ik natuurlijk niks met de afbetaalconstructie te maken en had hij dat eerder moeten melden).

Wat zouden jullie doen?
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_159430973
Ik heb ook, toen ik verliefd werd op ons huis, zonder na te denken het contract overgenomen van de vorige eigenaar.
A 35 euro per maand nog 10 jaar resterend. Pas later zag ik wat een keteltje kost tegenwoordig.

Gewoon lekker laten afbetalen door de vorige eigenaar. Ik zou nooit leasen meer.
  woensdag 27 januari 2016 @ 09:44:48 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159431062
Als ik jou was, zou ik niet aan dat contract vast willen zitten. Ga dus niet akkoord met de huidige ketel.

Zoek uit wat een nieuwe ketel plus installatie kost, neem in je berekening mee dat de ketel die je dacht dat bij de koop was inbegrepen niet nieuw was en kom zo tot een bedrag dat je voorstelt als korting op de aankoopprijs van het huis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159431112
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:38 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb ook, toen ik verliefd werd op ons huis, zonder na te denken het contract overgenomen van de vorige eigenaar.
A 35 euro per maand nog 10 jaar resterend. Pas later zag ik wat een keteltje kost tegenwoordig.

Gewoon lekker laten afbetalen door de vorige eigenaar. Ik zou nooit leasen meer.
klopt. Een nieuwe met ca. 12 jaar onderhoud erbij kost in totaal ¤2.000. Leasen kost het dubbele haha.

Maar denk inderdaad hem sowieso laten afkopen ja.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_159434528
Wij hebben ook een huurketel. En dit zou ik nooit meer doen.
Als je een ketel kunt kopen dan zou ik dat zeker doen. Aangezien je voor het geld van de lease makkelijk 3 ketels kunt kopen.

Ik zou ook zeggen vorige eigenaar aflaten kopen.
  woensdag 27 januari 2016 @ 12:34:40 #6
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_159434551
-knip- Namen noemen is nergens voor nodig.

[ Bericht 80% gewijzigd door cvboer2 op 27-01-2016 18:24:35 ]
  woensdag 27 januari 2016 @ 12:36:30 #7
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159434601
Ik heb een nieuwe ketel laten installeren, kostte me 1400 euro (Remeha) inc installatie. Onderhoud doe ik de eerste jaren toch niet. Na 3 jaar komt er elke 2 jaar iemand langs voor 50 euro per keer ofzo.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_159434664
Dat huren/Leasen is een grote oplichterij. Je betaald de ketel 3x in 12 jaar, die verkopers hebben mooie praatjes en lijstjes dat het niet zo is. Zie ook de uitzending van tros radar.
Zelf eentje gekocht via Vereniging eigenhuis echt top service. Kostte mij 1200 euro incl alles voor een goede ketel CW5 en gratis thermostaat en bediening via app.
Tis even veel geld in een keer maar je bent wel 3x goedkoper uit. Dus laat die oude eigenaar t contract maar afkopen.
Cuore Sportivo
pi_159434706
dus eigenlijk koop je een huis zonder eigen CV, dan kan er best wat van de prijs van de woning af, kan je daar nieuwe cv ketel voor kopen plus heeft de oude bewoner achterlijke kosten voor de lease.
pi_159434804
Zoals al eerder gezegd een nieuwe ketel is tegenwoordig ¤1400/1500 incl installatie.
En dan een ketel die er al hangt over kopen voor ¤2000 ? _O- :') |:(

Dat de huidige eigenaar zo dom is om een ketel te leasen is zijn probleem, daar hoef jij niet voor te betalen.
En als je al iets wilt bijdragen dan max ¤500, al is dit ook afhankelijk van de leeftijd en merk van de ketel, zit er al een A-klasse pomp in (energiezuinig met stroomverbruik) ?

Laat hem anders die ketel maar lekker meenemen naar zijn eigen nieuwe huis.
Voor ¤850/900 koop je een nieuwe en die hang je dan zelf op als je handig bent.

[ Bericht 12% gewijzigd door bluemoon23 op 27-01-2016 15:10:43 ]
pi_159437577
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Zoals al eerder gezegd een nieuwe ketel is tegenwoordig ¤1400/1500 incl installatie.
En dan een ketel die er al hangt over kopen voor ¤2000 ? _O- :') |:(

Dat de huidige eigenaar zo dom is om een ketel te leasen is zijn probleem, daar hoef jij niet voor te betalen.
En als je al iets wilt bijdragen dan max ¤500, al is dit ook afhankelijk van de leeftijd en merk van de ketel, zit er al een A-klasse pomp in ?

Laat hem anders die ketel maar lekker meenemen naar zijn eigen nieuwe huis.
Voor ¤850/900 koop je een nieuwe en die hang je dan zelf op als je handig bent.
Net als wat ik dacht. Ja is een topding en heeft hij pas 2 jaar. Eigenlijk alles wat hij krijgt zou hij blij mee moeten zijn lijkt me.
pi_159440285
Huidige eigenaar zegt contract op en je koopt het huis zonder CV (dus van je koopprijs gaat wat vanaf). Als de CV er dan nog hangt is die van jou zonder bijkomende kosten.

Daarna koop je een CV (of een LLWP wat goedkoper is, qua aankoopprijs, onderhoud en energiekosten) indien nodig en ga er never nooit niet 1 leasen, tenzij je teveel geld hebt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_159441053
Ik ben daar eens ingedoken, en in principe is het een warmteservice, voor een vast bedrag per maand garanderen ze dat je binnen 24 uur weer een werkende ketel hebt zonder bijkomende kosten, en dat is ook wat waard.
pi_159441226
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:47 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

klopt. Een nieuwe met ca. 12 jaar onderhoud erbij kost in totaal ¤2.000. Leasen kost het dubbele haha.

Maar denk inderdaad hem sowieso laten afkopen ja.
Je kunt het huurgedeelte van het contract wel weer opgeven bij de HRA, wat toch wel weer iets scheelt. Ik heb er wel eens naar gekeken, maar heb het uiteindelijk ook niet gedaan.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:27:27 #15
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159441230
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:21 schreef hoas het volgende:
Ik ben daar eens ingedoken, en in principe is het een warmteservice, voor een vast bedrag per maand garanderen ze dat je binnen 24 uur weer een werkende ketel hebt zonder bijkomende kosten, en dat is ook wat waard.
Ja goed verhaal, maar als je jaarlijks of twee-jaarlijkse controles laat doen heb je dat niet zo nodig. En als er wat is kan je alsnog een monteur bellen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_159441580
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:27 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Je kunt het huurgedeelte van het contract wel weer opgeven bij de HRA, wat toch wel weer iets scheelt. Ik heb er wel eens naar gekeken, maar heb het uiteindelijk ook niet gedaan.
Tot dat het moment dat HRA niet meer bestaat :P .
pi_159441735
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:27 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:47:04 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159441802
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:43 schreef hoas het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
http://www.volkskrant.nl/archief/vraag-van-de-week~a3369754/

Het rentedeel is aftrekbaar. Kan nooit veel zijn op jaarbasis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159467023
Jij hebt gewoon een huis met CV-ketel gekocht. De huidige eigenaar mag het contract afkopen, of de huur blijven betalen totdat jij een nieuwe ketel wilt. Je hebt toch in het standaard huiscontract getekend dat het huis vrij is van huur etc. Er zal vast ook een regel instaan dat jij geen verplichtingen naar derden hebt. De ketel is nagelvast en hoort bij het huis.

Er is helemaal niets om over te onderhandelen. Tenzij er in het koopcontract iets staat over de ketel.

Maar, het definitieve contract moet nog opgesteld worden. Laat hem maar met een voorstel komen over hoe hij dit op wil lossen. Geef maar direct aan dat het jou geen geld mag kosten. De deal is immers al rond incl. ketel. DWZ. Als hij de ketel eruit trekt, dan moet hij een andere gelijkwaardige ketel plaatsen.

[ Bericht 16% gewijzigd door noutie op 28-01-2016 15:27:14 ]
pi_159467260
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:21 schreef hoas het volgende:
Nou voor dat geld wat ik zou moeten betalen voor zo`n leaseconstructie oplichterij mogen ze wel binnen 4 uur een werkende ketel garanderen.
pi_159467388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:35 schreef MichelWuyts het volgende:

Komt de eigenaar een week erna-> Hij leaset de cv ketel en wil mij het contract overdoen.

Wat zouden jullie doen?
Dat ie die cv ketel maar mooi meeneemt en zelf een nieuwe plaatsen. Heb je gelijk een betere. Mooie kleine vergoeding afspreken met de verkoper hierover.

En daar dan geen onderhoudscontract op koppelen. Het is veel goedkoper om eens in de zoveel tijd door een erkend installateur een keertje onderhoud te laten plegen. Wel onderhoud doen, want CO. Ook altijd een goede CO melder plaatsen. Kost wat centen, maar liever dat dan dood.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_159469155
Is die ketel vast geinstalleerd of met slangen, aansluitset?

Volgens mij als vast dan hoort die bij het huis?
pi_159469791
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:28 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nou voor dat geld wat ik zou moeten betalen voor zo`n leaseconstructie oplichterij mogen ze wel binnen 4 uur een werkende ketel garanderen.
Waarom accepteren mensen wel huurhuizen en leasebakken maar zoiets niet?
Vreemd.
pi_159470382
Leasen, huurkoop en huren doe je voor aankopen waarvan het bedrag te hoog is om in een keer te kunnen betalen.
Iedereen die even een snel een rekensommetje doet snap dit geen goede deal is.
Als je optelt wat je in max 4/5 jaar aan huur of lease betaalt dan koop je daar ook een ketel voor.

Het zal wel een uitkomst zijn voor mensen die geen ¤1300/1400 in een keer kunnen ophoesten voor een ketel, maar uiteindelijk helpt je dat alleen maar verder in de financiele shit.
Als je niet elke maand ¤12/15 kunt sparen/opzij leggen voor een nieuwe ketel dan kun je je ook niet veroorloven om er 1 te huren/leasen.

Al tientallen jaaaren lang is er ook het bedrijf Skala http://www.skala.nl/ die tv`s koelkasten, wasmachine`s etc verhuurt aan mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen, iedereen die dat doet wordt ook voor gek verklaart, bij "dubbeltje op zijn kant" zijn er ook altijd van die idioten die een flatscreen huren en daar op afgebrand worden.
En dan zou het voor een ketel wel acceptabel zijn ?

In 1997 is Skala er al mee gestopt, http://www.trouw.nl/tr/nl(...)v-huren-uit-is.dhtml maar met dank aan het internet *O* is het weer een bloeiende business.

[ Bericht 8% gewijzigd door bluemoon23 op 28-01-2016 17:40:52 ]
  donderdag 28 januari 2016 @ 17:34:27 #25
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_159470407
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:06 schreef hoas het volgende:

[..]

Waarom accepteren mensen wel huurhuizen en leasebakken maar zoiets niet?
Vreemd.
Daar zit wel wat verschil tussen natuurlijk, van een huurhuis en een leaseauto ga je nooit eigenaar worden. De lease-auto gaat na de lease periode terug naar de eigenaar, de ketel niet, die blijft na de lease periode gewoon hangen.
Share your talent, move the world.
  donderdag 28 januari 2016 @ 17:39:26 #26
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_159470514
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Leasen, huurkoop en huren doe je voor aankopen waarvan het bedrag te hoog is om in een keer te kunnen betalen.
Iedereen die even een snel een rekensommetje doet snap dit geen goede deal is.
Als je optelt wat je in max 4/5 jaar aan huur of lease betaalt dan koop je daar ook een ketel voor.

Het zal wel een uitkomst zijn voor mensen die geen ¤1300/1400 in een keer kunnen ophoesten voor een ketel, maar uiteindelijk helpt je dat alleen maar verder in de financiele shit.
Als je niet elke maand ¤12/15 kunt sparen/opzij leggen voor een nieuwe ketel dan kun je je ook niet veroorloven om er 1 te huren/leasen.

Al jaaaren lang is er ook het bedrijf Skala http://www.skala.nl/ die tv`s koelkasten, wasmachine`s etc verhuurt aan mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen, iedereen die dat doet wordt ook voor gek verklaart.
Mensen die een auto leasen, snap ik best, niet iedereen heeft 15K voor een nieuwe auto ter beschikking. Al heb je gelijk dat je onder de streep duurder uit bent. Voor huishoudelijke apparatuur vind ik het dan wel vreemd, zo duur is dat nou ook weer niet. Ik had tot nu toe ook nog nooit van dat bedrijf gehoord. Een tv huren...... :')
pi_159470606
In de jaren 90 adverteerden ze altijd op de leesportefeuille weet ik nog....... :D
Kijk maar eens op die link van Trouw, in 97 zijn ze er al eens mee gestopt doordat alle electronica veel goedkoper werd.
Nu is het schijnbaar weer een bloeiende business :X
Hier laptop huren http://www.skala.nl/hp-15-6-inch-laptop-3215 ¤34,99/maand huurtermijn is 5 jaar, dat kost je dan ¤2100
Online kun je dat ding kopen voor ¤699................, hoppa 3x zo duur.

Vroegah moest/kon je de vaste telefoon thuis ook huren van de PTT.
  donderdag 28 januari 2016 @ 17:48:56 #28
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_159470685
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:44 schreef bluemoon23 het volgende:
In de jaren 90 adverteerden ze altijd op de leesportefeuille weet ik nog....... :D
Kijk maar eens op die link van Trouw, in 97 zijn ze er al eens mee gestopt doordat alle electronica veel goedkoper werd.

Ik geloof ook dat ze huurcontracten van 5 jaar hebben, dan heb je zo`n tv 3 x betaald......
Vroegah moest/kon je de vaste telefoon thuis ook huren van de PTT.
Heb het artikel gelezen. Blijf het bijzonder vinden. Anderzijds zijn er genoeg gezinnen die dermate financieel krap zitten, dat er echt geen geld is om de wasmachine te vervangen. Dan is huren wel erg aantrekkelijk. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Een laptop huren.... Ik koop die dingen zelf wel. Ik heb een macbook Pro, kost 2300 euro, als ik dat had moeten huren.... Wil niet eens weten wat dat onder de streep had gekost. :X
pi_159470846
Ja, en aan het einde van het huurcontract heb je ook niks in handen he.
quote:
Einde huurperiode
Aan het einde van de huurperiode heb je de volgende keuzes:

je kiest het nieuwste model en blijft huren bij Skala.nl;
je blijft hetzelfde apparaat huren, maar dan voor een sterk verlaagd maandbedrag;
je beëindigt de huurovereenkomst, wij komen het apparaat bij je ophalen.
Let op! Als je de huurovereenkomst wilt beëindigen, dan moet je dit uiterlijk een maand voor het einde van de overeenkomst schriftelijk doorgeven.
Neem je geen contact op aan het einde van de looptijd?
Dan wordt de overeenkomst automatisch verlengd met een jaar.
Toen ik opgroeide in de jaren 80/90 hadden mijn ouders het ook niet breed, maar er was een kerel een dorp verderop die zijn hele tuin vol had staan met wasmachines.
Die knapte hij op en verkocht ze weer voor 50/100 gulden :7

En tegenwoordig heb je natuurlijk Marktplaats/Speurders voor tweedehands meuk.
Ik heb vorig jaar de oude ketel (boiler was lek) bij het huis van mijn moeder vervangen, de oude Nefit heb ik op Marktplaats gezet, daar kreeg ik nog ¤75 voor, die kerel wilde hem wel voor onderdelen.
pi_159470896
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:48 schreef cvboer2 het volgende:
Een laptop huren.... Ik koop die dingen zelf wel. Ik heb een macbook Pro, kost 2300 euro, als ik dat had moeten huren.... Wil niet eens weten wat dat onder de streep had gekost. :X
Ik vertel het je lekker toch :6
Macbookje Pro http://www.skala.nl/apple-13-3-inch-macbook-pro-retina-2882 ¤84,99/maand voor 5 jaar.
Dat wordt dan ¤5100, en graag inleveren na die 5 jaar. :|W
  donderdag 28 januari 2016 @ 18:05:10 #31
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_159471040
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:58 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik vertel het je lekker toch :6
Macbookje Pro http://www.skala.nl/apple-13-3-inch-macbook-pro-retina-2882 ¤84,99/maand voor 5 jaar.
Dat wordt dan ¤5100, en graag inleveren na die 5 jaar. :|W
Zag hem staan. Ik heb de 15 inch, die verhuren ze niet eens. Nou ja, nu maar weer terug naar TS zijn verhaal. :P
pi_159472337
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:56 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja, en aan het einde van het huurcontract heb je ook niks in handen he.

[..]

Toen ik opgroeide in de jaren 80/90 hadden mijn ouders het ook niet breed, maar er was een kerel een dorp verderop die zijn hele tuin vol had staan met wasmachines.
Die knapte hij op en verkocht ze weer voor 50/100 gulden :7

En tegenwoordig heb je natuurlijk Marktplaats/Speurders voor tweedehands meuk.
Ik heb vorig jaar de oude ketel (boiler was lek) bij het huis van mijn moeder vervangen, de oude Nefit heb ik op Marktplaats gezet, daar kreeg ik nog ¤75 voor, die kerel wilde hem wel voor onderdelen.
Nou zo'n bedrijf is een dorp verderop 2 jaar geleden gestart met ook witgoed opknappen, en hij heeft het megadruk.
pi_159472522
Ik zou de verkopende partij mededelen dat ik geen huurketel wil en dat de woning afgeleverd moet worden met een afgekocht contract of een woning zonder ketel met een verlaging in de aankoopprijs.

Zorg dat het een probleem van de verkopende partij blijft en neem dat probleem vooral niet op je.

Persoonlijk vind ik huur of private lease constructies echt te kansloos. Ironisch genoeg worden deze dure producten vooral gekozen door mensen met een slechte financiële positie.

[ Bericht 13% gewijzigd door Revolution-NL op 28-01-2016 19:11:53 ]
pi_159473437
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:06 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik zou de verkopende partij mededelen dat ik geen huurketel wil en dat de woning afgeleverd moet worden met een afgekocht contract of een woning zonder ketel met een verlaging in de aankoopprijs.

Zorg dat het een probleem van de verkopende partij blijft en neem dat probleem vooral niet op je.

Persoonlijk vind ik huur of private lease constructies echt te kansloos. Ironisch genoeg worden deze dure producten vooral gekozen door mensen met een slechte financiële positie.
Ja maar kunnen ze anders dan? Als je ketel kapot is en je hebt geen spaargeld dan moet je wat.
pi_159473778
quote:

Klopt mensen met weinig geld betalen meer voor producten dan mensen met veel geld.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_159561766
quote:

Gedaan! Alleen kom ik er op deze manier niet uit. Heb hem 400 euro geboden. Heb geen zin om nu weer een andere woning te gaan zoeken. Al ben ik het vertrouwen nu natuurlijk ook kwijt in de verkoper.

Je kunt trouwens best zonder makelaar verkopen, maar dan moet je wel goed voorbereid zijn. Deze verkoper doet maar wat en dit is niet het enige waar dat uit blijkt.
pi_159562449
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 09:00 schreef MichelWuyts het volgende:

Gedaan! Alleen kom ik er op deze manier niet uit. Heb hem 400 euro geboden. Heb geen zin om nu weer een andere woning te gaan zoeken. Al ben ik het vertrouwen nu natuurlijk ook kwijt in de verkoper.
Neem dat contract niet over. Het is zijn contract en zijn probleem. Een huis heeft geen contract, personen hebben contracten.

Ik kan me ook niet voorstellen dat de gehele verkoop van het huis niet doorgaat alleen om die kutketel. Zeg 'm dat ie die netjes kan komen demonteren en ophalen of anders is het jammer voor hem. Voor de rest geen punt van maken. Als dat leasebedrijf bij jou komt aankloppen om geld, dan hebben ze geen poot om op te staan, want jij hebt geen contract met ze.

Ik heb zo'n vergelijkbaar geval gehad. Ik kocht een huis en plaatste een nieuwe ketel (de oude was 30 jaar oud of zo). Toen belde er opeens een bedrijf dat ik een onderhoudscontract met ze had en dat de rekening betaald moest worden. Ik heb ze netjes verteld dat ik de nieuwe eigenaar ben en geen enkel contract of betalingsverplichting met ze had. Nooit meer wat van gehoord.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_159562502
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 09:00 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Je kunt trouwens best zonder makelaar verkopen, maar dan moet je wel goed voorbereid zijn. Deze verkoper doet maar wat en dit is niet het enige waar dat uit blijkt.
Huis kopen zonder ketel en 1000euro van de prijs aftrekken.
Simpel toch?
En oja, geef hem tot vanavond 21.00 om te beslissen.
pi_159566215
Ja, laat hem die oude ketel lekker meenemen als hij daar zo aan gehecht is.
En natuurlijk ¤1000 van de prijs af omdat hij een huis koopt verkoopt zonder ketel.
pi_159566594
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:06 schreef hoas het volgende:

[..]

Huis kopen zonder ketel en 1000euro van de prijs aftrekken.
Simpel toch?
En oja, geef hem tot vanavond 21.00 om te beslissen.
Dat zou de eigenaar dus 3k kosten (2k afkopen + 1k van de prijs af). Een ook acceptabele optie is natuurlijk dat de eigenaar de ketel afkoopt en je de prijs laat voor wat het is.
a decent omelette.
pi_159567172
quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:11 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Dat zou de eigenaar dus 3k kosten (2k afkopen + 1k van de prijs af). Een ook acceptabele optie is natuurlijk dat de eigenaar de ketel afkoopt en je de prijs laat voor wat het is.
Aanbod is nu idd dat hij het afkoopt. ik betaal hem dan nog iets van 400 euro. Ben er niet echt blij mee natuurlijk, maar ik heb ook al hypotheekofferte aangevraagd, taxateur ingeschakeld en heb offerte voor klussen laten uitwerken.

Hopen dat ik er zo uitkom, want dan kan ik er nog mee leven.
pi_159567372
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:35 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Aanbod is nu idd dat hij het afkoopt. ik betaal hem dan nog iets van 400 euro. Ben er niet echt blij mee natuurlijk, maar ik heb ook al hypotheekofferte aangevraagd, taxateur ingeschakeld en heb offerte voor klussen laten uitwerken.

Hopen dat ik er zo uitkom, want dan kan ik er nog mee leven.
Waarom dan nog die 400 euro betalen? Hij heeft je bod toch al geaccepteerd? Dan is dat de prijs waarvoor je koopt.
a decent omelette.
pi_159567953
TS moet sowieso niks betalen, het is jou probleem niet, jij bent dat leasecontract niet aangegaan.
pi_159568139
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 14:03 schreef bluemoon23 het volgende:
TS moet sowieso niks betalen, het is jou probleem niet, jij bent dat leasecontract niet aangegaan.
klopt, maar ik heb geen juridisch document. Indien iets getekend was, dan was het natuurlijk anders geweest.
pi_159568183
quote:
5s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:42 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Waarom dan nog die 400 euro betalen? Hij heeft je bod toch al geaccepteerd? Dan is dat de prijs waarvoor je koopt.
Ja. ik ben ook woest, maar ik kom er zo niet met hem uit. Het is ook een belachelijk verhaal en ik zal bij eventuele oplevering nu ook heel kinderachtig gaan doen.
pi_159568441
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:35 schreef MichelWuyts het volgende:
Aanbod is nu idd dat hij het afkoopt. ik betaal hem dan nog iets van 400 euro.
Ik begrijp dat je het huis graag wilt hebben, dat maakt de situatie ook lastig natuurlijk.
Je kunt je poot wel stijf houden, maar dan misschien ook geen huis.....

In eerste instantie wilde de beste man ¤2000, nu ¤400 voor het afkopen ?
Je gelijk krijgen en afdwingen dat hij zich aan de mondelinge afspraak houdt, dat gaat je waarschijnlijk nog wel meer kosten.
Bedrag nog even door 2en delen, ¤200 cash in het handje ?
pi_159568545
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 14:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je het huis graag wilt hebben, dat maakt de situatie ook lastig natuurlijk.
Je kunt je poot wel stijf houden, maar dan misschien ook geen huis.....

In eerste instantie wilde de beste man ¤2000, nu ¤400 voor het afkopen ?
Je gelijk krijgen en afdwingen dat hij zich aan de mondelinge afspraak houdt, dat gaat je waarschijnlijk nog wel meer kosten.
1: Hij wilde 600 euro van de prijs afdoen en ik leasecontract.(waar nog 4.000 open staat). Dit was voor mij supervoordelig HAHA (dus eigenlijk betaalde ik ca. 1200 bij aangezien afkopen 1800 is.)
2. toen wilde hij 800 euro extra aangezien ik toen gedreigd heb om bod aan te passen aan woning zonder cv (en dan moet hij hem eruit laten halen). Nu tot 400 euro gekomen.
pi_159574082
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 14:26 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

1: Hij wilde 600 euro van de prijs afdoen en ik leasecontract.(waar nog 4.000 open staat). Dit was voor mij supervoordelig HAHA (dus eigenlijk betaalde ik ca. 1200 bij aangezien afkopen 1800 is.)
2. toen wilde hij 800 euro extra aangezien ik toen gedreigd heb om bod aan te passen aan woning zonder cv (en dan moet hij hem eruit laten halen). Nu tot 400 euro gekomen.
Ik snap er niks van, maar waarom zeg je niet dat je het lease contract niet wilt en anders zie je van de koop af?
pi_159575027
Inderdaad maak jezelf niet zo afhankelijk, voor mij zou het een dealbreker zijn. In dit soort zaken moet je duidelijk zijn en niet eens ruimte geven voor onderhandeling.
  maandag 1 februari 2016 @ 18:55:47 #50
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_159575550
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:36 schreef Revolution-NL het volgende:
Inderdaad maak jezelf niet zo afhankelijk, voor mij zou het een dealbreker zijn. In dit soort zaken moet je duidelijk zijn en niet eens ruimte geven voor onderhandeling.
Ik had het wel geweten, laat hem die ketel eruit slopen. Mooie warmtepomp er weer in. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')