Die gaan er straks vandoor met V&D en maken er Bol.com winkels vanquote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:08 schreef CherryLips het volgende:
Ik had om de één of andere reden liever gezien dat Ahold het had overgenomen
en de merknaam?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gaat maar om 60 La Place-vestigingen...
En alle activa en de service-organisatie zijn verkocht, dus die vestigingen in de V&D-winkels kunnen nergens meer terecht...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:13 schreef rubbereend het volgende:
Als La Place in de V&D's niet mee verkocht worden lijkt me dat een veeg teken dat de boel dicht gaat
Zal er wel van afhangen wat er met die V&D vestigingen gebeurt.quote:Op termijn is het de bedoeling dat Jumbo ook de plusminus 60 in de V&D-warenhuizen gevestigde La Place-vestigingen overneemt. Het overgrote deel van de banen is daarmee gered.
http://www.quotenet.nl/Ni(...)en-gaan-dicht-172653quote:Verder praat de supermarktketen nog met de curatoren over de mogelijke doorstart van de vestigingen van La Place in warenhuizen van V&D.
quote:'Het overgrote deel van de arbeidsplaatsen zullen gecontinueerd worden. Maar er gaan wel vestigingen sluiten, zo een 5 á 10.'
Spann0nd!quote:De overname door Jumbo vergroot volgens de curatoren de kansen op een doorstart van de warenhuizen van V&D. Er zijn nog twee serieuze kandidaten over voor een overname. Jumbo is als belanghebbende bij die gesprekken betrokken.
quote:Jumbo koopt La Place
Twee foodmerken versterken elkaar
Jumbo Groep Holding BV is verheugd te kunnen bevestigen dat het met de curatoren van La Place BV tot overeenstemming is gekomen over de acquisitie van La Place. Jumbo zal alle activa, de serviceorganisatie en de stand alone vestigingen van La Place overnemen en deze onder het La Place merk gaan exploiteren. Jumbo is nog in gesprek met de curatoren over een mogelijke doorstart van de exploitatie van de La Place vestigingen in de V&D warenhuizen.
Volgens Frits van Eerd, CEO van Jumbo Groep Holding, is La Place een geweldige aanwinst voor het Jumbo concern: "La Place sluit naadloos aan bij onze ambitie om onze klanten het allerbeste op het gebied van food te bieden en hun verwachtingen daarmee te overtreffen. Wij hebben veel bewondering en respect voor de La Place formule, de organisatie en haar medewerkers. Wij delen dezelfde passie voor lekker, vers en gezond eten én voor onze klanten. Jumbo en La Place zijn beide sterke merken en kunnen samen de markt van food verder gaan veroveren."
Bart van den Nieuwenhof, managing director van La Place, is verheugd over de overname door Jumbo. "Een betere uitkomst en mooier perspectief hadden wij niet durven dromen. Jumbo en La Place zijn zeer complementair aan elkaar en zullen elkaar echt gaan versterken. Na tijden van onzekerheid kijk ik nu vol vertrouwen naar onze gezamenlijke toekomst."
Jumbo is voornemens veruit de meeste stand alone vestigingen van La Place (La Place Restaurants, Food, Cafés, Express en Eventcatering) onder het La Place merk te blijven exploiteren. Naar verwachting zullen 5 tot 10 vestigingen na de overname niet worden gecontinueerd.
Het Jumbo concern heeft de ambitie om La Place en Jumbo wederzijds met elkaar te versterken, waarbij wordt gekeken naar uitwisseling van modules, producten en concepten voor de klant. Van Eerd ziet veel synergievoordelen in de combinatie La Place en Jumbo: "De traditionele scheiding tussen supermarkten en foodhoreca is aan het verdwijnen. Onze klanten willen zelf bepalen waar, wanneer en wat ze eten. Nieuwe convenience ontwikkelingen zoals 'eat it or take it' concepten, maar ook e-commerce, bieden tal van mogelijkheden om hier nog beter op in te spelen. Hoewel het nog te vroeg is om hier concreet in te zijn, is het voor ons duidelijk dat hier heel veel kansen liggen", aldus Van Eerd.
Beide formules blijven naast elkaar bestaan en zullen vanuit twee eigen organisaties worden aangestuurd onder leiding van de Raad van Bestuur van Jumbo Groep Holding BV. De Centrale Ondernemingsraad en de vakorganisaties zijn geïnformeerd en de overname wordt gemeld bij de Autoriteit Consument en Markt.
Nog maar 1% doet online haar boodschappen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:40 schreef raptorix het volgende:
Jumbo, ook al zo een merk dat de online de slag gemist heeft, in die zin sluiten ze haarfijn aan.
Online is nog veel te winnen. En met La Place hebben ze sterke naam in handen. Ook om in Jumbo-winkels te gebruiken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:40 schreef raptorix het volgende:
Jumbo, ook al zo een merk dat de online de slag gemist heeft, in die zin sluiten ze haarfijn aan.
Meer korting op inkoop, omdat ze meer afnemen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Online is nog veel te winnen. En met La Place hebben ze sterke naam in handen. Ook om in Jumbo-winkels te gebruiken.
Veelsteveel onzekerheid over de vraag en aanbod om dit online te kunnen doen. Daarbij wil je zeker zijn van kwaliteit en offline kunnen controleren op schimmels etc bij producten als groenten en fruit.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:40 schreef raptorix het volgende:
Jumbo, ook al zo een merk dat de online de slag gemist heeft, in die zin sluiten ze haarfijn aan.
bol.com is niet van AH hoor...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:09 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die gaan er straks vandoor met V&D en maken er Bol.com winkels van
Nee, maar wel van de Ahold group.quote:
Ik zie het. Dacht dat ze nog van Bertelsmann waren...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:29 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nee, maar wel van de Ahold group.
Het lijkt me inderdaad een goede zet. Bij de grotere AH-filialen is het trouwens ook al zo dat je daar bereid warm eten kan kopen, inclusief het verkeerde soort pizza. Ik zou niet weten waarom mensen dat willen maar het is een interessante ontwikkeling.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Online is nog veel te winnen. En met La Place hebben ze sterke naam in handen. Ook om in Jumbo-winkels te gebruiken.
Of dat het laatste klopt weet ik niet maar het eerste is inderdaad een bijzonder naïeve gedachte. Bij kleding maakt het bijvoorbeeld niets uit, je betaalt vooral meer voor het merk zelf en de marketing en zo (dat moet toch ergens van worden betaald ).quote:Op dinsdag 26 januari 2016 06:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb idd wel geleerd dat je niet automatisch kan zeggen dat een duur product 'dus' ook eerlijk is gemaakt. Maar bij een idioot goedkoop product denk ik het altijd direct.
Er bestaan natuurlijk kledingmerken met duurzaam katoen, om maar eens wat te noemen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of dat het laatste klopt weet ik niet maar het eerste is inderdaad een bijzonder naïeve gedachte. Bij kleding maakt het bijvoorbeeld niets uit, je betaalt vooral meer voor het merk zelf en de marketing en zo (dat moet toch ergens van worden betaald ).
Ik begrijp niet waarom er niet eens wat meer bedrijven marketen met eerlijke geproduceerde goederen. Wedden dat je als kledingfabrikant een goede omzet krijgt als je een paar euro duurder bent maar wel eerlijke kleding verkoopt en ervoor zorgt dat die in de grote ketens ligt. Mensen willen dat wel maar je moet wel iets goeds bieden en alle partijen moeten een bijdrage leveren, het bedrijf kan bijv. genoegen nemen met minder winst.
En dan? hebben we overal Jumbo's ipv AH's.quote:
Beetje strijd kan geen kwaad voor de klant.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:51 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
En dan? hebben we overal Jumbo's ipv AH's.
Ik zie er in de grote kledingketens weinig van, als ze er liggen dan wordt er matig over gecommuniceerd.quote:Er bestaan natuurlijk kledingmerken met duurzaam katoen, om maar eens wat te noemen.
Niet elke klant heeft een voldoende groot budget, als je maandelijks 2000 euro op je bankrekening krijgt bijgeschreven dan boeit het (hopelijk!) niet maar als je het met een klein budget moet doen...quote:Genoegen nemen met minder winst is een leuke gedachte, echter kan je de hogere kosten doorgaans verhalen op de klant.
Deze zinsconstructie begrijp ik niet. Ik denk dat er wat woorden ("voor de" voor euro's) zijn weggevallen.quote:Net zoals de klantgerichtheid van Coolblue je als consument ook gewoon euro's doet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |