abonnement Unibet Coolblue
pi_160116814
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Neuh klopt, maar op festivals als Pinkpop zie ik een dag met een goede popacts en dito breedte-programmering best werken.
Ja maar ik zou toch niet blij zijn dat er 3 dagen alleen maar pop headliners staan. Maar goed dat gaat toch een keer gebeuren. De rock en indie vijver lijken op dit moment niet gevuld worden met nieuwe grote vissen.

Want laten we eerlijk wezen, leuk hoor wat Ben Howard, Imagine Dragons, Alt-J, Years & Years, The 1975 de laatste tijd doen. Maar dat is toch allemaal geen top of the bill. Het publiek verwacht meer van de grote festivals dan zoiets te bombarderen als headliner.

Zelfs credible acts als Biffy Clyro, The Black Keys, Kasabian, Editors. Franz Ferdinand, The National etc. die laatste jaren echt bewezen hebben keer op keer kwaliteit te leveren, vinden wij nog steeds niet goed genoeg als headliner voor op de major festivals (Pinkpop, Werchter). Zijn wij misschien zelf ook te kritisch op dit soort bands?

Ik ben toch wel benieuwd wat we gaan doen over 10 jaar als The Rolling Stones, Paul McCartney, Fleetwood Mac, Springsteen. The Cure, AC/DC en misschien ook bands als U2, Iron Maiden, RHCP, Metallica, of Pearl Jam met pensioen zijn.
pi_160117705
Heb even een soort van poule gemaakt (op basis van de Major Festivals):

Headliners anno 2016
AC/DC, Arctic Monkeys, Aersotmih, Beyoncé, Black Sabbath, Blur, Bruce Springsteen, Calvin Harris, Coldplay, Depeche Mode, Drake, Editors, Eminem, Florence + The Machine, Foo Fighters, Green Day, Guns N'Roses, Iron Maiden, Jay-Z, Justin Bieber, Kanye West, Kings Of Leon, Linkin Park, Metallica, Mumford & Sons, Muse, Paul McCartney, Pearl Jam, Prince, Radiohead, Rammstein, Red Hot Chili Peppers, Rihanna, Robbie Williams, System Of A Down, Taylor Swift, The Chemical Brothers, The Cure, The Killers, The Prodigy, Tool, U2, Volbeat

Bands die groots terug kunnen keren (reünie):
Daft Punk, Dr. Dre (vs. Snoop Dogg), Keane, Oasis, Pink Floyd, R.E.M., Rage Against The Machine, The Verve, The White Stripes

HICOE (Headliners In Case Of Emergency)/toekomstige headliners?:
30 Seconds To Mars, Alter Bridge, Alt-J, Arcade Fire, Armin van Buuren, Avenged Sevenfold, Beck, Ben Howard, Biffy Clyro, Björk, Damien Rice, David Guetta, dEUS, Die Toten Hosen, Disclosure, Elbow, Faith No More, Faithless, Franz Ferdinand, Gorilaz, Hardwell, Iggy Pop, Incubus, Jack White, Jamie XX, Justice, Kaiser Chiefs, Kasabian, Kendrick Lamar, Korn, Kraftwerk, LCD Soundsystem, Lenny Kravitz, Lionel Richie, Limp Bizkit, Madonna, Marilyn Manson, Netsky, Nick Cave & The Bad Seeds, Nine Inch Nails, Outkast, Phoenix, Pixies, Placebo, Pulp, Rise Against, Sígur Rós, Skrillex, Slipknot, Snow Patrol, The Black Keys, The National, The Smashing Pumpkins, The Stone Roses, The Strokes, The Who, The XX, Tiësto, Vampire Weekend

[ Bericht 1% gewijzigd door indiaantje89 op 22-02-2016 14:35:32 ]
  maandag 22 februari 2016 @ 14:24:55 #278
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_160117737
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:46 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja maar ik zou toch niet blij zijn dat er 3 dagen alleen maar pop headliners staan. Maar goed dat gaat toch een keer gebeuren. De rock en indie vijver lijken op dit moment niet gevuld worden met nieuwe grote vissen.

Want laten we eerlijk wezen, leuk hoor wat Ben Howard, Imagine Dragons, Alt-J, Years & Years, The 1975 de laatste tijd doen. Maar dat is toch allemaal geen top of the bill. Het publiek verwacht meer van de grote festivals dan zoiets te bombarderen als headliner.

Zelfs credible acts als Biffy Clyro, The Black Keys, Kasabian, Editors. Franz Ferdinand, The National etc. die laatste jaren echt bewezen hebben keer op keer kwaliteit te leveren, vinden wij nog steeds niet goed genoeg als headliner voor op de major festivals (Pinkpop, Werchter). Zijn wij misschien zelf ook te kritisch op dit soort bands?

Ik ben toch wel benieuwd wat we gaan doen over 10 jaar als The Rolling Stones, Paul McCartney, Fleetwood Mac, Springsteen. The Cure, AC/DC en misschien ook bands als U2, Iron Maiden, RHCP, Metallica, of Pearl Jam met pensioen zijn.
misschien verschuift alles wel naar festivals zoals Lowlands dat er geen bands meer staan die groter zijn dan de bravo tent. Geen bands meer 60.000 man trekken.
Trouwens, als je nu vaak kijkt zie je toch ook vaak de halve weide alleen maar kijken en niet echt uit zijn dak gaan bij veel bands.
  maandag 22 februari 2016 @ 14:34:15 #279
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_160117948
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:23 schreef indiaantje89 het volgende:
Heb even een soort van poule gemaakt (op basis van de Major Festivals):

Headliners anno 2016
AC/DC, Arctic Monkeys, Aersotmih, Beyoncé, Black Sabbath, Blur, Bruce Springsteen, Calvin Harris, Coldplay, Depeche Mode, Drake, Editors, Eminem, Florence + The Machine, Foo Fighters, Green Day, Guns N'Roses, Iron Maiden, Jay-Z, Justin Bieber, Kanye West, Kings Of Leon, Linkin Park, Metallica, Mumford & Sons, Muse, Paul McCartney, Pearl Jam, Prince, Rammstein, Red Hot CHili Peppers, Slipknot, Radiohead, Red Hot Chili Peppers, Rihanna, Robbie Williams, System Of A Down, Taylor Swift, The Chemical Brothers, The Cure, The Killers, The Prodigy, Tool, U2, Volbeat

Bands die groots terug kunnen keren (reünie):
Daft Punk, Dr. Dre (vs. Snoop Dogg), Keane, Oasis, Pink Floyd, R.E.M., Rage Against The Machine, The Verve, The White Stripes

HICOE (Headliners In Case Of Emergency)/toekomstige headliners?:
30 Seconds To Mars, Alter Bridge, Alt-J, Arcade Fire, Armin van Buuren, Avenged Sevenfold, Beck, Ben Howard, Biffy Clyro, Björk, Damien Rice, David Guetta, dEUS, Die Toten Hosen, Disclosure, Elbow, Faith No More, Faithless, Franz Ferdinand, Gorilaz, Hardwell, Iggy Pop, Incubus, Jack White, Jamie XX, Justice, Kaiser Chiefs, Kasabian, Kendrick Lamar, Korn, Kraftwerk, LCD Soundsystem, Lenny Kravitz, Lionel Richie, Limp Bizkit, Madonna, Marilyn Manson, Netsky, Nick Cave & The Bad Seeds, Nine Inch Nails, Outkast, Phoenix, Pixies, Placebo, Pulp, Rise Against, Sígur Rós, Skrillex, Slipknot, Snow Patrol, The Black Keys, The National, The Smashing Pumpkins, The Stone Roses, The Strokes, The Who, The XX, Tiésto, Vampire Weekend
slipknot dubbel :P

Goed lijstje,

Dat de popnamen er bij gaan komen is al een beetje aan de gang met het boeken van Robbie Williams bijvoorbeeld. En dat beviel volgens mij goed. Pop wordt het meeste gedraaid op de radio, dus het is denk ik logisch als die acts dan ook geboekt gaan worden. Afwachten wat de grens wordt. Ik vind persoonlijk de EDM dj's al een aanfluiting. Helemaal overdag op mainstage.
pi_160118089
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:34 schreef AgeEll het volgende:

[..]

slipknot dubbel :P

Goed lijstje,

Dat de popnamen er bij gaan komen is al een beetje aan de gang met het boeken van Robbie Williams bijvoorbeeld. En dat beviel volgens mij goed. Pop wordt het meeste gedraaid op de radio, dus het is denk ik logisch als die acts dan ook geboekt gaan worden. Afwachten wat de grens wordt. Ik vind persoonlijk de EDM dj's al een aanfluiting. Helemaal overdag op mainstage.
Oeps aangepast,

Ja Slipknot is toch ook een categorie naar beneden gezakt. En ik betrap me er zelf ook op dat ik toch bepaalde grote van acts wil zien als headliner op een Major.

Bijvoorbeeld is The National misschien wel mijn meest favoriete band, maar het zou toch licht teleurstellend voor me zijn als The National de Pinkpop headliner van 2017 zal zijn om maar wat te noemen. En dat is puur een gevoelskwestie.
pi_160138886


Train leeft ook nog blijkbaar.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 februari 2016 @ 13:17:28 #284
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160144859
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 08:57 schreef indiaantje89 het volgende:
[ afbeelding ]

Train leeft ook nog blijkbaar.
Dit is ook weer een onsamenhangende mengelmoes _O-
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 februari 2016 @ 13:53:16 #285
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160145873
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_160150343
quote:
En wat houd dat in?:

Verder:
pi_160168576
quote:
De Lokerse Feesten pakken vandaag uit met zeven nieuwe topnamen voor de editie van komende zomer.

Op maandag 8 augustus zal het plein in Lokeren vollopen voor Garbage, Trixie Whitley en Neil Finn, de frontman van Crowded House. Klassebakken Van Morrison en Arno zullen een dag later in Lokeren te zien zijn.

Op donderdag 11 augustus worden Selah Sue en Fat Freddy's Drop aan de line-up toegevoegd.

Tickets voor 8 en 9 augustus zijn vanaf nu te koop, de voorverkoop voor 11 augustus start zeer binnenkort.

De Lokerse Feesten gaan dit jaar door van 5 tot en met 14 augustus.




Clouseau _O_

[ Bericht 10% gewijzigd door indiaantje89 op 24-02-2016 09:05:51 ]
pi_160168690
Lana Del Rey op TW classic was Benelux exclusive toch?
pi_160168762
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 09:08 schreef theodoor9 het volgende:
Lana Del Rey op TW classic was Benelux exclusive toch?
Yes
pi_160170295
M83, Grimes, Mac DeMarco, Kurt Vile erbij voor Open'er
pi_160170311
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 09:08 schreef theodoor9 het volgende:
Lana Del Rey op TW classic was Benelux exclusive toch?
Zonde, vind ik nou best een leuke 'pop' (sub)headliner die nog credible is voor wat alternatievere festivals.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 24 februari 2016 @ 13:48:33 #292
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_160174761
Creamfields





[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_160196860
Diplo, Carl Cox, and Fatboy Slim erbij voor Isle Of Wight.
pi_160196891
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Diplo, Carl Cox, and Fatboy Slim erbij voor Isle Of Wight.
Die hebben toch ook echt een hele matige line-up
pi_160196951
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:07 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die hebben toch ook echt een hele matige line-up
Nope, niet heel spannend. T In The Park komt ook met nieuws vandaag. Mijn verwachtingen zijn niet al te hoog, terwijl dat festival een paar jaar terug hoog op mijn lijstje stond om nog eens te bezoek.
pi_160196971
Ik moet zeggen dat ik dit ook een strak affiche vind in België (wel jammer dat het in Luik is)

pi_160197105
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Zonde, vind ik nou best een leuke 'pop' (sub)headliner die nog credible is voor wat alternatievere festivals.
Jammer alleen dat ze live klinkt als een kat die door een auto wordt platgereden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_160197625
quote:
10s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Jammer alleen dat ze live klinkt als een kat die door een auto wordt platgereden
Nog nooit gehoord :D
pi_160197882


Zou zo een Lowlands affiche kunnen zijn.

En dan hebben we dit nog:



En een Nederlandse act terug te vinden op een Kroatisch festival:


[ Bericht 27% gewijzigd door indiaantje89 op 25-02-2016 11:09:32 ]
pi_160198752
Highfield:
Fjort
The Front Bottoms
Skinny Lister
Sunset Sons
Haftbefehl
Eagles of Death Metal
Fünf Sterne Deluxe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')