quote:Introducing the Friendly Challenge!
Friendly Challenges let clanmates attack one another for practice, competition, or just plain fun! Friendly Challenges are unlimited and won’t cost gold or consume Troops, Spells, Heroes or Traps. You also won’t earn resources, Trophies or other bonuses.
Issuing a Friendly Challenge:
To invite your clanmates to attack your village, look for the new "Challenge" button at the top of Clan chat. You can choose between your active layout or any other valid saved layout, including War Bases. Add some custom text (or don’t) and post the Friendly Challenge to the Clan chat. Simple!
Once posted, any member of your Clan can accept the Friendly Challenge and launch an attack against your chosen layout. Don't worry, they won't be able to steal any of your resources or Trophies. Any troops you have in your Clan Castle at the time you post will be used as defensive troops, but you won’t lose those either.
Accepting a Friendly Challenge:
When you accept a Friendly Challenge, you will attack your clanmates village using your current army. Everything you deploy will be returned to you after the battle, so don’t hold back!
The replay and results of your attack will be available in Clan chat. Of course, if your Clan can't wait that long, they can watch the attack live.
Practice, Perfect and Experiment!!
Friendly Challenges will provide you with an awesome way to improve your attacking skills, perfect your defensive layouts, experiment with different troops or just have fun. Test out different army compositions, new layout ideas, or try something crazy! Clans can arrange competitions, or just have friendly back-and-forth duels.
We hope to see Friendly Challenges widely used! We see the ability to practice attacks at any time helping to motivate new attacking and defending strategies, and help Clans get even better at playing together.
Erg leuk, zo'n soort functionaliteit miste ik wel.quote:
Bij een gem boost kan je de pompen en mijnen een dag lang sneller (2x) later werken voor 1 edelsteen. Dit kost normaal 10 edelstenen (maar dan is het 4x).quote:
Mja daar zat ik ook aan te denken.. Daar hebben ze bij Supercell vast ook aan gedacht.. Traps en tesla's kun je wel zo'n beetje gokken vaak.quote:Op woensdag 18 mei 2016 13:00 schreef FRDeventer het volgende:
Wat je met die friendly challenge wel kan doen is een dorp van je tegenstander in de clanwar zoveel mogelijk nabouwen en dan net zo lang oefenen tot je een 3 ster tactiek hebt ontwikkeld
https://clashofclans.com/(...)dly-challenge-updatequote:Balancing and Update News:
Much of the balancing this update is coming in the form of new levels and smaller tweaks.
Town Hall 11
Cannon level 14
Lava Hound level 4
Balloon level 7
In Town Hall 11, air armies have dwindled in popularity. These new levels should help revitalize high-level air armies while helping to defend against the ground rush.
Town Hall 10+
Bowler housing space reduced to 6
Bowlers just didn't seem to be providing enough value for an 8 housing space unit, and the bulky size made him a tough fit in a well-rounded army.
Town Hall 7+
Spring Trap levels 2-4
New Spring Trap levels with minor capacity increases will help catch additional units from time to time. They might even catch an extra Valkyrie!
Other:
Edit Mode tools: A bunch of features added to make editing layouts easier
Donate fully trained Troops/Spells from production queues even if your army is full
Drag troops/spells anywhere into a training queue - training progress is transferred
Gem Troops/Spells for donation directly from the donation context menu
War Logs for any Clan can now be publicly viewed, unless disabled in Clan settings
Builder Suggestions: Tap Builder Info to see and select suggested upgrades to perform
Live spectator count is now shown during attack - see how many others are watching!
Chat stream revamped with built-in Request button
Ziet er goed uit allemaal, niks schokkends.quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:41 schreef Berkery het volgende:
[..]
https://clashofclans.com/(...)dly-challenge-update
Dan wordt CK lokken wel heel makkelijkquote:Op donderdag 19 mei 2016 14:20 schreef FRDeventer het volgende:
Nieuwe duistere spreuk, lijkt mij handig in gebruik.
Hm idd, zouden die de skeletjes niet negeren?quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:52 schreef Berkery het volgende:
[..]
Dan wordt CK lokken wel heel makkelijk
Nope, zie videoquote:Op donderdag 19 mei 2016 14:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hm idd, zouden die de skeletjes niet negeren?
Of 9, en 1 ragequote:Op donderdag 19 mei 2016 14:58 schreef Perrin het volgende:
En 11 skeletonspreuken op iemands duistertank?
Zo hey, die spell gaat de game erg veranderen denk ik.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:20 schreef FRDeventer het volgende:
Nieuwe duistere spreuk, lijkt mij handig in gebruik.
Dat hebben ze opgelost doordat je een base die je maakt de eerste 24 uur niet in een friendly kunt zitten. En tijdens de prep-day kun je de warbases van je tegenstanders niet meer zien, die zie je pas op de war-day. Op de prep-day zie je nu de 'gewone' village, zodat je wel een inschatting van hun sterkte kunt maken.quote:Op woensdag 18 mei 2016 13:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mja daar zat ik ook aan te denken.. Daar hebben ze bij Supercell vast ook aan gedacht.. Traps en tesla's kun je wel zo'n beetje gokken vaak.
Zou je als je in een clanwar zit bijvoorbeeld niet zo'n Friendly Challenge mogen accepteren?
Ik ben al een paar dagen aan het oogsten, gaat wel lekker.quote:Op woensdag 18 mei 2016 07:48 schreef Berkery het volgende:
[..]
Bij een gem boost kan je de pompen en mijnen een dag lang sneller (2x) later werken voor 1 edelsteen. Dit kost normaal 10 edelstenen (maar dan is het 4x).
Mijn duistertank loopt makkelijk vol zo idd, veel dorpjes met bakken duister.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:05 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik ben al een paar dagen aan het oogsten, gaat wel lekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |