abonnement Unibet Coolblue
pi_159297022
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:58 schreef twiFight het volgende:
Dat zeg je puur, 100% en alleen maar omdat max daar volgens jou voordeel uit zou kunnen halen.
Nee hoor :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159377284
Manor trekt Pat Fry aan.

quote:
Manor Racing has announced that Pat Fry, formerly of Benetton, McLaren and Ferrari, has joined the team as an engineering consultant ahead of the 2016 season.

Fry's arrival serves as another technical boost for the rebranded Manor, which recently signed Nikolas Tombazis, also a former Ferrari employee, as its aerodynamics chief.

Manor raced a modified 2014 car and year-old Ferrari power units in 2015, but will use current-spec Mercedes engines in 2016, and has also entered a technical partnership with Williams.

Manor Racing Director Dave Ryan, who joined the team late last year, is confident that Fry will help to extract the full potential from the team's new car as the season gets under way.

"We are extremely fortunate to have Pat on board to help us hit the ground running with our exciting new technical package," said Ryan, who worked with Fry at McLaren.

"The aim is to bring performance to the car with effect from the Barcelona tests, then translate that to the race track [for the opening round] in Melbourne, to ensure we make the strongest possible start to 2016 and have a good basis for development in the early part of the season."

Fry has a wealth of Formula 1 experience, having joined Benetton in the 1980s, spent over a decade at McLaren and most recently worked at Ferrari from 2010-2014.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159378826
Ik hoop zo dat Manor dit jaar boven Sauber eindigd dit jaar.
pi_159379003
Zou mooi zijn als sauber een flinke geld boost krijgt. De faciliteiten om een goed middenveld team te zijn. Zou zonde zijn als ze zouden verdwijnen, want zie sowieso niet snel andere teams verschijnen die gaan mee doen. Zou me echt verbazen als Haas echt goed mee kan komen.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_159381216
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:58 schreef Waffle het volgende:
Zou mooi zijn als sauber een flinke geld boost krijgt. De faciliteiten om een goed middenveld team te zijn. Zou zonde zijn als ze zouden verdwijnen, want zie sowieso niet snel andere teams verschijnen die gaan mee doen. Zou me echt verbazen als Haas echt goed mee kan komen.
Haas word echt een zuster team van Ferrari, met veel technische ondersteuning, bovendien al decenia een vaste waarde in de Amerikaanse autosport. Het zal mij eerder verbazen als ze in eerste helft van het jaar nog niet hebben weten mee te komen. Dit seizoen word het erg druk in het middenveld en ik zie Haas samen met Renault en FI echt knokken om de plekken 4 tot 6.
pi_159381304
Fanvotes, ja, dat gaat de F1 echt redden. :')
Jack does it in real time...
pi_159384126
'Honda komend seizoen 223 pk erbij'

Een teleurstelling was het, de terugkeer van McLaren-Honda in de Formule 1 het afgelopen jaar. Succes bleef uit, met name door het gebrek aan vermogen van de motor. De 1,6 liter V6 turbomotor van Honda leverde zo’n zeventig pk minder dan het blok van Mercedes-AMG en ook het Energy Recovery System (ERS) functioneerde vaak niet naar behoren, waardoor de extra 163 pk’s niet konden worden vrijgelaten op de rechte stukken. Zo werden de McLaren-Honda’s op de rechte stukken praktisch door alle auto’s eruit gereden, op de Manor Marussia’s na. Dit tot grote frustratie van de beide coureurs.

Dit betekende dat er werk aan de winkel was bij Honda. In Japan werd 24 uur per dag en zeven dagen in de week gewerkt om de problemen voor het nieuwe seizoen op te lossen. Ook de kerstvakantie werd door veel engineers overgeslagen. Alles om McLaren-Honda weer competitief te krijgen voor 2016. Met resultaat: simulaties tonen nu aan dat de koelproblemen van het ERS opgelost zijn en ook de turbo werkt optimaal. Op rechte stukken zou de auto nu in totaal 223 pk extra moeten hebben.
  maandag 25 januari 2016 @ 16:29:04 #133
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159384811
Wat een domme headline :'). Het enige dat verandert is is dat de ERS langer gebruikt kan worden omdat de MGU-H nu daadwerkelijk wat doet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 25 januari 2016 @ 16:29:46 #134
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_159384836
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:17 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Haas word echt een zuster team van Ferrari, met veel technische ondersteuning, bovendien al decenia een vaste waarde in de Amerikaanse autosport. Het zal mij eerder verbazen als ze in eerste helft van het jaar nog niet hebben weten mee te komen. Dit seizoen word het erg druk in het middenveld en ik zie Haas samen met Renault en FI echt knokken om de plekken 4 tot 6.
Het is en blijft een nieuw team met nieuwe mensen die niet op elkaar zijn ingewerkt. Ze gaan dus beginnersfouten maken. Ik vermoed dat ze met regelmaat (vooral tweede helft van het seizoen) in de top 10 zullen rijden, maar uiteindelijk zullen ze toch in de achterhoede eindigen door strategische blunders, pitstopfouten en zulk soort fratsen.
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 25 januari 2016 @ 16:35:40 #135
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_159384984
Gerucht van een tabloid die door allerlei media is overgenomen. Zoals gewoonlijk is het niet dat er bij Honda ineens grote wonderen plaats vinden.

http://www.skysports.com/(...)er-boost-for-mclaren
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_159386636
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:29 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een domme headline :'). Het enige dat verandert is is dat de ERS langer gebruikt kan worden omdat de MGU-H nu daadwerkelijk wat doet.
Plus 60 pk in de ICE. Maakt samen 223 pk. Maar goed, blijkbaar kloppen die getallen niet als ik het bericht hierboven mag geloven. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 25 januari 2016 @ 17:44:50 #137
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159386692
Die verwachtingen over Haas altijd :|W

daar valt geen kloten over te zeggen totdat de klok van FP1 in Australië op nul staat ....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 25 januari 2016 @ 17:53:55 #138
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159386906
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Plus 60 pk in de ICE. Maakt samen 223 pk. Maar goed, blijkbaar kloppen die getallen niet als ik het bericht hierboven mag geloven. :)
Sowieso is het onzin want de power van de ERS is beperkt. Het probleem was dat de Honda-motor dat plafond niet haalde. Die 163 pk was er al, alleen niet voor dezelfde tijd als andere motoren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159386977
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Die verwachtingen over Haas altijd :|W

daar valt geen kloten over te zeggen totdat de klok van FP1 in Australië op nul staat ....
Mwah, tijdens de wintertest zou misschien ook wel wat uitspraken kunnen maken. Ik ben iig gematigd optimistisch
  maandag 25 januari 2016 @ 18:02:23 #140
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159387144
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:56 schreef opreis het volgende:

[..]

Mwah, tijdens de wintertest zou misschien ook wel wat uitspraken kunnen maken. Ik ben iig gematigd optimistisch
Of juist niet en na de race in Australie ook nog niet. Voorbeeld? Zie Sauber afgelopen jaar.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 25 januari 2016 @ 19:16:24 #141
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159389174
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:56 schreef opreis het volgende:

[..]

Mwah, tijdens de wintertest zou misschien ook wel wat uitspraken kunnen maken. Ik ben iig gematigd optimistisch
die wintertests zeggen ook vaak niets. Genoeg teams die truukjes uithalen om beter voor de dag te komen om sponsoren over te halen.
Al wordt dan al idd wel meer duidelijker.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 25 januari 2016 @ 19:30:08 #142
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_159389724
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Die verwachtingen over Haas altijd :|W

daar valt geen kloten over te zeggen totdat de klok van FP1 in Australië op nul staat ....
FP1 en FP2 ook niet. Na de kwalificatie weet je hoe de vlag er voor hangt.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_159390140
We kunnen iig kijken hoe het staat met de betrouwbaarheid
  maandag 25 januari 2016 @ 19:50:01 #144
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_159390594
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:30 schreef WEST het volgende:

[..]

FP1 en FP2 ook niet. Na de kwalificatie weet je hoe de vlag er voor hangt.
ik ga ervan uit dat je ook wel begrijpt dat ik bedoel dat de eerste officiële sessie meer zegt over verhoudingen dan de wintertests. Dat quali die verhoudingen bevestigd ontken ik ook niet ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_159390706
http://www.f1journaal.be/(...)+Dagelijks+F1+Nieuws

Verstappen zou er imo goed aan doen om te zeggen dat hij tegen is en dat gevaar nou eenmaal bij het racen hoort.

Het gros van de huidige piloten zijn pussies eerste klas }:|

Ik hoop dat dit er nooit komt :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159392169
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:53 schreef Geralt het volgende:
http://www.f1journaal.be/(...)+Dagelijks+F1+Nieuws

Verstappen zou er imo goed aan doen om te zeggen dat hij tegen is en dat gevaar nou eenmaal bij het racen hoort.

Het gros van de huidige piloten zijn pussies eerste klas }:|

Ik hoop dat dit er nooit komt :r
Ik geloof geen hol van dit bereciht.. Ten eerste waren er vorig jaar nog geluiden van rijders die tegen waren en dat het open single seater bij F1 hoort en blijft. Ten tweede is 2017 veel en veel te snel.. We hebben nog nooit een F1 wagen zien rijden met koepeltje of welke techniek dan ook. Voordat alles uitgetest en uitgesloten is, ben je zo 2 jaar verder. 2019/2020 dus op zijn vroegst..

En dan niet van die lelijke koepels als in dat artikel, maar meer zoiets als dit.. ?


Of..deze ?

Die ik stiekem best wel tof vindt ? :@ En dat het dan gorilla-glaz betreft en je de coureurs zonder helmpjes ziet racen :D
  maandag 25 januari 2016 @ 20:43:59 #147
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_159392364
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:50 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ik ga ervan uit dat je ook wel begrijpt dat ik bedoel dat de eerste officiële sessie meer zegt over verhoudingen dan de wintertests. Dat quali die verhoudingen bevestigd ontken ik ook niet ;)
Uiteraard, alleen in de FP kan Sauber wel met een hele lichte auto rijden dus met weinig benzine en zo bij de eerste 5 komen. En in de kwali komen ze niet door Q1 heen. Dus die verhouding kun je tijdens de eerste trainingen in Australie nog niet zien. Later in het seizoen is dat al minder.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 25 januari 2016 @ 20:53:27 #148
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_159392692
2017 zou radicaal anders worden en tot nu toe wordt vrijwel elke verandering van tafel geveegd...

Dan gaat zo'n concept er natuurlijk al helemaal nooit doorheen komen.
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 25 januari 2016 @ 20:57:54 #149
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159392853
En het is een oplossing voor een probleem dat niet bestaat. Ja, Bianchi had fataal hoofdletsel. Maar dat is een 1 op de ...oneindig kans. Goed, dan doen we een overdekte cockpit. En dan komt er ooit een ongeluk met 1 op de oneindig kans waarbij iemand in de cockpit verbrandt of een stuk van zo'n scherm in zijn hoofd krijgt. En dan gaat iedereen weer jammeren dat overdekte cockpits onveilig zijn en dat dat nodig anders moet.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159393075
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:57 schreef twiFight het volgende:
En het is een oplossing voor een probleem dat niet bestaat. Ja, Bianchi had fataal hoofdletsel. Maar dat is een 1 op de ...oneindig kans. Goed, dan doen we een overdekte cockpit. En dan komt er ooit een ongeluk met 1 op de oneindig kans waarbij iemand in de cockpit verbrandt of een stuk van zo'n scherm in zijn hoofd krijgt. En dan gaat iedereen weer jammeren dat overdekte cockpits onveilig zijn en dat dat nodig anders moet.
Indd.. Ik wil niet zeggen dat ik tegen ben, maar hoe sneller ze het ooit willen invoeren onder het kopje wat als dit of dat.. Dan ga je het geluk altijd tarten en gebeurt er weer wat wat zonder koepel voorkomen had kunnen worden.
Ik zie het nog wel gebeuren dat we over een jaar of 10/15 naar een F1 gaan zoals RedBull ooit al dus die X-wing dinges heeft ontworpen.. Maar dat is dan puur voor de stroomlijn en de veiligheid is dan slechts een bijkomend voordeel, uit veiligheid een gesloten F1 willen zie ik niet als een winst voor de sport.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')