Nee hoorquote:Op donderdag 21 januari 2016 22:58 schreef twiFight het volgende:
Dat zeg je puur, 100% en alleen maar omdat max daar volgens jou voordeel uit zou kunnen halen.
quote:Manor Racing has announced that Pat Fry, formerly of Benetton, McLaren and Ferrari, has joined the team as an engineering consultant ahead of the 2016 season.
Fry's arrival serves as another technical boost for the rebranded Manor, which recently signed Nikolas Tombazis, also a former Ferrari employee, as its aerodynamics chief.
Manor raced a modified 2014 car and year-old Ferrari power units in 2015, but will use current-spec Mercedes engines in 2016, and has also entered a technical partnership with Williams.
Manor Racing Director Dave Ryan, who joined the team late last year, is confident that Fry will help to extract the full potential from the team's new car as the season gets under way.
"We are extremely fortunate to have Pat on board to help us hit the ground running with our exciting new technical package," said Ryan, who worked with Fry at McLaren.
"The aim is to bring performance to the car with effect from the Barcelona tests, then translate that to the race track [for the opening round] in Melbourne, to ensure we make the strongest possible start to 2016 and have a good basis for development in the early part of the season."
Fry has a wealth of Formula 1 experience, having joined Benetton in the 1980s, spent over a decade at McLaren and most recently worked at Ferrari from 2010-2014.
Haas word echt een zuster team van Ferrari, met veel technische ondersteuning, bovendien al decenia een vaste waarde in de Amerikaanse autosport. Het zal mij eerder verbazen als ze in eerste helft van het jaar nog niet hebben weten mee te komen. Dit seizoen word het erg druk in het middenveld en ik zie Haas samen met Renault en FI echt knokken om de plekken 4 tot 6.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:58 schreef Waffle het volgende:
Zou mooi zijn als sauber een flinke geld boost krijgt. De faciliteiten om een goed middenveld team te zijn. Zou zonde zijn als ze zouden verdwijnen, want zie sowieso niet snel andere teams verschijnen die gaan mee doen. Zou me echt verbazen als Haas echt goed mee kan komen.
Het is en blijft een nieuw team met nieuwe mensen die niet op elkaar zijn ingewerkt. Ze gaan dus beginnersfouten maken. Ik vermoed dat ze met regelmaat (vooral tweede helft van het seizoen) in de top 10 zullen rijden, maar uiteindelijk zullen ze toch in de achterhoede eindigen door strategische blunders, pitstopfouten en zulk soort fratsen.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:17 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Haas word echt een zuster team van Ferrari, met veel technische ondersteuning, bovendien al decenia een vaste waarde in de Amerikaanse autosport. Het zal mij eerder verbazen als ze in eerste helft van het jaar nog niet hebben weten mee te komen. Dit seizoen word het erg druk in het middenveld en ik zie Haas samen met Renault en FI echt knokken om de plekken 4 tot 6.
Plus 60 pk in de ICE. Maakt samen 223 pk. Maar goed, blijkbaar kloppen die getallen niet als ik het bericht hierboven mag geloven.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:29 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een domme headline . Het enige dat verandert is is dat de ERS langer gebruikt kan worden omdat de MGU-H nu daadwerkelijk wat doet.
Sowieso is het onzin want de power van de ERS is beperkt. Het probleem was dat de Honda-motor dat plafond niet haalde. Die 163 pk was er al, alleen niet voor dezelfde tijd als andere motoren.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Plus 60 pk in de ICE. Maakt samen 223 pk. Maar goed, blijkbaar kloppen die getallen niet als ik het bericht hierboven mag geloven.
Mwah, tijdens de wintertest zou misschien ook wel wat uitspraken kunnen maken. Ik ben iig gematigd optimistischquote:Op maandag 25 januari 2016 17:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Die verwachtingen over Haas altijd
daar valt geen kloten over te zeggen totdat de klok van FP1 in Australië op nul staat ....
Of juist niet en na de race in Australie ook nog niet. Voorbeeld? Zie Sauber afgelopen jaar.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Mwah, tijdens de wintertest zou misschien ook wel wat uitspraken kunnen maken. Ik ben iig gematigd optimistisch
die wintertests zeggen ook vaak niets. Genoeg teams die truukjes uithalen om beter voor de dag te komen om sponsoren over te halen.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Mwah, tijdens de wintertest zou misschien ook wel wat uitspraken kunnen maken. Ik ben iig gematigd optimistisch
FP1 en FP2 ook niet. Na de kwalificatie weet je hoe de vlag er voor hangt.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:44 schreef Sinister-D- het volgende:
Die verwachtingen over Haas altijd
daar valt geen kloten over te zeggen totdat de klok van FP1 in Australië op nul staat ....
ik ga ervan uit dat je ook wel begrijpt dat ik bedoel dat de eerste officiële sessie meer zegt over verhoudingen dan de wintertests. Dat quali die verhoudingen bevestigd ontken ik ook nietquote:Op maandag 25 januari 2016 19:30 schreef WEST het volgende:
[..]
FP1 en FP2 ook niet. Na de kwalificatie weet je hoe de vlag er voor hangt.
Ik geloof geen hol van dit bereciht.. Ten eerste waren er vorig jaar nog geluiden van rijders die tegen waren en dat het open single seater bij F1 hoort en blijft. Ten tweede is 2017 veel en veel te snel.. We hebben nog nooit een F1 wagen zien rijden met koepeltje of welke techniek dan ook. Voordat alles uitgetest en uitgesloten is, ben je zo 2 jaar verder. 2019/2020 dus op zijn vroegst..quote:Op maandag 25 januari 2016 19:53 schreef Geralt het volgende:
http://www.f1journaal.be/(...)+Dagelijks+F1+Nieuws
Verstappen zou er imo goed aan doen om te zeggen dat hij tegen is en dat gevaar nou eenmaal bij het racen hoort.
Het gros van de huidige piloten zijn pussies eerste klas
Ik hoop dat dit er nooit komt
Uiteraard, alleen in de FP kan Sauber wel met een hele lichte auto rijden dus met weinig benzine en zo bij de eerste 5 komen. En in de kwali komen ze niet door Q1 heen. Dus die verhouding kun je tijdens de eerste trainingen in Australie nog niet zien. Later in het seizoen is dat al minder.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik ga ervan uit dat je ook wel begrijpt dat ik bedoel dat de eerste officiële sessie meer zegt over verhoudingen dan de wintertests. Dat quali die verhoudingen bevestigd ontken ik ook niet
Indd.. Ik wil niet zeggen dat ik tegen ben, maar hoe sneller ze het ooit willen invoeren onder het kopje wat als dit of dat.. Dan ga je het geluk altijd tarten en gebeurt er weer wat wat zonder koepel voorkomen had kunnen worden.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:57 schreef twiFight het volgende:
En het is een oplossing voor een probleem dat niet bestaat. Ja, Bianchi had fataal hoofdletsel. Maar dat is een 1 op de ...oneindig kans. Goed, dan doen we een overdekte cockpit. En dan komt er ooit een ongeluk met 1 op de oneindig kans waarbij iemand in de cockpit verbrandt of een stuk van zo'n scherm in zijn hoofd krijgt. En dan gaat iedereen weer jammeren dat overdekte cockpits onveilig zijn en dat dat nodig anders moet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |