abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158584306
quote:
De moeder van Bilal Hadfi, een van de zelfmoordterroristen die zich in Parijs opblies, heeft op Maghreb TV over de radicalisering van haar zoon gesproken. ‘We konden het niet voorzien’, zei ze. ‘Hij leefde zoals iedereen.’

Zaterdag belde Fatima Hadfi onverwacht presentator Mohamed Tijjini van Maghreb TV, een Belgisch-Marokkaanse televisiezender, op. De presentator leek verbaasd toen hij hoorde wie hij aan de lijn had.

In zo’n half uur legde Fatima Hadfi uit hoe haar zoon volgens haar tot een terreurdaad is gedreven. De veiligheidsdiensten waren al maanden op zoek naar Bilal Hadfi, toen de Brusselaar (20) zich opblies aan het Stade de France. In februari was hij naar Syrië vertrokken.

Eerste vertelde ze hoe moeilijk het is om het lichaam van haar zoon te krijgen. ‘Zijn lichaam is nog altijd in Parijs. We hebben al het noodzakelijke gedaan, maar er beweegt niets.’

Fatima Hadfi meent dat de samenleving haar zoon naar de afgrond heeft geduwd. ‘Hij kwam in een negatieve spiraal terecht’, zegt ze. ‘We konden het niet voorzien. Hij leefde zoals iedereen. Hij ging naar school. Hij werd twee jaar lastiggevallen door een leerkracht. (...). Het was een goede jongen. Vriendelijk en behulpzaam. Desondanks is hij gedestabiliseerd.’

Volgens haar voelde Bilal zich niet welkom in de maatschappij en kwam hij terecht in de handen van geradicaliseerde moslims. ‘Hij radicaliseerde niet uit zichzelf. hij werd gemanipuleerd en geïndoctrineerd door anderen.’

Bilal Hadfi had de Franse nationaliteit, maar zijn familie woont al jaren in Brussel in een sociaal appartement. Bij de aanslagen in Parijs kwamen 130 mensen om.
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151227_02039009

Bij deze: Het spijt mij, moeder van Bilal.
  zondag 27 december 2015 @ 22:01:33 #2
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_158584457
Had zij niet al eerder een bizarre uitspraak gedaan, daags na de aanslag?
pi_158584533
Wat is dat toch met dat volk?
  † In Memoriam † zondag 27 december 2015 @ 22:03:38 #4
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_158584559
Dus omdat haar zoon zich makkelijk heeft laten indoctrineren heeft de maatschappij het gedaan maar niet de opvoeders van haar (wellicht labiele) zoon...........Tuurlijk joh :')
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_158584704
Dus het is de schuld van de maatschappij dat hij een radicale moslim werd . En niet de indoctrinatie van een denkbeeldig figuur die ze vanaf zijn 1e levensjaar in haar zoon pompte.

Juist :') Zo kennen we dat tuig weer.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2015 22:06:50 ]
pi_158584736
Ga lekker terug van herkomst zou ik zeggen. Ver weg van de samenleving hier.
pi_158584771
:')
Zonder wrijving geen glans
  zondag 27 december 2015 @ 22:08:29 #8
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_158584786
Daar hebben we de welbekende slachtofferrol weer...
Fade to Black
pi_158584808
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:03 schreef hoas het volgende:
Wat is dat toch met dat volk?
De Fransen?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_158585488
Er staat een waardeloze PR-commissie achter haar zeg :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_158585730
Wat een rare titel. Enorm tendentieus, zeker wanneer het er staat alsof het een quote is. En uit het bronartikel kan ik toch echt niet opmaken dat ze dat letterlijk gezegd heeft.

Ik lees in het artikel dat ze de schuld van zijn radicalisering voornamelijk legt bij de mensen (IS-lui?) die hem (nog verder) indoctrineerden en manipuleerden.

Ze zegt verder alleen dat hij zich niet thuis voelde in de maatschappij. Dat lijkt me een observatie, en niet zoals de TT suggereert een verwijt van de schuld van zijn radicalisering. Hooguit dat hij daardoor gedestabiliseerd is.

En tussen destabilisering (of je ergens niet thuis voelen) en daadwerkelijke radicalisering zit volgens mij toch wel een wereld van verschil.

Wel erg jammer dat er nul zelfreflectie te vinden is over haar eigen rol (of die van de familie) in zijn proces van radicalisering.
"Pools are perfect for holding water"
pi_158585924
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 21:58 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Anders leer je even wat een quote betekent? Je TT klopt niet.
pi_158586386
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:29 schreef probeer het volgende:
Ik lees in het artikel dat ze de schuld van zijn radicalisering voornamelijk legt bij de mensen (IS-lui?) die hem (nog verder) indoctrineerden en manipuleerden.
Als dat wijf hem niet vanaf zijn geboorte vertelt had dat hij in dienst stond van een denkbeeldige kinderneuker, was de kans dat hij zou radicaliseren gereduceerd tot vrijwel 0.

Dat is de oorzaak en niks anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2015 22:43:43 ]
pi_158586899
Daar gaan we weer....het was zo'n goede jongen, altijd vriendelijk en behulpzaam...blahblahblah. Begint een beetje eentonig te worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_158586994
quote:
99s.gif Op zondag 27 december 2015 22:42 schreef CrashO het volgende:

[..]

Als dat wijf hem niet vanaf zijn geboorte vertelt had dat hij in dienst stond van een denkbeeldige kinderneuker, was de kans dat hij zou radicaliseren gereduceerd tot vrijwel 0.

Dat is de oorzaak en niks anders.
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:29 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Wel erg jammer dat er nul zelfreflectie te vinden is over haar eigen rol (of die van de familie) in zijn proces van radicalisering.
pi_158587892
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:53 schreef Hathor het volgende:
Daar gaan we weer....het was zo'n goede jongen, altijd vriendelijk en behulpzaam...blahblahblah. Begint een beetje eentonig te worden.
Wellicht was hij dat ook voordat hij radicaliseerde.

Zelfs moslimextremisten worden niet kwaadaardig geboren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158588216
Leuke verzonnen titel, beetje jammer dat hij de plank volledig misslaat qua boodschap van het originele artikel. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_158588366
Waar geeft de dame de maatschappij precies de schuld? Ik lees wel dat ze zegt dat haar zoon zich niet welkom voelde in de maatschappij, maar dat is een constatering, geen verwijt.
pi_158588477
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 23:20 schreef KoosVogels het volgende:
Waar geeft de dame de maatschappij precies de schuld? Ik lees wel dat ze zegt dat haar zoon zich niet welkom voelde in de maatschappij, maar dat is een constatering, geen verwijt.
Dat is wel een verwijt, want als ze hun best hadden gedaan om die gast een fijn thuis te geven dan was hij niet geradicaliseerd.
  zondag 27 december 2015 @ 23:23:16 #20
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158588521
Je moet het lef maar hebben :')
Permanent Verbannen
pi_158588706
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 23:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat is wel een verwijt, want als ze hun best hadden gedaan om die gast een fijn thuis te geven dan was hij niet geradicaliseerd.
Kun je mij even het bijbehorende citaat tonen?
pi_158588813
Er is helemaal niets bizar aan die uitspraak. Je bent niet goed bij je hoofd als je denkt dat er géén link is tussen radicalisering en de manier waarop een deel van de bevolking tegen moslims aankijkt. IS spint garen bij moslimhaat.
pi_158589038
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 23:29 schreef Isegrim het volgende:
Er is helemaal niets bizar aan die uitspraak. Je bent niet goed bij je hoofd als je denkt dat er géén link is tussen radicalisering en de manier waarop een deel van de bevolking tegen moslims aankijkt. IS spint garen bij moslimhaat.
Een deel van de bevolking kijkt juist zo tegen moslims aan vanwege al die extreme figuren, als het gewone onopvallende lui waren geweest, was er ook geen moslimhaat. Je moet de zaken niet omdraaien.
pi_158589178
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 23:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Een deel van de bevolking kijkt juist zo tegen moslims aan vanwege al die extreme figuren, als het gewone onopvallende lui waren geweest, was er ook geen moslimhaat. Je moet de zaken niet omdraaien.
Tuurlijk. Slaap vooral verder.
pi_158589520
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 23:36 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Tuurlijk. Slaap vooral verder.
Nee je hebt gelijk, het ligt aan ons dat er zoveel moslims radicaliseren, want wij zijn allemaal racisten en geven die arme jongens geen enkele kans zich te bewijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')