abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 december 2015 @ 09:55:44 #1
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158324179


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama

pi_158324266
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:53 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik ben sceptisch. 8 euro per maand, inclusief internet, inclusief bellen, inclusief toestel? Dat kan helemaal niet. Of ze moeten echt het onderste uit de kan hebben gehaald bij PostNL, maar zo ken ik ze niet.
Ja, het lijkt mij ook wat weinig, maar let wel: hij is natuurlijk enkel voor werkgebruik bedoeld, dus ik neem aan dat je maar een klein databundeltje krijgt. Ook zal het ongetwijfeld een goedkoop en simpel toestel zijn, en niet het nieuwste model. En als die smartphone daadwerkelijk verplicht wordt dan zijn dat wel gelijk duizenden klanten in 1 klap erbij voor die provider, dus dan kun je ook wel wat van de prijs afdoen.

Maar 8 euro? Daar heb je nog niet eens een Sim only abonnement voor!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 18 december 2015 @ 10:06:27 #3
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158324345
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:53 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik ben sceptisch. 8 euro per maand, inclusief internet, inclusief bellen, inclusief toestel? Dat kan helemaal niet. Of ze moeten echt het onderste uit de kan hebben gehaald bij PostNL, maar zo ken ik ze niet.
En het klopt volgens mij ook helemaal niet. Uit het echte principeakkoord:

quote:
Voor deze nieuwe producten en diensten is toegang tot Mijn Werk op straat noodzakelijk. Er is een landelijke planning voor de uitrol hiervan in 2016. De betreffende medewerkers worden
door hun leidinggevende geïnformeerd over de timing van de implementatie in hun gebied. Ze ontvangen dan eveneens informatie over het gebruik van de smartphone en de ingangsdatum van de vergoeding hiervoor.

Deze vergoeding geldt voor:

• de medewerker die via een door PostNL geselecteerde provider kiest voor een aanbod dat qua smartphone en minimum abonnement voldoet aan de gevraagde werkzaamheden, of
• de medewerker die voor de gevraagde werkzaamheden gebruik maakt van de eigen
smartphone.

1. Deze vergoeding bedraagt ¤ 8, - (netto) en is passend voor het aanbod van de door PostNL
geselecteerde provider.
Zoals ik het lees krijg je dus gewoon een abonnement aangesmeerd met nu nog onbekende kosten en PostNL vindt 8 euro per maand bijdrage daaraan, gezien de kosten van dat abonnement, 'passend'.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zelva op 18-12-2015 10:11:46 ]
pi_158324661
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 10:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

En het klopt volgens mij ook helemaal niet. Uit het echte principeakkoord:

[..]

Zoals ik het lees krijg je dus gewoon een abonnement aangesmeerd met nu nog onbekende kosten en PostNL vindt 8 euro per maand bijdrage daaraan, gezien de kosten van dat abonnement, 'passend'.
uit de toelichtingsbrief op de site van de BVPP:

quote:
PostNL heeft afspraken gemaakt met een provider (telefoonaanbieder) die voor 8 euro per maand
(zonder bijkomende administratie- en aansluitkosten) een telefoon met abonnement verstrekt. Volgens PostNL is het abonnement wat hierbij hoort ruim voldoende om je werk uit te kunnen oefenen. Wij hebben bij PostNL aangegeven dat we, gedurende de looptijd van de cao, regelmatig in gesprek gaan over de hoogte van de vergoeding, die moet namelijk kostendekkend zijn voor de postbezorger. Gebruik je liever je eigen telefoon, ook dan ontvang je ¤ 8,- netto. De vergoeding wordt achteraf per maand betaalbaar gesteld.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 18 december 2015 @ 10:40:10 #5
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158324769
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 10:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

uit de toelichtingsbrief op de site van de BVPP:

[..]

Ja, had ik al gelezen, maar ik denk dat dat gewoon een verkeerd getrokken conclusie is van de BVPP.
pi_158324901
Valt mij ook mee. Behalve de onduidelijkheid over het smartphone-abonnement lijken we er in elk geval niet nóg meer op achteruit te gaan.
pi_158324993
Ligt er ook een beetje aan of je die app continu aan moet laten staan, als ie gedurende je hele ronde dingen door moet geven via internet oid dan kost dat wel een hoop qua verbruik denk ik?

Als ze bij willen gaan houden waar je loopt en hoe lang je loopt, dat willen ze tzt toch ook volgens mij? Dan moet dat ding denk ik toch continu verbonden zijn?

Dan nog is 8 euro volgens mij echt te weinig voor een abo met toestel, zeker als dat toestel redelijk een app moet kunnen draaien :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158325945
Wat hebben jullie met de kerstdagen op je rooster staan in mijnwerk?
Normaal krijg je toch doorbetaald of geldt
dat opeens niet als je overuren hebt gemaakt?
pi_158326025
Hier krijg je betaald voor de dienst waar je op ingepland bent. In mijn geval, als flexibele kracht met vaste dag zaterdag, is het wel eens voorgekomen dat ik op een feestdag niets kreeg. Maar ze plannen hier gewoon op elke wijk iemand in, dus er wordt wel voor elke wijk gewoon iemand uitbetaald op zo'n dag. Komende week ben ik op geen enkele dag ingepland behalve de zaterdag :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 december 2015 @ 12:04:37 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158326082
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:56 schreef bikkie het volgende:
Wat hebben jullie met de kerstdagen op je rooster staan in mijnwerk?
Normaal krijg je toch doorbetaald of geldt
dat opeens niet als je overuren hebt gemaakt?
ik krijg mijn contracturen voor die dag uitbetaald
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158326250
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 december 2015 12:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik krijg mijn contracturen voor die dag uitbetaald
Eens kijken of dat in één keer goed gaat bij mij :P Met koningsdag heb ik er ook al een keer achteraan moeten rennen.
pi_158326415
Denk dat de smartphone vergoeding echt te laag is. Maar daar val ik nog niet eens over.

Ik vind de loonsverhoging echt een lege doppen actie. We krijgen er 28 cent bij voor de komende paar jaar. Dat zijn stapjes van gemiddeld 7 cent :r Dan moet je dus 14 uur werken om 1 extra brood te kunnen kopen. Met alle extra dingen die we moeten doen is dit echt een belediging. M'n ziektekostenverzekering stijgt harder in kosten dan salaris kan compenseren.

Postbezorgersvergoeding is ook een stom ding. Als je 2x zo veel werkt krijg je niet eens een 2x zo hoge vergoeding.

Wat betreft de kerst: Feestdagen staan altijd blank op het rooster. Volgende week kan je bij meer en minder tijd zien wat je precies krijgt per dag.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158327129
Whaha: Ik had voor ik ontslag nam al verlof aangevraagd voor volgend jaar. Zie ik nu net dat alles voor de zomer is goedgekeurd, maar dat de zomer is afgekeurd _O-

Benieuwd of ze bellen in augustus waarom ik niet kom werken...
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158327866
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje overdreven? Okee, het is warm voor de tijd van het jaar, maar om nou bij 13 graden al een korte broek aan te trekken?
Het was zeker in de zon nog wel warmer hier. Het is dat het niet echt gepast is om zo rond te lopen, anders zou ik het zo doen. Als ik een beetje doorloop heb ik het niet snel koud.
pi_158327899
Ik heb ook alleen contract voor op zaterdag. Krijg voor zaterdag wel mijn uren uitbetaald, maar voor de vrijdag niet, ondanks dat ik het afgelopen jaar zo'n beetje elke vrijdag wel gewerkt heb.

Zal ook nog maar even informeren naar die fietsvergoeding. Officieel heb ik een contract van een paar uur, maar in principe werk ik elke dag wel. Even kijken of ik daar dan ook naar betaald kan worden.
pi_158329458
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Kleine toevoeging op mijn eerdere bericht. Op de site van de BVPP staat een uitgebreidere toelichting. Daarin wordt aangegeven dat PostNL met een provider een afspraak heeft gemaakt voor een smartphone-abonnement inclusief gratis toestel voor postbezorgers, van 8 euro in de maand (geen administratie- of aansluitkosten). Dan is de vergoeding kostendekkend.
als je de data vergeet uit te zetten kun je eraan :)
voor de rest is het allemaal bizar weinig vooruitgang
pi_158329474
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 12:25 schreef V__L_N het volgende:
Denk dat de smartphone vergoeding echt te laag is. Maar daar val ik nog niet eens over.

Ik vind de loonsverhoging echt een lege doppen actie. We krijgen er 28 cent bij voor de komende paar jaar. Dat zijn stapjes van gemiddeld 7 cent :r Dan moet je dus 14 uur werken om 1 extra brood te kunnen kopen. Met alle extra dingen die we moeten doen is dit echt een belediging. M'n ziektekostenverzekering stijgt harder in kosten dan salaris kan compenseren.

Postbezorgersvergoeding is ook een stom ding. Als je 2x zo veel werkt krijg je niet eens een 2x zo hoge vergoeding.

Wat betreft de kerst: Feestdagen staan altijd blank op het rooster. Volgende week kan je bij meer en minder tijd zien wat je precies krijgt per dag.
inflatie is zeker meer dan 2% pj dus liggen we wederom ver achter
pi_158330392
Oh wacht ff, begrijp ik nou goed dat de fietsvergoeding straks op basis van contracturen is? :N

Leuk met al die kleine contractjes en iedereen extra laten werken :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158331330
Huidige abo kost me 9,50. Heb 250mb data en 50 belminuten. Zoveel data zal die app toch niet gebruiken voor het scannen van die paar pakjes per dag.
Kan me natuurlijk vergissen.
pi_158331355
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 10:40 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, had ik al gelezen, maar ik denk dat dat gewoon een verkeerd getrokken conclusie is van de BVPP.
De BVPP heeft zelf aan de onderhandelingstafel gezeten. Ik heb niet een hele hoge pet op van de vakbond, maar ik mag aannemen dat ze toch wel de inhoud kennen van het akkoord wat ze zelf gesloten hebben. Ze zijn toch niet helemaal suf, daar?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158331438
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:14 schreef bikkie het volgende:
Huidige abo kost me 9,50. Heb 250mb data en 50 belminuten. Zoveel data zal die app toch niet gebruiken voor het scannen van die paar pakjes per dag.
Kan me natuurlijk vergissen.
Dat is erg goedkoop. Maar was dat inclusief toestel, of sim only?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158332510
morgen drukte verwacht, ze weten al dat het depot later beleverd gaat worden. Hoop niet al te laat, vier morgen mn verjaardag en moet toch echt wel om 4 uur bij mn schoonouders zijn om te koken.. (vier het daar, groot huis).
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 18 december 2015 @ 18:06:20 #24
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158333812
Avond :)
Druk 'dal'dagje. 30 Minuten meertijd en die staan nu gelijk op het rooster bijgeboekt :)
Paar kaartjes die totaal niet voor mijn wijk zijn, soms niet afgestempelde kaartjes/envelopjes die half in andere open enveloppen zitten ;)
Gestickerd en de verkeerd geadresseerde/gesorteerde/gezette post op de juiste adressen bezorgd :D
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158333993
Pff,

Wat een dag vandaag, vandaag een wijk gelopen die mij vorige week even snel is uitgelegd. Zag er al een beetje tegenop omdat ik de logica van die wijk niet zag en de weg al kwijt was met alle verscholen hofjes. Uiteindelijk echt ff de weg kwijt geweest en op de navigatie de wijk af gemaakt. Maar 2 uur meer tijd ingevuld voor vandaag.

3 enveloppe tegen gekomen waar de kerstkaart al uit was, dicht plakken/likken is ook best moeilijk met die kleine postzegel-kerstkaart-enveloppen. :N
En denk je helemaal klaar te zijn kom je onder in de tas nog een kaartje tegen voor die straat die ik halverwege niet kon vinden. Ja daag, :W die doen ze morgen maar bezorgen.

Gelukkig morgen een wijk die ik ondertussen wel goed ken *O*
pi_158334706
Bij een contract van 12 uur zou ik toch 2x 2:24 moeten krijgen op de kerstdagen? (ik werk 5 dagen in de week)

edit: ik zie dat ik zelfs iets meer krijg, omdat ik normaal meer ingepland sta :+

[ Bericht 46% gewijzigd door Thomas-sama op 18-12-2015 19:11:00 ]
pi_158335026
Net pas klaar :(
pi_158335218
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 19:08 schreef zombo het volgende:
Net pas klaar :(
Ik was 18:05 klaar, ook erg laat (4 wijken) |:(
pi_158335940
En dan nu de tips voor winterse omstandigheden, op mijnwerk ;)

Bijna 7 uur gelopen (3 wijken). Uitgerekend de laatste bundels zaten erg slecht en dan moet je de enveloppen stuk voor stuk met je lampje bestuderen. De herstelpost (van na vijf uur) doe ik morgen wel. Eerst zelf een herstelsticker :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 december 2015 @ 19:49:39 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158336107
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:07 schreef superkimmi het volgende:
morgen drukte verwacht, ze weten al dat het depot later beleverd gaat worden. Hoop niet al te laat, vier morgen mn verjaardag en moet toch echt wel om 4 uur bij mn schoonouders zijn om te koken.. (vier het daar, groot huis).
Ik ga mijn best doen om de boel op tijd op weg te krijgen. Begin dan ook om 6.00 uur ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 december 2015 @ 20:20:16 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158337014
Twee pakketbezorgers winnen zaak van PostNL

Schijnzelfstandigen waren het. DHL klaagde er al over dat het oneerlijke concurrentie was, maar ze vergeten erbij te vermelden dat ze met DHL Parcel hetzelfde doen met van die lui in afgetrapte auto's
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 18 december 2015 @ 20:33:44 #32
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158337465
Nog vergeten te vermelden: vandaag was het een snickers :s)
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Twee pakketbezorgers winnen zaak van PostNL

Schijnzelfstandigen waren het. DHL klaagde er al over dat het oneerlijke concurrentie was, maar ze vergeten erbij te vermelden dat ze met DHL Parcel hetzelfde doen met van die lui in afgetrapte auto's
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158337576
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 december 2015 20:33 schreef Pietertje71 het volgende:
Nog vergeten te vermelden: vandaag was het een snickers :s)

Vandaag was het een appelflap van gisteren ;)
pi_158337920
quote:
Gelijk al zo'n zuurpruim.. (zie nr.3)
pi_158338195
Ik ben blij verrast dat er zoveel mensen vinden dat dit een aanfluiting is.

0,9% verhoging bieden terwijl de wettelijke verhoging van het minimumloon al 1,1% is. Walgelijk.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158338263
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:07 schreef superkimmi het volgende:
morgen drukte verwacht, ze weten al dat het depot later beleverd gaat worden. Hoop niet al te laat, vier morgen mn verjaardag en moet toch echt wel om 4 uur bij mn schoonouders zijn om te koken.. (vier het daar, groot huis).
Ik zou het bijzonder fijn vinden om op tijd klaar te zijn, maar ik vrees het ergste
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_158339675
hallo mensen :) Ik ben er ook weer even. Drie jaar geleden alweer gestopt als zaterdagpostbode en nu werkeloos, dus ik had me aangemeld als decembersorteerder. Die meneer van de sorteertest was helemaal blij met me haha, dus ik mocht komen. Ben vorige week begonnen, wel in een andere plaats als waar ik vroeger werkte. Maar het is wel weer leuk, beetje post sorteren! Nog ff doorbeuken tot aan kerst en dan is het voor mij alweer ver gedaan, nog maximaal 3 dagen daarna (want contract loopt maar tot 31 december)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_158340194
Wordt Tele 2 post bezorgd door Sandd? Vandaag aangesproken door een mevrouw dat een brief fout bezorgd is :')
  zaterdag 19 december 2015 @ 07:52:55 #39
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158350578
Mogguh :)
Ik ben benieuwd naar de (verwachte) drukte voor vandaag.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 21:47 schreef Thomas-sama het volgende:
Wordt Tele 2 post bezorgd door Sandd? Vandaag aangesproken door een mevrouw dat een brief fout bezorgd is :')
Ja door jou. Jij bent toch postbezorger? Wat? Een ander postbedrijf???
Jullie...(zucht) zijn toch allemaal hetzelfde! Altijd maar dat afschuiven naar een collega. Doe gewoon goed je werk. Kan wel zien dat de PTT iedereen aan neemt!

:')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158351057
Reactie 5:
quote:
Ik ben zeer tevreden als nieuwe postbezorgen in Medemblik en ik zeg zo maar een gegeven paard niet in de bek kijken en alle beetjes helpen, totaal geen spijt, je bent heerlijk bezig in de buitenlucht je spreekt klanten en ze waarderen je werk ik zeG ik ben blij met wat ik heb en wat Ik eventueel nog erbij krijg is altijd mooi meegenomen, kan me geen betere werkgever wensen dan Postnl :-D
:')
pi_158351299
Een mevrouw die al jaren overleden is krijgt nog steeds elk jaar een kerstkaart. Deze keer staat er een afzender achterop, dus ik zal maar even melden dat ze 'vertrokken' is. Hoewel tante pos zal denken: de ene zijn dood blijft de kaas op mijn brood. ;)
  zaterdag 19 december 2015 @ 10:13:37 #43
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158351657
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:39 schreef zombo het volgende:
Een mevrouw die al jaren overleden is krijgt nog steeds elk jaar een kerstkaart. Deze keer staat er een afzender achterop, dus ik zal maar even melden dat ze 'vertrokken' is. Hoewel tante pos zal denken: de ene zijn dood blijft de kaas op mijn brood. ;)
Per toeval dit gisteren ook op een adres gedaan. Man is5-6 maanden gelden overleden.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158351762
quote:
Lekker dan. Pensioenopbouw willen ze toch ook afschaffen meen ik gelezen te hebben.
Hier zie ik niets terug van in het principeakkoord.
pi_158354788
Klaar :) (binnen de normtijd, bel de krant)
pi_158355445
Wat een rustig dagje zeg. Binnen vooral kerstkaarten. Buiten loop ik in een "schotelwijk" dus daar was het één van de rustigste dagen sinds de zomervakantie.
  Moderator zaterdag 19 december 2015 @ 14:44:46 #47
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158355632
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 14:35 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Wat een rustig dagje zeg. Binnen vooral kerstkaarten. Buiten loop ik in een "schotelwijk" dus daar was het één van de rustigste dagen sinds de zomervakantie.
Daar komt vrij weinig kerst post inderdaad. Ik woon in zo'n mooie wijk. Hartstikke mooi om die bezorger met maar twee tasjes te zien lopen. :-D
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158356939
Hier viel het ook goed te doen. Altijd als er paniekberichten komen over drukte valt het mee
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158357413
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 07:52 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)
Ik ben benieuwd naar de (verwachte) drukte voor vandaag.

[..]

Ja door jou. Jij bent toch postbezorger? Wat? Een ander postbedrijf???
Jullie...(zucht) zijn toch allemaal hetzelfde! Altijd maar dat afschuiven naar een collega. Doe gewoon goed je werk. Kan wel zien dat de PTT iedereen aan neemt!

:')
Ik dacht eerlijk gezegd dat de facturen sinds deze zomer door ons worden bezorgd, hoor!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 19 december 2015 @ 16:10:59 #50
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_158357443
Is er iemand die ik even mag-kan DM/PM 'en met waarschijnlijk een domme vraag over mijn loonstrook?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_158357470
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is erg goedkoop. Maar was dat inclusief toestel, of sim only?
Sim only inderdaad. Toestel koop ik meestal los, dan ben ik uiteindelijk toch voordeliger uit. Hoef ook niet per se het nieuwste toestel te hebben. Helaas is mijn huidige toestel niet geschikt voor de mijnwerk app. Android updaten is me nog niet lukt.
pi_158359393
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:11 schreef bikkie het volgende:

[..]

Sim only inderdaad. Toestel koop ik meestal los, dan ben ik uiteindelijk toch voordeliger uit. Hoef ook niet per se het nieuwste toestel te hebben. Helaas is mijn huidige toestel niet geschikt voor de mijnwerk app. Android updaten is me nog niet lukt.
Dat dacht ik wel. Maar het PostNL-aanbod zou dus gaan om een abonnement PLUS toestel. En dat voor 8 euro. Het klinkt mooi, dus of PostNL is wereldkampioen onderhandelen, of we krijgen straks een abonnement met een piepklein databundeltje icm een of andere gare Chinese bamitelefoon.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 december 2015 @ 17:47:41 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158359674
Deze maand 3 dagen gewerkt, 20 uren in de plus :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 december 2015 @ 17:48:09 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158359692
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:10 schreef houdjemond het volgende:
Is er iemand die ik even mag-kan DM/PM 'en met waarschijnlijk een domme vraag over mijn loonstrook?
sure
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158359808
wat een irritante HAH hier vandaag. De gebruikelijke AH en Poeisz, maar ook nog een blaadje van het waterschap en de Gall & Gall. Alle vier even groot en alle vier vrij dun, waardoor je nooit in een beweging de vier HAH kon pakken.
pi_158359810
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 17:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat dacht ik wel. Maar het PostNL-aanbod zou dus gaan om een abonnement PLUS toestel. En dat voor 8 euro. Het klinkt mooi, dus of PostNL is wereldkampioen onderhandelen, of we krijgen straks een abonnement met een piepklein databundeltje icm een of andere gare Chinese bamitelefoon.
Vast net zo goed onderhandelen als bij die 10% korting op lucht in de banden.
  Moderator zaterdag 19 december 2015 @ 18:02:36 #57
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158360069
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 17:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat dacht ik wel. Maar het PostNL-aanbod zou dus gaan om een abonnement PLUS toestel. En dat voor 8 euro. Het klinkt mooi, dus of PostNL is wereldkampioen onderhandelen, of we krijgen straks een abonnement met een piepklein databundeltje icm een of andere gare Chinese bamitelefoon.
Een bami telefoon klinkt lekker. P:
Mijn Chineze telefoon maakt geen bami :(
Maar 8¤ voor abo plus toestel is wel heeeeeeel goedkoop.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  zaterdag 19 december 2015 @ 18:46:35 #58
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158361000
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 21:47 schreef Thomas-sama het volgende:
Wordt Tele 2 post bezorgd door Sandd? Vandaag aangesproken door een mevrouw dat een brief fout bezorgd is :')
Ja.
pi_158361303
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 17:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
wat een irritante HAH hier vandaag. De gebruikelijke AH en Poeisz, maar ook nog een blaadje van het waterschap en de Gall & Gall. Alle vier even groot en alle vier vrij dun, waardoor je nooit in een beweging de vier HAH kon pakken.
Dat Gall & Gall ding was zwaar irritant ja.
  zaterdag 19 december 2015 @ 19:05:00 #60
384510 ledlamp
||D || ||M|| ||D
pi_158361358
Vandaag van 12:30 tot 18:40 gewerkt, ben nog nooit zo laat klaar geweest.
Om een of andere reden vonden ze het leuk om mij twee lange wijken te geven ipv de normale lange wijk + korte wijk
pi_158361435
Salarisstrook online :)

Jammer dat we nooit meer een feestdagenuitkering/cadeaubon krijgen.
  zaterdag 19 december 2015 @ 19:18:40 #62
384510 ledlamp
||D || ||M|| ||D
pi_158361617
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 19:10 schreef Thomas-sama het volgende:
Salarisstrook online :)

Jammer dat we nooit meer een feestdagenuitkering/cadeaubon krijgen.
Vorig jaar kreeg ik rond kerst ineens een bol.com cadeaubon twv 25 euro
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 december 2015 @ 19:32:26 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158361900
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 19:05 schreef ledlamp het volgende:
Vandaag van 12:30 tot 18:40 gewerkt, ben nog nooit zo laat klaar geweest.
Om een of andere reden vonden ze het leuk om mij twee lange wijken te geven ipv de normale lange wijk + korte wijk
Goed voor de uurtjes :P

Was zelf iets na 16.30 uur klaar (maar wel om 6 uur al begonnen)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158362829
Gelukkig maar 1 HAH hier, alleen de gebruikelijke AH. 12 uur begonnen, na eerst een appelflap te hebben gegeten op het depot. Om half 5 uur weer thuis. Na 2 wijkjes. Kwam onderweg nog wat jongeren tegen, die een wheelie deden op hun scooter en waardoor er eentje zijn evenwicht verloor en viel.
Bij één wijk maar 1 oranje tas. Viel toch mee vandaag hier in het Zuiden ieder geval.
pi_158364084
Waar in het zuiden loop je?
pi_158365377
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:02 schreef bikkie het volgende:
Waar in het zuiden loop je?
Heerlen
pi_158367154
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:39 schreef zombo het volgende:
Een mevrouw die al jaren overleden is krijgt nog steeds elk jaar een kerstkaart. Deze keer staat er een afzender achterop, dus ik zal maar even melden dat ze 'vertrokken' is. Hoewel tante pos zal denken: de ene zijn dood blijft de kaas op mijn brood. ;)
Nog veel pijnlijker zijn de kerstkaarten die ik samen met rouwkaarten bezorg op een adres waar vorige week nog een koelwagen met zwarte vlaggetjes voor de deur stond. :N
pi_158368538
Dit trof ik vanochtend aan toen ik het depot binnenkwam:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158370332
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:33 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Nog veel pijnlijker zijn de kerstkaarten die ik samen met rouwkaarten bezorg op een adres waar vorige week nog een koelwagen met zwarte vlaggetjes voor de deur stond. :N
Mijn ouders kregen vorige week zaterdag een kerstkaart binnen van een stel, waarvan de man die dag (compleet onverwacht) overleden is. Lijkt me pijnlijk ja, dan krijg je vervolgens allemaal kerstkaarten binnen met mooie wensen voor de feestdagen en het nieuwe jaar, en dan nog gericht aan beide natuurlijk ook :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158370735
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:10 schreef houdjemond het volgende:
Is er iemand die ik even mag-kan DM/PM 'en met waarschijnlijk een domme vraag over mijn loonstrook?
Waarom heeft de loonstrook zo'n lelijke kleur?

[ Bericht 0% gewijzigd door blijevis op 20-12-2015 00:50:56 ]
pi_158373802
weer een hoopvol bericht,zat er aan te komen :
https://www.deondernemer.(...)reet-post-n-banen-op
pi_158373864
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 19:10 schreef Thomas-sama het volgende:
Salarisstrook online :)

Jammer dat we nooit meer een feestdagenuitkering/cadeaubon krijgen.
er is geen geld voor :)
pi_158373873
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 december 2015 18:02 schreef dud0r het volgende:

[..]

Een bami telefoon klinkt lekker. P:
Mijn Chineze telefoon maakt geen bami :(
Maar 8¤ voor abo plus toestel is wel heeeeeeel goedkoop.
http://www.pocketinfo.nl/(...)werp-telefoon-10970/
pi_158373877
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 08:41 schreef ophaling10 het volgende:
weer een hoopvol bericht,zat er aan te komen :
https://www.deondernemer.(...)reet-post-n-banen-op
Ja, dat is al heel lang bekend, wat dat betreft apart dat het nu nog "nieuws" is
pi_158373885
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 17:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat dacht ik wel. Maar het PostNL-aanbod zou dus gaan om een abonnement PLUS toestel. En dat voor 8 euro. Het klinkt mooi, dus of PostNL is wereldkampioen onderhandelen, of we krijgen straks een abonnement met een piepklein databundeltje icm een of andere gare Chinese bamitelefoon.
als iemand na een paar maanden besluit te stoppen(nieuweling) zit ie nog steeds aan een contract vast.
daarbuiten extra werkzaamheden mbv de telefoon, worden die betaald,of zit dat in die 0,0001% opslag.
  Moderator zondag 20 december 2015 @ 09:05:14 #76
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158373910
Ophaling is terug! *O*
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158374379
quote:
10s.gif Op zondag 20 december 2015 09:05 schreef dud0r het volgende:
Ophaling is terug! *O*
en eerdaags ok weer weg:)
  Moderator zondag 20 december 2015 @ 10:26:18 #78
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158374643
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:00 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

en eerdaags ok weer weg:)
Waarom dat nou weer?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158384945
Ik weet niet of het aan het nieuwe machinepark ligt, maar veel ontbrekende of foute huisnummers zijn al verbeterd of aangevuld dit jaar. Wel jammer, vond dat gepuzzel in deze tijd altijd wel leuk ;)
pi_158387302
Viel me ook al op. Meestal handgeschreven en soms een sticker erover. Toch nog wel eea moeten puzzelen verder.
pi_158387777
quote:
8s.gif Op zondag 20 december 2015 10:26 schreef dud0r het volgende:

[..]

Waarom dat nou weer?
kort verblijf in den nederlanden :)
pi_158388750
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 17:46 schreef zombo het volgende:
Ik weet niet of het aan het nieuwe machinepark ligt, maar veel ontbrekende of foute huisnummers zijn al verbeterd of aangevuld dit jaar. Wel jammer, vond dat gepuzzel in deze tijd altijd wel leuk ;)
In de sortering nog genoeg kunnen puzzelen. Daarnaast de nodige post doorgestuurd naar de gebruikelijke gemeentes tijdens kerst. Mensen draaien toch vaak 2 nummers om in een postcode.
pi_158401126
Benieuwd naar de drukte vandaag
  maandag 21 december 2015 @ 05:54:11 #84
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158401179
Mogguh.

Het stond er nog niet, maar bij ons dus donderdag HAH.
Dat was te verwachten natuurlijk, maar ik hoop dat het een beetje compenseert met minder post.

Zaterdag op één na alle foutief/summier geadresseerde kerstkaarten kunnen bezorgen.
Die ene bevat alleen 2 voornamen en de straat(zonder nummer).
Her en der gevraagd maarvan die ik sprak kende niemand hen.
Eén voornaam komt mij bekend voor, maar die kwam zo sporadisch voor dat ik niet meer weet waar die woont.
Nu ik dit typ, weet ik het weer ^O^

Ik probeer soms thuis te achterhalen als ik het echt niet weet waar die persoon/personen wonen/mij bekend voor komen(sommigen zie en bezorg je vaker dan juist die mensen).
In mijn wijk zie ik dus waarom sommigen totaal verkeerd zijn geadresseerd.
Volgens bijvoorbeeld de site zoekenbel.nl staan diverse namen/adressen helemaal verkeerd!?
En dit klopt met hoe ik (soms) de (kerst)post krijg.
Voorbeelden op veel voorkomende verkeerd geadresseerde post:

Een familie woont op 5. Op de site staan ze op 8.
Nog een familie woont op 35. Op de site staan ze op 17
Een gezin woont op 3 en staat op deze site op 5.
En nog één: familie woont op 21. Op de site op 7
En dat is nog maar in 1 straat.
WTF!?

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 05:33 schreef PicoMMP het volgende:
Benieuwd naar de drukte vandaag
Me too.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158402090
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 05:33 schreef PicoMMP het volgende:
Benieuwd naar de drukte vandaag
Nou kom maar op, voor een handjevol kerstkaarten trek ik mijn schoenen niet aan! Er staat hier zowel voor een grote als een kleine wijk een uur gepland, dus er is weinig peil op te trekken.
Ik was niet ingedeeld, maar werk voor een collega, gewoon omdat ik er meer zin in heb ;)
Er is hier überhaupt weinig KNJ-aanpassing gedaan op het rooster, bijna iedereen draait zijn normale wijken. Met als gevolg dat er bezorgers tot zeven uur, half acht lopen, terwijl de ander vrij is of na twee, drie uur alweer op de bank zit. Maar goed, wij lossen het zelf wel (weer) op.

Ben benieuwd wat er op het menu staat vandaag :)
  maandag 21 december 2015 @ 08:56:39 #86
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158402215
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 08:45 schreef zombo het volgende:

Ben benieuwd wat er op het menu staat vandaag :)
Wij hebben vis, aardappeltjes, haricotsverts en stracciatellaijs na op het menu staan..... :') O-) ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Moderator maandag 21 december 2015 @ 11:45:45 #87
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158405367
Viel mee vandaag. Prima te doen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158405824
Was kwart voor 10 al klaar met voorbereiden, daarna weer naar de kantine om overgebleven broodjes gezond te eten en nog een bak koffie, zonde om weg te gooien :9

Viel me een beetje tegen hoeveel kaarten het waren, had er liever wat meer gehad en dan morgen minder.

THK hier trouwens, vorig jaar ook gedaan en dit jaar weer. Misschien ga ik ook nog wel een wijk lopen volgend jaar omdat er wat verloop is.
pi_158408760
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 08:45 schreef zombo het volgende:

[..]

Nou kom maar op, voor een handjevol kerstkaarten trek ik mijn schoenen niet aan! Er staat hier zowel voor een grote als een kleine wijk een uur gepland, dus er is weinig peil op te trekken.

Alle wijken staan vandaag ingepland op 1 uur, heeft te maken met dat het maandag is en er dan normaal niet gewerkt wordt.
Maar het stelde weinig voor. Vind die ene maandag in het jaar werken steeds grotere onzin worden, al dat kerstspul heeft toch al vertraging dus een dagje later maakt dan ook weinig meer uit, en als je dat spul van vandaag gewoon verdeeld had over de rest van de week had je nauwelijks verschil gemerkt.
pi_158408766
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 23:17 schreef Rafierafie het volgende:
Dit trof ik vanochtend aan toen ik het depot binnenkwam:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Halleluja :')
Ik heb zulke chaos gelukkig niet meegemaakt op een depot, ik geloof dat iemand zich altijd wel geroepen voelt om op te ruimen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_158408913
Medelijden met de collega's die moesten lopen vandaag. Om 10.30 een smsje ontvangen dat de post al klaar staat. Een uur later een smsje dat het toch niet het geval was, en de post gewoon om 12.30 kwam :X
pi_158408971
Viel redelijk mee de post vandaag, beetje jammer van al die bol.com pakjes. Nog jammerder was dat mijn voorbereider het wel handig leek om die grote dozen TUSSEN de post te zetten, waardoor sommige bundels in de tas al compleet uit elkaar waren gevallen. Verder eens met de overige posters: deze extra ingelaste maandag kan best komen te vervallen vanaf volgend jaar. Meer dan 3 rode bakken per wijk heb ik nog niet voorbij zien komen, terwijl tot een paar jaar terug (voordat in 2012 de kerstzegel in 1 klap 40% duurder werd) 5 bakken voor een grote wijk heel normaal was.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 21 december 2015 @ 14:23:52 #93
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_158409629
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 13:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Medelijden met de collega's die moesten lopen vandaag. Om 10.30 een smsje ontvangen dat de post al klaar staat. Een uur later een smsje dat het toch niet het geval was, en de post gewoon om 12.30 kwam :X
Dit is eerder gemeengoed dan uitzondering bij ons :X :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_158409657
Nou, hier genoeg te doen hoor. Tot 12.10 u. voorbereid, en toen was nog niet iedereen klaar. Kaartjes, kaartjes en nog veel meer kaartjes. Ben blij dat ik die nu kwijt ben en niet morgen er nog eens bij heb!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_158409752
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 14:24 schreef KatrienDuck het volgende:
Nou, hier genoeg te doen hoor. Tot 12.10 u. voorbereid, en toen was nog niet iedereen klaar. Kaartjes, kaartjes en nog veel meer kaartjes. Ben blij dat ik die nu kwijt ben en niet morgen er nog eens bij heb!
Krijg je met de kerst trouwens wel gewoon je gewerkte tijd, of houden ze zelfs dan vast aan normtijden?
pi_158410355
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 08:41 schreef ophaling10 het volgende:
weer een hoopvol bericht,zat er aan te komen :
https://www.deondernemer.(...)reet-post-n-banen-op
Die foto's worden ook echt naar de filipijnen gestuurd om daar een NL handschrift te herkennen :') .
Zelfs dat willen ze niet door een NLer laten doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_158410396
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 14:28 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Krijg je met de kerst trouwens wel gewoon je gewerkte tijd, of houden ze zelfs dan vast aan normtijden?
Ik heb van horen zeggen dat wel nu wel al onze gewerkte tijd betaald krijgen.
"Everybody lies..."
House M.D.
  maandag 21 december 2015 @ 14:58:27 #98
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158410522
Middag :)
Aardig te doen met vooral kerstpost.
Stuk of 20 die niet voor mijn wijk waren dus die gaan gestickert straks naar hopelijk nu wel het juiste adres :)
Verder geen snoepgoed in de tas aangetroffen :(

Nog wel een leuke kerst/bedanktkaart van iemand gekregen.
Als dank voor de overservice aan een oudere man die slecht ter been was en helaas dit jaar is overleden.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 21 december 2015 @ 15:03:03 #99
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158410661
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 14:53 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Ik heb van horen zeggen dat wel nu wel al onze gewerkte tijd betaald krijgen.
Wat de poep!?
Is dat gezeik nog steeds aan de gang (in de voorbereiding)?
Toen een paar jaar terug werd gezegd dat de tijd die er voor staat, je uitbetaald kreeg en je meot maar doorwerken want anders sta je in je eigen tijd te werken, telde ik de tijd van de hele week op en ben toen mijn 9 uur er op zat, gestopt met werken en naar husi gegaan.
Werkweigering meneer de opperpostwachter? Neehoor, ik krijg mijn gewerkte uren net uitbetaald van mijn TC, dus ga ik niet in mijn eigen tijd werken. Dus dreigen met ontslag omdat ik mijn gewerkte tijd neit krijg doorbetaald, zal neit helpen want ik ga daar in verder :W
Daarna werd de harmony opgehangen en kon men elke week, voor degenen die het wel durfden/wilden..., je gewerkte uren melden. Ging ook neit altijd even vriendelijk, maar heb ze wel gekregen :6
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158410674
Aah wat lief Pieter, is toch leuk zo'n blijk van waardering :Y

Haha ik had er zaterdag ook eentje bij zitten met alleen voornamen en geen huisnummer, en toen wilde ik de hele zooi gaan stickeren (er zaten uiteraard meer fouten in), kwam ik tot de ontdekking dat ie voor een collega was _O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158410801
Ooit een keer een brief in handen gehad met daarop de tekst: "willen jullie deze brief bezorgen bij [insert voornamen], ik geloof dat ze op de huppeldepup-straat wonen, maar dat weet ik niet zeker."

Ik hoop dat de postbezorger die voornamen kon herkennen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_158412054
Vandaag post besteld (dacht ik) bij een adres met deze brievenbus:



Zegt een medewerker van dat café "je hebt toch niet de post in die bus gedaan?" Ik vraag wat het probleem is. Blijkt dat die bus gewoon in gebruik is als "oranje brievenbus". :@ Nog nooit zo'n bus gezien die echt gebruikt werd.
pi_158412107
Echt? Oooh die fout zou ik ook gemaakt hebben denk ik _O-

Hier in de stad staat ook ergens nog zo'n ouderwets ding, wie weet gebruiken ze die ook nog wel dan :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158412161
Hier hebben ze alle wijken op 0:30 gezet :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 december 2015 @ 16:12:00 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158412371
was prima te doen, al had de sorteerder van mijn tweede wijk er hier en daar een potje van gemaakt ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 december 2015 @ 16:23:31 #106
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158412591
Ik had een heerlijk wijkje. Toch 2,5 uur kunnen werken. Is mooi meegenomen deze kerst :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158414228
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:58 schreef bmp80 het volgende:
Vandaag post besteld (dacht ik) bij een adres met deze brievenbus:

[ afbeelding ]

Zegt een medewerker van dat café "je hebt toch niet de post in die bus gedaan?" Ik vraag wat het probleem is. Blijkt dat die bus gewoon in gebruik is als "oranje brievenbus". :@ Nog nooit zo'n bus gezien die echt gebruikt werd.
:D
Ik denk dat heel veel mensen die fout gemaakt zouden hebben. Zou het er ook gewoon in gestopt hebben.
pi_158414265
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:58 schreef bmp80 het volgende:
Vandaag post besteld (dacht ik) bij een adres met deze brievenbus:

[ afbeelding ]

Zegt een medewerker van dat café "je hebt toch niet de post in die bus gedaan?" Ik vraag wat het probleem is. Blijkt dat die bus gewoon in gebruik is als "oranje brievenbus". :@ Nog nooit zo'n bus gezien die echt gebruikt werd.
Zou mij ook gebeuren. Maar het komt uiteindelijk toch nog goed ;)
pi_158414715
Hoera, ik mag blijven :) Elk jaar weer trillende knieën bij het openmaken van de waarderingsbrief ;)
  maandag 21 december 2015 @ 18:07:04 #110
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158415069
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:58 schreef bmp80 het volgende:
Vandaag post besteld (dacht ik) bij een adres met deze brievenbus:

[ afbeelding ]

Zegt een medewerker van dat café "je hebt toch niet de post in die bus gedaan?" Ik vraag wat het probleem is. Blijkt dat die bus gewoon in gebruik is als "oranje brievenbus". :@ Nog nooit zo'n bus gezien die echt gebruikt werd.
Ik had het er ook in gedaan.
In mijn wijk kom ik 3 op deze gelijkende bussen tegen. 1 Daarvan dan wel dnkr gr geschilderd.
Bij één had ik al een vermoeden dat het van iemand was(toch voor de zekerheid gevraagd want voor hetzelfde geldt is het iemand waar je de post kan inleveren en deze het allemaal naar de werkelijke brievenbus brengt ;) ) en bij de ander wist ik het niet zeker. Ook gevraagd en was hun eigen brievenbus :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158415452
In mijn wijk op zaterdag heb ik er ook zo een. Hij hangt naast de voordeur tegen de muur, dus ik ga er maar vanuit dat het hun brievenbus is. :-)
pi_158415566
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 17:46 schreef zombo het volgende:
Hoera, ik mag blijven :) Elk jaar weer trillende knieën bij het openmaken van de waarderingsbrief ;)
Hier ook die standaard brief gekregen. Al is het maar voor 7 uur in de week. Toch mooi mee genomen als student :)
pi_158417484
Ja, ik heb vandaag ook een persoonlijke brief ontvangen.
Ze zijn tevreden over de wijze waarop ik het afgelopen jaar heb gefunctioneerd. *O* Ze zijn vooral tevreden op mijn kwaliteit van werken, omgang en communicatie met klanten, mijn representativiteit en mijn collegialiteit en samenwerking met de collega's.
Dat ze dat al na 3 weken werken zo goed in kunnen zien. _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158417664
Zijn decemberzegels niet meer te gebruiken na 6 januari?
Geldig van 24 november 2015 tot 6 januari 2016' staat op de site van PostNL
ik dacht dat je ze daarna wel kon gebruiken als je maar bij plakte. mag dat nou niet meer?
Zou je er een pakketje mee kunnen frankeren?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_158432397
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 19:40 schreef eigendeegcookie het volgende:
Zijn decemberzegels niet meer te gebruiken na 6 januari?
Geldig van 24 november 2015 tot 6 januari 2016' staat op de site van PostNL
ik dacht dat je ze daarna wel kon gebruiken als je maar bij plakte. mag dat nou niet meer?
Zou je er een pakketje mee kunnen frankeren?
Dat mag nog steeds
  dinsdag 22 december 2015 @ 06:10:20 #116
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158432543
Mogguh :)
Hopelijk word het weer beer dan dat het nu hier is :( maar als ik buienradar bekijk wordt het vanmiddag in de regen en wind bezorgen }:|
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Aah wat lief Pieter, is toch leuk zo'n blijk van waardering :Y
Ja dat is wel leuk :D
quote:
Haha ik had er zaterdag ook eentje bij zitten met alleen voornamen en geen huisnummer, en toen wilde ik de hele zooi gaan stickeren (er zaten uiteraard meer fouten in), kwam ik tot de ontdekking dat ie voor een collega was _O-
:')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 22 december 2015 @ 07:24:30 #117
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158432687
Van BVVP:

Ons bereiken signalen dat er onduidelijkheid is over het ontstaan van de postbezorgersvergoeding in 2014. Signalen die wij vernemen gaan over het feit dat postbezorgers een deel van hun postbezorgersvergoeding zelf betalen vanuit hun pensioen. Dit is onjuist en dat willen wij graag nogmaals toelichten.

Sinds eind 2014 is de pensioenregeling voor Postbezorgers niet meer ondergebracht bij het pensioenfonds, maar bij een zogeheten PPI (premie pensioeninstelling). De reden hiervoor was dat, vanwege de kleine contracten en de relatief lage salarissen, postbezorgers weinig pensioen opbouwden en dat een zeer groot deel van hetgeen de werkgever betaalde voor de pensioenregeling moest worden betaald aan uitvoerings- en administratiekosten.

Dit vonden vakbonden en werkgever een onwenselijke situatie. Immers liever wil je zoveel mogelijk geld naar de opbouw van het pensioen van de postbezorgers en zo min mogelijk geld naar de uitvoerings- en administratiekosten. Dit is bereikt door in 2014 de pensioenregeling onder te brengen bij een PPI. Postbezorgers bouwen nu over een groter deel van hun salaris pensioen op en de uitvoerings- en administratiekosten zijn vele malen lager geworden.

Voor PostNL werd hiermee de pensioenregeling goedkoper, omdat PostNL de hoge uitvoerings- en administratiekosten niet meer hoeft te betalen. Vakorganisaties hebben bij de vorige cao-onderhandelingen in 2014 gezegd dat deze besparing voor PostNL, geld is wat voor de “arbeidsvoorwaarden” van de postbezorgers bestemd is en dat dat niet in de “zakken” van PostNL mocht verdwijnen. Vakorganisaties hebben daarom eind 2014 geregeld dat iedere postbezorger een nettobedrag per jaar zou krijgen vanwege de besparing van de werkgever. Dit gaat om een bedrag van 30 euro netto. Om dit fiscaal zo gunstig mogelijk te regelen voor de postbezorgers is dit bedrag in de postbezorgersvergoeding, waar ook de fietsvergoeding deel van uitmaakt, gestopt. Zo krijgen namelijk alle postbezorgers dit bedrag netto.

Het is dus niet zo dat postbezorgers zelf hun postbezorgersvergoeding betalen uit de pensioenregeling. Het is zo, dat doordat PostNL minder kosten hoeft te betalen aan de pensioenregeling, postbezorgers dit bedrag allemaal netto krijgen en het niet is teruggegaan naar PostNL. Dit zijn de afspraken die bij het vorige cao-overleg in 2014 zijn gemaakt.

Ook in het principeakkoord voor de nieuwe cao voor postbezorgers vanaf 1 oktober 2015 zijn geen (nieuwe) afspraken gemaakt over de pensioenregeling. Dit betekent dat de premie voor de pensioenregeling volledig door PostNL betaald wordt.

Het klopt dus niet dat de verhoging van de postbezorgersvergoeding wordt gefinancierd uit een “verslechtering” van de pensioenregeling.
Wij vertrouwen erop dat we hiermee de onduidelijkheden over de oorsprong van de postbezorgersvergoeding hebben kunnen wegnemen. Bij vragen kunt u contact opnemen met de BVPP.

Principeakkoord CAO Postnl: postbezorgers betalen fietsvergoeding van eigen pensioengeld
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158433058
Vandaag sta ik op *res*, een uur; ik denk omdat ik volgeplande collega's een paar handjes help. Handig, dacht ik: kan ik op Mijn Werk mijn gewerkte tijd boeken. Maar dan staat er: "pauze eigen tijd". Fijn, mag ik natuurlijk zo lang over doen als ik wil ;) We zien het wel.

Off topic: vandaag wordt hopelijk eieieieieiendelijk mijn telefoonlijn gemaakt, zit al een maand zonder telefoon en internet. (Wat ik hier dan doe? Als wijkbewaker ken ik natuurlijk het wachtwoord van alle buren :) )
pi_158433916
Ik heb in mijn wijk verschillende mensen met een (afgesloten) brievenbus voor de sier in de tuin. Vooral vervelend voor mensen die de wijk niet kennen.
pi_158435012
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 07:24 schreef Pietertje71 het volgende:
Van BVVP:

Ons bereiken signalen dat er onduidelijkheid is over het ontstaan van de postbezorgersvergoeding in 2014. Signalen die wij vernemen gaan over het feit dat postbezorgers een deel van hun postbezorgersvergoeding zelf betalen vanuit hun pensioen. Dit is onjuist en dat willen wij graag nogmaals toelichten.

Sinds eind 2014 is de pensioenregeling voor Postbezorgers niet meer ondergebracht bij het pensioenfonds, maar bij een zogeheten PPI (premie pensioeninstelling). De reden hiervoor was dat, vanwege de kleine contracten en de relatief lage salarissen, postbezorgers weinig pensioen opbouwden en dat een zeer groot deel van hetgeen de werkgever betaalde voor de pensioenregeling moest worden betaald aan uitvoerings- en administratiekosten.

Dit vonden vakbonden en werkgever een onwenselijke situatie. Immers liever wil je zoveel mogelijk geld naar de opbouw van het pensioen van de postbezorgers en zo min mogelijk geld naar de uitvoerings- en administratiekosten. Dit is bereikt door in 2014 de pensioenregeling onder te brengen bij een PPI. Postbezorgers bouwen nu over een groter deel van hun salaris pensioen op en de uitvoerings- en administratiekosten zijn vele malen lager geworden.

Voor PostNL werd hiermee de pensioenregeling goedkoper, omdat PostNL de hoge uitvoerings- en administratiekosten niet meer hoeft te betalen. Vakorganisaties hebben bij de vorige cao-onderhandelingen in 2014 gezegd dat deze besparing voor PostNL, geld is wat voor de “arbeidsvoorwaarden” van de postbezorgers bestemd is en dat dat niet in de “zakken” van PostNL mocht verdwijnen. Vakorganisaties hebben daarom eind 2014 geregeld dat iedere postbezorger een nettobedrag per jaar zou krijgen vanwege de besparing van de werkgever. Dit gaat om een bedrag van 30 euro netto. Om dit fiscaal zo gunstig mogelijk te regelen voor de postbezorgers is dit bedrag in de postbezorgersvergoeding, waar ook de fietsvergoeding deel van uitmaakt, gestopt. Zo krijgen namelijk alle postbezorgers dit bedrag netto.

Het is dus niet zo dat postbezorgers zelf hun postbezorgersvergoeding betalen uit de pensioenregeling. Het is zo, dat doordat PostNL minder kosten hoeft te betalen aan de pensioenregeling, postbezorgers dit bedrag allemaal netto krijgen en het niet is teruggegaan naar PostNL. Dit zijn de afspraken die bij het vorige cao-overleg in 2014 zijn gemaakt.

Ook in het principeakkoord voor de nieuwe cao voor postbezorgers vanaf 1 oktober 2015 zijn geen (nieuwe) afspraken gemaakt over de pensioenregeling. Dit betekent dat de premie voor de pensioenregeling volledig door PostNL betaald wordt.

Het klopt dus niet dat de verhoging van de postbezorgersvergoeding wordt gefinancierd uit een “verslechtering” van de pensioenregeling.
Wij vertrouwen erop dat we hiermee de onduidelijkheden over de oorsprong van de postbezorgersvergoeding hebben kunnen wegnemen. Bij vragen kunt u contact opnemen met de BVPP.

Principeakkoord CAO Postnl: postbezorgers betalen fietsvergoeding van eigen pensioengeld
maw iedereen krijgt net zoveel vergoeding als voorheen,knap werk om daar over te vergaderen :)
  dinsdag 22 december 2015 @ 13:08:22 #122
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158437045
Mijn eerste of tweede kerst bij postnl had ik op maandag 8 tassen post en zelfs folders. Alleen vergelijking biet helemaal eerlijk want toen bezorgden we de maandag nog en was kerst dinsdag en woensdag..

Ik mag deze week komen opdraven voot een wijk van 40 min morgen... Zal wel iets meer worden dan 40 min ivm kerst maar zal echt geen 2 uur werk hebben..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158437847
*zucht* wat zal ik ze missen, die dinsdagfolders
;)
pi_158438599
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:48 schreef zombo het volgende:
*zucht* wat zal ik ze missen, die dinsdagfolders
;)
Nog maar 1 x :)
pi_158439171
Geen nieuwe baan, jammerrrr :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 december 2015 @ 15:08:34 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158439366
Was een rustig dagje. Alleen die regen op de terugweg had om mij niet gehoeven
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 december 2015 @ 15:08:45 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158439373
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:58 schreef VixenFromHell het volgende:
Geen nieuwe baan, jammerrrr :P
jammer zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158439603
Ben ik net klaar met werken, ga ik nog even terug naar het depot, is het slot weg -O-
Gelijk gebeld. Gelukkig mist er niks, maar ik vind het toch raar, gezien ik niet per ongeluk de code op het slot heb gelaten :{
pi_158440110
wat een waardeloze karwei folder weer zeg. Gelukkig zijn we er bijna van af :)
pi_158440477
Was qua hoeveelheid een behoorlijk matig dagje. Jammer van het kutweer.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 december 2015 @ 16:14:02 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158440650
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:47 schreef Dale__Cooper het volgende:
wat een waardeloze karwei folder weer zeg. Gelukkig zijn we er bijna van af :)
hoevaak er niet een kartelrandje alvast gescheurd is :P

Voor de rest viel die folder wel mee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158440703
Wat een enorm rustige dinsdag zeg. Dunne hah, geeneens volle tassen (2 stuks). Of hebben ze veel doorgeschoven naar donderdag?
pi_158440954
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 16:16 schreef swimmie86 het volgende:
Wat een enorm rustige dinsdag zeg. Dunne hah, geeneens volle tassen (2 stuks). Of hebben ze veel doorgeschoven naar donderdag?
Dat lijkt me niet, aangezien de donderdag sowieso altijd al de drukste dag is, dan zullen ze daar vast niet nog meer bij willen gooien. Maar hadden we vorige week geen tvgidsen voor 2 weken? Want dan vielen de gidsen daardoor dus deze week al weg.
pi_158441143
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:47 schreef Dale__Cooper het volgende:
wat een waardeloze karwei folder weer zeg. Gelukkig zijn we er bijna van af :)
Ik denk dat er bij mij geen één was waarbij het kartelrandje helemaal in takt is gebleven. :')

Hebben jullie dat trouwens ook? Dat je nu steeds meer een hekel krijgt aan de HaH nu je weet dat we daar straks op dinsdag vanaf zijn. Ben sowieso nooit zo'n fan geweest van de HaH...
pi_158441199
Lekker dan, staat net een stukje in het MZ Journaal dat ze toch weer het bestellen uit 3 bundels door onze strot willen douwen. Uit besparingsoogpunt gaan ze toch niet alle post door de nieuwe SMX laten sorteren, enkel de grote post. De kleine post gaat door de SMK. En die twee stromen gaan ze waarschijnlijk niet samenvoegen. "Op dit moment wordt onderzocht welke hulpmiddelen geschikt zijn voor het bezorgen", stelt het artikel. Ik dacht dat dit al was onderzocht? En dat er twee alternatieven waren, het postvest en de vakkentas. De eerste was volkomen kut, de tweede was ook volkomen kut maar wel goedkoop te produceren, dus die is het toen geworden. En dat is toen een complete puinhoop geworden, met scheldende postbezorgers die massaal de vakkentas aan de wilgen hingen. Met als gevolg stapels post die bleef liggen, vernietigende krantenartikelen, en uiteindelijk het stilleggen van de beoogde reorganisatie. Maar misschien zijn ze dat in Den Haag alweer vergeten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158441885
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Lekker dan, staat net een stukje in het MZ Journaal dat ze toch weer het bestellen uit 3 bundels door onze strot willen douwen.
En dan voor elke wijk nog een tas losse pakjes ;(
pi_158442150
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Lekker dan, staat net een stukje in het MZ Journaal dat ze toch weer het bestellen uit 3 bundels door onze strot willen douwen. Uit besparingsoogpunt gaan ze toch niet alle post door de nieuwe SMX laten sorteren, enkel de grote post. De kleine post gaat door de SMK. En die twee stromen gaan ze waarschijnlijk niet samenvoegen. "Op dit moment wordt onderzocht welke hulpmiddelen geschikt zijn voor het bezorgen", stelt het artikel. Ik dacht dat dit al was onderzocht? En dat er twee alternatieven waren, het postvest en de vakkentas. De eerste was volkomen kut, de tweede was ook volkomen kut maar wel goedkoop te produceren, dus die is het toen geworden. En dat is toen een complete puinhoop geworden, met scheldende postbezorgers die massaal de vakkentas aan de wilgen hingen. Met als gevolg stapels post die bleef liggen, vernietigende krantenartikelen, en uiteindelijk het stilleggen van de beoogde reorganisatie. Maar misschien zijn ze dat in Den Haag alweer vergeten.
de smk gaat wel mee tot 2025 :) vooruitziende blik hebben ze toch
pi_158442324
Vandaag alleen de Veronica gezien, was een dubbelnummer. De andere gidsen waren vorige week zeker al dubbelnummers? Weinig post inderdaad!
"Everybody lies..."
House M.D.
  dinsdag 22 december 2015 @ 17:37:12 #139
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158442521
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 16:33 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ik denk dat er bij mij geen één was waarbij het kartelrandje helemaal in takt is gebleven. :')

Hebben jullie dat trouwens ook? Dat je nu steeds meer een hekel krijgt aan de HaH nu je weet dat we daar straks op dinsdag vanaf zijn. Ben sowieso nooit zo'n fan geweest van de HaH...
I hate to say it but I told you so. Deze stap was van km's af al aan te zien komen. Het moet goedkoper. En de machine kan echt niet alles goed samenvoegen, dat is al bewezen in de praktijk... Dus tja, voorspelbaar.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158442857
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Lekker dan, staat net een stukje in het MZ Journaal dat ze toch weer het bestellen uit 3 bundels door onze strot willen douwen. Uit besparingsoogpunt gaan ze toch niet alle post door de nieuwe SMX laten sorteren, enkel de grote post. De kleine post gaat door de SMK. En die twee stromen gaan ze waarschijnlijk niet samenvoegen. "Op dit moment wordt onderzocht welke hulpmiddelen geschikt zijn voor het bezorgen", stelt het artikel. Ik dacht dat dit al was onderzocht? En dat er twee alternatieven waren, het postvest en de vakkentas. De eerste was volkomen kut, de tweede was ook volkomen kut maar wel goedkoop te produceren, dus die is het toen geworden. En dat is toen een complete puinhoop geworden, met scheldende postbezorgers die massaal de vakkentas aan de wilgen hingen. Met als gevolg stapels post die bleef liggen, vernietigende krantenartikelen, en uiteindelijk het stilleggen van de beoogde reorganisatie. Maar misschien zijn ze dat in Den Haag alweer vergeten.
Haha dat wordt een groot succes op straat als de kerstpost gewoon direct vanuit de SMK in de tas komt _O-
pi_158442990
Ik zie wel op tegen de zaterdagen waarop er straks wel enorm veel HAH is :X het loopt sowieso wel terug qua hoeveelheid folders, zaterdag nu vaak maar 1 en dinsdag meestal 2 (hier iig). Maar met alles op 1 dag is de kans wel groter dat je dan tig tassen aantreft :X

En dat 3 bundel gedoe, flikker op :r echt, neeeeeee -O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158443122
Harmony van vorige week gezien. Er zijn toch veel collega's die geen extra tijd claimen |:(
pi_158443132
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:51 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Haha dat wordt een groot succes op straat als de kerstpost gewoon direct vanuit de SMK in de tas komt _O-
Ja, ik ben ook benieuwd hoe ze dat gaan doen. Want de SMK sorteert niet op loopvolgorde, daar is de HSM voor. En die gaat het echt niet trekken tot 2025, die van ons is nu al rijp voor de sloop. Om de haverklap storingen, en dan kun je weer een uur op je rode bakken wachten. En onderhoud wordt nauwelijks gepleegd, want straks komt de SMX en dan kan die HSM met het oud ijzer mee. Maar als de SMX geen kleine post gaat sorteren blijft de HSM nog wel even nodig, denk ik.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 december 2015 @ 18:13:01 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158443330
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:26 schreef KatrienDuck het volgende:
Vandaag alleen de Veronica gezien, was een dubbelnummer. De andere gidsen waren vorige week zeker al dubbelnummers? Weinig post inderdaad!
De meeste Veronica hadden we gisteren al
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158443515
Die looptijden tegenwoordig zijn echt totaal niet haalbaar. Zelf op de scooter (scheelt al 30 minuten aanloop- en bijlaadtijd) ging ik er weer ruim overheen vandaag. Ook op een normale dinsdag trouwens.
Er zijn ook genoeg collega's die pas vanaf het eerste adres de tijd gaan tellen, dus ja dan snap ik die krappe looptijden wel.

Gelukkig is uitloop goedkeuren hier totaal geen probleem. Vorige week ook bijna 5 uur uitgelopen.
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 18:27:00 #146
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158443645
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, ik ben ook benieuwd hoe ze dat gaan doen. Want de SMK sorteert niet op loopvolgorde, daar is de HSM voor. En die gaat het echt niet trekken tot 2025, die van ons is nu al rijp voor de sloop. Om de haverklap storingen, en dan kun je weer een uur op je rode bakken wachten. En onderhoud wordt nauwelijks gepleegd, want straks komt de SMX en dan kan die HSM met het oud ijzer mee. Maar als de SMX geen kleine post gaat sorteren blijft de HSM nog wel even nodig, denk ik.
De smk sorteert gewoon op loop volgorde hoor. :Y
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158443711
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:27 schreef dud0r het volgende:

[..]

De smk sorteert gewoon op loop volgorde hoor. :Y
Waar is de HSM dan goed voor? :?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 18:32:28 #148
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158443773
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 17:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik zie wel op tegen de zaterdagen waarop er straks wel enorm veel HAH is :X het loopt sowieso wel terug qua hoeveelheid folders, zaterdag nu vaak maar 1 en dinsdag meestal 2 (hier iig). Maar met alles op 1 dag is de kans wel groter dat je dan tig tassen aantreft :X

En dat 3 bundel gedoe, flikker op :r echt, neeeeeee -O-
Waarom is er straks enorm veel hah op de zaterdag? Die dinsdag hah van de intergamma schuift niet op naar de zaterdag.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 18:36:24 #149
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158443858
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Waar is de HSM dan goed voor? :?
Zelfde werk op kleinere schaal.(even buiten beschouwing gelaten dat een smk beter leest qua codering )
Even uit m'n hoofd want is een tijd geleden dat wij het zelf nog draaide op de HSM ipv het sorteercentrum op de smk.
HSM kan 10k stuks per uur verwerken en de smk 30 of 40k.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158444007
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:36 schreef dud0r het volgende:

[..]

Zelfde werk op kleinere schaal.(even buiten beschouwing gelaten dat een smk beter leest qua codering )
Even uit m'n hoofd want is een tijd geleden dat wij het zelf nog draaide op de HSM ipv het sorteercentrum op de smk.
HSM kan 10k stuks per uur verwerken en de smk 30 of 40k.
Waarom komt bij ons de SMK-post dan nog steeds ongesorteerd binnen op de vestiging (wel op loop gesorteerd, maar niet op huisnummer), waarna men nog zeker 5 tot 6 uur bezig is alles door die HSM te frotten? Waarom sorteert de SMK dat dan niet op loopvolgorde?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 december 2015 @ 18:43:35 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158444068
te weinig machines misschien om het voor alle wijken te kunnen doen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 18:43:49 #152
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158444073
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Waarom komt bij ons de SMK-post dan nog steeds ongesorteerd binnen op de vestiging (wel op loop gesorteerd, maar niet op huisnummer), waarna men nog zeker 5 tot 6 uur bezig is alles door die HSM te frotten? Waarom sorteert de SMK dat dan niet op loopvolgorde?
Keuze van het sorteercentrum. Ze kunnen op batch volgorde en op loop sorteren. Op loop duurt langer. Daar zal dus een afweging gemaakt zijn ivm afvoer, verwerkingscapaciteit en kantoren die nog een HSM tot de beschikking hebben.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 22 december 2015 @ 19:10:45 #153
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158444854
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:32 schreef dud0r het volgende:
Waarom is er straks enorm veel hah op de zaterdag? Die dinsdag hah van de intergamma schuift niet op naar de zaterdag.
Blokker gaat naar zaterdag. Dus zaterdag wordt drukker want er gaat niks weg van de zaterdag.

Hadden ze die machines geen normale namen kunnen geven? Al die achtelijke afkortingen beginnen me te duizelen. Ik begrijp dat we 3 machines hebben voor het zelfde? Het enige verschil is blijkbaar dat de 1 sneller gaat dan de andere.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158445023
Zal niet structureel drukker zijn, want er gaan idd een paar partijen weg. Maar er zullen zeker wel dagen bij zitten dat er 5/6 stuks bij zitten en daar kijk ik iig niet naar uit :P

Was nu ook al wel soms, maar er valt toch een dag weg nu ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 19:16:37 #155
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158445062
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:10 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Blokker gaat naar zaterdag. Dus zaterdag wordt drukker want er gaat niks weg van de zaterdag.

Hadden ze die machines geen normale namen kunnen geven? Al die achtelijke afkortingen beginnen me te duizelen. Ik begrijp dat we 3 machines hebben voor het zelfde? Het enige verschil is blijkbaar dat de 1 sneller gaat dan de andere.
Hebben jullie wekelijks de Blokker?
Krijg je er 1 bij op de zaterdag dat noem ik niet veel meer op zaterdag.

Smk sorteermachine klein
Smg sorteermachine groot
Smx sorteermachine extra
HSM huisnummersorteermachine
En binnenkort komt om de smx de ondersteunen de smc sorteermachine codering ^O^
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 22 december 2015 @ 19:20:51 #156
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158445198
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:16 schreef dud0r het volgende:

[..]

Hebben jullie wekelijks de Blokker?
Krijg je er 1 bij op de zaterdag dat noem ik niet veel meer op zaterdag.

Smk sorteermachine klein
Smg sorteermachine groot
Smx sorteermachine extra
HSM huisnummersorteermachine
En binnenkort komt om de smx de ondersteunen de smc sorteermachine codering ^O^
Bijna elke week ja. Niet veel? Je gaat van 2 naar 3. Dat is 1,5x :)

Mare die machines doen dus eigenlijk allemaal het zelfde?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 19:36:01 #157
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158445627
Smx en smg doen hetzelfde werk. Sorteercentrum bij ons heeft geen smg meer. Al het groot draait over de smx.
Smk en HSM doen in principe hetzelfde. De smk kan alleen wat meer aan.
En het originele plan was dat de smx zowel groot als klein zou gaan samenvoegen.
De smc zou daarbij als ondersteuning gaan draaien zodat er beter gecodeerd wordt. Waardoor er minder reject zou zijn.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158446128
HSM was zeker ziek vandaag? ;)
pi_158446222
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:15 schreef VixenFromHell het volgende:
Zal niet structureel drukker zijn, want er gaan idd een paar partijen weg. Maar er zullen zeker wel dagen bij zitten dat er 5/6 stuks bij zitten en daar kijk ik iig niet naar uit :P

Was nu ook al wel soms, maar er valt toch een dag weg nu ;)
Denk dat af en toe ook nog wel wat HAH op de dinsdag langs zal komen, alleen niet structureel. New York Pizza zit hier nu ook altijd op de donderdag, de dag die alleen voor overheid bedoeld zou zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:57 schreef zombo het volgende:
HSM was zeker ziek vandaag? ;)
Veel fouten ja. Kon ook verschil merken tussen mijn eerste en tweede wijk. Die tweede was duidelijk door een postbode gesorteerd. In die wijk waren er duidelijk al fouten uitgehaald en verschillende brieven zonder nummer waren al op de juiste plek gezet.
  dinsdag 22 december 2015 @ 20:07:47 #160
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158446480
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:59 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Denk dat af en toe ook nog wel wat HAH op de dinsdag langs zal komen, alleen niet structureel. New York Pizza zit hier nu ook altijd op de donderdag, de dag die alleen voor overheid bedoeld zou zijn.
Dinsdag is er nooit meer HAH, donderdag als extra kan nog wel.
pi_158446685
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:07 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dinsdag is er nooit meer HAH, donderdag als extra kan nog wel.
Nooit meer geeft PostNL nu aan ja, maar ik heb er toch me twijfels bij. Veel van dit soort "afspraken" over HAH zijn zomaar verdwenen als het de post eens uitkwam. Voordeel voor PostNL is natuurlijk dat postbezorgers nu moeten plussen als het er opeens wel is, wat weer vergeten kan worden, en er weer geld bespaard is :')
pi_158447161
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Nooit meer geeft PostNL nu aan ja, maar ik heb er toch me twijfels bij. Veel van dit soort "afspraken" over HAH zijn zomaar verdwenen als het de post eens uitkwam. Voordeel voor PostNL is natuurlijk dat postbezorgers nu moeten plussen als het er opeens wel is, wat weer vergeten kan worden, en er weer geld bespaard is :')
Klopt. Afspraken binnen PostNL zijn geldig tot het moment dat ze vervangen worden door andere afspraken. Eerst was de afspraak "nooit hah op zaterdag". Toen werd het "maximaal 1", en toen "maximaal 3", en nu is er helemaal geen maximum meer. De donderdag zou alleen voor overheidsverspreiding zijn (maximaal 1), maar meestal is het gewoon een commerciële folder. En dat maximaal 1 hebben ze ook weten te omzeilen: als het er meerdere zijn sealen ze het bij elkaar, en is het er toch weer maar 1 (pakketje).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158450646
vandaag weer een lekker dagje post rond brengen gehad, kom steeds dichter in de buurt van de gestelde looptijden. *O*

Maar wat een 'karwei' was het om dat *@#@* foldertje zonder scheuren met behulp van de wind in de brievenbus te krijgen. Volgens mij heeft niet iedereen alle kortingsbonnen ontvangen of ze zitten nu nog vast ik de brievenbus.
pi_158453931
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 16:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, aangezien de donderdag sowieso altijd al de drukste dag is, dan zullen ze daar vast niet nog meer bij willen gooien. Maar hadden we vorige week geen tvgidsen voor 2 weken? Want dan vielen de gidsen daardoor dus deze week al weg.
Volgens mij waren dat donderdaggidsen.
De Veronica was vandaag dubbel.
Gister geen enkele gids gezien trouwens.

Vandaag een doos voor 9 personen op het depot. Erop stond 3 stuks per persoon, mini berlinerbollen.
Nou, mini waren ze inderdaad, hap slik weg. Maar wel lekker. Vorige week een appelflap, wafel en 2 mandarijntjes.

[ Bericht 15% gewijzigd door swimmie86 op 22-12-2015 23:15:12 ]
  dinsdag 22 december 2015 @ 23:10:42 #165
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_158454017
Huisnummers schrijven blijft toch moeilijk voor sommige
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  dinsdag 22 december 2015 @ 23:16:00 #166
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_158454268
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 16:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, aangezien de donderdag sowieso altijd al de drukste dag is, dan zullen ze daar vast niet nog meer bij willen gooien. Maar hadden we vorige week geen tvgidsen voor 2 weken? Want dan vielen de gidsen daardoor dus deze week al weg.
a.s donderdag komt alleen de tv film gids geloof ik
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_158460577
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:10 schreef Anonymousz het volgende:
Huisnummers schrijven blijft toch moeilijk voor sommige
Ik snap mensen echt niet af en toe...

Letterlijk aangetroffen gisteren:

Aan: Theo
Adres: Anne Franklaan 11? 16?
Postcode: 1443 Purmerend

Of

Aan: Fam. Janssen
Adres: Mercuriusweg
Postcode: Purmerend

En straks de post weer afzeiken als het kaartje niet bezorgd is.
  woensdag 23 december 2015 @ 05:56:02 #168
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158460620
Mogguh :)
Slimme jopie die de kortingskaartjes op een scheurvel door ons laat bezorgen!
Van mij mag dergelijke post gelijk naar SPOTTA toe!

Gisteren met die regen en wind sowieso al geen pretje, dan heeft zo'n slimgoochem ook nog eens bedacht dat het elastiek aan de binnenkant van de tas moet, dus daar blijft ook nogsteeds de post en dit soort scheurvellen achterhaken. Toppie!
Overigens van de 4½ pbz spelen een klein half uurtje geen regen gehad. Wel constant wind!
Leuk voor de post en de HAH ;)

Ach dat niet goed adresseren is soms weer een uitdaging om het toch goed te kunnen bezorgen.

De enige kaart die ik deze week niet kon bezorgen (voornaam + straat+dorp) en waarvan ik dacht daar moet ie zijn (wat dus niet zo was), heb ik met hulp van een buurtbewoner toch weten te bezorgen.
'Dat de post dit nog doet?' antwoordde hij. (niet minderwaardig naar mij bedoelt, maar juist complimenterend ;) gezien PostNL niet zo goed in het nieuws staat)
Ik gaf aan dat ik deze eigenlijk niet (juist)hoef/mag te bezorgen van PostNL, net zoals verkeerd geadresseerde post, maar het mijzelf een goed gevoel geeft om dit te doen.

En als het verkeerd gaat, staan de meeste mensen op hun achterste poten.
Ik kan begrijpen dat als het onjuist geadresseerd is, de pbz niet altijd het juiste adres kan vinden en op het kaartje/enveloppe geen retoursadres staat, ja dan houdt het op.
Of dat de SMC/K de post half heeft opgevreten , of de kaartjes uit de open enveloppe verdwijnen door dat er met een snelheid deze door de sorteermachines gaan.
Sommigen denken nogsteeds dat het goedkoper is om een open enveloppe te versturen...maar plakken wel dezelfde postzegel er op dan als die dicht zou kunnen ;)
Of dan die kleine kaartjes die je soms nog in je tas aantreft ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 23 december 2015 @ 06:25:57 #169
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158460665

Postbezorger op de scooter
Start People – Heerenveen

Functieomschrijving
Ben jij woonachtig in Joure of Heerenveen en heb je stratenkennis van jouw woonplaats? Ben je in het bezit van een (scooter)rijbewijs en wil je graag de post bezorgen op de scooter? Dan zoeken wij jou! Wij zijn op zoek naar representatieve, verantwoordelijke postbezorgers die alle belangrijke poststukken op tijd bij de bedrijven aflevert. Wij zoeken in Joure een parttime bezorger (3 tot 16 uur) en in Heerenveen een fulltime bezorger (20-40 uur). Er wordt van de bezorgers verwacht dat zij in ieder geval elke zaterdag beschikbaar zijn! Je start op jouw woonadres om +/- 07:00 uur, waarbij je eerst inklokt en vervolgens begint met het sorteren en controleren van de binnengekomen post. Vervolgens begin je aan de voor jou uitgestippelde route via een GPS systeem.
Functie-eisen

Je bent in het bezit van een scootercertificaat of rijbewijs B en hebt ervaring met rijden op een scooter;
Je beschikt over stratenkennis in jouw woonplaats (Heerenveen of Joure);
Je beschikt thuis over een afsluitbare schuur/ruimte voor de bezorgscooter/poststukken;
Je bent bereid om door weer en wind te bezorgen;
Je bent minimaal 3 dagen per week beschikbaar, waaronder de zaterdag!;
Je bent bereid in te vallen wanneer je niet staat ingeroosterd;
Je bent bereid om om 07:00 uur 's ochtends te starten;
Je bent servicegericht, betrouwbaar en je hebt verantwoordelijkheidsgevoel.

Bedrijfsprofiel
Een goed aangeschreven bedrijf met een uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket en een open (bedrijfs) cultuur in Joure en Heerenveen.
Aanbod
Het betreft een functie waarbij je constant buiten bent en in alle weersomstandigheden je werk verricht. Voor deze functie wordt een marktconform salaris geboden, met uitzicht op een vast dienstverband bij het bedrijf zelf! Heb je interesse in de functie en denk je de persoon te zijn die we zoeken? Wij ontvangen graag je cv en motivatie.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158461249
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:59 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Denk dat af en toe ook nog wel wat HAH op de dinsdag langs zal komen, alleen niet structureel. New York Pizza zit hier nu ook altijd op de donderdag, de dag die alleen voor overheid bedoeld zou zijn.

[..]

Veel fouten ja.
En dan consequent de kleine kaartjes achter de grote poststukken, dat kost echt wel meer tijd ;(
pi_158461279
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 06:25 schreef Pietertje71 het volgende:

Postbezorger op de scooter
Start People – Heerenveen

Functieomschrijving
Ben jij woonachtig in Joure of Heerenveen en heb je stratenkennis van jouw woonplaats? Ben je in het bezit van een (scooter)rijbewijs en wil je graag de post bezorgen op de scooter? Dan zoeken wij jou! Wij zijn op zoek naar representatieve, verantwoordelijke postbezorgers die alle belangrijke poststukken op tijd bij de bedrijven aflevert. Wij zoeken in Joure een parttime bezorger (3 tot 16 uur) en in Heerenveen een fulltime bezorger (20-40 uur). Er wordt van de bezorgers verwacht dat zij in ieder geval elke zaterdag beschikbaar zijn! Je start op jouw woonadres om +/- 07:00 uur, waarbij je eerst inklokt en vervolgens begint met het sorteren en controleren van de binnengekomen post. Vervolgens begin je aan de voor jou uitgestippelde route via een GPS systeem.
Functie-eisen

Je bent in het bezit van een scootercertificaat of rijbewijs B en hebt ervaring met rijden op een scooter;
Je beschikt over stratenkennis in jouw woonplaats (Heerenveen of Joure);
Je beschikt thuis over een afsluitbare schuur/ruimte voor de bezorgscooter/poststukken;
Je bent bereid om door weer en wind te bezorgen;
Je bent minimaal 3 dagen per week beschikbaar, waaronder de zaterdag!;
Je bent bereid in te vallen wanneer je niet staat ingeroosterd;
Je bent bereid om om 07:00 uur 's ochtends te starten;
Je bent servicegericht, betrouwbaar en je hebt verantwoordelijkheidsgevoel.

Bedrijfsprofiel
Een goed aangeschreven bedrijf met een uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket en een open (bedrijfs) cultuur in Joure en Heerenveen.
Aanbod
Het betreft een functie waarbij je constant buiten bent en in alle weersomstandigheden je werk verricht. Voor deze functie wordt een marktconform salaris geboden, met uitzicht op een vast dienstverband bij het bedrijf zelf! Heb je interesse in de functie en denk je de persoon te zijn die we zoeken? Wij ontvangen graag je cv en motivatie.

Niet postnl neem ik aan?
  woensdag 23 december 2015 @ 08:53:29 #172
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158461554
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 08:28 schreef bikkie het volgende:

[..]

Niet postnl neem ik aan?
Gezien het starten om 07:00 en de 20-40uur per week denk ik niet.
https://solliciteren.star(...)30&jobboardId=NVB-NL

Wellicht SANDD , vanstraaten, FRL,ofzo. Je sorteert hier, wat ik zo lees, zelf de gebrachte post en begint daarna aan je route. Zou hier ook wel ideaal zijn ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Pietertje71 op 23-12-2015 10:22:26 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158461835
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 08:28 schreef bikkie het volgende:

[..]

Niet postnl neem ik aan?
Nee, want:
quote:
Bedrijfsprofiel
Een goed aangeschreven bedrijf met een uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket en een open (bedrijfs) cultuur
;)
  woensdag 23 december 2015 @ 10:23:45 #174
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158462815
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 09:21 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Nee, want:

[..]

;)
Een aangeschreven bedrijf met open arbeidsvoorwaarden cultuur :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Moderator woensdag 23 december 2015 @ 11:46:50 #175
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158464475
Sandd als ik me niet vergis. Heb van de week al meerdere berichten vernomen dat sandd mensen voor 20+ uur contracten wil aanbieden voor de scooter bestellingen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158466127
Sjonge waar moet dat heen.. volgende week weer maar 2u15 ingepland....... laatste tijd steeds minder ingepland en over december nu eigenlijk al niet echt plusuren meer. Heb toch een contract van 5 uur dus dit kunnen ze niet volhouden :X we beginnen januari zo te zien meteen in de min :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158469462
Ik sta 10 uur in de min :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 23 december 2015 @ 15:43:51 #178
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158470029
Middag.
Aardig drukke dag en daardoor 60 minuten meertijd :o
Lichte paniek bij de chauffeur en mij omdat er een tas voor mijn wijk kwijt was(bleek achteraf verkeerd gelabeld te zijn). Ik gaf al aan die tas morgen maar mee te nemen ;)
Wel melding van gemaakt :W
Vandaag maar 1 fout gesorteerde brief erbij _O_
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158470781
Heb dat MZ blaadje nu ook. Maar dat eerste artikel is erg merkwaardig. De werkpaketten worden opgebouwd op 119% van optivo i.p.v. 109%. Tenzij de vestigingen onder die 119% scoren. Dus als je in een pand zit waar teamcoaches niet alle uren boeken en veel mensen hun uren niet checken dan krijg je niet een dergelijk ruimer werkpakket 8)7
pi_158470807
quote:
13s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:46 schreef dud0r het volgende:
Sandd als ik me niet vergis. Heb van de week al meerdere berichten vernomen dat sandd mensen voor 20+ uur contracten wil aanbieden voor de scooter bestellingen.
Maar bij Sandd kun je niet fulltime als bezorger werkzaam zijn, want die bezorgen maar 2 dagen per week. Laat staan dat ze jou een scooter ter beschikking gaan stellen. Deze vacaturetekst is ongetwijfeld van van Straaten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158470814
V&D accepteert geen cadeaukaarten meer.. Ik heb de mijne gelukkig al gebruikt
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 december 2015 @ 17:05:49 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158471941
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 16:19 schreef superkimmi het volgende:
V&D accepteert geen cadeaukaarten meer.. Ik heb de mijne gelukkig al gebruikt
ik nog niet helaas. Was te druk met werken om er heen te kunnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 december 2015 @ 17:08:09 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158472001
Was vanochtend vroeg al tureluurs van al die kerstkaartjes. Leek wel alsof ze alles voor vandaag opgespaard hadden. Heb zelf in de VOS ruim vijf bakken weggewerkt, terwijl ik nooit dat soort werk doe _O-

Gelukkig beschik ik over behoorlijk wat wijkkennis, dus ook redelijk wat met een foute postcode snel in het juiste vakje kunnen gooien.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158472121
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2015 17:08 schreef Peterselieman het volgende:

Gelukkig beschik ik over behoorlijk wat wijkkennis, dus ook redelijk wat met een foute postcode snel in het juiste vakje kunnen gooien.
Volgens mij worden ze in Den Haag ook helemaal tureluurs. Toen ik nog mijn eigen gebied voorbereide kon ik veel fouten herstellen. Nu heb ik eigenlijk geen flauw benul welke straten er allemaal zitten in ons vb team en gaat er veel naar Den Haag.
pi_158472154
Ik had vanochtend met voorbereiden een kaart die non-stop I wish you a merry Christmas speelde, natuurlijk was het vakje 25, waardoor ik minimaal een half uur met een blèrende kerstkaart zat. :{w
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 december 2015 @ 17:22:01 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158472343
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 17:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had vanochtend met voorbereiden een kaart die non-stop I wish you a merry Christmas speelde, natuurlijk was het vakje 25, waardoor ik minimaal een half uur met een blèrende kerstkaart zat. :{w
_O- _O- _O-

Dan had ik dat vak als eerste gezet. Bundel even op de grond leggen en een bak erop om het lawaai te dempen :P
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 17:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Volgens mij worden ze in Den Haag ook helemaal tureluurs. Toen ik nog mijn eigen gebied voorbereide kon ik veel fouten herstellen. Nu heb ik eigenlijk geen flauw benul welke straten er allemaal zitten in ons vb team en gaat er veel naar Den Haag.
Die kennis heb ik gelukkig wel. Scheelt behoorlijk wat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 december 2015 @ 17:33:51 #187
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158472638
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 16:19 schreef superkimmi het volgende:
V&D accepteert geen cadeaukaarten meer.. Ik heb de mijne gelukkig al gebruikt
Gvd...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158472809
Kreeg wel mailtje dat cadeaucarrousel nog kijkt wat ze er mee doen, dus wellicht komt er een vervanging
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158473403
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 17:41 schreef superkimmi het volgende:
Kreeg wel mailtje dat cadeaucarrousel nog kijkt wat ze er mee doen, dus wellicht komt er een vervanging
Zou wel aardig zijn, knap lullig als je bon de kerst niet eens haalt... ik kreeg vorig jaar een doosje chocola nagestuurd, omdat het gekozen pakket (volgens reacties, niet van mij) zo karig was.
pi_158473538
Had er ook weer één met alleen voornamen, straatnaam klopte niet, geen postcode, huisnummer bestaat in geen enkele straat die ik loop... toch een poging gewaagd, met een stickertje erop: "bijna goed!" :)
pi_158473820
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 16:19 schreef superkimmi het volgende:
V&D accepteert geen cadeaukaarten meer.. Ik heb de mijne gelukkig al gebruikt
Oh, shit, was net van plan om die morgen te gebruiken, had nog niet meegekregen dat je ze niet meer kon gebruiken. Kreeg net wel een mail van cadeaucaroussel dat ze de situatie bij v&d gingen bekijken of zo. Overigens wel een rare mail, in de plain text versie stond er dat ik door een technische fout een verkeerde waarde ontvangen had, in de html versie ging het wel over de problemen bij v&d
pi_158474186
was van plan om ook die van de V&D te bestellen, toch maar even mee wachten dan.
  Moderator woensdag 23 december 2015 @ 18:51:58 #193
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158474378
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 16:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar bij Sandd kun je niet fulltime als bezorger werkzaam zijn, want die bezorgen maar 2 dagen per week. Laat staan dat ze jou een scooter ter beschikking gaan stellen. Deze vacaturetekst is ongetwijfeld van van Straaten.
Sandd mag vanaf januari 5 dagen per week gaan bezorgen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158474741
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 15:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik sta 10 uur in de min :{
Oei, voor hoeveel uur is jouw contract?

ja ik zei oei!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158474765
quote:
13s.gif Op woensdag 23 december 2015 18:51 schreef dud0r het volgende:

[..]

Sandd mag vanaf januari 5 dagen per week gaan bezorgen.
Best veel V&D-reclame nog, bij de Sandd-post....
  woensdag 23 december 2015 @ 19:16:30 #196
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158474925
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 15:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik sta 10
Ik 10 in de plus :)
Maar hoe kom je nou aan minuren?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158475019
Ik sta 20 in de plus :o
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 december 2015 @ 19:35:24 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158475442
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 19:20 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik sta 20 in de plus :o
Met die lange dagen die ik maak sta ik voor deze maand na deze week wel 40 uren in de plus :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158475720
Vind het wel heel raar dat ze nog niet eens 5 uurtjes werk voor mij hebben per week :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158476970
quote:
13s.gif Op woensdag 23 december 2015 18:51 schreef dud0r het volgende:

[..]

Sandd mag vanaf januari 5 dagen per week gaan bezorgen.
Van wie hebben ze daarvoor toestemming nodig dan?

Bovendien: Als je nu ziet met welke hoeveelheden ze lopen is het toch helemaal niet efficiënt om 5 dagen te gaan bezorgen? Ze lopen nu twee dagen, en afgezien van een enkele speciale partij (PC-agenda's, stroopwafelprijzen, IKEA-gidsen) gaat dat best redelijk. Qua omvang is PostNL volgens mij iets van 4x zo groot als Sandd, en zelfs wij zouden het in principe ook wel in 3 dagen kunnen bezorgen (als er geen Postwet in de weg zou staan). Of bedoelen ze dat je als Sandd-bezorger nog steeds maar 2x per week post krijgt aangeleverd, maar voortaan 5 dagen mag doen over het bezorgen? (zonder dat je hier meer geld voor krijgt, uiteraard).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158477290
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2015 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met die lange dagen die ik maak sta ik voor deze maand na deze week wel 40 uren in de plus :+
Mijn record in december is +126. Dat was wel heel wat jaren geleden. Het was het topjaar voor een zaw dat kerst en nieuwjaar op zaterdag vielen.
pi_158477311
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Van wie hebben ze daarvoor toestemming nodig dan?

Bovendien: Als je nu ziet met welke hoeveelheden ze lopen is het toch helemaal niet efficiënt om 5 dagen te gaan bezorgen? Ze lopen nu twee dagen, en afgezien van een enkele speciale partij (PC-agenda's, stroopwafelprijzen, IKEA-gidsen) gaat dat best redelijk. Qua omvang is PostNL volgens mij iets van 4x zo groot als Sandd, en zelfs wij zouden het in principe ook wel in 3 dagen kunnen bezorgen (als er geen Postwet in de weg zou staan). Of bedoelen ze dat je als Sandd-bezorger nog steeds maar 2x per week post krijgt aangeleverd, maar voortaan 5 dagen mag doen over het bezorgen? (zonder dat je hier meer geld voor krijgt, uiteraard).
Als ze 5 dagen mogen bezorgen krijgen ze misschien ook wel weer meer klanten? Want dan bezorgen ze net zo vaak als postnl en zijn ze waarschijnlijk wel duidelijk goedkoper. Ik kreeg vandaag zelfs een kerstkaart via sandd, voor het eerst volgens mij.

edit: oh, ik zie nu dat dat via een site is van sandd zelf, hm, best slim om zelf met een site te komen waar je kerstkaarten kunt versturen.
  Moderator woensdag 23 december 2015 @ 20:37:52 #203
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158477382
Ik bedoelde niet mag maar gaan 5 dagen in de week bezorgen.
Lopen een boel contracten met klanten af eind van het jaar die niet terug komen.
Er schijnt wel weer een gedeelte van sanoma terug te komen van sandd naar ons maar die klanten die aflopen en niet verlengen moeten toch ergens anders terecht.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  woensdag 23 december 2015 @ 20:38:40 #204
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158477412
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:35 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Als ze 5 dagen mogen bezorgen krijgen ze misschien ook wel weer meer klanten? Want dan bezorgen ze net zo vaak als postnl en zijn ze waarschijnlijk wel duidelijk goedkoper. Ik kreeg vandaag zelfs een kerstkaart via sandd, voor het eerst volgens mij.
Het lijkt! er op dat PostNl de particuliere markt een beetje aan de kant aan het schuiven is en dit wordt 'opgevangen' door opkomende postbedrijven zoals SANDD, vanstraaten, FRL.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 23 december 2015 @ 20:47:51 #205
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158477717
http://www.geenstijl.nl/m(...)nt_van_het_jaar.html

Was nu toch maar gegaan om een VVV-bon in het kerstpakket te gooien.
En dat er sommigen op PostNL zo tegen die VVV-bon zijn en het gezeik vinden dat men liever een VVV-bon heeft dan een aan één winkel gebonden cadeaubon ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158479793
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:38 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Het lijkt! er op dat PostNl de particuliere markt een beetje aan de kant aan het schuiven is en dit wordt 'opgevangen' door opkomende postbedrijven zoals SANDD, vanstraaten, FRL.
Zou het? De slogan van Sandd is nota bene "de zakelijke postbezorger". Dat wekt niet echt de indruk van zaken willen doen met particulieren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158481373
quote:
13s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:37 schreef dud0r het volgende:
Ik bedoelde niet mag maar gaan 5 dagen in de week bezorgen.
Lopen een boel contracten met klanten af eind van het jaar die niet terug komen.
Zoals daar zijn......
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158486071
Sandd heeft voor klanten een minimum hoeveelheid van 1500 stuks. Zie niet in dat die zich echt op de particulieren markt gaan richten.
Overigens, als ze 5 dagen gaan bezorgen kunnen ze ook eindelijk mee gaan betalen aan de kosten van straatbrievenbussen. Ik bedoel, hoelang gaan ze daar nog mee wegkomen.

Overigens stond hier van de week nog een advertentie voor nieuwe bezorger. Daarin stond duidelijk dat ze iemand zochten voor hun bezorging op dinsdag en vrijdag... Dan zouden ze toch mensen zoeken voor andere dagen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 24 december 2015 @ 04:44:27 #209
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158488967
MOgguh.
Benieuwd wat de drukte op deze dag gaat brengen. Vreemd genoeg staat er voor mijn directe collega geen HAH op het program en voor mij wel.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zou het? De slogan van Sandd is nota bene "de zakelijke postbezorger". Dat wekt niet echt de indruk van zaken willen doen met particulieren.
Ik denk het wel ja.
Dat o.a. SANDD het dit moment nog op de 'zakelijke post(bezorger' gooit, is een particuliere bezorger een stapje verder in de postmarkt. Velen hebben nog nooit van o.a. DHL, FRL,vanstraaten gehoord als postbezorgers en weten niet beter dan dat alleen KPN PTT TNT PostNL dit doet.
Veel andere postbedrijven hadden eerst veelal en alleen pakketdiensten, en richten zich nu ook meer op de particuliere als zowel op de zakelijke postmarkt.
Maar goed, zoals wel al vaker gebeurt wordt er eerst tegen gesproken/over heen gelezen, daarna geklaagd en verwonderd gereageerd dat het wel zo ver is gekomen. Zowel over/binnen PostNL als daar buiten.
We zullen zien ^O^
SANDD is vooral op zoek naar buurt/dorp bezorgers die een 30-60 minuten per dag kunnen/willen bezorgen.
VanStraaten is op dit moment in het noorden van het land (nog) niet zo goed vertegenwoordigd en is daarom veelal via uitzendbureaus bezig personeel(postbezorgers) te werven.
Realtimetracking is dus wat PostNL ook wil gaan doen omdat er vraag zou zijn naar tracking waar je verstuurde brief op dat moment is. Een aangetekende brief was al te volgen.
Werd ook fel op gereageerd als dat je via GPS te volgen bent. Ja ook dat is/heb ik al eerder aangegeven dat het in de (zakelijke pakket)post, ook in het buitenland, al langer voor komt.
Ook hier wordt wederom fel op gereageerd en als het zo ver is, loopt straks iedereen met een PostNLsmartphone met een GPS-tracker er op, want PostNL gooit het op klantenservice en niet op persoonlijk tracking. Dat dit er bij komt, ja dat is een 'gunstige bijzaak' ;)
Daar was al sprake van toen ik op de scooter begon dat zo'n tracksysteem in de scooter zou zitten/komen.


[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 24-12-2015 05:31:28 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158489417
Er is hier de hele week nog geen tijd bijgeboekt.... schijf het maar even op, want na de kerst weet ik het niet meer.
pi_158489426
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 00:16 schreef V__L_N het volgende:
Overigens stond hier van de week nog een advertentie voor nieuwe bezorger. Daarin stond duidelijk dat ze iemand zochten voor hun bezorging op dinsdag en vrijdag... Dan zouden ze toch mensen zoeken voor andere dagen.
Het is (nog) een proef, dacht ik (paar plaatsen).
  donderdag 24 december 2015 @ 08:16:26 #212
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158489569
https://mijnpostnl.mijnpo(...)%20postbezorgers.pdf

Smartphone vergoeding
Als je voor het werk je smartphone moet gebruiken k
rijg je hiervoor een vergoeding. Als je minimaal
één dag hebt gewerkt in de maand, krijg je 8 euro a
ls vergoeding. Binnenkort kun je via PostNL
gebruik maken van een aanbod voor een smartphone me
t een abonnement. Dat kun je van je
vergoeding betalen.
Daarnaast ontvang je eenmalig e
en vergoeding van ongeveer 15 euro voor
een beschermhoesje.



Er staat dus nergens dat het een abbo betreft van 8euro pmnd ;)
Maar dat je 8euro krijgt is dus een pbz-vergoeding voor het gebruik van je eigen smartphone of een door PostNL geselecteerd abonnement.:
Deze vergoeding bedraagt ¤ 8,
-
(netto)
en is passend voor het aanbod van de door PostNL
geselecteerde provider.

Straks ook zo als je extra taak 'wijkagent' wordt? ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 07:40 schreef zombo het volgende:
Er is hier de hele week nog geen tijd bijgeboekt.... schijf het maar even op, want na de kerst weet ik het niet meer.
Zoals ik mijn TC al melde, die aangaf de tijd handmatig in te voeren: als het niet op MIJNWERK staat is het naar mijn mening ook niet bij/afgeboekt.
Daarna stond het er wel op :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Pietertje71 op 24-12-2015 08:22:26 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 24 december 2015 @ 08:39:03 #213
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158489740
Merkebuorren te Wijnjewoude verschillende vernielingen gepleegd.

Ter hoogte van supermarkt de Spar is de brievenbus door vermoedelijk vuurwerk opgeblazen.


Eerste dit jaar?

Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158489835
quote:
15s.gif Op woensdag 23 december 2015 17:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik nog niet helaas. Was te druk met werken om er heen te kunnen
V&D Cadeaukaarten

In verband met de op 22 december jl. uitgesproken surseance van betaling van V&D en La Place, kunnen de V&D cadeaukaarten tot nader order niet door u ingewisseld worden. Wij raden u aan de berichtgeving op de website in de gaten te houden.


http://nos.nl/artikel/207(...)j-doorstart-v-d.html
staat zit ook niet te wachten op >10k uitkeringen

[ Bericht 14% gewijzigd door ophaling10 op 24-12-2015 08:57:02 ]
pi_158489843
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:39 schreef Pietertje71 het volgende:
Merkebuorren te Wijnjewoude verschillende vernielingen gepleegd.

Ter hoogte van supermarkt de Spar is de brievenbus door vermoedelijk vuurwerk opgeblazen.


Eerste dit jaar?

[ afbeelding ]
de dader met z,n hasses erin proppen en hard dichtdrukken doen ze het nooit meer.
pi_158489849
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:16 schreef Pietertje71 het volgende:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)%20postbezorgers.pdf

Smartphone vergoeding
Als je voor het werk je smartphone moet gebruiken k
rijg je hiervoor een vergoeding. Als je minimaal
één dag hebt gewerkt in de maand, krijg je 8 euro a
ls vergoeding. Binnenkort kun je via PostNL
gebruik maken van een aanbod voor een smartphone me
t een abonnement. Dat kun je van je
vergoeding betalen.
Daarnaast ontvang je eenmalig e
en vergoeding van ongeveer 15 euro voor
een beschermhoesje.


Er staat dus nergens dat het een abbo betreft van 8euro pmnd ;)
Maar dat je 8euro krijgt is dus een pbz-vergoeding voor het gebruik van je eigen smartphone of een door PostNL geselecteerd abonnement.:
Deze vergoeding bedraagt ¤ 8,
-
(netto)
en is passend voor het aanbod van de door PostNL
geselecteerde provider.

Straks ook zo als je extra taak 'wijkagent' wordt? ;)

[..]

Zoals ik mijn TC al melde, die aangaf de tijd handmatig in te voeren: als het niet op MIJNWERK staat is het naar mijn mening ook niet bij/afgeboekt.
Daarna stond het er wel op :)
als je na 3mnd opstapt zit je nog 21maanden aan een contract vast
  donderdag 24 december 2015 @ 08:57:15 #217
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158489880
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:51 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

de dader met z,n hasses erin proppen en hard dichtdrukken doen ze het nooit meer.

.............. ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 24 december 2015 @ 08:59:16 #218
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158489895
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:52 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

als je na 3mnd opstapt zit je nog 21maanden aan een contract vast
Maandelijks opzegbaar(hoop ik dan).
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158490003
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:59 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Maandelijks opzegbaar(hoop ik dan).
Gunstige tarieven gaan vaak samen met contracten voor langere tijd...
Wanneer er daadwerkelijk een aanbieding komt, lijkt het me een goed idee om eerst aandachtig de kleine lettertjes te bestuderen.
pi_158490282
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:52 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

als je na 3mnd opstapt zit je nog 21maanden aan een contract vast
Of het wordt omgezet naar je opvolger?
  donderdag 24 december 2015 @ 10:00:02 #221
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158490715
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:13 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Gunstige tarieven gaan vaak samen met contracten voor langere tijd...
Wanneer er daadwerkelijk een aanbieding komt, lijkt het me een goed idee om eerst aandachtig de kleine lettertjes te bestuderen.
Idd ^O^

Zo vraag ik mij dan ook af hoe het met die korting op de zorgverzekering en andere collectieve verzekeringen gaat.
Niet dat ik die heb via PostNL.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158492195
Die lopen voor een jaar en die korting hou je voor dat jaar. Bovendien zijn die kortingen ook beschikbaar voor ex-werknemers.

Mag ik trouwens iedereen er op wijzen dat je als je je dit jaar nog aanmeld, je 3 maanden gratis krijgt bij de bvpp. Lidmaatschap kost je 4,25 per maand daarna (als je blijft).

Het loont de moeite om nu lid te worden en massaal tegen het cao te stemmen. Het bedrijf komt niet te weten wie er tegen stemt en het kan er alleen maar beter op worden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158494497
Word er eigenlijk op tweede kerstdag wel post bezorgd?

En op de maandag?

Alvast bedankt.
pi_158494601
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:24 schreef Fokker101 het volgende:
Word er eigenlijk op tweede kerstdag wel post bezorgd?

En op de maandag?

Alvast bedankt.
Nee en nee. Op maandag bezorgt PostNL sowieso geen 'reguliere' post meer.
pi_158494608
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:29 schreef lololo het volgende:

[..]

Nee en nee. Op maandag bezorgt PostNL sowieso geen 'reguliere' post meer.
Dan word het dinsdag dus. Nja bedankt. :*
  donderdag 24 december 2015 @ 15:12:29 #226
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158496670
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Van wie hebben ze daarvoor toestemming nodig dan?

Bovendien: Als je nu ziet met welke hoeveelheden ze lopen is het toch helemaal niet efficiënt om 5 dagen te gaan bezorgen? Ze lopen nu twee dagen, en afgezien van een enkele speciale partij (PC-agenda's, stroopwafelprijzen, IKEA-gidsen) gaat dat best redelijk. Qua omvang is PostNL volgens mij iets van 4x zo groot als Sandd, en zelfs wij zouden het in principe ook wel in 3 dagen kunnen bezorgen (als er geen Postwet in de weg zou staan). Of bedoelen ze dat je als Sandd-bezorger nog steeds maar 2x per week post krijgt aangeleverd, maar voortaan 5 dagen mag doen over het bezorgen? (zonder dat je hier meer geld voor krijgt, uiteraard).
Sandd is toch stukloon, dus voor wat ze aan de bezorger moeten betalen maakt het geen reet uit of het over vijf of over twee dagen wordt uitgesmeerd.
  donderdag 24 december 2015 @ 15:15:11 #227
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158496720
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:16 schreef Pietertje71 het volgende:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)%20postbezorgers.pdf

Smartphone vergoeding
Als je voor het werk je smartphone moet gebruiken k
rijg je hiervoor een vergoeding. Als je minimaal
één dag hebt gewerkt in de maand, krijg je 8 euro a
ls vergoeding. Binnenkort kun je via PostNL
gebruik maken van een aanbod voor een smartphone me
t een abonnement. Dat kun je van je
vergoeding betalen.
Daarnaast ontvang je eenmalig e
en vergoeding van ongeveer 15 euro voor
een beschermhoesje.


Er staat dus nergens dat het een abbo betreft van 8euro pmnd ;)
Maar dat je 8euro krijgt is dus een pbz-vergoeding voor het gebruik van je eigen smartphone of een door PostNL geselecteerd abonnement.:
Deze vergoeding bedraagt ¤ 8,
-
(netto)
en is passend voor het aanbod van de door PostNL
geselecteerde provider.

Straks ook zo als je extra taak 'wijkagent' wordt? ;)
Precies de conclusie die ik ook al had getrokken, waar de falende BVPP niet in slaagt.
  donderdag 24 december 2015 @ 15:18:17 #228
39333 Zelva
Fortunate observer of time
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 december 2015 @ 16:22:22 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158497979
quote:
Zonde om die dingen weg te gooien als ze nog goed zijn. Net zoals ze binnen nog bakken van PTT en TPG gebruiken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 december 2015 @ 16:22:50 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158497989
Was vandaag een prima dagje, al had ik het na de VOS wel weer even gehad met alle kaartjes
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158498030
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Sandd is toch stukloon, dus voor wat ze aan de bezorger moeten betalen maakt het geen reet uit of het over vijf of over twee dagen wordt uitgesmeerd.
Dat klopt niet helemaal. Steeds meer Sandd-bezorgers hebben een arbeidsovereenkomst. Maar zelfs met OVO is Sandd bij 5 dagen bezorgen duurder uit. Voor het sorteren maakt het niets uit of je op 1 dag 500 brieven sorteert, of op 5 dagen 100, want dat is inderdaad stukloon. Maar bij het bezorgen krijg je geen stukloon per poststuk, maar per afleveradres. Dus 1 brief bezorgen is even duur als 2, zodat Sandd ineens meer geld kwijt is omdat er minder overlap is.

Maar op zich zou dit gunstig nieuws kunnen zijn als het waar is. Als Sandd extra bezordagen wil zullen hun kosten stijgen want de efficiency daalt. Dus stijgen ook hun tarieven. Daarnaast zal PostNL, die al lang met het idee speelt om de woensdag en de vrijdag te schrappen als bezorgdag, zich nog wel 3x achter de oren krabben voordat ze dat echt gaan doen. Want als Sandd 5 dagen gaat bezorgen kan PostNL niet ineens achterblijven door terug naar 3 dagen te gaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 24 december 2015 @ 16:28:36 #232
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158498081
MIddag.
Druk dagje.
De tijd stond voor een donderdag zonder HAH.
Dikke veter.
Veel post + HAH, dus bijna te vergelijken met een zaterdag + meer post.
01.30 meer tijd.(20 minuten meer dan ene normale zaterdag)

Allemaal fijne dagen gewenst. :W

quote:
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 24 december 2015 @ 17:07:53 #233
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158499007
quote:
14s.gif Op donderdag 24 december 2015 16:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zonde om die dingen weg te gooien als ze nog goed zijn. Net zoals ze binnen nog bakken van PTT en TPG gebruiken
Prima, maar zorg dan dat zo'n ding niet op de foto komt.
pi_158501019
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 17:07 schreef Zelva het volgende:

[..]

Prima, maar zorg dan dat zo'n ding niet op de foto komt.
O nee, straks krijgen we een boete ! :')

(Van onszelf, welsteverstaan, want TNT is nog steeds van PostNL, aangezien de beoogde overname door Fedex pas medio volgend jaar afgerond zal zijn).

Behalve rode en blauwe bakken met TNT-logo hebben we ook nog rolcontainers waar TNT op staat, hah-tassen waar TNT op staat, en oranje tiewraps met TNT-logo. VERBOTEN! AUSRADIEREN!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158506266
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 19:08 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Oei, voor hoeveel uur is jouw contract?

ja ik zei oei!
12 uur per week
Dat wordt binnenkort 4 op alleen de zaterdag
Hoe moet ik dat ooit wegwerken ? :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_158506318
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 19:16 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik 10 in de plus :)
Maar hoe kom je nou aan minuren?
Vier weken op vakantie gaan ... Dat leverde 12 minuten op en het is nu 10 geworden vanaf oktober.
Maar ik snap het niet zo goed dat het blijft staan, want ik werk nu structureel over, vooral met deze laatste dagen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_158507038
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:32 schreef V__L_N het volgende:

Het loont de moeite om nu lid te worden en massaal tegen het cao te stemmen. Het bedrijf komt niet te weten wie er tegen stemt en het kan er alleen maar beter op worden.
gezien de vele reactie op intranet,moeten ze eens nadenken, gaan we dit wel doen.
tis net een supermarkt de post : meer voor minder
  donderdag 24 december 2015 @ 22:25:37 #238
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158507525
Goedemiddag meneer/mevrouw, hier is de post en dan kan ik gelijk de meterstanden bij u gaan opmeten?
Zo even het luik van de kruipruimte open doen of achter in de kelder/voorraadkast waar alle boodschappen e.d. nog voor staan. Gelukkig heb ik een zaklamp op mijn smartphone 8)7

[ Bericht 58% gewijzigd door Pietertje71 op 25-12-2015 05:39:32 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158508066
quote:
Wat staat er in de vernieuwde uitvoeringsregeling?

Dit zijn de hoofdpunten:

We bezorgen geen HAH meer op dinsdag. Op zaterdag blijven we wel wekelijks HAH bezorgen.
Het standaardgewicht op zaterdag van HAH blijft 150 gram. Het gewicht van ‘HAH-uitzonderingen’ wordt 225 gram.
Op donderdag blijven we overheidszendingen bezorgen en speciale zendingen die we niet machinaal kunnen verwerken. Zoals HAH met samples of extra zware HAH. Maximaal tien maal per jaar bezorgen we op donderdag ook setjes met meerdere folders. Bijvoorbeeld tijdens de feestdagen. Deze setjes worden niet meer geseald.
Dinsdag er af, donderdag en zaterdag worden drukker.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158508453
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 22:08 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

gezien de vele reactie op intranet,moeten ze eens nadenken, gaan we dit wel doen.
tis net een supermarkt de post : meer voor minder
De meeste daar vallen over die vergoeding. Ik val echt over het salaris, dat vind ik echt een belediging. En de postnl gaat niks meer doen. De stappen zijn nu aan de bonden. Die moeten van hun leden horen dat dit cao niks is.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158509368
Ik heb uit nieuwsgierigheid in week 50, 51 en 52 even bijgehouden hoeveel brievenbuspakjes ik heb bezorgd in mijn vaste wijk. Het waren er 152.

En sinds wanneer staan er routekaarten op mijnwerk? (Depot & Lopen, Depot selecteren)
Voor veel wijken slaat de route die er wordt uitgebraakt werkelijk nergens op.
  vrijdag 25 december 2015 @ 00:07:54 #242
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158510291
Rooster van volgende week, mn laatste week, bekeken. Ik loop al een paar maanden achtereen alleen nog in mn eigen buurt rond en had dus ook de hoop een bepaalde grote rotwijk elders in de stad nooit meer te hoeven doen. Komende dinsdag hebben we 4 folders en 1x raden welke wijk ik dan mag doen..
Nouja laatste weekje!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 25 december 2015 @ 05:45:17 #243
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158513468
Mogguh :W

[ Bericht 33% gewijzigd door Pietertje71 op 25-12-2015 07:26:09 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158513604
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 21:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Vier weken op vakantie gaan ... Dat leverde 12 minuten op en het is nu 10 geworden vanaf oktober.
Maar ik snap het niet zo goed dat het blijft staan, want ik werk nu structureel over, vooral met deze laatste dagen
Dus die minuren had je al voor de kerstperiode? Want van wat ik me herinner mogen ze plusuren van de kerstperiode niet gebruiken om minuren van voor de kerstperiode weg te werken, tenzij het in overleg is
pi_158514109
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 07:41 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dus die minuren had je al voor de kerstperiode? Want van wat ik me herinner mogen ze plusuren van de kerstperiode niet gebruiken om minuren van voor de kerstperiode weg te werken, tenzij het in overleg is
Dat is nieuw voor me. Volgens mij mogen ze dat best, zolang het binnen hetzelfde tijdvak is. Het enige discussiepunt was dat vrijwillig werken op 21 december: of ze je daartoe konden verplichten als je minuren had, en zo nee, als je dan toch kwam (vrijwillig) of ze dat dan evenzogoed tegen je minuren mochten wegstrepen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Moderator vrijdag 25 december 2015 @ 09:08:56 #246
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158514134
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 09:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is nieuw voor me. Volgens mij mogen ze dat best, zolang het binnen hetzelfde tijdvak is. Het enige discussiepunt was dat vrijwillig werken op 21 december: of ze je daartoe konden verplichten als je minuren had, en zo nee, als je dan toch kwam (vrijwillig) of ze dat dan evenzogoed tegen je minuren mochten wegstrepen.
Dit dus.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158514398
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 07:41 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dus die minuren had je al voor de kerstperiode? Want van wat ik me herinner mogen ze plusuren van de kerstperiode niet gebruiken om minuren van voor de kerstperiode weg te werken, tenzij het in overleg is
Ja klopt, ben in september op vakantie gegaan ... Moet ik dit even overleggen met de tl?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator vrijdag 25 december 2015 @ 10:00:01 #248
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158514898
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 09:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja klopt, ben in september op vakantie gegaan ... Moet ik dit even overleggen met de tl?
Als jr op vakantie gaat kan je niet daardoor in de min lopen.
Dan moeten je contract uren afgeschreven worden.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158515687
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 december 2015 10:00 schreef dud0r het volgende:

[..]

Als jr op vakantie gaat kan je niet daardoor in de min lopen.
Dan moeten je contract uren afgeschreven worden.
Ik ben een week extra op vakantie geweest (op de wettelijke en bovenwettelijke uren).
Daar komt die 12 uur in de min vandaan (12 uur per week contract) maar dat kan dus eigenlijk niet ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator vrijdag 25 december 2015 @ 11:18:10 #250
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158516203
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 10:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik ben een week extra op vakantie geweest (op de wettelijke en bovenwettelijke uren).
Daar komt die 12 uur in de min vandaan (12 uur per week contract) maar dat kan dus eigenlijk niet ?
Nee als je verlof hebt moet er gewoon verlof afgeschreven worden.
Tenzij in overleg omdat je verlof bijvoorbeeld op is en je normaal gesproken die uren wel inhaalt.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158516578
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 09:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is nieuw voor me. Volgens mij mogen ze dat best, zolang het binnen hetzelfde tijdvak is. Het enige discussiepunt was dat vrijwillig werken op 21 december: of ze je daartoe konden verplichten als je minuren had, en zo nee, als je dan toch kwam (vrijwillig) of ze dat dan evenzogoed tegen je minuren mochten wegstrepen.
Ik weet ook niet hoe het dit jaar zat, dit jaar heb ik ze inderdaad alleen over die maandag gehoord, maar in voorgaande jaren hadden ze het bij ons wel degelijk over dat minuren in de kerstperiode "bevroren" werden, en dat dat niet werd verrekend met plusuren uit de kerstperiode
  Moderator vrijdag 25 december 2015 @ 12:06:55 #252
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158517329
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 11:35 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik weet ook niet hoe het dit jaar zat, dit jaar heb ik ze inderdaad alleen over die maandag gehoord, maar in voorgaande jaren hadden ze het bij ons wel degelijk over dat minuren in de kerstperiode "bevroren" werden, en dat dat niet werd verrekend met plusuren uit de kerstperiode
Tot twee jaar terug gebeurde dat ook. Afgelopen jaar en dit jaar niet en heeft het alleen betrekking gehad op de 21e.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158519484
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 december 2015 11:18 schreef dud0r het volgende:

[..]

Nee als je verlof hebt moet er gewoon verlof afgeschreven worden.
Tenzij in overleg omdat je verlof bijvoorbeeld op is en je normaal gesproken die uren wel inhaalt.
Er is geen overleg geweest.
Maar mijn verlof was wel op.
Voorbeeld; ik had 48 uur en ik heb 60 uur opgenomen i.o.m. de TL
Hoe dat verder verwerkt wordt is niet overlegd.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_158520082
Maar minuren bevriezen is toch niet eerlijk tegenover de mensen die wel gewerkt hebben voor hun uren?
pi_158520350
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 14:19 schreef Thomas-sama het volgende:
Maar minuren bevriezen is toch niet eerlijk tegenover de mensen die wel gewerkt hebben voor hun uren?
Hoezo niet? Die minuren moesten ze toch alsnog wegwerken? Alleen niet in die 2 weken van de kerstperiode. Mensen met minuren werkten toch ook gewoon hun contracturen nog wel in die periode
pi_158520438
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 14:33 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hoezo niet? Die minuren moesten ze toch alsnog wegwerken? Alleen niet in die 2 weken van de kerstperiode. Mensen met minuren werkten toch ook gewoon hun contracturen nog wel in die periode
O dan begreep ik het verkeerd. Ik dacht bevriezen als in gratis uren. |:(
pi_158594013
is weer eens iets anders dan de 3 cent die de post meer gaat betalen
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)ieuwe-supermarkt-cao
  maandag 28 december 2015 @ 10:19:01 #258
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158594803
Mijn allerlaatste postweek gaat in! Deze week ineens wel veel ingepland en ben niet overal even blij mee (Dinsdag grootste wijk van gebied met 4 folders, woensdag 2 wijken op 2 depots die 4 km van elkaar afliggen). maar het is de laatste week! :D
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158596606
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:19 schreef superkimmi het volgende:
Mijn allerlaatste postweek gaat in! Deze week ineens wel veel ingepland en ben niet overal even blij mee (Dinsdag grootste wijk van gebied met 4 folders, woensdag 2 wijken op 2 depots die 4 km van elkaar afliggen). maar het is de laatste week! :D
Geniet er nog maar even van! :P
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_158596987
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:19 schreef superkimmi het volgende:
Mijn allerlaatste postweek gaat in! Deze week ineens wel veel ingepland en ben niet overal even blij mee (Dinsdag grootste wijk van gebied met 4 folders, woensdag 2 wijken op 2 depots die 4 km van elkaar afliggen). maar het is de laatste week! :D
Nog één week gratis sporten ;) geniet nog even van de buitenlucht!
pi_158597362
Morgen - zeer drukke piekdag - ben ik weer niet ingedeeld, terwijl collega's twee wijken lopen. Zal zelf maar weer voor planner/bezemwagen spelen.

Uitgerekend die ene dag dat er wel iets voor de KNJ geregeld is (dachten we, aan het rooster te zien) is er een wijk blijven staan...
  maandag 28 december 2015 @ 13:55:52 #262
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158599806
Blijkbaar hebben we hier morgen 6 folders. Maar de ah, jumbo en deen staan ook al bij zaterdag. Dus ik hoop maar dat het een foutje is :D
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158603431
Morgen hebben jullie waarschijnlijk een drukke dag of niet?
pi_158603903
Het voelt op dit moment echt haast even alsof ik uberhaupt niet meer bij PostNL werk :P
Zal me benieuwen of ze me deze week wel bellen, of dat ik uiteindelijk zo echt gewoon 2 weken niet werk.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158605976
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Het voelt op dit moment echt haast even alsof ik uberhaupt niet meer bij PostNL werk :P
Zal me benieuwen of ze me deze week wel bellen, of dat ik uiteindelijk zo echt gewoon 2 weken niet werk.
En dat in de drukste tijd van het jaar, wat moet dat nog worden...
(moeten ze niet piepen als ik wat bijsport bij de concurrent)
pi_158610026
Dat begin ik ook meer en meer als een optie te zien ja, voor de concurrent gaan werken ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158610108
Genoeg mensen die bij post nl en de concurrent werken.
In principe bezorgen die dinsdag en vrijdag, als je voor die tijd gesorteerd hebt kan je dat in de ochtend doen en dan door naar de middagwijken vanaf 13.00 uur.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_158611372
De plaatselijke concurrent hier betaalt bijzonder slecht, maar het is altijd nog beter dan niets, als je niks beters te doen hebt ;)
pi_158611523
Inderdaad
Iedere euro is er een
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 29 december 2015 @ 07:56:13 #270
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158626268
Mogguh :)
Iedereen klaar voor het 'waar is mijn kerstkaart nu!?
O die is wel laat gebracht zeg!
Jullie!!......'.
etc...etc... :+

Vorige week had ik iemand die boos opPostNL was omdat een brief uit ik meen Sri Lanka pas een week nadat deze gepost was, werd bezorgd. PostNL is wel traag hoor, zei deze mevrouw.
Ik gaf aan dat ik de PostNLer in SriLanka er op zal aanspreken......
Sarcasme......
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158626862
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 19:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Inderdaad
Iedere euro is er een
Maar vervolgens gaat er weer belasting van af en wordt je ook weer gekort op huur- en zorgtoeslag. En dan hou je er per saldo zo weinig per uur aan over dat je beter ergens zwart kunt gaan schoonmaken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158628130
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En dan hou je er per saldo zo weinig per uur aan over dat je beter ergens zwart kunt gaan schoonmaken.
Helaas heb ik daar geen talent voor ;)
pi_158632592
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:56 schreef Fokker101 het volgende:
Morgen hebben jullie waarschijnlijk een drukke dag of niet?
Ontzettend druk, nog nooit zo'n drukke dag gehad.
Eerlijk gezegd was het ontzettend rustig. Wel 4 stuks hah met lekker niet bij elkaar passende afmetingen. Mooie afsluiter van het hah op dinsdag.
pi_158635005
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar vervolgens gaat er weer belasting van af en wordt je ook weer gekort op huur- en zorgtoeslag. En dan hou je er per saldo zo weinig per uur aan over dat je beter ergens zwart kunt gaan schoonmaken.
Je mag 22000 euro verdienen of zo om huurtoeslag te behouden, ik denk niet dat er veel postbezorgers zijn die daar uberhaupt in de buurt komen, dus die kunnen zonder problemen er nog een baantje bijnemen zonder hun toeslagen te verliezen.
  dinsdag 29 december 2015 @ 14:45:05 #275
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158635084
Uiteindelijk een andere wijk gehad vandaag. Stuk kleiner qua aantal agp. :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158636412
Nou duurt wel lang met onze postbode vandaag zeg. Of kan het nog wel rond dit tijdstip?
pi_158636635
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:25 schreef Fokker101 het volgende:
Nou duurt wel lang met onze postbode vandaag zeg. Of kan het nog wel rond dit tijdstip?
Kan in principe tot 18:00.
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:33:20 #278
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158636758
Morgen wil tc me spreken op het depot. Mag hopen dat het een afscheidsgesprekje is :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158637595
Jeetje, wat was het druk bij ons! Tot 13.40 u. zitten voorbereiden. Toen mocht ik naar huis gaan, maar er zaten nog heel wat voorbereiders die nog lang niet klaar waren! Pfffffffffff......
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_158637647
Hm, hier viel het wel mee, een stuk drukker dan op een normale dinsdag, maar ook meer mensen dus de wijken konden wel op tijd worden afgevoerd
  Moderator dinsdag 29 december 2015 @ 16:10:46 #281
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158638348
Bij ons was het redelijk druk. Boel kerst post nog. En dat zorgt voor zoveel vertraging.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158640235
Bleeh, nog even 5HAH als afsluiting op dinsdag. Waaronder exact dezelfde AH folder die we donderdag ook moesten lopen :')
pi_158640418
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:42 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Je mag 22000 euro verdienen of zo om huurtoeslag te behouden, ik denk niet dat er veel postbezorgers zijn die daar überhaupt in de buurt komen, dus die kunnen zonder problemen er nog een baantje bijnemen zonder hun toeslagen te verliezen.
Dat klopt, maar ik heb het dan ook over het gekort worden op de huurtoeslag, en niet over het volledig wegvallen, dat is het laatste stadium pas. Zodra je met je inkomen boven de 15.000 euro komt (inclusief vakantiegeld), word je al gekort op de huurtoeslag. En die korting loopt harder op dan je extra kunt werken. Op een gegeven moment verdien je 100 euro extra (10 plusuren), daar gaat 33 euro belasting en soc. premies van af, en je huurtoeslag daalt ook nog eens met 50 euro (op jaarbasis), dan hou je EUR 17 over onderaan de streep. Maar daar heb je dan 10 uur voor moeten werken. Dan is dan toch niet de moeite?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158640466
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:10 schreef dud0r het volgende:
Bij ons was het redelijk druk. Boel kerst post nog. En dat zorgt voor zoveel vertraging.
Hier viel het erg mee. En dat terwijl het volgens de prognoses de drukste dag van de KNJ zou worden vandaag. Yeah, right. Ik had 2 bescheiden wijkjes te lopen, in totaal 4 tassen post en 3 hah. (Jumbo, Gamma, AH).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158640542
Er viel toch nog 5,5 uur bij te springen, best veel voor een vrije dag ;)
  dinsdag 29 december 2015 @ 17:09:06 #286
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158640627
Middag :)

Ontzettend druk met gewone post en (veel)kerstpost en 5HAH.
Daarnaast veel VEEL! zet/sorteerfouten. En wederom DIKKE bundels en dit icm HAH.... o|O :|W ~O> |:( :(
En erg druk op de wegen :o En de chauffeur kwam ook nog eens 30 minuten te laat omdat hij moest bijspringen met zetten -O-
Ivm de volume mijn route anders moeten rijden wat icm bovenstaande resulteerde in ruim een uurtje langer over mijn loop te hebben gedaan.
Buiten dat om: geen chagrijnige mensen ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158640681
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:53 schreef KatrienDuck het volgende:
Jeetje, wat was het druk bij ons! Tot 13.40 u. zitten voorbereiden. Toen mocht ik naar huis gaan, maar er zaten nog heel wat voorbereiders die nog lang niet klaar waren! Pfffffffffff......
Arme bezorgers ;( Hier was alles op tijd.
Beetje vreemd verdeeld vandaag, de hoeveelheid post per wijk, er was eigenlijk maar één bezorger met een behoorlijke hoeveelheid post (beide wijken). Nou ja, uiteindelijk heb ik (bezemwagen) het meest gelopen, vond het een lekker dagje ;)
  dinsdag 29 december 2015 @ 17:14:56 #288
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158640809
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:56 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bleeh, nog even 5HAH als afsluiting op dinsdag. Waaronder exact dezelfde AH folder die we donderdag ook moesten lopen :')
Dit ja :')
pi_158641004
H&M zou er vandaag bijzitten, maar die heb ik niet gezien. Morgen wat extra wijken, dus dat kan een lange dag worden als het er dan wel bij zit.
pi_158641834
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:30 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Kan in principe tot 18:00.
en pakjes tot 21.30
  Moderator dinsdag 29 december 2015 @ 17:48:12 #291
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158641922
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:19 schreef Sebastiaan92 het volgende:
H&M zou er vandaag bijzitten, maar die heb ik niet gezien. Morgen wat extra wijken, dus dat kan een lange dag worden als het er dan wel bij zit.
Volgende week dinsdag pas h&m wel Peter Hahn vandaag.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 29 december 2015 @ 17:58:51 #292
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158642233
Zo met 6 hah ben ik blij dat die dinsdag folder naar spotta gaan. Wat een afscheid zeg. Nog erger dat de deen en ah hier zaterdag er ook weer bij zitten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158642490
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:48 schreef dud0r het volgende:

[..]

Volgende week dinsdag pas h&m wel Peter Hahn vandaag.
Oftewel de echte PLOFkip (op de deurmat), kiloknaller :)
pi_158643952
Wat een verschil zeg als ik dat zo lees.
Hier ook nog wel veel kerstkaarten, maar voor de rest was er best weinig post. Was alles bij elkaar één flink volle tas. Normaal op dinsdag makkelijk twee goed gevulde tassen.

Voor morgen hadden ze me vanmorgen gebeld of ik er wat bij kon doen als het nodig was. Prima, geen probleem. Kreeg ik een smsje dat ik een bepaalde wijk erbij moest doen. De zwaarste en moeilijkste wat erbij zit.
Ik zo ongeveer helemaal in paniek, ken de wijk niet, wordt echt nooit door een vrouw gedaan omdat ie zo verdomd zwaar is.
Even rustig geworden, gebeld, blijkt dat admi 2 wijken verwisseld had. Nu lekker een wijkje doen van 1 lange straat en 3 keer rond een grasveld rennen.
pi_158645382
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:56 schreef swimmie86 het volgende:
Wat een verschil zeg als ik dat zo lees.
Hier ook nog wel veel kerstkaarten, maar voor de rest was er best weinig post. Was alles bij elkaar één flink volle tas. Normaal op dinsdag makkelijk twee goed gevulde tassen.

Voor morgen hadden ze me vanmorgen gebeld of ik er wat bij kon doen als het nodig was. Prima, geen probleem. Kreeg ik een smsje dat ik een bepaalde wijk erbij moest doen. De zwaarste en moeilijkste wat erbij zit.
Ik zo ongeveer helemaal in paniek, ken de wijk niet, wordt echt nooit door een vrouw gedaan omdat ie zo verdomd zwaar is.
Even rustig geworden, gebeld, blijkt dat admi 2 wijken verwisseld had. Nu lekker een wijkje doen van 1 lange straat en 3 keer rond een grasveld rennen.
Hebben ze bij jullie serieus wijken die alleen door mannen worden gedaan? Daar heb ik nog nooit van gehoord, dat daar nog nooit mannen over geklaagd hebben dan, iets met emancipatie en dat dat niet alleen moet gelden op het moment dat dat vrouwen goed uitkomt :P
pi_158645798
De die-hards zijn hier toch echt vrouwen, maar dat kan ook aan een mindere assertiviteit liggen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 december 2015 @ 19:54:47 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158646500
pfoe, dit was mij het dagje wel zeg. Wij zijn bijna letterlijk verzopen. Ze hadden te veel mensen vrijgegeven. Tel daar wat zieken bij op en je hebt een recept voor ellende. Zelf nog wel voor twaalven de weg op, maar als je twee stevige lopen moet doen, terwijl je al om 6 uur begonnen bent, dan eindig je in het pikke donker ...

Morgen is het kaartjesdag. Staan nog wat bakjes die vandaag niet meer mee konden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 december 2015 @ 19:55:59 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158646546
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:48 schreef dud0r het volgende:

[..]

Volgende week dinsdag pas h&m wel Peter Hahn vandaag.
Het was kip ik heb je, zo zwaar zijn die dingen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158646607
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:30 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hebben ze bij jullie serieus wijken die alleen door mannen worden gedaan? Daar heb ik nog nooit van gehoord, dat daar nog nooit mannen over geklaagd hebben dan, iets met emancipatie en dat dat niet alleen moet gelden op het moment dat dat vrouwen goed uitkomt :P
1 wijk ja, die word alleen door mannen gedaan. De rest gewoon door beide. Die 2 mannen die hem het vaakst lopen klagen er niet over. Die zijn het natuurlijk ook wel gewend. Maar zij zeggen zelf dat het logisch is dat het niet door een vrouw wordt gedaan.
  dinsdag 29 december 2015 @ 20:04:49 #300
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158646893
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:57 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

1 wijk ja, die word alleen door mannen gedaan. De rest gewoon door beide. Die 2 mannen die hem het vaakst lopen klagen er niet over. Die zijn het natuurlijk ook wel gewend. Maar zij zeggen zelf dat het logisch is dat het niet door een vrouw wordt gedaan.
Mja, kan me niet voorstellen dat ergens in Nederland een wijk bestaat die haast niet te doen is op een daldag.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 december 2015 @ 20:10:26 #301
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158647105
vol
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')