quote:Op donderdag 17 december 2015 19:05 schreef Sarasi het volgende:
Nou. Mijn motor staat in de stalling.
Onderuit geschoven op de ringweg. Combinatie trut prakte 'm er rücksichtslos tussen, ongetwijfeld een remfout en volgens de politie wat olie op de weg. Gelukkig uiteindelijk wel nog zelf naar huis kunnen rijden, met krom stuur en al, waar ik momenteel de gele-hesjes tirade van mijn moeder gedwee onderga. Ik heb last van m'n hoofd en mijn elleboog krijgt straks allemaal mooie kleurtjes maar verder gaat het wel oké met mijzelf.
Motor is er wat minder jofel aan toe. Schaafplekken tot onder de lak op de tank, tellersetbehuizing gebroken en geschaafd, koplamp geschaafd, blok geschaafd en Suzuki plaatje eraf, koppelingskabel en hendelomhulsel geschaafd en het stuur is krom.
Dat wordt dus een duur grapje. Nou hoeft alles niet perfect mooi hersteld op zich en dat scheelt al een hoop, maar dan nog tikt het wel aan. Helm erbij ook nog, die is echt afgeschreven. Dus ik ga van de winter aan het klussen.
Wel nog kunnen genieten van het prachtige weer van vandaag, gelukkig. En de eendtoeter zit er nog op.
http://www.schadezonderdader.nl/checkquote:Op donderdag 17 december 2015 21:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ai, da's klote. Klinkt als ongeveer dezelfde schade als wat de CB had. Gaat aardig in de papieren lopen kan ik je vertellen. Tank en tellerbak zijn dure grappen.
WA+ en/of opzittenden verzekerd? Dan kun je kleding en helm iig claimen namelijk.
Lief dat jullie allemaal meedenken hoor, maar er is bij mij gewoon niemand schuldig. Shit happens, de samenloop van omstandigheden zat gewoon tegen en ik denk dat ik, als ik anders had geremd, misschien wel overeind was gebleven. Of als ik ernaast was gedoken. Of als er geen olie op de weg had gelegen. Of als uitvoegtrut er niet was geweest. Maar goed ik lag nou eenmaal en ik doe er nu toch niks meer aan. Gelukkig weinig schade aan mezelf, relatief weinig schade aan de motor... En ik ben heel blij dat ik vanochtend wijs ende verstandig mijn laptop niet heb meegenomen en mijn kettingslot in de rugzak onder het bagagenetje had zitten.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:09 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
[..]
http://www.schadezonderdader.nl/check
Ai, dat zijn de mindere kanten van het motorrijden! Gelukkig geen ernstige verwondingen, maar ook die schade aan je motor is niet fijn.quote:Op donderdag 17 december 2015 19:05 schreef Sarasi het volgende:
Nou. Mijn motor staat in de stalling.
Onderuit geschoven op de ringweg. Combinatie trut prakte 'm er rücksichtslos tussen, ongetwijfeld een remfout en volgens de politie wat olie op de weg. Gelukkig uiteindelijk wel nog zelf naar huis kunnen rijden, met krom stuur en al, waar ik momenteel de gele-hesjes tirade van mijn moeder gedwee onderga. Ik heb last van m'n hoofd en mijn elleboog krijgt straks allemaal mooie kleurtjes maar verder gaat het wel oké met mijzelf.
Motor is er wat minder jofel aan toe. Schaafplekken tot onder de lak op de tank, tellersetbehuizing gebroken en geschaafd, koplamp geschaafd, blok geschaafd en Suzuki plaatje eraf, koppelingskabel en hendelomhulsel geschaafd en het stuur is krom.
Dat wordt dus een duur grapje. Nou hoeft alles niet perfect mooi hersteld op zich en dat scheelt al een hoop, maar dan nog tikt het wel aan. Helm erbij ook nog, die is echt afgeschreven. Dus ik ga van de winter aan het klussen.
Wel nog kunnen genieten van het prachtige weer van vandaag, gelukkig. En de eendtoeter zit er nog op.
Warmste decemberdag EVAHRR. Ik was na schooltijd ook nog maar even gaan rijden. Het was niet echt heel erg koud in mijn kevlar jeans.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:28 schreef Geelman het volgende:
[..]
Zelf ook nog een stukje gereden, het is echt bizar warm voor de tijd van het jaar!
quote:Het is vandaag in de Bilt niet alleen de warmste 17 december ooit, maar het is zelfs zo dat het maximum van 15,3 graden (gemeten om 12:50 uur) de hoogste temperatuur ooit gemeten in heel december is. Daarmee is het oude decemberrecord van 15,3 graden, dat gemeten werd op 24 december 1977, geëvenaard.
De temperatuur van vandaag is even hoog als het maximum van 17 augustus dit jaar. Het was toen de koudste 17 augustus sinds de start van de metingen met in De Bilt een maximumtemperatuur van 15,2 graden. We kunnen dus stellen dat het vandaag net zo warm is als op een koude zomerdag en net zo warm als een normale aprildag!
Mooi baggerquote:Op donderdag 17 december 2015 19:05 schreef Sarasi het volgende:
Nou. Mijn motor staat in de stalling.
Onderuit geschoven op de ringweg. Combinatie trut prakte 'm er rücksichtslos tussen, ongetwijfeld een remfout en volgens de politie wat olie op de weg. Gelukkig uiteindelijk wel nog zelf naar huis kunnen rijden, met krom stuur en al, waar ik momenteel de gele-hesjes tirade van mijn moeder gedwee onderga. Ik heb last van m'n hoofd en mijn elleboog krijgt straks allemaal mooie kleurtjes maar verder gaat het wel oké met mijzelf.
Motor is er wat minder jofel aan toe. Schaafplekken tot onder de lak op de tank, tellersetbehuizing gebroken en geschaafd, koplamp geschaafd, blok geschaafd en Suzuki plaatje eraf, koppelingskabel en hendelomhulsel geschaafd en het stuur is krom.
Dat wordt dus een duur grapje. Nou hoeft alles niet perfect mooi hersteld op zich en dat scheelt al een hoop, maar dan nog tikt het wel aan. Helm erbij ook nog, die is echt afgeschreven. Dus ik ga van de winter aan het klussen.
Wel nog kunnen genieten van het prachtige weer van vandaag, gelukkig. En de eendtoeter zit er nog op.
Ik heb nog een titaniumkleurig alu stuurtje liggen. Is wel een beetje een hoger model (11cm lift geloof ik). Wat voor brommer is het precies?quote:Op vrijdag 18 december 2015 00:08 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb al een tellersetbehuizing aangeboden gekregen tegen verzendkosten en een stuurtje kost nieuw ook maar 65 euro ofzo, valt allemaal weer mee. Nolan helmen zijn hier bij Motorplaza voor rond de 100 euro te krijgen momenteel (actie) dus daar ga ik eens kijken deze week en dan blijft eigenlijk alleen de tank nog direct over. Mijn moeder heeft voldoende ervaring met polijsten, afplakken en spuiten van auto-onderdelen en die wilde me daar wel mee helpen. Komt gewoon helemaal weer goed!
GS500. Maar na gekloot met stuurtjes van de rijschool was ik echt dolblij met een stuur wat ik zonder polsklachten kon gebruiken dus ik wil eigenlijk zo dicht mogelijk bij OEM blijven. Heb al wat after market dingetjes gezien voor dertig euro. Maar bedankt voor het aanbod!quote:Op vrijdag 18 december 2015 00:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb nog een titaniumkleurig alu stuurtje liggen. Is wel een beetje een hoger model (11cm lift geloof ik). Wat voor brommer is het precies?
Aftermarket stock stuurtjes? Waar haal je die?quote:Op vrijdag 18 december 2015 00:49 schreef Sarasi het volgende:
[..]
GS500. Maar na gekloot met stuurtjes van de rijschool was ik echt dolblij met een stuur wat ik zonder polsklachten kon gebruiken dus ik wil eigenlijk zo dicht mogelijk bij OEM blijven. Heb al wat after market dingetjes gezien voor dertig euro. Maar bedankt voor het aanbod!
Aftermarket zo dicht mogelijk bij OEM stuurtjes.quote:Op vrijdag 18 december 2015 00:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Aftermarket stock stuurtjes? Waar haal je die?
Bron: http://lanesplitter.jalop(...)11?rev=1450464008122[/]quote:In affected motorcycles, both second gear wheel and pinion gears in the transmission may break as a result of extremely high stress and/or improper shifting. This is due to inadequate component strength and stress concentration at the gear teeth bottom land. In addition, the third and fourth wheel gears may be deformed or break as a result of excessive stress caused by hard usage. This is due to inadequate component strength. If gears fail, the transmission could lock up, causing loss of control that could result in a crash with injury or death.
11cm? Is dat niet heel veel?quote:Op vrijdag 18 december 2015 00:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb nog een titaniumkleurig alu stuurtje liggen. Is wel een beetje een hoger model (11cm lift geloof ik). Wat voor brommer is het precies?
Voor de echte FOKker nietquote:
Kweenie, volgens mij is 7 standaard. Tis ook niet bepaald een ape hanger, en hoeveel mensen rijden er niet met risers? Was eigenlijk bedoeld voor op de GTR,quote:
Ik bedoelde er meer mee dat ik geen 100+ pk fiets hoef!quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:40 schreef Erasmo het volgende:
'Maar' een 80pk zegt ie. Zelfs met mijn vliegende baksteen waar nog maar 50 paardjes huizen ben je al op invoegsnelheden voor je invoegsnelheden kan zeggen.
Dan heb ik niks gezegdquote:Op zaterdag 19 december 2015 16:42 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik bedoelde er meer mee dat ik geen 100+ pk fiets hoef!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |