abonnement Unibet Coolblue
pi_157825847
quote:
Turkije schiet Russisch gevechtsvliegtuig neer bij grens met Syrië

Boven de Turkse grens met Syrië is een Russisch gevechtsvliegtuig uit de lucht geschoten. Het toestel is door Turkije neergehaald.
Dat bevestigen zowel de Turkse president Erdogan als het Russische ministerie van Defensie.

Een Turkse militaire functionaris zei dat het toestel is gewaarschuwd voordat Turkse F-16's het neerhaalden.

Op de Turkse televisiezender Habertürk TV waren beelden te zien van hoe het brandende toestel neerstortte.

Volgens AP is het vliegtuig op Syrisch grondgebied neergestort. Turkse media melden dat twee piloten zichzelf met een schietstoel uit het sneldalende vliegtuig schoten.

Het toestel kwam neer bij het dorp Yamadi, ongeveer veertig kilometer van de Syrische havenstad Latakia. Latakia is onder meer de basis van de Russische gevechtsvliegtuigen die de Syrische strijdkrachten in de burgeroorlog bijstaan. De Russische gevechtsvliegtuigen die in Syrië worden ingezet zouden herkenbaar zijn.

Luchtruim
De Turkse regering liet op 17 oktober dit jaar nog weten dat het er niet voor terugdeinst om vliegtuigen neer te schieten die het luchtruim van het land schenden. In diezelfde maand haalden Turkse straaljagers al een drone uit de lucht bij de grens met Syrië.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:
..[..]Het Russische Ministerie van Defensie zegt dat het kan bewijzen dat het neergeschoten toestel zich niet in Turks, maar Syrisch luchtruim bevond gedurende de gehele vlucht, zo meldt Sky News [...lees updates in bron].
bron

Volgens een gelekte brief (dank u WikiLeaks) zat het vliegtuig ongeveer 17 seconden in het Turkse luchtruim:



Game om ^O^ .
pi_157825868
quote:
hahaha zo waar _O_
pi_157825886
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 23:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hij zou maar morgen een hartstilstand krijgen. Dan is iedereen in opperste staat van verwarring. al het gezanik voor niks :D
Het gaat Rusland niet zo zeer om Assad als persoon, maar om het staatsapparaat in Syrie en het Syrische leger. Ze willen vooral geen scenario, zoals in Irak en Libie. Dat de staat min of meer ontbonden is en de wapens in handen komen van terroristen (in dit geval ISIS). Kortom, Putin voorziet een scenario waarbij Obama net zo apatisch als nu Assad omkegeld met de rebellen en wat NAVO luchtsteun en er vervolgens anarchie uitbreekt en er weer een gefaalde staat bij is in de wereld.

Dat en de steun die het westen geeft aan Jihadisten is bij hem in het verkeerde keelgat geschoten. Die man loopt al lang op het wereldtoneel rond. Je mag hem wat geopolitiek best serieus nemen, ondanks dat falende gebeuren in Oekraine.
pi_157825889
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 23:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij vindt het normaal dat de vreedzame demonstraties met die mate van geweld werden neergeslagen?
Erdogan zou de niet hebben gedaan? die blaast demonstranten gewoon op en geeft ISIS de schuld.

Frankrijk ging meteen ISIS bombaderen, maar wat deed turkije na de "ISIS" bomaanslagen?

:z

ISIS olie inkomsten en wapen handel gaan via Turkije, dus ze doen goede zaken.
ISIS heeft niks aan olie als ze die niet kunnen verkopen.
pi_157825924
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 23:58 schreef Mytho het volgende:

[..]

Erdogan zou de niet hebben gedaan? die blaast demonstranten gewoon op en geeft ISIS de schuld.

Frankrijk ging meteen ISIS bombaderen, maar wat deed turkije na de "ISIS" bomaanslagen?

:z

ISIS olie inkomsten en wapen handel gaan via Turkije, dus ze doen goede zaken.
ISIS heeft niks aan olie als ze die niet kunnen verkopen.
Waar geef ik precies aan fan te zijn van Erdogan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157825938
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 23:46 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Het geeft aan dat hij geen argumenten hebt :W
Het geeft vooral aan dat het feit dat Poetin met ruime meerderheid is herkozen, geen argument is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157825957
En Mortaxx, dat jij de demonstranten in je reactie half wegzet als 'fascistische horden', geeft wel aan hoe eenzijdig jouw visie is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157825990
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:01 schreef KoosVogels het volgende:
En Mortaxx, dat jij de demonstranten in je reactie half wegzet als 'fascistische horden', geeft wel aan hoe eenzijdig jouw visie is.
Dat zeg ik helemaal niet _O-
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_157826000
Volgens mij is er geen goede partij meer. Snap ook niet zo goed de verontwaardiging dat Putin ook mee doet.
pi_157826010
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:04 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens mij is er geen goede partij meer. Snap ook niet zo goed de verontwaardiging dat Putin ook mee doet.
Dit vooral. Het is één grote teringzooi.
pi_157826014
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 23:58 schreef Mytho het volgende:

[..]

Erdogan zou de niet hebben gedaan? die blaast demonstranten gewoon op en geeft ISIS de schuld.

Frankrijk ging meteen ISIS bombaderen, maar wat deed turkije na de "ISIS" bomaanslagen?

:z

ISIS olie inkomsten en wapen handel gaan via Turkije, dus ze doen goede zaken.
ISIS heeft niks aan olie als ze die niet kunnen verkopen.
Zijn eigen zoon wordt ervan beschuldigd in die handel te zitten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_157826067
quote:
2s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:05 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Zijn eigen zoon wordt ervan beschuldigd in die handel te zitten
Eigenlijk moet die Alberto Stegeman nu een aflevering maken, dat hij met een pruik op in de schimmige wereld van IS-olie duikt. En de kopers van die olie ontmaskert _O_
pi_157826080
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Eigenlijk moet die Alberto Stegeman nu een aflevering maken, dat hij met een pruik op in de schimmige wereld van IS-olie duikt. En de kopers van die olie ontmaskert _O_
"Dat dit kan in Syrië. Ongelofelijk. Ik loop hier zo zonder pasje deze oliehandel binnen" :')
pi_157826096
Vast al gepost... :P

pi_157826103
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:10 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

"Dat dit kan in Syrië. Ongelofelijk. Ik loop hier zo zonder pasje deze oliehandel binnen" :')
Het zou een boost zijn voor zijn carriere. Maar serieus, het is toch niet onmogelijk om te ontrafelen welke partijen die olie nou afnemen?
pi_157826114
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vast al gepost... :P

[ afbeelding ]
Het toverde zowaar een glimlach op mijn norse gezicht
pi_157826133
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het zou een boost zijn voor zijn carriere. Maar serieus, het is toch niet onmogelijk om te ontrafelen welke partijen die olie nou afnemen?
Dat zijn Turkije en Assad
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_157826146
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:13 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat zijn Turkije en Assad
Zijn daar ook concrete bewijzen van?
pi_157826194
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Eigenlijk moet die Alberto Stegeman nu een aflevering maken, dat hij met een pruik op in de schimmige wereld van IS-olie duikt. En de kopers van die olie ontmaskert _O_
Dat hebben een aantal Turken al geprobeerd bij Erdogan en zijn zoon Bilal. De tape waarin beide bespreken hoe ze het beste zoveel mogelijk geld konden verduisteren leidde er echter toe dat die rechters en iedereen en zijn moeder die met die tape in verband konden worden gebracht jarenlang de gevangenis in gingen, omdat ze 'staatsondermijnende terroristen' zouden zijn.

Denk niet dat Alberto veel uit kan richten in zo'n regime :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157826247
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:14 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zijn daar ook concrete bewijzen van?
Ik heb de satellietbeelden niet maar we moeten er maar van uit gaan dat dit geen verzinsels zijn
http://mobile.nytimes.com(...)nce-from-turkey.html?
http://www.theguardian.co(...)y-lines-erdogan-isis
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_157826255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat hebben een aantal Turken al geprobeerd bij Erdogan en zijn zoon Bilal. De tape waarin beide bespreken hoe ze het beste zoveel mogelijk geld konden verduisteren leidde er echter toe dat die rechters en iedereen en zijn moeder die met die tape in verband konden worden gebracht jarenlang de gevangenis in gingen, omdat ze 'staatsondermijnende terroristen' zouden zijn.

Denk niet dat Alberto veel uit kan richten in zo'n regime :')
Ok, nuttige info, waarvoor dank. Verbijsterend dat zelfs Alberto zulke zaken waarschijnlijk niet voor elkaar kan krijgen.
pi_157826291
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:20 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ik heb de satellietbeelden niet maar we moeten er maar van uit gaan dat dit geen verzinsels zijn
http://mobile.nytimes.com(...)nce-from-turkey.html?
http://www.theguardian.co(...)y-lines-erdogan-isis
Ook dank ^O^ En wat is de wereld toch eigenlijk ziek :N
pi_157826534
pi_157826690
De wereld is ziek als je het mij vraagt. Als we in oorlog zijn met IS, dan ga je er op zijn minst van uit dat Rusland een bondgenoot is. Als Rusland vervolgens een luttele 10 seconden over Turkije heen vliegt, omdat het in oorlog is met IS in Syrië, dan ga je hem toch niet meteen neerhalen. dat begrijp ik dus echt niet. En dan staat de NAVO ineens totaal achter Turkije, het zijn daar ook allemaal stelletje achterlijken zeg. Ik zou op zijn minst Turkije op zijn vingers tikken als ik NAVO was. We hebben namelijk Rusland harder nodig dan ooit, Of wil Turkije de oorlog tegen IS alleen gaan financieren.
pi_157826728
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:54 schreef MakkieR het volgende:
De wereld is ziek als je het mij vraagt. Als we in oorlog zijn met IS, dan ga je er op zijn minst van uit dat Rusland een bondgenoot is. Als Rusland vervolgens een luttele 10 seconden over Turkije heen vliegt, omdat het in oorlog is met IS in Syrië, dan ga je hem toch niet meteen neerhalen. dat begrijp ik dus echt niet. En dan staat de NAVO ineens totaal achter Turkije, het zijn daar ook allemaal stelletje achterlijken zeg. Ik zou op zijn minst Turkije op zijn vingers tikken als ik NAVO was. We hebben namelijk Rusland harder nodig dan ooit, Of wil Turkije de oorlog tegen IS alleen gaan financieren.
En dat er dan nog kans is dat Turkije IS gewoon steunt. Weet niet of dat BNW-taal is, maar het zou me allemaal niets verbazen in deze wereld :').
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')