abonnement Unibet Coolblue
pi_157796255
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:51 schreef management.consulted het volgende:

[..]

Verbazingwekkend genoeg heeft een aanzienlijk deel van de rechtenstudenten amper interesse in maatschappelijke kwesties, iets dat bij een willekeurige bètastudie niet zo vreemd is maar bij Rechten vind ik een dergelijk houding toch ietwat merkwaardig.
Ik herken dat beeld absoluut niet. In de bachelors die ik deed zat ik al met studenten die in de regel zeer maatschappelijk betrokken waren en in mijn master is er niemand meer over die dat niet is.
pi_157799209
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:51 schreef management.consulted het volgende:

[..]

Verbazingwekkend genoeg heeft een aanzienlijk deel van de rechtenstudenten amper interesse in maatschappelijke kwesties, iets dat bij een willekeurige bètastudie niet zo vreemd is maar bij Rechten vind ik een dergelijk houding toch ietwat merkwaardig.
wow, kan je trolpoging nog overduidelijker?
pi_157799789
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik herken dat beeld absoluut niet. In de bachelors die ik deed zat ik al met studenten die in de regel zeer maatschappelijk betrokken waren en in mijn master is er niemand meer over die dat niet is.
Het merendeel is dat ook wel in meer of mindere mate maar ik kwam ook geregeld mensen tegen die met opmerkingen kwamen in de trant van 'geen zin in staatsrecht, wat boeit mij dat politieke gedoe nou' of 'ik weet nog niet wat ik ga stemmen, ik stem waarschijnlijk wel links maar niet extreem ofzo' en ook de algemene ontwikkeling is niet altijd wat je ervan zou verwachten aangezien er een keer zelfs iemand vroeg wat interpunctie is..

Het meest opvallende is wellicht nog wel de onwetendheid van veel rechtenstudenten aan het begin van de opleiding, ze lijken allemaal advocaat te willen worden omdat ze denken daar rijk mee te worden en voor velen lijkt strafrecht aan het begin van de opleiding het enige rechtsgebied dat er toe doet en nog vele andere misvattingen.

Het hierbovengenoende geldt bovendien ook voor veel economiestudenten die die opleiding kozen om 'manager te worden bij ABN ofzo' om dezelfde redenen als dat veel rechtenstudenten advocaat willen worden.
pi_157799840
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:24 schreef management.consulted het volgende:

[..]

Het merendeel is dat ook wel in meer of mindere mate maar ik kwam ook geregeld mensen tegen die met opmerkingen kwamen in de trant van 'geen zin in staatsrecht, wat boeit mij dat politieke gedoe nou' of 'ik weet nog niet wat ik ga stemmen, ik stem waarschijnlijk wel links maar niet extreem ofzo' en ook de algemene ontwikkeling is niet altijd wat je ervan zou verwachten aangezien er een keer zelfs iemand vroeg wat interpunctie is..

Het meest opvallende is wellicht nog wel de onwetendheid van veel rechtenstudenten aan het begin van de opleiding, ze lijken allemaal advocaat te willen worden omdat ze denken daar rijk mee te worden en voor velen lijkt strafrecht aan het begin van de opleiding het enige rechtsgebied dat er toe doet en nog vele andere misvattingen.

Het hierbovengenoende geldt bovendien ook voor veel economiestudenten die die opleiding kozen om 'manager te worden bij ABN ofzo' om dezelfde redenen als dat veel rechtenstudenten advocaat willen worden.
Verrassend, er loopt een ongeïnteresseerde minderheid rond. Surprise surprise.
pi_157799877
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Verrassend, er loopt een ongeïnteresseerde minderheid rond. Surprise surprise.
En 90% van de eerstejaars rechtenstudenten is rechten gaan doen vanwege Suits, uhuh _O-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157799916
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Verrassend, er loopt een ongeïnteresseerde minderheid rond. Surprise surprise.
Komop, je kunt toch niet ontkennen dat het aandeel van dergelijke studenten bij rechten en economie relatief hoog ligt terwijl het bij uitstek opleidingen zijn waarbij enige maatschappelijke betrokkenheid een grote pre is.
pi_157799968
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:28 schreef management.consulted het volgende:

[..]

Komop, je kunt toch niet ontkennen dat het aandeel van dergelijke studenten bij rechten en economie relatief hoog ligt terwijl het bij uitstek opleidingen zijn waarbij enige maatschappelijke betrokkenheid een grote pre is.
Ik zeg je net nog dat ik dat beeld niet herken. Over economie kan ik al helemaal niets zinnigs melden.
pi_157800031
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:27 schreef Blistering het volgende:

[..]

En 90% van de eerstejaars rechtenstudenten is rechten gaan doen vanwege Suits, uhuh _O-
quote:
Over de keus voor rechten heb ik niet heel lang nagedacht, ik ben er gewoon ingedoken. Misschien ben ik wel op het idee gekomen om rechten te gaan studeren door de tv-serie Suits, hoewel die serie natuurlijk weinig met de realiteit te maken heeft.
- honoursstudent aan de UvA (geen grap :D)

[ Bericht 0% gewijzigd door management.consulted op 24-11-2015 22:43:40 ]
pi_157800052
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:32 schreef management.consulted het volgende:

[..]

[..]

- honourstudent aan de UvA (geen grap :D)
Ja dus? :') Lekker boeiend zeg. Ik heb rechten ook zonder veel onderbouwing gekozen en ik had geen flauw idee wat ik wilde gaan studeren.

Sowieso, dat idiote bepalen waarom anderen wel of niet iets mogen studeren... Laat iedereen lekker zijn eigen motivaties en redenen hebben en reken ze af op de inhoud in plaats van dit soort triviale randzaken. Als deze gast honoursstudent is is hij beter in zijn studie dan zo'n 95% van de studenten die misschien wel véél betere redenen hadden om rechten te gaan studeren.
pi_157800288
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja dus? :') Lekker boeiend zeg. Ik heb rechten ook zonder veel onderbouwing gekozen en ik had geen flauw idee wat ik wilde gaan studeren.
Oh ik bedoelde er verder niets mee maar ik proefde wat sarcasme in Blistering's post en moest meteen daaraan denken want ik vond het toch wel enigszins opvallend dat een student die zelfs meedoet aan het honours programme op het idee kwam door Suits en er zijn er waarschijnlijk nog een heleboel meer die door dergelijke series aan een opleiding Rechten zijn begonnen, geen waardeoordeel verder.
pi_157800305
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:40 schreef management.consulted het volgende:

[..]

Oh ik bedoelde er verder niets mee maar ik proefde wat sarcasme in Blistering's post en moest meteen daaraan denken want ik vond het toch wel enigszins opvallend dat een student die zelfs meedoet aan het honours programme op het idee kwam door Suits en er zijn er waarschijnlijk nog een heleboel meer die door dergelijke series aan een opleiding Rechten zijn begonnen, geen waardeoordeel verder.
Ik sprak laatst een advocaat die zijn vak had gekozen dankzij Robin Hood. Nogmaals: lekker boeiend zeg.

En als je ergens geen waardeoordeel aan wil verbinden moet je er niet (geen grap :D) achter zetten. _O-
pi_157800482
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik sprak laatst een advocaat die zijn vak had gekozen dankzij Robin Hood. Nogmaals: lekker boeiend zeg.

En als je ergens geen waardeoordeel aan wil verbinden moet je er niet (geen grap :D) achter zetten. _O-
Dat zette ik er achter omdat ik het zelf wel grappig vond toen ik het las maar me kan voorstellen dat het ietwat ongeloofwaardig is, :D ik bedoelde er oprecht niet iets anders mee, excuses als het offensive voor je was.

Wat dat Robin Hoodverhaal betreft: kun je daar meer over vertellen? :P
pi_157800724
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:48 schreef management.consulted het volgende:

[..]

Wat dat Robin Hoodverhaal betreft: kun je daar meer over vertellen? :P
Vast iets doen voor de sociaal zwakkeren tegen het onrecht die ze moeten ondervinden?
mag het weten
pi_157800894
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Vast iets doen voor de sociaal zwakkeren tegen het onrecht die ze moeten ondervinden?
Klinkt logisch inderdaad nu je het zegt.
pi_157801201
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Vast iets doen voor de sociaal zwakkeren tegen het onrecht die ze moeten ondervinden?
Hehe Joosie. Ik heb eindelijk antwoord terug van de studieadviseur. Ze hebben het besproken in de examencommissie en ze hebben besloten dat het al jaren fout staat op Ocasys :') x 10^99 (dat is raar, want Mahar zei dat het bij hem wel kon) en dat iedereen gewoon apart moet doen.
Lama dan. :z
pi_157801239
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:17 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hehe Joosie. Ik heb eindelijk antwoord terug van de studieadviseur. Ze hebben het besproken in de examencommissie en ze hebben besloten dat het al jaren fout staat op Ocasys :') x 10^99 (dat is raar, want Mahar zei dat het bij hem wel kon) en dat iedereen gewoon apart moet doen.
Lama dan. :z
Jadiejadiejadieja.. say whut? :')

Dan niet jonguh! :{w
mag het weten
pi_157810298
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:31 schreef Ryon het volgende:
Quote want: UvA'er
Heb je ooit gehoord van het European Lawyer Programme en zo ja, is het echt zo spectaculair als het klinkt?
pi_157810608
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:17 schreef management.consulted het volgende:

[..]

Heb je ooit gehoord van het European Lawyer Programme en zo ja, is het echt zo spectaculair als het klinkt?
Nee en nee.
pi_157810784
Vandaag iets geleerd over precariobelasting. :7

Had er echt nooit van gehoord :')
pi_157812184
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:40 schreef Etsu het volgende:
Vandaag iets geleerd over precariobelasting. :7

Had er echt nooit van gehoord :')
Het houdt de fiscaliteit al maanden in z'n greep
pi_157812456
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:39 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Het houdt de fiscaliteit al maanden in z'n greep
Mij nu ook.
pi_157812961
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:08 schreef Yreal het volgende:

wow, kan je trolpoging nog overduidelijker?
Doe eens rustig. Hij kaart alleen iets aan op een hele open manier zonder vooroordelen m.i.
pi_157815214
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

wow, kan je trolpoging nog overduidelijker?
Zie je post nu pas maar dat was een serieuze post. En nu ik je toch quote: wat vind jij van dat European Lawyer Programme van de UvA?
  woensdag 25 november 2015 @ 18:21:14 #249
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157815705
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2015 17:54 schreef management.consulted het volgende:

[..]

Zie je post nu pas maar dat was een serieuze post. En nu ik je toch quote: wat vind jij van dat European Lawyer Programme van de UvA?
Als een P en rechtsgeschiedenis een onderdeel van het program vormen weet ik het antwoord.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157816031
quote:
15s.gif Op woensdag 25 november 2015 18:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Als een P en rechtsgeschiedenis een onderdeel van het program vormen weet ik het antwoord.
_O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')