Absoluut waar. Maar met een modaal salaris moet je überhaupt geen dikke auto willen rijden. Een doorsnee 1800'je moet dan eigenlijk al genoeg zijn. Alles daarboven wordt al gauw duur.quote:Op vrijdag 18 december 2015 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zo'n ding moet je ook niet willen combineren met een modaal salaris.
Zou mijn accountant zeggen.
Echt waar joh? Zouden die mensen niet zeggen dat BMW misschien niet eens meer zou bestaan als ze geen rare, kleine autootjes (lees: Isetta) gemaakt hadden? Of ken je de geschiedenis van het bedrijf toch niet zo goed?quote:Op vrijdag 18 december 2015 02:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
Maarja, dit krijg je als geld belangrijker is als de oorsprong van je bedrijf.
En alleen de echte liefhebbers zullen mensen zoals mij begrijpen.
Een Isetta is een bizonder ding en een i3 is een electrisch aangedreven truttenschudder. Een karakterloze doos op wielen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:00 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik ga dr niet op in
Gaan jullie maar allemaal i3 rijden
Ja ik heb een 1.6 HDI en het ding loopt als een naaimachine 1 op 20 ruim bij normaal gebruik. Ik vind m snel genoeg voor 98% van dat ik erom vraag.quote:Op vrijdag 18 december 2015 19:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Absoluut waar. Maar met een modaal salaris moet je überhaupt geen dikke auto willen rijden. Een doorsnee 1800'je moet dan eigenlijk al genoeg zijn. Alles daarboven wordt al gauw duur.
Is het ook. Meer power is altijd leuker, maar is het ook verantwoord? Ik heb een tijdje zitten gluren naar een 330d als opvolger voor de huidige automobiel, maar zeer waarschijnlijk wordt het toch 'gewoon' een 320d. Chipje naar 200pk en je komt eigenlijk niets tekort. Zo'n zespitter is natuurlijk heerlijk, maar qua onderhoud en verbruik betekent dat als je km's maakt dat zo'n zespitter maandelijks zomaar honderd tot tweehonderd euro duurder is. Da's toch serieus geld.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik heb een 1.6 HDI en het ding loopt als een naaimachine 1 op 20 ruim bij normaal gebruik. Ik vind m snel genoeg voor 98% van dat ik erom vraag.
Ik rij gewoon wat langer in een wat oudere en iets dikkere uitvoering. Heb je minder last van de afschrijving en als er een keer iets duurders kapot gaat kan je die reparatie weer terug verdienen in de jaren dat er weinig kapot gaat. Hopelijk.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Is het ook. Meer power is altijd leuker, maar is het ook verantwoord? Ik heb een tijdje zitten gluren naar een 330d als opvolger voor de huidige automobiel, maar zeer waarschijnlijk wordt het toch 'gewoon' een 320d. Chipje naar 200pk en je komt eigenlijk niets tekort. Zo'n zespitter is natuurlijk heerlijk, maar qua onderhoud en verbruik betekent dat als je km's maakt dat zo'n zespitter maandelijks zomaar honderd tot tweehonderd euro duurder is. Da's toch serieus geld.
Een M of een AMG is dan dus al helemaal niet te doen Die moet je alleen kopen als je veel zwart werkt of geld zat hebt.
Je laat je mooi kennen. Over de historie van BMW beginnen, maar niet weten dat er meer M-modellen dan ooit zijn en dat BMW ooit de Isetta gemaakt heeft En niet weten dat de i3 sneller is dan menig 3-serie en zéér goed rijdt. Je hebt er duidelijk nog nooit in gereden en beoordeelt de auto enkel op zijn extravagante uiterlijk wat jij blijkbaar niet mooi vindt. Andere redenen zijn er namelijk niet om zo'n afkeer tegen deze auto te hebben.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:00 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik ga dr niet op in
Gaan jullie maar allemaal i3 rijden
Maar goed, gelukkig is de 2-serie Active Tourer wél een geweldige auto. De zijdezachte 3-cilinder maakt het een ware krachtpatser, ongeëvenaarde haarscherpe voorwielaandrijving en het super uitdagende uiterlijk maken het een ware topper.quote:Ook de i3 is een echte BMW en rijdt dus geweldig.
We zijn al heel wat elektrische auto’s gewend en tóch was het even schrikken, toen we het ‘gas’pedaal van de BMW I3 in de Exclusive Parking van Schiphol vol intrapten. De befaamde lineaire acceleratie van elektrische auto’s lijkt hier wel in het kwadraat aanwezig, zo spúit de i3 uit de startblokken, hetgeen op de fraai geverfde en dus spekgladde vloer van die luxe-parkeergarage even tot een flink rubbergegil leidde, maar niét tot verlies van grip.
De wegligging, zo bleek ook de rest van de dag, van de i3 is namelijk zó goed, dat zelfs de iel lijkende speciale (want erg spaarzame) Bridgestones in de maat 155/70 R 19 aan het wegdek lijken te kleven als duimdrop.
Ik kom met 163 pk in een diesel nu al helemaal niets te kort. De 8-traps automaat van BMW schakelt zó fijn dat deze altijd paraat staat. Serieus nog nooit het gevoel gehad ook maar iets te kort te komen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Is het ook. Meer power is altijd leuker, maar is het ook verantwoord? Ik heb een tijdje zitten gluren naar een 330d als opvolger voor de huidige automobiel, maar zeer waarschijnlijk wordt het toch 'gewoon' een 320d. Chipje naar 200pk en je komt eigenlijk niets tekort. Zo'n zespitter is natuurlijk heerlijk, maar qua onderhoud en verbruik betekent dat als je km's maakt dat zo'n zespitter maandelijks zomaar honderd tot tweehonderd euro duurder is. Da's toch serieus geld.
Een M of een AMG is dan dus al helemaal niet te doen Die moet je alleen kopen als je veel zwart werkt of geld zat hebt.
Daar zit ook zeker wat in. Maar dat moet je inderdaad wel kunnen. Als je het leuk vindt om regelmatig te wisselen kan het wel een dure hobby worden als je net een paar keer pech hebt met je aankopen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik rij gewoon wat langer in een wat oudere en iets dikkere uitvoering. Heb je minder last van de afschrijving en als er een keer iets duurders kapot gaat kan je die reparatie weer terug verdienen in de jaren dat er weinig kapot gaat. Hopelijk.
Je moet dan alleen niet iedere twee jaar iets 'nieuws' willen/ rust in je donder hebben. Huidige 330i heb ik sinds 2006 en heb ik tot nu toe 220K redelijk prettige kms. in doorgebracht.
Je hebt 100% gelijk.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik kom met 163 pk in een diesel nu al helemaal niets te kort. De 8-traps automaat van BMW schakelt zó fijn dat deze altijd paraat staat. Serieus nog nooit het gevoel gehad ook maar iets te kort te komen.
Je hebt 100% gelijk.quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je hebt 100% gelijk.
Tot je een uurtje in een zelfde auto met 263 of 363 PK hebt gereden.
Ik heb een vergelijkbare auto met 279 pk in de garage staan. Maar dat verandert mijn mening toch echt niet.quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je hebt 100% gelijk.
Tot je een uurtje in een zelfde auto met 263 of 363 PK hebt gereden.
Mm ja die 100pk extra gebruik je toch alleen bij een dragrace voor het stoplicht of op de autobahn in Duitsland.quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb een vergelijkbare auto met 279 pk in de garage staan. Maar dat verandert mijn mening toch echt niet.
Vreemd. Heb je dit jaar al iets van je eigen risico verbruikt?quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb een vergelijkbare auto met 279 pk in de garage staan. Maar dat verandert mijn mening toch echt niet.
hehequote:Op vrijdag 18 december 2015 21:28 schreef Hyperdude het volgende:
jaar al iets van je eigen risico verbruikt?
Dan zou ik nog snel even tussen kerst en ON een spec
Haaaaaquote:Op vrijdag 18 december 2015 20:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je laat je mooi kennen. Over de historie van BMW beginnen, maar niet weten dat er meer M-modellen dan ooit zijn en dat BMW ooit de Isetta gemaakt heeft En niet weten dat de i3 sneller is dan menig 3-serie en zéér goed rijdt. Je hebt er duidelijk nog nooit in gereden en beoordeelt de auto enkel op zijn extravagante uiterlijk wat jij blijkbaar niet mooi vindt. Andere redenen zijn er namelijk niet om zo'n afkeer tegen deze auto te hebben.
Lees anders eens een review:
http://www.autovandaag.nl(...)-i3-is-een-chte-bmw/
[..]
Maar goed, gelukkig is de 2-serie Active Tourer wél een geweldige auto. De zijdezachte 3-cilinder maakt het een ware krachtpatser, ongeëvenaarde haarscherpe voorwielaandrijving en het super uitdagende uiterlijk maken het een ware topper.
Nee hoor, ik schrijf geen reviews over auto's.quote:Op vrijdag 18 december 2015 22:16 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Haaaaa
Jij hebt zeker ook die review over die i3 geschreven
Of bij een heerlijke tussensprint, of gewoon, omdat het kan. 250+pk is gewoon heerlijk om te hebben. Maar 98% van de tijd gebruik je het inderdaad niet, en de vraag is of het je de meerprijs waard is, voor die 2%.quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mm ja die 100pk extra gebruik je toch alleen bij een dragrace voor het stoplicht of op de autobahn in Duitsland.
Ey niet haten op mijn 218d vriendquote:Op vrijdag 18 december 2015 20:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je laat je mooi kennen. Over de historie van BMW beginnen, maar niet weten dat er meer M-modellen dan ooit zijn en dat BMW ooit de Isetta gemaakt heeft En niet weten dat de i3 sneller is dan menig 3-serie en zéér goed rijdt. Je hebt er duidelijk nog nooit in gereden en beoordeelt de auto enkel op zijn extravagante uiterlijk wat jij blijkbaar niet mooi vindt. Andere redenen zijn er namelijk niet om zo'n afkeer tegen deze auto te hebben.
Lees anders eens een review:
http://www.autovandaag.nl(...)-i3-is-een-chte-bmw/
[..]
Maar goed, gelukkig is de 2-serie Active Tourer wél een geweldige auto. De zijdezachte 3-cilinder maakt het een ware krachtpatser, ongeëvenaarde haarscherpe voorwielaandrijving en het super uitdagende uiterlijk maken het een ware topper.
Die heeft toch geen 3-cilinder? Daarnaast is die Coupe best een fraaie wagen. Ga er gemakshalve even vanuit dat je die hebt, en niet zo'n afzichtelijke Active Tourerquote:Op zaterdag 19 december 2015 10:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ey niet haten op mijn 218d vriend
You wishquote:Op zondag 20 december 2015 13:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die heeft toch geen 3-cilinder? Daarnaast is die Coupe best een fraaie wagen. Ga er gemakshalve even vanuit dat je die hebt, en niet zo'n afzichtelijke Active Tourer
Precies mijn gedachte. Ik vind hem er verschrikkelijk uitzien en het rijd nog slechter...quote:Op zondag 20 december 2015 19:58 schreef Andyy het volgende:
Die i3 is kut man met z'n fietsbanden rondom. En z'n gaspedaal die hard afremt. En z'n bagger remmen.
Alleen het volledig koppel vanuit stilstand is leuk tot 30 km/h, daarboven is er niks meer aan
In vergelijking met wat rijdt de i3 slecht? We kunnen hem met een 7-serie of een Aygo vergelijken. Zal ik het zo vragen: welke concurrenten rijden beter?quote:Op zondag 20 december 2015 22:01 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte. Ik vind hem er verschrikkelijk uitzien en het rijd nog slechter...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |