Maar wat is de vraag nu precies dan? Volgens mij is er verder niks speciaals aan, daar waar je normaal de straat neerzet schrijf je nu PO BOXquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:53 schreef MotherFoker het volgende:
Even een vraagje, ik wil een pakket naar Amerika opsturen, alleen ze gebruiken een PO box en ik voel me zo dom als ik niet weet hoe ik het moet opschrijven namelijk.
Wat voor sticker? Een door die nieuwe bewoners erop geplakte sticker of zo? Het is toch niet aan postnl om contact op te nemen met de makro als die hun adressenbestand niet aanpassen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 16:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag.
Veel post, op sommige plekken vreselijk gesorteerd.
Het is dat ik weet dat er op die adressen altijd wel post is.
B.v.: nr.2 nr 4 (2stuks) en daar achter zit een deel nr.3.
'Leuk' voor in een loop-straatje maar niet in een buitenwijk.
Ik vraag mij af, omdat dit op meerdere buitenadressen voor kwam, het wel per ongeluk ging.
Ook 2 gele kaarten aangetroffen met daarachter ongesorteerde post.
Overigens op 2 adressen waar de MAKRO komt dat die mensen deze al heel lang terugsturen omdat het om vorige bewoners gaat.
Daarna werd ik er op aangesproken,dus deze nu al 4 weken! (de laatste keer er met grote letters bij gezet: LEZEN WAT ER OP DE STICKER STAT!)gestickerd en nog steeds komt die.
Nu ene fotootje van maken en naar TC sturen. Mag die het intern met de MAKRO slaperts gaan oplossen, want dit kost PostNL tijd en geld, dus...
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wat voor sticker? Een door die nieuwe bewoners erop geplakte sticker of zo? Het is toch niet aan postnl om contact op te nemen met de makro als die hun adressenbestand niet aanpassen?
dat zal waarschijnlijk wel ja, maar dan nog lijkt het me raar als postnl contact zou moeten opnemen met de makro, het moet toch genoeg zijn als de boel gewoon retour wordt gestuurd, als makro er dan verder niks mee doet ligt dat verder niet aan postnl.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Makro is erg traag in het aanpassen van de adresgegevens ...quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Nou, maar als die na zo'n lange tijd hun adressenbestand niet aanpassen en buiten mijzelf, de voorbereiding, collega pbz e.d. er werk aan hebben om het te bestellen, kost het PostNL toch tijd en geld omdat MAKRO haar werk niet (goed) doet?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dat zal waarschijnlijk wel ja, maar dan nog lijkt het me raar als postnl contact zou moeten opnemen met de makro, het moet toch genoeg zijn als de boel gewoon retour wordt gestuurd, als makro er dan verder niks mee doet ligt dat verder niet aan postnl.
Dat had ik met een of andere keuken(?)mailing, allemaal zonder toevoegingen, waarvan sommige nummers wel bestonden (maar dan zonder de 1- ervoor), maar veel ook niet. De machine had daar natuurlijk zelf wat op verzonnen. Op een gegeven moment heb ik het retour-stickeren opgegeven en de post ('aan de bewoners van') bezorgd op iets wat erop leekquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:31 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag stapeltje Ziggo post die retour moest. Reden: niet bestaande adressen. Eerst ging ik het nog 1 voor 1 stickeren kostte zeer veel tijd dat ik de rest maar bij elkaar heb geplakt..
Nee.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Ja, dus postnl doet helemaal niks fout, dat die mensen dat niet willen begrijpen is jammer en zeer vervelend voor jou, maar het is gewoon niet aan postnl om dat te fixen, dat zou toch wat zijn als postnl straks contact moet gaan opnemen met alle bedrijven die laks zijn met het bijwerken van hun adressenbestand.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:14 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Nee.
De voorbereiding negeert het niet en zorgt er voor zover ik weet, dat het retour MAKRO gaat.
Elke week kom ik dus de nieuwe MAKRO-post weer tegen(geadresseerd reclamekrantje).
De nieuwe bewoners zijn in het begin nalatig geweest en op één adres heeft de bewoner al jaren lang!! de post naar de oude bewoners, die even verderop wonen, gebracht. Na vele verzoeken heeft deze het adres nog steeds niet aangepast. Ook na enkele verzoeken van mijn kant ook niet.
De huidige bewoner heeft er, na jaren dat te hebben gedaan en verzocht om adres te wijzigen, er genoeg van.
Toen maanden lang terug gestuurd maar elke week kwam die weer. Toen was ik aan de beurt, dus uitgelegd dat ik niet meer kan doen dan er een retoursticker op te plakken.
De post bleef komen en om de zoveelste discussie niet meer aan te willen gaan met dat wij naar de naam moeten kijken, werk niet goed doen...de meesten kennen het wel, omdat ik daar gewoonweg schijtziek van wordt, heb ik een verzoek bij PostNL ingediend dat zij eens met MAKRO contact moeten opnemen om beter/sneller een retour afzender-sticker te behandelen omdat het adres niet klopt. Dan moet je niet blijven sturen.
Ook met idd dikke koeieletters er op geschreven dat de geadresseerde hier niet meer woont.
Nee wij zijn niet van de administratie. Scheelt ook een hoop 'klanten' denk ik, ik bedoel: als alle geadresseerden met onbekend nieuw adres (al dan niet in de hemel) af zouden vallen....quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:23 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dus postnl doet helemaal niks fout, dat die mensen dat niet willen begrijpen is jammer en zeer vervelend voor jou, maar het is gewoon niet aan postnl om dat te fixen, dat zou toch wat zijn als postnl straks contact moet gaan opnemen met alle bedrijven die laks zijn met het bijwerken van hun adressenbestand.
Maar het er achteraan bellen kost ook geld, en er is natuurlijk geen enkele garantie dat het dan wel wordt aangepast. Blijkbaar kan het de makro gewoon weinig schelen. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat postnl hier iets mee gaat doen en ik kan ze daar eigenlijk alleen maar gelijk in geven. Soms zitten er nu eenmaal van die simpele mensen tussen die gewoon niet willen begrijpen dat het niet aan postnl ligt. Als die mensen er zoveel last van hebben en retour sturen helpt niet moeten ze het maar gewoon weggooien of zo (jaja, mag niet, blablabla). Of ze kunnen gewoon zelf met de makro bellen om erover te klagen, maar dat zal wel weer teveel moeite zijnquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Klopt . Postnl doet niets fout, maar doet wel extra werk, en in dit geval wekelijks...zie dat eens op jaarbasis, door nalatigheid van administratie van derden en om kosten te besparen, kan Postnl de afzender hier toch wel op wijzen?
Postnl wil toch kostenbesparend werken? Moeten ze dit soort dingen ook aanpakken.
Maar ik vind het erg vervelend dat je voor sociaal werkplaats medewerker wordt gezien, omdat je een simpele voor de handliggende handeling gewoonweg dom! moet uitvoeren.
Wellicht niet zo'n probleem in de stad, maar in een klein dorpje ligt het wat anders.
Doet PostNL er niets aan, bezorg ik niet en gaat het maar telkens retour of in de jiskefet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |