abonnement Unibet Coolblue
pi_157206593


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama



[ Bericht 0% gewijzigd door Thomas-sama op 30-10-2015 17:18:33 ]
pi_157206781
Over volume niks te klagen, vijf tassen op een daldag (waarvan één vol pakjes). Lekker bezorgweertje!
pi_157207499
Hier ook zat volume. Amper plaatwerk, maar zeel veel machinepost. Een hah-mailing van Hundai, zeer veel KPN-kaartjes (waaronder diverse met herstelsticker, waarschijnlijk nog van gisteren), ook erg veel brieven van de ABN, en (wederom praktisch hah) een brief van Eneco voor alle huurders van de plaatselijke woningbouwvereniging ivm onderhoud aan de CV-ketel. Voor het eerst op een daldag dat ik uitloop moet doorgeven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:51:15 #4
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157207606
Hier ook aardig wat post.

@ Kramerica-Industries: die 3.15 was voor samen. De ene had 1.45 en de andere 1.30 ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157207646
Even een vraagje, ik wil een pakket naar Amerika opsturen, alleen ze gebruiken een PO box en ik voel me zo dom als ik niet weet hoe ik het moet opschrijven namelijk.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 05:32:25 #6
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157218153
Mogguh.

Bedankt voor het vriendenloterij-memoblokje, SANDD...;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:00:27 #7
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_157223268
Redelijk weinig post vandaag. Vakantie lijst voor volgend jaar binnen en het is tijd voor weekend! *O* lekker zonnetje erbij. *O*
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_157223600
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:53 schreef MotherFoker het volgende:
Even een vraagje, ik wil een pakket naar Amerika opsturen, alleen ze gebruiken een PO box en ik voel me zo dom als ik niet weet hoe ik het moet opschrijven namelijk.
Maar wat is de vraag nu precies dan? Volgens mij is er verder niks speciaals aan, daar waar je normaal de straat neerzet schrijf je nu PO BOX
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:17:26 #9
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157224659
Middag.
Veel post, op sommige plekken vreselijk gesorteerd.
Het is dat ik weet dat er op die adressen altijd wel post is.
B.v.: nr.2 nr 4 (2stuks) en daar achter zit een deel nr.3.
'Leuk' voor in een loop-straatje maar niet in een buitenwijk.
Ik vraag mij af, omdat dit op meerdere buitenadressen voor kwam, het wel per ongeluk ging.

Ook 2 gele kaarten aangetroffen met daarachter ongesorteerde post.

Overigens op 2 adressen waar de MAKRO komt dat die mensen deze al heel lang terugsturen omdat het om vorige bewoners gaat.
Daarna werd ik er op aangesproken,dus deze nu al 4 weken! (de laatste keer er met grote letters bij gezet: LEZEN WAT ER OP DE STICKER STAT!)gestickerd en nog steeds komt die.
Nu ene fotootje van maken en naar TC sturen. Mag die het intern met de MAKRO slaperts gaan oplossen, want dit kost PostNL tijd en geld, dus... ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:21:35 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157224734
Was prima te doen vandaag. Moest onderweg eenmaal bijladen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:03:36 #11
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157225449
Overigens was het wel lekker weer vandaag :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157225694
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag.
Veel post, op sommige plekken vreselijk gesorteerd.
Het is dat ik weet dat er op die adressen altijd wel post is.
B.v.: nr.2 nr 4 (2stuks) en daar achter zit een deel nr.3.
'Leuk' voor in een loop-straatje maar niet in een buitenwijk.
Ik vraag mij af, omdat dit op meerdere buitenadressen voor kwam, het wel per ongeluk ging.

Ook 2 gele kaarten aangetroffen met daarachter ongesorteerde post.

Overigens op 2 adressen waar de MAKRO komt dat die mensen deze al heel lang terugsturen omdat het om vorige bewoners gaat.
Daarna werd ik er op aangesproken,dus deze nu al 4 weken! (de laatste keer er met grote letters bij gezet: LEZEN WAT ER OP DE STICKER STAT!)gestickerd en nog steeds komt die.
Nu ene fotootje van maken en naar TC sturen. Mag die het intern met de MAKRO slaperts gaan oplossen, want dit kost PostNL tijd en geld, dus... ;)
Wat voor sticker? Een door die nieuwe bewoners erop geplakte sticker of zo? Het is toch niet aan postnl om contact op te nemen met de makro als die hun adressenbestand niet aanpassen?
pi_157225926
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Wat voor sticker? Een door die nieuwe bewoners erop geplakte sticker of zo? Het is toch niet aan postnl om contact op te nemen met de makro als die hun adressenbestand niet aanpassen?
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157225964
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
dat zal waarschijnlijk wel ja, maar dan nog lijkt het me raar als postnl contact zou moeten opnemen met de makro, het moet toch genoeg zijn als de boel gewoon retour wordt gestuurd, als makro er dan verder niks mee doet ligt dat verder niet aan postnl.
pi_157225983
Baggerdag (qua voorbereiding) maar wat een heerlijk wéér weer, voor hetzelfde geld (nu met gratis korting) sta je in de regen te sorteren. Heel veel Rabobank, waarover ik vorige week een vermiste-post-klacht had....nu weet ik zeker dat 'wij' die bezorgen :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:29:11 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157225985
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Makro is erg traag in het aanpassen van de adresgegevens ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157227245
Vandaag stapeltje Ziggo post die retour moest. Reden: niet bestaande adressen. Eerst ging ik het nog 1 voor 1 stickeren |:( kostte zeer veel tijd dat ik de rest maar bij elkaar heb geplakt..
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:03:26 #18
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157229544
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:28 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dat zal waarschijnlijk wel ja, maar dan nog lijkt het me raar als postnl contact zou moeten opnemen met de makro, het moet toch genoeg zijn als de boel gewoon retour wordt gestuurd, als makro er dan verder niks mee doet ligt dat verder niet aan postnl.
Nou, maar als die na zo'n lange tijd hun adressenbestand niet aanpassen en buiten mijzelf, de voorbereiding, collega pbz e.d. er werk aan hebben om het te bestellen, kost het PostNL toch tijd en geld omdat MAKRO haar werk niet (goed) doet?

De post komt op die adressen aan, die mensen klagen en stuurden dit ook al retour. Nu wordt postnl er op aangekeken, ook al doen wij niets verkeerds omdat wij de post op het juiste adres bezorgen.
Dat gezeik en afschuiven begint een beetje vervelend te worden.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157229756
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:31 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag stapeltje Ziggo post die retour moest. Reden: niet bestaande adressen. Eerst ging ik het nog 1 voor 1 stickeren |:( kostte zeer veel tijd dat ik de rest maar bij elkaar heb geplakt..
Dat had ik met een of andere keuken(?)mailing, allemaal zonder toevoegingen, waarvan sommige nummers wel bestonden (maar dan zonder de 1- ervoor), maar veel ook niet. De machine had daar natuurlijk zelf wat op verzonnen. Op een gegeven moment heb ik het retour-stickeren opgegeven en de post ('aan de bewoners van') bezorgd op iets wat erop leek ;)

De verloflijst is ook binnen, met een heldere uitleg dit keer. Heel oud verlof (van voor 2012) kan eenmalig worden uitbetaald. Maar ik begin aardig op schema te komen, nog maar 13 weken te gaan.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:14:23 #20
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157229849
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Nee.
De voorbereiding negeert het niet en zorgt er voor zover ik weet, dat het retour MAKRO gaat.
Elke week kom ik dus de nieuwe MAKRO-post weer tegen(geadresseerd reclamekrantje).
De nieuwe bewoners zijn in het begin nalatig geweest en op één adres heeft de bewoner al jaren lang!! de post naar de oude bewoners, die even verderop wonen, gebracht. Na vele verzoeken heeft deze het adres nog steeds niet aangepast. Ook na enkele verzoeken van mijn kant ook niet.
De huidige bewoner heeft er, na jaren dat te hebben gedaan en verzocht om adres te wijzigen, er genoeg van.
Toen maanden lang terug gestuurd maar elke week kwam die weer. Toen was ik aan de beurt, dus uitgelegd dat ik niet meer kan doen dan er een retoursticker op te plakken.
De post bleef komen en om de zoveelste discussie niet meer aan te willen gaan met dat wij naar de naam moeten kijken, werk niet goed doen...de meesten kennen het wel, omdat ik daar gewoonweg schijtziek van wordt, heb ik een verzoek bij PostNL ingediend dat zij eens met MAKRO contact moeten opnemen om beter/sneller een retour afzender-sticker te behandelen omdat het adres niet klopt. Dan moet je niet blijven sturen.
Ook met idd dikke koeieletters er op geschreven dat de geadresseerde hier niet meer woont.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157230097
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:14 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Nee.
De voorbereiding negeert het niet en zorgt er voor zover ik weet, dat het retour MAKRO gaat.
Elke week kom ik dus de nieuwe MAKRO-post weer tegen(geadresseerd reclamekrantje).
De nieuwe bewoners zijn in het begin nalatig geweest en op één adres heeft de bewoner al jaren lang!! de post naar de oude bewoners, die even verderop wonen, gebracht. Na vele verzoeken heeft deze het adres nog steeds niet aangepast. Ook na enkele verzoeken van mijn kant ook niet.
De huidige bewoner heeft er, na jaren dat te hebben gedaan en verzocht om adres te wijzigen, er genoeg van.
Toen maanden lang terug gestuurd maar elke week kwam die weer. Toen was ik aan de beurt, dus uitgelegd dat ik niet meer kan doen dan er een retoursticker op te plakken.
De post bleef komen en om de zoveelste discussie niet meer aan te willen gaan met dat wij naar de naam moeten kijken, werk niet goed doen...de meesten kennen het wel, omdat ik daar gewoonweg schijtziek van wordt, heb ik een verzoek bij PostNL ingediend dat zij eens met MAKRO contact moeten opnemen om beter/sneller een retour afzender-sticker te behandelen omdat het adres niet klopt. Dan moet je niet blijven sturen.
Ook met idd dikke koeieletters er op geschreven dat de geadresseerde hier niet meer woont.
Ja, dus postnl doet helemaal niks fout, dat die mensen dat niet willen begrijpen is jammer en zeer vervelend voor jou, maar het is gewoon niet aan postnl om dat te fixen, dat zou toch wat zijn als postnl straks contact moet gaan opnemen met alle bedrijven die laks zijn met het bijwerken van hun adressenbestand.
pi_157230591
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:23 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, dus postnl doet helemaal niks fout, dat die mensen dat niet willen begrijpen is jammer en zeer vervelend voor jou, maar het is gewoon niet aan postnl om dat te fixen, dat zou toch wat zijn als postnl straks contact moet gaan opnemen met alle bedrijven die laks zijn met het bijwerken van hun adressenbestand.
Nee wij zijn niet van de administratie. Scheelt ook een hoop 'klanten' denk ik, ik bedoel: als alle geadresseerden met onbekend nieuw adres (al dan niet in de hemel) af zouden vallen....
Is bij de concurrent nog erger, volgens mij. Ik vind het wel eens lastig, dat 'bezorgen op adres', terwijl je weet dat geadresseerden al jaren 'vertrokken' zijn, in welke zin van het woord dan ook.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:55:21 #23
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157231001
Klopt . Postnl doet niets fout, maar doet wel extra werk, en in dit geval wekelijks...zie dat eens op jaarbasis, door nalatigheid van administratie van derden en om kosten te besparen, kan Postnl de afzender hier toch wel op wijzen?
Postnl wil toch kostenbesparend werken? Moeten ze dit soort dingen ook aanpakken.


Maar ik vind het erg vervelend dat je voor sociaal werkplaats medewerker wordt gezien, omdat je een simpele voor de handliggende handeling gewoonweg dom! moet uitvoeren.
Wellicht niet zo'n probleem in de stad, maar in een klein dorpje ligt het wat anders.
Doet PostNL er niets aan, bezorg ik niet en gaat het maar telkens retour of in de jiskefet.

[ Bericht 23% gewijzigd door Pietertje71 op 31-10-2015 21:04:26 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157231949
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Klopt . Postnl doet niets fout, maar doet wel extra werk, en in dit geval wekelijks...zie dat eens op jaarbasis, door nalatigheid van administratie van derden en om kosten te besparen, kan Postnl de afzender hier toch wel op wijzen?
Postnl wil toch kostenbesparend werken? Moeten ze dit soort dingen ook aanpakken.

Maar ik vind het erg vervelend dat je voor sociaal werkplaats medewerker wordt gezien, omdat je een simpele voor de handliggende handeling gewoonweg dom! moet uitvoeren.
Wellicht niet zo'n probleem in de stad, maar in een klein dorpje ligt het wat anders.
Doet PostNL er niets aan, bezorg ik niet en gaat het maar telkens retour of in de jiskefet.
Maar het er achteraan bellen kost ook geld, en er is natuurlijk geen enkele garantie dat het dan wel wordt aangepast. Blijkbaar kan het de makro gewoon weinig schelen. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat postnl hier iets mee gaat doen en ik kan ze daar eigenlijk alleen maar gelijk in geven. Soms zitten er nu eenmaal van die simpele mensen tussen die gewoon niet willen begrijpen dat het niet aan postnl ligt. Als die mensen er zoveel last van hebben en retour sturen helpt niet moeten ze het maar gewoon weggooien of zo (jaja, mag niet, blablabla). Of ze kunnen gewoon zelf met de makro bellen om erover te klagen, maar dat zal wel weer teveel moeite zijn
pi_157234077
Vraag ik op mijnprutsnl nieuwe kennisgevingen aan, blijkt dat onder administratieve middelen ook de tassen, jassen en weet ik wat vallen, moet je maar toevallig achter komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')