abonnement Unibet Coolblue
pi_157058739
Ja die schoenenkastjes bedoelde ik idd! Maar ik vond ze niet zoveel capaciteit hebben. Per 'luikje' konden er geloof ik 2 paar schoenen in. Dus je schoenen zijn dan wel uit het zicht maar echt méér opbergruimte krijg je er niet mee.

En ruimen ja :Y moet ik hier ook eens in de zoveel tijd, ik ga er vanuit dat je dat al doet natuurlijk, maar toch. De zomerjassen berg ik hier vanaf halverwege het najaar gewoon op in de kledingkasten van de kinderen zelf. Regenjassen hebben we niet. Winterjassen idem, als het volop zomer is dan gaan de winterjassen naar de kledingkasten. Dat scheelt al iets, vooral qua volume.
:)
pi_157058741
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:13 schreef elamanilo het volgende:
Een hele berg van die schoenenkasten, die zijn heel ondiep! :
[ afbeelding ]

En dan boven de verwarming, of nog verder naast die kasten, een hele stapel haakjes, ala schoolkapstok. Op een lage hoogte zodat alle kinderjasjes daaraan kunnen?!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die bovenste wilde ik ook voorstellen. Die passen zelfs in onze supersmalle gang :Y twee paar volwassenen schoenen per vak, en een stuk of 8 paar kinderschoenen :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_157058750
Hoe vaak moet je meterkast open? Wij hebben haaks op de meterkast een trofast bakkenunit staan. Daar kan heel veel in en de deur van de meterkast kan net genoeg open om meterstanden te lezen of het modem te resetten. Meer doe ik niet met een meterkast.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157058754
Ik wilde net deze voorstellen



Smal en past prima in een smalle gang. In die la kan je dan ook bijvoorbeeld een paar sjaals en wanten kwijt
pi_157058755
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:21 schreef mignonne het volgende:
Ja die schoenenkastjes bedoelde ik idd! Maar ik vond ze niet zoveel capaciteit hebben. Per 'luikje' konden er geloof ik 2 paar schoenen in. Dus je schoenen zijn dan wel uit het zicht maar echt méér opbergruimte krijg je er niet mee.

Naast schoenen misschien ook wel een regenpak, dasjes/mutsjes, een dun jasje opgevouwen etc??
pi_157058758
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:22 schreef mefke79 het volgende:
Hoe vaak moet je meterkast open? Wij hebben haaks op de meterkast een trofast bakkenunit staan. Daar kan heel veel in en de deur van de meterkast kan net genoeg open om meterstanden te lezen of het modem te resetten. Meer doe ik niet met een meterkast.
aangezien onze ziggo modem daar ook staat.... best vaak :+
pi_157058763
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:22 schreef mefke79 het volgende:
Hoe vaak moet je meterkast open? Wij hebben haaks op de meterkast een trofast bakkenunit staan. Daar kan heel veel in en de deur van de meterkast kan net genoeg open om meterstanden te lezen of het modem te resetten. Meer doe ik niet met een meterkast.
En in de trofastbak passen heel wat schoenen. Al staat er bij ons inmiddels een schoenenrekje voor de laarzen en staan de rest van de schoenen op de slaapkamers.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157058767
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:23 schreef Kyara het volgende:

[..]

aangezien onze ziggo modem daar ook staat.... best vaak :+
_O-

nouja ik vond de lades niet heel ruim, maar ik heb er niet zo naar gekeken qua hoeveel je er extra nog bij kunt proppen. Dan zou je eigenlijk een keer met een tas meuk naar de ikea moeten gaan en proppen maar :P
:)
pi_157058775
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:23 schreef Kyara het volgende:

[..]

aangezien onze ziggo modem daar ook staat.... best vaak :+
Uit ervaring: dat gaat net
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157058787
Ook een optie: deur meterkast vervangen door rolgordijn. Dan heb je geen draaicirkel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157058796
Wat eventueel ook kan... mn schoonzusje heeft in haar huis in de meterkast allemaal planken getimmerd. Gewoon eenvoudige planken van de bouwmarkt die linkjes en rechts op een balkje steunen. Eventueel uitsparing er in voor de meterdingesen. Daar kun je heel veel in/op kwijt qua sjaals/mutsen en weet ik het wat en ook dingen die je minder frequent pakt zoals snowboots enzo.
:)
pi_157058846
Wij hebben deze kapstok met daarop twee van die kallax-bakken met sjaals, handschoenen, regenkleding etc.

I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_157058856
Zo'n zak (deze is van de ikea), kan ook aan de buitenkant van de wcdeur hangen bijv. Of aan de meterkastdeur. Om schoenen in op te bergen. Wellicht passen er precies twee onder of naast elkaar, dan kunnen de meest gebruikte kinderschoenen onderin:


Zoiets laten maken door een handig iemand:
pi_157058871
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:28 schreef mignonne het volgende:
Wat eventueel ook kan... mn schoonzusje heeft in haar huis in de meterkast allemaal planken getimmerd. Gewoon eenvoudige planken van de bouwmarkt die linkjes en rechts op een balkje steunen. Eventueel uitsparing er in voor de meterdingesen. Daar kun je heel veel in/op kwijt qua sjaals/mutsen en weet ik het wat en ook dingen die je minder frequent pakt zoals snowboots enzo.
Hebben wij ook ja, daar staan dan opbergbakken op die planken met bijv. alle sjaals en mutsen, maar ook skateboard en stoepkrijt past er goed in.
In ons nieuwe huis hebben we een ondiepere meterkast, en bijna geen muur in de gang om iets aan op te gaan hangen. We gaan creatief zijn met een kelderkastje :')

Sowieso gaan we naar een kleiner huis verhuizen, dus ook flink mesten hier :Y) ^O^
pi_157058881
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:28 schreef mignonne het volgende:
Wat eventueel ook kan... mn schoonzusje heeft in haar huis in de meterkast allemaal planken getimmerd. Gewoon eenvoudige planken van de bouwmarkt die linkjes en rechts op een balkje steunen. Eventueel uitsparing er in voor de meterdingesen. Daar kun je heel veel in/op kwijt qua sjaals/mutsen en weet ik het wat en ook dingen die je minder frequent pakt zoals snowboots enzo.
Dat hebben wij gedaan voor modem, nas etc, maar ik vind het tegenvallen wat je kwijt kan. Sowieso in de gemiddelde nieuwbouw is de hal zo klein en onpraktisch dat ik er kriegel van word.Vier deuren met verschillende draairichtingen, een trap en een verwarming op 3 vierkante meter. Onze kinderwagen kon gewoon niet in de hal. Zeker met bak niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157058920
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:37 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Dat hebben wij gedaan voor modem, nas etc, maar ik vind het tegenvallen wat je kwijt kan. Sowieso in de gemiddelde nieuwbouw is de hal zo klein en onpraktisch dat ik er kriegel van wordt. Vier deuren met verschillende draairichtingen, een trap en een verwarming op 3 vierkante meter. Onze kinderwagen kon gewoon niet in de hal. Zeker met bak niet.
klopt ja, het hangt zeker af van de diepte van je meterkast. Hier zou het wel kunnen om er eea in kwijt te kunnen maar als je een hele ondiepe meterkast hebt schiet het wsl niet zo heel erg op.

Hier ook een niet heel handige gang. Direct naast de voordeur hangt de radiator, en aan de andere kant is een nis die perfect zuo zijn voor schoenen en zulks, ware het niet dat daar de meterkast zit. Helemaal aan het uiteinde van de gang zit wel ruimte voor een kapstok en zulks maar heel ruim is dat niet. Zeker niet met twee en straks drie kinderen. En wat jij benoemt is dus precies de reden waarom ik geen wagen met bak wilde :P ik word al kriegel van het idee dat je dan de hele dag tegen zo'n ding aan zit te kijken in je woonkamer. :X

Ik zou hier het liefst de radiator loskoppelen en weghalen en daar dan van die schoenenkasten neerzetten. Denk dat dat het meest nette beeld zou geven.
:)
pi_157058925
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:37 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Dat hebben wij gedaan voor modem, nas
Hier de meterkast ook in beslag genomen door allerlei kastjes. En de voorraad wc papier.
Met een meidenkwartet
pi_157058938
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik zou hier het liefst de radiator loskoppelen en weghalen en daar dan van die schoenenkasten neerzetten. Denk dat dat het meest nette beeld zou geven.
Dat kan nog vrij gemakkelijk, maar ik weet niet of je dat moet willen in een ruimte waar ook met regelmaat natte jassen/schoenen staan.
pi_157058943
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:44 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat kan nog vrij gemakkelijk, maar ik weet niet of je dat moet willen in een ruimte waar ook met regelmaat natte jassen/schoenen staan.
Ik weet dat het kan hoor, hebben we eerder al gedaan :Y

We hebben de radiator in de gang echt nooit aan ;) Sowieso heb ik de radiator überhaupt bijna nooit aan. Vorige winter twee keer aangehad xD
:)
pi_157058961
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik weet dat het kan hoor, hebben we eerder al gedaan :Y

We hebben de radiator in de gang echt nooit aan ;) Sowieso heb ik de radiator überhaupt bijna nooit aan. Vorige winter twee keer aangehad xD
Oh dan is de keuze simpel :D



Ik vind zoiets ook wel tof, maar daar moet je wel de ruimte voor hebben inderdaad..
pi_157058996
Wij hebben planken in de meterkast voor onze schoenen.

Bij jullie lijkt mij idd van die smalle schoenen kasten het mooist en dan haakjes erboven.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_157059010
Onze gang in het nieuwe huis:


Er komt een kinderkapstokje aan het muurtje naast de woonkamerdeur (tegenover de kelderdeur). In het echt zit daar een beetje een nisje, dus dat past precies.
En evt. komt er een kapstok voor bezoek aan het keldermuurtje naast de trap, maar dat is maar ca. 40cm breed dus voor de hele familie te krapjes.
Voor onszelf gaan we een buis ophangen in de kelderkast met hangers. En dan in het keldertje (heel klein, niet groter dan de trap) ergens wat plankjes met bakken voor mutsen en schoenen (dat moeten we nog even gaan bedenken en knutselen).

Kinderwagen komt er niet, die zou hier ook niet in de gang passen.
pi_157059091
Onze kinderwagen ging naar de garage. Die zit aan huis maar je moet er altijd buitenom naar toe. Niet handig dus.
De verwarming in de gang gebruiken wij wel, voor natte jassen enzo, maar ook omdat de warme lucht de overloop boven wat verwarmd. Daar is geen radiator en op de slaapkamers staan de radiatoren uit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157059112
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:55 schreef elamanilo het volgende:
Onze gang in het nieuwe huis:
[ afbeelding ]


Zo'n constructie met voordeur en wcdeur hebben wij ook. Vooral in de zomer als de jongens buiten spelen botsen die twee deuren regelmatig.
Als ik de voordeur open wil doen ga ik er dus zelf achter staan, anders kan het bezoek niet langs mij naar binnen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:08:37 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_157059128
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 22:41 schreef Lamb29 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik leuk :D

Stomme foto maar iets met zulke buizen? Door met hangertjes te werken kun je wellicht meer jassen kwijt?
[ afbeelding ]
wow, die kokers zijn tof!
Verder spiek ik even mee, ook hier een hele kleine hal met onmeunig veel zooi :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')