Ik ben inmiddels wel gecharmeerd van de manier waarop gevechten beslecht worden in Stellaris. Je bepaalt niet hoe individuele gevechten verlopen, maar je bepaalt door middel van de bewapening en samenstelling van je vloot en waar en wanneer je strijd geeft wel de militaire doctrine van jouw soort ruimtewezens.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:45 schreef ems. het volgende:
Ik hoop wel dat ze, eventueel met een uitbreiding, de combat iets strategischer gaan maken dan "het grootste getal wint". De combat in ck en eu was ook niet altijd bijster spannend maar dit is wel heel erg droog.
Vassals? Misschien heb je nog geen informatie over bepaalde sterrenstelsels van je buren dat ziet er dan ook een beetje anders uit?quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:20 schreef Odaiba het volgende:
Misschien weten jullie het.
Waarom zie je soms 2 kleuren binnen een grens van een ander volk?
Ik vind het nog steeds niet duidelijk, maar heb er verder ook geen last vanquote:Op woensdag 18 mei 2016 10:52 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Vassals? Misschien heb je nog geen informatie over bepaalde sterrenstelsels van je buren dat ziet er dan ook een beetje anders uit?
Dan gaat het dus blijkbaar toch niet zo goed.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:47 schreef Friday12 het volgende:
Telkens als ik goed ga.. Is het ineens oorlog met iemand die 4x zo sterk is
Dat is nog wel redelijk goed te doen toch? De AI is best wel achterlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:47 schreef Friday12 het volgende:
Telkens als ik goed ga.. Is het ineens oorlog met iemand die 4x zo sterk is
2k military power -> 2x 5k komt er aan...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:58 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dat is nog wel redelijk goed te doen toch? De AI is best wel achterlijk.
Ik ben juist wel fan van sectors.. Gooi er af en toe wat minerals en gold tegen aan en ze specialiseren zich echt super prima. Research sectors werken goed, en zorgt dat je op je core planeten kan focussen op minerals en gold. Alleen jammer dat je alsnog handmatig je spaceports moet upgraden.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik de sectors nogal irritant,
Twee verschillende empires hebben planeten daar.quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:20 schreef Odaiba het volgende:
Misschien weten jullie het.
Waarom zie je soms 2 kleuren binnen een grens van een ander volk?
Bedanktquote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:54 schreef Krediax het volgende:
[..]
Twee verschillende empires hebben planeten daar.
Bijvoorbeeld empire A heeft planeet 1 en 2.
Empire B veroverd planeet 2
Delen nu dat stelsel en heb je dus twee kleuren.
Of als je primitives uplift (via observasion station) dan worden zijn ook een space ras en jouw vassal. Als dat in een stelsel is waar jij al een een planeet hebt dan krijg je dus ook twee kleuren.
Ik was net in war met iemand... Van equivelant power... komt er nog eentje stoer doen en ben ik er met 2 aan het vechtenquote:Op zondag 22 mei 2016 04:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En toen werd me de oorlog verklaard door een avian race en ben ik alle military kwijt
Ik speel nu met wormholes, vermaak me kostelijk. Helemaal na de research waarmee je de range van je jumpgates upgraded; *PATS* ineens een vloot van een paar K ergens achter de linies van de vijand. *surprise motherfucker*quote:Op zondag 22 mei 2016 01:00 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik wil nog wel eens een hyperlane only game spelen. Maar geen tijd ervoor. Miss morgen, maar ben niet echt hoopvol.
Hyperlane vs warp is irritant. Vooral in het begin lastig om je fleets de vijand te laten krijgen. Meestal is het gewoon wie de meeste spaceports sloopt en vervolgens het eerst opgeeft omdat geen resources.
Vooral tegen AI werkt dat heel goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |