Ik ben inmiddels wel gecharmeerd van de manier waarop gevechten beslecht worden in Stellaris. Je bepaalt niet hoe individuele gevechten verlopen, maar je bepaalt door middel van de bewapening en samenstelling van je vloot en waar en wanneer je strijd geeft wel de militaire doctrine van jouw soort ruimtewezens.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:45 schreef ems. het volgende:
Ik hoop wel dat ze, eventueel met een uitbreiding, de combat iets strategischer gaan maken dan "het grootste getal wint". De combat in ck en eu was ook niet altijd bijster spannend maar dit is wel heel erg droog.
Vassals? Misschien heb je nog geen informatie over bepaalde sterrenstelsels van je buren dat ziet er dan ook een beetje anders uit?quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:20 schreef Odaiba het volgende:
Misschien weten jullie het.
Waarom zie je soms 2 kleuren binnen een grens van een ander volk?
Ik vind het nog steeds niet duidelijk, maar heb er verder ook geen last vanquote:Op woensdag 18 mei 2016 10:52 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Vassals? Misschien heb je nog geen informatie over bepaalde sterrenstelsels van je buren dat ziet er dan ook een beetje anders uit?
Dan gaat het dus blijkbaar toch niet zo goed.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:47 schreef Friday12 het volgende:
Telkens als ik goed ga.. Is het ineens oorlog met iemand die 4x zo sterk is
Dat is nog wel redelijk goed te doen toch? De AI is best wel achterlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:47 schreef Friday12 het volgende:
Telkens als ik goed ga.. Is het ineens oorlog met iemand die 4x zo sterk is
2k military power -> 2x 5k komt er aan...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:58 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dat is nog wel redelijk goed te doen toch? De AI is best wel achterlijk.
Ik ben juist wel fan van sectors.. Gooi er af en toe wat minerals en gold tegen aan en ze specialiseren zich echt super prima. Research sectors werken goed, en zorgt dat je op je core planeten kan focussen op minerals en gold. Alleen jammer dat je alsnog handmatig je spaceports moet upgraden.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik de sectors nogal irritant,
Twee verschillende empires hebben planeten daar.quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:20 schreef Odaiba het volgende:
Misschien weten jullie het.
Waarom zie je soms 2 kleuren binnen een grens van een ander volk?
Bedanktquote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:54 schreef Krediax het volgende:
[..]
Twee verschillende empires hebben planeten daar.
Bijvoorbeeld empire A heeft planeet 1 en 2.
Empire B veroverd planeet 2
Delen nu dat stelsel en heb je dus twee kleuren.
Of als je primitives uplift (via observasion station) dan worden zijn ook een space ras en jouw vassal. Als dat in een stelsel is waar jij al een een planeet hebt dan krijg je dus ook twee kleuren.
Ik was net in war met iemand... Van equivelant power... komt er nog eentje stoer doen en ben ik er met 2 aan het vechtenquote:Op zondag 22 mei 2016 04:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En toen werd me de oorlog verklaard door een avian race en ben ik alle military kwijt
Ik speel nu met wormholes, vermaak me kostelijk. Helemaal na de research waarmee je de range van je jumpgates upgraded; *PATS* ineens een vloot van een paar K ergens achter de linies van de vijand. *surprise motherfucker*quote:Op zondag 22 mei 2016 01:00 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik wil nog wel eens een hyperlane only game spelen. Maar geen tijd ervoor. Miss morgen, maar ben niet echt hoopvol.
Hyperlane vs warp is irritant. Vooral in het begin lastig om je fleets de vijand te laten krijgen. Meestal is het gewoon wie de meeste spaceports sloopt en vervolgens het eerst opgeeft omdat geen resources.
Vooral tegen AI werkt dat heel goed.
Dit is hoe de mijne eruit zietquote:Op woensdag 25 mei 2016 14:05 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
Langzaam maar zeker slok ik iedereen op bij mij in de buurt. Ik geef men eerst de kans via liberaten om mij te joinen. Als ze dan geen vazal willen worden is het na de peace periode klaar en neem ik hun planeten over.
Nu alleen hopen dat de Fallen Empire (dat paarse rondje ) niet boos wordt. Ze zijn xenofoben dus de kans is wel aanwezig.
Jij bent ook al ver in de tijd. Wel matige sience en mineral output voor zo ver in de game.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:06 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dit is hoe de mijne eruit ziet
Ik ben nu langzaam maar zeker die zwarte rechts van mij aan het overnemen... Alleen is die schijtbak een federation in gegaan alleen zijn ze allemaal pathetic met hun power tegenover mij. Maar bij elkaar zijn ze dus best sterk.. Even mijn fleet maxen en dan ram ik ze allemaal kapot!
[ afbeelding ]
Ja dat is die paarse rechts van me Maar als ik die aanval word ik geslooptquote:Op woensdag 25 mei 2016 15:09 schreef Typisch het volgende:
[..]
Jij bent ook al ver in de tijd. Wel matige sience en mineral output voor zo ver in de game.
Is er geen Fallen Empire bij jou?
Je kan de sectoren meer aan jou laten geven he.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:15 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja dat is die paarse rechts van me Maar als ik die aanval word ik gesloopt
De research is echt minimaal op het moment dus tja.. En mijn ships etc kosten ook mineral he
Vind het wel jammer dat je niets uit de sector storage kan halen eentje zit al jaren vol met minerals
Ze geven max nuquote:Op woensdag 25 mei 2016 15:21 schreef Typisch het volgende:
[..]
Je kan de sectoren meer aan jou laten geven he.
Dan doe je iets niet goed.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben nog geen enkele keer aan het sectortijdperk toe gekomen aangezien ik elke keer gesloopt word wanneer ik 3 of 4 planeten bezit
Dat is nog zacht uitgedruktquote:
Ik heb met de Turians nu een genetisch gemodifceerd Kroganleger. What could go wrong?quote:
Helemaal niks! De Rachni moeten nou eenmaal uitgeroeid worden!quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik heb met de Turians nu een genetisch gemodifceerd Kroganleger. What could go wrong?
Gebruik je ook een mod voor je aantal core planets? Ik zie dat je er aardig wat kan hebben.quote:Op donderdag 26 mei 2016 01:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik las een paar uur geleden weer eens iets over de film Iron Sky en dacht "verrek! Ik ga een Galactic Nazi Empire maken!", dus ik kijk in de workshop en wat zie ik? Duitse namen voor personen, planeten en schepen... en de swastika als symbool
Without further adieu:
[ afbeelding ]
Yup, heb hier en daar wat modjes toegevoegd, waaronder eentje die je +2 core worlds geeft, ofzo... en de politiek geeft me nog eens +2.quote:Op donderdag 26 mei 2016 14:11 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Gebruik je ook een mod voor je aantal core planets? Ik zie dat je er aardig wat kan hebben.
linkje van de mod...quote:Op donderdag 26 mei 2016 14:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Yup, heb hier en daar wat modjes toegevoegd, waaronder eentje die je +2 core worlds geeft, ofzo... en de politiek geeft me nog eens +2.
edit: die +2 is maar een onderdeel van de mod.
Ah, het heet dus toch gewoon "planet cap raised" en knalt je cap van 5 naar 10quote:
Heb zoiets gevonden. Nu max 12 planeten. Prima!quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ah, het heet dus toch gewoon "planet cap raised" en knalt je cap van 5 naar 10
Zo sterk mogelijke defence bouwen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 17:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zo, de Sovereign Andigonj zijn verslagen en worden geïntegreerd in m'n Nazi Empire
De end-game mafklappers zijn het universum binnengedrongen en maken het leven van de Salarians zuur... aangezien die lui een heel eind weg zitten (met een hoop empires ertussen) is er voor mij geen mogelijkheid om ze aan te vallen en zie de AI dat ook niet doen... hoe kan ik me er in de toekomst tegen weren als ik niet door andere terreinen mag cruisen?
Zo'n 24- of 25-tile world?quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:38 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Ik heb zo'n Gaia wereld ontdekt en nu bezig met kolonisatie. Wat een ruimte op de planeet.
je hoeft toch niet 24/7 te boren manquote:Op woensdag 16 maart 2016 14:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dat wordt dan flink aanpoten. 24/7 doorgaan, zullen je buren vast ook wel waarderen.
Bij voldoende happiness krijgen ze een joyful productiebonus.quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:30 schreef GlenSpey het volgende:
Heb je eigenlijk iets aan de 'adaptive' trait als je een potje speelt waarin het niet per se om happyness draait? (Adaptive = 10% meer habitability op alle planeten). Want gezien habitability niet veel meer dan een happyness cap is en de base happyness zo rond de 60% ligt heb je niet zo heel veel aan planeten met een habitability van 90 of meer %, lijkt mij...
Weet ik, vandaar ook mijn vraag of je iets aan extra habitability hebt als je géén happyness game speelt (en je dus niet boven de 80% happyness uit gaat komen)quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:21 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bij voldoende happiness krijgen ze een joyful productiebonus.
Oh, sorry. Denk niet dat je er in dat geval veel aan hebt. Al heb ik zelf Adaptive nog niet gebruikt. Ik ga eerder voor Industrious.quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:22 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Weet ik, vandaar ook mijn vraag of je iets aan extra habitability hebt als je géén happyness game speelt (en je dus niet boven de 80% happyness uit gaat komen)
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wajoo, de Dabbax Stellar Coalition heeft een fallen empire verslagen
Ik zou weleens willen weten welke tech ze allemaal hebben gevonden Dat moet echt een enorme boost zijn, hoop dat ik uiteindelijk over een paar honderd jaar de grootste ben en het hele universum het Horst Wessel-lied zingt!quote:
Volgens mij is er ook een bug met betrekking tot de scourge. En wees blij dat ze ver weg zitten. Ik kreeg ze vlak bij mij en een Fallen Empire die ik gelijktijdig ontdekte besloot dat het ook een goed moment was om mij aan te vallen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het valt me trouwens op dat de scourge niet verder oprukt. De Salarians zijn al een tijdje veroordeeld tot 3 planeten die in puin liggen en verder gebeurt er niks.
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:54 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Volgens mij is er ook een bug met betrekking tot de scourge. En wees blij dat ze ver weg zitten. Ik kreeg ze vlak bij mij en een Fallen Empire die ik gelijktijdig ontdekte besloot dat het ook een goed moment was om mij aan te vallen.
Het ergste/meest irritante daaraan was dat de scourge vlak naast die Fallen Empire zat. En de FE deed dus echt zo goed als niets m.b.t tot die scourge.quote:
Nee, iedere gekoloniseerde planeet telt mee in het aantal zelf te besturen planeten. Ga je over je max heen, kost dat klauwen vol met energie. Dus meer sectoren maken :-)quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hoe zit het trouwens precies met core worlds? Ik heb er 19 van de max 16 die ik efficiënt kan hebben. Wordt een colony een core planet zodra je er iets beters dan een planetary administration op zet? Als dat de oplossing is ga ik hier en daar wat van die krengen slopen en opnieuw neerzetten zodat ik op de 16 blijf hangen, want zelfs een klotecolony van 8 tiles (maar rijk aan grondstoffen) wordt nu als core world geteld
Ja, dat zuigt echt. Als je echter je wargoals goed heb gesteld, maakt dat dan weer geen bal uit.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wat ik ook zuur vind: ik ging met m'n vazallen een alliance aanvallen (2 enemies) en direct tijdens/na elke bombardment gingen de assault troops van m'n vazallen het eerst naar beneden, zodat niet ik maar zij die planeet controleren
En om deze nog even te quoten:quote:
In de nieuwste patch brengen ze wel verbeteringen aan in de sector AI.quote:Op zondag 29 mei 2016 12:43 schreef BurnaBoy het volgende:
Oh ik heb zo'n mod waardoor sectoren niet meer nodig zijn. Ik micromanage wel.
Sectoren zijn gewoon te dom.
Klik op Empire (F2) en dan het tabblad Planets. Rechtsboven staat dan Create new sector. Via dat tabblad kan je ook je sectoren uitbreiden.quote:Op zondag 29 mei 2016 13:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb nog steeds nergens de optie gezien om sectoren te maken, maar door wat ik her en der lees heeft het nauwelijks nut Ik micromanage het zelf ook wel.
[..]
Met 60 planeten is het micro managen wel een crime hoorquote:Op zondag 29 mei 2016 13:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb nog steeds nergens de optie gezien om sectoren te maken, maar door wat ik her en der lees heeft het nauwelijks nut Ik micromanage het zelf ook wel.
Och, ik kijk af en toe op de planeten of er upgrades voor bepaalde gebouwen zijn en verder moeten ze zich maar redden.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:30 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Met 60 planeten is het micro managen wel een crime hoor
quote:Op zondag 29 mei 2016 14:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Och, ik kijk af en toe op de planeten of er upgrades voor bepaalde gebouwen zijn en verder moeten ze zich maar redden.
Vanzelfsprekend. Altijd een kwestie van tijd voordat de dlc cyclus begint bij paradox gamesquote:
super huge ass map maken met maar 1 tegenspeler.quote:Op vrijdag 16 september 2016 15:07 schreef jogy het volgende:
Nog best moeilijk . Ik wil gewoon ook de optie om easy te kunnen spelen zodat ik een beetje rustig uit kan vogelen over hoe alles werkt .
Dat valt nog best tegen Ik dacht dat ik in het begin enorm tof bezig was met m'n vloot en kolonieën enzo, tot ik ineens gigantisch voor m'n bek geslagen werd door de tegenstanderquote:Op vrijdag 16 september 2016 15:12 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
super huge ass map maken met maar 1 tegenspeler.
easy does it!
Ik ook niet, maar ik wacht dan ook op de 1.3 patch. Lijkt aardig wat verbeteringen te hebben en al je save games van voor patch 1.3 werken niet meer. Dus had ook weinig zin om een hele nieuwe game op te starten.quote:Op donderdag 29 september 2016 08:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Echt al een hele tijd niet meer gespeeld.
Dat is wel een behoorlijke naaistreek.quote:Op donderdag 29 september 2016 18:48 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik wacht dan ook op de 1.3 patch. Lijkt aardig wat verbeteringen te hebben en al je save games van voor patch 1.3 werken niet meer. Dus had ook weinig zin om een hele nieuwe game op te starten.
Er wijzigen behoorlijk wat dingen. Er komen onder meer twee nieuwe type planeten bij. De rol van je schepen wijzigt ook behoorlijk. Fallen Empires kunnen weer actief worden.quote:Op donderdag 29 september 2016 18:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat is wel een behoorlijke naaistreek.
Oh, dan wacht ik nog even.quote:Op donderdag 29 september 2016 18:48 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik wacht dan ook op de 1.3 patch. Lijkt aardig wat verbeteringen te hebben en al je save games van voor patch 1.3 werken niet meer. Dus had ook weinig zin om een hele nieuwe game op te starten.
Klinkt goed.quote:Op donderdag 29 september 2016 18:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Er wijzigen behoorlijk wat dingen. Er komen onder meer twee nieuwe type planeten bij. De rol van je schepen wijzigt ook behoorlijk. Fallen Empires kunnen weer actief worden.
Zie ook alle dev diaries vanaf 8 augustus: https://forum.paradoxplaz(...)iary-archive.882950/
Wanneer komt de Heinlein patch eigenlijk ?quote:Op donderdag 29 september 2016 19:31 schreef ElmarO het volgende:
Stream waar ze wat van de nieuwe patch laten zien: https://www.twitch.tv/paradoxinteractive/v/92028246
Ik geloof dat het de bedoeling is deze maand.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:45 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Wanneer komt de Heinlein patch eigenlijk ?
Bij diplomacy kan je elkaars macht vergelijken. Waaronder fleetpower of size een van de twee. Dus bij our fleet size is superior to theirs. Ik vermoed dat de AI het dus ook op zo eenzelfde manier doet.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:55 schreef BarryOSeven het volgende:
Volgens mij cheat de AI had een navy van 27 schepen. Had een beetje een fout gemaakt want had per ongeluk een veel te sterke enemy aangevallen waardoor er nog 6 schepen overbleven.
Vervolgens out of the blue verklaart mijn buurman mij de oorlog en valt mijn empire binnen. Maar hij kan helemaal niet weten dat mijn leger verzwakt was...
Is er een research waardoor je de navy sterkte van een ander kunt zien of is de AI gewoon simpelweg aan het vals spelen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |