Amoeba | zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:08 |
Heren van PTA, Als fervent motormuis heb ik toch maar weer een auto aangeschaft. Ivm de oldtimerregeling heb ik de auto aangeschaft, ik ga gewoon eerst reguliere MRB betalen (ik wil er in de winter mee rijden) en dan in de zomer schorsen (motor). Mocht dat ooit veranderen kan ik alsnog besluiten hem te verpatsen of in de overgangsregeling te gooien. Nu heb ik voor een rug een 190E uit '84 op de kop getikt. Gelukkig kunnen we heel veel zelf, maar toch even een paar vragen: - Autoradio Die wilde de eigenaar zelf houden. Dikke prima, kan ik er mooi zelf een uitzoeken. Zijn die maten gewoon standaard? Iemand tips? Mijn enige eis is echt minimaal bluetooth (ik vind dat zo kek hendig ) - Cruise Control Is dat makkelijk zelf in te bouwen? Ik weet dat voor bepaalde type auto's die modules gewoon kant en klaar beschikbaar zijn en niet eens zo moeilijk aan te sluiten. Cruise control is een vorm van luxe die iedere Westerling gewoon dient te hebben. - Verwarming Knopjes werken niet echt. Blaast zelfs na 50 km kachelen (haha) nog steeds koude lucht door de roostertjes. Waar kan dat aan liggen? Aanjager werkt gewoon prima (alle standen) - Voorruit Moet eigenlijk gewoon een nieuwe in. Heeft niet zo'n haast tho. Waar kun je dat een beetje goedkoop fixen? Hij gaat in ieder geval binnenkort de brug op voor wat klein laswerk aan de steunpunten voor een krik. Ik hoop dat we verder niet te veel tegenkomen, kunnen we gelijk een stuk uitlaat vervangen wat lek was (vervangingsstuk erbij gekregen). Technisch niet verder gekeken dan op straat bij de verkoper thuis. Eigenlijk zag het er allemaal wel prima uit en wat er mis was is sowieso niet te moeilijk. Maar dit zijn de vragen die ik nog uit moet zoeken dus alle ideeën zijn welkom. Zonder foto is het topic niet compleet: Alvast bedankt! [ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 14-02-2016 00:18:04 ] | |
penny-wise | zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:54 |
Autoradio maat is hetzelfde als de huidige. Uitzonderingen heb je maar dat zie je direct. Cruise control koop je voor ¤200, inbouwen is niet heel moeilijk, zeker niet bij een oudere auto. Verwarmingprobleem duidt wrs op kapotte thermostaat. Ruit fixen niet bij Carglass, veels te duur. Autotaalglas is stukken goedkoper. Scheelde bij mijn Civic ¤600!!!!! | |
Amoeba | zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:27 |
Wat was je kwijt voor een nieuwe ruit? | |
mrPanerai | zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:35 |
Citroen C3 puriel, vooruit stuk, Carglass 825¤, onafhankelijk mannetje 295,¤. Bij carglass moet je alleen komen als je verzekering het dekt'. | |
penny-wise | zondag 18 oktober 2015 @ 00:23 |
¤300 inc | |
Amoeba | zondag 18 oktober 2015 @ 01:03 |
Laat ik dat maar onderaan het lijstje zetten dan. Beetje veel geld voor een 190E uit '84. | |
Sounddragon | zondag 18 oktober 2015 @ 01:25 |
Koelvloeistof checken! Als het niveau te laag is wordt de kachel ook niet warm. Radio maat is standaard 1 DIN, voorruit kun je op je verzekering doen als je WA+ verzekerd bent (wel lastiger om een oldie op WA+ te krijgen, moet je even voor winkelen), en anders kost dat gewoon effe geld. CC is er idd voor niet al te veel geld op te klussen. Leuke bak, maar gooi alsjeblieft die AMG's look-a-likes eronderuit.. leuke velgen op zich, maar geen porum onder een 190. En zeker als je hem als winterbak gaat gebruiken wil je daar echt niet op rijden.. beter is een setje staal met gewoon goede winterbandjes. Verpats maar aan mij, ik heb nog een setje stalen 15 inch Benz wielen liggen die je kunt overnemen voor wehnag [ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 18-10-2015 01:42:24 ] | |
Amoeba | zondag 18 oktober 2015 @ 01:34 |
Je wilt die velgen hebben? | |
Sounddragon | zondag 18 oktober 2015 @ 01:40 |
Onder een C of E staan ze beter, zijn ze 17 of 18 inch? Zoek nog een setje winterwieltjes in 17 inch Of zijn ze aan barrels gereden? | |
Amoeba | zondag 18 oktober 2015 @ 01:44 |
Nee, eentje heeft een kleine schade (stoeprandje) verder helemaal heel. Volgens mij 17 maar pin me daar niet op vast | |
Sounddragon | zondag 18 oktober 2015 @ 02:53 |
Ziet eruit als 18, staat voor geen meter iig. Ik zou lekker op zoek gaan naar winterbandjes voor wehnag; het wordt immers je winterkarretje | |
Amoeba | vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:53 |
Ja er liggen praktisch nieuwe banden op. Ik wil er best vanaf, welk type velgen raad je aan? Iig even twee autoradio's geregeld bij mijn studentenvereniging (allemaal beunhazen met een motor) . Morgen die maar eens erin knutselen en aan die teller en thermostaat werken | |
Sounddragon | vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:21 |
er kán van alles op. Voor winterwielen zou ik voor staal gaan, eventueel met wieldoppen; lekker goedkoop en citystoepen-proof, plus goedkope bandjes. Heb je zin in bladderende velgen kun je ook alu's pakken. Ik had zelf 16 inch AMG monoblocks onder de 220. | |
Palomar | vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:23 |
Is natuurlijk wel een oude auto, dus mogelijk hebben in de loop der jaren al tientallen hobbyisten zitten prutsen aan alles. Bijv. qua radio is die auto volgens mij nog van voor de universele ISO-stekkers. Hoop niet dat iemand zelf iets in elkaar heeft zitten prutsen en dat je maar moet uitzoeken hoe je een nieuwe radio daar op aansluit. Cruise control zal wel iets mechanisch moeten worden ingebouwd op de pedalen, snelheidsmeter en gaskabel, omdat bij zo'n auto nog niet alles via een computer geregeld is. Lijkt me nog best wel ingewikkeld. Kachel kan simpel zijn, of het is de vorige eigenaren niet gelukt om te fixen omdat binnenin die kleppen e.d kapot zijn. Dan moet je hele dashboard uit elkaar en dan nog de benodigde nieuwe onderdelen proberen te vinden. Voorruit lijkt me nog best wel lastig aan te komen. Of hebben ze van zulke oude auto's die dingen ook nog op voorraad? Anders sloop misschien proberen. Maar als je een beetje handig bent zal een en ander vast wel te fixen zijn | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:55 |
Waarom zoek je niet verder? Het aanbod is gigantisch en de prijzen laag, deze heeft best veel gebreken. | |
CafeRoker | vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:56 |
Mee eens. Die kachel kon trouwens nog wel eens vies tegenvallen. Ik denk eigenlijk ook dat de eigenaar het al gefixt had als het iets eenvoudigs was. edit: oh, hij is al gekocht nietwaar? Veel sleutelplezier dan | |
Amoeba | vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:00 |
Die kachel niet gezien helaas. Beetje bummer, de rest is bekend. | |
Sounddragon | zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:16 |
Juist die kachel is een bekend euvel, en dat is idd meestal een flinke berg werk om erbij te komen. Meestal is het dan trouwens de aanjagermotor die kaduuk is, of piept, dat is echt strontvervelend tijdens het rijden. Nu wordt hij gewoon niet warm, dus ik zou beginnen met de bediening; misschien is er domweg een stangetje of kabeltje los of kaduuk zodat de klep niet bediend wordt. Middenconsole opentrekken en je kunt er redelijk bij. Koelvloeistofniveau al gecheckt? als dat te laag is, is het hoogste punt (de kachelradiateur) het eerste deel wat geen koelvloeistof meer krijgt, en dan doettie het dus ook gewoon niet. | |
Amoeba | zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:18 |
Koelvloeistof is prima. Aanjager is ook prima. Eigenlijk lijken alle kleppen te werken behalve de klep die de verhouding buitenlucht/kachellucht (warme lucht dus..) regelt. Waar zit die? | |
borbit | zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:22 |
Ik ben zelf nog gewoon gezond dus ik heb het niet nodig. Maar mijn oma had laatst een nieuwe auto en zij heeft hele zwakke enkels dus was cruise control nodig. Ken wel een goedkoop adresje. Laat maar weten als je zelf ook te zwak bent om normaal gas te geven. Dan zal ik vragen of hij jou ook wil helpen. | |
Amoeba | zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:26 |
Ik ben 21 maar gewoon lazy as fuck Grapje. cruise control is gewoon fijn. Ik heb een studentenbijbaantje waarvoor ik makkelijk 200km op een dag afleg en nog eens een half uur moet wandelen. Mijn enkels zijn prima. | |
Sounddragon | zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:35 |
Effe googelen, velen gingen je voor. Met wat mazzel staan er zelfs how-to's op youtube. Post met zure bijsmaak gespot CC is gewoon een heel handig hulpmiddeltje om én een constante snelheid te rijden, én zuinig én om die irritante kleine snelheidsprentjes te voorkomen. Ben er erg blij mee iig. | |
Amoeba | zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:56 |
Kon alleen die heater core vinden. Ik snap ook niet waar de luchtinlaat voor de buitenlucht precies zit. | |
borbit | zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:08 |
lol Ik rij af en toe in een auto met cruise control. Vind ik echt niet fijn. Het zorgt ervoor dat je niet te hard rijd. Dat is het enige voordeel. Verder vind ik het veel fijner om gewoon mijn voet op het gas te hebben. Misschien ook wat je gewend bent. Een klein kort piepje als ik over de max heen ga zou ik op zich wel op prijs kunnen stellen. Maar goed mijn auto weet de max natuurlijk niet. | |
Geralt | zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:15 |
Ik kon dat bij een van mn vorige auto's eenvoudig instellen op de CC wat de max was. Hij ging dan ook niet harder als de CC soort van uit stond. Ik geloof dat dat in de Xedos 9 was, maar dat weet ik niet meer zeker. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:46 |
Nee, het zorgt er voor dat ik niet heel lang mijn voet in een bepaalde stand hoef te houden. Erg prettig als je een rit hebt van een uur of meer. Of als je veel op de snelweg zit. | |
Amoeba | zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:55 |
Maar jongens, allemaal prima over die cruise control, dat heeft geen haast. Prioriteit is die kachel. Even de feitjes op een rijtje: - Aanjager werkt meer dan prima - Kleppen voor de roosters in de cabine ook, hij blaast overal koude lucht naar binnen en ook op de voorruit (rechts moest ik even losmaken, kwam wat zooi uit maar werkte daarna ook prima - Warmtewisselaar in de box lijkt ook prima, ik voel tussendoor in de middenroosters ook wel wat warme lucht dus dat lijkt ook wel te werken. - Alle slangen voor de lucht worden óók warm Dus het probleem lijkt te zitten dat er géén warme lucht vanuit het blok de box binnenkomt. Krijg alleen een bout van die kutruitenwisser niet los [ Bericht 10% gewijzigd door Amoeba op 24-10-2015 16:18:08 ] | |
Sounddragon | zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:27 |
Benz kan dat ook, speed limiter functie. kun je gewoon stampen; hij houdt er vanzelf mee op. Ik vind CC fijner. Buiten onder de parafaanplaat; die plaat waar de ruitenwisser doorheen steekt zeg maar. Als ik Google op 'heating valve W201' vind ik dit. Ding kost een paar tientjes op Ebay.. sluit de toevoer van warm water naar de kachelradiateur af mbv vacuüm. Check dat ding eerst maar eens voor je gaat graven. my guess: voor dat ding issie warm, erna issie lauw of koud. Daarna vacuümslangegies erafrukken en kijken of daar ook vacuüm op komt (lopende motor), zo ja: ding bestellen en vervangen. Zo nee -> uitvlooien waar je vacuümlek zit. [ Bericht 18% gewijzigd door Sounddragon op 24-10-2015 17:35:31 ] | |
borbit | zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:53 |
Ja heb ik voor in de stad. Gaat tot 60 of 70. Maar in de stad rijd ik niet snel 50 en weet ik ook wel waar de camera's hangen. En soms wil je ook net wat harder dan 50 kunnen om bijvoorbeeld iemand in te halen. | |
Sounddragon | zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:03 |
De mijne doet het over het hele bereik; ik kan hem zelfs in de pjoeter begrenzen als ik op bijvoorbeeld winterbanden rijd met een te lage Vmax. Ook handig als je je auto uitleent aan een potentiële idioot | |
Geralt | zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:06 |
Jij leent auto's uit aan iemand anders dan Anne? De enige ander die in mijn auto mag rijden is Brennie en mn broer als het echt nodig is en anders rijdt daar niemand behalve ik in. En dan is het niet eens omdat ik een dure auto heb, want die heb ik niet. Ja duur in onderhoud de laatste tijd ja | |
Sounddragon | zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:08 |
Neen, definately not. ALS er iemand anders in rijdt zit ik ernaast. Ik vind het al kut als ik ergens bij een garage ben en ik 'mag' hem niet zelf op de brug zetten | |
Amoeba | zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:42 |
Ja die zak ben ik net tegen gekomen. Maar daar ben ik zo bij. Ik heb het nu alweer in elkaar zitten maar zal dat zo eens loshalen. | |
Amoeba | zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:10 |
Ff warm gereden en dat ding er nog onderuit geschroefd. Eigenlijk alle slangen/buizen buiten zijn gewoon warm. Ik snap er niks van. http://imgur.com/a/mvIuA Hij reageert gewoon niet op de knoppen. | |
Geralt | zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:36 |
Ik dacht al | |
Sounddragon | zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:45 |
Dan is er ws toch ergens nog een regelkleppie die de boel tegenhoudt.. dat wordt zoeken dan. | |
Amoeba | zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:55 |
Ik trek heel die auto wel uit elkaar. Ook nog even uitgevonden dat de mistlampen achter sluiting maken. Kan ik dus ook nog uit gaan zoeken. Waarschijnlijk gewoon rot aangesloten. Ik zag ook al een losse blauwe draad zitten. [ Bericht 18% gewijzigd door Amoeba op 24-10-2015 20:01:50 ] | |
Sounddragon | zondag 25 oktober 2015 @ 21:46 |
Blauwe draad kan remote van elektrische antenne of stereo zijn. Kijk, speciaal voor jou; alleen effe winterbandjes roggelen. | |
Amoeba | zondag 25 oktober 2015 @ 23:55 |
50 bieden en binnen. Heb je ook wat meer profiel op de slippers. Wat zouden die velgen van mij een beetje waard zijn? Beetje Sjonnie geeft daar toch wel euro's voor? | |
Sounddragon | maandag 26 oktober 2015 @ 00:14 |
Nee, want het zijn look-a-likes. Op datzelfde forum is pas een setje 18 inch verkocht (na heel lang) voor 200¤,inclusief banden. MB rijders zijn een beetje autistisch en hebben een forse allergie voor neppies. Aftermarket kan nog wel, maar dit zijn minder geslaagde kopietjes van AMG wielen. As said; misschien interessant als wintervelgjes indien 17 inch, alleen heb jij er redelijk nieuwe rubbers opzitten geloof ik, dus zal dat niet meevallen, of je moet de banden eraftrekken en los verkopen. | |
Amoeba | maandag 26 oktober 2015 @ 00:17 |
Ja daar heb ik allemaal geen zin in. Rijd die rubbers dan wel op en verkoop het los of geef ze met het schroot mee. Natuurlijk geen slecht idee om de nieuwe vast voor 'n prikkie te hebben liggen. | |
Geralt | maandag 26 oktober 2015 @ 09:10 |
Heb je niet wat meer foto's? Ik vind de 190 nog altijd een mooie auto als ik heel eerlijk ben. | |
Amoeba | maandag 26 oktober 2015 @ 09:42 |
| |
Amoeba | zondag 15 november 2015 @ 21:15 |
Jij hebt er verstand van toch? Ik heb nu heel het dashboard eruit liggen, gelijk de gelegenheid aangegrepen om direct eens aan de elektra te werken. Het is een grote rotzooi dus ik snap er vrij weinig van. Goed, nu een aantal vragen: - Waarop werken de knopverlichting van de lichtschakelaar (headlights/foglights) en de knoppen vh middelconsole? Ik heb er allemaal werkende lampjes ingezet, getest en wel, maar niks schijnt te werken. Het zit in ieder geval niet op de hoofdverlichting ofzo. Naast het dashboard zit zo'n schakelaar, deze: Die dus. Maar die reageert niet echt. Hierop de aansluitingen: Ik ga even wat foto's zoeken | |
Sounddragon | zondag 15 november 2015 @ 21:22 |
Volgens mij zit dat op de verlichting aangesloten. Kun je helderder en zwakker zetten door aan het nulstel-knoppie te draaien d8 ik,. Kan er ook naast zitten, heb zelf nooit een 190 gehad. Bij de W202 zat er een plus en min knoppie op de tellerbak om te dimmen. Bij oudere bakken kun je vaak het nulknoppie draaien. | |
Amoeba | zondag 15 november 2015 @ 21:40 |
Ja klopt. Heb 't ook al gevonden waarom 't niet werkte, stekkertje op het tellerhuis zat niet goed. Vragen die nog staan: - De bedrading van de achterruit verwarming, hoe zit dat? (Foto volgt in edit) - Het lampje van de hoofdverlichtingsschakelaar werkt niet. Ofja, het lampje is niet kapot maar het brandt niet. Zekering 16 is wel kapot (Nebel und Nebelschluss) - Trekhaakverlichting nakijken - Waarom gaat zeekring 16 kapot Maargoed dit weekend veel opgeschoten. Nieuwe kachel zit erin en het tellerhuis lijkt ook gefixt. | |
Amoeba | zondag 15 november 2015 @ 21:44 |
Waar is dat zwarte draadje voor? | |
vannelle | zondag 15 november 2015 @ 21:47 |
En die blauwe? En die gele? En die groene? Wat maakt het uit waar het voor is? Als het maar werkt. | |
Amoeba | zondag 15 november 2015 @ 21:52 |
Die zwarte zit los, en het lijkt me dat die er niet voor jan joker zit. | |
Sounddragon | woensdag 18 november 2015 @ 19:37 |
Mooi plaatje.
| |
Amoeba | dinsdag 24 november 2015 @ 13:57 |
Ben er al uit, die kabels zijn om licht vh dashboard op de schakelaar te laten schijnen. Hoe primitief! | |
Amoeba | zaterdag 13 februari 2016 @ 17:21 |
Kurze update: Intussen besloten de auto zo goed mogelijk op te knappen. Setje nieuwe frontspeakers op het oog die eventueel uit te breiden zijn met amp en bijbehorende rear speakers. Nog even verder zoeken maar de keuze staat eigenlijk al vast. Kilometerteller lijkt niet te fixen te zijn. Probleem lijkt in de aandrijving vanuit de transmissie te zitten, in ieder geval tellerhuis en kabel werken prima. Nieuwe transmissie is dan de enige optie en misschien gebeurt dat ook nog wel. Deze versnellingsbak gaat al 325k mee inmiddels. Hele kachelunit is nu vervangen ende gefixt, laat nu een nieuwe voorruit plaatsen en ga even een snelheidsmeter op basis van GPS installeren. In het voorjaar de uitlaat vervangen en binnenkort even een begin maken aan het reviseren van de wielkast. Als ie weer eens in de garage staat ook eens de trekhaak voor de wet in orde maken. Zit geen oog op voor dat remkabeltje en de elektra deugt niet. | |
Sounddragon | zaterdag 13 februari 2016 @ 18:54 |
TT fixed en in de lijst met projecten gezet. Wel een beetje bijhouden dan he? | |
Amoeba | zaterdag 13 februari 2016 @ 19:19 |
Jaja Studentje he. Tijd is nooit het probleem, geld wel. Mag ik de OP editten? | |
Sounddragon | zondag 14 februari 2016 @ 00:19 |
Wat wil je eraan veranderen dan? | |
Sounddragon | dinsdag 16 februari 2016 @ 12:23 |
Ik heb trouwens nog een setje stalen bandenhouders inclusief slechte banden liggen voor je waggie.. liggen in de weg. Misschien iets om een wintersetje van te machen? | |
Amoeba | zondag 21 februari 2016 @ 13:39 |
Slechte banden? Maar stuur eens foto's? Ruit is vervangen, ziet er keurig uit. Nieuwe wisserbladen van Bosch er gelijk bijgekregen, dat was wel nodig ook. Verder gisteren een nieuw setje front speakers gekocht, de Audison APX4. Zoals bekend passen de bevestigingspunten niet helemaal, dus ik ga ofwel vanmiddag ofwel volgend weekend even beunen om dat netjes weg te werken. Probleem is zeg maar dat rechtsboven dat metalen plaatje waar je dan een boutje inzet niet in het gat past zodat ie scheef erin gaat hangen, dus ik denk dat ik dat plaatje eraf ga zagen/slijpen en dan nieuwe gaten boren zodat het goed vast zit. Mooi is anders maar who gives a shit, er zit toch zo'n grill overheen. | |
Sounddragon | zondag 21 februari 2016 @ 13:46 |
Audio is vaak een beetje inventief zijn als je OEM gaat vervangen voor aftermarket. Niet alle fabrikanten bedenken vooraf dat eigenaren later wel eens wat anders in hun auto willen bouwen, of hebben daar peop aan Wel opletten dat ze goed vastzitten en goed aansluiten, want dat gaat 1 op 1 van je geluidskwaliteit af. Banden van dat setje zijn domweg slecht/op.. wilde er toen winterwielen van maken voor op de W202, maar die ging weg voordat dat aktueel werd, en heb ze toen laten liggen om hetzelfde mee te doen op mijn nieuwe, alleen wist ik toen nog niet dat het een 320 zou worden, waar die dingen helemaal niet onder passen qua remmen Kan wel een foto maken, maar zie je weinig op; zwarte stalen MB velgen waar origineel wieldoppen op horen met bandjes van 2 - 3 mm erop. | |
Amoeba | zondag 21 februari 2016 @ 13:52 |
Kost da? Ja klopt. Ik was naar Car Sound Geldrop gegaan, zo'n tsjappie zaak waar alle petjes hun Honda Civic en Fiat Stilo komen pimpen. Even advies gevraagd wat ik daar nu het beste zonder versterker in kon zetten maar wel eventueel kon uitbreiden met amp en rear speakers. APX4 was een goede keuze qua budget en bovengenoemde mogelijkheden en die past erin met een beetje beunen. Uiteraard even 2 weken over nagedacht en toen zag ik dat ze voor 100 piek op internet stonden, ofwel 20 piek goedkoper dan die winkel ze aanbood. Omdat ze toch vrij relaxt waren met advies even gebeld en daar toch voor 100 piek meegenomen, win-win. Moet zeggen dat het budget nu even op is, moet de concert agenda ook nog vullen en van het voorjaar een nieuwe uitlaat eronder beunen. Heb daarvoor de einddemper ook al liggen. | |
Sounddragon | zondag 21 februari 2016 @ 13:57 |
Niks liggen in de weg, kom maar ophalen als je ze wilt. Kan ze voor 25¤ op MP zetten en 3 weken turkse mailtjes in G-translate gooien, maar geen zin in. Andere optie is ze doneren aan de lokale sloperij. Geen autostyle/baggerkar van maken heah. | |
Amoeba | zondag 21 februari 2016 @ 14:02 |
Haha ik kreeg die demper er gratisch bij, alternatief is verkopen en een originele einddemper kopen. Maar ik ga sowieso heel de uitlaat vervangen en de vraag is even of dit de einddemper wordt. Opzich vind ik 'm wel leuk en kan dit wel, in combinatie met de velgen krijg je dan wel die sjonnie uitstraling maar er komen in ieder geval geen Xenon koplampen, neon shit, spoiler of andere toestanden op. Verlagingssetjes doe ik ook niet aan mee. Maar die demper kan nog wel toch? Waar zijn deze velgjes op te halen dan? | |
Sounddragon | zondag 21 februari 2016 @ 14:09 |
Ik betwijfel sowieso of hij wel past; en die chromen flutdempers verkopen ze pas 20 jaar ofzo bij elke cheapass autostyle stylingrommel tent die je kunt vinden, en na een jaar ligt het binnenwerk er los in te rammelen. Meestal is dat zó irritant dat je van ellende de stukken uit je stuur gaat zitten knagen, en dat komt dan weer mooi uit, want ze hebben daar vaak ook van die mooie blingbling stuurtjes. Velgjes liggen in een garage ergens onder de rook van Nijmegen. | |
Amoeba | zondag 21 februari 2016 @ 14:15 |
Ik moet vanmiddag vanaf Dinxperlo naar Eindhoven, vertrek rond half 5. Daar kom ik dus zo ongeveer langs maar Nimma is ook zover niet vanaf Eindhoven dus een andere keer kan ook prima. Volgens mij zit daar geeneens binnenwerk in, je kijkt er dwarsch doorheen Maar zoals gezegd, ik kreeg dat ding er voor nop bij en zit nog een beetje in dubio wat ik ga doen. Binnenkort rijd ik even naar een vriend van m'n vader, die heeft een brug, en dan komt het plan wel op tafel. Ik moet daar sowieso even langs, roest in de wielkast wegwerken en die vent is een professional in auto's restaureren. | |
Sounddragon | zondag 21 februari 2016 @ 14:21 |
Jewel, die gaatjespijp waar je doorheen kijkt is wat de boel dempt. Maar OK, laat maar wat weten als je ze wilt. Niet te lang wachten, want als ze me gaan irriteren pleur ik ze op de oud-ijzerberg | |
Amoeba | zaterdag 14 mei 2016 @ 18:33 |
Jaja het is allemaal even blijven liggen maar een kleine update. Na eind december die GPS speedometer besteld te hebben hebben ze in april een nieuwe opgestuurd en die is nog steeds onderweg dus dat gaat zn gangetje. China. Maargoed, vandaag even de auto op de brug gehad en hij ziet er keurig uit. Maargoed, wel een paar gebreken geconstateerd die gefixt moeten worden. - Lekkende remleiding. Gelijk even de gelegenheid aangegrepen om dat na te zoeken en hij lijkt op de hoofdzuiger te lekken, ofwel keerringetje lek achter het voetpedaal. Klotewerk om dat eruit te halen en te ontluchten achteraf maar het zal wel moeten . - Transmissie. Ja dit is wel ellendig, ik dacht eerst een kapot tussenlager ofzo maar een van de lagers in de versnellingsbak is naar de klote. Dus versnellingsbakrevisie of een nieuwe bak. Nu heb ik een W201 4-bak op het oog .. maar die komt uit een diesel. Ik heb zelf die 4-bak uit de benzine auto (volgens mij de 716.212 want 717.xxx zijn allemaal 5-bakken toch?) maar die dieselbak heeft wel een ander part number, namelijk 716.213 Ligt dicht bij elkaar maar is dat zomaar uitwisselbaar? Ik las vooral dingen over tandwielverhoudingen en vliegwielen maar niks concreets over een diesel/benzine wissel. Als iemand daar een idee over heeft: laat horen! Er is ook nog goed nieuws, de uitlaat lijkt eigenlijk wel dicht te zijn. Er is een klein gaatje maar verder is het overal wel goed dichtgelast dus dat even dichtkitten/lassen en dan hoeft dat in ieder geval niet te gebeuren. | |
CafeRoker | zaterdag 14 mei 2016 @ 19:07 |
Heb je hier iets aan? Diverse modellen met overbrengverhoudingen. http://wiki.mercedes-benz(...)1-190D-2-Getriebe/en http://wiki.mercedes-benz-classic.com/index.php/W201-190-Getriebe | |
klawie | zondag 15 mei 2016 @ 04:20 |
Davht dat ern bak van een diesel niet oast omdat de priseas verder uitsteekt | |
Amoeba | woensdag 18 mei 2016 @ 11:35 |
Ja goede vraag inderdaad. Ik heb zelf even rond zitten bellen naar demontagebedrijven en één daarvan had een identieke bak liggen, voor het schamele bedrag van ¤300,- Eigenlijk niemand die me kon vertellen welke bakken uitwisselbaar zijn en welke niet. In ieder geval de 5-bakken zijn langer dus dan heb je een nieuwe as nodig, alhoewel een man me wist te vertellen dat je ook een stuk van je 4-bak erop kon zetten en dat het dan ook zou passen maar dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk. Nu heb ik een 716.213 (de vierbak van de 190D) op het oog voor 50 piek dus een gokje kan altijd toch. Ik zie daar eigenlijk alleen die dieselbakken bijstaan en niet de benzinebakken of ligt dat aan mij? Enfin, dit wordt echt een kutklusje. | |
CafeRoker | woensdag 18 mei 2016 @ 20:35 |
Benzine is de tweede link. | |
Amoeba | vrijdag 2 september 2016 @ 00:32 |
Hallo, update. Ik had voor 50 piek een tweedehandse transmissie gekocht op de gok. Het bleek exact dezelfde te zijn dus dat stuk schroot omgewisseld en op het einde trapt de buurman de koppeling in. Die cilinder weer gaan lekken dus anderhalve week terug dat afdichtrubbertje maar vervangen, hopen dat dat nu droog blijft. Minder gesleuteld maar wat meer mee gereden. | |
Amoeba | vrijdag 24 maart 2017 @ 13:22 |
Auto heeft voor de oldtimerregeling de hele winter binnen gestaan en moest daarna gelijk naar de APK, wel een waslijst afkeurpunten. Korte samenvatting is eigelijk: - Fuseekogels, eentje advies, andere te veel speling. Had al wat stuurspeling dus had ik wel op gerekend. - Veerschotel rechtsachter - Wiellagers - Uitlaat, nieuw voorstuk en dan ook maar nieuwe middendemper - Roest wielkast linksachter Verder had de vorige eigenaar het subframe aan het chassis gelast vanwege een gaar rubber van de ophanging dus dat mag los en die rubbers dan ook gelijk vervangen. De keurmeester zei dat we 'm beter weg konden gooien. Helaas voor hem doen we daar niet aan mee. Helaas konden we anderhalve week gebruik maken van de brug van iemand anders dus dan moet 't maar thuis. Past krek Dit is dus die doorgeroeste veerschotel. In het kader van de APK mag daar eigenlijk niet aan gelast worden. Die zit met stootlassen vast op het chassis, dus tweedehands van de sloop trekken is eigenlijk geen optie omdat het wel lastig is om die van een chassisbalk te halen zonder de schotel zodanig te beschadigen dat je eraan moet lassen. Nieuw verkoopt zelfs Mercedes hem niet meer. Ik kan dat kreng nergens vinden! Voorlopig is nu het plan om toch gewoon een nieuwe bodem in de oude te lassen en dan maar ergens anders te laten keuren. Daarbij meegenomen dat de wiellagers afgekeurd zijn terwijl die eigenlijk in prima staat zijn, en hij heeft laswerk aan het chassis afgekeurd. Ga daar in ieder geval niks aan doen want dat zit echt wel goed vast. Die moet er wel weer tegen kunnen toch? | |
Sounddragon | vrijdag 24 maart 2017 @ 20:35 |
Kijk eens op Ebay, daar vind je heel veel.. in Polen maken ze álles. | |
klawie | maandag 27 maart 2017 @ 01:45 |
Wat is dat vior onzin magezijn medewerker die jij aan de lijn hebt gehad als hij niet meer te leveren is laat hem uitzoeken waar hij wel ligt in de rest van de wereld en laat hem hem daar bestellen | |
Sounddragon | maandag 27 maart 2017 @ 07:07 |
Magazijnslaven halen vaak dingen door elkaar; dat HIJ hem niet meer kan leveren wil niet zeggen dat dat overal zo is | |
Amoeba | maandag 27 maart 2017 @ 16:32 |
Ergens in Parijs ofzo. Maar toen was al half half afgesproken om dat ding in elkaar te lassen en terug te zetten. Goed die lasnaad vlak kitten en in de undercoating zetten. Als dan die veer er weer tegenaan zit (en het veerrubber) dan heb je aan goede ogen niet genoeg toch. Vandaag de achteras aan het samenstellen zodat 't geheel ineens eronder kan. Toch nog defect wiellager blijkbaar.. Ja ik heb zelfs een onderdeel nummer van Mercedes gekregen maar op ebay geeft dat .. niets. Ook hoe zo'n ding precies heet, ik vind overal de rubbers en de veren zelf maar echt dat metalen ding wat tegen het chassis moet Dit is dat nummer: 2016100116 | |
Sounddragon | maandag 27 maart 2017 @ 19:24 |
Deutschland uber alles mein Freund. https://www.online-teile.(...)16_Cross-Member.html 156 ekkies ex verzenden, maar op alle andere plaatsen zit er veel water tussen jou en het onderdeel en kosten ze 202$ ex shipping.. Tis niet alleen de schotel, tis de hele reut van links naar rechts waar de skottels aan zitten.. maar to be honest ziet dat er ook niet heel fris meer uit.. this is THE way to go imho. | |
klawie | maandag 27 maart 2017 @ 23:30 |
Als je achteras er onder uit ligt zou ik helemaal dat ding vervangen scheelt een hoop ergenis Laat hem regelen dat dat ding uit parijs jou kant op komt | |
Amoeba | dinsdag 28 maart 2017 @ 02:37 |
Alleen rond de veerschotel was het zo rot, die hele as is ook een nieuw stuk in gelast. Toch dank voor de input. Eigenlijk heb je gelijk, netjes die veerschotel vervangen was beter geweest. Ook echt naar dat ding zitten zoeken maar het was nu al zo afgesproken en hij zit er nu al onder. Daarnaast is zo'n cross member wel erg duur terwijl alleen de veerschotel opnieuw moet. Die heb ik namelijk ook gezien. Lasser had het nog flink verneukt. M'n kabelboom is gesmolten. Of ik. Geen idee dat die kabelboom precies achter die las zat die opnieuw gedaan moest worden. Gelukkig is mijn pa elektriciën van beroep. [ Bericht 5% gewijzigd door Amoeba op 28-03-2017 02:45:57 ] | |
Amoeba | maandag 3 april 2017 @ 23:27 |
Zo het zit weer in elkaar allemaal. Wel een waslijst dingen vervangen: - Beide fusees wielophanging voor - Vering bestuurdersstoel uitgerust met wat veren van een oud bankstel - Handrem mechanisme compleet nieuw na de kabel - Remleiding RA en beide remslangen achter - Fusee wielophanging LA - Wiellager LA - Twee voorste rubbers van het subframe - Nieuwe voordemper en middendemper Vandaag in ieder geval de uitlaat verder afgemaakt en die fusees voor onder handen genomen. In principe is dan ieder APK puntje behandeld en kan die terug naar de keuring, alleen de middendemper resoneert wat. Nu zat er geen originele uitlaat onder dus deze ophanging volstaat blijkbaar niet. Woensdag maar een extra uitlaatsteun eronder lassen en dan maar een afspraak maken om te herkeuren. In ieder geval de wegligging is echt een heel stuk verbeterd met dat subframe los van het chassis, nieuwe rubbers en fusees. Lang verhaal is natuurlijk niet compleet zonder foto dus bij deze: | |
Sounddragon | maandag 3 april 2017 @ 23:34 |
Effe sparen voor een verlagingssetje.. eigenlijk geen porem dit zo met die 17 inchers eronder | |
Amoeba | maandag 3 april 2017 @ 23:40 |
Ik heb dit ding nog steeds liggen | |
Sounddragon | maandag 3 april 2017 @ 23:40 |
NEE. | |
Amoeba | maandag 3 april 2017 @ 23:41 |
Je bedoelt zoiets? | |
Sounddragon | maandag 3 april 2017 @ 23:41 |
JA! | |
Amoeba | maandag 3 april 2017 @ 23:42 |
En dat is alleen een kwestie van de vier veren vervangen? | |
Amoeba | maandag 3 april 2017 @ 23:47 |
Kutfusees | |
Sounddragon | maandag 3 april 2017 @ 23:51 |
Ja, mits je niet te ver gaat.. meestal is -/- 30 mm te doen onder schokbrekers aan te passen, is dan alleen optisch, dus comfort blijft hetzelfde. Enige is dat je wielen wel de goede ET moeten hebben, anders kan je wel eens een aanlopertje hebben op lomp genomen drempels.. | |
Amoeba | maandag 3 april 2017 @ 23:56 |
Ja inderdaad, ik vroeg me af of je dan standaard andere schokbrekers kon regelen of dat dit een zekere tolerantie heeft. Maar zorg voor later. Had m'n verzekering geschorst tijdens de winterperiode (verplichte stalling voor oldtimers) en derhalve een acceptgiro van 400 piek ontvangen. Bezwaarschrift bij de OvJ loopt maar verwacht eigenlijk wel naar de rechter te moeten om m'n geld terug te krijgen. Als ik die zaak win ga ik er een setje van halen | |
klawie | woensdag 5 april 2017 @ 00:39 |
Bij mercedes kan je heel veel met de schokbrekers want elke uitvoering heeft een andere wagenhoogte en de schokbreker is daarop gemaakt wel kan je het klakkeloos overzetten van bv 1 met een sportonderstel op 1 met een taxi onderstel | |
Sounddragon | woensdag 5 april 2017 @ 20:19 |
uhhuh.. | |
Amoeba | donderdag 13 april 2017 @ 17:50 |
Uitgebreid wezen testen in Luxemburg. Morgen naar de keuring. | |
klawie | vrijdag 14 april 2017 @ 00:19 |
Bij de 124 had je speciaale taxi uitvoeringen met een zwaarder onderstel zeg maar het past nog steeds met overbouwen | |
Sounddragon | vrijdag 14 april 2017 @ 15:04 |
En en en? | |
Sounddragon | vrijdag 14 april 2017 @ 15:05 |
Je weet dat er in de TT staat dat dit een veel lichtere W201 is he... en dattie omláág moet ipv richting 4X4 look.. | |
Amoeba | vrijdag 14 april 2017 @ 16:47 |
Goedgekeurd | |
Sounddragon | vrijdag 14 april 2017 @ 17:05 |
En zo hoort het ook | |
Amoeba | zaterdag 15 april 2017 @ 10:57 |
Ja zo nog even in de bodycoating zetten en dat was het. | |
Sounddragon | zaterdag 15 april 2017 @ 21:46 |
Wel opletten dat het droog-droog is voor je vocht opsluit he.. Anders blijft het feest. | |
Amoeba | zaterdag 15 april 2017 @ 22:54 |
Het zat al in de hammerite. | |
Amoeba | zaterdag 15 april 2017 @ 22:58 |
Heeft iemand een idee hoe je een armsteun kunt fixen? Op de sloop tref je zoiets niet aan, of het is helemaal verneukt door het weer ofzo. Wil er eigenlijk een bekerhouder in kunnen maken. | |
Sounddragon | zaterdag 15 april 2017 @ 23:23 |
gewoon goed zoeken, ze zijn gewoon geleverd met armsteun toch? | |
Amoeba | maandag 24 april 2017 @ 15:19 |
https://www.marktplaats.n(...)reviousPage=lr&pos=6 Die zooi gaat gewoon voor meer dan 100 euro | |
Sounddragon | maandag 24 april 2017 @ 16:26 |
Jep, op Ebay ook.. rustig blijven en je oogjes open houden. | |
kaasplankje | maandag 24 april 2017 @ 17:15 |
Goed idee ook, je auto uitlenen aan een potentiële idioot. | |
Amoeba | woensdag 24 mei 2017 @ 17:20 |
Bezwaar ongegrond verklaard. Wil het best voor laten komen. Iemand tips? | |
Amoeba | woensdag 11 oktober 2017 @ 21:39 |
Zou dit te doen zijn: https://www.cargoods.nl/t(...)tm_campaign=triple-s Overigens ook een armsteun gekocht voor 40 euro waar bovenop voor de stof gescheurd is. Dat is niet erg want ik wil er toch een bekerhouder in maken. En de mondelinge zitting wordt nu gepland bij de kantonrechter. | |
Sounddragon | woensdag 11 oktober 2017 @ 22:03 |
Zou ik niet doen. | |
Amoeba | woensdag 11 oktober 2017 @ 22:08 |
Te veel verlaging of gewoon rotzooi? |