Oh jij bent er zo 1... Weet wel, zonder buiten bleef jij mooi met troep zittenquote:Binnen binnen buiten buiten
Gewoon laten staan. We willen toch niet dat het bedrijf straf krijgt tochquote:Zal ik voortaan mijn tassen met hah dan maar laten staan op de vestiging? Daar staat ook nog vaak TNT Post op. Net als op die oranje tasverzegeldingen.
Op de bordjes op de toegangshekken staat ook nog regelmatig TNT Postquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:07 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Oh jij bent er zo 1... Weet wel, zonder buiten bleef jij mooi met troep zitten
[..]
Gewoon laten staan. We willen toch niet dat het bedrijf straf krijgt toch
Nee hoor. Dan gaat het gewoon naar een depot toe en dat komt vanzelf een keer vol te staanquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:07 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Oh jij bent er zo 1... Weet wel, zonder buiten bleef jij mooi met troep zitten
[..]
Gewoon laten staan. We willen toch niet dat het bedrijf straf krijgt toch
Je bedoelt mijnpostnl? Ja, werkt hier nog gewoonquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:44 schreef sacha het volgende:
vraagje: komen jullie nog op de post.nl personeel pagina's?
ja dat bedoel ik, ik kom hier in een SAP NetWeaver pagina waar de gebruikelijke inloggegevens niet werken...quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je bedoelt mijnpostnl? Ja, werkt hier nog gewoon
Ik heb er maar niks ingevuld, zal wel weer een storing zijn of zo.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:47 schreef sacha het volgende:
[..]
ja dat bedoel ik, ik kom hier in een SAP NetWeaver pagina waar de gebruikelijke inloggegevens niet werken...
hmmm, zelfs een nieuw wachtwoord aanvragen begrijpt ie nietquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:49 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik heb er maar niks ingevuld, zal wel weer een storing zijn of zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....
quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:52 schreef sacha het volgende:
[..]
hmmm, zelfs een nieuw wachtwoord aanvragen begrijpt ie nietIk zou gewoon morgen nog eens proberen, ik denk niet dat het de bedoeling is dat je daar iets invult, straks is de hele boel in de war en werkt het bij jou ook niet meer als het probleem van de site verholpen is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat ga ik zeker doenquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:53 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik zou gewoon morgen nog eens proberen, ik denk niet dat het de bedoeling is dat je daar iets invult, straks is de hele boel in de war en werkt het bij jou ook niet meer als het probleem van de site verholpen is.
denk ik ook ja. Het heeft geen zin om het te proberenquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:49 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik heb er maar niks ingevuld, zal wel weer een storing zijn of zo.
Bij mij doet alles het gewoon (nou ja gewoon...)quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:44 schreef sacha het volgende:
vraagje: komen jullie nog op de post.nl personeel pagina's?
ik heb het voor vandaag opgegeven anders vliegt mijn computer straks door het raamquote:Op zondag 18 oktober 2015 13:34 schreef zombo het volgende:
[..]
Bij mij doet alles het gewoon (nou ja gewoon...)
Zelf doen kan ik ook niet meer op. Of zou ik deze maand zoveel salaris krijgen, dat het gedeelte waarop je je salaris kunt zien ontoegankelijk is gewordenquote:vraagje: komen jullie nog op de post.nl personeel pagina's?
Waarom die webwinkels dan niet meteen (bij bestelling) aangeven dat het pakje bij het afhaalpunt gehaald kan/moet worden, snap ik ook niet. Of heeft de bezorger anders niet genoeg meer te doen?quote:Op zondag 18 oktober 2015 16:51 schreef VixenFromHell het volgende:
Dus dat die pakjes niet meer thuis bezorgd worden is de schuld van oa China/de afzender en dat er niet op tijd zo'n mooi voorgedrukt briefje in de bus lag is de schuld vd bezorger????
op zondag doe ik de administratie voor de leesblinde Postbodequote:Op zondag 18 oktober 2015 17:34 schreef allweather het volgende:
[..]
Zelf doen kan ik ook niet meer op. Of zou ik deze maand zoveel salaris krijgen, dat het gedeelte waarop je je salaris kunt zien ontoegankelijk is geworden
Maar goed, het is zondag, dus zou eigenlijk niet met postNL/TNT/TPG/PTT bezig moeten zijn.
Nou ja, het is waarschijnlijk de keuze geweest voor PostNL om deze service aan te gaan bieden, en vervolgens heeft China Post ervoor gekozen om van deze optie gebruik te maken. Waarschijnlijk omdat dit de goedkoopste optie was.quote:Op zondag 18 oktober 2015 16:51 schreef VixenFromHell het volgende:
Hahahaha ik zie dat sommige webcare medewerkers roepen dat het gedoe met die pakketjes uit China niet de keuze is van PostNL maar van China en andere landen want die kiezen daarvoor! En ik zag ook al dit:
"En er wordt pas een kennisgeving achtergelaten zodra de bezorger langs is geweest, zo niet. Dan mag hier een melding voor aangemaakt worden zodat hij wordt aangesproken."
Van zo'n zelfde webcare medewerker volgens mij. Het ging dus om een pakje uit China dat direct naar het afhaalpunt gegaan is
Dus dat die pakjes niet meer thuis bezorgd worden is de schuld van oa China/de afzender en dat er niet op tijd zo'n mooi voorgedrukt briefje in de bus lag is de schuld vd bezorger????
Ja dat zal ook wel, dat China Post akkoord is gegaan met die optie. Maar het is natuurlijk wel heel makkelijk om de 'schuld' daar neer te leggen wanneer iemand zijn ongenoegen uit bij PostNLquote:Op zondag 18 oktober 2015 20:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou ja, het is waarschijnlijk de keuze geweest voor PostNL om deze service aan te gaan bieden, en vervolgens heeft China Post ervoor gekozen om van deze optie gebruik te maken. Waarschijnlijk omdat dit de goedkoopste optie was.
Die tweede Webcare-medewerker was denk ik gewoon niet op de hoogte van die nieuwe voorgedrukte kennisgevingen, en dacht dat het om het gebruikelijke "we hebben u gemist!"-briefje ging.
Ik heb deze als ringtone als iemand van PostNL beltquote:
Tot je een keer op kantoor moet zijn en er iemand van PostNL beltquote:Op maandag 19 oktober 2015 16:21 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik heb deze als ringtone als iemand van PostNL belt
Gokje: we zijn enorm betrokken en tevreden?quote:Op maandag 19 oktober 2015 17:45 schreef allweather het volgende:
En de uitslag van de betrokkenheidsmonitor is bekend. Kort samengevat: wij van WC-eend adviseren WC-eend.
Helemaal goed gegokt.quote:Gokje: we zijn enorm betrokken en tevreden?
Ja en dat hebben ze vorige ronde ook al gedaan, dus de minpuntjes zijn als het goed is opgelost.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Natuurlijk wel. Zij geven altijd antwoord terug, staan open voor ideeën, staan in nauw contact met de werkvloer, complicaties mbt de bezorgroute worden direct opgelost.....
Hoe gaat het nu verder?
De komende tijd bespreken leidinggevenden en medewerkers met elkaar de uitkomsten van hun team of afdeling. Samen maken jullie afspraken over wat anders of beter kan. Ook de directie en het management van de verschillende bedrijfsonderdelen gaan aan de slag met de uitkomsten. Zodat we het steeds beter doen en medewerkers in de toekomst meer betrokken en tevreden zijn en blijven.
Is totaal overbodig want wij zijn compleet tevreden toch?
zes op een kast? Bij de hele drukke dagen hang je dan gegarandeerd ...quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:36 schreef KatrienDuck het volgende:
Heel weinig post hier. Maar doordat er 10 kasten onbezet waren heb ik toch nog tot 11.15 u. zitten voorbereiden.
M.i.v. 1 nov. beginnen ze hier met 6 lopen op een kast. Dus dat wordt ook balkjes verwisselen dan... Zal mij benieuwen!
Men heeft negatief in positief veranderd en 'geen' weggelaten..dat waren kleine minpuntjes...quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:43 schreef zombo het volgende:
[..]
Ja en dat hebben ze vorige ronde ook al gedaan, dus de minpuntjes zijn als het goed is opgelost.
Balkjes wisselen? Dat lijkt me wel erg onpraktisch en tijdrovend. Worden het geen elektronische computergestuurde balkjes of zo dan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:36 schreef KatrienDuck het volgende:
Heel weinig post hier. Maar doordat er 10 kasten onbezet waren heb ik toch nog tot 11.15 u. zitten voorbereiden.
M.i.v. 1 nov. beginnen ze hier met 6 lopen op een kast. Dus dat wordt ook balkjes verwisselen dan... Zal mij benieuwen!
Denk het niet dat het elektronisch is. Hebben hier al een tijdje kasten gehad met balkjes met aan 6 kanten straten. Echt handig waren die niet trouwens.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Balkjes wisselen? Dat lijkt me wel erg onpraktisch en tijdrovend. Worden het geen elektronische computergestuurde balkjes of zo dan?
Ik dacht dat het ging om pakjes die je verstuurde naar oa Duitsland? Dan verbaast het me dat het bij de douane terecht komt, want bij mijn weten geldt er binnen de EU vrij verkeer van goederen. Ik weet wel dat pakjes van bijv. Nederland naar de VS (of omgekeerd) zeer lang bij de afdeling inklaring kunnen liggen. Je verstuurt toch geen rare of verboden dingen in die pakjes van je? Magneten, of levende dieren, of bederfelijke vleeswaren?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:44 schreef 0108daniel het volgende:
Zucht... De andere pakketjes zijn ook niet aangekomen bij de ontvanger.
Vorige week vertelde postnl me toen ik contact op nam dat het wel tot dinsdag kon duren dan moesten de pakketjes er zeker zijn.
Nu vandaag zijn de pakketjes nog steeds niet bij de ontvanger.
Sterker nog, het is zelfs niet in het land van bestemming aangekomen.
Na hierover weer gebeld te hebben werd verteld dat het nu opeens allemaal bij de douane kon liggen.
Dit is inderdaad de laatste keer dat ik iets verstuur naar het buitenland via PostNL.
Weet iemand een alternatief die ook pakketten thuis komt afhalen?
Dit omdat ik niet goed ter been ben en niet altijd naar een postkantoor kan rijden met een scootmobiel, vooral niet met grote dozen.
volgens mij niet. Ik heb wel eens gehad dat in een hele bak de gele kaarten twee tot drie brieven te laat zaten. Dat bezorgde niet zo fijn ...quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Is het nieuw dat per sectie de laatste twee brieven verkeerd gesorteerd zijn?
Dan heb je bijv nr 2 t/m 22 en dan 14+16 op het einde
oké, dan snap ik het!quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 18:37 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Loonstrookje van december is jaaropgave.
Ik schik dat altijd goed, maar dat mogen voorbereiders eigenlijk niet meer?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij niet. Ik heb wel eens gehad dat in een hele bak de gele kaarten twee tot drie brieven te laat zaten. Dat bezorgde niet zo fijn ...
Het mag wel, maar alleen als je dat erbij kunt doen in de tijd die ervoor staat. En aangezien de meesten die normtijd al niet halen als ze de machinepost niet controleren gaat het al helemaal niet lukken als je wel op dat soort dingen let.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 19:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik schik dat altijd goed, maar dat mogen voorbereiders eigenlijk niet meer?
Het is ongeveer 3 seconden om dit te herstellen, zijn ze echt zo streng op andere vestigingen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het mag wel, maar alleen als je dat erbij kunt doen in de tijd die ervoor staat. En aangezien de meesten die normtijd al niet halen als ze de machinepost niet controleren gaat het al helemaal niet lukken als je wel op dat soort dingen let.
over het algemeen is het natuurlijk zo dat het dan op heel veel plekken in zon rode bak verkeerd zit, bij iedere wijk, dus dan heb je het als geheel over heel wat meer dan 3 seconden. En ja, veel mensen krijgen nu hun gewerkte tijd al niet uitbetaald, dus iedere extra handeling kost hen nog meer eigen tijd, dan is het niet zo gek dat mensen dat soort dingen gewoon niet meer doen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 21:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het is ongeveer 3 seconden om dit te herstellen, zijn ze echt zo streng op andere vestigingen?
Ja voornamelijk, er zitten er ook bij die naar buiten Europa moeten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik dacht dat het ging om pakjes die je verstuurde naar oa Duitsland? Dan verbaast het me dat het bij de douane terecht komt, want bij mijn weten geldt er binnen de EU vrij verkeer van goederen. Ik weet wel dat pakjes van bijv. Nederland naar de VS (of omgekeerd) zeer lang bij de afdeling inklaring kunnen liggen. Je verstuurt toch geen rare of verboden dingen in die pakjes van je? Magneten, of levende dieren, of bederfelijke vleeswaren?
Alternatieven voor PostNL zijn er zat (zeker als het om pakjes gaat). DPD, DHL, GLS, UPS, Fedex. Die halen ook thuis pakjes op.
Nee, dat zou je op de site van die bedrijven kunnen nakijken. Ik geloof dat de meeste van deze bedrijven wel duurder zijn dan PostNL. DPD is wel erg goedkoop, maar daar werken volgens mij alleen maar opgeschoten Noord-Afrikaanse jongens die net 1 jaar hun rijbewijs hebben, dus daar zou ik persoonlijk liever niet mee in zee gaan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 23:35 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ja voornamelijk, er zitten er ook bij die naar buiten Europa moeten.
Haha nee hoor, het gaat voornamelijk om modelbouw spullen.
Ah perfect, weet jij welke bezorger beetje in de prijs van PostNL zit en die snel pakketten kan ophalen en afleveren bij de ontvanger?
Eerst zichtbaar antidepressiva innemen(kauwgompotje met eigen etiket EXTRA STERKE ANTI DEPRESSIVA er op).quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 22:56 schreef V__L_N het volgende:
Vraagje, mensen op straat. Als je iemand inwerkt hoe doen jullie dat?
Ik had vandaag iemand mee. Eerst 2 straatjes voor gedaan. Daarna zelf laten rommelen en proberen terwijl ik in de buurt was. Af en toe dingen uitleggen, handje toe schieten. Mare hoe doen andere dat?
Maar als je een probleem hebt, helpen ze je allemaal .........quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, dat zou je op de site van die bedrijven kunnen nakijken. Ik geloof dat de meeste van deze bedrijven wel duurder zijn dan PostNL. DPD is wel erg goedkoop, maar daar werken volgens mij alleen maar opgeschoten Noord-Afrikaanse jongens die net 1 jaar hun rijbewijs hebben, dus daar zou ik persoonlijk liever niet mee in zee gaan.
Zo doe ik het ook. Als iemand het allemaal heel snel door heeft (en de wijk zich ervoor leent) laat ik hem/haar een straatje doen en ga ik een straatje in de buurt doen en houd ik de persoon vanuit het straatje waar ik bezig ben een beetje in de gaten.quote:Ik had vandaag iemand mee. Eerst 2 straatjes voor gedaan. Daarna zelf laten rommelen en proberen terwijl ik in de buurt was. Af en toe dingen uitleggen, handje toe schieten. Mare hoe doen andere dat?
Ik zie niets staan over binnensmonds vloeken op willekeurige momenten.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 06:27 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Eerst zichtbaar antidepressiva innemen(kauwgompotje met eigen etiket EXTRA STERKE ANTI DEPRESSIVA er op).
Daarna zakdoekjes pakken en zeggen dat het geen tranen zijn maar vocht uit de lucht is.
Veel in je zelf praten over het werk en dan vooral over wat er allemaal mis gaat.
Je kijkt de post na onderwijl in jezelf pratend dat het wel weer niet op volgorde zal liggen en in je eigen tijd het moet gaan controleren. Je pakt de zware tassen op en klaagt over pijn in je rug.
Dan pak je je fiets waarvan je zorgt dat hier voor elk moertje en boutje los zit dus rammelt als een gek(neem wel eigen gereedschap mee om dit vast te zetten), en zet in je buitentassen met een hoop gekreun en gesteun je binnentassen.
Onderwijl grijpend naar je rug en dat je even moet strekken.
Prop in de ruimte tussen je binnen/buitentas een RVS whisky-flesje(gevuld met appelsap) om je op de been te houden.
Begin aan je ronde door uit te leggen waar je loop begint en al uit kijkt naar het einde van je loop.
Wie vult aan
Hoe snel ik iemand zelf laat bezorgen hangt van de bezorger/vorderingen af en van de ingewikkeldheid van de wijk(delen). Je merkt vanzelf wel als iemand zich gaat vervelen, of het juist niet bij kan benen. Mijn vaste wijk heeft stukken waar het gegarandeerd fout gaat de eerste keer, niet dat jij overal aan moet bellen om de post weer op te halen Eerst makkelijke straten zelf laten doen, zonodig verdelen in hapklare brokken, of de één doet de post, de ander de folders. Laatste keer had ik iemand waarbij we na een uurtje de taken konden verdelen: doe jij die straat, dan doe ik die, alleen de lastige stukken samen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 22:56 schreef V__L_N het volgende:
Vraagje, mensen op straat. Als je iemand inwerkt hoe doen jullie dat?
Ik had vandaag iemand mee. Eerst 2 straatjes voor gedaan. Daarna zelf laten rommelen en proberen terwijl ik in de buurt was. Af en toe dingen uitleggen, handje toe schieten. Mare hoe doen andere dat?
Ja, het zijn wel altijd hele hulpvaardige jongens. Dan komen ze in een groepje om je heen staan en vragen "Wat is jouw probleem??!!"quote:Op woensdag 21 oktober 2015 06:28 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Maar als je een probleem hebt, helpen ze je allemaal .........
Genuanceerde versie:quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:02 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik zie niets staan over binnensmonds vloeken op willekeurige momenten.
En ze willen dan je moeder ook een plezier doenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, het zijn wel altijd hele hulpvaardige jongens. Dan komen ze in een groepje om je heen staan en vragen "Wat is jouw probleem??!!"
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:47 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
En ze willen dan je moeder ook een plezier doen
Het ligt wel iets genuanceerder, zo las ik op MijnPostNL. Sommige adressen hebben hun woningbrievenbus meer dan 100 meter van de openbare weg, dus die zijn wettelijk verplicht een buitenbus te plaatsen. Hier zijn ze al meermaals op gewezen, ze wisten het al jaren. Dat PostNL ze al die jaren de tijd heeft gegeven om de situatie aan te pakken en intussen in goed vertrouwen is doorgegaan met het bezorgen van de post zijn de bewoners nu ineens aan het opvatten als gedoogbeleid. Ook zijn er inderdaad meerdere postbezorgers uitgegleden, maar het artikel op HvN vergeet even te vermelden dat zij dit met kneuzingen en zelfs botbreuken (!) hebben moeten bekopen. Maar goed, Hart van Nederland is niet echt de plek voor genuanceerde berichtgeving. Hier staat een wat uitgebreider stuk. Ik ken trouwens in mijn woonplaats ook genoeg adressen met dit soort vlonders, en wat je er ook mee doet, ze blijven spekglad, vooral bij regen of als er mos of algen op gaan groeien. Het enige afdoende middel (maar dat ziet er natuurlijk niet zo mooi uit) is kippengaas er overheen spannen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Nou, PostNL is ook weer goed bezig qua reclame maken.
http://www.hartvannederla(...)us-te-ver-geen-post/
Idd....sensatiemedia die zieltjes wint door de burger in het zonlicht te zetten en de rest in kwaad daglicht door per ongeluk.... belangrijke feiten weg te laten...quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het ligt wel iets genuanceerder, zo las ik op MijnPostNL. Maar goed, Hart van Nederland is niet echt de plek voor genuanceerde berichtgeving. Hier staat een wat uitgebreider stuk.
Kijk, dat zijn geen feiten om weg te laten..quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het ligt wel iets genuanceerder, zo las ik op MijnPostNL. Sommige adressen hebben hun woningbrievenbus meer dan 100 meter van de openbare weg, dus die zijn wettelijk verplicht een buitenbus te plaatsen. Hier zijn ze al meermaals op gewezen, ze wisten het al jaren. Dat PostNL ze al die jaren de tijd heeft gegeven om de situatie aan te pakken en intussen in goed vertrouwen is doorgegaan met het bezorgen van de post zijn de bewoners nu ineens aan het opvatten als gedoogbeleid. Ook zijn er inderdaad meerdere postbezorgers uitgegleden, maar het artikel op HvN vergeet even te vermelden dat zij dit met kneuzingen en zelfs botbreuken (!) hebben moeten bekopen. Maar goed, Hart van Nederland is niet echt de plek voor genuanceerde berichtgeving. Hier staat een wat uitgebreider stuk. Ik ken trouwens in mijn woonplaats ook genoeg adressen met dit soort vlonders, en wat je er ook mee doet, ze blijven spekglad, vooral bij regen of als er mos of algen op gaan groeien. Het enige afdoende middel (maar dat ziet er natuurlijk niet zo mooi uit) is kippengaas er overheen spannen.
Zo'n checklist zou wel handig zijn. Ik blijf nu gewoon aan het begin van het tuinpad staan. Zelf dragen, zelf gooien. Maar volgens mij mis je dan wel wat foutjes af en toe(en ik voel me betrekkelijk lui de halve route). Maar goed, ze moet het morgen wel alleen doen.quote:Zo doe ik het ook. Als iemand het allemaal heel snel door heeft (en de wijk zich ervoor leent) laat ik hem/haar een straatje doen en ga ik een straatje in de buurt doen en houd ik de persoon vanuit het straatje waar ik bezig ben een beetje in de gaten.
En alle "uitzonderingen" zoals *21, herstelpost, niet-passende buspakjes, etc. door de nieuwe laten doen, zodat ze ervaringsgericht leren. Aan het eind vragen of ze nog vragen hebben. Er schijnt een checklist te zijn voor als je iemand moet inwerken, maar die heb ik nog nooit gezien.
En zeggen dat eventueel fout gesorteerde rouw-en medische post dezelfde dag moet!!!
Telefoonnummer van TC geven.
Als ze consequent gaan handhaven, alle adressen op meer dan 10 meter van de openbare weg, of bovenaan een trap overslaan..... kon er minstens een half uur van de looptijd af. Maar het gaat natuurlijk om die ongelukken, gladde vlonders, zal voor de bewoners zelf ook geen pretje zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:57 schreef V__L_N het volgende:
Overigens staan die huizen niet alleen te ver van de weg af. Je moet er ook nog een normale trap voor op. Dat doen we ook niet (staat ook in de postwet). Alsof je met 34x post en folders voor je lol dat gaat doen.
Mét fietsfooi, pardon bezorgersvergoeding, maar de plaatselijke fietsenmaker is helaas failliet.quote:
9:25 uur. Dat moet wel een hele grote wijk zijnquote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:41 schreef V__L_N het volgende:
Zeg die Cao he... Die is al weer verlopen toch. Die liep toch tot 30 september? Kunnen ze dan nu gaan onderhandelen voor iets beters?
Postnl logica. M'n nieuwe collega heeft voor een wijk van 9:25 uur een contract van 10 uur gekregen... Is dat nou hendig?
quote:Wat is er mis met de brievenbussen aan de Griendweg?
Hart van Nederland bracht op 20 oktober een item over post voor Griendweg 4 tot en met 70 in Amersfoort. Wij bezorgen daar sinds 1 oktober geen post meer omdat we vinden dat de brievenbussen te ver van de openbare weg staan. De bewoners vinden dat niet en hebben nu een kort geding aangespannen. Hoe zit dit?
Voor de huizen aan de Griendweg loopt een voetgangersbrug. We gingen ervan uit dat deze brug onderdeel was van de openbare weg. Toen er enkele incidenten waren geweest waarbij ook gewonden vielen, bleek in de loop van 2014 dat de voetgangersbrug geen openbare weg is maar eigendom van de bewoners. We hebben vanaf eind 2014 herhaaldelijk aan de bewoners gevraagd de situatie aan te passen en geprobeerd er samen uit te komen. Dat is helaas niet gelukt. De bewoners staan op het standpunt dat de voetgangersbrug openbaar is en daarmee bij de openbare weg hoort.
Wat is het gevolg?
Vanaf 1 oktober tot en met 14 november bezorgen wij de post voor de bewoners van de Griendweg nog op een postkantoor in de buurt. Na die periode beschouwen we de post als onbestelbaar. Dat willen de bewoners voorkomen en daarover gaat nu het kort geding.
Waarom moet een brievenbus aan de openbare weg staan? In de postale wetgeving staat al tientallen jaren als uitgangspunt dat brievenbussen zo dicht mogelijk aan de rijbaan moeten staan. Dat is bedoeld om voor iedereen de postbezorging betaalbaar te houden. Het wordt veel te duur als we bij de bezorging telkens van de openbare weg af zouden moeten wijken.
Gelukkig heb ik die windvanger er al snel afgehaald. Dan maar wat meer regen/wind in m'n gezicht, nat word je tochquote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Gezien ik deze tip weer door een noob van een TC heb gehoord:
Voor de scooterrijders: smeer je wind/helm-scherm niet... NIET in met shampoo!!!!
Ook vorig jaar tijdens de introductie een woorenewisselinkje met een TC over gehad, die deze tip aan de scooterrijders gaf.
Shampoo bevriest en dat wil je echt niet op je scherm zien.
Heeft ook totaal geen nut mbt regendruppels dat je dan meer zicht hebt.
Nee het is goed voor een badkamerspiegel dat deze niet beslaat. Verders niet.
Behandel je scherm met autowax(ACTION). Goed uitboenen. Ik heb het met speedwax geprobeerd, maar geeft minder resultaat.
Verlaagt de kans op hechten van regen en lichte sneeuw.
En regelmatig herhalen.
Ook geen wisser die vaak in een emmer bij de benzinepomp staat gebruiken.
Met het slechte weer, neem glasreinigingsdoekjes mee.
Zo'n klein pakje past precies net onder je zadel(nieuw model scooter. De oudere modellen hebben een grotere ruimte).
Na gebruik met een weg vol modder of sneeuw, rondom de wielen/remmen en verlichting schoonmaken met een handveger en een emmertje water(ik gebruik hiervoor regenwater).
Ik geef de tips niet voor niets omdat er vorig jaar al genoeg scooterrijders met 'pech' hebben gestaan, terwijl deze simpelweg voorkomen konden worden.
Ook over het zicht word veel geklaagd. Ja dan is het of zonder scherm rijden of bijhouden
Dan kan je een beste naheffing van de belastingdienst verwachten.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Iemand een idee hoe erg je de lul bent als je loonheffingskorting aan had staan bij 2 werkgevers? Kom er nu achter dat het uitzendbureau loonheffingskorting toepast, terwijl ik het dus al heb bij de post. Hoop er nog een beetje op dat dit pas sinds mijn terugkeer is, maar als het al sinds april is dan mag ik zeker dik betalen zometeen?
Volgens mij stond het eerder in mijn account toch echt op 'niet toepassen', maar nu stond er 'wel toepassen'
Valt toch wel mee. 9 uur en 25 minuten is niet zo veel. Maar wat is de logica van een 10 uur contract geven als je weet dat er over 2,5 maand minimaal 1 uur af moet. Dan geef je dus iemand al 1,5 uur. Postnl Logica.quote:9:25 uur. Dat moet wel een hele grote wijk zijn
Meestal geven ze 9 uur. Of precies op 9:25.
dagtotaal versus weektotaalquote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:04 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Valt toch wel mee. 9 uur en 25 minuten is niet zo veel. Maar wat is de logica van een 10 uur contract geven als je weet dat er over 2,5 maand minimaal 1 uur af moet. Dan geef je dus iemand al 1,5 uur. Postnl Logica.
Loonheffing over een paar uurtjes, dat is geen ramp, alleen zul je die na aangifte alsnog moeten betalen (of iets minder terugkrijgen dus). Ik heb het ook wel eens zo gehad, toen ik elke cent nodig had om te overleven, op dat moment. Het wordt ook niet gezien als fraude of zo, die loonheffing is een soort voorschot op de uiteindelijke belastingbetaling, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja dat dacht ik wel. Fijn, ik heb nooit aangegeven dat ik heffingskorting wilde. Het gaat overigens wel maar om een klein baantje van 5 uur per week, maar toch.
daar komt wel heel wat meer bij kijken en dan doe je ook bewust een niet correcte aangifte,quote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Nee gelukkig zien ze dat niet als fraude
Dat mag het bedrijf helemaal niet, zeker als het weet dat je nog een andere baan hebt.quote:blijf het wel schandalig vinden dat een werkgever dat zomaar uit zichzelf toe kan gaan passen...
Als het goed is, is het ook zo weer over te zetten (met formulier of online). Bij de concurrent wordt sowieso geen loonbelasting ingehouden en nog hoefde ik niet bij te betalen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Nuja, er is nu toch weinig meer aan te doen op dit moment behalve dan zorgen dat het nu uitgezet wordt en dat duidelijk is hoe lang er eventueel al geen of minder belasting betaald is. What's done is done etc
Ik persoonlijk heb er geen last van. Dat windscherm vind ik ideaal. En er langs kijken valt best mee als je die tip met de was doet.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:32 schreef bikkie het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik die windvanger er al snel afgehaald. Dan maar wat meer regen/wind in m'n gezicht, nat word je toch
Ik vond het maar gevaarlijk, moest ook vaker langs het scherm kijken om nog iets op de weg te kunnen zien.
En kom nu ook beter bij de brievenbussen...
O gelukkig, bij mij moesten ze een stuk kaakbot wegbeitelen en zijn ze uren bezig geweest. Voor dat kleine beetje verstandquote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Nou mochten er mensen nog een keer moeten voor een verstandskies, zelfs bij de kaakchirurg is het niet altijd drama! Paar keer wiebelen en hij was er zo uit, zonder boren en snijden etc
Bij mij ging het destijds ook heel makkelijk. Alleen toen op een gegeven moment de verdoving uitgewerkt raakte begon het toch wel flink pijn te doen. Hebben ze er bij jou wel aan gedacht een uitspoelsetje mee te geven, zodat je die grote gapende krater in je kaak na elke maaltijd even kunt uitspoelen?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Nou mochten er mensen nog een keer moeten voor een verstandskies, zelfs bij de kaakchirurg is het niet altijd drama! Paar keer wiebelen en hij was er zo uit, zonder boren en snijden etc
En met die brievenbussen, volgens mij willen ze gewoon geen andere oplossing er is vast genoeg mogelijk. Hopelijk verliezen ze dit.
Fijn of pijnquote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij mij ging het destijds ook heel makkelijk. Alleen toen op een gegeven moment de verdoving uitgewerkt raakte begon het toch wel flink fijn te doen. Hebben ze er bij jou wel aan gedacht een uitspoelsetje mee te geven, zodat je die grote gapende krater in je kaak na elke maaltijd even kunt uitspoelen?
fijn=pijnquote:
Dat heb ik ook eens gedaan.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Nog een praatje gemaakt met de assistente terwijl de verdoving inwerkte
Anders gewoon een pakje van postnl openmaken, zit vast coke in zodat dat ook goed als verdoving werkt.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:46 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook eens gedaan.
Gevolg: straatverbod
Sterkte met de verdovende middelen en genezing
Probeerde ik laatst, zaten er modelbouwspullen inquote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:22 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Anders gewoon een pakje van postnl openmaken, zit vast coke in zodat dat ook goed als verdoving werkt.
I see what you did there.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef zombo het volgende:
[..]
Probeerde ik laatst, zaten er modelbouwspullen in
Geen villa d'arte, reiz&, KCK en aan elkaar geplakte kpn kaartjes tegengekomen neem ik dan aan?quote:
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Nou mochten er mensen nog een keer moeten voor een verstandskies, zelfs bij de kaakchirurg is het niet altijd drama! Paar keer wiebelen en hij was er zo uit, zonder boren en snijden etc
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef zombo het volgende:
[..]
Probeerde ik laatst, zaten er modelbouwspullen in
nopquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:45 schreef zombo het volgende:
Kunnen jullie op MijnWerk? (Service Temporarily Unavailable)
Hé, toen je het schreef wist ik dit nog niet, jij wel?:quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:22 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Anders gewoon een pakje van postnl openmaken, zit vast coke in zodat dat ook goed als verdoving werkt.
Nope, kwam mijn vriendin net achterquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:45 schreef zombo het volgende:
Kunnen jullie op MijnWerk? (Service Temporarily Unavailable)
Teveel mensen bekijken hun mooie salarisstrook, misschienquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:06 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik kon er eerst niet op, toen wel, toen weer niet
O ja, jullie hadden de competitie gewonnen. Lokwinske!quote:ik wil mijn chocola claimen, maar dat schijnt online niet te kunnen
Ah, ik ben weer welkom.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 19:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat is dit nu weer voor gezeik met Mijn Werk?
[ link | afbeelding ]
Chocolade? waar?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
ik wil mijn chocola claimen, maar dat schijnt online niet te kunnen
Weet alleen niet of we er zo blij mee moeten zijnquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:38 schreef allweather het volgende:
[..]
O ja, jullie hadden de competitie gewonnen. Lokwinske!
Dan moet ik helemaal naar het hoge noorden. Dat is veel te ver.quote:
chocoladekwaliteitscontrole.nlquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:18 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dan moet ik helemaal naar het hoge noorden. Dat is veel te ver.
Plak er maar een herstel sticker op met de postcode van m'n vestiging.
En ik maar denken dat je zo sportief was. Maar je begint het al te leren. Een TC is liever lui dan moequote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:18 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dan moet ik helemaal naar het hoge noorden. Dat is veel te ver.
Plak er maar een herstel sticker op met de postcode van m'n vestiging.
Geniet van je welverdiende weekend!quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:38 schreef superkimmi het volgende:
na 8 enorm drukke weken op de universiteit en 3 avondtentamens op een rij, ben ik eens een weekendje echt vrij, ook vrij genomen en gekregen van werk
Wat ik begrepen heb uit het praatje is dat ze de gemiddelde plussen en minnen van een aantal weken hebben meegenomen in het verhaal.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:53 schreef gelestipjes het volgende:
Hier ook enorm veel foutlopers en veel handsortering. Typisch dat dat vooral altijd op dagen is dat er verder weinig post is.
Vandaag ook de lijst gekregen met nieuwe uitvoeringstijden voor 2016. Zit wel veel verschil tussen per wijk qua hoeveel tijd er vanaf is gehaald. Bij sommige wijken van 4 uur gaat er op de dinsdag gewoon een uur af, aan de andere kant zijn er ook wijken van 3 uur waar maar 10 minuten afgaat. Zal ongetwijfeld ook te maken hebben met fietsafstanden, maar toch, wel grote verschillen
Nee, absoluut niet. Bij mijn wijk doen ze het zo'n beetje andersom: veel gemind: tijd omhoog, veel geplusd tijd gigantisch omlaag.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 15:13 schreef zombo het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb uit het praatje is dat ze de gemiddelde plussen en minnen van een aantal weken hebben meegenomen in het verhaal.
Karwei en Gamma bezorgen we in 2016 niet meer. Hier zijn de verhoudingen ook zoek hoor, grotere wijken kunnen minder basistijd hebben dan kleinere. Ze zeggen er eerlijk bij dat ze er liever tien minuten onder gaan zitten dan dat iemand minuten cadeau krijgt. Zolang we nog mogen plussen (en minnen) vind ik het best. Bij mijn grote buitenwijk gaan er maar een paar minuten af. Maar aan het praatje heb ik toch weer een uur verdiendquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 16:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Bij mijn wijk doen ze het zo'n beetje andersom: veel gemind: tijd omhoog, veel geplusd tijd gigantisch omlaag.
Vind het zo onzinnig om een handtekening te zetten onder een basistijd voor zaterdag als nog niet eens bekend is hoe een zaterdag er uit komt te zien. Als de Karwei en Gamma naar de zaterdag gaan bijvoorbeeld, dan kunnen ze bij mij gerust een half uur erbij doen in plaats van 12 minuten eraf te halen.
Ik hoop dat ie het wel veilig doet dan.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 20:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Hehe hier was het feest. Er gaat idd een depot opgedoekt worden, en de collega's daar zijn zwaar pissig. Eentje gaat waarschijnlijk nu toch maar ergens anders werken (ook niet geweldig werk maar beter dan dit), eentje wil onder een andere TL waarbij het niet uitmaakt wie als ie maar weg is bij deze
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 20:59 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik hoop dat ie het wel veilig doet dan.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:15 schreef Rafierafie het volgende:
Ik kwam een net soort FAQ tegen op mijnwerk.In eerste instantie worden de contracten gerespecteerd? Dus in tweede instantie hebben ze er schijt aan? Als het bedrijf verwacht dat er volgend jaar (ook bij postbezorgers) minuren gaan ontstaan, waarom blijven ze dan maar doorgaan met nieuwe postbezorgers aannemen? Soms hebben ze niet eens werk voor die nieuwelingen! Ik zou als bedrijf zeggen: Als er een vacature ontstaat, eerst intern proberen op te vullen, en dan pas extern werven. Bij ons bewandelen ze het omgekeerde pad: Eerst allemaal nieuwe mensen aannemen, en dan eens kijken wat ze dan moeten gaan lopen. Oh, er zijn helemaal geen vacatures? Nou, dan geven we ze wel weer een paar dagen opleiding. Eerst een paar dagen meelopen in wijk A van Pietje, en dan weer in wijk B van Jantje. Waarbij Jantje en Pietje het ook op hun heupen krijgen, want die denken natuurlijk dat ze hun wijk gaan kwijtraken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt, dit bedrijf leeft in de omgekeerde wereld. Ik denk wel eens dat ik in een alternatieve dimensie ben terecht gekomen, een soort Bizarro World, waarin PostNL op elke gebeurtenis precies tegengesteld reageert aan wat je verwacht. Daalt de afzet? Dan verhogen we de prijzen! Is er minder werk? Dan nemen we extra mensen aan!Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
Inderdaad, op dit moment komen vaste bezorgers al niet aan hun contracturen, toch zijn er vacatures. Misschien worden we te duur (paar cent loonsverhoging gehad), trekken ze liever weer een nieuw blik los?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In eerste instantie worden de contracten gerespecteerd? Dus in tweede instantie hebben ze er schijt aan? Als het bedrijf verwacht dat er volgend jaar (ook bij postbezorgers) minuren gaan ontstaan, waarom blijven ze dan maar doorgaan met nieuwe postbezorgers aannemen? Soms hebben ze niet eens werk voor die nieuwelingen!
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:15 schreef Rafierafie het volgende:
Ik kwam een net soort FAQ tegen op mijnwerk.Okee, serieus? Hebbie een linkie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb eerder horen vallen dat ontslagen niet uit te sluiten zullen zijn. Las ik dat niet juist hier?
Mijnwerk wordt nu officieel ook niet betaald. Maar het hoort bij m'n werk, net als het beantwoorden van telefoontjes buiten werktijd en het lezen van knullige smsjes. Dus tja, dat bereken ik gewoon door. Rot toch op met dat gevrek.
Wat betreft die minuren zijn ze er natuurlijk zelf ook debet aan. Vanuit mijn depot gaan er 2 wijken. Totaal nu 26,5 uur nu. Totaal lopen hier nu 3 mensen rond met totaal al 25,5 aan contracturen. De ene is net aangenomen. Dan loop je zelf de boel ook wel flink te verneuken.
Als ik naar een volgend depot moet gaan fietsen dan kost dat 20 minuten... Beter hadden ze dan hun verstand kunnen gebruiken.Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
Dat speelt voorlopig niet voor bezorgers volgens mij, alleen voor postbodes/voorbereiders/chauffeurs.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:58 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb eerder horen vallen dat ontslagen niet uit te sluiten zullen zijn. Las ik dat niet juist hier?
Was je van plan te gaan solliciteren Pieter?quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:33 schreef Pietertje71 het volgende:
Vacatures bij het Autobedrijf
Het Autobedrijf reorganiseert. Dat betekent dat sommige functies verdwijnen, vooral in de regio’s. Maar er komen elders ook nieuwe functies bij. In drie rondes kunnen medewerkers van heel PostNL solliciteren.
23 oktober 2015
Productie, Werving
Om wat voor functies gaat het?
Het Autobedrijf wordt kleiner en heeft daarom ook minder leidinggevende en ondersteunende (staf)functies nodig. Deze reorganisatie heet Organisatie Tijdgebonden Netwerk (OTN). Binnen de reorganisatie komen functies beschikbaar voor het nieuwe managementteam van het Autobedrijf, voor de managementlaag daaronder, voor staffuncties en voor procesbegeleiders.
Hoe kun je solliciteren?
Je kunt online solliciteren via de vacaturesite. Er zijn drie rondes voor de verschillende soorten functies:
Van 19 tot 29 oktober: functies voor het nieuwe managementteam Autobedrijf en een aantal leidinggevende functies. Deze functies staan open voor heel PostNL.
Van 30 november tot 10 december*: een aantal leidinggevende functies en een aantal staffuncties. Iedereen mag solliciteren, maar medewerkers van Productie met een contract voor onbepaalde tijd hebben voorrang.
Van 11 januari tot 21 januari 2016*: functies voor een aantal leidinggevende functies en staffuncties. Iedereen mag solliciteren, maar medewerkers van Productie met een contract voor onbepaalde tijd hebben voorrang.
eze planning is onder voorbehoud van wijzigingen.
Functieboek online
Begin november komt het functieboek met alle functiebeschrijvingen online op Mijn PostNL.
Het is ook raar. Want de zinnen "de functies staan open voor heel PostNL" en "medewerkers van Productie met een contract voor onbepaalde tijd hebben voorrang" suggereren dat postbezorgers niet alleen mogen solliciteren, maar dat zij zelf voorrang genieten (mits ze in vaste dienst zijn).quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:47 schreef Pietertje71 het volgende:
Nope, maar gezien er vele onduidelijke afwijzingen zijn in wie nu wel niet mag en kan solliciteren, is dit berichtje er denk ik op gezet
Er is erg veel onduidelijkheid over de summiere afwijzingen vanuit PostNL.
Diverse (vele) personen binnen PostNL krijgen steeds afwijzingen terwijl ze werkzaam zijn bij PostNL en ene contract voor onbepaalde tijd hebben. 'Werkzaam in productie zijn'..hoe wil/kan men dat op pakken?
Dat wordt het volgende struikelblok
Klopt, maar PostNL probeert het te verduidelijken door bewust? belangrijke informatie weg te laten.quote:Op zondag 25 oktober 2015 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat gewoon om mensen met een contract van 20 uur of meer
En daarom de vreemde afwijzing die ik kreeg, daarop uitleg vroeg. 'U maakt meer uren dan uw contract' Maar de communicatie is dus: wij zeggen, u luistert maar zonder commentaarquote:Op zondag 25 oktober 2015 19:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is ook raar. Want de zinnen "de functies staan open voor heel PostNL" en "medewerkers van Productie met een contract voor onbepaalde tijd hebben voorrang" suggereren dat postbezorgers niet alleen mogen solliciteren, maar dat zij zelf voorrang genieten (mits ze in vaste dienst zijn).
Nee, feitelijk staan de vacatures alleen open voor mensen die onder de CAO voor PostNL vallen en nu of in de nabije toekomst mogelijk overcompleet zijn.quote:Op zondag 25 oktober 2015 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat gewoon om mensen met een contract van 20 uur of meer
Zal wel een wettelijk iets zijnquote:Op zondag 25 oktober 2015 22:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, feitelijk staan de vacatures alleen open voor mensen die onder de CAO voor PostNL vallen en nu of in de nabije toekomst mogelijk overcompleet zijn.
Voor postbezorgers zijn deze vacatures niet bestemd, ook al hebben ze 20 uur of meer.
Op zich wel logisch, maar waarom zet PostNL dat niet gewoon in de vacaturetekst?
En toch blijf ik er 'expres' op solliciterenquote:Op zondag 25 oktober 2015 22:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, feitelijk staan de vacatures alleen open voor mensen die onder de CAO voor PostNL vallen en nu of in de nabije toekomst mogelijk overcompleet zijn.
Voor postbezorgers zijn deze vacatures niet bestemd, ook al hebben ze 20 uur of meer.
Op zich wel logisch, maar waarom zet PostNL dat niet gewoon in de vacaturetekst?
Iets in de trant van: wij geven iedereen een kans, maar zijn niet opzichtig bevooroordeeld want wij discrimineren bevoorrechten niet en gebruiken dit niet om zo van onze fulltimers af te komen zoals we al jaren bezig zijn door ouderen eerder hun pensioen te laten nemen door mooie cijfertjes voor te spiegelen, en de genen die blijven erg strak in schema zetten zodat ze op den duur zelf voor een kortere werkweek kiezen...etc...etc...quote:Op zondag 25 oktober 2015 23:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zal wel een wettelijk iets zijn
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 15:50 schreef Peterselieman het volgende:
Was idd zeer rustig vandaag.
En de chocola? Die heb ik niet gezien helaas
volgens mij mag dat wel. Bij ons zijn er meerdere voorbereiders die daarnaast nog als bezorger bij sandd werken. Als het goed is staat er wel in je contract dat je overige werkzaamheden meteen door moet gevenquote:Op maandag 26 oktober 2015 05:58 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik vraag mij trouwens af of je bij een concurrent aan het werk mag zonder hetzelfde werk te doen?
Zo mag je dus niet als pbz ook bij pakketdienst werken, maar mag je dan wel in bijvoorbeeld voorbereiding werken?
Want zijn dat wel dezelfde werkzaamheden?
Je mag dit niet binnen postnl doen, maar wel daar buiten?
En stel om mij zelf als vorobeeld te nemen:
Ik werk overdag bij PostNL (waarom zet ik nu een Jambers-stem op? ) en s'avonds bij pakketsortering bij UPS (om maar een voorbeeld te nemen). Wat dan?
Ben ik verplicht dit door te geven aan PostNL <-> UPS? Buitenom dat er een belastingtrekje aan zit
Thanksquote:Op maandag 26 oktober 2015 08:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
volgens mij mag dat wel. Bij ons zijn er meerdere voorbereiders die daarnaast nog als bezorger bij sandd werken. Als het goed is staat er wel in je contract dat je overige werkzaamheden meteen door moet geven
Helaas bestaan er al jaren geen postkantoren meer. Tegenwoordig moeten we het doen met servicepunten in supermarkten en bij de sigarenboer, en die mensen zijn niet altijd even goed op de hoogte van de juiste tarieven. Het kan dan voorkomen dat zo'n kassamiep een pakje niet goed frankeert, doordat ze bijv. alleen naar het gewicht van het pakje kijkt en niet naar de afmetingen. Bij zo'n agentschap worden pakjes eigenlijk nooit in een brievenbus gegooid, maar meestal gewoon op een container gelegd bij de andere pakjes. Ik zou gewoon even contact opnemen met de klantenservice (kan ook via mail of twitter), die zullen dan denk ik het bedrag wel voor je afboeken, en dan kun jij de kaart weggooien.quote:Op maandag 26 oktober 2015 07:58 schreef Poesopstokje het volgende:
Heyhoi, even een vraagje;
Vorige week kreeg ik van de postbode een brievenbuspakketje, hij kreeg hem niet door de brievenbus. Pakketje was voldoende gefrankeerd (op het postkantoor) en kennelijk daar ook in de brievenbus gegaan.
Vrijdag kreeg ik die beruchte portokaart binnen, of ik nog even 5 euro zoveel wou overmaken ivm te weinig porto betaald.
Zou het zo kunnen zijn dat ik pakkettarief had moeten betalen? Dat ze mij daarom nog extra porto vragen?
Nogmaals; er zat een portosticker van het postkantoor op het pakketje.
Kijk even goed in je contract. Tot voor kort stond daar namelijk expliciet in dat je op geen enkele manier voor een concurrent werkzaam mocht zijn (verbod op concurrerende nevenwerkzaamheden).quote:Op maandag 26 oktober 2015 08:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
volgens mij mag dat wel. Bij ons zijn er meerdere voorbereiders die daarnaast nog als bezorger bij sandd werken. Als het goed is staat er wel in je contract dat je overige werkzaamheden meteen door moet geven
Maar volgens mij bedoelen ze daar tegenwoordig meer mee dat je niet voor verschillende bedrijven mag bezorgen, omdat dat voor mensen onduidelijkheid schept. Althans, ik ken aardig wat mensen die zowel voor postnl werken als voor een ander postbedrijf, en dat is geen probleem, zolang het niet 2 functies als bezorger zijn.quote:Op maandag 26 oktober 2015 08:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Kijk even goed in je contract. Tot voor kort stond daar namelijk expliciet in dat je op geen enkele manier voor een concurrent werkzaam mocht zijn (verbod op concurrerende nevenwerkzaamheden).
Dat verbaasde me ook. Ze waren dit jaar toch teruggefloten door de ACM die de voorgestelde tariefsverhoging te veel vond? De verhoging is inderdaad iets minder dan verwacht (4 cent ipv 5 cent), maar nog altijd bijna 6% erbij, en dat in een tijd dat de inflatie maar iets van 1% is. PostNL is duidelijk vastbesloten om ervoor te zorgen dat de voorspelde volumedaling van 10% gerealiseerd gaat worden, al moeten ze hun klanten persoonlijk de deur uit jagen.quote:
Soms vragen ze het aan je of het door de brievenbus past terwijl zo'n brievenbus achter ze hangtquote:Op maandag 26 oktober 2015 08:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Helaas bestaan er al jaren geen postkantoren meer. Tegenwoordig moeten we het doen met servicepunten in supermarkten en bij de sigarenboer, en die mensen zijn niet altijd even goed op de hoogte van de juiste tarieven. Het kan dan voorkomen dat zo'n kassamiep een pakje niet goed frankeert, doordat ze bijv. alleen naar het gewicht van het pakje kijkt en niet naar de afmetingen. Bij zo'n agentschap worden pakjes eigenlijk nooit in een brievenbus gegooid, maar meestal gewoon op een container gelegd bij de andere pakjes. Ik zou gewoon even contact opnemen met de klantenservice (kan ook via mail of twitter), die zullen dan denk ik het bedrag wel voor je afboeken, en dan kun jij de kaart weggooien.
Maar versturen jullie er zelf nu ook echt minder post om? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen poststuk minder om verstuur. Het is altijd even balen als de zoveelste tariefstijging zich voordoet, maar het weerhoudt me er verder niet van om gewoon post te versturen.quote:Op maandag 26 oktober 2015 08:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat verbaasde me ook. Ze waren dit jaar toch teruggefloten door de ACM die de voorgestelde tariefsverhoging te veel vond? De verhoging is inderdaad iets minder dan verwacht (4 cent ipv 5 cent), maar nog altijd bijna 6% erbij, en dat in een tijd dat de inflatie maar iets van 1% is. PostNL is duidelijk vastbesloten om ervoor te zorgen dat de voorspelde volumedaling van 10% gerealiseerd gaat worden, al moeten ze hun klanten persoonlijk de deur uit jagen.
Hoe het er staat is niet echt open voor interpretatie. Wel is het zo dat ze niet echt streng zijn in het controleren op de naleving hiervan, en tegenwoordig schijnt zelfs het hele beding niet meer in de contracten te staan. Ik ken ook mensen die voor zowel PostNL als Sandd bezorgen, en zolang je de post niet door elkaar heen sorteert (of de post van Sandd rondbrengt met je PostNL-jas aan) wordt het getolereerd.quote:Op maandag 26 oktober 2015 08:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar volgens mij bedoelen ze daar tegenwoordig meer mee dat je niet voor verschillende bedrijven mag bezorgen, omdat dat voor mensen onduidelijkheid schept. Althans, ik ken aardig wat mensen die zowel voor postnl werken als voor een ander postbedrijf, en dat is geen probleem, zolang het niet 2 functies als bezorger zijn.
Kan natuurlijk wel weer landelijk verschillen, maar ik geloof niet dat ze daar zo streng mee zijn verder
Ik mag dus nog niet eens een Sandd bezorger overeind helpen als íe gevallen is met z'n fiets.quote:Het is de werknemer tijdens de duur van het dienstverband niet toegestaan om werkzaam, behulpzaam of betrokken te zijn bij, respectievelijk adviezen te geven of enige vorm van diensten te verlenen aan, respectievelijk zelf te bedrijven, mede te drijven of te doen drijven een onderneming of instelling, welke direct of indirect concurrerend werkt voor PTT Post.
Bij mij staat er dat het niet is toegestaan nevenwerkzaamheden te verrichten die concurrerend zijn voor het bedrijf van de werkgever; waardoor sprake is van onverenigbaarheid van functies; die medisch gezien een te zware belasting zouden vormen; die schade toebrengen aan de belangen of goede naam van postnl; waardoor strijdigheid ontstaat met de arbeidstijdenwet.quote:Op maandag 26 oktober 2015 09:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe het er staat is niet echt open voor interpretatie. Wel is het zo dat ze niet echt streng zijn in het controleren op de naleving hiervan, en tegenwoordig schijnt zelfs het hele beding niet meer in de contracten te staan. Ik ken ook mensen die voor zowel PostNL als Sandd bezorgen, en zolang je de post niet door elkaar heen sorteert (of de post van Sandd rondbrengt met je PostNL-jas aan) wordt het getolereerd.
In mijn contract staat het zelfs extra streng geformuleerd. Onder het kopje "concurrentiebeding" (wat in feite fout is: een concurrentiebeding is eigenlijk iets anders) staat het volgende:
[..]
Ik mag dus nog niet eens een Sandd bezorger overeind helpen als íe gevallen is met z'n fiets.
Ik stuur toch wel minder, althans via PostNL. Ik ben minder kerstkaarten gaan sturen, want dat werd steeds duurder (ik stuur ze alleen nog naar degenen van wie ik er eentje terug krijg). En als de postzegeltarieven stijgen, stijgen de tarieven voor buspakjes natuurlijk ook mee. Dus iedereen die roept "wie verstuurt er nou nog brieven?" heeft het toch niet helemaal begrepen. Daarnaast stijgen ook de frankeermachinetarieven, dus bedrijven gaan het ook merken.quote:Op maandag 26 oktober 2015 08:58 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar versturen jullie er zelf nu ook echt minder post om? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen poststuk minder om verstuur. Het is altijd even balen als de zoveelste tariefstijging zich voordoet, maar het weerhoudt me er verder niet van om gewoon post te versturen.
Ik hoor wel vaak van mensen "Ik ga echt geen kerstkaarten meer versturen, veel te duur nu", maar vaak zijn dat dan mensen die sowieso al jaren geen kaarten meer verstuurden
Moest je die niet eerst activeren?quote:Op maandag 26 oktober 2015 11:07 schreef V__L_N het volgende:
Krama: heb je myparcel al geprobeerd? Verzenden is dan 5,75. Gewoon via postnl, maar dan goedkoper.
Als je wil... ze hebben een affiliatieprogramma. Stuur ik je een invite.
Ik wilde gisteren eindelijk mijn WE kadobon gebruiken. Blijkt dat er 0 euro op staat. Nooit gebruikt, nou postnl bedankt voor de dooie mus he.
Niet dat ik weet?quote:Moest je die niet eerst activeren?
Dat staat er bij mij ook.quote:Op maandag 26 oktober 2015 09:16 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij mij staat er dat het niet is toegestaan nevenwerkzaamheden te verrichten die concurrerend zijn voor het bedrijf van de werkgever; waardoor sprake is van onverenigbaarheid van functies; die medisch gezien een te zware belasting zouden vormen; die schade toebrengen aan de belangen of goede naam van postnl; waardoor strijdigheid ontstaat met de arbeidstijdenwet.
Dat klinkt toch iets minder "streng" dan wat er in jouw contract staat.
Strijdigheid met de arbeidstijdenwet lijkt me gewoon dat je je aan de aangegeven rusttijden en zo moet houden die men daarin vermeld. En naar de kroeg of sporten lijkt me niet onder "nevenwerkzaamheden" te vallen, dat zijn immers geen werkzaamheden.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:09 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dat staat er bij mij ook.
Maar wie bepaald de strijdigheid met de arbeidstijdenwet? Is dat als je fulltime werkt bij één van je werkgevers of parttime 24uur werkt of medisch gezien een zware belasting kunnen vormen? Dat laatste zou ook kunnen gelden als ik elk weekend laveloos in/uit de kroeg kom Of sporten met grote kans op zwaar letsel. Ik heb mijn damclubje al opgezegd
Daarbuiten zie ik als 'straf' alleen disciplinaire maatregelen die worden getroffen.
Ja het mag niet, maar wie bepaald wat wel/niet mag en wat goed/slecht is?
En ben je verplicht je nevenbezigheden te melden als daar niet om wordt gevraagd?
Is mij ook niet bij aanvang gevraagd.
Was dat van de 'kerstpakket' ofso?quote:Op maandag 26 oktober 2015 11:07 schreef V__L_N het volgende:
Krama: heb je myparcel al geprobeerd? Verzenden is dan 5,75. Gewoon via postnl, maar dan goedkoper.
Als je wil... ze hebben een affiliatieprogramma. Stuur ik je een invite.
Ik wilde gisteren eindelijk mijn WE kadobon gebruiken. Blijkt dat er 0 euro op staat. Nooit gebruikt, nou postnl bedankt voor de dooie mus he.
Het was ook met een bedoeldquote:Op maandag 26 oktober 2015 13:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Strijdigheid met de arbeidstijdenwet lijkt me gewoon dat je je aan de aangegeven rusttijden en zo moet houden die men daarin vermeld. En naar de kroeg of sporten lijkt me niet onder "nevenwerkzaamheden" te vallen, dat zijn immers geen werkzaamheden.
En ja, je bent verplicht je nevenwerkzaamheden te melden, dat staat duidelijk in het contract "Werknemer is verplicht mededeling te doen van zijn nevenbezigheden, voordat hij/zij daarmee aanvangt dan wel bij aanvang van zijn/haar dienstverband.
''Mijn'' servicepunt drukt de pakjes altijd door zo'n nagemaakte brievenbus. Past het niet, dan heb je pech..quote:Op maandag 26 oktober 2015 08:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Helaas bestaan er al jaren geen postkantoren meer. Tegenwoordig moeten we het doen met servicepunten in supermarkten en bij de sigarenboer, en die mensen zijn niet altijd even goed op de hoogte van de juiste tarieven. Het kan dan voorkomen dat zo'n kassamiep een pakje niet goed frankeert, doordat ze bijv. alleen naar het gewicht van het pakje kijkt en niet naar de afmetingen. Bij zo'n agentschap worden pakjes eigenlijk nooit in een brievenbus gegooid, maar meestal gewoon op een container gelegd bij de andere pakjes. Ik zou gewoon even contact opnemen met de klantenservice (kan ook via mail of twitter), die zullen dan denk ik het bedrag wel voor je afboeken, en dan kun jij de kaart weggooien.
Nee dat was een bon die je kreeg als kledingvergoeding.quote:Was dat van de 'kerstpakket' ofso?
Sorry, ik heb al je diensten overgenomen.quote:Op maandag 26 oktober 2015 16:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Gaat weer lekker met Mijn Werk
[ link | afbeelding ]
En waar komen die 1000 meldingen ineens vandaan?quote:Op maandag 26 oktober 2015 17:45 schreef Zelva het volgende:
[..]
Sorry, ik heb al je diensten overgenomen.
Oh, ik dacht dat je gewoon een enorme zeurpiet wasquote:Op maandag 26 oktober 2015 17:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En waar komen die 1000 meldingen ineens vandaan?
Bij mij staan er wel weer looptijden op het rooster en zakken hah, maar zijn de loopnummers verdwenen. Als je klikt op "meer of minder tijd doorgeven" kun je wel de wijknummers zien.quote:Op maandag 26 oktober 2015 23:10 schreef zombo het volgende:
Mooi, zo'n leeg rooster (en nu kom je er helemaal niet meer op). Iemand de site gehackt? Bommetje onder de looptijden?
Ik kom nog steeds niet verder dan een force-site, maar dat zal wel opgelost zijn voor ik moet werken. Gelukkig ben ik niet de enige die 1000 meldingen heeft gedaan, was mijn drankvoorraad al aan het controlerenquote:Op maandag 26 oktober 2015 23:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij mij staan er wel weer looptijden op het rooster en zakken hah, maar zijn de loopnummers verdwenen. Als je klikt op "meer of minder tijd doorgeven" kun je wel de wijknummers zien.
en blijkbaar een zelflerende snelkoppeling, want die doet het ook weerquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:46 schreef Pietertje71 het volgende:
Ja idd. De snelkoppeling werkte niet. Nu heb ik dit veranderd en MijnWerk doet het weer
Dat gaat binnenkort nog wel vaker gebeuren. Gaan heel veel mensen uit waarvan het contract afloopt. Ze geven zelfs al geld als je een nieuwe medewerker weet te werven.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 11:21 schreef Duufje het volgende:
Hier is de post vertraagd. Drie kwartier later dan normaal dus ik ben nog aan het wachten thuis tot 12:00u. HAH is een stuk meer dan normaal dus ik ben bang dat het dan een latertje word.
Post is je leven!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 11:21 schreef Duufje het volgende:
Hier is de post vertraagd. Drie kwartier later dan normaal dus ik ben nog aan het wachten thuis tot 12:00u. HAH is een stuk meer dan normaal dus ik ben bang dat het dan een latertje word.
Oh en vrijdag werkoverleg. Ik kan niet want ik heb college maar ik vond het wel bizar dat ik pas 6 dagen van te voren een mailtje kreeg en ze dan eigenlijk verwachten dat iedereen komt, op een vrijdag.. Wanneer niemand werkt. Das toch gek? Alsnog wij postbezorgers geen leven hebben.
Hoe deden we het ooit zonderquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:57 schreef V__L_N het volgende:
Hier werkt ie nu ineens weer wel.
Conclusie, wrak systeem..
Was die intussen niet al afgeschaft en vervangen door een kadobon van een tientje?quote:Op maandag 26 oktober 2015 17:43 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Nee dat was een bon die je kreeg als kledingvergoeding.
¤50,- (maar met een aantal voorwaarden)quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 11:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dat gaat binnenkort nog wel vaker gebeuren. Gaan heel veel mensen uit waarvan het contract afloopt. Ze geven zelfs al geld als je een nieuwe medewerker weet te werven.
Er gaat meer tijd in voor-, en na zitten zoquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:36 schreef Duufje het volgende:
[..]
Ja die 2u 41m per week, daar draait echt alles om!
Ja en? Dat betekend toch niet dat de oude kadokaarten dan ineens maar ingenomen moeten worden ofzo?quote:Was die intussen niet al afgeschaft en vervangen door een kadobon van een tientje?
Sja als je cadeaus uit eigen zak al niet meer mag houden... weet niet meer of daar een einde aan zat, ik heb de zooi meteen weggegooid, al die korting op dure spullen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:57 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ja en? Dat betekend toch niet dat de oude kadokaarten dan ineens maar ingenomen moeten worden ofzo?
Ik weet niet hoeveel uur je moet werken voor die 13 euro, maar ze zeggen dat je de loonheffingskorting het best aan kunt zetten bij de baan waarbij je de meeste uren maakt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Zooo heb nu ook de bevestiging dat loonheffingskorting bij mijn andere baan idd al die tijd aan stond. Niet dat het uitzendbureau antwoord heeft gegeven, maar ik krijg nu ipv ongeveer 50 euro per week nog maar 13 dus het is nu iig wel veranderd. Wel weinig wat over blijft, heerlijk dat je dit maar op 1 baantje kan gebruiken terwijl men steeds meer de zogenaamde stapelbanen promoot
Weet je zeker dat het klopt? Geen heffingskorting betekent toch gewoon dat elke euro die je verdient, belast wordt? Nu weet ik niet in welke schijf jij valt, maar als het goed is zo er toch niet meer dan grofweg 1/3e ingehouden moeten worden. Dus van die 50 euro zou dan toch wel 30 moeten resteren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:57 schreef VixenFromHell het volgende:
5,25 uur per week. Doorgaans maak ik bij de post meer, dus dat verplaatsen heeft niet zoveel zin
Stomme was dus net, ik had toen straks een bedrag uitgerekend en was al heel blij dat het zo weinig was, tot ik me ineens realiseerde dat ik in mijn enthousiasme een stapje vergeten was en dat dit het maandelijkse bedrag was
Is het trouwens normaal dat het zoveel is? Bruto 50,47, blijft netto over 13,98. Ben hier niet zo heel erg in thuis met eerder alleen PostNL waarbij ik dus wel heffingskorting heb (anders had ik dit.. foutje wel eerder door gehad ), maar ik vind dit wel enorm veel?
Die inhouding is inderdaad wel heel erg veel, zit er geen specificatie bij? Zelfs 'bijzonder tarief' (waar iets mee veranderd is in 2015 waar ik het mijne nog niet van weet) zou niet zo hoog zijn. En met die paar uurtjes kom je ook vast niet in de hoogste schijf. Kan het zijn dat ze eerdere maanden hebben ingehaald? (Ook niet zo netjes, om dat zonder overleg te doen.)quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Is het trouwens normaal dat het zoveel is? Bruto 50,47, blijft netto over 13,98. Ben hier niet zo heel erg in thuis met eerder alleen PostNL waarbij ik dus wel heffingskorting heb (anders had ik dit.. foutje wel eerder door gehad ), maar ik vind dit wel enorm veel?
Hier hetzelfde bericht en ook geen mail ontvangen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik heb iig GEEN email ontvangen. Ook niet in de SPAM-map.
Ook wijzigingen in de uitvoeringstijden niet.
Beste postbezorger,
Het kan zijn dat je een e-mail hebt ontvangen waarin staat dat het e-mailadres van het Salesforce-account is gewijzigd. In de e-mail staat een link om het e-mailadres te voltooien.
Hierbij het verzoek om dat te doen, anders blijf je dagelijks een e-mail ontvangen.
Het is een e-mail afkomstig van Salesforce en is geen spam-mail. Salesforce is de applicatie waarop de Mijn Werk omgeving draait.
Met vriendelijke groet,
Implementatieteam Bezorgen Digitaal
Zelfs daar twijfel ik aan.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:08 schreef Pietertje71 het volgende:
Afdeling IT en communicatie huren eerste jaars studenten in ofzo?
Ergens wel begrijpelijk, want voor alle postbezorgers is de fietstijd van en naar het depot eigen tijd, dus is het niet logisch dat postbezorgers per scooter, die sowieso al gematst worden omdat ze dezelfde onkostenvergoeding krijgen (de postbezorgersvergoeding is o.a. ook voor fietsonderhoud bedoeld) als hun fietsende collega's, deze reistijd wel betaald zouden krijgen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 05:16 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Voortaan geldt voor de pbz per scooter dat de reistijd naar en van depot niet meer vergoedt word.
Er was al landelijk verschil, zoals in meer dingen, mar gisteren kregen we ene nieuwe FAQ per email.
Er staat toch duidelijk in het bericht dat het "kan zijn" dat je een bericht hebt ontvangen? Er staat nergens dat je een bericht hebt of had moeten ontvangen. Zo'n bericht krijg je lijkt mij alleen als je zelf je e-mailadres van Mijn Werk hebt gewijzigd, en anders niet. En nu zijn er waarschijnlijk mensen die niet begrepen hebben dat het bevestigingsmailtje van Salesforce hiermee te maken heeft, omdat die alleen de naam Mijn Werk kennen, en nog nooit hebben gehoord van Salesforce.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:05 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier hetzelfde bericht en ook geen mail ontvangen.
Werkt toch altijd geweldig!
Zoals ik al aangaf is het er naartoe rijden begrijpelijk dat dit voor eigen kosten is. De pbz krijgt, als ik het goed heb, wel de tijd terug naar het depot vergoedt(overigens hoor ik van meerdere fietsende collega's dat extra tijd vergoeden, nog al omslachtig gaat, en ik er totaal nooit geen moeite mee heb gehad(zoals bijvoorbeeld gisteren een 30tal minuten langer over de ronde gedaan). De fietsende collega moet zich om elke minuut meer goed kunnen verantwoorden.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ergens wel begrijpelijk, want voor alle postbezorgers is de fietstijd van en naar het depot eigen tijd, dus is het niet logisch dat postbezorgers per scooter, die sowieso al gematst worden omdat ze dezelfde onkostenvergoeding krijgen (de postbezorgersvergoeding is o.a. ook voor fietsonderhoud bedoeld) als hun fietsende collega's, deze reistijd wel betaald zouden krijgen.
Aan de andere kant is het misschien wel zo omdat dit aan veel bezorgers al bij het sollicitatiegesprek beloofd is, sommigen wellicht een wijk/depot hebben geaccepteerd dat ze anders niet geaccepteerd zouden hebben ivm de reisafstand.
Er is een afspraak met de OR wanneer jij op verzoek van het bedrijf een wijk accepteert waarvan het depot op meer dan 15 minuten enkele reisafstand (gerekend met het gebruikelijke vervoermiddel) van je huis ligt, dat ze dan de totale reistijd moeten vergoeden.
Weliswaar is dit niet van toepassing op wijken die jij vrijwillig accepteert (dus waarbij het initiatief bij jou ligt), maar als jij een wijk accepteert onder bepaalde voorwaarden die het bedrijf vervolgens eenzijdig verandert, dan wordt het wellicht een ander verhaal.
Ik weet niet hoe ver het van jouw huis naar het depot is, maar als dat meer dan een kwartier is zou ik toch eens contact opnemen met OR en/of vakbond om te vragen of dit zomaar maar kan.
Ik dnek sowieso dat dit bericht onduidelijk is, want MijnWerk en andere bepaalde onderdelen van PostNL werken net, en dan krijg je maar onduidelijke mailtjes.quote:[..]
Er staat toch duidelijk in het bericht dat het "kan zijn" dat je een bericht hebt ontvangen? Er staat nergens dat je een bericht hebt of had moeten ontvangen. Zo'n bericht krijg je lijkt mij alleen als je zelf je e-mailadres van Mijn Werk hebt gewijzigd, en anders niet. En nu zijn er waarschijnlijk mensen die niet begrepen hebben dat het bevestigingsmailtje van Salesforce hiermee te maken heeft, omdat die alleen de naam Mijn Werk kennen, en nog nooit hebben gehoord van Salesforce.
De afspraak waar ik het over had met de OR heeft specifiek betrekking op postbezorgers. Het gaat hier nadrukkelijk om een vergoeding van de reisTIJD, de AFSTAND doet niet ter zake. Dit ook omdat een pbz per scooter veel sneller is dan met de fiets. Wat er met jouw TL zelf is afgesproken doet er niet toe, want, zoals eerder gezegd gaat het hier om een specifieke afspraak mbt postbezorgers.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:55 schreef Pietertje71 het volgende:
En voorheen is hier ook al een discussie geweest over verschil in tijd en afstand.
Ik ben op mijn depot op zeker sneller dan iemand die midden in de stad woont terwijl de afstand gelijk is. Dus afstand vergelijken met tijd is niet aan de orde.
Ook is dit eens duidelijk gemaakt door een TLer oid die legde uit dat hjj alleen de afstand krijgt vergoedt en niet de tijd.
Maar zo zie je toch dat die richtlijnen dan ook maar ter plekke worden bij geschroefd?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De afspraak waar ik het over had met de OR heeft specifiek betrekking op postbezorgers. Het gaat hier nadrukkelijk om een vergoeding van de reisTIJD, de AFSTAND doet niet ter zake. Dit ook omdat een pbz per scooter veel sneller is dan met de fiets. Wat er met jouw TL zelf is afgesproken doet er niet toe, want, zoals eerder gezegd gaat het hier om een specifieke afspraak mbt postbezorgers.
Er is ook nog een tweede afspraak met de OR over een reisKOSTENvergoeding. Deze geldt voor postbezorgers die meer dan een x-aantal km's van hun depot af wonen. Daar gaat het dus wel nadrukkelijk om de reisafstand. In jouw geval is dat natuurlijk niet aan de orde, aangezien jij het onderhoud aan je scooter sowieso al niet zelf hoeft te betalen.
Moet kunnen tochquote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:21 schreef Duufje het volgende:
Gister een melding gedaan dat de kwaliteit van de bundels slecht was, meerdere malen kon ik zoeken naar een bundel en vond ik die in een andere tas.
Vanochtend een mailtjd gehad, ze hebben het met de voorbereider besproken maar het was haar eerste keer dat ze mijn wijk deed.
Achja. Ik heb mn extra tijd gekregen dus ik vind het prima.
Deze tekst bedoel jij: https://mijnpostnl.mijnpo(...)eiskosten/index.aspxquote:Er is ook nog een tweede afspraak met de OR over een reisKOSTENvergoeding. Deze geldt voor postbezorgers die meer dan een x-aantal km's van hun depot af wonen. Daar gaat het dus wel nadrukkelijk om de reisafstand. In jouw geval is dat natuurlijk niet aan de orde, aangezien jij het onderhoud aan je scooter sowieso al niet zelf hoeft te betalen.
Die bedoel ik, ja. Het staat er een beetje vaag, omdat de kop van het artikel luidt "tegemoetkoming reiskosten woning/depot", terwijl het in feite gaat om 2 zaken;quote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:36 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Deze tekst bedoel jij: https://mijnpostnl.mijnpo(...)eiskosten/index.aspx
Toevallig laatst nog zitten lezen. Vroeg me af wat de mogelijkheden waren als ik straks in januari naar een ander depot moet ivm te weinig uren. (En wat ik beter wel en niet kan zeggen)
Alleen de gedachte al....quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die bedoel ik, ja. Het staat er een beetje vaag, omdat de kop van het artikel luidt "tegemoetkoming reiskosten woning/depot", terwijl het in feite gaat om 2 zaken;
1) Vergoeding reiskosten: Alleen van toepassing wanneer je PERMANENT naar een ander depot wordt overgeplaatst.
2) Vergoeding reistijd: Alleen van toepassing als je TIJDELIJK wordt overgeplaatst.
Ik denk dat in jouw geval punt 1 wel van toepassing is. Ik ga er althans vanuit dat, omdat je het hebt over 1 januari, het wegvallen van werk in jouw geval komt door het vervallen van de dinsdag als hah-dag en het nog meer post van de dal- naar de piekdagen schuiven. Mijns inziens is dat dus wel een reorganisatie, althans onderdeel van de zo'n beetje permanente reorganisatie die al jaren aan de gang is en ook nog wel even zal voortduren.
Hoe het zit met scooterende pbz's die nu hun aan- en aflooptijd niet meer vergoed krijgen, weet ik niet. Enerzijds is het natuurlijk wel zo dat er bij hun geen sprake is van VERANDERING van depot en dat ze vrijwillig scooterpbz zijn geworden, anderzijds zijn ze natuurlijk wel in dienst gekomen onder bepaalde voorwaarden, die nu eenzijdig worden opgezegd. Dus als ik Pieter was zou ik toch eens informeren bij de bond, hoe het daarmee zit. Want anders is het einde zoek. Dan is de volgende stap misschien dat ze je scooter afnemen en zeggen "ga maar lekker fietsen".
Leuk hequote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Op vrijwillige basis tot 18.00.........
Ooit een dag van 5.00 tot 17.30. Dan ben je wel compleet kapot.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
laatst een dag van 7.30 tot na 17.00 uur. Dat zijn nog eens werkdagen, maar die zijn er helaas te weinig
Zowat oude postbode-tijdenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
laatst een dag van 7.30 tot na 17.00 uur. Dat zijn nog eens werkdagen, maar die zijn er helaas te weinig
Het is niet verplicht, er blijven vast meer dan genoeg vanzelf-gestrikten over. Laatste jaren was het inderdaad verre van nodig. Zo ook voor de herfstvakantie nu, werd verzocht extra beschikbaarheid op te geven (gedaan) en uiteindelijk was het vechten om een extra wijkje (verloren)quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:00 schreef Rafierafie het volgende:
Ik kreeg gisteren een brief over extra werken in december. Met daarin het vriendelijke verzoek om ook op maandag de 21ste te komen opdraven.
Waarom in godesnaam? Ieder jaar valt het volume in december meer en meer tegen. Ik heb weinig zin om voor die paar centen een vrije dag op te offeren.
nou nee, want dan zou je van 6.00 tot 10.00 uur moeten werken en tot 14.00 uur betaald krijgen ofzoquote:Op donderdag 29 oktober 2015 05:44 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Wie gaat er naar de Sinterklaasviering?
Ik ben er nooit geweest, maar heb begrepen dat het wel goed verzorgd moet zijn?
[..]
Zowat oude postbode-tijden
Ja das waar...op de zaterdag zekersquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nou nee, want dan zou je van 6.00 tot 10.00 uur moeten werken en tot 14.00 uur betaald krijgen ofzo
Ik kreeg van ene Herna PostNL een mail of ik nog beschikbaar was...vreemd....quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:14 schreef zombo het volgende:
[..]
Het is niet verplicht, er blijven vast meer dan genoeg vanzelf-gestrikten over. Laatste jaren was het inderdaad verre van nodig. Zo ook voor de herfstvakantie nu, werd verzocht extra beschikbaarheid op te geven (gedaan) en uiteindelijk was het vechten om een extra wijkje (verloren)
Zeg, kunnen we het kerstpakket nog niet kiezen???
(vakantielijst is ook nog niet voorbij gekomen)
Afspraakjes maak je maar in eigen tijdquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:06 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik kreeg van ene Herna PostNL een mail of ik nog beschikbaar was...vreemd....
Ja dit was op een maandag.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:16 schreef zombo het volgende:
[..]
Afspraakjes maak je maar in eigen tijd
Herna Behagenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:23 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Just a gigolo...everywhere I go.... tralalalalaaa
Qua post viel het wel mee, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door dat stelletje halfblinde zwakbegaafden dat mijn wijk gesorteerd had. Het wordt echt met de week erger.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 17:12 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag.
Drukke donderdag. Zowel in post als in verkeer.
Hahahaha Herna's old toyboy😀quote:
Je bent onvervangbaar ...als in dat ze geen reserve voor je hebbenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 19:23 schreef Thomas-sama het volgende:
Verlof voor een daldag afgekeurd..
die feestdagenuitkering is er niet meer, maar de winstuitkering is wat anders toch? Of we die wel of niet krijgen is afhankelijk van de resultaten volgens mijquote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:08 schreef Pietertje71 het volgende:
Was vorig jaar nu de laatste keer dat je een winst/eindejaarsuitkering kreeg of kunnen we dit jaar nog een riant extraatje verwachten?
[..]
Je bent onvervangbaar ...als in dat ze geen reserve voor je hebben
Of we een resultaatafhankelijke uitkering krijgen hangt ook af van de cao. Die van de postbezorgers is eind september afgelopen, dus het kan altijd zijn dat er nog dingen worden gewijzigd.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:58 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
die feestdagenuitkering is er niet meer, maar de winstuitkering is wat anders toch? Of we die wel of niet krijgen is afhankelijk van de resultaten volgens mij
En is dat 1 wijk? Dat is dan wel gruwelijk veel. Dat er op dinsdag redelijk wat tijd af gaat is logisch ivm het wegvallen van het hah, maar 50 minuten schrappen op een zaterdag slaat nergens op. Zelfs al is er minder post, op zaterdag loop je nog steeds met hah, dus kan je nooit veel sneller zijn dan nu, minder post of niet. Bij ons is er op de dinsdag en de beide daldagen flink gesneden, maar op donderdag en zaterdag is er hooguit 5 tot 10 minuten per wijk afgehaald.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:26 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij is die er niet meer.
Meer mensen die hun nieuwe tijden hebben gekregen? Bij mij gaat er 2:45 uur af. Dinsdag 1:05 er af, woensdag en vrijdag elk 20 minuten er af. Donderdag 10 minuten er af... En de lollige topper: zaterdag 0:50 minuten er af...
Ja, dat is echt logisch... (meteen maar even een bezwaar brief geschreven en er uit gegooid)
Misschien wil een collega je wijk(en) er wel bij nemen? Vaak is dat niet gevraagd, zitten ze vast in hun eigen %berekeningen of iemand verlof mag of niet. Bij ons kleine depootje regelen we het soms onderling, komt de een aan zijn uren, de ander aan zijn geldquote:Op donderdag 29 oktober 2015 19:23 schreef Thomas-sama het volgende:
Verlof voor een daldag afgekeurd..
Het is ook veel te veel. Op een piekdag is die wijk kwa afstand al 6 km. Op een rechte lijn zonder enige brievenbus zou de hele route ongeveer 4,5 km zijn. Ik loop op een piekdag met hah net iets meer dan 2 km per uur en zonder hah 2,4 km per uur op een daldag 3km per uur. Dat betekend dat ik op een daldag 10 minuten overhoud om post te bezorgen en te sorteren en alle tuinpaden in te lopen.quote:En is dat 1 wijk? Dat is dan wel gruwelijk veel. Dat er op dinsdag redelijk wat tijd af gaat is logisch ivm het wegvallen van het hah, maar 50 minuten schrappen op een zaterdag slaat nergens op. Zelfs al is er minder post, op zaterdag loop je nog steeds met hah, dus kan je nooit veel sneller zijn dan nu, minder post of niet. Bij ons is er op de dinsdag en de beide daldagen flink gesneden, maar op donderdag en zaterdag is er hooguit 5 tot 10 minuten per wijk afgehaald.
Ik heb van de week nog de varioring uit m'n scooter gehaald om wat snelheidswinst te behalen, maar dat zette helaas weinig zoden aan de dijk.
Dan zou er in heel Nederland zoveel tijd vanaf gaan. Bij ons staat de grootste wijk nu op 3.30 uur op dinsdag en 3.15 op zaterdag. Deze gaat in 2016 op dinsdag naar 2.45, en op zaterdag naar 3.05 uur. En dat is bij ons tevens ook de wijk die de meeste tijd inlevert. Maar zoveel tijd als er bij jullie af gaat, is niet normaal. Ik weet niet wanneer bij jullie voor het laatst de looptijden zijn aangepast? Dan kan ook meespelen, wellicht. Of jullie krijgen straks allemaal een scooter, dat kan ook.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:55 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Je vraagt je af of de post op zaterdag ineens verdampt is. (Makro weg ofzo?)
Ho ho ho, wacht eens even!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Of jullie krijgen straks allemaal een scooter, dat kan ook.
Als twee chauffeurs (met z'n 2-en dus) jouw wijk 45 minuten sneller lopen, dan hebben ze er in feite toch langer over gedaan? Tenzij er mindr dan 1.30 uur voor jouw wijk staat.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 06:33 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Ook mijn fietsende collega heeft belachelijke/niet haalbare nieuwe looptijden gekregen.
Mooist... is dat er in het bericht over de nieuwe looptijden, er bij staat dit niet voor scooterende pbz's geldt.
Privileges?..
Maar ook schuine... blikken van fietsende collega's zijn aan de orde...
[..]
Ho ho ho, wacht eens even!
De collega's chauffeurs bezorgen die afgelopen zaterdag met 2en mijn wijken hebben overgenomen ivm een vrije dag, hebben er 45 minuten korter over gedaan.
Wellicht wordt mijn wijk weer een autowijk dus...
2 Postbodes die zo aan hun uren komen
Overigens de nieuwe wiellagers zorgen er voor dat ik 1-2 km harder ga.
Die varioring zal ik ook eens nazien alsmede de prop in de uitlaat verwijderen...hahahahaha
Andere uitlaat....
Maar volgens mij moet je de CDI-unit (iets van 75-100euro) ook vervangen.
En dan krijgen we allemaal een elektrische scooter...(zit er aan te komen)...
Eigenlijk meer bedoeld omdat ze nu postbodes er uit willen hebben omdat ij hun urenniet kunne maken, dus met deze wijk(en) er bij wel. Scooterbezorgers er uit en postbodes (autowijk) weer inzettenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als twee chauffeurs (met z'n 2-en dus) jouw wijk 45 minuten sneller lopen, dan hebben ze er in feite toch langer over gedaan? Tenzij er mindr dan 1.30 uur voor jouw wijk staat.
Ik voel een SC PostNL opkomen.quote:Er schijnt inderdaad in de scooter ook nog een CDI met toerentalbegrenzing te zitten, maar die vervangen gaat me geld kosten (dat gaat PostNL niet vergoeden), dus dat laat ik maar zitten. Of er een prop in de uitlaat zit, weet ik niet.
Maar 3.15 met z'n tweeën betekent dus dat PostNL 6.30 uur moet uitbetalen. Dan zijn ze toch een stuk duurdere, dan jij met je 4 uur.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 09:36 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Eigenlijk meer bedoeld omdat ze nu postbodes er uit willen hebben omdat ij hun urenniet kunne maken, dus met deze wijk(en) er bij wel. Scooterbezorgers er uit en postbodes (autowijk) weer inzetten
Het is een wijk van 4uur.
Min 20 minuten reistijd zou ik er dus 3.40 uur over doen.
Zij 3.15 minuten.
Ach het scheelt natuurlijk tassen openen, HAH bij ladenetc..dat kan allemaal vanaf de zitting
Op stukken waar je 80 kan en mag en ik met tegenwind 35-40 rijdt...
[..]
Ik voel een SC PostNL opkomen.
Poooost to be wiiihihihiiiild!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |