abonnement Unibet Coolblue
pi_156911717
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

spot
RealY.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:47:52 #27
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_156911782
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:39 schreef Blistering het volgende:

[..]

Zou goed kunnen. S05E04 ben ik momenteel.
Oh dat is wel snel gegaan dan.

Kijk je Suits? Tweede helft van het seizoen begint pas Q1 2016 dus ben op zoek naar iets nieuws, any tips?

Ik zat er aan te denken om wat oudere series te kijken maar vraag me af of het de moeite waard is. Zat te denken aan Boardwalk Empire en The Sopranos.
pi_156911888
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:47 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Oh dat is wel snel gegaan dan.

Kijk je Suits? Tweede helft van het seizoen begint pas Q1 2016 dus ben op zoek naar iets nieuws, any tips?

Ik zat er aan te denken om wat oudere series te kijken maar vraag me af of het de moeite waard is. Zat te denken aan Boardwalk Empire en The Sopranos.
Suits ben ik afgehaakt toen het een soort GTST werd (rond s04 gok ik?).

Scandal kan ik je dus alsnog aanraden. Ook House of Cards voor het wat serieuzere werk. Wat betreft Amerikaanse politiek is The West Wing (onder het mom van: oud maar goud) ook een topshow.

Boardwalk Empire is uiteraard geweldig, en Sopranos hoef ik ook weinig woorden aan vuil te maken: KIJKEN!

Voor de rest kan ik het standaard rijtje wel weer afgaan: Game of Thrones, Breaking Bad en Homeland. Maar ook op komediegebied is er wel veel moois: The Office US, Modern Family, Scrubs en mijn absolute topfavoriet: Parks & Recreation.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156912180
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

RealY.
hows life?
  zondag 18 oktober 2015 @ 00:42:22 #30
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_156913018
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:52 schreef Blistering het volgende:

[..]

Suits ben ik afgehaakt toen het een soort GTST werd (rond s04 gok ik?).

Scandal kan ik je dus alsnog aanraden. Ook House of Cards voor het wat serieuzere werk. Wat betreft Amerikaanse politiek is The West Wing (onder het mom van: oud maar goud) ook een topshow.

Boardwalk Empire is uiteraard geweldig, en Sopranos hoef ik ook weinig woorden aan vuil te maken: KIJKEN!

Voor de rest kan ik het standaard rijtje wel weer afgaan: Game of Thrones, Breaking Bad en Homeland. Maar ook op komediegebied is er wel veel moois: The Office US, Modern Family, Scrubs en mijn absolute topfavoriet: Parks & Recreation.
Toen Mike Ross investment banker werd? Seizoen 3 was inderdaad geen al te best seizoen maar seizoen 4 en zeker seizoen 5 waren een stuk beter.

House of Cards kijk ik ook uiteraard maar het duurt nog wel een tijdje tot seizoen 4 komt, 13 afleveringen per seizoen is ook veel te weinig natuurlijk.

De meeste series die je opnoemt wil ik nog wel een keer kijken maar heb m'n twijfels over Breaking Bad want ik heb een aantal afleveringen gezien maar ondanks de positieve verhalen erover vond ik het niet zoveel aan.
  zondag 18 oktober 2015 @ 00:56:28 #31
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_156913335
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 00:42 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Toen Mike Ross investment banker werd? Seizoen 3 was inderdaad geen al te best seizoen maar seizoen 4 en zeker seizoen 5 waren een stuk beter.

House of Cards kijk ik ook uiteraard maar het duurt nog wel een tijdje tot seizoen 4 komt, 13 afleveringen per seizoen is ook veel te weinig natuurlijk.

De meeste series die je opnoemt wil ik nog wel een keer kijken maar heb m'n twijfels over Breaking Bad want ik heb een aantal afleveringen gezien maar ondanks de positieve verhalen erover vond ik het niet zoveel aan.
Breaking Bad is super gaaf. Vooral de laatste twee seizoenen zijn adembenemend goed!

Ik ben vandaag naar de open dag in Leiden geweest. Heb daar een interessant verhaal gehoord van een professor in pak die een beetje op Mark Rutte leek en ons allen met ´´u´´ aanspraak,cwat ook tegelijkertijd een beetje intimiderend was (het verhaal dan).

Iemand enig idee hoe deze meneer heet?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_156913732
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:33 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Ik heb ergens in een ander topic van deze reeks gelezen dat rechten een van de makkelijkste wo studies is, was die post van jou?

Zo ja, dan ben je één van de weinige rechtenstudenten die dat erkent maar als het echt zo is waar zit die makkelijkheid hem dan eigenlijk in t.o.v. pakweg Bedrijfskunde of Bedrijfseconomie die een zelfde soort student aantrekken?
Ik zal nooit zoiets zeggen. Ik ken die andere studies niet. Veel mensen zijn altijd snel met oordelen over rechten als pretstudie terwijl ze geen flauw idee hebben wat we doen. Bovendien geloof ik dat iedereen zijn eigen kwaliteiten heeft en wat voor de een makkelijk is kan voor de ander een hel zijn. Moet je voor de gein eens ruilen met een bioloog, worden jullie allebei gek.

Dat gezegd hebbende, ik vind de rechtenstudie persoonlijk echt niet moeilijk. Het is meer een kwestie van jezelf ondanks de lage studielast weten te motiveren alles goed bij te houden.
  zondag 18 oktober 2015 @ 01:35:55 #33
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_156913772
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 01:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zal nooit zoiets zeggen. Ik ken die andere studies niet. Veel mensen zijn altijd snel met oordelen over rechten als pretstudie terwijl ze geen flauw idee hebben wat we doen. Bovendien geloof ik dat iedereen zijn eigen kwaliteiten heeft en wat voor de een makkelijk is kan voor de ander een hel zijn. Moet je voor de gein eens ruilen met een bioloog, worden jullie allebei gek.

Dat gezegd hebbende, ik vind de rechtenstudie persoonlijk echt niet moeilijk. Het is meer een kwestie van jezelf ondanks de lage studielast weten te motiveren alles goed bij te houden.
Is het verschil tussen een 6 of een 8 halen vaak dan ook niet meer dan een kwestie van meer tijd eraan besteden zodat je de stof beter begrijpt of is dat te simpel gedacht?
pi_156913924
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 01:35 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Is het verschil tussen een 6 of een 8 halen vaak dan ook niet meer dan een kwestie van meer tijd eraan besteden zodat je de stof beter begrijpt of is dat te simpel gedacht?
Voor mij is dat zeker zo ja. Ik denk voor de meeste mensen.

Er zijn natuurlijk altijd mensen die een stuk makkelijker een acht halen dan anderen. Maar in beginsel wel.
  zondag 18 oktober 2015 @ 01:57:30 #35
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_156913961
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 01:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Voor mij is dat zeker zo ja. Ik denk voor de meeste mensen.

Er zijn natuurlijk altijd mensen die een stuk makkelijker een acht halen dan anderen. Maar in beginsel wel.
Oké, dank je wel, goed om te horen.
pi_156916689
Vidgen-arresten _O_ Wat een toffe zaken zeg.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 18 oktober 2015 @ 11:50:35 #37
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156917029
Rechten is zeker niet de makkelijkste studie die erbij zit. Vanwege de volledige afwezigheid van wiskunde en (zware) methodologievakken is het zeker ook niet de zwaarste. De meeste studenten hebben moeite met dergelijke vakken. Bedrijfseconomie is denk ik dan ook (voor de gemiddelde student) pittiger dan rechten, maar bedrijfskunde is weer een stuk lichter.

Echt makkelijke studies zijn de typische alfa studies als kunstgeschiedenis, media en cultuur en dergelijke. Die hebben (mede om die reden) geen best imago en dat is gedeeltelijk ook wel terecht. Media en Cultuur is bijvoorbeeld gewoon communicatiewetenschappen maar dan zonder "de lastige vakken".

Ik denk dat je alleen met veel leren trouwens niet consequent achten kan halen voor juridische vakken. Het is wel zo dat je geen achten kan halen als je er niet voldoende tijd in stopt, omdat je dan te weinig beschikt over parate kennis. Maar je zal toch echt over een zeker analytisch vermogen moeten beschikken wil je goed kunnen scoren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 18 oktober 2015 @ 11:56:21 #38
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_156917113
Kan iemand mij uitleggen hoe recht op Leiden precies werkt? Ik begrijp nu dus dat je de volgende studies hebt:

quote:
- Fiscaal Recht
= Criminologie
= Rechtsgeleerdheid*

*Waar die laatste de volgende afstudeermogelijkheden ( die kies je dan het 2de jaar) heeft:

- Internationaal Business Law
- (klassiek) Rechtsgeleerdheid
- Rechten en Bedrijfskunde
- Rechten en Economie

En er verder ook nog het eerste jaar vanaf Rechten overgestapt kan worden naar Fiscaal Recht in het tweede jaar.
Heb ik het zo goed begrepen?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:08:09 #39
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156917303
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:21 schreef Yreal het volgende:
Ah, dus omdat ik vaak de herkansing pak snap ik er geen snars van natuurlijk.

Als ik niet ziek was geworden had ik net zo snel klaar geweest als jij tchock. In deeltijd.
Ik onthoud mij van commentaar.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156917443
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:21 schreef Yreal het volgende:
Ah, dus omdat ik vaak de herkansing pak snap ik er geen snars van natuurlijk.
Precies dit ja.
pi_156917476
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:16 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Precies dit ja.
ah cool. Toch fijn dat je na al die tijd toch even terug moet komen om mij te bashen.
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:20:14 #42
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156917494
Ach, in het echte leven krijg je ook voldoende herkansingen. Als het je niet lukt om Holleeder in eerste aanleg vrij te pleiten schrijf je je gewoon in voor de herkansing een semester later. Heeft die man ook al het begrip voor.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156917554
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:20 schreef Ryon het volgende:
Ach, in het echte leven krijg je ook voldoende herkansingen. Als het je niet lukt om Holleeder in eerste aanleg vrij te pleiten schrijf je je gewoon in voor de herkansing een semester later. Heeft die man ook al het begrip voor.
in het echte leven hoef je dan ook geen jurisprudentie uit je hoofd te leren.
pi_156917565
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

in het echte leven hoef je dan ook geen jurisprudentie uit je hoofd te leren.
Dat hoeft op de UvA ook niet. Althans, niet toen jij en ik begonnen met studeren. Inmiddels wel.
pi_156917679
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat hoeft op de UvA ook niet. Althans, niet toen jij en ik begonnen met studeren. Inmiddels wel.
ik heb nooit strafprocesrecht kunnen maken met bundel.
pi_156917719
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb nooit strafprocesrecht kunnen maken met bundel.
Ik heb het gehaald met bundel en ik ben later begonnen met studeren dan jij, toch? Vreemd.
pi_156917743
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb het gehaald met bundel en ik ben later begonnen met studeren dan jij, toch? Vreemd.
nee, we zijn in hetzelfde jaar gestart. In jaar 1 haalde ik strafrecht niet en mocht daarom pas in jaar 3 strafproces doen.
pi_156917763
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee, we zijn in hetzelfde jaar gestart. In jaar 1 haalde ik strafrecht niet en mocht daarom pas in jaar 3 strafproces doen.
Huh, waarom heb je dan niet straf(proces) overgangsvak gevolgd? Was daar materieel strafrecht weer voor vereist?
pi_156917777
Godverdomme, even klagen hoor. Wat een gezeik iedere dag op de Telegraaf.nl over die idiote Sabia en haar zwangerschap. Niemand geen een neuk daarom. Ik moet nodig een andere website gaan kiezen voor mijn dagelijkse portie nieuws maar ik heb niet zo snel een idee welke. Iemand aanraders? Ik heb geen krantenabonnement NRC / VK etc schieten ook niet echt op :P
pi_156917787
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Huh, waarom heb je dan niet straf(proces) overgangsvak gevolgd? Was daar materieel strafrecht weer voor vereist?
ja
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')