leuk dat de winkelier naar de klant wijst...quote:Elke dag worden 600 winkelmedewerkers bedreigd en geconfronteerd met lichamelijk of verbaal geweld. In totaal gaat het om 180.000 incidenten per jaar en in zo’n 10.000 gevallen gaat het er zo heftig aan toe, dat personeelsleden worden geschopt, bespuugd, geslagen, geknepen of anderszins fysiek worden toegetakeld.
Dat blijkt uit een veiligheidsmeting van het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV), die vandaag aan minister Van der Steur (Veiligheid en Justitie) wordt aangeboden en waarover De Telegraaf al beschikt.
„De resultaten zijn ontluisterend. We doen nu al vier jaar onderzoek naar de werkomstandigheden van winkelpersoneel. In die periode hebben we 8500 ondernemers gevraagd naar hun bevindingen. Het blijkt dat in al die jaren de veiligheid niet is verbeterd en personeel zich nog vaak angstig en bedreigd voelt”, zegt Hendrik-Jan Kaptein van het CVV.
„Het gebeurt nog vaak dat een ontevreden klant met zijn vuist zwaait om zijn gelijk te halen. Ook mensen die betrapt worden op diefstal gaan vaak als een waanzinnige tekeer tegen een winkelmedewerker. Alsof die een overtreding begaat als hij of zij een crimineel ontmaskert. Het is helaas de dagelijkse praktijk in veel winkels”, constateert Kaptein aan de vooravond van de Week van de Veiligheid.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ld_met_geweld__.html
Jezus, wat ben jij een botte horkquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:06 schreef r0binhood het volgende:
[..]
leuk dat de winkelier naar de klant wijst...
maar kan me herinneren dat vroeger de klant koning was. Paar keer meegemaakt dat personeel gewoon bot en onbeschoft is.
om een voorbeeld te noemen, reed langs een motorzaak, omdat ik onderweg merkte dat m'n knipperlichtje kapot was gegaan.
dus ik vraag aan de balie een nieuwe knipperlicht voor m'n motor, merk en type, bouwjaar genoemd,
zegt die harrie: "welke fitting"
ik zeg dat ik dat zo niet weet uit m'n hoofd.
pakt ie een kruiskopschroevendraaier en legt die op de balie en kijkt me strak aan.
dan denk ik, moet ik dat ding tussen je ogen douwen ofzo?
dus ik pak die schroevendraaier, doe hem in m'n tanktas en rij naar de volgende motorzaak waar ik wel goed geholpen wordt, die jongen pakte z'n boek erbij en zocht even op welke fitting hij nodig had, bood me een kop koffie aan en lampje werd er nog gratis ingezet ook...
dat is service. bij die zaak ga ik misschien nog eens kopen of onderhoud laten doen of krijgt iig een aanbeveling op verjaardagsfeestjes.
ander voorbeeld. slager waar ik al jaar of 15 kom....ik betaal met pin...doet die kerel z'n pinapparaat het niet;...3x resetten...20 minuten verder, hij zegt: "hij doet het niet, kan je contant betalen?"
ik zeg ..." nee anders zou ik niet willen pinnen" .
zegt ie: "joh loop ffe naar de pinautomaat daaro en kom maar ffe terug"
ik zeg " nee, ik wil niet contant betalen, ik wil met pin betalen, zorg dan voor een werkend apparaat...weet je wat, laat maar zitten...ik ga wel naar de supermarkt naast je, haal daar m'n vleeswaren wel"
gaat ie roepen dat dat niet mag want alles al ingepakt en bla bla....ik zeg dat het zijn probleem is en niet te mijne en loop gewoon de zaak uit en bij de super m'n vlees gaan halen...waar het pinapparaat wel werkt.
als de kleine middenstander zo met z'n klanten omgaat vind ik het niet gek dat de ene na de andere failliet gaat of dat er af en toe 1 een vuist naar z'n kop geslingerd krijgt.
Ja maar het zijn principes hequote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:23 schreef MPC60 het volgende:
Al 15 jaar bij dezelfde slager komen en hem dan zo behandelen als hij een keer een storing heeft. volgende keer krijg je een lekker plakje rattenworst van hem.
Echt hè? Wat een aso-Harrie ben je dan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:23 schreef MPC60 het volgende:
Al 15 jaar bij dezelfde slager komen en hem dan zo behandelen als hij een keer een storing heeft. volgende keer krijg je een lekker plakje rattenworst van hem.
Je loopt te trollen....nou grappig hoor.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:30 schreef r0binhood het volgende:
die slager had ook kunnen zeggen: "sorry r0binhood dat ik deze storing heb, maar wees gerust, ik schrijf hem efffe op, betaal volgende week maar"
had een mooi stukje klantenbinding kunnen zijn. nu kom ik er gewoon paar weken niet meer.
ipv daarvan, maakt hij van ZIJN probleem, MIJN probleem.
niet MIJN probleem dat zijn pinapparaat niet werkt. dat is ZIJN probleem.
stel ikdoe wat hij zegt, en ga buiten pinnen, asielzoeker legt een knuppel in m'n nek en berooft me...gaat de slager me dan helpen met mijn probleem? dan is het ook zijn probleem niet.
hij kon ook voorstellen om jouw kroon op te poetsenquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:30 schreef r0binhood het volgende:
die slager had ook kunnen zeggen: "sorry r0binhood dat ik deze storing heb, maar wees gerust, ik schrijf hem efffe op, betaal volgende week maar"
had een mooi stukje klantenbinding kunnen zijn. nu kom ik er gewoon paar weken niet meer.
ipv daarvan, maakt hij van ZIJN probleem, MIJN probleem.
niet MIJN probleem dat zijn pinapparaat niet werkt. dat is ZIJN probleem.
stel ikdoe wat hij zegt, en ga buiten pinnen, asielzoeker legt een knuppel in m'n nek en berooft me...gaat de slager me dan helpen met mijn probleem? dan is het ook zijn probleem niet.
Asielzoekers erbij weten te trekken. Ik maak van de 8/10 een 9/1quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:30 schreef r0binhood het volgende:
die slager had ook kunnen zeggen: "sorry r0binhood dat ik deze storing heb, maar wees gerust, ik schrijf hem efffe op, betaal volgende week maar"
had een mooi stukje klantenbinding kunnen zijn. nu kom ik er gewoon paar weken niet meer.
ipv daarvan, maakt hij van ZIJN probleem, MIJN probleem.
niet MIJN probleem dat zijn pinapparaat niet werkt. dat is ZIJN probleem.
stel ikdoe wat hij zegt, en ga buiten pinnen, asielzoeker legt een knuppel in m'n nek en berooft me...gaat de slager me dan helpen met mijn probleem? dan is het ook zijn probleem niet.
nee ik ben serieus. als goedkoop wil maar toch redelijk goed, ga ik wel bij de grote super....quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Je loopt te trollen....nou grappig hoor.
Sorry maar, hier rest niets anders dan een 2quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:30 schreef r0binhood het volgende:
die slager had ook kunnen zeggen: "sorry r0binhood dat ik deze storing heb, maar wees gerust, ik schrijf hem efffe op, betaal volgende week maar"
had een mooi stukje klantenbinding kunnen zijn. nu kom ik er gewoon paar weken niet meer.
ipv daarvan, maakt hij van ZIJN probleem, MIJN probleem.
niet MIJN probleem dat zijn pinapparaat niet werkt. dat is ZIJN probleem.
stel ikdoe wat hij zegt, en ga buiten pinnen, asielzoeker legt een knuppel in m'n nek en berooft me...gaat de slager me dan helpen met mijn probleem? dan is het ook zijn probleem niet.
Hij had ook je pasje met pincode moeten vragen en zelf naar de pin om de hoek moeten lopen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:35 schreef r0binhood het volgende:
[..]
nee ik ben serieus. als goedkoop wil maar toch redelijk goed, ga ik wel bij de grote super....
maar nee, ik wil de middenstander steunen, maar dan verwacht ik wel kwaliteit en gezien ik vaak MEER betaal dan bij de super, mag ik dan ook een beetje service verwachten?
het voorbeeld van de slager is nog erger kwa servicegerichtheid dan dat je bij de super krijgt.
Ja, en als je al zo'n onaangepaste hork bent zou ik als slager er ook niet van uit gaan dat je asap het openstaande bedrag gaat inlossen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:30 schreef r0binhood het volgende:
die slager had ook kunnen zeggen: "sorry r0binhood dat ik deze storing heb, maar wees gerust, ik schrijf hem efffe op, betaal volgende week maar"
had een mooi stukje klantenbinding kunnen zijn. nu kom ik er gewoon paar weken niet meer.
ipv daarvan, maakt hij van ZIJN probleem, MIJN probleem.
niet MIJN probleem dat zijn pinapparaat niet werkt. dat is ZIJN probleem.
stel ikdoe wat hij zegt, en ga buiten pinnen, asielzoeker legt een knuppel in m'n nek en berooft me...gaat de slager me dan helpen met mijn probleem? dan is het ook zijn probleem niet.
winkelier klaagt over agressief gedrag in het artikel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:36 schreef arjan1112 het volgende:
Jouw voorbeelden hebben niks te maken met het artikel.
Kan je niet lezen?
nou nou, kladblokje, bedragen opschrijven onder elkaar en optellen einde van de dag. moeilijk moeilijkquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:41 schreef Trashcanman het volgende:
Plus dat het voor die man ook niet te doen is om dit voor iedereen die die dag binnen komt te doen, weg overzicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |