Nooit last van gehad. Ja, 4takt rijdt een stuk ontspanner, al heeft dat me op een 50cc nooit echt kunnen bekoren. Zo godvergeten sloooooom.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat zo'n scooter (zeker zo'n 4-takt) veel lekkerder rijdt. Beter dan zo'n gierende en trillende brommer, waar je elke 3 maanden de uitlaatpoort van moet ontkolen omdat íe door het veelvuldig rijden van kleine stukjes binnen no time helemaal dicht gaat zitten.
Maar schakelbrommers mogen geen 90 he, dus daar mag je niet zomaar mee gaan rijden...quote:Op donderdag 17 september 2015 09:02 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Mijn eerste gemotoriseerde voertuig na het behalen van mijn autorijbewijs was een schakelbrommer die 90 km/h kon rijden. Had ik ook totaal geen ervaring mee en daar mag je ook zomaar op rijden, terwijl je voor motoren inmiddels drie verschillende rijbewijzen hebt.
Raar systeem in Nederland.
Aan de andere kant, motivatie om door te lopen.quote:Op donderdag 17 september 2015 10:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Zelfde principe pasten ze hier eerder ook al toe onder de noemer zoet/zuur. Het zou dan in balans moeten zijn, soms eerder klaar en soms later. Maar in die praktijk sloeg dat toch door naar overwegend zuur. Dat was volgens mij in de periode dat de boekjes waar je je tijd in kon zetten eruit gingen. In ieder geval was dat uiteindelijk mooi in ons nadeel.
Maar wel lekker 1:40 rijden.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nooit last van gehad. Ja, 4takt rijdt een stuk ontspanner, al heeft dat me op een 50cc nooit echt kunnen bekoren. Zo godvergeten sloooooom.
Dat doet mijn 2 takt brommertje ook welquote:Op donderdag 17 september 2015 14:15 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Maar wel lekker 1:40 rijden.
Maar de stank van tweetakt is niet te harden ...quote:Op donderdag 17 september 2015 14:18 schreef Yreal het volgende:
En tenzij je echt ver rijdt op zo'n ding maakt het natuurlijk geen hol uit of je 1:30 of 1:40 doet. Scheelt je 20 euro per jaar ofzo. Dat 2 takt veel simpeler is verdient zich dan op het onderhoud echt al wel weer terug.
Dat vind ik heerlijk ruiken manquote:Op donderdag 17 september 2015 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar de stank van tweetakt is niet te harden ...
Een moderne euro tweetakt met katalysator stinkt niet. Ze zijn natuurlijk lang niet zo schoon als een even jonge 4 takt.. maar ze zijn wel oneindig veel simpeler.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar de stank van tweetakt is niet te harden ...
Ja uh, jij moet niet zeuren, want bij ons stond er in ieder geval bij dat het alleen voor loop/fietsdiensten geldt en dat de werkwijze bij scooterdiensten ongewijzigd blijft. Jullie worden gewoon voorgetrokken! Voorkeursbehandeling, schandalig! Misschien is dat hun nieuwe manier om mensen over te halen toch een scooterbestelling te nemen "Ja, doe nou maar, bij de scooterdienst krijg je ook echt je gewerkte tijd betaald!"quote:Op donderdag 17 september 2015 10:54 schreef Pietertje71 het volgende:
Per toeval zat ik al enige tijd zo rond de 15uur per week (na dat er op di en za 15 minuten is afgesnoept en op do een half uur) Moet ik wel zeggen dat het zonder al te veel calamiteiten die 15 uur meestal wel haalbaar is.
Ik ben benieuwd of mijn contract van 12uur nu ook wordt aangepast
En tijdens slecht weer/winter periode krijgen we er 10 minuten bij?
quote:Op donderdag 17 september 2015 08:42 schreef zombo het volgende:
Goedemorgen! Grappig dat zo'n herinnering van oom Rodenboog (BHM) direct in mijn spambox terecht komt, tussen de Rolex en penisverlengers.
Ik krijg binnenkort ook een overkapping, rustpunt onderweg met broodjes en koffie..betaald.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja uh, jij moet niet zeuren, want bij ons stond er in ieder geval bij dat het alleen voor loop/fietsdiensten geldt en dat de werkwijze bij scooterdiensten ongewijzigd blijft. Jullie worden gewoon voorgetrokken! Voorkeursbehandeling, schandalig! Misschien is dat hun nieuwe manier om mensen over te halen toch een scooterbestelling te nemen "Ja, doe nou maar, bij de scooterdienst krijg je ook echt je gewerkte tijd betaald!"
quote:Op donderdag 17 september 2015 14:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Ook mijn mailprogramma vertrouwt het voor geen meter.....
Oh, bij ons wordt is er vanaf dag 1 al op die manier gewerkt. Ik vind het wel prima, want van die prognoses klopte toch nooit ene reet. Mijn ervaring is dat ze niet zo heel moeilijk doen over het uitbetalen van uitloop. Een keertje extra bijladen, een niet bezorgd buspakje naar een retailer brengen, fietstijd van depot A naar depot B, het zijn allemaal "calamiteiten". Ik denk dat ik zeker wel 1x per week uitloop claim. en het is nog nooit geweigerd.quote:Op donderdag 17 september 2015 10:42 schreef Pietertje71 het volgende:
Iedereen de brief op MijnWerk al gekregen/gelezen ivm VASTE besteltijden?
Dat word dus geen extra tijd meer opgeven, of je mot er wel een erg goede reden voor hebben.
Het melden van meer of minder gewerkte tijd zal hierdoor alleen nog in uitzonderlijke omstandigheden/calamiteiten van toepassing zijn.
Tot nu toe ook hier geen problemen gehad met extra tijd schrijven en goedkeuren/uitbetalen.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Oh, bij ons wordt is er vanaf dag 1 al op die manier gewerkt. Ik vind het wel prima, want van die prognoses klopte toch nooit ene reet. Mijn ervaring is dat ze niet zo heel moeilijk doen over het uitbetalen van uitloop. Een keertje extra bijladen, een niet bezorgd buspakje naar een retailer brengen, fietstijd van depot A naar depot B, het zijn allemaal "calamiteiten". Ik denk dat ik zeker wel 1x per week uitloop claim. en het is nog nooit geweigerd.
Een collega van mij rijdt vaak gewoon op haar Tomos het depot in. Dat ding is nog behoorlijk nieuw (en voorzien van catalysator-uitlaat), maar het stinkt als de hel. "Lang niet zo schoon" is een understatement, want uit onderzoek is gebleken dat zo'n tweetakt brommertje meer vervuiling uitstoot dan 20 bestelbusjes. Het onderhoud is eenvoudiger en goedkoper, dat wel, niet in de laatste plaats omdat je veel zelf kan doen.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een moderne euro tweetakt met katalysator stinkt niet. Ze zijn natuurlijk lang niet zo schoon als een even jonge 4 takt.. maar ze zijn wel oneindig veel simpeler.
Daar is PostNL inmiddels ook achter, dus die "te kleine brievenbus" kennisgeving zijn ze al weer aan het afschaffen. Ze waren teveel geld kwijt aan de tweede aanbieding en bij de klantenservice kwamen veel klachten van mensen die nu dagen langer op hun pakje moesten wachten of vonden dat hun bus helemaal niet te klein was. Dus gaan we weer terug naar de oude situatie, waarin je een kennisgeving schrijft dat ze het pakje bij een servicepunt kunnen afhalen, en moet je het pakje vervolgens zelf naar dat servicepunt brengen.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:00 schreef Pietertje71 het volgende:
Nou gezien de strakke tijden verwacht ik minder collegialiteit(iedere afdeling en PBZ voor zich), Pakketjes ala bol.com die niet door de brievenbus gaan, worden straks standaard bestickert en zijn voor de pakketdienst (kost PostNL dus ook extra tijd/geld).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |