Dat is waar.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja oke, maar niet op een afgesloten terrein en als je het niet kan krijg je ook geen rijbewijs.
Je mag er ook mee op een tractor + aanhanger rijden, zonder dat je het ooit gedaan hebt.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:11 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dat is waar.
Eigenlijk best vreemd dat je met een autorijbewijs (en voorheen ook met alleen scooter theorie) zomaar op een scooter mag. Het is een heel ander voertuig en echt niet iedereen heeft er van nature al feeling voor.
Klopt. En Georoute was een groot succes, bestellen uit 3 bundels kon ook op veel enthousiasme rekenen, de Betrokkenheidsmonitor is echt wel anoniem en dit bedrijf wordt geleid door uitsluitend competente en integere managers.quote:Op woensdag 16 september 2015 10:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat is toch gek. Ik was toch echt in de veronderstelling dat iedereen zo tevreden was met de nieuwe regenpakken.
Mwah, een beetje overdreven is het allemaal wel hoor. Voor snorfietsen helemaal. Nu met die vespa meuk gaat het misschien niet helemaal meer op, maar oude brommertjes wegen helemaal niks en gaan ook niet schokkende hard. Als je daar een week lang mee naar school ging snapte je het allemaal wel.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:11 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dat is waar.
Eigenlijk best vreemd dat je met een autorijbewijs (en voorheen ook met alleen scooter theorie) zomaar op een scooter mag. Het is een heel ander voertuig en echt niet iedereen heeft er van nature al feeling voor.
Dus als ik mijn baas af heb gezeken heb ik een probleem...?quote:Op woensdag 16 september 2015 16:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Klopt. En Georoute was een groot succes, bestellen uit 3 bundels kon ook op veel enthousiasme rekenen, de Betrokkenheidsmonitor is echt wel anoniem en dit bedrijf wordt geleid door uitsluitend competente en integere managers.
Bij ons zijn er gelukkig regelmatig mensen die het bijltje erbij neergooien, en dan hun tassen plus postkleding (vaak nog ongebruikt en in het plastic) op het depot achterlaten. Dus daar heb ik al een paar regenpakken vandaan gehaald, en dan is het mix and match. Zo heb ik nu dus een broek in M en een jas in L. Dat scheelt al iets qua mouwlengte, maar nog steeds zijn de mouwen aan de korte kant.quote:Op woensdag 16 september 2015 09:56 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik ben maar een klein manneke en als bij de normale maat al de mouwen te kort zijn, vraag ik mij af hoe het dan bij de groten onder de pbz's is.
Die PostNL scooters zijn echter geen snorfietsen, maar brommers (geel plaatje). En zelfs als je een brommer gewend bent (heb vroeger jarenlang op een Puch Maxi gereden), dan is zo'n scooter toch een heel ander verhaal. Om te beginnen is íe breder (zeker met dat traanplaatgeval met tassen er op) en zwaarder (een Tomos of Puch weegt iets van 55 kg, zo'n Piaggio Liberty al gauw het dubbele). Doordat íe zoveel zwaarder is gaat íe ook eerder slippen bij bijv. nat, bemost of zanderig wegdek. En hij trekt ook veel harder op.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, een beetje overdreven is het allemaal wel hoor. Voor snorfietsen helemaal. Nu met die vespa meuk gaat het misschien niet helemaal meer op, maar oude brommertjes wegen helemaal niks en gaan ook niet schokkende hard. Als je daar een week lang mee naar school ging snapte je het allemaal wel.
Gewoon wat kilometers maken, dan heb je dat gevoel zo. Iemand na een middagje op de parkeerplaats met een lading post op zo'n ding zetten is een ander verhaal.
Dat is ook altijd mijn probleem met scooters. Veel te breed en je voeten zitten er voor mijn gevoel verkeerd op.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die PostNL scooters zijn echter geen snorfietsen, maar brommers (geel plaatje). En zelfs als je een brommer gewend bent (heb vroeger jarenlang op een Puch Maxi gereden), dan is zo'n scooter toch een heel ander verhaal. Om te beginnen is íe breder (zeker met dat traanplaatgeval met tassen er op) en zwaarder (een Tomos of Puch weegt iets van 55 kg, zo'n Piaggio Liberty al gauw het dubbele). Doordat íe zoveel zwaarder is gaat íe ook eerder slippen bij bijv. nat, bemost of zanderig wegdek. En hij trekt ook veel harder op.
Rijden op zo'n parkeerterrein is natuurlijk leuk, maar probeer het ook eens met 3 of 4 volle oranje tassen op een modderig landweggetje.
Voordeel is wel dat zo'n scooter (zeker zo'n 4-takt) veel lekkerder rijdt. Beter dan zo'n gierende en trillende brommer, waar je elke 3 maanden de uitlaatpoort van moet ontkolen omdat íe door het veelvuldig rijden van kleine stukjes binnen no time helemaal dicht gaat zitten.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is ook altijd mijn probleem met scooters. Veel te breed en je voeten zitten er voor mijn gevoel verkeerd op.
Ik heb nu mijn posttassen op een vespa ciao gebonden
Nou wij krijgen een behendigheidscursus waarmee je dan via PostNL een behendheidsbewijsje krijgt dat je de 1-daagse cursus goed hebt afgelegd.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mensen die nooit op zo'n ding gezeten hebben krijgen een cursus van 1 dag??
quote:Op woensdag 16 september 2015 16:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die PostNL scooters zijn echter geen snorfietsen, maar brommers (geel plaatje). En zelfs als je een brommer gewend bent (heb vroeger jarenlang op een Puch Maxi gereden), dan is zo'n scooter toch een heel ander verhaal. Om te beginnen is íe breder (zeker met dat traanplaatgeval met tassen er op) en zwaarder (een Tomos of Puch weegt iets van 55 kg, zo'n Piaggio Liberty al gauw het dubbele). Doordat íe zoveel zwaarder is gaat íe ook eerder slippen bij bijv. nat, bemost of zanderig wegdek. En hij trekt ook veel harder op.
Rijden op zo'n parkeerterrein is natuurlijk leuk, maar probeer het ook eens met 3 of 4 volle oranje tassen op een modderig landweggetje.
Naadloosquote:Op woensdag 16 september 2015 16:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons zijn er gelukkig regelmatig mensen die het bijltje erbij neergooien, en dan hun tassen plus postkleding (vaak nog ongebruikt en in het plastic) op het depot achterlaten. Dus daar heb ik al een paar regenpakken vandaan gehaald, en dan is het mix and match. Zo heb ik nu dus een broek in M en een jas in L. Dat scheelt al iets qua mouwlengte, maar nog steeds zijn de mouwen aan de korte kant.
Dat die broek een beetje doorlekt heb ik ook, maar dat komt denk ik vooral door het zitten op een zeiknat zadel. En dan moet je als regenbroek wel van hele goede huize komen wil je het dan droog houden.
Thanks.quote:
Hier ook prima klote daldag.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:58 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag.
Prima daldagje.
Jammer van de hele tijd miezer
quote:Op woensdag 16 september 2015 23:37 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Hier ook prima klote daldag.
7 tassen met raboreaders EN 3,5 uur stromende regen.
quote:Op woensdag 16 september 2015 17:44 schreef VixenFromHell het volgende:
Hoe zit dat nou precies met die kleding dan. Waar en hoe doe je dat? Heb er nog nooit wat over gehoord van de TL, ja alleen toen er nieuwe kleding kwam en we aan moesten geven wat voor maat
Korte maten vind ik wel interessant, het is me allemaal veel te lang de regenbroek is sowieso ook stuk ondertussen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn eerste gemotoriseerde voertuig na het behalen van mijn autorijbewijs was een schakelbrommer die 90 km/h kon rijden. Had ik ook totaal geen ervaring mee en daar mag je ook zomaar op rijden, terwijl je voor motoren inmiddels drie verschillende rijbewijzen hebt.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:11 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dat is waar.
Eigenlijk best vreemd dat je met een autorijbewijs (en voorheen ook met alleen scooter theorie) zomaar op een scooter mag. Het is een heel ander voertuig en echt niet iedereen heeft er van nature al feeling voor.
Ik heb het, gezien ik al eerder had besteld en dit maar eenmalig kan/kon !!?? via de hier boven gegeven site, via mijn TC besteld. Die hebben meestal nog ongeopende pakketten aan regenpakken liggen.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:44 schreef VixenFromHell het volgende:
Hoe zit dat nou precies met die kleding dan. Waar en hoe doe je dat? Heb er nog nooit wat over gehoord van de TL, ja alleen toen er nieuwe kleding kwam en we aan moesten geven wat voor maat
Korte maten vind ik wel interessant, het is me allemaal veel te lang de regenbroek is sowieso ook stuk ondertussen.
Jij rebel!quote:Op donderdag 17 september 2015 09:02 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Mijn eerste gemotoriseerde voertuig na het behalen van mijn autorijbewijs was een schakelbrommer die 90 km/h kon rijden. Had ik ook totaal geen ervaring mee en daar mag je ook zomaar op rijden, terwijl je voor motoren inmiddels drie verschillende rijbewijzen hebt.
Raar systeem in Nederland.
Hahah, ik zat het net ook te lezenquote:Op donderdag 17 september 2015 10:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Thanks! Ga ik dat straks eens bekijken
Kreeg hier net een brief dat ze binnenkort weer met echte vaste tijden gaan werken waarbij er niet afhankelijk van het volume tijd af gaat of bij komt ( ). In de zomer passen ze dan nog steeds wel de tijden aan, en ze zeggen ook eind van het jaar (maar dat kwamen ze de vorige keer dat ze dit beloofden ook niet na), maar extra tijd krijg je dan alleen heel uitzonderlijk nog vergoed. Ik voorzie weer een hoop touwtrekken over het wel/niet betalen van uitloop.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |