abonnement Unibet Coolblue
pi_156183909
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:18 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik dat een top idee. Het zijn toch altijd de zelfde adressen waar het niet past. Dus waarom niet, als het systeem dat kan leren...
Het probleem is echter dat pakjes soms ook niet passen omdat ze onterecht als buspakje verstuurd zijn. Dus dan komen mensen onterecht op die lijst te staan. Of bijv. bij zo'n buitenbus die op zich wel de juiste afmetingen heeft, maar met de klep aan de voor- ipv de bovenzijde. Die bussen voldoen strikt genomen gewoon aan de afmetingseisen, en het is toch raar als klanten worden afgestraft op deze manier. En stel nou dat je toch besluit om een grotere bus te nemen, hoe moet je er dan voor zorgen dat je weer van die lijst wordt afgevoerd?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_156184307
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:56 schreef Rafierafie het volgende:
Ik weet niet beter dan dat er gewerkt wordt met vaste tijden.
Als je langer bezig bent om wat voor reden dan ook kun je gewoon extra tijd claimen. Zolang je niet opeens een uur extra vraagt voor een wijk van 1,5 uur wordt die tijd gewoon toegekend.
Dus jullie kunnen gerust gaan slapen straks. Het komt wel goed schatjes. ;)
Hier zijn ze wel ongeveer hetzelfde, ze hebben wel een basistijd, maar als het rustig is gaat hier een paar minuten vanaf. Als het echt druk is krijg je volgens mij ook zowaar een paar minuutjes extra, maar dat is echt alleen bij heel uitzonderlijke drukte. Als ik het goed begrijp, stappen ze daar dus weer vanaf.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_156185235
quote:
Het probleem is echter dat pakjes soms ook niet passen omdat ze onterecht als buspakje verstuurd zijn. Dus dan komen mensen onterecht op die lijst te staan. Of bijv. bij zo'n buitenbus die op zich wel de juiste afmetingen heeft, maar met de klep aan de voor- ipv de bovenzijde. Die bussen voldoen strikt genomen gewoon aan de afmetingseisen, en het is toch raar als klanten worden afgestraft op deze manier. En stel nou dat je toch besluit om een grotere bus te nemen, hoe moet je er dan voor zorgen dat je weer van die lijst wordt afgevoerd?
Als het goed is worden pakketjes nagemeten als ze terug komen naar pakket. Als verzender moet je dan een naheffing betalen als de afmetingen niet kloppen.

Dat laatste is wel een probleem. Hoe weer van een lijst af te komen als je niet weet dat je er op staat.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 18 september 2015 @ 05:23:54 #254
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156190047
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:56 schreef Rafierafie het volgende:
Ik weet niet beter dan dat er gewerkt wordt met vaste tijden.
Als je langer bezig bent om wat voor reden dan ook kun je gewoon extra tijd claimen. Zolang je niet opeens een uur extra vraagt voor een wijk van 1,5 uur wordt die tijd gewoon toegekend.
Dus jullie kunnen gerust gaan slapen straks. Het komt wel goed schatjes. ;)
Hier word ook met vaste tijden gewerkt, en uitloop wordt betaald. Maar zoals ik nu begrijp worden die tijden strakker en word uitloop in bijzonder gevallen pas uitbetaald omdat theoretisch... deze wederom aangepaste vaste tijden, moten kloppen :)
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:11 schreef Rafierafie het volgende:
Van het BVPP forum, n.a.v. het vervallen van hah op dinsdag. (reactie #585):

[..]

Wat :?
:o
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik denk dat PostNL simpelweg het aantal te grote buspakjes cq te kleine brievenbussen heeft onderschat. Wat ze nu willen doen, en ik zweer dat ik het niet verzin, is adhv de adressen op die "onbezorgbare" pakjes een database aanleggen van adressen met "te kleine" bussen. Het is dan de bedoeling dat buspakjes voor dat adres er meteen door de sorteermachine uitgegooid worden en rechtstreeks ter afhaling naar de servicepunten gaan.
Dit verzin je idd niet. Een tijdje terug werden we ook op gecontroleerd, maar ook van hogerhand welke, vooral. buitenbrievenbussen niet voldoen aan de buspakketjes. Helaas was dit ook niet echt zuiver en werd er op afstand gecontroleerd en dan vooral die gietijzerenzuilen.
Grappige er aan is dat net zoals vorig jaar, in de winter periode, word gevraagd om deze te controleren alsmede te kijken welke adressen HAH wel/niet willen ontvangen en of de loop/rij-route optimaal is.

Kan dit niet gewoon in een zomer(dal) periode??
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 18 september 2015 @ 05:28:37 #255
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156190063
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:35 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Als het goed is worden pakketjes nagemeten als ze terug komen naar pakket. Als verzender moet je dan een naheffing betalen als de afmetingen niet kloppen.

Dat laatste is wel een probleem. Hoe weer van een lijst af te komen als je niet weet dat je er op staat.
Ik ben van mening dat het een combinatie is van verzender en ontvanger.
De verzender moet aan de ontvanger vragen of het pakketje zowel in de breedte als in de diepte door de brievenbus kan.
Blijkt dit niet te kunnen, moet er of een kleiner pakketje worden verstuurd of bij nacontrole, wat dan ook weer extra kosten aan verbonden zijn, de kosten hiervoor worden doorberekend aan de ontvanger/afzender?
Meestal is bij veel adressen het zo dat je een pakketje wel ergens in de schuur oid mag achterlaten.
Niet iedereen is daar van gediend, dus als ik er op word aangesproken dit de volgende keer te doen: prima. Of ik kom de pakketbezorger tegen, die meestal wel weet waar het pakketje kan worden achtergelaten(schuur, buren/familie een paar straten verderop(mochten de naaste buren niet thuis zijn/het pakketje willen aannemen).
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 18 september 2015 @ 05:29:20 #256
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156190066
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het probleem is echter dat pakjes soms ook niet passen omdat ze onterecht als buspakje verstuurd zijn. Dus dan komen mensen onterecht op die lijst te staan. Of bijv. bij zo'n buitenbus die op zich wel de juiste afmetingen heeft, maar met de klep aan de voor- ipv de bovenzijde. Die bussen voldoen strikt genomen gewoon aan de afmetingseisen, en het is toch raar als klanten worden afgestraft op deze manier. En stel nou dat je toch besluit om een grotere bus te nemen, hoe moet je er dan voor zorgen dat je weer van die lijst wordt afgevoerd?
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 18 september 2015 @ 05:36:45 #257
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156190076
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
En het vervelende van overservice is dat klanten op een gegeven moment gaan denken dat ze er recht op hebben, en dat zelfs het uitblijven van iets waar ze niet eens recht op hebben, tot een klacht kan leiden.
Dat is wat ik nu op bepaalde, zoals adressen waar ik extra op let omdat die vaak verkeerde geadresseerde maar wel voor hen bestemde post krijgen, doe gezien ik het toch als iets 'persoonlijks' zie dat het goed moet zijn(ook met de kerstkaarten bijvoorbeeld. Geeft je gewoonweg een goed gevoel :)
Ik of de voorbereider/ster ziet dan dat de naam niet klopt en zorgt dat het bij de juiste persoon komt.Ik ga ook niet meer uitleggen hoe het zit, want op bepaalde adressen wil men het gewoonweg niet begrijpen en legt de 'schuld' bij mij/PostNL.
Ook jammer dat ik op eerder genoemd adres, fictief nr. 5, één keer iets verkeerds heb bezorgd, wat overigens ook een adres is waarbij ik zorg dat niet goed geadresseerde post goed terecht komt, gelijk officieel gaat klagen.
Daahaag overservice :W
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 18 september 2015 @ 05:48:08 #258
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156190125
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:31 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

En wie krijgen het gezeik over zich heen als iemand volgens het systeem een te kleine brievenbus heeft?
Webcare?....:P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_156192230
We zullen het wel zien met die *******pakjes.. maar ik zit er niet op te wachten dat ik ze naar het servicepunt moet gaan brengen. Dat kost veel tijd en dan doen ze natuurlijk weer moeilijk over de uitloop en of dat niet sneller kan.

Collega had ook weer een mooie. Die 'mag' niet meer dan een kwartier schrijven, haar wijk staat veel te krap dus vaak gaat ze er over heen. Nu had ze een tijdje terug zowaar maar 5 minuten uitloop, maar de post was ook een kwartier te laat. Mooi dat ze die 5 minuutjes dus niet goedgekeurd kreeg :N
Bij een andere collega die een rouwkaart na bracht (in de verkeerde bundel), werd gezeurd of dat nou echt zo lang moest duren. Tja, die wijk doe je lopend en ze moest de halve wijk door om weer bij dat adres te komen Zo kinderachtig allemaal :X

En dat verhaal wat Rafierafie postte vind ik maar heel raar, mag toch hopen dat het niet echt zo gaat straks :P

Wat een verrassing, de laatste zaterdag vd herfstvakantie mag ik geen vrij. Had er wel rekening mee gehouden omdat er dan al veel verlof staat (schoolvakantie he....), dus de teleurstelling is niet zo groot, maar ik vind het toch eigenlijk nog steeds wat stom dat ze zo makkelijk een verlofaanvraag af kunnen wijzen voor een dag die nog meer dan een maand weg is. Punt blijft dat ze eigenlijk alleen mogen weigeren wanneer mijn (of jouw ;)) verlof zorgt voor een 'ernstige verstoring van de bedrijfsvoering' en daar is meestal toch echt geen sprake van.

Bij mij zijn het vaak dingen die niet heel erg lang van te voren al bekend zijn en waar ik dus niet al in november vrij voor kan vragen via de lijst. Denk aan uitgenodigd worden voor een verjaardag, een evenement of concert dat aangekondigd wordt. Vaak is het dan niet meer mogelijk om een zaterdag vrij te nemen, ondanks dat het nog een maand of zelfs maanden ver weg is. Dat blijft me toch wat storen....

[ Bericht 31% gewijzigd door VixenFromHell op 18-09-2015 10:55:23 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_156194402
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:02 schreef Pietertje71 het volgende:
Vandaag via mijn TC een klacht mbt verkeerd bezorgde post ontvangen. En helaas bezorgd bij mensen die al sinds ik deze route heb, post op hun adres krijgen omdat de afzenders er vaak een cijfer vergeten voor te zetten. Zoals zij wonen op 8 en krijgen post voor 28, maar als de afzenders de 2 vergeten... En dit was al voor dat ik de route kreeg en ook SANDD was hier de dupe van. Steevast vooral in het begin vervelende discussies met die op de fictieve nr. 8 wonen, gehad waarbij zij vonden dat ik beter moet opletten en het op het juiste adres moet bezorgen (terwijl het aan hun adres is gericht). Aangegeven dat zij de afzenders daarvan op de hoogte moeten stellen, etc..etc...we kennen het wellicht wel. Maar ook aangegeven dat ik er op zal letten. Hele tijd goed gegaan, en zelf de post voor het ander adres onderschept en gestikkert . Helaas is er laatst post voor een geheel ander adres per ongeluk op hun adres gekomen. Officiële klacht ingediend en mijn TC heeft contact met hen en mij gehad. En de Tc gaf idd al aan dat ik volgens hen steeds die fouten maak ;) Mijn TC nam het lichtjes op maar wel aan mij medegedeeld even extra op te letten.

Hebben jullie 1 of meer adressen waar het steevast onwillekeurig perongeluk fout gaat?
Ik heb zo 3 adressen waar ik extra op moet letten. Geen idee waarom het juist op die adressen mis gaat....
Ja in mijn wijk komt dat heel vaak voor. Als er nog een naam op staat dan kan je er nog wat.
Maar laatst had ik aan de bestuursleden van.... op nummer 82. Alleen enkel 82A t/m J bestaat en geen brievenbus voor 82. Dus daar kan ik niets mee en dan stuur ik dat gewoon terug naar de afzender (meestal kruis ik dan aan op de retourstikker geen brievenbus en met de hand schrijf ik er bij enkel brievenbus voor 82A t/m J).

In mijn wijk zit het vol met A,b,c,d,e etc... adressen. En om het makkelijker te maken is het soms wel hetzelfde adres maar dat weet ik dan enkel door het aan die mensen te vragen of het klopt.

Maar in principe moet je dus als de post op het adres bezorgen wat er op de brief staat en niet naar de namen kijken (volgens mijn TC) en retour sturen. Maar wat je dan krijgt dan zit er een pipo in het sorteer centrum die die wijk 5 jaar geleden heeft gedaan die denk dat het wel klopt en die stuurt het gewoon weer terug in de bezorging. Zo heb ik wel eens een brief 5 keer terug gehad voor een adres wat niet eens bestaat. Maar ik blijf dat gewoon terrug sturen naar sorteer centrum ik ga daar mijn vingers niet aan branden.

Maar in de praktijk werkt het ook niet zo dat dat je enkel strikt naar het adres kan kijken want vaak zat weet je gewoon 100% zeker het goede adres als je die wijk vaak genoeg loopt. Maar dat is dan weer kwestie van ervaring. Maar ik ga dat niet maar ergens in een brievenbus dumpen kan uik straks weer een maand lang de rotterdamse methode lopen doen met al die kut controlekaartjes. Ik kijk wel uit.

Dus gewoon als je het niet zeker weet gewoon niet bezorgen of anders bellen met administratie.

Ik heb telkens verschillende adressen waar het fout gaat. Wel meer dan 10 denk ik, een waarvan ik zeker 80% zeker weet dat het een intomart adres is maar soms dan zeten ze het adres van de buren er op (Adres xx ipv xx-A.). Dus ik had dat goed bezorgt op het goede adres maar ze hebben me wel erbij genaaid. Nu heb ik dit soort geinte al een paar keer gehad dus ik denk deze ga ik bij de buren dumpen want dat is de naam van de buren). En ja hoor je raad het al geen klachten meer gehad. (ookl al is het technisch gezioen op het verkeerde adres bezorgt).

Maar zo een intomart-gestapo die mag ook niet zeggen wel adres het is tegen postnl dus je kan er eigenlijk vrij weinig mee met zo een klacht aleen zelf analyseren wat er eventueel fout zo kunnen zijn gegaan).

[ Bericht 9% gewijzigd door _Newman_ op 18-09-2015 11:37:39 ]
pi_156194533
Wat was dat nou trouwens van ddie basistijden dat we met vaste tijden moeten gaan werken?
Hoe zit dat nou precies?

Ik zit op dal dagen steevast een kwartier over mijn tijd al heen terwijl ik me het teringlazerus fiets op een route van 10km. Hier klopt geen reet van en TC zegt dat ie gaat kijken maar vervolgens gebeurt er niks. Er zijn mensen die vragen of het wel goed met me gaat want je zweet zo erg...

En collegae verklaren me voor gek dat ik die wijk op de fiets doe. Ik heb al tegen mijn TC gezegt dat als ik geen meertijd krijg dat ik er mee stop. Hij heeft dit tot nu toe twee keer geflikt, maar bij de eerste volgende keer gaat ie maar lekker zelf dat teringeind fietsen, want ik ga dat niet meer doe dan.

Op piekdagen zit ik soms wel 45 a 60 minuten over de tijd heen. Het kan best zijn dat het dan aan mij ligt maar ze hebben me wel een nieuw contract aangeboden dus zo slecht zal ik het wel niet doen denk ik dan.
pi_156195002
Oeps. Nu moet ik voor het wegvallen van mijn andere baan WW aanvragen en het UWV wil weten hoeveel uur ik elke week gewerkt heb bij PostNL de afgelopen 27 weken. En uiteraard is dat via Mijn Werk niet zo ver terug te kijken :( hopelijk kan de planner of TL me helpen aan die info want anders heb ik wel een probleem. Lesje geleerd, toch echt zelf de uren bij houden :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 18 september 2015 @ 12:43:32 #263
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_156195415
Vixen: kan je het niet uitrekenen aan de hand van je salarisstroken?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_156197428
Op je salaris strook staan je uren toch? en die kun je voor het hele jaar online terugkijken en uitprinten.

Dus als je het UWV de salarisstrookjes geeft van het afgelopen jaar dan zou het goed moeten zijn.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 september 2015 @ 14:22:16 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156197574
Als het UWV het op weekniveau wil weten, dan moet je wel langs de TC, want hij moet dat in Harmony nog wel na kunnen kijken. Op maandniveau kun je via loonstrookjes nog veel nazoeken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156197826
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:42 schreef _Newman_ het volgende:
Wat was dat nou trouwens van ddie basistijden dat we met vaste tijden moeten gaan werken?
Hoe zit dat nou precies?

Ik zit op dal dagen steevast een kwartier over mijn tijd al heen terwijl ik me het teringlazerus fiets op een route van 10km. Hier klopt geen reet van en TC zegt dat ie gaat kijken maar vervolgens gebeurt er niks. Er zijn mensen die vragen of het wel goed met me gaat want je zweet zo erg...

En collegae verklaren me voor gek dat ik die wijk op de fiets doe. Ik heb al tegen mijn TC gezegt dat als ik geen meertijd krijg dat ik er mee stop. Hij heeft dit tot nu toe twee keer geflikt, maar bij de eerste volgende keer gaat ie maar lekker zelf dat teringeind fietsen, want ik ga dat niet meer doe dan.

Op piekdagen zit ik soms wel 45 a 60 minuten over de tijd heen. Het kan best zijn dat het dan aan mij ligt maar ze hebben me wel een nieuw contract aangeboden dus zo slecht zal ik het wel niet doen denk ik dan.
Ze gaan de tijd dus niet meer baseren op de hoeveelheid, maar je krijgt gewoon bijvoorbeeld iedere donderdag dezelfde tijd, ongeacht hoeveel post er is. En volgens hen hou je dan de ene keer tijd over en kom je op andere dagen tekort, maar zou je per saldo wel uit moeten komen. Alleen in uitzonderlijke gevallen kun je nog meer tijd doorgeven.
En vanaf 2016 gaan ze 2 keer per jaar de basistijd aanpassen.
pi_156198077
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het probleem is echter dat pakjes soms ook niet passen omdat ze onterecht als buspakje verstuurd zijn. Dus dan komen mensen onterecht op die lijst te staan. Of bijv. bij zo'n buitenbus die op zich wel de juiste afmetingen heeft, maar met de klep aan de voor- ipv de bovenzijde. Die bussen voldoen strikt genomen gewoon aan de afmetingseisen, en het is toch raar als klanten worden afgestraft op deze manier. En stel nou dat je toch besluit om een grotere bus te nemen, hoe moet je er dan voor zorgen dat je weer van die lijst wordt afgevoerd?
Ik werk op kantoor en heb dit idee ook horen langskomen.

Ik begreep er van dat in de toekomst de postbezorgers barcodes op pakjes kunnen gaan scannen op hun smartphone. Op die manier kunnen de klanten zelfs op buspakjes een track-en-trace code krijgen en is het beter te achterhalen waarom een pakje niet bezorgd kon worden (overigens mag dit niet worden gebruikt om de looptijden van bezorgers te monitoren). Een voordeel daarbij is, dat er kan worden gekoppeld welke pakketjes (dus ook welke afmetingen) wel en niet kunnen worden bezorgd op bepaalde adressen. Wanneer er uit de data dus zou blijken dat langwerpige pakjes niet in een bepaalde brievenbus kunnen, maar vierkante wel dan kunnen deze dus in het sorteerproces er al uitgehaald worden. Dat scheelt de postbezorger in tijd en het bedrijf dus in (onnodige) kosten.

Dus aan de hand van de feedback over de reden van het niet kunnen bezorgen van bepaalde poststukken, zal het dan makkelijker worden om in gesprek te gaan met de aanbieder, de ontvanger of het eigen proces aan te passen zodat de bezorger niet constant dezelfde soort pakjes voor dezelfde adressen moet afvoeren omdat deze niet passen.
pi_156198110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:30 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ze gaan de tijd dus niet meer baseren op de hoeveelheid, maar je krijgt gewoon bijvoorbeeld iedere donderdag dezelfde tijd, ongeacht hoeveel post er is. En volgens hen hou je dan de ene keer tijd over en kom je op andere dagen tekort, maar zou je per saldo wel uit moeten komen. Alleen in uitzonderlijke gevallen kun je nog meer tijd doorgeven.
En vanaf 2016 gaan ze 2 keer per jaar de basistijd aanpassen.
Oke maar voordat dit ingaat wordt er dan nog wel gekeken of die tijden nog kloppen? want daar geloof ik weinig van. Want er zou toch een formule moeten zijn van route is 10km fietsen a xx km/u gemiddeld en dan bijvoorbeeld xx seconden per adress.

Ik weet toevalig dat bij van straaten post de formule is 21km/u gemiddeld rijden (met scooter) en 24 seconden per adres en elk adres moet je dan een knopje indrukken op de scooter dat je er geweest ben. Maar die traceren ook alles via gps dus als jij 5 minuten voor een brug staat te wachten of een spoorwegovergang kunnen ze ook zien, maar ook als je 15 minuten bij de macdonalds ben geweest.., nou zou ik niet weten waarom dat niet mag zolang je maar wel uitklokt en niet meertijd gaat vragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Newman_ op 18-09-2015 14:50:23 ]
  vrijdag 18 september 2015 @ 14:44:17 #269
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156198186
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:31 schreef _Newman_ het volgende:

[..]

Ja in mijn wijk komt dat heel vaak voor. Als er nog een naam op staat dan kan je er nog wat.
Maar laatst had ik aan de bestuursleden van.... op nummer 82. Alleen enkel 82A t/m J bestaat en geen brievenbus voor 82. Dus daar kan ik niets mee en dan stuur ik dat gewoon terug naar de afzender (meestal kruis ik dan aan op de retourstikker geen brievenbus en met de hand schrijf ik er bij enkel brievenbus voor 82A t/m J).

In mijn wijk zit het vol met A,b,c,d,e etc... adressen. En om het makkelijker te maken is het soms wel hetzelfde adres maar dat weet ik dan enkel door het aan die mensen te vragen of het klopt.

Maar in principe moet je dus als de post op het adres bezorgen wat er op de brief staat en niet naar de namen kijken (volgens mijn TC) en retour sturen. Maar wat je dan krijgt dan zit er een pipo in het sorteer centrum die die wijk 5 jaar geleden heeft gedaan die denk dat het wel klopt en die stuurt het gewoon weer terug in de bezorging. Zo heb ik wel eens een brief 5 keer terug gehad voor een adres wat niet eens bestaat. Maar ik blijf dat gewoon terrug sturen naar sorteer centrum ik ga daar mijn vingers niet aan branden.

Maar in de praktijk werkt het ook niet zo dat dat je enkel strikt naar het adres kan kijken want vaak zat weet je gewoon 100% zeker het goede adres als je die wijk vaak genoeg loopt. Maar dat is dan weer kwestie van ervaring. Maar ik ga dat niet maar ergens in een brievenbus dumpen kan uik straks weer een maand lang de rotterdamse methode lopen doen met al die kut controlekaartjes. Ik kijk wel uit.

Dus gewoon als je het niet zeker weet gewoon niet bezorgen of anders bellen met administratie.

Ik heb telkens verschillende adressen waar het fout gaat. Wel meer dan 10 denk ik, een waarvan ik zeker 80% zeker weet dat het een intomart adres is maar soms dan zeten ze het adres van de buren er op (Adres xx ipv xx-A.). Dus ik had dat goed bezorgt op het goede adres maar ze hebben me wel erbij genaaid. Nu heb ik dit soort geinte al een paar keer gehad dus ik denk deze ga ik bij de buren dumpen want dat is de naam van de buren). En ja hoor je raad het al geen klachten meer gehad. (ookl al is het technisch gezioen op het verkeerde adres bezorgt).

Maar zo een intomart-gestapo die mag ook niet zeggen wel adres het is tegen postnl dus je kan er eigenlijk vrij weinig mee met zo een klacht aleen zelf analyseren wat er eventueel fout zo kunnen zijn gegaan).
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_156198285
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:40 schreef Pieterdepostman het volgende:

[..]

Ik werk op kantoor en heb dit idee ook horen langskomen.

Ik begreep er van dat in de toekomst de postbezorgers barcodes op pakjes kunnen gaan scannen op hun smartphone. Op die manier kunnen de klanten zelfs op buspakjes een track-en-trace code krijgen en is het beter te achterhalen waarom een pakje niet bezorgd kon worden (overigens mag dit niet worden gebruikt om de looptijden van bezorgers te monitoren). Een voordeel daarbij is, dat er kan worden gekoppeld welke pakketjes (dus ook welke afmetingen) wel en niet kunnen worden bezorgd op bepaalde adressen. Wanneer er uit de data dus zou blijken dat langwerpige pakjes niet in een bepaalde brievenbus kunnen, maar vierkante wel dan kunnen deze dus in het sorteerproces er al uitgehaald worden. Dat scheelt de postbezorger in tijd en het bedrijf dus in (onnodige) kosten.

Dus aan de hand van de feedback over de reden van het niet kunnen bezorgen van bepaalde poststukken, zal het dan makkelijker worden om in gesprek te gaan met de aanbieder, de ontvanger of het eigen proces aan te passen zodat de bezorger niet constant dezelfde soort pakjes voor dezelfde adressen moet afvoeren omdat deze niet passen.
Kan nog leuk worden met die onmogelijke H&M paketten die 75% van de tijd niet passen.
En, no offense, maar die mensen achter een bureautje die denken niet ver genoeg na want er bestaan nog steeds een heleboel post bezorgers die geen mobiele telefoon hebben of geen smartphone die kan scannen. Ik ken er zo al 5 op twee depots, ik ken er zelfs een die geen eens internet heeft.
pi_156198301
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:41 schreef _Newman_ het volgende:

[..]

Oke maar voordat dit ingaat wordt er dan nog wel gekeken of die tijden nog kloppen want daar geloof ik weinig van. Want er zou toch een formule moeten zijn van route is 10km fietsen a xx km/u gemiddeld en dan bijvoorbeeld 24 seconden per adress.

Ik weet toevalig dat bij van straaten post de formule is 21km/u gemiddeld rijden (met scooter) en 24 seconden per adres en elk adres moet je dan en knopje indrukken op de scooter dat je er geweest ben. Maar die traceren ook alles via gps dus als jij 5 minuten voor een brug staat te wachten of een spoorwegovergang kunnen ze ook zien, (maar ook als je 15 minuten bij de macdonalds ben geweest.., nou zou ik niet weten waarom dat niet mag zolang je maar wel uitklokt en niet meertijd gaat vragen.
Volgens mij is zo'n soort van formule er bij de post ook wel, waarbij ze rekening houden met hoeveel meter het is tot de brievenbus en zo en waarbij ze hebben berekend hoe lang je erover doet als je de "ideale" route neemt. Later stapten ze hier wel enigszins vanaf door postbezorgers te vragen hoe lang zij over een bepaalde route deden, en aan de hand daarvan zijn de tijden toen aangepast. Daarna zijn de tijden gewoon iedere keer aangepast op basis van "het volume is met zoveel % gedaald, dus nu halen we bij iedere loop een bepaald % van de tijd af"
pi_156198371
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:47 schreef _Newman_ het volgende:

[..]

Kan nog leuk worden met die onmogelijke H&M paketten die 75% van de tijd niet passen.
En, no offense, maar die mensen achter een bureautje die denken niet ver genoeg na want er bestaan nog steeds een heleboel post bezorgers die geen mobiele telefoon hebben of geen smartphone die kan scannen. Ik ken er zo al 5 op twee depots, ik ken er zelfs een die geen eens internet heeft.
Geen internet hebben is dan ook echt niet meer van deze tijd, ik ken genoeg bedrijven waar ze je echt niet eens aannemen als je geen internet hebt, want roosters en dergelijke gaan allemaal via internet.
pi_156198482
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:48 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Volgens mij is zo'n soort van formule er bij de post ook wel, waarbij ze rekening houden met hoeveel meter het is tot de brievenbus en zo en waarbij ze hebben berekend hoe lang je erover doet als je de "ideale" route neemt. Later stapten ze hier wel enigszins vanaf door postbezorgers te vragen hoe lang zij over een bepaalde route deden, en aan de hand daarvan zijn de tijden toen aangepast. Daarna zijn de tijden gewoon iedere keer aangepast op basis van "het volume is met zoveel % gedaald, dus nu halen we bij iedere loop een bepaald % van de tijd af"
Ja alleen ik heb al 10 keer naar die formule gevraagd maar dit wordt altijd met allerlei smoesjes omzeilt en dat ze het zogenaamd niet weten. Als ik soms een uur te lang over een wijk doe en ik krijg wel een nieuw contract aangeboden dat strookt echt niet met elkaar.

Ik denk dat ze bewust die uren laag houden zodat ik wordt genaaid als ik vakantie dagen opneem.
Die collega die het daarvoor met de scooter deed deed er ook al een kwartier te lang over, maar die gaf nooit meertijden door. Ja zo lust ik er nog wel een paar. Stelletjes tillers.
pi_156198938
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:56 schreef _Newman_ het volgende:

[..]

Ja alleen ik heb al 10 keer naar die formule gevraagd maar dit wordt altijd met allerlei smoesjes omzeilt en dat ze het zogenaamd niet weten. Als ik soms een uur te lang over een wijk doe en ik krijg wel een nieuw contract aangeboden dat strookt echt niet met elkaar.

Ik denk dat ze bewust die uren laag houden zodat ik wordt genaaid als ik vakantie dagen opneem.
Die collega die het daarvoor met de scooter deed deed er ook al een kwartier te lang over, maar die gaf nooit meertijden door. Ja zo lust ik er nog wel een paar. Stelletjes tillers.
Gewoon vragen of ze iemand anders die wijk eens kunnen laten doen om te kijken of die er net zo lang over doet. Volgens mij is er bij de post verder nauwelijks een verband tussen hoe je je werk doet en of je contractverlenging krijgt. Ik ken vrijwel geen postbezorgers die geen contractverlenging hebben gekregen, ook al waren sommige echt retetraag. Zolang je niet heel veel zeurt vinden ze het wel prima. En als je een wijk hebt die niet zo populair is, dan nemen ze zelfs het vele gezeur voor lief en krijg je alsnog gewoon een nieuw contract.
pi_156199443
Hier hebben ze al jaren basistijden. Meertijd wordt gewoon uitbetaald zolang je het maar kan verantwoorden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')