abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 november 2015 @ 16:08:24 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157812839
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 16:02 schreef ueberduitser het volgende:
Ik had dus gebeld met de Polizei, kreeg een centrale aan de telefoon omdat ze hier int dorp niet op hun plek zaten. Gegevens genoteerd en ze zouden me terug bellen.
Krijg ik net bericht van thuis dat ze even langs zijn geweest om de Anzeige op te nemen, dikke duim voor de Polizei!!!
de Politie in Duitsland doet nog gewoon hun werk. De officier van Justitie, zal, als hij vaststelt dat er een strafbaar feit gepleegd is ook altijd vervolgen.
Niet verwonderlijk dat het oplospercentage in D veel hoger ligt dan in NL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 25 november 2015 @ 16:18:16 #102
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_157813077
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
de Politie in Duitsland doet nog gewoon hun werk
Inderdaad.
Ik ben een keer getuige geweest van een "ongelukje" bij de K+K hier, een NL-er liet z'n winkelwagen wegrollen en knalde boven op een auto. Ik kwam net aanrijden en zag het gebeuren, ramde op de claxon maar was al te laat. De NL-er keek even en draaide zich om, en ging weer verder met inladen. "Niks aan de hand", zegt ie nog.
Ik de auto geparkeerd en ben naar hem toe gelopen, heb de auto bekeken en wel een dikke deuk erin.
Heb hem gezegd dat ie maar een briefje achter moest laten.
Meneer had geen pen/papier bij de hand, ik moest maar een briefje maken. WTF!!!

Ik terug naar de bus, zijn kenteken opgeschreven, komt hij naar me toe, pislink!
Als ik het in m'n hoofd zou halen, dan.....

Hij reed dus gewoon weg, ik wachten tot de eigenaar van de auto terug kwam. Mijn gegevens gegeven en het kenteken. Week later kreeg ik telefoon van de Polizei, of ik een verklaring wilde afleggen. Er werd namelijk een onderzoek gestart en meneer zou zijn straf echt niet ontlopen!
Bleek dat de NL-er uit Den Helder kwam en hier op vakantie was.
Hoe dat verder afgelopen is weet ik niet, maar meneer zal hier niet in Uelsen meer op vakantie gaan denk ik :P
  woensdag 25 november 2015 @ 16:32:51 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157813438
Heb bij de Edeka op de parkeerplaats al een aantal malen de politie gezien ivm kleine aanrijdingen, daar komen ze gewoon voor, de volgende keer gewoon bellen!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 25 november 2015 @ 20:58:06 #104
63722 z80
I fink you freaky
pi_157820345
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

de Politie in Duitsland doet nog gewoon hun werk. De officier van Justitie, zal, als hij vaststelt dat er een strafbaar feit gepleegd is ook altijd vervolgen.
Niet verwonderlijk dat het oplospercentage in D veel hoger ligt dan in NL
in NL ook. maar alle lokale bureautjes zijn wegbezuinigd. waardoor alle hapsnap aangiftes en afhandelingen niet meer gedaan kunnen worden. voor de grotere zaken draait NL beter dan D. voor zo lang als het duurt met deze bezuinigingsronden terwijl de vorige nog niet afgerond is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_157822164
Mocht er iemand kennen die iemand kent die weer iemand kent die een woning weet in München, dan houd ik me aanbevolen. :D

Niet te doen man hier... ;(

Nu begint de tijd wel te dringen, aangezien mijn vriendin begin januari over komt en dan moeten we echt wel wat hebben!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 25 november 2015 @ 22:29:52 #106
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157823690
quote:
4s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:47 schreef Hojdhopper het volgende:
Mocht er iemand kennen die iemand kent die weer iemand kent die een woning weet in München, dan houd ik me aanbevolen. :D

Niet te doen man hier... ;(

Nu begint de tijd wel te dringen, aangezien mijn vriendin begin januari over komt en dan moeten we echt wel wat hebben!
München is een van de, zoniet dé duurste stad van Duitsland om te wonen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 25 november 2015 @ 22:50:20 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157824373
Meer mensen die Amazon Prime hebben hier? 18 December komt the man in the high castle met tien afleveringen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157824673
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 22:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

München is een van de, zoniet dé duurste stad van Duitsland om te wonen.
I know, woon er inmiddels al wel een tijdje. Maar goed, ik kom uit Utrecht en daar is het nou ook niet bepaald goedkoop. Het probleem is eerder dat er te weinig aanbod is (en ja, met de het daaraan gekoppelde prijskaartje) maar dat er vaak 100 of 200 reacties komen op een woning is gewoon bizar.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_157828252
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 23:03 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

I know, woon er inmiddels al wel een tijdje. Maar goed, ik kom uit Utrecht en daar is het nou ook niet bepaald goedkoop. Het probleem is eerder dat er te weinig aanbod is (en ja, met de het daaraan gekoppelde prijskaartje) maar dat er vaak 100 of 200 reacties komen op een woning is gewoon bizar.
Het is echt een kwestie van een lange adem hebben helaas (en een ruim budget). Wij hebben ook 2 jaar gezocht. Welke wijk zoek je? In west en zuid-west wordt er nu veel gebouwd.
pi_157855797
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 07:27 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Het is echt een kwestie van een lange adem hebben helaas (en een ruim budget). Wij hebben ook 2 jaar gezocht. Welke wijk zoek je? In west en zuid-west wordt er nu veel gebouwd.
2 jaar gezocht tot je echt dat had wat je wilde neem ik aan? :P
We hadden eisen, maar die hebben we maar wat bijgesteld. Nu maakt het niet zo veel uit, liever geen noord.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_157856158
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:35 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

2 jaar gezocht tot je echt dat had wat je wilde neem ik aan? :P
We hadden eisen, maar die hebben we maar wat bijgesteld. Nu maakt het niet zo veel uit, liever geen noord.
Ja wij waren misschien ook wel een beetje picky ;). Jarenlang in een jaren `50 appartement gewoond met maar 1 slaapkamer, een desintegrerende badkamer en nauwelijks verwarming maar wel een immens balkon, en nu wilden we naar de andere kant van de stad, meer kamers en ook nog een balkon. Dat laatste is uiteindelijk een tuin geworden O+. Ik zag 'em op Immobilienscout, de volgende dag gaan kijken en een maand later het contract ondertekend. Toevalstreffer.

Af en toe worden er hier op het werk wel appartementen aangeboden, ik zal oren en ogen open houden.
pi_157858615
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:03 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Ja wij waren misschien ook wel een beetje picky ;). Jarenlang in een jaren `50 appartement gewoond met maar 1 slaapkamer, een desintegrerende badkamer en nauwelijks verwarming maar wel een immens balkon, en nu wilden we naar de andere kant van de stad, meer kamers en ook nog een balkon. Dat laatste is uiteindelijk een tuin geworden O+. Ik zag 'em op Immobilienscout, de volgende dag gaan kijken en een maand later het contract ondertekend. Toevalstreffer.

Af en toe worden er hier op het werk wel appartementen aangeboden, ik zal oren en ogen open houden.
Haha wij zijn nog niet zo picky: we gaan voor het eerst samenwonen en het is nu belangrijker dat we voorlopig wat hebben dat prima is. De perfectie komt daarna wel. ;)

Mocht je wat weten, let me know! :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 30 november 2015 @ 21:06:27 #113
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_157930670
Iemand toevallig een kamer vrij in Keulen? O-)
ik ga er van april tot augustus studeren
wg-gesucht.de hou ik in de gaten en ben lid van wat facebookgroepen, maar misschien heeft iemand nog betere sites/tips?
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
  maandag 30 november 2015 @ 22:18:17 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157933287
quote:
17s.gif Op maandag 30 november 2015 21:06 schreef nofxtbr het volgende:
Iemand toevallig een kamer vrij in Keulen? O-)
ik ga er van april tot augustus studeren
wg-gesucht.de hou ik in de gaten en ben lid van wat facebookgroepen, maar misschien heeft iemand nog betere sites/tips?
Succes met zoeken. Keulen is bijna zo lastig en duur als München, net als Düsseldorf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 1 december 2015 @ 09:35:05 #115
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_157939399
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Succes met zoeken. Keulen is bijna zo lastig en duur als München, net als Düsseldorf
:'(
thanks, gelukkig heb ik nog even om te zoeken.
Omdat ik voor maar vier maanden ga, heb ik best een redelijk budget. Er is alleen niet zoveel aanbod inderdaad.
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_157940214
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 09:35 schreef nofxtbr het volgende:
thanks, gelukkig heb ik nog even om te zoeken.
Volgens mij worden de advertenties voor zo'n tijdelijke onderhuur van een studentenkamer vaak ook pas kort van te voren geplaatst.

Ik weet niet of het in Keulen echt verschrikkelijk dramatisch is, anders zou ik 1-2 weken van te voren vast erheen gaan en een bed in een hostel nemen en dan van daaruit zoeken, zodat je gelijk langs kan gaan voor het hospiteren ('casting').

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2015 10:30:45 ]
  dinsdag 1 december 2015 @ 10:42:17 #117
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157940432
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Succes met zoeken. Keulen is bijna zo lastig en duur als München, net als Düsseldorf
Volgens mij is dit niet meer zo. Mijn schoonzusje woont er en verhuisde in de laatste paar jaar regelmatig, in kleine stapjes vooruit. Woont echter nu zeer mooi en niet duur. Het is in ieder geval geen Düsseldorf, Stuttgart, München, waar appartement alleen aan advocaten, dokters en tandartsen verhuurd worden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 1 december 2015 @ 10:50:05 #118
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_157940556
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 10:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij worden de advertenties voor zo'n tijdelijke onderhuur van een studentenkamer vaak ook pas kort van te voren geplaatst.

Ik weet niet of het in Keulen echt verschrikkelijk dramatisch is, anders zou ik 1-2 weken van te voren vast erheen gaan en een bed in een hostel nemen en dan van daaruit zoeken, zodat je gelijk langs kan gaan voor het hospiteren ('casting').
ja dat denk ik ook, ik zie nu vooral veel advertenties voor verhuur vanaf januari/februari enzo
Ik heb me ook opgegeven voor een kamer via de universiteit maar heb gehoord dat ik daar niet teveel van moet verwachten, vandaar dat ik zelf maar op zoek ben gegaan.
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_157975857
Damn, gisteren een bezichtiging gehad. Ik hoop het zo f..... erg dat het lukt! Echt een droom!
Duimen jullie mee? :D
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 december 2015 @ 06:39:47 #120
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_157981015
quote:
11s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:21 schreef Hojdhopper het volgende:
Damn, gisteren een bezichtiging gehad. Ik hoop het zo f..... erg dat het lukt! Echt een droom!
Duimen jullie mee? :D
Ikke wel ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 3 december 2015 @ 07:51:14 #121
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_157981247
quote:
11s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:21 schreef Hojdhopper het volgende:
Damn, gisteren een bezichtiging gehad. Ik hoop het zo f..... erg dat het lukt! Echt een droom!
Duimen jullie mee? :D
^O^
Doen we!
pi_157981430
quote:
11s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:21 schreef Hojdhopper het volgende:
Damn, gisteren een bezichtiging gehad. Ik hoop het zo f..... erg dat het lukt! Echt een droom!
Duimen jullie mee? :D
^O^ ^O^
pi_157981738
Is er iemand bekend met het parkeerbeleid in Goch?
Ik heb gisteren hier geparkeerd, met blauwe schijf onder de ruit.
Toen ik 2 uur later terugkwam zag ik nog net sneaky een parkeerwachter de hoek omlopen. En ja, een prent van ¤20,- onder de ruit omdat ik geen kaartje gekocht had. Ook alle andere auto's in de straat hadden een bon gekregen.

Het was mij bekend dat de parkeerplaats om de hoek sinds 1 of 2 jaar betaald parkeren is, echter deze straat was naar mijn weten vrij parkeren.
pi_157981787
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:58 schreef aegir_de_viking het volgende:
Is er iemand bekend met het parkeerbeleid in Goch?
Ik heb gisteren hier geparkeerd, met blauwe schijf onder de ruit.
Toen ik 2 uur later terugkwam zag ik nog net sneaky een parkeerwachter de hoek omlopen. En ja, een prent van ¤20,- onder de ruit omdat ik geen kaartje gekocht had. Ook alle andere auto's in de straat hadden een bon gekregen.

Het was mij bekend dat de parkeerplaats om de hoek sinds 1 of 2 jaar betaald parkeren is, echter deze straat was naar mijn weten vrij parkeren.
Ik zie op de site van Goch idd dat deze straat betaald parkeren is.... Hinter der Mauer zwischen Frauenstraße und Blumenplatz.
Zou wel fijn zijn als ze dat ook duidelijk zouden aangeven met borden. Ik check meestal niet eerst de website van een stad voordat ik ga parkeren.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 december 2015 @ 09:12:36 #125
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_157981899
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:58 schreef aegir_de_viking het volgende:
Is er iemand bekend met het parkeerbeleid in Goch?
Ja, het is een dom wanbeleid. Goch heeft geld nodig en dus jagen ze iedereen weg die inkopen wil gaan doen in de binnenstad. Er was geen sprake van een parkeerprobleem, ze denken zo geld binnen te halen.

Het is overigens wel aangegeven met borden, maar hoe duidelijk dat is weet ik niet. Sinds mei dit jaar kom ik zo weinig mogelijk in de binnenstad en bestel ik als dat kan via internet..

Gratis parkeren kan trouwens nog in de parkeergarage bij Kaufland of bij de Aldi op de parkeerplaats.
  maandag 7 december 2015 @ 15:45:51 #126
177108 lf2
Iedereen liegt behalve ik
pi_158081728
ik heb tegels en verf nodig, scheelt het als je het in duitsland koopt ? ben er elke week...of niet de moeite waard ? (naja ik ben er toch)
  maandag 7 december 2015 @ 15:56:35 #127
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_158081977
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:45 schreef lf2 het volgende:
ik heb tegels en verf nodig
tapijttegels en vingerverf? ;)
  maandag 7 december 2015 @ 15:58:35 #128
177108 lf2
Iedereen liegt behalve ik
pi_158082038
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:56 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

tapijttegels en vingerverf? ;)
hehe badkamer tegels/ verf voor de muren (super noob hier in)
  maandag 7 december 2015 @ 16:12:31 #129
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_158082412
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:58 schreef lf2 het volgende:

[..]

hehe badkamer tegels/ verf voor de muren (super noob hier in)
Ah, dat is al meer in de richting. Er zijn zoveel soorten tegels en verf hè :P

Tja, mijn badkamertegels kwamen bij de Toom vandaan. Ik had dezelfde tegels bij een tegeldump in NL gezien, maar die in NL waren na "deze, meneer, mag U vandaag voor de speciale prijs van ¤...mee nemen" nog steeds 5 ¤/m2. duurder.
Muurverf etc. is volgens mij ook wat aantrekkelijker in DE. Niet zo in verdiept eigenlijk, ze hebben in DE niet de merken Flexa etc., dus is vergelijken wat lastiger.
  maandag 7 december 2015 @ 16:56:25 #130
177108 lf2
Iedereen liegt behalve ik
pi_158083558
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:12 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ah, dat is al meer in de richting. Er zijn zoveel soorten tegels en verf hè :P

Tja, mijn badkamertegels kwamen bij de Toom vandaan. Ik had dezelfde tegels bij een tegeldump in NL gezien, maar die in NL waren na "deze, meneer, mag U vandaag voor de speciale prijs van ¤...mee nemen" nog steeds 5 ¤/m2. duurder.
Muurverf etc. is volgens mij ook wat aantrekkelijker in DE. Niet zo in verdiept eigenlijk, ze hebben in DE niet de merken Flexa etc., dus is vergelijken wat lastiger.
Naja merken zeggen me niet zo heel veel. moet 2/3 jaar "werken" zijn dan verhuis ik toch.
Ik ga effe kijken thanks!
  maandag 7 december 2015 @ 17:18:43 #131
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158084114
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:12 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ah, dat is al meer in de richting. Er zijn zoveel soorten tegels en verf hè :P

Tja, mijn badkamertegels kwamen bij de Toom vandaan. Ik had dezelfde tegels bij een tegeldump in NL gezien, maar die in NL waren na "deze, meneer, mag U vandaag voor de speciale prijs van ¤...mee nemen" nog steeds 5 ¤/m2. duurder.
Muurverf etc. is volgens mij ook wat aantrekkelijker in DE. Niet zo in verdiept eigenlijk, ze hebben in DE niet de merken Flexa etc., dus is vergelijken wat lastiger.
Flexa is toch gewoon van AkzoNobel, die hebben vast ook een Duitse merknaam.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 7 december 2015 @ 17:56:13 #132
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_158084928
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 09:12 schreef qltel het volgende:

[..]

Ja, het is een dom wanbeleid. Goch heeft geld nodig en dus jagen ze iedereen weg die inkopen wil gaan doen in de binnenstad. Er was geen sprake van een parkeerprobleem, ze denken zo geld binnen te halen.

Het is overigens wel aangegeven met borden, maar hoe duidelijk dat is weet ik niet. Sinds mei dit jaar kom ik zo weinig mogelijk in de binnenstad en bestel ik als dat kan via internet..

Gratis parkeren kan trouwens nog in de parkeergarage bij Kaufland of bij de Aldi op de parkeerplaats.
Zit er in goch een aldi? Waar dan?

Lidl parkeerplek is ook gratis, iets voorbij de kaufland nog
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 december 2015 @ 18:13:57 #133
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_158085246
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 17:56 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Zit er in goch een aldi? Waar dan?
Natuuuurlijk zit er een Aldi in Goch.. O+

Aan de Gartenstraße, als je het station voorbij rijd richting het centrum na de rotonde links, spoorwegovergang over, daarna 1e rechts en bij de eerste kruising weer rechts en dan ligt hij aan de linkerkant. Tussen de Netto en de Nierswelle.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 december 2015 @ 20:33:11 #134
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_158114428
Over het parkeren in Goch, dat wordt toch een tikkeltje bijgesteld, ten gunste van de parkeerders zowaar :P

quote:
RATHAUS Der Haupt- und Finanzausschuss der Stadt Goch hat umfangreiche Änderungen der seit Mai dieses Jahres geltenden Parkgebührenregelung auf den Weg gebracht. Wenn der Rat in seiner Sitzung am 15. Dezember den Neuregelungen zustimmt, können sie zum 1. Februar 2016 in Kraft treten. Die Beschlüsse im Detail:

Es soll künftig keine Höchstparkdauer mehr geben. Auf allen bewirtschafteten Parkflächen ist die Parkzeit damit unbegrenzt.
Die Kurzzeitparkzone auf der Steinstraße wird abgeschafft. Auch hier kann dann ganztägig mit Parkticket geparkt werden.
Ermäßigte Monats- bzw. Jahresparkscheine für Anwohner sollen künftig 10 Euro (Monatsticket) und 100 Euro (Jahresticket) kosten. Sie gelten auf allen bewirtschafteten Parkplätzen.
Monats- bzw. Jahressparkscheine für Jedermann gibt es zum Preis von 20 Euro (Monatsticket) und 200 Euro (Jahresticket). Sie gelten auf dem Klosterplatz, dem Parkplatz am Kastell, dem Frauentorplatz / Schweinemarkt und auf der Parkpalette "Hinterm Engel".
Eine besondere Regelung für Schülerinnen und Schüler des Berufskollegs entfällt mit Verweis auf den Monats- bzw. Jahresparkschein für Jedermann.
Ein Ticket für ganztägiges Parken kostet künftig 5 Euro.
Ein kostenfreies Parkticket über die „miteinanderTaste" (Brötchentaste) gilt künftig 10 Minuten.
Das sogenannte Abparken von Parktickets (fliegender Parkschein) ist im gesamten bewirtschafteten Bereich möglich. Das bedeutet, wer z.B. auf der Bahnhofstraße ein Parkticket zieht, kann noch nicht verbrauchte Restparkzeit des Tickets auch an anderen Straßen nutzen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 12 december 2015 @ 08:45:02 #135
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_158189422
Hoe zit het nou eigenlijk met nederduitsers en belasting, kennis van me wil per sé naar duitsland verhuizen, maar in NL zorgpremie en belasting blijven betalen, maar wel wohngeld incasseren. Mijns inziens heeft ze daar geen recht op omdat A te veel verdient, ( tussen de 1450 en 2000 bruto ) B geen stuer betaald, en C naar een te duur appartement wil verhuizen. ( ongeveer 560 euro kale huur )
  zaterdag 12 december 2015 @ 10:37:43 #136
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158190069
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 08:45 schreef Under_Score het volgende:
Hoe zit het nou eigenlijk met nederduitsers en belasting, kennis van me wil per sé naar duitsland verhuizen, maar in NL zorgpremie en belasting blijven betalen, maar wel wohngeld incasseren. Mijns inziens heeft ze daar geen recht op omdat A te veel verdient, ( tussen de 1450 en 2000 bruto ) B geen stuer betaald, en C naar een te duur appartement wil verhuizen. ( ongeveer 560 euro kale huur )
Als je in NL werkt en je premies betaald betaal je in D buiten lokale lasten geen belasting of premies.

Mbt wohngeld
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Wohngeld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 12 december 2015 @ 13:42:52 #137
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_158192428
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je in NL werkt en je premies betaald betaal je in D buiten lokale lasten geen belasting of premies.

Mbt wohngeld
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Wohngeld
ja precies, maar daarom heb je volgens mij ook geen recht op duitse steun.
  zaterdag 12 december 2015 @ 13:46:13 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158192484
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 13:42 schreef Under_Score het volgende:

[..]

ja precies, maar daarom heb je volgens mij ook geen recht op duitse steun.
Geen idee, er staat niet dat je het inkomen in D moet verdienen en belasten, er staat inkomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 12 december 2015 @ 17:57:20 #139
63722 z80
I fink you freaky
pi_158197176
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 13:42 schreef Under_Score het volgende:

[..]

ja precies, maar daarom heb je volgens mij ook geen recht op duitse steun.
ze houd er dan wel rekening mee dat je de Duitse steun wel bij haar inkomsten belasting moet opgeven. netto levert het zo goed als niets op.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_158200744
Wohngeld is een sociale uitkering en geen sociale verzekering. Als je er een beroep op doet, kun je dus theoretisch je verblijfsrecht in Duitsland verspelen, aangezien het vrij verkeer van EU-burgers alleen geldt als je financieel zelfstandig bent en geen "onredelijk" beroep op het sociale vangnet doet. Tenminste, gedurende de eerste jaren, zolang je nog geen permanent EU-verblijfsrecht hebt.

Afgezien daarvan kan volgens mij in principe iedereen die in Duitsland woont het aanvragen.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2015 20:31:57 ]
  zaterdag 12 december 2015 @ 22:15:39 #141
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_158203444
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:30 schreef Igen het volgende:
Wohngeld is een sociale uitkering en geen sociale verzekering. Als je er een beroep op doet, kun je dus theoretisch je verblijfsrecht in Duitsland verspelen, aangezien het vrij verkeer van EU-burgers alleen geldt als je financieel zelfstandig bent en geen "onredelijk" beroep op het sociale vangnet doet. Tenminste, gedurende de eerste jaren, zolang je nog geen permanent EU-verblijfsrecht hebt.

Afgezien daarvan kan volgens mij in principe iedereen die in Duitsland woont het aanvragen.
ja dat had ik inderdaad ook ergens gelezen, vind ik persoonlijk ook niet meer dan terecht. Punt is dat ze er van uit gaat dat ze er recht op heeft, wat ik sowieso een rare gedachte vind, maar dat is persoonlijk.
  zaterdag 12 december 2015 @ 22:18:21 #142
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_158203492
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:57 schreef z80 het volgende:

[..]

ze houd er dan wel rekening mee dat je de Duitse steun wel bij haar inkomsten belasting moet opgeven. netto levert het zo goed als niets op.
ja ik zou persoonlijk sowieso niet afhankelijk van steun willen zijn voor ik emigreer, maar sommige mensen denken er schijnbaar nogal makkelijk over. Ze denkt dat duitsland van toeslagen aan elkaar hangt, maar lijkt er niks voor te willen doen. Ik heb afgeraden zo ondoordacht die stap te zetten, mja eigenwijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Under_Score op 12-12-2015 23:22:04 ]
  Milf zondag 13 december 2015 @ 01:01:04 #143
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_158207279
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:30 schreef Igen het volgende:
Wohngeld is een sociale uitkering en geen sociale verzekering. Als je er een beroep op doet, kun je dus theoretisch je verblijfsrecht in Duitsland verspelen, aangezien het vrij verkeer van EU-burgers alleen geldt als je financieel zelfstandig bent en geen "onredelijk" beroep op het sociale vangnet doet. Tenminste, gedurende de eerste jaren, zolang je nog geen permanent EU-verblijfsrecht hebt.

Afgezien daarvan kan volgens mij in principe iedereen die in Duitsland woont het aanvragen.
Heb je die permanente verblijstatus na vijf jaar wel? Ik meende dat ergens gelezen te hebben van die vijf jaar. Maar ben er niet zeker van.
Gaat die verblijfstatus automatisch of moet je dit aanvragen?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 13 december 2015 @ 06:43:48 #144
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_158209798
Heb je die verblijfsstatus niet direct al als Nederlandse EU burger?
pi_158210245
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 01:01 schreef nikky het volgende:

[..]

Heb je die permanente verblijstatus na vijf jaar wel? Ik meende dat ergens gelezen te hebben van die vijf jaar. Maar ben er niet zeker van.
Ja
quote:
Gaat die verblijfstatus automatisch of moet je dit aanvragen?
Ja. Al kun je van het permanente verblijfsrecht volgens mij wel een bewijsdocument aanvragen.
  zondag 13 december 2015 @ 09:34:29 #146
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_158210303
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 06:43 schreef Under_Score het volgende:
Heb je die verblijfsstatus niet direct al als Nederlandse EU burger?
Nee. Wij hebben de eerste jaren gewoon een Aufenthaltserlaubnis gekregen en pas na een aantal jaren de Dauerhafte versie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 december 2015 @ 10:05:57 #147
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_158210468
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 09:34 schreef ueberduitser het volgende:

Nee. Wij hebben de eerste jaren gewoon een Aufenthaltserlaubnis gekregen en pas na een aantal jaren de Dauerhafte versie.
Krijg je die? Of moet je daar zelf om vragen? Wij wonen hier nu ruim 8 jaar, de Aufenthaltserlaubnis hebben we maar verder nooit iets gehoord of gezien over een nieuwe of andere.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_158210650
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 10:05 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Krijg je die? Of moet je daar zelf om vragen? Wij wonen hier nu ruim 8 jaar, de Aufenthaltserlaubnis hebben we maar verder nooit iets gehoord of gezien over een nieuwe of andere.
Wat ik kan vinden, is dat je die zelf moet aanvragen en dat 'ie 8 euro kost. Het bewijs voor duurzaam verblijf dan hè. (En ik kom zelf niet in aanmerking, 11 jaar geleden voor het eerst naar Duitsland geweest maar steeds tussendoor weer te lang in Nederland :') )

De eerste vijf jaar krijg je tegenwoordig niks meer behalve de gewone Anmeldebestätigung die een Duitser ook krijgt als 'ie binnenlands verhuist.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2015 10:39:54 ]
  zondag 13 december 2015 @ 11:47:02 #149
63722 z80
I fink you freaky
pi_158211445
een Aufenthaltserlaubnis had ik ook. echter met het vervangen van mijn paspoort geen nieuwe aangevraagd.
ik woon inmiddels bijna 11 jaar in Duitsland dus dat papiertje ook niet meer nodig.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Milf zondag 13 december 2015 @ 12:20:00 #150
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_158211954
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 11:47 schreef z80 het volgende:
een Aufenthaltserlaubnis had ik ook. echter met het vervangen van mijn paspoort geen nieuwe aangevraagd.
ik woon inmiddels bijna 11 jaar in Duitsland dus dat papiertje ook niet meer nodig.
Toen onze paspoorten twee jaar geleden verliepen, heb ik automatisch bericht ontvangen dat zij een kopie van de nieuwe paspoorten wilden en nieuwe pasfoto's.
Dat papier heb ik nog wel in onze paspoorten zitten.

Nog 2 weken en dan wonen we hier vijf jaar *O*
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf zondag 13 december 2015 @ 12:21:37 #151
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_158211981
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 09:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja

[..]

Ja. Al kun je van het permanente verblijfsrecht volgens mij wel een bewijsdocument aanvragen.
Maar hoeft niet begrijp ik?
Ik ga er dan vanuit dat ik ook geen extra document bij onze paspoorten hoef te voegen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 13 december 2015 @ 13:13:21 #152
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_158213086
Ik heb die Aufenthaltserlaubnis nog nooit nodig gehad, in de 14 jaar dat we hier wonen.
pi_158213240
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 13:13 schreef ueberduitser het volgende:
Ik heb die Aufenthaltserlaubnis nog nooit nodig gehad, in de 14 jaar dat we hier wonen.
Stouterd!

Vroeger moest je die wel hebben. In 2004 heb ik nog zo eentje gekregen:

Helemaal mooi met een holografisch zegel enzo.

Met de jaarwisseling daarna kwam de Burgerschapsrichtlijn/2004 in werking en werd 'ie afgeschaft.

Alhoewel "nodig hebben"? Ik moest 'm aanvragen, maar daarna heb ik 'm nooit nodig gehad.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2015 13:20:33 ]
  zondag 13 december 2015 @ 13:51:56 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158213963
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 13:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Stouterd!

Vroeger moest je die wel hebben. In 2004 heb ik nog zo eentje gekregen:
[ afbeelding ]
Helemaal mooi met een holografisch zegel enzo.

Met de jaarwisseling daarna kwam de Burgerschapsrichtlijn/2004 in werking en werd 'ie afgeschaft.

Alhoewel "nodig hebben"? Ik moest 'm aanvragen, maar daarna heb ik 'm nooit nodig gehad.
LOL
Woon en werk af en aan sinds 2000 in D maar nog nooit aangevraagd ofzo. Heb me pas 3 jaar geleden gemeld omdat ik een huis kocht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 13 december 2015 @ 21:11:10 #155
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_158224315
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 09:34 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Nee. Wij hebben de eerste jaren gewoon een Aufenthaltserlaubnis gekregen en pas na een aantal jaren de Dauerhafte versie.
kijk, weer wat geleerd :D ^O^
pi_158257790
Zijn er toevallig Fok!kers die in Düsseldorf wonen of tips hebben mbt zoeken van een WG-Zimmer daaro? Ik heb vorig jaar 'n half jaar in Köln gewoond maar ik kan niet herinneren dat het vinden van een kamer daar zo lastig was als in Düsseldorf... :|W
  dinsdag 15 december 2015 @ 19:07:38 #157
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_158264830
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:52 schreef buishuis het volgende:
Zijn er toevallig Fok!kers die in Düsseldorf wonen of tips hebben mbt zoeken van een WG-Zimmer daaro? Ik heb vorig jaar 'n half jaar in Köln gewoond maar ik kan niet herinneren dat het vinden van een kamer daar zo lastig was als in Düsseldorf... :|W
haii
mag ik weten hoe je toen een kamer in Keulen gevonden hebt? Ik ben zelf op zoek ;)
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_158268366
Jeeeeeh, appartementje gevonden in München. Niet de állerbeste locatie (lees: 8-baans einde-van-de-snelweg-voor-de-deur) maar de woning zelf is gelukkig wel heel nice!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 15 december 2015 @ 21:31:21 #159
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158269472
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:01 schreef Hojdhopper het volgende:
Jeeeeeh, appartementje gevonden in München. Niet de állerbeste locatie (lees: 8-baans einde-van-de-snelweg-voor-de-deur) maar de woning zelf is gelukkig wel heel nice!
Nord Friedhof?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_158271840
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 19:07 schreef nofxtbr het volgende:

[..]

haii
mag ik weten hoe je toen een kamer in Keulen gevonden hebt? Ik ben zelf op zoek ;)
Ja had destijds ook super geluk met de locatie. We zaten in de Breite Strasse, midden in de stad. Maar veel Googlen en iedere dag wg-gesucht.de, Immobilienscout24, www.wg-suche.de, wohngemeinschaft.de en studenten-wg.de in de gaten houden en op veel reageren ;) Aanhouder wint!
pi_158272435
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:31 schreef XL het volgende:

[..]

Nord Friedhof?
Nee, Zuiden, Tegernseer Landstrasse.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_158276822
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:01 schreef Hojdhopper het volgende:
Jeeeeeh, appartementje gevonden in München. Niet de állerbeste locatie (lees: 8-baans einde-van-de-snelweg-voor-de-deur) maar de woning zelf is gelukkig wel heel nice!
Tof! Gefeliciteerd!
  woensdag 16 december 2015 @ 09:50:45 #163
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_158277828
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 22:34 schreef buishuis het volgende:

[..]

Ja had destijds ook super geluk met de locatie. We zaten in de Breite Strasse, midden in de stad. Maar veel Googlen en iedere dag wg-gesucht.de, Immobilienscout24, www.wg-suche.de, wohngemeinschaft.de en studenten-wg.de in de gaten houden en op veel reageren ;) Aanhouder wint!
oke dan ga ik zo door :P
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_158297950
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 07:56 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Tof! Gefeliciteerd!
Thanks! :D
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_158309598
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:01 schreef Hojdhopper het volgende:
Jeeeeeh, appartementje gevonden in München. Niet de állerbeste locatie (lees: 8-baans einde-van-de-snelweg-voor-de-deur) maar de woning zelf is gelukkig wel heel nice!
Cool! Ik ga per volgende maand ook (weer) in München werken.

Ik vond Giesing best een leuke wijk, dus dan zit je best goed denk ik.
  donderdag 17 december 2015 @ 16:59:15 #166
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158310203
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 22:57 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Nee, Zuiden, Tegernseer Landstrasse.
Wist niet dat ze ten zuiden van München ook autobahnen nodig hadden ;-)

Tegernsee is wel mooi! Tegernsee is ook lekker bier!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_158347225
quote:
99s.gif Op donderdag 17 december 2015 16:59 schreef XL het volgende:

[..]

Wist niet dat ze ten zuiden van München ook autobahnen nodig hadden ;-)

Tegernsee is wel mooi! Tegernsee is ook lekker bier!
Ik snap hem niet?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zaterdag 19 december 2015 @ 07:27:10 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158350441
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 00:45 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik snap hem niet?
Daar liggen toch alleen nog maar bayerische bergdorpjes waar mensen zich nog met paard en wagen voortbewegen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 19 december 2015 @ 08:48:04 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158350922
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 december 2015 07:27 schreef XL het volgende:

[..]

Daar liggen toch alleen nog maar bayerische bergdorpjes waar mensen zich nog met paard en wagen voortbewegen
Onzin, zit zowat meer high tech industrie dan in NL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158374681
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 december 2015 07:27 schreef XL het volgende:

[..]

Daar liggen toch alleen nog maar bayerische bergdorpjes waar mensen zich nog met paard en wagen voortbewegen
Haha, zo ver zocht ik hem niet, sorry. :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zondag 20 december 2015 @ 11:01:01 #171
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158374990
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 08:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onzin, zit zowat meer high tech industrie dan in NL
Mijn post was natuurlijk sterk overdreven, die Lederhosen ten zuiden van München rijden natuurlijk als een tijdje traktor, maar zo overdreven als jou post was het niet. Natuurlijk München is de Tech-hoofdstad van Duitsland, maar zodra je uit de stad bent richting zuiden is alles weg. Dat is nog geen 10% van Eindhoven wat daar nog zit. Alles is daar richting het vliegveld uitgebouwd. Ten Oosten van het vliegveld en Zuiden is nog bayerischer dan oberbayern.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Milf zondag 20 december 2015 @ 12:12:29 #172
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_158376152
De spandoeken hangen hier al bij de supermarkten. ...in het Nederlands uiteraard voor de vuurwerk verkoop. Op de laatste dagen van het jaar file in ons kleine dorpje. Ik heb het eerste jaar echt met verbazing staan kijken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 20 december 2015 @ 12:24:25 #173
63722 z80
I fink you freaky
pi_158376352
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 12:12 schreef nikky het volgende:
De spandoeken hangen hier al bij de supermarkten. ...in het Nederlands uiteraard voor de vuurwerk verkoop. Op de laatste dagen van het jaar file in ons kleine dorpje. Ik heb het eerste jaar echt met verbazing staan kijken.
in Nederland wordt ook al weer reclame gemaakt voor het "goedkope" vuurwerk in Duitsland.
ik zag bij mijn ouders al weer de nodige folders liggen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 december 2015 @ 13:57:12 #174
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_158378221
Aldi ook al :D Daar moet je echt wegblijven op de eerste dag dat ze vuurwerk verkopen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf zondag 20 december 2015 @ 15:56:43 #175
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_158381416
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 13:57 schreef Rewimo het volgende:
Aldi ook al :D Daar moet je echt wegblijven op de eerste dag dat ze vuurwerk verkopen.
Klopt!

Ik doe mijn boodschappen van te voren wel ;).
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 21 december 2015 @ 18:13:05 #176
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_158415172
http://tweakers.net/nieuw(...)-met-kerstavond.html

Een beter moment(of slechter, ligt aan je perspectief) konden ze niet kiezen.
  Milf maandag 21 december 2015 @ 18:24:32 #177
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_158415489
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 18:13 schreef Erasmo het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)-met-kerstavond.html

Een beter moment(of slechter, ligt aan je perspectief) konden ze niet kiezen.
Flinke kostenpost dit.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 26 december 2015 @ 17:38:35 #178
452200 Glbetr63
Live without regrets!
pi_158544987
Hoi allemaal...mijn partner en ik lezen al een poos mee. Vond het tijd worden om ons voor te stellen. Wij zijn beiden 60+, hebben sinds enkele maanden een vaste relatie en willen graag samen wonen. Mijn partner werkt in Duitsland...net over de grens bij Enschede.
Ik ben weduwe en hij is gescheiden. Heb door het werk van mijn man al in verschillende landen gewoond ..... Engeland, Brunei, Suriname, Nederlandse Antillen.
En omdat samenwonen in Nederland ons financieel veel geld kost, hebben we besloten in Duitsland te gaan wonen. We willen huren. Momenteel zijn we bezig met een appartement in Ochtrup...dicht bij het FOC.
We houden jullie op de hoogte van het wel en wee.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 december 2015 @ 17:41:13 #179
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_158545038
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:38 schreef Glbetr63 het volgende:
Hoi allemaal...mijn partner en ik lezen al een poos mee. Vond het tijd worden om ons voor te stellen. Wij zijn beiden 60+, hebben sinds enkele maanden een vaste relatie en willen graag samen wonen. Mijn partner werkt in Duitsland...net over de grens bij Enschede.
Ik ben weduwe en hij is gescheiden. Heb door het werk van mijn man al in verschillende landen gewoond ..... Engeland, Brunei, Suriname, Nederlandse Antillen.
En omdat samenwonen in Nederland ons financieel veel geld kost, hebben we besloten in Duitsland te gaan wonen. We willen huren. Momenteel zijn we bezig met een appartement in Ochtrup...dicht bij het FOC.
We houden jullie op de hoogte van het wel en wee.
Welkom :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 26 december 2015 @ 17:57:14 #180
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158545336
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:38 schreef Glbetr63 het volgende:
Hoi allemaal...mijn partner en ik lezen al een poos mee. Vond het tijd worden om ons voor te stellen. Wij zijn beiden 60+, hebben sinds enkele maanden een vaste relatie en willen graag samen wonen. Mijn partner werkt in Duitsland...net over de grens bij Enschede.
Ik ben weduwe en hij is gescheiden. Heb door het werk van mijn man al in verschillende landen gewoond ..... Engeland, Brunei, Suriname, Nederlandse Antillen.
En omdat samenwonen in Nederland ons financieel veel geld kost, hebben we besloten in Duitsland te gaan wonen. We willen huren. Momenteel zijn we bezig met een appartement in Ochtrup...dicht bij het FOC.
We houden jullie op de hoogte van het wel en wee.
Welkom hier en Wilkommen in Deutschland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Milf zaterdag 26 december 2015 @ 18:03:09 #181
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_158545456
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:38 schreef Glbetr63 het volgende:
Hoi allemaal...mijn partner en ik lezen al een poos mee. Vond het tijd worden om ons voor te stellen. Wij zijn beiden 60+, hebben sinds enkele maanden een vaste relatie en willen graag samen wonen. Mijn partner werkt in Duitsland...net over de grens bij Enschede.
Ik ben weduwe en hij is gescheiden. Heb door het werk van mijn man al in verschillende landen gewoond ..... Engeland, Brunei, Suriname, Nederlandse Antillen.
En omdat samenwonen in Nederland ons financieel veel geld kost, hebben we besloten in Duitsland te gaan wonen. We willen huren. Momenteel zijn we bezig met een appartement in Ochtrup...dicht bij het FOC.
We houden jullie op de hoogte van het wel en wee.
Welkom! Gezellig dat jullie er zijn.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 26 december 2015 @ 21:27:28 #182
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158550093
Suriname zou ik ook wel willen wonen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Milf zaterdag 26 december 2015 @ 22:44:13 #183
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_158552527
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 december 2015 21:27 schreef XL het volgende:
Suriname zou ik ook wel willen wonen.
Ik ook.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 26 december 2015 @ 23:28:12 #184
452200 Glbetr63
Live without regrets!
pi_158554038
Dank allemaal voor the warm welcome!
@nikky en @XL...gras is niet groener in Suriname!
  Milf zondag 27 december 2015 @ 00:15:40 #185
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_158555850
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 23:28 schreef Glbetr63 het volgende:
Dank allemaal voor the warm welcome!
@nikky en @XL...gras is niet groener in Suriname!
Wel warmer ;).
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_158576575
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:40 schreef nikky het volgende:

[..]

Netflix abo en gaan. Houd er wel rekening mee dat het Duits ondertiteld is en gesproken in de originele taal.
Ik kijk op dit moment via mijn laptop en dan met HDMI kabel op tv aangesloten. Google Chrome met Hola! extensie en je hebt het Nederlandse Netflix aanbod! ^O^

Verder nog een vraagje mbt Nederlandse TV. Ik lees hier en daar dat het een mogelijkheid is om in NL een televisieabonnement af te sluiten en dan met je smartcard hier in Duitsland alle zenders te ontvangen. Iemand hier ervaring mee? Mag natuurlijk officieel niet, me dunkt, maar goed.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Milf zondag 27 december 2015 @ 19:33:14 #187
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_158577108
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:12 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik kijk op dit moment via mijn laptop en dan met HDMI kabel op tv aangesloten. Google Chrome met Hola! extensie en je hebt het Nederlandse Netflix aanbod! ^O^

Verder nog een vraagje mbt Nederlandse TV. Ik lees hier en daar dat het een mogelijkheid is om in NL een televisieabonnement af te sluiten en dan met je smartcard hier in Duitsland alle zenders te ontvangen. Iemand hier ervaring mee? Mag natuurlijk officieel niet, me dunkt, maar goed.
Goed idee!


Ik heb overigens Canal digitaal voor Nederlandse tv. Het enige dat je nodig hebt is een Nederlands postadres.
Het mag, ook officieel. Sterker, de monteur van canal digitaal is een keer bij mij geweest wegens problemen met de set.(Ik woon niet ver van de grens). De monteurs die normaal worden gestuurd zijn niet van CD zelf. De laatsten mogen ook niet in het buitenland werken vanwege de verzekering.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_158577202
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 19:33 schreef nikky het volgende:

[..]

Goed idee!

Ik heb overigens Canal digitaal voor Nederlandse tv. Het enige dat je nodig hebt is een Nederlands postadres.
Het mag, ook officieel. Sterker, de monteur van canal digitaal is een keer bij mij geweest wegens problemen met de set.(Ik woon niet ver van de grens). De monteurs die normaal worden gestuurd zijn niet van CD zelf. De laatsten mogen ook niet in het buitenland werken vanwege de verzekering.

Alright, hoor net hetzelfde van een vriend wiens ouders een vakantiehuisje in Oostenrijk hebben. Maar... dan moet je dus wel een satellietaansluiting hebben toch? Dat wordt nog lastig.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zondag 27 december 2015 @ 19:45:23 #189
63722 z80
I fink you freaky
pi_158577508
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:36 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Alright, hoor net hetzelfde van een vriend wiens ouders een vakantiehuisje in Oostenrijk hebben. Maar... dan moet je dus wel een satellietaansluiting hebben toch? Dat wordt nog lastig.
als je vrij zicht hebt op het zuiden kun je een mobile schotel kopen. de real heeft deze regelmatig.
dit is een schotel voor op tafel/balkon en heeft geen bevestigingspunten nodig.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_158577617
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:45 schreef z80 het volgende:

[..]

als je vrij zicht hebt op het zuiden kun je een mobile schotel kopen. de real heeft deze regelmatig.
dit is een schotel voor op tafel/balkon en heeft geen bevestigingspunten nodig.
Thanks, maar heb het balkon op het noorden. :') Nou ja, voorlopig is er middels VPN service en internet-tv eerst wel wat te fixen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Milf zondag 27 december 2015 @ 20:44:09 #191
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_158579930
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:48 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Thanks, maar heb het balkon op het noorden. :') Nou ja, voorlopig is er middels VPN service en internet-tv eerst wel wat te fixen.
Wanneer je heel dicht bij de grens woont, dan werkt de tv via kpn ook nog.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 27 december 2015 @ 20:56:03 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158580579
Heb al jaren geen NL tv meer, kijk hooguit wat via uitzending gemist, heerlijk, mis er niets aan.
Heb wel een aparte schotel voor de BBC, die zou ik écht missen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158581030
Nah, zó belangrijk is het nou ook weer niet. Soms heb je alleen zoiets van 'hé dat wil ik wel zien'.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 11:02:48 #194
63722 z80
I fink you freaky
pi_158732089
Voor wie in NRW woont en een eigen huis heeft. Eind 2016 moeten er in bepaalde kamers/ruimtes rookmelders hangen. Dus ook in bestaande bouw. Geen idee wie dit gaat controleren.

quote <
Rauchmelder Rauchmelder erkennen frühzeitig Brände und können damit Leben retten. Deshalb sollen sie nun überall Pflicht werden. In Nordrhein-Westfalen müssen bestehende Gebäude bis Ende 2016 in Schlafräumen, Kinderzimmern und Fluren, über die Rettungswege führen, mit Rauchmeldern ausgestattet werden. Für Neubauten gilt diese Pflicht schon jetzt. Vermieter sind für die Installation verantwortlich, bei Nichtbeachten drohen empfindliche Geldstrafen.
> quote
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 12:20:34 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158732722
Duitse Regelwaan
Ik zag dat mijn trouwe nieuwe autotje onder de vuurwerkresten zat, roet, kordietresten, papier, etc. Dus ik denk, ik rij even naar het tankstation en gooi hem door de wasstraat.
Goed, die waren open, verkopen van alles en nog wat (bakkers mogen vandaag geen broodjes verkopen, maar de pomp wel) maaaar, wasstraat mogen ze op Feiertage niet verkopen.
Zelf wassen mag wel.
Waanzin, echt waanzin
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 13:31:19 #196
63722 z80
I fink you freaky
pi_158733533
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Duitse Regelwaan
Ik zag dat mijn trouwe nieuwe autotje onder de vuurwerkresten zat, roet, kordietresten, papier, etc. Dus ik denk, ik rij even naar het tankstation en gooi hem door de wasstraat.
Goed, die waren open, verkopen van alles en nog wat (bakkers mogen vandaag geen broodjes verkopen, maar de pomp wel) maaaar, wasstraat mogen ze op Feiertage niet verkopen.
Zelf wassen mag wel.
Waanzin, echt waanzin
Welkom in Duitsland.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Milf zaterdag 2 januari 2016 @ 00:44:48 #197
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_158751565
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Duitse Regelwaan
Ik zag dat mijn trouwe nieuwe autotje onder de vuurwerkresten zat, roet, kordietresten, papier, etc. Dus ik denk, ik rij even naar het tankstation en gooi hem door de wasstraat.
Goed, die waren open, verkopen van alles en nog wat (bakkers mogen vandaag geen broodjes verkopen, maar de pomp wel) maaaar, wasstraat mogen ze op Feiertage niet verkopen.
Zelf wassen mag wel.
Waanzin, echt waanzin
Ik hoorde gisteren dat dat ik niet tegen de rijrichting mag parkeren in een tweerichtingsverkeer straat.

Of wel, als ik rechts rijd en ik zie links een plekje en ik stel de weg over, dan krijg je een bekeuring! :D :'( :D
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 08:15:35 #198
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158753989
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:44 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik hoorde gisteren dat dat ik niet tegen de rijrichting mag parkeren in een tweerichtingsverkeer straat.

Of wel, als ik rechts rijd en ik zie links een plekje en ik stel de weg over, dan krijg je een bekeuring! :D :'( :D
Dat mag in heel veel landen niet en is omdat veel auto's voor geen reflectoren hebben ook een uitstekende regel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 2 januari 2016 @ 09:00:22 #199
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158754178
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:44 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik hoorde gisteren dat dat ik niet tegen de rijrichting mag parkeren in een tweerichtingsverkeer straat.

Of wel, als ik rechts rijd en ik zie links een plekje en ik stel de weg over, dan krijg je een bekeuring! :D :'( :D
Ja, dat klopt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 09:09:15 #200
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_158754248
In Nederland mag het volgens mij ook niet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')