quote:
Op vrijdag 7 augustus 2015 23:59 schreef indiaantje89 het volgende:[..]
Groot gelijk. En de line-up is lange tijd niet meer zo goed geweest voor de zogenaamde "muziekliefhebbers.
Maar sinds vorig jaar hangt er een negatieve sfeer om Lowlands op social media. Het is wel duidelijker erger geworden dan de jaren voorheen (ik ben pas een leek die sinds 2011 gaat, dus ik kan pas vanaf dan meepraten).
Maar ik herken er gewoon Pinkpop van een paar jaar geleden in terug. Alles wat ze doen is zogenaamd fout en kut.
Altijd zo geweest. In mid-00's, toen ze vaak dé Europese festival-headliners (van Oasis tot Beastie Boys) altijd zo'n beetje als enige wisten te vermijden, klonken zulke geluiden ook volop, had nog niemand een obsessie met "uitverkopen" en merkte je op het festival zelf geen reet van die negatieve geluiden. Anno 2015 is kritiek spuien nog veel transparanter en laagdrempeliger, en dat hoeft niet altijd representatief te zijn. Ik hou me er niet erg mee bezig, maar de kritiek die ik lees over deze editie komt op mij nooit al te ingelezen over.
En Pinkpop is niets veranderd. Elk jaar dezelfde stijl kapotgestampte, generieke, saaie, bier en patat line-up als ze sinds rond 2000 hebben. Alleen
smaak publiek is nóg platter geworden en men slikt het sneller hebben ze de laatste jaren goed op safe kunnen spelen met 3 stadion-kneiters als headliner. Past precies bij het festival, en het is weer een groot commercieel succes. De enige vergelijking die ik daar uit zou kunnen trekken is dat het einde van de wereld op social media ook wel weer zal worden uitgeroepen als er een Pinkpop-editie geen 3 stadion-acts te boeken zijn en ze "slechts" 50,000 kaarten per dag weten te verkopen. "Wat een schande!"
quote:
Zag ze weekje later (2013
) gedeeltelijk wederom in Parijs, onderweg naar Johnny Marr, en dat was net zo goed, maar net zo (openlucht) "sfeerloos". Plaatsing is inderdaad alles, en de ouwe Grolsch staat daar ook niet bepaald om bekend, dus benieuwd wat ze d'r in de Heino van gaan maken. Moeten maar weer eens in een zaal komen: over de hele wereld, maar op uitverkocht Paradiso na 2,5 jaar terug niets meer alhier?