Sorry, maar die privilege hou ik liever zelf.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er zijn bijna alleen maar voordelen bij het oude model. Een ander belangrijk voordeel is dat je het op de werkvloer meteen merkt als iemand niet komt opdagen. Met al die wijken die naar depots worden gestuurd, waar mensen in- en uitvliegen als bij een duiventil, is veel minder controle.
Er is echter maar 1 nadeel van het oude systeem, en dat is het enige argument waar PostNL gevoelig voor is: het kost meer geld.
Als je het takenpakket van de ouderwetse postbode opsplitst in binnen- en buitenwerk, hou je twee taken over die op zichzelf staand simpeler zijn. Je hoeft of het een te kunnen, of het ander, niet beide. Dus kun je die nieuwe medewerkers in schaal 1 plaatsen, ipv 2 of 3.
En met het sluiten van veel kleine kantoren liggen wijken ook veel vaker ver van de voorbereidingslocatie af. Als de voorbereiders zelf de wijken weglopen moet er bij veel wijken flink wat aanlooptijd bij, of moet je ze allemaal een scooter geven.
Sommigen hebben ook zo'n afgeleefde sticker op de bus zitten dat ik wel ongeveer weet wat de bedoeling is, maar het niet meer kan lezen, dus die krijgen van mij gewoon HAHquote:Op zondag 16 augustus 2015 09:21 schreef superkimmi het volgende:
PostNL wil die extra service helemaal niet, want meer stickers is minder folders is minder inkomen. dus we mogen mensen niet aanmoedigen om een sticker te nemen..
Het enige waar ik aan denk is dat de wijkkennis zo langzamerhand verdwijnt en dat het op lange termijn dus meer geld gaat kosten of zit ik mis?quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er zijn bijna alleen maar voordelen bij het oude model. Een ander belangrijk voordeel is dat je het op de werkvloer meteen merkt als iemand niet komt opdagen. Met al die wijken die naar depots worden gestuurd, waar mensen in- en uitvliegen als bij een duiventil, is veel minder controle.
Er is echter maar 1 nadeel van het oude systeem, en dat is het enige argument waar PostNL gevoelig voor is: het kost meer geld.
Als je het takenpakket van de ouderwetse postbode opsplitst in binnen- en buitenwerk, hou je twee taken over die op zichzelf staand simpeler zijn. Je hoeft of het een te kunnen, of het ander, niet beide. Dus kun je die nieuwe medewerkers in schaal 1 plaatsen, ipv 2 of 3.
En met het sluiten van veel kleine kantoren liggen wijken ook veel vaker ver van de voorbereidingslocatie af. Als de voorbereiders zelf de wijken weglopen moet er bij veel wijken flink wat aanlooptijd bij, of moet je ze allemaal een scooter geven.
Ik denk dat het tijdsverlies van een bezorger door slechte sorteerkwaliteit altijd nog minder kost dan wanneer ze teruggaan naar het oude model. Zeker als ze voornoemde bezorger aan de basistijden gaan houden en de uitloop niet betalen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 13:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het enige waar ik aan denk is dat de wijkkennis zo langzamerhand verdwijnt en dat het op lange termijn dus meer geld gaat kosten of zit ik mis?
Dat hoeft op zich niet, als de routes maar goed staan. Eigenlijk zou ik willen pleiten voor het nalopen van iedere route op fouten en het maken van speciale daldagroutes. Met dat laatste kun je op bepaalde routes toch wel wat tijd besparenquote:Op zondag 16 augustus 2015 13:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het enige waar ik aan denk is dat de wijkkennis zo langzamerhand verdwijnt en dat het op lange termijn dus meer geld gaat kosten of zit ik mis?
Ik ben altijd wel blij dat er enkele "lopers" in mijn wijk staan, want dan gaat het proces stukken sneller. Zij weten ook altijd precies antwoord op mijn vragen etc.quote:Op zondag 16 augustus 2015 14:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk dat het tijdsverlies van een bezorger door slechte sorteerkwaliteit altijd nog minder kost dan wanneer ze teruggaan naar het oude model. Zeker als ze voornoemde bezorger aan de basistijden gaan houden en de uitloop niet betalen.
En helaas is geld het enige argument waar PostNL en de aandeelhouders gevoelig voor zijn. De uitdrukking "goedkoop is duurkoop" kennen ze niet, of het boeit ze niet. De aandeelhouder is alleen maar geïnteresseerd in veel koerswinst op de korte termijn. Dan kan hij cashen als de aandelen hoog staan en wat er daarna met het bedrijf gebeurt boeit hem uiteraard niet. Dat is het nadeel bij beursgenoteerde bedrijven: het beleid is vaak gericht op snelle winsten boeken.
Probleem hier is dat sommige routes niet goed uit de rode bak komen of dat logische veranderingen niet opgelost kunnen worden omdat het systeem met postcodes werkt. Dus een gedeelte van een andere wijk kan niet samengevoegd worden, omdat het postcodetechnisch niet kan, maar op straat is het juist heel logisch dat dit gedeelte erbij zit en dit moet dan handmatig. Is allemaal niet erg, maar als je invallers in je wijk hebt die dit niet weten en de rest zou niet alert zijn dan kan het eens mislopen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 14:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat hoeft op zich niet, als de routes maar goed staan. Eigenlijk zou ik willen pleiten voor het nalopen van iedere route op fouten en het maken van speciale daldagroutes. Met dat laatste kun je op bepaalde routes toch wel wat tijd besparen
ik ken toevallig een geval waar het wel gebeurt. Daar staat in het boekje dat die bundels naar een andere wijk gaan en daar stoppen ze die dan ook in een aparte tas. Zo los je een uithoek van de ene wijk op, terwijl het precies in de andere past.quote:Op zondag 16 augustus 2015 14:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Probleem hier is dat sommige routes niet goed uit de rode bak komen of dat logische veranderingen niet opgelost kunnen worden omdat het systeem met postcodes werkt. Dus een gedeelte van een andere wijk kan niet samengevoegd worden, omdat het postcodetechnisch niet kan, maar op straat is het juist heel logisch dat dit gedeelte erbij zit en dit moet dan handmatig. Is allemaal niet erg, maar als je invallers in je wijk hebt die dit niet weten en de rest zou niet alert zijn dan kan het eens mislopen.
Ik hoor soms ook nog weleens verhalen dat een gedeelte van een wijk eraf gehaald is omdat een postbode/bezorger het er niet bij wilde hebben.quote:Op zondag 16 augustus 2015 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ken toevallig een geval waar het wel gebeurt. Daar staat in het boekje dat die bundels naar een andere wijk gaan en daar stoppen ze die dan ook in een aparte tas. Zo los je een uithoek van de ene wijk op, terwijl het precies in de andere past.
Maar ik ken ook gevallen waar één straat een kilometer van de rest van de wijk verwijderd is. Dan zoek je je de eerste keer echt rot, terwijl het best wel een overzichtelijk gebied is ...
Als het 20 kleine uitzonderingen zijn van bijvoorbeeld straat x naar wijk y, dan valt dat wel mee, maar als bijvoorbeeld GA naar bak N moet en GB naar bak P, dan wordt het al een stukje lastiger of dat alles van lettercode M van een hele rij postcodes naar dezelfde bak moet ...quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:36 schreef dud0r het volgende:
Wij hebben een vos carré met 48 wijken waarin meer dan 20 uitzonderingen zitten.
En dat allemaal omdat of de gemeente raar postcodes heeft uitgedeeld of omdat het 30 jaar geleden makkelijker was om het op die manier te lopen.
Tja en dan vraagt TC half augustus waarom ik $@* vrij ben (en nog iemand) tijdens een belangrijk evenement over twee weken, een dag dus waarop weinig bezorgers willen werken.quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Ook alweer bericht gehad over verlof van 2016, in oktober krijgen we de lijst en 1 december moet het binnen zijn.
De administratie regelt tegenwoordig toch het verlof?quote:Op zondag 16 augustus 2015 17:34 schreef zombo het volgende:
[..]
Tja en dan vraagt TC half augustus waarom ik $@* vrij ben (en nog iemand) tijdens een belangrijk evenement over twee weken, een dag dus waarop weinig bezorgers willen werken.
Eh... omdat ik mijn verlofwensen in oktober al moest opgeven, eerlijk gezegd heb ik maar lukraak een week geprikt. En ik ben altijd degene die schuift, ook als ik de enige ben die het op tijd (via die lijst) heeft aangevraagd, maar nu heb ik al andere plannen, jammer dan.
Maar TC (of TL) heeft er wel last van natuurlijk, kan zijn werk niet doen zonder bezorgers.quote:Op zondag 16 augustus 2015 17:59 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
De administratie regelt tegenwoordig toch het verlof?
Is wel de mooiste tijd van het jaarquote:Op maandag 17 augustus 2015 19:45 schreef zombo het volgende:
Alleen de winterse buien ontbreken er nog aan
De winter? Het vervelendst vind ik regen rond de 0 graden, met natte sokken, alle uitsteeksels die pijn gaan doen.... maar de eerste zonnestralen ná zo'n hoop ellende zijn wel extra genieten!quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is wel de mooiste tijd van het jaar
Waardeloos joh, afgelopen winter 3 uur in de file gestaan voor een stuk van nog geen 5km. Een waar verkeersinfarct..quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is wel de mooiste tijd van het jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |