abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 juli 2015 @ 16:34:19 #126
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154627333
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 16:19 schreef Troeta het volgende:

[..]

Je hebt groot gelijk dat je het niet weg loopt als het te gevaarlijk is. Ik snap ook nooit dat iedereen dat maar doet.

Maar bezorg het iig NIET op zondag, dat mag echt niet. Als je het niet meer weg loopt doe het dan op maandag.
Idd: beter in overleg op maandag (na)bezorgen dan op een zondag. Heeft volgens mij ook met de CAO te maken.
Afgelopen jaar 1maal meegemaakt dat ik niet alles kon bezorgen ivm slecht weer, en i.o.m. de TC de dag erna mogen bezorgen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154627995
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 16:19 schreef Troeta het volgende:

[..]

Je hebt groot gelijk dat je het niet weg loopt als het te gevaarlijk is. Ik snap ook nooit dat iedereen dat maar doet.

Maar bezorg het iig NIET op zondag, dat mag echt niet. Als je het niet meer weg loopt doe het dan op maandag.
Waarom mag het echt niet op zondag?
  zaterdag 25 juli 2015 @ 17:27:55 #128
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_154628610
Omdat veel mensen aanstoot nemen aan post of folders op zondag.

En of je een wijk kan aflopen is een inschattingskwestie. Mijn Tc belde zelf om even te praten en te vragen of het ging en of er hulp nodig is. Maar feit, dit weer hoort er bij. Wat denk je dat er in de herfst of winter af en toe voorbij komt. Ik heb hier wel eens tijdens een sneeuwstorm of onweersbui gelopen. Dit is nu eenmaal nederland, hier kan het dagenlang stormachtig zijn. Geniet er van of leer er mee leven, elke baan heeft zo z'n nadelen.

Wat betreft mijn ervaringen vandaag. Nat tot op me ondergoed dankzij de geweldige waterdichte spullen van de postnl. Ah folders als papiermache. Kwam wat dijkbewakingsautos tegen, veel brandweerautos en wat politie. Her en der wat bloempotten, containers, en dakpannen. Paar keer een boom zien omgaan.



Deze jongen op me kar leverde wel iets vertraging op. Maar het was wel te doen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 25 juli 2015 @ 17:29:28 #129
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_154628633
Hier was het ook code rood, en hoewel ik het niet als heel gevaarlijk ervoer (ervaarde?) kwam ik onderweg wel diverse ontwortelde bomen tegen en talloze grote afgerukte takken.

Qua post inderdaad een echte zomerdaldag: de meeste wijken pasten met een beetje proppen in 1 oranje tas. Ik kan me niet indenken dat het volgende week zaterdag nog 50% minder is. Maar goed: die prognoses van PostNL kloppen toch zelden.

Dinsdag wordt het in elk geval flink druk, in ieder geval in aantallen kilo's. Veel wijken hadden nu al 3 tot 4 bakken met H&M-boeken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 25 juli 2015 @ 17:39:59 #130
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154628819
Overigens vandaag de 'loop-app' van PostN gebruikt.
Vreemde is dat ik eigenlijk nu niet echt weet of en wat die heeft gemeten en waar die gegevens nu naar toe zijn gegaan. Ik kan het in de APP niet terug vinden(nacheck van wat, waar en wanneer je hebt gelopen).
Het aanzetten en uitzetten van die 'loop-app' geeft mij ook onduidelijke informatie.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154629257
Hier viel de storm mee, hoewel er veel bomen zijn omgegaan, ook enkele op auto's waarvan één inzittende het niet heeft overleefd... Maar met bezorgen weinig last gehad, het hoort er een beetje bij inderdaad.
Ik ben tijdens mijn postcarrière één keer gestopt omdat ik het niet vertrouwde, zwaar onweer met hagelstenen als stuiterballen, waardoor takken van 10 meter als luciferhoutjes naar beneden kwamen. Thuis lag er één op 1 mm van mijn auto. ;) (Na het zien van de foto heeft mijn huisbaas die veel te hoge bomen ook meteen weg laten halen.) Maar na een uurtje was de ergste piek voorbij, kon ik mijn ronde afmaken.

Heel erg weinig was het niet vandaag, met Makro's, Gall&Gall, KPN, gemeentepost.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 18:07:36 #132
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_154629328
quote:
Overigens vandaag de 'loop-app' van PostN gebruikt.
Vreemde is dat ik eigenlijk nu niet echt weet of en wat die heeft gemeten en waar die gegevens nu naar toe zijn gegaan. Ik kan het in de APP niet terug vinden(nacheck van wat, waar en wanneer je hebt gelopen).
Het aanzetten en uitzetten van die 'loop-app' geeft mij ook onduidelijke informatie.
Dat ding is toch alleen bedoeld zodat je tc weet dat je begonnen bent? Verder doet het volgens mij niks.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_154629525
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:07 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Dat ding is toch alleen bedoeld zodat je tc weet dat je begonnen bent? Verder doet het volgens mij niks.
Zou er ook maar niet op vertrouwen dat de admi aan het eind van de dag alle appjes uitleest om uit zichzelf de extra looptijd bij te boeken ;)
pi_154630522
wat een kk weer :r
  zaterdag 25 juli 2015 @ 19:30:44 #135
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_154631115
Vandaag tijdens de ronde zowaar koud gevoel door regen en wind. Enorm verschil met de laaiende hitte van een paar weken geleden. :%
pi_154631434
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 19:30 schreef MissionPhailed het volgende:
Vandaag tijdens de ronde zowaar koud gevoel door regen en wind. Enorm verschil met de laaiende hitte van een paar weken geleden. :%
Best lekker, toch wel weer? ;)
pi_154631541
Jullie ook doorweekte sokken en schoenen? :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 juli 2015 @ 20:00:26 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_154631702
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 19:52 schreef Thomas-sama het volgende:
Jullie ook doorweekte sokken en schoenen? :')
was echt heerlijk loopweer, eigenlijk zelfs nog een tikje te warm. Ik bevond me dan ook in het oog van de storm en daar was het een groot deel van de dag droog
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 25 juli 2015 @ 20:15:04 #139
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154632004
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:07 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Dat ding is toch alleen bedoeld zodat je tc weet dat je begonnen bent? Verder doet het volgens mij niks.
Geen idee, ik dacht dat je het aan moest zetten als je je loop begint, en uit als je klaar bent?
In het begin krijg je dan dat groene pijltje te zien, klik je er op, veranderd die in..gene idee meer, ik dacht dan dat ie begon te 'lopen' qua tijd.
Dat was toch de bedoeling van dit in de APP, dat je zo je loopttijd digitaal kon doorgeven..of iets...weet ik het..WEEKEND!
Dacht ik ga het eens uitproberen, maar ...tjsa..??
Ik geef het sowieso door via MijnWerk ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154632511
Zomerstorm in Nederland: dode door omvallende boom

R.I.P. een dode door de storm. Echt niet overdreven om binnen te blijven met zulk code rood weer...
pi_154632631
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 20:40 schreef _Newman_ het volgende:
Zomerstorm in Nederland: dode door omvallende boom

R.I.P. een dode door de storm. Echt niet overdreven om binnen te blijven met zulk code rood weer...
Nee, maar vaak houden zulke extreme weersomstandigheden maar een gedeelte van de dag aan, dus dan kan ik me voorstellen dat een teamcoach er niet mee akkoord gaat als je aan het begin van de middag al wilt besluiten de post niet meer weg te brengen die dag. De kans dat het nog wel wat op gaat klaren/ minder extreem wordt is immers vrij groot.
Maar ben je nu klaar met bezorgen?
pi_154633083
Ja ben al weer terug ben klaar. Ik had met hem besproken wanneer het weer beter zou worden vanavond dat ik het dan ging doen.

Maar dit zijn omstandigheden dat een keer in de 5 jaar misschien gebeurt. In nederland is iedereen gewoon gek. Mensen zijn hier zo gefocust op hun targets dat ze nergens anders naar kijken en zich niet aanpassen. Dat geld bij extreme hitte extreme sneeuw extreme storm al dat soort dingen. Volgens mij heb ik ook een keer van me werk afgebeld *was niet bij de post was kantoorbaan) omdat het echt een dikke sneeuwstorm was waar de wegen echt gewoon onbegaanbaar waren, daar hebben ze toen ook veldbedden moeten rregelen voor mensen die nog op het werk waren en die niet meer naar huis konden.

Maar er zijn dus ook gewoon mensen die met hun domme hoofd gewoon de weg op gaan terwijl het niet kan. Echt typisch nederlands. Ik kan me nog herinneren op het journaal dat er mensen wel de weg op waren gegaan en stonden 24 uur vast in de file zonder eten water of dekens. Daar hebben ze ook een paar weg van kunnen dragen op brancards. Ben je toch ook rijp voor de darwin awards....

[ Bericht 94% gewijzigd door _Newman_ op 25-07-2015 21:38:18 ]
  zaterdag 25 juli 2015 @ 21:55:07 #143
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_154634292
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 19:48 schreef zombo het volgende:

[..]

Best lekker, toch wel weer? ;)
De wind en temperatuur wel, de regen werd op een gegeven moment té nat :+
pi_154634380
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:55 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

De wind en temperatuur wel, de regen werd op een gegeven moment té nat :+
Oh maar op dat moment maakt het me ook niet meer uit, natter kan dan niet meer ;)
  zaterdag 25 juli 2015 @ 22:11:21 #145
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_154634692
Thomas: Ik heb waterdichte schoenen. Het leuke gevolg is dat het water dus van boven je schoen in loopt en er nooit meer uit. Die kon ik thuis leeg gieten in de gootsteen :)

Pietertje: Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het alleen maar begintijden doorgeeft. Ik gebruik het niet.

Newman: Dit is nederland, we doen hier gewoon niet dramatisch over het weer. 99 van de 100 keer is het prima veilig om gewoon door te werken. Het heeft ook niks met targets te maken, maar wel met het feit dat mensen ergens op rekenen. Feit is dat mensen rekenen op hun post en het kan wel degelijk belangrijk zijn. Dan is het niet aan ons om te bepalen of we dat wel of niet bezorgen. We hebben een contract getekend dat we dat zullen doen binnen de tijden die daar voor staan. Er zijn zat manieren te bedenken waardoor je het veiliger kan maken.
Heb je je wel eens bedacht dat we in nederland ook winters kunnen hebben waarin het weken lang gehele dagen sneeuwt? Dan kun je niet zeggen ik blijf thuis. Dan ga je gewoon, mensen rekenen op je. Ga je bij elke keer dat het stormt, onweert, sneeuwt, hagelt roepen "dat doe ik later wel"?
Dit is nederland, het weer is hier nu eenmaal geregeld dramatisch.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 25 juli 2015 @ 23:00:31 #146
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_154635796
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 22:11 schreef V__L_N het volgende:
Thomas: Ik heb waterdichte schoenen. Het leuke gevolg is dat het water dus van boven je schoen in loopt en er nooit meer uit. Die kon ik thuis leeg gieten in de gootsteen :)

Pietertje: Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het alleen maar begintijden doorgeeft. Ik gebruik het niet.

Newman: Dit is nederland, we doen hier gewoon niet dramatisch over het weer. 99 van de 100 keer is het prima veilig om gewoon door te werken. Het heeft ook niks met targets te maken, maar wel met het feit dat mensen ergens op rekenen. Feit is dat mensen rekenen op hun post en het kan wel degelijk belangrijk zijn. Dan is het niet aan ons om te bepalen of we dat wel of niet bezorgen. We hebben een contract getekend dat we dat zullen doen binnen de tijden die daar voor staan. Er zijn zat manieren te bedenken waardoor je het veiliger kan maken.
Heb je je wel eens bedacht dat we in nederland ook winters kunnen hebben waarin het weken lang gehele dagen sneeuwt? Dan kun je niet zeggen ik blijf thuis. Dan ga je gewoon, mensen rekenen op je. Ga je bij elke keer dat het stormt, onweert, sneeuwt, hagelt roepen "dat doe ik later wel"?
Dit is nederland, het weer is hier nu eenmaal geregeld dramatisch.
Mee, eens. De afgelopen jaren is het geregeld code rood geweest, en afgezien van wat materiële schade bleek het steevast reuze mee te vallen. We worden hier niet geteisterd door tsunami's of tornado's. En dat er nu toevallig 1 dode is gevallen, tja, dat is natuurlijk zeer betreurenswaardig, maar er vallen dagelijks doden in het verkeer, en dat is toch ook voor niemand een rede om thuis te blijven (thuis gebeuren trouwens de meeste ongelukken, dus daar ben je ook niet veilig).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 25 juli 2015 @ 23:23:27 #147
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_154636270
Sluit me er ook bij aan. Echt noodweer hebben we in Nederland niet. Afgelopen winter heeft hier 1 dag 30 cm sneeuw gelegen. Het vroor hard, het waaide en ik heb er meer dan een uur langer over gedaan (en das nog exclusief de moeite om op het depot te komen). Maar gelopen heb ik en ik leef nog.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zondag 26 juli 2015 @ 06:55:27 #148
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154639949
Alle pbz's zeggen ja tegen MDMA 8)7

Afgelopen winterperiode was het ook minder, en ben 2 keer tot mijn naadje toe drijfnat geweest, één of meerdere keren op glad ijs bevonden en door en enkele uitglijders (ook met scooter) gemaakt, amper vooruit gekomen met stevige wind etc..

En dan zijn er bij die 'gevarengeld' willen omdat ze met slecht weer op pad 'moeten'.

Ja vervelend maar ik zou ook graag alleen met voor mij mooi weer willen werken, en het hoort nu eenmaal bij pbz zijn. Ook al klaag ik er ook over ;)

Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154640288
Een TC kan toch ook moeilijk zeggen: ja joh, ga lekker naar huis als je het zo koud hebt, doe de rest morgen maar. Zeker niet midden in de zomer :)
Hij zal vast ook niet eisen om je leven te riskeren, als het echt niet verantwoord is, hoewel de kans dat er iets gebeurt in het verkeer of op de keukentrap inderdaad vele malen groter is. Natuurlijk moet je er met gezond verstand mee omgaan. En je ziet: na een uurtje wachten ziet het er vaak al anders uit.
Waar het dodelijk slachtoffer was te betreuren was trouwens geen code rood.
pi_154640945
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 22:11 schreef V__L_N het volgende:
Thomas: Ik heb waterdichte schoenen. Het leuke gevolg is dat het water dus van boven je schoen in loopt en er nooit meer uit. Die kon ik thuis leeg gieten in de gootsteen :)

Pietertje: Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het alleen maar begintijden doorgeeft. Ik gebruik het niet.

Newman: Dit is nederland, we doen hier gewoon niet dramatisch over het weer. 99 van de 100 keer is het prima veilig om gewoon door te werken. Het heeft ook niks met targets te maken, maar wel met het feit dat mensen ergens op rekenen. Feit is dat mensen rekenen op hun post en het kan wel degelijk belangrijk zijn. Dan is het niet aan ons om te bepalen of we dat wel of niet bezorgen. We hebben een contract getekend dat we dat zullen doen binnen de tijden die daar voor staan. Er zijn zat manieren te bedenken waardoor je het veiliger kan maken.
Heb je je wel eens bedacht dat we in nederland ook winters kunnen hebben waarin het weken lang gehele dagen sneeuwt? Dan kun je niet zeggen ik blijf thuis. Dan ga je gewoon, mensen rekenen op je. Ga je bij elke keer dat het stormt, onweert, sneeuwt, hagelt roepen "dat doe ik later wel"?
Dit is nederland, het weer is hier nu eenmaal geregeld dramatisch.
Joh ga nou niet lopen doen alsof ijk een of ander mietje ben. Ik heb jaren in het buitenland gewoond, waar het in de winter 5 graden was overdag en snachts soms 0 tot -5 graden was of enkele keer -10. En ja zonder verwarming dus in je kamertje was het ook 5 graden. Oh ja en in de zomer 36/37 graden zonder airco en dat het snacht ook nog 35 graden is in je kamer. en niet even een paar dagen zoals in nederland maar gewoon 3 /4 maanden lang elke dag. Maar ja dat was de manier waarop mensen daar leven. Ga nou ook niet lopen insueren dat ik altijd maar gelijk stop met post lopen als er een spatje regen valt. Ik heb shit meegemaakt daar is deze storm de kleuterschool bij.

Ik meld me nooit ziek ik doe altijd mijn post rondje braaf en loop niet de kantjes ervan af. Mar ja als er een grote hond in de tuin zit vlak bij de brievenbus die stevig uit zijn kneiter gaat bij alles wat langsloopt dan denk ik ook krijg de tering maar, jij krijgt vandaag geen post. Is en kwestie van grenzen bepalen voor jezelf (collega van me heeft al in het ziekenhuis gelegen door aanval van een hond, ook zo een type die alleen maar aan de post denkt en niet an zichzelf).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')