abonnement Unibet Coolblue
pi_153985074
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik zag in het krantje van de creche een estafette staan waarin 1 ouder een aantal vragen krijgt voorgeschoteld en deze kan dan de estafette door spelen aan een andere ouder, een die je zelf kiest.

Het leek mij een leuk idee om hier op FOK ook zo een estafette te beginnen.

Vertel iets over je zelf,
wie je bent,
waar je (ongeveer) vandaan komt,
wat je zoal doet in het dagelijkse leven,
wat zijn je hobbies,
je grootste passies,
welk boek staat op je nummer 1 lijst of welk boek lees je momenteel,
welke film is je-van-het,
voor welk gerecht kunnen ze je 's nachts wakker maken,
wat is de leukste uitspraak die je in tijden hebt gehoord (mag van je kinderen zijn of als je nog geen kinderen hebt van je buurman of buurvrouw etc)
etc etc

en last but not least, stel een (persoonlijke) vraag aan de volgende van de estafette.
Alle verhalen tot nu toe:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 91% gewijzigd door Kyara op 01-07-2015 20:47:39 ]
pi_153985978
Wat fijn die herkenning O+
En mijn man, hij is de beste ja! Hij staat er altijd voor mij, helaas is hij mede daardoor zichzelf voorbij gelopen waarvoor hij nu ook psychologische hulp heeft ;(
E.
  woensdag 1 juli 2015 @ 20:46:53 #3
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153987007
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:19 schreef Loj het volgende:
En we gaan weer door

En ik kreeg de op natuurlijk niet gekopieerd op m'n mobiel.
Maar dat fixt vast wel een lief modje :)
jaja, ik ben er al :+

Iemand anders mag even de linkjes opsporen om de nieuwe verhalen in de OP te zetten :P
pi_153987539
Wow Spark. Pffff heftig. Wat een verschrikkelijke dingen heb jij meegemaakt ;(
En jeetje wat knap dat je steeds weer uit de moeilijke tijden kwam. Volgens mij ben je een hele sterke vrouw! Heel veel succes met je therapie/behandelingen die je nu volgt. Maar na het kezen van je verhaal weet ik zeker dat je dit (ook) gaat overwinnen! :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_153987617
Jeetje Spark, wat een verhaal!
Je zegt wel dat het een rotleven lijkt, maar ik zie ook heel veel liefde erin: je ouders, je zussen, je man en Eva... Ondanks de het iedere dag weer met jezelf in de knoop zitten (wat ik herken, maar dat wist je al geloof ik) zie ik power, en een mooie toekomst voor jullie.
Ik ben wel heel benieuwd naar de manier waarop borderline tegenwoordig genezen wordt, ken het zelf alleen als een diagnose 'levenslang'. Maar ik heb het dan ook niet, ik heb abdere 'levenslangs' :P.
Home is where the O+ is...
pi_153988070
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:10 schreef Cwen het volgende:
Jeetje Spark, wat een verhaal!
Je zegt wel dat het een rotleven lijkt, maar ik zie ook heel veel liefde erin: je ouders, je zussen, je man en Eva... Ondanks de het iedere dag weer met jezelf in de knoop zitten (wat ik herken, maar dat wist je al geloof ik) zie ik power, en een mooie toekomst voor jullie.
Ik ben wel heel benieuwd naar de manier waarop borderline tegenwoordig genezen wordt, ken het zelf alleen als een diagnose 'levenslang'. Maar ik heb het dan ook niet, ik heb abdere 'levenslangs' :P.
Door schematherapie kan het genezen tot drastisch verminderen. Borderline is (Bij mij in ieder geval) een vorm van denken in je hoofd, bepaalde automatische gedachten die hele heftige emoties opwekken en daaruit een reactie laten voortvloeien. Bij schematherapie ga je terug naar het moment waarop die automatische gedachten ooit begonnen is, leert welke schema daarbij hoort en je leert hoe je daar mee om moet gaan. En het schijnt als je dus leert die automatische gedachten positief te beïnvloeden dat klachten van borderline/ERS in zoverre mate afnemen dat er niet meer wordt voldaan aan de criteria van borderline. Wat natuurlijk niet zeggen wil dat je geen enkele klacht meer hebt, ik zal er sowieso vatbaar voor blijven.
E.
pi_153988129
Heftig Spark :*

Maar ik word altijd zo blij van de liefde voor je kleintje die je op facebook deelt O+

En ik denk dat het 'probleem' onder ogen zien en het tenminste willen proberen aan te pakken al laat zien dat je eigenlijk een heel sterk mens bent :*
  woensdag 1 juli 2015 @ 21:39:45 #8
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153988402
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:26 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Door schematherapie kan het genezen tot drastisch verminderen. Borderline is (Bij mij in ieder geval) een vorm van denken in je hoofd, bepaalde automatische gedachten die hele heftige emoties opwekken en daaruit een reactie laten voortvloeien. Bij schematherapie ga je terug naar het moment waarop die automatische gedachten ooit begonnen is, leert welke schema daarbij hoort en je leert hoe je daar mee om moet gaan. En het schijnt als je dus leert die automatische gedachten positief te beïnvloeden dat klachten van borderline/ERS in zoverre mate afnemen dat er niet meer wordt voldaan aan de criteria van borderline. Wat natuurlijk niet zeggen wil dat je geen enkele klacht meer hebt, ik zal er sowieso vatbaar voor blijven.
Dat dus :Y mooi verwoord. Mijn therapeut zei: "je zult altijd de blauwdruk van een borderliner hebben maar het beïnvloedt je leven niet meer negatief." Hij zei ook altijd dat hij borderliners zo leuke mensen vindt omdat veel dingen van borderline ook juist positief kunnen uitwerken. Ik ben zelfs een beetje trots op mijn blauwdruk want dat maakt me tot wie ik ben.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153988979
Ik heb ook iemand genomineerd als opvolger en ze zei ja!

Je zei al dat we veel overeenkomsten had en we hebben elkaar al vaker gesproken. Ik ben heel benieuwd naar jouw verhaal.

Gewoonmezelf87

Veel succes! :*

Mijn vraag aan jou:
Je hebt al even laten doorschemeren dat je het thuis niet altijd makkelijk had met een alcoholist als vader.
Maar zijn er ook dingen die je positief van huis uit hebt meegekregen en jij weer wil doorgeven aan jouw dochter?
En ook negatief, wat zou jij volledig anders doen?
E.
pi_153989024
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:39 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat dus :Y mooi verwoord. Mijn therapeut zei: "je zult altijd de blauwdruk van een borderliner hebben maar het beïnvloedt je leven niet meer negatief." Hij zei ook altijd dat hij borderliners zo leuke mensen vindt omdat veel dingen van borderline ook juist positief kunnen uitwerken. Ik ben zelfs een beetje trots op mijn blauwdruk want dat maakt me tot wie ik ben.
Mooi! Ik hoop over een tijdje op dezelfde plaats te staan. Je bent vanaf vandaag een beetje mijn voorbeeld geworden. De eerste die ik echt 'ken' en genezen is *;
E.
pi_153989157
GM! O+
pi_153989173
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:03 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb ook iemand genomineerd als opvolger en ze zei ja!

Je zei al dat we veel overeenkomsten had en we hebben elkaar al vaker gesproken. Ik ben heel benieuwd naar jouw verhaal.

Gewoonmezelf87

Veel succes! :*

Mijn vraag aan jou:
Je hebt al even laten doorschemeren dat je het thuis niet altijd makkelijk had met een alcoholist als vader.
Maar zijn er ook dingen die je positief van huis uit hebt meegekregen en jij weer wil doorgeven aan jouw dochter?
En ook negatief, wat zou jij volledig anders doen?
:) mooie vraag ook, Ik ga even over t antwoordt nadenken.

Was al aan t schrijven geslagen na vanmorgen...
S. 2014
J. 2016
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:13:52 #13
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153989349
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:04 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Mooi! Ik hoop over een tijdje op dezelfde plaats te staan. Je bent vanaf vandaag een beetje mijn voorbeeld geworden. De eerste die ik echt 'ken' en genezen is *;
Als je dingen wilt weten of iemand zoekt om bij te spuien dan weet je me wel te vinden :) heb zelf ook een groepstherapie gevolgd en vond de herkenning echt zo geruststellend.

Gm Ik ben heel benieuwd naar je verhaal!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153990232
Vanmorgen begonnen met schrijven en toen ging het eigenlijk heel snel...
Werkt idd heel therapeutisch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan de vraag van Sparkling, welke positieve dingen ik mee wil geven aan saar en welke juist niet.

Negatief: Het niet praten en geen emotie tonen, Dat is heel lang de tendens geweest thuis, belangrijke dingen werden (en worden) verzwegen en daar heb ik ontiegelijke moeite mee, zeker als je getrouwd bent vind ik dat er ten alle tijden openheid moet zijn tussen de partners. Maar ook naar een kind mag je best emoties tonen, Een kind mag best zien dat mama soms verdriet heeft of pijn,( je hoeft ze niet alles uit te leggen natuurlijk ;) )
En wat ik altijd gezworen heb anders te doen is ruzie maken, Ik kan mij nog wel een paar incidenten herinneren waarbij mn ouders ruzie hadden, pa teveel gedronken, ma een kort lontje en mijn zus en ik boven aan de trap... Ik heb toen gezworen om nooit ruzie te maken waar mijn kinderen bij zijn en tot nu toe gaat het goed, weinig ruzie :+

Positief: De ruimte voor gezelligheid, op zondagochtend deden we altijd een spelletje met elkaar en daar hoorde dan een chippie oid bij, en later toen we allemaal werkte en een eigen leven hadden verhuisde dit moment naar de vrijdagmiddag als we weekend hadden.
Die momenten waren altijd quality time en daar bewaar ik goede herinneringen aan, even leek ons gezin dan volkomen normaal.
Die gezelligheid en saamhorigheid wil ik saar zeker ook meegeven, sowieso het spelen van bordspelletjes.

En nu ga ik even nadenken over degene aan wie ik het stokje doorgeef.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:51:24 #15
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153990503
Arggg ik wil lezen maar ik moet echt naar bed :( first thing in the morning!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153990595
En weer een bijzonder verhaal GM!

Bijzonder he, hoe een kind je leven zo mooi kan maken.

Oh en natuurlijk: bordspelletjes O+
pi_153990674
GM O+ Ik wist dat allemaal niet joh! :o :* en Saar O+
pi_153990820
Zo he, jij bent een snelle opvolger :D

Wat heftig zeg, al wist ik heel veel al wel. Ik ben blij dat je R hebt leren kennen en S jullie leven is komen verrijken O+
E.
pi_153991038
Sparkling wow... Wat een heftig verhaal... Ik heb gehuild om het stuk over je moeder. Ik heb mijn beide ouders in overleden toestand gezien en dat blijven altijd herinneringen waar ik koude rillingen van krijg en mijn maag zich van omdraait. Maar zij zagen er nog vrij 'netjes' uit, dus ik kan me de impact levendig voorstellen.

Het vervolg al even heftig. Wat fijn dat je close bent met je zussen, dat is goud waard! En je man, heel rot dat ook hij nu klachten heeft. Maar jullie hebben samen al veel doorstaan, dit gaat jullie vast ook lukken!

Dank voor het delen O+ :*.

GM, ik ga later jouw verhaal lezen. De verhalen maken zo veel emoties los dat ik het wat doseer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153991170
GM .. stiekem een speciaal plekje voor jou bij mij omdat Saar een dag eerder als Boaz geboren is. Ik was stikjaloers :@

Openhartig .. de geschiedenis van je pa is me een beetje voorbij gegaan. Ik zie altijd hele leuke fotos van Saar met opa voorbij komen op facebook! Dit had ik er nooit achter gezocht.

Wat dat moederschap toch veel goed maakt ondanks gebroken nachten.. onzekerheid en zulks he O+
  Moderator woensdag 1 juli 2015 @ 23:17:17 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153991249
Beide verhalen net gelezen.

Sparkling jeetje wat een samenvatting van je leven. Maar ook ik vind dat er veel liefde doorheen spreekt, gelukkig zie je dat zelf ook zo :*

GM ook al zo'n heftige jeugd. Waarom pesten mensen elkaar toch zo, wat moet dat eenzaam voelen :'( gelukkig heb je op de middelbare school wel een goeie tijd gehad! En wat klink je gelukkig met R en Saar O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_153991347
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 23:14 schreef Twinkle20 het volgende:
GM .. stiekem een speciaal plekje voor jou bij mij omdat Saar een dag eerder als Boaz geboren is. Ik was stikjaloers :@

Openhartig .. de geschiedenis van je pa is me een beetje voorbij gegaan. Ik zie altijd hele leuke fotos van Saar met opa voorbij komen op facebook! Dit had ik er nooit achter gezocht.

Wat dat moederschap toch veel goed maakt ondanks gebroken nachten.. onzekerheid en zulks he O+
Dat is ook t dubbele... iedereen zegt ook altijd "wat is jouw pa toch een leuke man, altijd vrolijk en gezellig" en dat klopt ook, als er anderen bij zijn.
Met saar zie ik een heel andere man, niks is te gek voor zijn saartje, maar de drank laten staan... helaas.
S. 2014
J. 2016
pi_153991400
Spark :*

GM :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_153991560
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 23:17 schreef MaJo het volgende:
Beide verhalen net gelezen.

Sparkling jeetje wat een samenvatting van je leven. Maar ook ik vind dat er veel liefde doorheen spreekt, gelukkig zie je dat zelf ook zo :*

GM ook al zo'n heftige jeugd. Waarom pesten mensen elkaar toch zo, wat moet dat eenzaam voelen :'( gelukkig heb je op de middelbare school wel een goeie tijd gehad! En wat klink je gelukkig met R en Saar O+
Dit. O+

GM, Ik vind je een bijzonder, warm mens. En een lieve mama voor Saar. O+
pi_153992212
Weer 2 verhalen waar het kippenvel van op mijn huid staat! Sparkling wat waanzinnig knap dat je zo hard aan jezelf werkt! En GM, wat maakt drank toch een hoop kapot! Herkenbaar!
En wat tekent gepest worden een mens toch :'( .
pi_153992327
Wat een lieve reacties allemaal O+
S. 2014
J. 2016
pi_153992966
GM ook al heftige dingen meegemaakt :*
Fijn om te lezen hoe gelukkig je nu bent met je man & dochter. Blijft leuk dat we dezelfde trouwdatum hebben (op het jaar na dan :D)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_153996501
GM, ook al zo'n heftig verhaal. :*
Wat fijn dat R en Saar voor rust hebben gezorgd O+
pi_153996668
GM :'( voor alle nare dingen die je meegemaakt hebt maar wat heb je het nu goed voor elkaar met man en jullie mooie S.arah O+
  donderdag 2 juli 2015 @ 08:09:27 #30
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153997081
Bah GM wat lijkt me dat moeilijk met je vaders ;( Treurig dat niemand hem blijkbaar hiermee kan helpen/ hij geen hulp wil aannemen. Hopelijk blijft hij nog lang bij jullie.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 2 juli 2015 @ 11:22:29 #31
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_154000033
GM dat klinkt allemaal weer niet makkelijk :{ . Wat een narigheid ook met je vader. Ik hoop dat hij nog lang van zijn kleindochter (en van jou) mag genieten. Wel fijn dat je het nu zo goed hebt met je gezinnetje!
pi_154001217
Wat een verhalen weer zeg! Wat een hoop mensen met een heftige rugzak maar zo sterk om te groeien waar ze nu staan of willen komen te staan!

Mooie en bijzondere verhalen Sparkling en GM!
pi_154001546
:* bijzondere verhalen weer

GM
Wat fijn dat je R hebt gevonden O+ en gelukkig bent.
Ik heb op de afdeling korsakow (afkick) gewerkt. Die eerste symptomen zijn niet leuk om te herkennen..helemaal niet bij je familie.
pi_154001834
Bedankt allemaal O+

Tijd om het stokje door te geven, Ik heb haar gevraagd of ze er behoefte aan heeft en ze heeft ja gezegd.

Cygne!

Mijn vraag aan jou; Je zit in een bizarre draaimolen qua emoties en hebt heel veel te verwerken gekregen het laatste jaar, Hoe staan jij en je man er nu in? Je gaf zelf al aan toch ook bang te zijn, en dat kan ik mij heel goed voorstellen.
S. 2014
J. 2016
pi_154001860
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 23:14 schreef Twinkle20 het volgende:
GM .. stiekem een speciaal plekje voor jou bij mij omdat Saar een dag eerder als Boaz geboren is. Ik was stikjaloers :@

Openhartig .. de geschiedenis van je pa is me een beetje voorbij gegaan. Ik zie altijd hele leuke fotos van Saar met opa voorbij komen op facebook! Dit had ik er nooit achter gezocht.

Wat dat moederschap toch veel goed maakt ondanks gebroken nachten.. onzekerheid en zulks he O+
En nog even een :* voor je bekentenis! Onze ukkies worden nu al bijna 1 O+
S. 2014
J. 2016
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 13:00:03 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154002197
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Bedankt allemaal O+

Tijd om het stokje door te geven, Ik heb haar gevraagd of ze er behoefte aan heeft en ze heeft ja gezegd.

Cygne!

Mijn vraag aan jou; Je zit in een bizarre draaimolen qua emoties en hebt heel veel te verwerken gekregen het laatste jaar, Hoe staan jij en je man er nu in? Je gaf zelf al aan toch ook bang te zijn, en dat kan ik mij heel goed voorstellen.
Cygne O+ Erg benieuwd naar je verhaal!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154003174
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

En nog even een :* voor je bekentenis! Onze ukkies worden nu al bijna 1 O+
Can you imagine O+

Cygne, ben benieuwd! .. Want wat jij de afgelopen tijd hebt moeten doormaken .. (lurker hier..)
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:44:14 #38
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154004780
Indrukwekkend verhaal GM
pi_154005255
XM, poe hee, wat heb jij het te verduren gehad. De eenzaamheid is voelbaar, wat intens verdrietig dat je zo veel gevechten in je eentje hebt moeten leveren. En wat een contrast met hoe je overkomt, want ik heb je maar heel even heel kort gezien maar ik vond je zooo enorm spontaan en leuk in de omgang en mooi en alles. Onwijs dapper dat je met jezelf aan de slag gaat, ik hoop dat je daar snel de vruchten van mag plukken :*

Spark, ik hield het niet droog bij het verhaal over je moeder ;( Wat een nare ervaring. En wat klinkt je man als een rots in de branding, heerlijk om zo iemand naast je te hebben!

Nu moet ik even bijkomen, dus de rest lees ik later ;)
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:12:45 #40
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_154005595
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 23:26 schreef Cygne het volgende:

[..]

Dit. O+

GM, Ik vind je een bijzonder, warm mens. En een lieve mama voor Saar. O+
+1, ik kan er niets anders aan toevoegen! O+

Verder zit ik hier in 1 zucht alle verhalen te lezen, allemaal even bijzonder! :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_154007810
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 15:00 schreef L-E het volgende:


Nu moet ik even bijkomen, dus de rest lees ik later ;)
Blijft raar he .. ik ken jullie niet maar ook weer wel. Sommige verhalen hier van jullie word ik echt stil van.

Dan denk ik: wat zeik ik nu nog? :{
pi_154007979
Het is geen wedstrijdje he? Iedereen klaagt wel eens.


(Deze laat ik vaak aan leerlingen zien, als het gaat over hoe ouderen het vaak hebben over dat ze het vroeger zo zwaar hadden en dat de jeugd van nu maar verwend is :P ).

Spark en GM, bijzonder om jullie verhalen te lezen. Kan me voorstellen dat jullie veel van elkaar begrijpen en kunnen delen. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154008349
Eens met Franny. En dat filmpje, geweldig! _O-

Thanks voor het stokje GM, ik zal er binnenkort voor gaan zitten.
pi_154008825
GM :*. Ook jij bedankt voor het delen O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154009338
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:38 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Blijft raar he .. ik ken jullie niet maar ook weer wel. Sommige verhalen hier van jullie word ik echt stil van.

Dan denk ik: wat zeik ik nu nog? :{
Leed valt niet met leed te vergelijken!
Vorige week op vakantie ging onze huurauto kapot en die werd weggesleept. Daar hadden we flink de balen in en daar werd ik op Facebook over aangesproken. Dat het wel een erg luxeprobleem is en ik de volgende keer maar een privé chauffeur moet regelen.
Dan denk ik: :') hallo, het is niet alsof ik niet weet dat er zwaarder leed in de wereld is. Maar soms is klagen over onbenullige dingen best heel fijn!
E.
pi_154032697
Nou, daar gaat ie dan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vraag van GM:
Mijn vraag aan jou; Je zit in een bizarre draaimolen qua emoties en hebt heel veel te verwerken gekregen het laatste jaar, Hoe staan jij en je man er nu in? Je gaf zelf al aan toch ook bang te zijn, en dat kan ik mij heel goed voorstellen.

Mooi verwoord, een bizarre draaimolen. We proberen positief te blijven, dat lukt zeker niet altijd en we leven eigenlijk een beetje met de dag. Vandaag ging goed/niet goed? Morgen zien we wel weer. Er is ook geen makkelijke keuze. Gaan we verder op de natuurlijke manier, met een grote kans op meer miskramen? Of gaan we het zware traject van IVF-PGD in, waar we ook geen garanties hebben. Nu gaan we voor optie 1, omdat we ons nog niet klaar voelen voor IVF-PGD, dat voelt nog niet goed en we vinden dat we het dan nog niet moeten doen. Maar we denken ook dat het wel een keer goed komt. We weten niet wanneer of hoe, maar het komt een keer goed. Linksom of rechtsom, dat zien we dan wel. Nu zijn we bezig met de dingen die we wél hebben. Allebei een fijne baan waar we het enorm naar ons zin hebben. Een enorm vangnet van lieve vrienden en familie waar we altijd terecht kunnen. We zijn dankbaar voor élk lichtpuntje, elke dag, hoe klein ook.
pi_154033293
Wow, weer 3 bijzondere en heftige verhalen. Spark, gm en cygne, wat zijn jullie enorm sterk. Het klinkt misschien een beetje raar, maar 'bedankt' voor het delen. :* O+
pi_154033501
Cygne O+ Bedankt voor het delen.
S. 2014
J. 2016
pi_154033619
Cygne, wat heb jij weer een fantastische man gevonden.
Maar wat is het leven soms oneerlijk.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 16:19:14 #50
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_154033870
Poeh cygne ;( Ik moest glimlachen om het deel waarin je onverwacht toch nog als cadeautje kwam voor je ouders O+ Maar van de opleiding gepest… je zou denken dat je er met volwassen mensen zit. Heel erg dat mensen zoiets doen, dat verdien je niet. En verder hoop ik dat je snel een gezond kindje in je armen mag sluiten :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_154034909
O Cygne wat gun ik jullie dat gezonde kindje! En ook al zo gepest, waarom willen mensen elkaar nu zo kwetsen ;(
pi_154035089
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:52 schreef caroro het volgende:
O Cygne wat gun ik jullie dat gezonde kindje! En ook al zo gepest, waarom willen mensen elkaar nu zo kwetsen ;(
Groepsdynamiek, denk ik en ook ergens een stukje onzekerheid. Sommige mensen hebben dat kennelijk nodig om zichzelf een beter gevoel te geven, over zichzelf. Een ander naar beneden halen om hun eigen ego op te krikken.

Toen vond ik dat heel moeilijk hoor maar nu heb ik eigenlijk wel een beetje medelijden met zulke mensen.
pi_154035130
Cygne, wat een heftig verhaal weer. Wat mooi dat jij als nakomertje geboren bent. Zo gewenst en geliefd O+
En wat erg dat je weggepest bent op de HBO. Onbegrijpelijk :*
  vrijdag 3 juli 2015 @ 17:08:22 #54
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_154035271
Weer bijgelezen. En heftige verhalen weer. Ik had het zelfde als twinkle, het gevoel wat zeur ik eigenlijk. En het pesten, ongelofelijk hoe ver dit kan gaan en wat het kan doen met het zelfbeeld. Ze mogen dat pesten wmb echt hard aanpakken
Meisjes bedankt voor het delen :* :* :*
Be happy with the little things in life
pi_154035608
Ik vind het hele verhaal van jullie translocatie zo heftig, Cygne. Wat gun ik jullie toch een prachtig kindje O+
Bedankt voor het delen van je verhaal :*
E.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 17:51:32 #56
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_154036181
Pesten !! Bah, en dan zo ver gaan. Ongelooflijk!!

Ook ik hoop met alles wat ik heb op een mooi gezond kindje voor jullie Cygne! :* :*
pi_154036482
Oh Cygne, ik moest echt slikken bij het lezen van jouw verhaal. Samen schreven we in WOHTS en Z&G en moesten we weer terug. Daardoor veel meegekregen van het translocatie verhaal. Iedere keer weer duim ik heel hard voor jullie en is het vooral hartverscheurend te lezen dat het toch weer mis is.
Maar als ik nu zo jouw verhaal lees waarin je schrijft dat man en jij zo'n goed team zijn, dan ben ik zo ongelooflijk blij voor je. Wat jullie overkomt is ontzettend verdrietig maar samen redden jullie het.
Ik gun jullie voor de toekomst alle geluk en een prachtig gezond kindje! Ik weet dat twee strepen voor jou niet meer de waarde hebben die ze zouden moeten hebben maar als het weer zo ver is, duim ik mijn duimen blauw voor jullie!
pi_154037160
Jeetje Cygne, wat een verhaal... Ook al zoveel bagage. Maar wat klink je sterk en wat enorm fijn dat jij en je man zo een goed team zijn! Daarmee kunnen jullie samen de wereld aan!
Ik ken je voornamelijk uit het Zwanger...en dan gaat het mis topic. En steeds weer de herkenning en emoties die ermee gepaard gaan.
Ik hoop dat jullie ooit dat o zo gewenste kindje in jullie armen mogen sluiten, want er zitten er al zoveel in jullie hart!
pi_154037235
Ooh Cygne, wat hoop ik toch dat jullie net zo'n prachtig en gewenst cadeautje mogen krijgen als je ouders ooit kregen! O+
pi_154037805
Dat pesten op het hbo, dat is toch belachelijk!
Ik heb het zelf ook meegemaakt. Het kan zo geniepig zijn en er blijft niets van je zelfvertrouwen over. Toen er hier fysiek geweld tegen mij werd gebruikt heb ik afstand kunnen nemen (het was tijdens mijn stage in het buitenland) maar het heeft mij uiteindelijk sterker gemaakt met meer zelfvertrouwen. Ik hoop zo dat dit bij jou ook ooit zo is, dat je het een plek kan geven, die je sterker maakt :*
pi_154037852
Cygne wat een verhaal. Hopelijk komt er voor jou ook zo'n mooi cadeautje :*
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 19:21:04 #62
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154038143
Cygne wat bizar dat je op die leeftijd nog gepest bent, ik vind pesten altijd al triest maar op die leeftijd zouden ze toch beter moeten weten :(

Ik ben echt zo blij dat je een goed vangnet om je heen hebt O+ En ik blijf gewoon duimen voor een gezond kindje! :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154038628
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 18:43 schreef Lingue het volgende:
Jeetje Cygne, wat een verhaal... Ook al zoveel bagage. Maar wat klink je sterk en wat enorm fijn dat jij en je man zo een goed team zijn! Daarmee kunnen jullie samen de wereld aan!
Ik ken je voornamelijk uit het Zwanger...en dan gaat het mis topic. En steeds weer de herkenning en emoties die ermee gepaard gaan.
Ik hoop dat jullie ooit dat o zo gewenste kindje in jullie armen mogen sluiten, want er zitten er al zoveel in jullie hart!
O+

Loj, stom he. Bij mij is nooit fysiek geweld gebruikt. Maar wel uitsluiting, negeren en stoken. Me vooral het gevoel geven dat ik Heel Erg Onbelangrijk was. En dat ook expliciet uitdrukken. Docenten waren op de hoogte maar die stuurden mij naar de sschoolpsycholoog. Want als iedereen zo deed moest het toch gewoon aan mij liggen? Ik heb dat zelf ook heel erg lang geloofd. Ik heb mijn man ook regelmatig gevraagd wat zo'n leuke jongen als hij toch met een hoop Niets zoals ik moest. Dan zei hij: 'Nou gewoon, omdat jij de allerleukste bent. O+'.

Wat n lieve reacties allemaal. O+
pi_154038893
Cygne ik heb je ervaringen omtrent het zwanger worden, al dan niet lurkend ,meegemaakt. Ik hoop echt dat jullie een gezond kindje op termijn gegund is :*

En dat pesten is inderdaad te erg voor woorden :r
Waarom?
  vrijdag 3 juli 2015 @ 20:14:40 #65
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_154039311
Cygne wat heb je toch een geweldige man O+ hopelijk krijgen jullie snel het oh zo gegunde cadeautje

En dat pesten op het hbo :r
pi_154039605
En je bent ook de allerleukste Cygne! Onthoud dat!
  vrijdag 3 juli 2015 @ 20:37:08 #67
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154039938
Cygne..
:*
En ik sluit me aan bij de andere reacties..
Het is jullie gegund..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 3 juli 2015 @ 21:26:09 #68
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_154041282
Cygne, ik weet eigenlijk niet wat ik moet typen... Ik hoop met heel mijn hart dat jullie snel het intzettend gegunde cadeau mogen aankondigen :* .
pi_154042021
Cygne, je bent een kanjer en dat mag je niet vergeten!
Je kunt het ook omdraaien en je man mag blij zijn met jou!

Gek dat we het van de week nog over je school hadden he...

Ik hoop nog steeds dat onze afspraak uit komt en we bij elkaar op kraamvisite kunnen komen!! :-*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_154042139
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:47 schreef Ereshkigal het volgende:
Cygne, je bent een kanjer en dat mag je niet vergeten!
Je kunt het ook omdraaien en je man mag blij zijn met jou!

Gek dat we het van de week nog over je school hadden he...

Ik hoop nog steeds dat onze afspraak uit komt en we bij elkaar op kraamvisite kunnen komen!! :-*
O+

En die beste vriendin van dat ex-vriendje is dus Eresh. :P Nu hebben ze een prachtige zoon samen. O+
pi_154042584
Grappige is dat we elkaar dus nog nooit gezien hebben en wel veel van elkaar weten...gek hoe zoiets kan lopen he zijn exvriendjes nog ergens goed voor :)
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_154042662
Echt he, haha! :D
  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:15:02 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_154045180
Huh, de beste vriendin van je exvriendje, die je via hem leerde kennen, maar nooit ontmoet hebt? :D

Prachtige verhalen weer, stuk voor stuk O+
disclaimer
pi_154045258
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:15 schreef Stormqueen het volgende:
Huh, de beste vriendin van je exvriendje, die je via hem leerde kennen, maar nooit ontmoet hebt? :D

Prachtige verhalen weer, stuk voor stuk O+
Ja joh.
MSN.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154045498
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:15 schreef Stormqueen het volgende:
Huh, de beste vriendin van je exvriendje, die je via hem leerde kennen, maar nooit ontmoet hebt? :D

Prachtige verhalen weer, stuk voor stuk O+
Doen wij goed he? Ik woonde toen een uur bij hem vandaan dus zagen we elkaar niet veel..
Daarom hebben we afgesproken dat we toch echt bij elkaar op kraamvisite gaan als het zo ver gaat komen haha
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_154045500
Ik ga t stokje weer doorgeven.

Aan Malteser! O+

Mijn vraag: Jij hebt twee miskramen gehad en dan nu een goede zwangerschap, hoe voelt dat? En waar verheug je je t meeste op nu je echt echt echt moeder gaat worden? O+
pi_154052708
Dankjewel voor het stokje Cygne O+ Ik schrok er best van want had het niet verwacht. Maar ik ga dit weekend mijn verhaal op papier zetten en uiteraard nadenken over jouw vragen!
  zaterdag 4 juli 2015 @ 09:31:07 #78
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154052792
Wat bijzonder Cygne en Eresh. Hoop dat jullie elkaar snel zullen ontmoeten.

Bijzonder ook om de verhalen en achtergronden te lezen van de users die ik minder goed "ken".
pi_154056829
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 09:31 schreef Kyara het volgende:
Wat bijzonder Cygne en Eresh. Hoop dat jullie elkaar snel zullen ontmoeten.

Bijzonder ook om de verhalen en achtergronden te lezen van de users die ik minder goed "ken".
Ja dat hoop ik ook! Al is het alleen al dat er dan mooie baby's zijn geboren! Mag ook onderhand wel na bijna 9 jaar contact via internet en WhatsApp haha
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_154057220
Bijzondere verhalen weer!

Ik volg je nog steeds Cygne, ik hoop dat er voor jullie in de toekomst ook een kindje mag komen :*

Malteser ben ik ook benieuwd naar :Y
pi_154057594
Dju, ik zie nu dat alle alinea's weggevallen zijn. Gister niet toen ik t plaatste.

@kyara, bijzonder inderdaad! Eresh en ik zitten nu allebei in een situatie dat t allemaal niet zo makkelijk gaat voor wat betreft de kinderwens en het is erg fijn om daarover te kunnen praten samen.

@Eresh, 9 jaar alweer! De tijd gaat snel!

Ik ben ontroerd door alle lieve reacties. Dat doet me goed! O+

En ik ben uiteraard ook heel benieuwd naar t verhaal van Malteser! O+
pi_154074865
Hierbij mijn verhaal. Liever niet in de OP en ik durf ook niet te beloven dat ik alles laat staan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vragen van Cygne:
Jij hebt twee miskramen gehad en dan nu een goede zwangerschap, hoe voelt dat? En waar verheug je je t meeste op nu je echt echt echt moeder gaat worden?

Het voelt als een enorm geschenk dat deze zwangerschap nu al zo ver is. Ik heb me heel onzeker gevoeld en zo voelt het nog wel eens maar het lijkt er steeds meer op dat we echt een kindje mogen krijgen.
Waar ik me het meest op verheug is dat er straks een kindje is van mijn man en mij, geboren uit de liefde die we voor elkaar voelen. Dat is iets wat ik lang niet voor mogelijk hield maar wat nu toch echt lijkt te gaan gebeuren O+.
pi_154075689
Malteser. O+
Ik vind je zó moedig, dat je je heftige verhaal durfde te delen. Want wat heb jij veel op je bordje gehad. En wat fijn dat je een veilige haven hebt kunnen vinden bij je man.

Ik hoop dat jij jezelf ooit kunt gaan zien als het sterke, moedige en mooie mens dat je bent. :*
pi_154076094
Malteser, wat een heftig verhaal. Ik ben erg blij dat je nu bezig bent voor jezelf en ik weet zeker dat je een liefdevolle moeder zult worden (en al bent voor buikbaby). Wat kunnen mensen elkaar toch nare dingen aandoen...
Hoe is het nu met je broertje?

Cygne, ik heb ook nog niet gereageerd op jouw verhaal. Natuurlijk kende ik 'de afloop' al maar toch blijft het indrukwekkend om te lezen. Ik moet ook zeggen dat je jonger bent dan ik in gedachte heb, je reageert altijd zo verstandig en eigen en dat vind ik mooi.
pi_154077526
Malteser, wat heftig wat jij hebt meegemaakt. Maar de liefde voor jouw broertje, jouw man en jouw buikbaby O+
pi_154077561
Lieve lieve Malteser, ik heb het je al vaker gezegd maar wat ben ik trots op jou! Jouw heftige start in de belangrijkste fase van het leven heeft grote littekens achtergelaten. Maar zo trots dat je nu die hulp hebt gezocht om aan jezelf te werken en nog meer voor jezelf te kiezen en lief voor jezelf te zijn. En je lieve man die je er doorheen helpt. Je bent op de goede weg en maakt al mooie stappen en daar mag je trots op zijn! Samen met zn 4en straks want jullie gewenste kindje komt er bijna aan en je broertje hoort daar ook bij!
Dikke :*

[ Bericht 3% gewijzigd door Lingue op 05-07-2015 09:22:09 ]
pi_154077589
Jeetje Malteser, wat heftig! Wat goed dat je er nu aan kan werken en ik hoop van harte dat je je gewenste 'resultaat' bereikt!
Hoe gaat het met je broertje?
pi_154077774
Wat een verhaal ook weer Malteser. Ik had natuurlijk al e.e.a. meegekregen door de topics heen, maar wat ben jij een sterke vrouw! O+ En wat spreekt er een liefde uit je verhaal voor je man, broertje en oh zo gewenste baby. O+
pi_154077844
Heftig verhaal Malteser ;( Je bent een sterke vrouw met zoveel liefde om te geven :*
pi_154079053
Wat een leven Malteser, en wat een enorme powervrouw ben jij! Die kleine boft met zo'n sterke mama O+
S. 2014
J. 2016
  zondag 5 juli 2015 @ 11:05:47 #91
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154079351
Malteser, ik wil je graag iets vragen. Je hebt blijkbaar een goede intuïtie (gehad). Als kind was het niet mogelijk daarnaar te luisteren/handelen. Durf en kun je als volwassene wél op je intuïtie (te) vertrouwen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_154079404
Pff net heel veel van jullie verhalen gelezen! Wat ontzettend dapper van jullie allemaal om zo openhartig te zijn! Wat een heftige verhalen, maar wat een stel sterke vrouwen bij elkaar zo O+ Echt petje af!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_154079805
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 10:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat een leven Malteser, en wat een enorme powervrouw ben jij! Die kleine boft met zo'n sterke mama O+
+1 O+

@mevrouwCactus, wat lief dat je dat zegt! O+
  Moderator zondag 5 juli 2015 @ 11:42:12 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154080092
Jeetje Malteser wat een verhaal, ik ben er echt even stil van -O- Is er ooit nog aangifte gedaan tegen je stiefvader? Ik mag toch hopen dat dit niet ongestraft is gebleven :(

Je klinkt als een hele sterke en liefdevolle vrouw! Hoe je praat over je broertje, je man en je ongeboren kind, wat een liefde nu al O+ Ik weet zeker dat je een supermama gaat worden! :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 5 juli 2015 @ 11:43:57 #95
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_154080128
Malteser wat onvoorstelbaar heftig waar jij doorheen hebt gemoeten. Hopelijk gaat je therapie je helpen. Fijn dat je zo'n lieve man hebt en ik wens dat vanaf nu alles goed gaat voor jullie en jullie kindje :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_154082167
Dank jullie wel voor jullie reacties, vond het enorm spannend om mijn verhaal te posten.
Wat antwoorden op jullie vragen:
Met mijn broertje gaat het goed. Hij woont zelfstandig, heeft na zijn middelbare school een MBO opleiding gedaan en goed afgerond en hij is nu op zoek naar een werkgever die het aandurft hem in dienst te nemen. Man en ik doen zijn administratie en wat kleine dingen die hij zelf niet kan ivm zijn beperking maar verder is het een vlotte knul van 25 die midden in het leven staat.

Wat vertrouwen op mijn intuïtie betreft: dat durf ik deels. Als we om wat voor reden dan ook nieuwe mensen ontmoeten, staan mijn voelsprieten altijd uit. Voelt het niet goed, dan durf ik dat aan man aan te geven. Verder is mijn gevoel en intuïtie iets wat ik vooral voor mezelf houd. Zoals ik bijna alles voor mezelf houd. Mijn mening, gevoelens en intuïtie hebben nooit geteld, ik werd nooit gehoord en dat maakt het nu lastig om het te uiten en te beseffen dat er nu wel naar me geluisterd wordt.

Wat aangifte betreft: vooralsnog is het onbestraft gebleven. Voor het in gang zetten van een aangifte moet ik allereerst mijn hele verhaal doen en aangezien het gaat om een periode van ruim 8 jaar, is dat nogal wat. Ook heb ik er tot een aantal maanden geleden niet over kunnen en durven praten. Daar zijn dus nog wel stappen in te zetten. Het 'geluk' is dat het niet meer kan verjaren, die regels zijn een aantal jaar geleden aangepast. Dus wie weet lukt het me ooit om dat proces in gang te zetten. Voor nu richt ik me op mijn eigen welbevinden. Uiteraard is het liefste wat ik zou zien dat hij gestraft wordt. Maar daarvoor moet ik nu zelf nog teveel offers brengen. Bovendien zal geen enkele straf de lading dekken van dat wat er met me gebeurd is.
  zondag 5 juli 2015 @ 13:20:06 #97
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154082409
Zo, dankzij Crumpette het topic ontdekt en sinds gisteravond heeeel veel topics gelezen (ook grappig om ineens trui te herkennen in het verhaal van een oldbie, wistikveel!)

O+ all around voor iedereen even, want ik kan even geen woorden vinden...

Ben benieuwd naar wie de volgende is.
Kwak
pi_154082776
Wat een bijzonder topic is dit toch, ben weer even bijgelezen.

GM, cygne, Malteser: alle drie zulke verschillende verhalen, alledrie powervrouwen :* Leuk om jullie nu een beetje beter te kennen
pi_154082873
Malteser, wat vind ik jou ongelofelijk sterk! En wat moedig dat je de stap hebt genomen om je, wat je zelf noemt "je andere leven", een plekje te geven.
Hier kom je alleen maar sterker uit. Samen met je man, kindje en je broertje! Wat spreek je daar vol liefde over.

Voel je niet schuldig tegenover bv. je werk dat je deze tijd volledig nodig hebt voor dit traject. Ik denk dat niemand jou dat kwalijk kan nemen! Integendeel! :*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  zondag 5 juli 2015 @ 13:54:28 #100
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154083349
Nog steeds woonachtig in regio 040 en werkzaam in het onderwijs Malteser?
pi_154083518
Dit topic!
Wat een heftige verhalen weer.

Maar wat zijn jullie mooie mensen O+
♥ J & S
pi_154087206
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 13:54 schreef amaranta het volgende:
Nog steeds woonachtig in regio 040 en werkzaam in het onderwijs Malteser?
040 ja, onderwijs nee. Woon jij ook regio 040?
  Moderator zondag 5 juli 2015 @ 15:50:06 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154087510
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 13:12 schreef Malteser het volgende:
Dank jullie wel voor jullie reacties, vond het enorm spannend om mijn verhaal te posten.
Wat antwoorden op jullie vragen:
Met mijn broertje gaat het goed. Hij woont zelfstandig, heeft na zijn middelbare school een MBO opleiding gedaan en goed afgerond en hij is nu op zoek naar een werkgever die het aandurft hem in dienst te nemen. Man en ik doen zijn administratie en wat kleine dingen die hij zelf niet kan ivm zijn beperking maar verder is het een vlotte knul van 25 die midden in het leven staat.

Wat vertrouwen op mijn intuïtie betreft: dat durf ik deels. Als we om wat voor reden dan ook nieuwe mensen ontmoeten, staan mijn voelsprieten altijd uit. Voelt het niet goed, dan durf ik dat aan man aan te geven. Verder is mijn gevoel en intuïtie iets wat ik vooral voor mezelf houd. Zoals ik bijna alles voor mezelf houd. Mijn mening, gevoelens en intuïtie hebben nooit geteld, ik werd nooit gehoord en dat maakt het nu lastig om het te uiten en te beseffen dat er nu wel naar me geluisterd wordt.

Wat aangifte betreft: vooralsnog is het onbestraft gebleven. Voor het in gang zetten van een aangifte moet ik allereerst mijn hele verhaal doen en aangezien het gaat om een periode van ruim 8 jaar, is dat nogal wat. Ook heb ik er tot een aantal maanden geleden niet over kunnen en durven praten. Daar zijn dus nog wel stappen in te zetten. Het 'geluk' is dat het niet meer kan verjaren, die regels zijn een aantal jaar geleden aangepast. Dus wie weet lukt het me ooit om dat proces in gang te zetten. Voor nu richt ik me op mijn eigen welbevinden. Uiteraard is het liefste wat ik zou zien dat hij gestraft wordt. Maar daarvoor moet ik nu zelf nog teveel offers brengen. Bovendien zal geen enkele straf de lading dekken van dat wat er met me gebeurd is.
Ik snap ook dat je niet zomaar die hele beerput open wil trekken, het is ook nogal wat natuurlijk. Wel "fijn" dat het niet meer verjaard en dat je altijd nog die keuze kunt maken om alsnog aangifte te doen. Vooral ook omdat hij gewoon nog vrij rondloopt en misschien dit ook anderen (weer) aandoet. Maar eerst je eigen welbevinden, dat staat bovenaan :Y :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 5 juli 2015 @ 16:06:17 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154087989
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:41 schreef Malteser het volgende:

[..]

040 ja, onderwijs nee. Woon jij ook regio 040?
Ja, en ook werkzaam in het onderwijs in die regio.
pi_154089245
Malteser pfff ;(
Maar wat klink je nu heerlijk gelukkig O+
Sterke vrouw :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 5 juli 2015 @ 19:57:16 #106
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154095527
Wat een heftig verhaal Malteser. En wat dapper dat je het hebt willen delen. Dank je wel voor je openhei. Ik heb je verhaal met een stern in mijn maag gelezen maar ben erg blij dat je je veilige haven nu bij je man hebt gevonde. Jullie kindje komt in een warm nest terecht. :*
pi_154095668
Malteser, ik weet niet eens wat ik moet zeggen op je verhaal. Wat ongelooflijk heftig wat je hebt meegemaakt. En wat vind ik het superstoer dat je er nu mee bezig bent, wat vergt dat veel moed. Je bent een dappere vrouw!
E.
pi_154095794
Malteser, wat verdrietig allemaal en wat ben je in de steek gelaten door mensen die je een veilig thuis hadden moeten bieden. Maar wat ben je goed bezig zeg! Veel sterkte, geluk en succes bij alles. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154097859
Bedankt dat je ons deelgenoot hebt willen maken van je verhaal malteser!
Ik wens je een gelukkige, liefdevolle toekomst!!
  zondag 5 juli 2015 @ 21:16:09 #110
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_154097996
Pff kippenvel van jou verhaal malteser ik wens je nog een hele fijne zwangerschap toe en dat je straks maar mag gaan genieten van je gezin! 😘
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_154098102
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:16 schreef Ereshkigal het volgende:
Pff kippenvel van jou verhaal malteser ik wens je nog een hele fijne zwangerschap toe en dat je straks maar mag gaan genieten van je gezin! 😘
Dikke +1!
pi_154107623
Malteser wat verdrietig dat je zo veel nare dingen hebt mee moeten maken. Maar gelukkig heb je iemand gevonden die je 100% in vertrouwen durft te nemen. Jij bent het waard!! En straks ook dat zo gewenste kindje O+.

Cygne, ook zo heftig. Pesten op het hbo :X. Bizar! Ik hoop echt dat ook voor jou snel een goede, voldragen zwangerschap in het verschiet ligt :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 6 juli 2015 @ 08:47:25 #113
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_154107646
Wat een heftig en verdrietig verhaal Malteser! Jij en je man O+
En straks jullie minimens erbij O+ O+
pi_154108342
Jeetje Malteser, wat heftig. Maar je man en jij, die band O+
Ik word er altijd zo gelukkig van als ik dat lees. Liefde O+
Home is where the O+ is...
  maandag 6 juli 2015 @ 09:56:38 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_154108508
Potverdikke wat een verhaal Malteser. Was er even stil van. :*
disclaimer
pi_154108641
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 08:45 schreef Phaidra het volgende:
Malteser wat verdrietig dat je zo veel nare dingen hebt mee moeten maken. Maar gelukkig heb je iemand gevonden die je 100% in vertrouwen durft te nemen. Jij bent het waard!! En straks ook dat zo gewenste kindje O+.

Cygne, ook zo heftig. Pesten op het hbo :X. Bizar! Ik hoop echt dat ook voor jou snel een goede, voldragen zwangerschap in het verschiet ligt :*.
+1

Ik vind alle verhalen zo indrukwekkend. Jullie hebben allemaal zoveel meegemaakt al.
Ik heb echt een heel saai leven volgens mij :')
  maandag 6 juli 2015 @ 10:34:51 #117
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_154109005
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 08:45 schreef Phaidra het volgende:
Malteser wat verdrietig dat je zo veel nare dingen hebt mee moeten maken. Maar gelukkig heb je iemand gevonden die je 100% in vertrouwen durft te nemen. Jij bent het waard!! En straks ook dat zo gewenste kindje O+.

Cygne, ook zo heftig. Pesten op het hbo :X. Bizar! Ik hoop echt dat ook voor jou snel een goede, voldragen zwangerschap in het verschiet ligt :*.
+1! Weet zelf vaak niet zo goed wat te zeggen...
pi_154109580
Ik lees hier ook steeds mee, maar ik vind het soms lastig te reageren. Prachtige verhalen en heftige verledens zie ik voorbij komen. Jullie zijn allemaal stuk voor stuk allemaal topvrouwen :* :Y
  maandag 6 juli 2015 @ 22:06:44 #119
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154126884
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:41 schreef Malteser het volgende:

[..]


Lokquote :* (al had ik ook nog niet gezegd dat ik je verhaal heftig en bijzonder vind).

Het topic zakt alweer weg uit de AT... Heb je al iemand benaderd? Ik zou t zo zonde vinden als dit topic wegzakt....
Kwak
  dinsdag 7 juli 2015 @ 15:17:14 #120
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154143260
Ik kom maar niet bijgelezen :( .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_154150300
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 11:11 schreef kazy het volgende:
Ik lees hier ook steeds mee, maar ik vind het soms lastig te reageren. Prachtige verhalen en heftige verledens zie ik voorbij komen. Jullie zijn allemaal stuk voor stuk allemaal topvrouwen :* :Y
+1
pi_154150410
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 11:11 schreef kazy het volgende:
Ik lees hier ook steeds mee, maar ik vind het soms lastig te reageren. Prachtige verhalen en heftige verledens zie ik voorbij komen. Jullie zijn allemaal stuk voor stuk allemaal topvrouwen :* :Y
+1 ja! Ik vind jullie levensverhalen prachtig (en soms ontzettend verdrietig), een eer om te mogen lezen iig :*
pi_154154147
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 15:17 schreef AwayTL het volgende:
Ik kom maar niet bijgelezen :( .
Ja dit!
pi_154155061
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 22:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Lokquote :* (al had ik ook nog niet gezegd dat ik je verhaal heftig en bijzonder vind).

Het topic zakt alweer weg uit de AT... Heb je al iemand benaderd? Ik zou t zo zonde vinden als dit topic wegzakt....
Sorry, je hebt gelijk. Was even druk met minder leven voelen en bijbehorende ziekenhuisbezoeken.
Ik heb iemand in mijn hoofd die ik ga benaderen. Komt goed!
  dinsdag 7 juli 2015 @ 22:13:17 #125
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154155453
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 22:01 schreef Malteser het volgende:

[..]

Sorry, je hebt gelijk. Was even druk met minder leven voelen en bijbehorende ziekenhuisbezoeken.
Ik heb iemand in mijn hoofd die ik ga benaderen. Komt goed!
Snap ik, dat las ik pas na mijn post :@ sorry!
Kwak
pi_154164836
Degene die ik in mijn hoofd heb, heeft het stokje geaccepteerd :).
Bij dezen draag ik het stokje over aan:

JufMariska

Vraag voor jou:
Jullie mooie L. kondigde zich weken te vroeg aan. Had jij ondanks de heftigheid van de situatie wel meteen het 'oergevoel' waar iedereen het altijd over heeft of heeft dat echt moeten groeien?
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:14:10 #127
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_154165222
Nou JM, kom maar op ;)!
  woensdag 8 juli 2015 @ 17:04:34 #128
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154174878
Malteser, wat zou ik je graag willen knuffelen, wat een heftig verleden.. Maar wat ben je een prachtig persoon, jullie kindje boft met zulke fijne lieve mooie ouders <3 <3
pi_154178724
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:51 schreef Malteser het volgende:
Degene die ik in mijn hoofd heb, heeft het stokje geaccepteerd :).
Bij dezen draag ik het stokje over aan:

JufMariska

Vraag voor jou:
Jullie mooie L. kondigde zich weken te vroeg aan. Had jij ondanks de heftigheid van de situatie wel meteen het 'oergevoel' waar iedereen het altijd over heeft of heeft dat echt moeten groeien?
Ik ga aan de slag, met m'n verhaal en het antwoord op jouw vraag!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_154188431
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 09:42 schreef Cwen het volgende:
Jeetje Malteser, wat heftig. Maar je man en jij, die band O+
Ik word er altijd zo gelukkig van als ik dat lees. Liefde O+
Zo, dit echt helemaal!

Mijn naamgenootje!
Leuk! Ben erg benieuwd of we meer dan drie (naam/juf/4-10-2014) overeenkomsten hebben :D
pi_154192812
Dank jullie wel voor alle lieve reacties! Het was enorm spannend om zo open en eerlijk mijn verhaal op papier te zetten maar jullie reacties doen me beseffen dat ik/we echt op de goede weg ben/zijn. Het leven kan ongelooflijk wrang zijn maar ook zo mooi. En mijn man is er een uit duizenden!
pi_154257647
Ik heb ook weer even wat verhalen bijgelezen en ik ben er steeds zo van onder de indruk dat ik eigenlijk helemaal niet weet hoe ik moet reageren. Wat kan een mens een boel meemaken in een leven, en er dan toch nog sterk uitkomen. Dat vind ik zo bijzonder en dat bewonder ik zo.
pi_154313047
F5 :7 omdat JM nog niet genoeg te doen heeft. :P
  maandag 13 juli 2015 @ 22:06:28 #134
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154313144
quote:
17s.gif Op maandag 13 juli 2015 22:04 schreef Crumpette het volgende:
F5 :7 omdat JM nog niet genoeg te doen heeft. :P
_O-
Kwak
pi_154313353
quote:
17s.gif Op maandag 13 juli 2015 22:04 schreef Crumpette het volgende:
F5 :7 omdat JM nog niet genoeg te doen heeft. :P
Jaja! :X
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_154313604
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 22:11 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Jaja! :X
:D
pi_154314424
:D
pi_154314618
*verschuift prioriteiten @ to-do-lijst*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_154321175
T was maar een garpske he :D O+
pi_154330557
Hier is het dan toch :) Ik heb er even over nagedacht, maar ik hoef niet in de op enzo. Onder spoiler en extern...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vraag van Malteser heb ik al typend beantwoord, in het verhaal dus. Hoop dat dat ok is.
:@

En nu maar 's nadenken over een nominaaaaasie.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 14 juli 2015 @ 15:32:39 #141
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_154330724
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:26 schreef JufMariska het volgende:
Hier is het dan toch :) Ik heb er even over nagedacht, maar ik hoef niet in de op enzo. Onder spoiler en extern...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vraag van Malteser heb ik al typend beantwoord, in het verhaal dus. Hoop dat dat ok is.
:@

En nu maar 's nadenken over een nominaaaaasie.
JufMariska, heftig, zeker je puberjaren. Goed dat je dit toch een plaatsje hebt kunnen geven.
En ik moest stiekem even gniffelen om je eerste date met J. :@ ;).
pi_154330834
Ik lees alle verhalen hier met tranen in mijn ogen. Wat een ontzettend bijzondere plek op dat grote, boze internet is dit, en wat wordt het hier soms pijnlijk duidelijk dat iedereen zijn last te dragen heeft.

De rode draad in veel van de verhalen (bij mijzelf, Cygne, Malteser, en nu ook JM), lijkt toch wel te zijn dat vertrouwen beschaamd wordt. Wat worden blijkbaar veel meisjes en jonge vrouwen daardoor gevormd. ;(.

JM, je vertelt heel veel wat ik nog niet over je wist, en het maakt indruk op me. Dapper dat je het op wilde schrijven, en wat werk je hard om alles een plek te geven. :*. En je J. is een lot uit de loterij. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_154330871
Die eerste date ja :D
Ook weer een pittig verhaal! Je klinkt heel nuchter, maar misschien is het ook een beetje het 'vlakke' dat je beschrijft.
En wel bijzonder wat je schrijft over je moedergevoel, want van buiten (posts, foto's hier en instagram ed) zie ik als leek juist een supertrotse en vrij relaxte moeder :)
  dinsdag 14 juli 2015 @ 16:00:53 #144
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_154331515
Poeh JM wat lijkt jouw verhaal veel op dat van mij. Hoewel ik t achter me heb gelaten vind ik het enorm confronterend om te lezen. Gewoon omdat ik de impact ken en ik tegen beter weten de enige zou willen zijn die daardoorheen moest. Sterke vrouw :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_154331617
Dank dank :@ *; :*

Ik ben ook wel nuchter, dat kan ook een valkuil zijn ;) En kort van stof, teveel emotie kost ook woorden ;) :P
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_154331647
JM, wat een heftig verhaal.

Nadat jij je hier meldde, zwanger van L, vond ik het al bijzonder. Een juf Mariska, maar een maandje later uitgerekend. En toen bevielen we dezelfde dag (jouw berichtje was toen zelfs voor mij de reden om het maar even te laten checken of m'n vliezen waren gebroken), gaf je je zoontje de naam, die wij ook heel lang wilden geven en beleefde je een herkenbare "nachtmerrie".
Dus ik heb altijd heel veel respect voor jou gehad, ondanks dat ik je verder niet ken en je aan de andere kant van het land woont.
En weet je, nu heb ik nog meer respect voor jou!

Oh en dit heb ik wel eens eerder gezegd: maar ook hier weer zo mooi om te lezen dat je een man hebt die onvoorwaardelijk van je houdt :)
  dinsdag 14 juli 2015 @ 16:34:15 #147
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154332822
Ohh JufMariska, jij hebt ook al zoveel meegemaakt! Hulde voor je man <3 En voor al jouw dapperheid!
  dinsdag 14 juli 2015 @ 17:17:41 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154334856
Heftig JM, wat dapper dat je een rechtszaak bent gestart. Heel heftig lijkt me dat.

Je gevoel over je verloren voelen na een vroeggeboorte herken ik wel (prachtig gewicht idd!).

Ik ken je niet zo goed maar je komt op mij wel over als een relaxte, lieve en zelfverzekerde moeder.
pi_154334944
JufMariska, jij dappere jij. :*
pi_154335272
JM een heftig, dapper en nuchter geschreven verhaal. Dit is de jouwe .. Ook jij komt er wel :*
  dinsdag 14 juli 2015 @ 17:31:28 #151
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154335281
JM, wat een verhaal,veel dingen die ik nog niet van je wist en ik blijf bij wat ik je laatst gestuurd heb O+ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_154335289
JM ook al zo heftig
:*
  dinsdag 14 juli 2015 @ 17:38:41 #153
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_154335501
JM wat heftig. Sterke vrouw. En je man O+ . En L die je elke dag bewijst hoeveel moois er uit jou kan voortkomen O+ .
pi_154336239
Ik heb met tranen zitten lezen JM. Niet van verdriet, OK, misschien hormonaal :+ , maar omdat je verhaal me zo ontroert. Wat heb je veel meegemaakt en wat ben je sterk. Uit alle posts en foto's van L blijkt jouw moederliefde. Kiertje? Dat is een hele deur!
pi_154336722
JM ook al zoveel meegemaakt, bedankt dat we het mogen lezen O+
  dinsdag 14 juli 2015 @ 18:30:33 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_154336793
Lieve Mariska, bedankt voor het delen van je verhaal. Ook jij bent slachtoffer geweest van een klootzak, en wat is dat toch hartverscheurend ;( ik vind je echt een sterke prachtvrouw met een geweldige vent en een van de allerleukste baby's die ik ooit heb gezien O+ O+ jullie hebben het maar getroffen met elkaar O+
disclaimer
  dinsdag 14 juli 2015 @ 18:33:08 #157
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_154336878
JM wat goed dat je een rechtszaak gestart bent! En ik vind echt heel veel liefde voor L. Uit jouw posts spreken. :*
pi_154337182
Jm, ook al zo'n heftig verleden. Wat knap dat je een rechtspraak aangespannen hebt :*
Over jouw oergevoel. Alles wat ik hier lees en op jouw foto's van L aflees komt het bij mij ook over dat je een heel groot moedergevoel hebt O+
  dinsdag 14 juli 2015 @ 18:45:22 #159
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154337264
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:26 schreef JufMariska het volgende:
Hier is het dan toch :) Ik heb er even over nagedacht, maar ik hoef niet in de op enzo. Onder spoiler en extern...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vraag van Malteser heb ik al typend beantwoord, in het verhaal dus. Hoop dat dat ok is.
:@

En nu maar 's nadenken over een nominaaaaasie.
edit: toch uit kunnen lezen, lag aan mijn telefoon geloof ik.

En wat een fijne man is jouw J O+ zou t aan de initiaal liggen ;) ?

[ Bericht 6% gewijzigd door kwakz0r op 14-07-2015 19:38:01 ]
Kwak
pi_154337411
Even allemaal in een keer en vanaf nu ga ik trouw meelezen.

Dames wat een voorrecht om jullie verhalen te mogen lezen O+ Wat een bulk aan ervaringen, wat een enorme hoop aan liefde en wat een verschrikkelijke pijnen heb ik gelezen.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_154337648
JM, wat fijn dat jij jouw grote liefde hebt gevonden en dat hij jou zo gelukkig kan maken. En dan is er jullie kleine grote L. die jullie mooie gezin (voorlopig) compleet maakt. O+
pi_154337743
Och JM, wat een verhaal. ;( Uit jouw posts over L. blijkt zoveel liefde, je bent een geweldige moeder. O+
pi_154338144
JM :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154338519
Wat een verhaal weer Jm!
Ook het stukje van de vroeg geboorte is erg herkenbaar!
En wat super sterk dat je een rechtszaak hebt aangespannen en gewonnen tegen de persoon die je zoveel onrecht heeft aangedaan!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_154338681
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 18:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik kon het einde niet meer helemaal lezen, je haalde hem weg nadat ik m half had geladen denk ik, maar wat schrijf je zoiets moeilijks mooi op. Je komt op mij ook als een hele liefdevolle moeder over.

En wat een fijne man is jouw J O+ zou t aan de initiaal liggen ;) ?
Ik heb 'm niet weggehaald hoor!
En inderdaad, onze J's O+ Thanks :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_154338787
Dankjulliewel, ook ik vond het erg spannend om te delen! Heb al wel wat hints laten vallen in z&g en baby, maar het hele verhaal is best een kluif ja..

Mijn J is een superheld, zo gelukkig dat ik hem heb leren kennen O+ Hij is de man die een vrouw met butsen nodig heeft om uit het gedoe te komen *;
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 14 juli 2015 @ 19:48:57 #167
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154339462
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 19:29 schreef JufMariska het volgende:
Dankjulliewel, ook ik vond het erg spannend om te delen! Heb al wel wat hints laten vallen in z&g en baby, maar het hele verhaal is best een kluif ja..

Mijn J is een superheld, zo gelukkig dat ik hem heb leren kennen O+ Hij is de man die een vrouw met butsen nodig heeft om uit het gedoe te komen *;
O+ ik heb t einde nu ook gelezen.

Ik heb echt veel bewondering voor wie je bent, bijvoorbeeld met al je creativiteit, en hoe je met je verleden omgaat. En je baby is ook een toffe O+
Kwak
pi_154339598
JM, wat een bijzonder verhaal. Dapper dat je hem hebt aangegeven.

Verder lijk je me gewoon een leuk mens ook :)

Wat mooi om te lezen dat er zo veel van jullie hun man/vriend beschrijven als veilige haven en rots in de branding. Het klinkt alsof vele van jullie het echt getroffen hebben ❤️
pi_154339685
JM, hoe is eigenlijk je bedrijf ontstaan en had die creativiteit al eerder een rol?
  dinsdag 14 juli 2015 @ 20:03:32 #170
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154339951
JM, djiezes wat een verhaal en wat ben je stoer dat je de rechtszaak hebt durven beginnen. Blij dat je er zo sterk uitgekomen bent!
pi_154340024
JM, inspirerend verhaal, vol kracht en liefde. O+ . Ook veel respect dat je de rechtszaak bent aangegaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154340756
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 19:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
JM, hoe is eigenlijk je bedrijf ontstaan en had die creativiteit al eerder een rol?
Oh lieverds, nu zit ik te snotteren om jullie lieve reacties! Dankjulliewel, echt!

Ehmmmm mijn bedrijf..! Ik heb een aantal periodes van min of meer erge depressies gehad, en in de winter van 2009 (toen de rechtszaak diende en er veel in m'n hoofd omging) zat J voor stage in 020. Hij gaf me toen elke week een foto-opdrachtje om bezig te blijven met mijn het jaar daarvoor gekochte slr. Toen kreeg ik de slag te pakken, heb ik veeeeel foto's gemaakt en heb ik veel geleerd. In mei 2010 heb ik m'n eerste klus gedaan, foto's voor het geboortekaartje van baby van collega, en vanaf daar is alles gaan rollen. In november 2010 bedrijf ingeschreven bij de kvk en sinds vorig jaar fulltime fotograaf :) Daartussen werkte ik ook nog als docent Psychologie bij de universiteit.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_154341373
JM, ook een heftig verleden :* MaR wat klink je sterk O+ En wat goed dat je een rechtszaak aangespannen hebt!
  Moderator dinsdag 14 juli 2015 @ 21:07:28 #174
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154341926
Wat dapper dat ook jij zo open je verhaal durft te doen en wat mooi om te zien dat je het zo getroffen hebt met je vriend O+ Over moedergevoel hoef je je volgens mij geen zorgen te maken, de liefde spat van je foto's van L af O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154342920
JM O+ Wat een verhaal. Stoer dat je het zo met ons deelt! In ontmoetingen ervaar ik je als ontzettend open/gelukkig/kwetsbaar/sterk/lief, en de liefde voor je gezin druipt er vanaf :D. Volgens mij doen jullie het hardstikke goed samen, dat hele leven naar eigen idee en met wat je zelf belangrijk vindt. :Y en al die stukjes van je leven, die vinden vanzelf hun plek naast elkaar!

En ik lees nu over je bedrijf, damn! Ben je autodidact? :o _O_
pi_154343067
JM mooi geschreven. O+ Heftig verhaal, knap dat je het zo mooi op papier hebt weten te zetten. :*
  dinsdag 14 juli 2015 @ 22:28:48 #177
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154344574
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:28 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Oh lieverds, nu zit ik te snotteren om jullie lieve reacties! Dankjulliewel, echt!

Ehmmmm mijn bedrijf..! Ik heb een aantal periodes van min of meer erge depressies gehad, en in de winter van 2009 (toen de rechtszaak diende en er veel in m'n hoofd omging) zat J voor stage in 020. Hij gaf me toen elke week een foto-opdrachtje om bezig te blijven met mijn het jaar daarvoor gekochte slr. Toen kreeg ik de slag te pakken, heb ik veeeeel foto's gemaakt en heb ik veel geleerd. In mei 2010 heb ik m'n eerste klus gedaan, foto's voor het geboortekaartje van baby van collega, en vanaf daar is alles gaan rollen. In november 2010 bedrijf ingeschreven bij de kvk en sinds vorig jaar fulltime fotograaf :) Daartussen werkte ik ook nog als docent Psychologie bij de universiteit.
Potver wat mooi O+

Ik heb je verhaal ademloos zitten lezen, kan niet zo goed geloven dat dat de relaxte mama is die ik tegenover me had in Oberland! Wat een goeie match zijn jullie, en L boft er maar mee! :*
pi_154344746
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:28 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Oh lieverds, nu zit ik te snotteren om jullie lieve reacties! Dankjulliewel, echt!

Ehmmmm mijn bedrijf..! Ik heb een aantal periodes van min of meer erge depressies gehad, en in de winter van 2009 (toen de rechtszaak diende en er veel in m'n hoofd omging) zat J voor stage in 020. Hij gaf me toen elke week een foto-opdrachtje om bezig te blijven met mijn het jaar daarvoor gekochte slr. Toen kreeg ik de slag te pakken, heb ik veeeeel foto's gemaakt en heb ik veel geleerd. In mei 2010 heb ik m'n eerste klus gedaan, foto's voor het geboortekaartje van baby van collega, en vanaf daar is alles gaan rollen. In november 2010 bedrijf ingeschreven bij de kvk en sinds vorig jaar fulltime fotograaf :) Daartussen werkte ik ook nog als docent Psychologie bij de universiteit.
Wat tof dat hij de aanleiding is geweest!

En wat gek eigenlijk dat je aan de ene kant zegt een zwartkijker te zijn, maar door je lens precies het tegenovergestelde doet.
pi_154345483
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:36 schreef Crumpette het volgende:
En ik lees nu over je bedrijf, damn! Ben je autodidact? :o _O_
Yup :@

En mooi IMA, zo heb ik het nooit bekeken :) Ik wil inderdaad alles en iedereen zo mooi vastleggen als ze zijn, om iedereen iets moois te geven zo O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_154345509
Ja, treffend IMA! :)
  dinsdag 14 juli 2015 @ 23:01:11 #181
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154345575
Vraagje over die spoilers. Ben je minder googlebaar als je verhaal onder een spoiler zit. Of maakt dat geen verschil?

Nm. Spoilers zijn natuurlijk niet te openen als je niet bent ingelogd.
  woensdag 15 juli 2015 @ 09:49:36 #182
73386 Fazz
onderweg
pi_154352532
JM O+ jeetje, wat een verhaal... ik vind het zo verdrietig om te lezen dat jij maar ook veel anderen die hun hart hier openstellen zoveel heftige, verdrietige dingen hebben meegemaakt.

Je komt op mij ook over als een sterke vrouw, met ontzettend veel liefde voor haar mannen O+
pi_154354005
Dank dank nogmaals!

Ik heb intussen na wat wikken & wegen het stokje doorgegeven aan mooie mama Crumpette O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:17:40 #184
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154354053
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:15 schreef JufMariska het volgende:
Dank dank nogmaals!

Ik heb intussen na wat wikken & wegen het stokje doorgegeven aan mooie mama Crumpette O+
Oh wat leuk! Ik ben benieuwd O+
Kwak
pi_154354568
Och JM wat een naar verhaal over meester X. Dapper om hem aan te geven! En geweldig dat J je zo goed heeft kunnen helpen en begeleiden bij je depressies. Wat boft iedereen toch met zo'n belangrijk rustpunt in het leven O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154356599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:15 schreef JufMariska het volgende:
Dank dank nogmaals!

Ik heb intussen na wat wikken & wegen het stokje doorgegeven aan mooie mama Crumpette O+
aww O+

Heb je eigenlijk ook nog een vraag voor me? of dat niet specifiek.
  woensdag 15 juli 2015 @ 13:20:22 #187
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154357251
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh wat leuk! Ik ben benieuwd O+
+1!
pi_154357287
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:57 schreef Crumpette het volgende:

[..]

aww O+

Heb je eigenlijk ook nog een vraag voor me? of dat niet specifiek.
Ja, denk ik nog over na 😄
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_154357303
Jeetje JM, wat een verhaal ook weer! :*
Maar ook hier proef ik weer de liefde, ondanks de pijn O+

En wat gaaf, nog een autodidact met eigen bedrijf O+.
Home is where the O+ is...
pi_154357664
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 13:21 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Ja, denk ik nog over na 😄
ik ben niet zo goed in wiskundige opgaven, dat je dat vast weet. :D
pi_154357943
Wauw JM wat heb ook jij veel meegemaakt en wat klink je dapper! En wat fijn dat je J. hebt O+
pi_154371446
Ik laat J de reacties ook lezen, die knuffelt me alleen maar O+ O+

Crumpette, niet zo diepzinnig, maar: jouw man is brits; wat doen jullie om naar wens beide culturen aan jullie zoon mee te geven? :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 15 juli 2015 @ 21:38:52 #193
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154371689
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:33 schreef JufMariska het volgende:
Ik laat J de reacties ook lezen, die knuffelt me alleen maar O+ O+

Crumpette, niet zo diepzinnig, maar: jouw man is brits; wat doen jullie om naar wens beide culturen aan jullie zoon mee te geven? :*
Thee, doilies en vloerbedekking in de wc O+ :Y
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_154371751
:D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_154371789
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:38 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Thee, doilies en vloerbedekking in de wc O+ :Y
Luiers 'nappies' noemen :D
  woensdag 15 juli 2015 @ 21:42:01 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_154371822
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:38 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Thee, doilies en vloerbedekking in de wc O+ :Y
en ze eten friet uit een krant :Y
disclaimer
  woensdag 15 juli 2015 @ 21:43:36 #197
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154371889
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en ze eten friet uit een krant :Y
En rijden stug links. De rest moet maar wijken.
pi_154371953
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:43 schreef amaranta het volgende:

[..]

En rijden stug links. De rest moet maar wijken.
:D
Gelukkig hebben ze geen auto! :P
pi_154372044
:D ja daarom ook! Als we een auto hadden hoorde je over de spookrijders in de hofstad :').
  woensdag 15 juli 2015 @ 21:51:55 #200
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154372246
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en ze eten friet uit een krant :Y
Patat }:|
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  woensdag 15 juli 2015 @ 21:54:09 #201
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154372348
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:38 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Thee, doilies en vloerbedekking in de wc O+ :Y
Het zou zo cool zijn als zijn eerste woordjes "HELLO GOUVERNOUR" zijn O+
pi_154372415
Crump in blommenjurk. W in tie. Bloemetjesbehang.
  woensdag 15 juli 2015 @ 21:57:37 #203
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154372473
Crumpette in t weekend O+

  woensdag 15 juli 2015 @ 21:58:07 #204
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154372494
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:54 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Het zou zo cool zijn als zijn eerste woordjes "HELLO GOUVERNOUR" zijn O+
No pressure W.. no pressure
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_154372505
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:54 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Het zou zo cool zijn als zijn eerste woordjes "HELLO GOUVERNOUR ALLO GUV'NOR" zijn O+
fixed :7
  woensdag 15 juli 2015 @ 21:58:36 #206
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154372514
_O_ spees
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_154372543
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Crumpette in t weekend O+

[ afbeelding ]
foto's van mijn facebook halen is valsspelen. SQ?? :(
pi_154372865
En dan crump met haar zangstem:

"Crumpeeeeeette residence, the lady of the house speaking!"

"Oh yes W-i-aaaaam! How much do you need..?"
pi_154374053
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:51 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Patat }:|
Nee }:|
pi_154374432
En toen rolde er best wel snel vandaag toch wat uit. Veel sneller dan ik had verwacht! Ik wil niet in de OP, en ik laat het ook niet eeuwig staan, maar hier is het dan toch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 21% gewijzigd door Crumpette op 16-07-2015 13:35:15 ]
pi_154374811
Crumpette wat een heftige jeugd heb je gehad. :* Wat schrijf je met enorm veel liefde over je man en W. O+ Mooi om te zien dat zingen echt een rode draad is in je leven. O+
  woensdag 15 juli 2015 @ 23:06:55 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_154374874
Wauw crumpette O+ wat ontzettend tof om zo eens meer over jou te lezen! Ook veel meegemaakt, en ook weer veel herkenbare dingen. Je hebt zo'n leuk gezin, je praat er echt ontzettend liefdevol over O+
disclaimer
pi_154374970
Je mannen <3
Je heugd klinkt heftig. Maar wat beschrijf je de tijd in de flat en in het huisje als liefsevol! En wat leuk dat jullie thyis Engels spreken. Gaan jullie W tweetalig opvoeden?
pi_154374991
Jeetje crump, ook al zo'n heftig verleden :* Maar wat klink je gelukkig met R en W O+ Dat r Brits was wist ik geloof ik wel, maar niet echt meer, zo leuk!

geboortestad boks :7
pi_154375067
Mooi geschreven Crump
S. 2014
J. 2016
  woensdag 15 juli 2015 @ 23:12:57 #216
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154375085
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:53 schreef Crumpette het volgende:
En toen rolde er best wel snel vandaag toch wat uit. Veel sneller dan ik had verwacht! Ik wil niet in de OP, en ik laat het ook niet eeuwig staan, maar hier is het dan toch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heb je mooi en liefdevol geschreven Crump! En weer zo'n stralende krachtige vrouw met een heftig verleden.

Ik heb een paar keer moeten slikken, ik had niet verwacht dat het zo'n heftig verhaal zou zijn ondanks de hints die je wel eens hebt laten vallen.

ik vind het heel fijn dat ook jij je rots in de branding bent tegengekomen. En nu dan de tofste little sausage ever erbij O+

Lastig ook, de spagaat werk en moederschap, het is al zo'n lastig vak om aan werk te komen. Ik wist ook niet dat dat koor dat ik het jaar erna deed de stap richting het vak voor je was O+
Kwak
pi_154375711
Mooi geschreven Crumpette O+
pi_154375782
Crump O+
Je verleden sucks .. maar daarna olala wat een liefde proef ik uit je verhaal .. wordt er helemaal blij van. Het muziekwereldje ken ik niet echt .. hoop dat je ooit weer aan de bak komt waar jij je passie terug kunt vinden. En tot die tijd lekker genieten van je kleintje. Het komt vast goed! O+
pi_154375870
Crump, wat heb je dat mooi opgeschreven. Knap hoe je zo zelfstandig door de moeilijke tijden heen bent gekomen, dat vergt heel wat van een kind op die leeftijd. En de liefde voor je mannen, en het zingen O+ .
pi_154376092
Wat al een paar keer is geschreven hierboven, mooi geschreven zeg!

En zingen O+
pi_154379387
Crumpette, sterke vrouw! Cracks in your foundation, maar prachtig hoe jouw brit je nu ter zijde staat met humor en stabiliteit. En je mooie zoon O+ Dankjewel voor je openheid, je doet 't allemaal maar mooi! :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 16 juli 2015 @ 08:31:01 #222
73386 Fazz
onderweg
pi_154380580
Leuk om meer van je te lezen Crump O+ Geen fijne thuissituatie dus, knap hoe je toch je eigen weg daarin hebt gevonden!

[ Bericht 13% gewijzigd door Fazz op 16-07-2015 15:42:38 ]
  donderdag 16 juli 2015 @ 09:02:30 #223
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_154380901
Crumpette, mooi geschreven. En je komt altijd op mij over als een powervrouw, en zo te lezen ben je dat ook je hele leven al geweest :* .
pi_154381220
Thanks dames O+

@Fazz:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 61% gewijzigd door Crumpette op 16-07-2015 13:34:49 ]
pi_154381222
Mooi geschreven Crump. O+
pi_154381319
Crump :* O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154381641
Nou Crump, dit is niet een verhaal waar je zomaar boven een kop koffie over gaat zitten kletsen he? ;) . Daarom extra bijzonder om op deze manier te vernemen wat je allemaal hebt meegemaakt. Verdrietige maar ook hele mooie dingen. O+ . En het leven gaat nog zoveel meer leuks brengen, want met die twee mannen samen kun je de hele wereld aan. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154381712
Crump over dat afscheid nemen van energieslurpende mensen ben ik het helemaal met je eens :Y
En da's vaak geen keuze die je van de ene op de andere dag maakt .. daar gaat vaak een tijd overheen. Ik heb ongeveer hetzelfde met mijn moeder.

Merk je soms dat mensen je daarom veroordelen i.d.z.v. reacties als: jaaaaaaaaaa maaaaaaaaaaaar het is en blijft je vader blablabla?
pi_154381791
@franny: klopt haha! Maar dat hoeft ook niet wmb :) dit is ook bepaald geen dagelijkse kost voor mij gelukkig.

Twinkle, herkenbaar ja. O+ .

[ Bericht 39% gewijzigd door Crumpette op 16-07-2015 13:36:36 ]
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:21:28 #230
73386 Fazz
onderweg
pi_154382043
Als het alleen maar energie kost en niets bijdraagt dan begrijp ik dat de behoefte aan contact er niet is :)

Het 'ja maar' dat Twinkle aanhaalt begrijp ik ook, maar dat is waarschijnlijk vooral omdat ik me niet kan voorstellen hoe het is om een dusdanig verstoorde band te hebben met je ouders/familie dat je voor jezelf geen andere keuze ziet dan met ze te breken.
pi_154382186
Dat is alleen maar mooi, fazz. :)
pi_154382873
Het is ook heel erg klote soms. Tuurlijk zie ik het liefste dat mijn kindjes flink verwend worden door beide opa's en oma's, want alles leeft gelukkig bij ons nog.

Soms voel ik me dan ook wel wat ... schuldig (?) naar andere Fokkers! toe. Kijk naar SQ die haar moeder binnenkort op een oneerlijke manier gaat verliezen. De vader van BE waar het slecht mee gaat/ging. En Fok! mama's die (een van) de ouders al verloren hebben. Dan voel ik me wel eens knap lullig dat ik de keuze voor mijn kinderen maak dat ze zonder opa en oma door het leven gaan.

Maar soms is het gewoon beter zo. Wat Crumpette zegt vind ik heel mooi. Wat je jezelf aan wil doen is jouw probleem. Maar onze kinderen kunnen zich niet verweren tegen al die negativiteit. Voor nu maken wij die keuzes. Maar wie weet hoe de toekomst zal vergaan :)
pi_154383116
Maar twink, dat staat los van elkaar he? Ik heb er verdriet van dat mijn ouders er niet meer zijn, en tevens begrijp ik dat jij jouw keuzes maakt. Het gaat om andere mensen, andere situaties. Voel je daar ajb niet lullig door. Het is allemaal niet te vergelijken.
  donderdag 16 juli 2015 @ 11:22:00 #234
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154383325
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knap gedaan allemaal crumpette, ik vind je echt stoer en leuk.

[ Bericht 27% gewijzigd door Spees_Eend op 16-07-2015 13:14:05 ]
  Moderator donderdag 16 juli 2015 @ 13:07:54 #235
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154385694
Heftige jeugd crumpette maar wat fijn dat je de negatieve ballast kwijt bent en nu zo gelukkig bent met je gezin O+

Wat ik zo gaaf vind aan alle verhalen is dat iedereen uiteindelijk zo'n super kerel heeft getroffen O+

[ Bericht 14% gewijzigd door MaJo op 16-07-2015 13:50:14 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154386455
*knip*
  Moderator donderdag 16 juli 2015 @ 13:45:20 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154386531
Ik stuur je wel even een PM ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154387058
Dank allemaal! Ik ga me eens even buigen over een nominatie!
pi_154387340
Wat een bijzondere verhalen allemaal!

en wat een hoop ellende lijkt iedereen toch meegemaakt te hebben :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_154387358
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 13:07 schreef MaJo het volgende:

Wat ik zo gaaf vind aan alle verhalen is dat iedereen uiteindelijk zo'n super kerel heeft getroffen O+
Ja, inderdaad!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 16 juli 2015 @ 14:35:59 #241
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154387619
Jezus Crump. Het begint bijna cliché te klinken, maar wat ben jij sterk. Wat een keuzes om te maken, maar wat goed dat je ze hebt gemaakt.

Ik ken je dus uit een gelukkige omgeving, en ondanks dat ik er niet veel deel aan zal hebben gehad, en ik blij dat dat koor zo goed voor je is geweest :*
pi_154387706
Ja tof he, dat zoveel hier een onwijs toffe lieve man hebben!
ik ook, met dank aan Cwen :*

Ik word ook altijd van het ontmoet stukje onwijs vrolijk O+
  donderdag 16 juli 2015 @ 15:14:17 #243
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154388464
Ah ik heb hem gemist :)
  donderdag 16 juli 2015 @ 15:22:43 #244
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_154388650
Alles kunnen lezen behalve van crumpette.

Dankjewel voor het delen van jullie bijzondere heftige en mooie verhalen. Ik vind het heel knap om te zien en te lezen dat de zaken uit het verleden jullie alleen maar sterker hebben gemaakt als persoon
Be happy with the little things in life
pi_154390604
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 11:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Het is ook heel erg klote soms. Tuurlijk zie ik het liefste dat mijn kindjes flink verwend worden door beide opa's en oma's, want alles leeft gelukkig bij ons nog.

Soms voel ik me dan ook wel wat ... schuldig (?) naar andere Fokkers! toe. Kijk naar SQ die haar moeder binnenkort op een oneerlijke manier gaat verliezen. De vader van BE waar het slecht mee gaat/ging. En Fok! mama's die (een van) de ouders al verloren hebben. Dan voel ik me wel eens knap lullig dat ik de keuze voor mijn kinderen maak dat ze zonder opa en oma door het leven gaan.

Maar soms is het gewoon beter zo. Wat Crumpette zegt vind ik heel mooi. Wat je jezelf aan wil doen is jouw probleem. Maar onze kinderen kunnen zich niet verweren tegen al die negativiteit. Voor nu maken wij die keuzes. Maar wie weet hoe de toekomst zal vergaan :)
Wij vinden dat ook alleen maar klote omdat de opa en oma in kwestie gewoon lieve en toffe mensen zijn/waren. Vergeet dat alsjeblieft niet :*

Crump, jammer dat ik het verhaal gemist heb, maar je komt op mij idd sowieso al over als een standvastige/krachtige vrouw en lieve mama.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154391559
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 14:23 schreef klumsy het volgende:
Wat een bijzondere verhalen allemaal!

en wat een hoop ellende lijkt iedereen toch meegemaakt te hebben :*
Dit ja! Zitten hier nou relatief veel vrouwen met een heftig verhaal of zijn er gewoon in het algemeen meer dan je denkt?
pi_154391893
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 17:01 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dit ja! Zitten hier nou relatief veel vrouwen met een heftig verhaal of zijn er gewoon in het algemeen meer dan je denkt?
Vroeg ik me ook af idd! Ieder huis z'n kruis of is FOK een pleisterplaats voor mensen met bagage?
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 16 juli 2015 @ 17:19:18 #248
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154392054
Ik denk eigenlijk dat in beide opties wel wat zit.... Je ziet dit soort geschiedenis niet aan de buitenkant, dus er zijn vast meer mensen in je omgeving die een geschiedenis hebben. Maar ik denk ook dat juist mensen met een verhaal graag gebruik maken van anonieme media, omdat je daar geen emoties bij ziet.
  donderdag 16 juli 2015 @ 17:21:01 #249
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154392101
Ik had het verhaal nog wel gelezen. Wat ben je toch een tof mens O+ . Met je mooie kerels O+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  donderdag 16 juli 2015 @ 17:22:35 #250
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154392132
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 17:14 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Vroeg ik me ook af idd! Ieder huis z'n kruis of is FOK een pleisterplaats voor mensen met bagage?
Op 2 a4tjes gezet of geleefd over 30 jaar geeft natuurlijk wel een ander beeld. Denk ook dat iedereen op zijn manier wel wat mee heeft gemaakt. De een natuurlijk wat 'erger' dan de ander.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_154395385
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 17:22 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Op 2 a4tjes gezet of geleefd over 30 jaar geeft natuurlijk wel een ander beeld. Denk ook dat iedereen op zijn manier wel wat mee heeft gemaakt. De een natuurlijk wat 'erger' dan de ander.
+1. Wijze oet' Oasten.
pi_154397543
Ennn de volgende estafette deelneemster is: Razz! O+
pi_154398838
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:25 schreef Crumpette het volgende:
Ennn de volgende estafette deelneemster is: Razz! O+
Ik voel me vereerd O+
En ik vind het spannend :@

Heb je ook nog een persoonlijke vraag?
  donderdag 16 juli 2015 @ 22:14:54 #254
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_154399195
Crump ik heb je verhaal gemist helaas ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_154399220
Oh tof razz :D ben benieuwd!
pi_154399284
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 22:05 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik voel me vereerd O+
En ik vind het spannend :@

Heb je ook nog een persoonlijke vraag?
die volgt nog!
ik vond het ook spannend :*. Hell, ik vind het nog steeds spannend :') maar ik ben dan ook een stresskonijn.
pi_154399313
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:25 schreef Crumpette het volgende:
Ennn de volgende estafette deelneemster is: Razz! O+
Benieuwd!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 16 juli 2015 @ 23:28:27 #258
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_154401924
/ontlurkt
Wat een prachtige, aangrijpende, heftige verhalen allemaal O+
Heb de 'recentere' allemaal gelezen de laatste weken... heel bijzonder om zoveel meer te weten te komen over jullie O+
Vanavond het verhaal van JM gelezen. Jij bent gewoon een lief mens vol passie voor d'r mannen en d'r fotografie O+
Voor Crump was ik te laat.. de mooie meid met het gouden strotje ;) Pm je zo wel ff ;)

/like. Je nominatie Razz O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 17 juli 2015 @ 05:02:36 #259
344469 Amsel
zonder t
pi_154406953
Ben je twee dagen aan het verhuizen, mis je Crumps verhaal, jammer!

Ik lees meestal bij hier na de nachtvoedingen ;) En ik lees dus alles, maar vind het lastig reageren. Zoveel heftige, bijzondere levens. Dan lijkt zo'n simpel berichtje de lading nooit te dekken. Ik vind het in ieder geval heel bijzonder dat jullie dit allemaal hier delen O+
pi_154410406
Vraag voor Razz! Niet heel diepzinnig vrees ik. :+ Nu je surprazzle onderweg is O+ : waar kijk je het meest naar uit? En wat lijkt je de grootste uitdaging met 2 kleintjes?
pi_154426474
Nou, here goes nothing. Het is geen heel bijzonder verhaal, maar wel mijn verhaal :s)


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2015 23:57:37 ]
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:13:35 #262
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154426804
Oh Razz, ook al zo'n mooie liefde O+

Je overdenkingen over enig kind zijn en dat voor je eigen kind toch niet willen zijn voor mij heel herkenbaar! Al wilde ik ook vooral heel graag weer zwanger zijn en alles meemaken, maar toch vind ik het ook heel belangrijk dat E straks iemand heeft met wie ze alle jeugdherinneringen zal delen O+

Enne, ik heb er best lang over gedaan om weer helemaal mezelf te worden, en bijvoorbeeld weg te gaan zonder met een half hoofd nog bij E's verzorging te zijn, maar het komt heus weer terug, je eigen ik!
pi_154427073
Dikke herkenbaarheid voor wat betreft die eerste paar jaar voor de klas. :+. En dat ongeluk van je man herinner ik me nog! Wat een schrik was dat.

Mooi geschreven, Razz!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:26:42 #264
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_154427180
Razz, wat een mooi en puur verhaal O+
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:28:59 #265
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154427259
Mooi geschreven Razz. Veel herkenbaarheid mbt het afronden van die stomme lerarenopleiding, de start voor de klas en de liefde voor muziek. En ik word altijd een beetje warm van het lezen over iedereens grote liefdes. O+ Mooi om te lezen ook dat er ondanks dat soms best werk aan de winkel is. (Nog zo'n herkenningspunt).

Het ongeluk van je man kan ik me volgens mij nog herinneren uit de reeks waar we toen samen postten... Nooit beseft dat dat de aanloop naar jullie huwelijk was.

Ik vind het zo leuk voor je dat er een tweede pluisje bij komt O+
Kwak
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:32:21 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154427374
Mooi geschreven Razz! Hier ook herkenbaarheid mbt enig kind zijn. En ik kan je nu al vertellen, die interactie tussen kindjes is zoooo leuk!
pi_154427381
Mooi Razz O+ Je jeugd en liefde en Pluis 1 & 2 en je struggles rond het afronden van studie en de eerste jaren voor de klas (herkenbaar ook ;) )
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_154427386
Oh dank voor jullie reacties O+ Ik vind het eng, zo alles neerzetten. Maar ook wel goed om het eens op te schrijven.

En ik vond het best lastig om te omschrijven wat voor relatie wij hebben. Grote liefde, true, maar het is hard werken, zo'n huwelijk ;) . We hebben vandaag weer een lekkere pre-vakantie-inpak-regel-ontplof-episode gehad, dus het gaat hier gewoon nooit helemaal vanzelf ofzo :') . Maar dat geeft niet, want het zit wel goed. Zo'n liefde, zeg maar O+ . Al ben ik wel eens jaloers op alle rots-in-de-branding-verhalen hier. Wij hebben soms allebei een rots nodig maar zijn vaak allebei de branding, zoiets.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2015 22:33:42 ]
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:34:50 #269
73386 Fazz
onderweg
pi_154427454
Razz, bij ons thuis noemen we dat: Zonder wrijving geen glans :+ ;)

Leuk om meer van je te lezen O+
pi_154427477
Oh Razz O+ Wat mooi geschreven, dankjewel!

Hoe anders en tegelijk hoe veel herkenning (ranja en buitenspelen, ernstig kind, outsiders tienergroepje). Superfijn dat je zo'n fijn gezinnetje hebt nu, en met pluis2 onderweg wordt het nog mooier natuurlijk *; ik snap je uitdaging daarin volkomen. potver, ik vind het met 1 kindeke al moeilijk genoeg mezelf niet compleet uit het oog te verliezen. Dat kan jij! *O* ik verheug me nu al op pluisfoto's!
pi_154427503
Wij hebben de helft van onze wat-leuk-weer-eens-met-z'n-2en-thuis-dag verpest door te mopperen op mijn wens om mijoenmiljard dingen te doen (want nu kan het! Klusjes, huishouden, werken, veel werken...) En zijn ik-ben-vrij-ik-kan-lekker-niksen :X
12 jaar samen, 11 jaar samenwonen, 4 jaar getrouwd, we kunnen nog gezellig ruziën :+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_154427515
allebei de branding _O- zonder wrijving geen glans O+
pi_154427550
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:36 schreef Crumpette het volgende:
allebei de branding _O- zonder wrijving geen glans O+
O+ :D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_154427817
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:28 schreef kwakz0r het volgende:
Mooi geschreven Razz. Veel herkenbaarheid mbt het afronden van die stomme lerarenopleiding, de start voor de klas en de liefde voor muziek. En ik word altijd een beetje warm van het lezen over iedereens grote liefdes. O+ Mooi om te lezen ook dat er ondanks dat soms best werk aan de winkel is. (Nog zo'n herkenningspunt).

Het ongeluk van je man kan ik me volgens mij nog herinneren uit de reeks waar we toen samen postten... Nooit beseft dat dat de aanloop naar jullie huwelijk was.

Ik vind het zo leuk voor je dat er een tweede pluisje bij komt O+
Mooi omschreven! Wij ontploffen ook vaak hoor (oke ik net wat vaker) maar als t hoge nood is staat hij er wel. En dat is bij jullie zo te lezen ook zo.
S. 2014
J. 2016
pi_154427888
De relatieherkenning O+
Een tweede pluis O+
pi_154427910
Razz O+
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:49:15 #277
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_154427992
Allebei de branding O+
Razz ik vind je zo grappig, lief, mooi en bubbly overkomen hier. Ik had gedacht dat jij vroeger hoorde tot de populairen op school. Zo kun je je dus vergissen. Fijn dat je toch je plekje hebt gevonden. En weet niet of ik je nou al gefeliciteerd had (wel gedacht dat ik dat nog moest doen) maar van harte met pluis 2 op komst O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_154428171
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:49 schreef Chanty het volgende:
Allebei de branding O+
Razz ik vind je zo grappig, lief, mooi en bubbly overkomen hier. Ik had gedacht dat jij vroeger hoorde tot de populairen op school. Zo kun je je dus vergissen. Fijn dat je toch je plekje hebt gevonden. En weet niet of ik je nou al gefeliciteerd had (wel gedacht dat ik dat nog moest doen) maar van harte met pluis 2 op komst O+
Dit. O+
pi_154428203
Gnorf, nee ik ben geloof ik geboren als nerdy buitenbeentje. Gelukkig geef ik Engels en dat is toch een beetje hetzelfde slag mensen. I've found my mothership O+ .
pi_154428268
You ARE teh mothership O+
pi_154428314
Ohja en ik wil het stokje graag doorgeven aan Kwak.

Ik ga nog even broeden op een vraag. Maar ik moet eerst alles inpakken voor de vakantie. Als ik dat heb overleefd en we zijn onderweg komt er vast wel een goede vraag bovendrijven. Kun jij alvast gaan typen :7 .
  vrijdag 17 juli 2015 @ 23:02:11 #282
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_154428455
Nerdy buitenbeentjes unite! O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_154428468
Razz wat een mooi verhaal, goed opgeschreven O+

Herkenbaar ook, dat outsider-tienergroepje. Hoewel ik het vooral online vond. Hoe fijn om dat IRL te hebben!
  vrijdag 17 juli 2015 @ 23:03:23 #284
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154428504
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Ohja en ik wil het stokje graag doorgeven aan Kwak.

Ik ga nog even broeden op een vraag. Maar ik moet eerst alles inpakken voor de vakantie. Als ik dat heb overleefd en we zijn onderweg komt er vast wel een goede vraag bovendrijven. Kun jij alvast gaan typen :7 .
Ik vind het tof en een beetje eng, ook al is mijn verhaal niet zo ingewikkeld. O+

Ik ga broeden, en doe mijn best snel te schrijven ondanks verhuisgedoe hier (we gaan maandag over).
Kwak
pi_154428518
Razz, mooi geschreven O+
pi_154428625
O+ Razz
Een 2e pluis. Komt helemaal goed. Mooi verhaal :*

Ik vind het lastig om te reageren op persoonlijke verhalen.. Het is erg bijzonder om levensverhalen te mogen lezen.
pi_154429077
Mooi Razz, en zo leuk! Pluis nummer twee!
pi_154429165
Razz O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154429377
Razz mooi verhaal meid! O+

En die interactie tussen brusjes is (meestal) zoooooo leuk! You're gonna love it! O+
pi_154429380
Ik vind het leuk/mooi/bijzonder om te lezen dat de mensen die zich een buitenbeentje voelden/voelen op mij juist zo zeker over komen. Terwijl het gevoel van een buitenbeentje zijn toch voor een deel onzekerheid is, toch?

Ik vind het mooi om meer achtergrond te krijgen over de vrouwen die ik ken als gevatte, grappige, sterke vrouwen. Het is wel schrijnend om te zien dat zoveel mensen gekwetst zijn in hun jeugd, wat zijn mensen toch wreed voor elkaar.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 23:40:40 #291
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_154429665
Mooi levensverhaal Razz. Wat kan je het toch goed beschrijven in woorden. En wat een fijne gedachte dat A nu een broertje of zusje gaat krijgen O+
En nerds O+

Kwak succes met schrijven *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_154430234
Razz, wat schrijf je dit liefdevol O+ ik werd er blij van.
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 23:58:09 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154430266
Razz was die school waar je stage liep in Bilthoven toevallig de WP? Dan zou je namelijk op mijn middelbare school stage hebben gelopen en nu lesgeven op de middelbare school van mijn lief _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154430325
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 23:58 schreef MaJo het volgende:
Razz was die school waar je stage liep in Bilthoven toevallig de WP? Dan zou je namelijk op mijn middelbare school stage hebben gelopen en nu lesgeven op de middelbare school van mijn lief _O-
Haha, dat klopt! Wat een kleine wereld! Ik vond de WP een heerlijke school als stagiair O+, maar als docent zou ik er niet willen werken. Stond je ineens met z'n tweeën op 80 derdeklassers in een 'domein'. Argh :') .
  Moderator zaterdag 18 juli 2015 @ 00:01:58 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154430404
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 23:59 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Haha, dat klopt! Wat een kleine wereld! Ik vond de WP een heerlijke school als stagiair O+, maar als docent zou ik er niet willen werken. Stond je ineens met z'n tweeën op 80 derdeklassers in een 'domein'. Argh :') .
Kleine wereld inderdaad _O- Ik vond de WP echt een topschool! Dat domein zegt me niks (denk van na mijn tijd, deed geen tweede fase) maar hadden ze ook nog steeds de werkers en de medewerkers en de kleine en de grote siësta? :D O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154430462
Geen siësta's, wel werkers en medewerkers en huiskamerbijeenkomsten en kookles en een schooltuin O+ .
  Moderator zaterdag 18 juli 2015 @ 00:04:50 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154430500
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 00:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Geen siësta's, wel werkers en medewerkers en huiskamerbijeenkomsten en kookles en een schooltuin O+ .
Siesta's zo noemden we de pauzes :D Ik heb alleen Havo 4 en 5 er gedaan dus helaas geen kookles, naailes, muziek enz gehad ;( Wel dramales O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154433258
Razz, mooi geschreven! En van O+ te gefeliciteerd met je zwangerschap!!
  zaterdag 18 juli 2015 @ 06:52:18 #299
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154433375
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 23:30 schreef Cholula het volgende:
Ik vind het leuk/mooi/bijzonder om te lezen dat de mensen die zich een buitenbeentje voelden/voelen op mij juist zo zeker over komen. Terwijl het gevoel van een buitenbeentje zijn toch voor een deel onzekerheid is, toch?

Ik vind het mooi om meer achtergrond te krijgen over de vrouwen die ik ken als gevatte, grappige, sterke vrouwen. Het is wel schrijnend om te zien dat zoveel mensen gekwetst zijn in hun jeugd, wat zijn mensen toch wreed voor elkaar.
+1. Mooi gezegd :)
pi_154433925
Razz met je pluisje en pluisje 2 op komst! <3 en fijn om te lezen over jouw relatie. Ik zie je mijnes ook niet als rots en branding. Voelde al bijna een buitenbeentje :P
  zaterdag 18 juli 2015 @ 09:34:48 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_154433941
Oh Razz O+ Wat een leuk mens ben je toch O+ Bedankt voor je verhaal!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')