abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 juni 2015 @ 09:44:35 #1
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_153660597


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking

life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 09:44:55 #2
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_153660603
als je de vorige dichtgooit met een post 'vol' is het wel handig als je de volgende ook ff opent :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_153662331
Kon geen titel bedenken :P

Bezwaar gemaakt op rooster, maar planner heeft nog niet gereageerd. 3 wijken op een piekdag met overheidsverspreiding, dat red ik echt niet vóór 17:00 :')
pi_153664163
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:11 schreef Thomas-sama het volgende:
Kon geen titel bedenken :P

Bezwaar gemaakt op rooster, maar planner heeft nog niet gereageerd. 3 wijken op een piekdag met overheidsverspreiding, dat red ik echt niet vóór 17:00 :')
Gelukkig mag het tot 18:00, jij even mazzel!
  vrijdag 19 juni 2015 @ 15:14:14 #5
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_153667770
Hier ook nog geen salarisstrookje. Daar gaat mijn hoop dat het geld er voor het weekend zou zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_153668102
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:44 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Gelukkig mag het tot 18:00, jij even mazzel!
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:44 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Gelukkig mag het tot 18:00, jij even mazzel!
Hangt er van af welk gebied. Hier moet het vóór 17:00

Bovendien zit ik al ver boven m'n contracturen volgende week.
pi_153668930
Ik zou dat ook niet zomaar accepteren. Tenzij ik er zelf voor kies is 2 op een piekdag in principe de max. Tenzij het echt wijkjes van een uur zijn oid.

Blijf toch wel zo mijn vraagtekens hebben bij de normtijden. Had vandaag 2 wijken. Wijk 1 is op een piekdag met HAH 2u10, wijk 2 is dan 2u15. Wijk 1 is op een daldag 40 minuten, wijk 2 60. Hoe lang je er over doet hangt natuurlijk wel van allerlei factoren af, maar ik vind die verschillen fors. Een wijk die op een dinsdag 1u20 is, is op een daldag ook al 30 minuten. Erg veel meer kunnen ze daar ook niet op korten want je bent toch een bepaalde basistijd kwijt, maar die ene wijk die ik vandaag had is echt veel groter en dan krijg je maar 10 minuutjes meer.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_153672109
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:40 schreef gelestipjes het volgende:
Alweer een e-mail dat ik mijn salarisstrook ook in mijn personeelsdossier kan bekijken ipv hem op papier te ontvangen.
En de winstuitkering zit erbij! Het geld stroomt binnen
Hier ontvang ik ook net het mailtje:

quote:
Momenteel behoor je tot de groep medewerkers die nog steeds een papieren salarisstrook ontvangt. Hierbij informeren we je dat je salarisstrook van juni 2015 ook beschikbaar is in je digitale personeelsdossier. Wil je ook bijdragen aan een beter milieu en
wil je PostNL helpen kosten te besparen? Kies er dan voor om je salarisstrook alleen digitaal te ontvangen via onderstaande link:
http://zelfdoen.postnl.nl/digitalestrook
Ik klikken op de link, maar nog geen strookje over juni. Overigens is dat geleuter over het milieu een beetje onzin, dat ene strookje per maand. Als ze zich zo'n zorgen maken om het milieu, doe dan eens wat aan die enorme hah-overschotten. Ik krijg structureel iets van 80 hah teveel voor mijn wijk, en dat heb ik al tot vervelens toe doorgegeven, wordt niets mee gedaan. En ik ben de enige niet. Of stop met dat ongeloofwaardige propagandablaadje, die Op de Mat of weet ik veel hoe dat ding heet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_153672489
Sinds ik Bezwaar heb gemaakt (rooster) loop ik alleen nog maar mijn eigen wijk. Ook wel weer jammer, had voor deze hele week extra beschikbaarheid opgegeven. Kan zijn dat het niet nodig was, maar volgens mij waren een paar wijken domweg 'vergeten' in te plannen... toevallig was mijn telefoonbatterij ook leeg :)

Lijkt mij nou juist zo handig, dat je als planner vooraf kunt zien wie op welke dagen extra beschikbaar is. Moet je dat niet negeren natuurlijk en gewoon schuiven zoals het jou uitkomt. Dan neem ik de volgende keer de moeite ook niet meer.

Maar.... hier kwam de salarisstrook net op tijd om het weekend nog wat op te vrolijken!
pi_153672577
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Of stop met dat ongeloofwaardige propagandablaadje, die Op de Mat of weet ik veel hoe dat ding heet.
Ver weg, ver van mijn bed...? Inderdaad, dat blad dat er veel te duur uitziet voor deze barre tijden van bezuinigen.
  Moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 18:29:54 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_153672677
Wij liften ook even gezellig mee in dit topic; mijn vriendin gaat namelijk per 29 juni bij postnl aan de slag als postbezorger. :Y
pi_153673395
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Wij liften ook even gezellig mee in dit topic; mijn vriendin gaat namelijk per 29 juni bij postnl aan de slag als postbezorger. :Y
Wens haar veel werkplezier! Nee echt, ik vind het een aangename bezigheid en nog gezond ook, maar het toenemend geknijp en ge-zoek-het-maar-uit maakt dat ik me steeds somberder ga uiten (en voelen).
Tijd om op te stappen misschien...
pi_153674649
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:23 schreef zombo het volgende:
Sinds ik Bezwaar heb gemaakt (rooster) loop ik alleen nog maar mijn eigen wijk. Ook wel weer jammer, had voor deze hele week extra beschikbaarheid opgegeven. Kan zijn dat het niet nodig was, maar volgens mij waren een paar wijken domweg 'vergeten' in te plannen... toevallig was mijn telefoonbatterij ook leeg :)

Lijkt mij nou juist zo handig, dat je als planner vooraf kunt zien wie op welke dagen extra beschikbaar is. Moet je dat niet negeren natuurlijk en gewoon schuiven zoals het jou uitkomt. Dan neem ik de volgende keer de moeite ook niet meer.

Maar.... hier kwam de salarisstrook net op tijd om het weekend nog wat op te vrolijken!
Bedoel je dat "extra beschikbaarheid doorgeven" @ mijn werk?
Nog nooit gebruikt, ze weten me zo ook wel te vinden. :)

Maar wat moet je daar eigenlijk in vullen, het totaal aantal uren per dag of de uren die je naast je vaste wijk zou kunnen lopen? :?
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_153674868
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Wij liften ook even gezellig mee in dit topic; mijn vriendin gaat namelijk per 29 juni bij postnl aan de slag als postbezorger. :Y
Bezorgen we weer op maandag? :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  Moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 20:12:19 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_153675674
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:48 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Bezorgen we weer op maandag? :P
Meen ik dat de contractdatum is :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:58 schreef zombo het volgende:

[..]

Wens haar veel werkplezier! Nee echt, ik vind het een aangename bezigheid en nog gezond ook, maar het toenemend geknijp en ge-zoek-het-maar-uit maakt dat ik me steeds somberder ga uiten (en voelen).
Tijd om op te stappen misschien...
^O^

Ze gaat in ieder geval werken ergens in het oosten van het land in de achterhoek :)
  vrijdag 19 juni 2015 @ 21:46:42 #16
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_153678517
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:11 schreef Thomas-sama het volgende:
Kon geen titel bedenken :P

Bezwaar gemaakt op rooster, maar planner heeft nog niet gereageerd. 3 wijken op een piekdag met overheidsverspreiding, dat red ik echt niet vóór 17:00 :')
Waarom post je dan t woord vol? :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 21:50:02 #17
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_153678617
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier ontvang ik ook net het mailtje:

[..]

Ik klikken op de link, maar nog geen strookje over juni. Overigens is dat geleuter over het milieu een beetje onzin, dat ene strookje per maand. Als ze zich zo'n zorgen maken om het milieu, doe dan eens wat aan die enorme hah-overschotten. Ik krijg structureel iets van 80 hah teveel voor mijn wijk, en dat heb ik al tot vervelens toe doorgegeven, wordt niets mee gedaan. En ik ben de enige niet. Of stop met dat ongeloofwaardige propagandablaadje, die Op de Mat of weet ik veel hoe dat ding heet.
Jep, hier ook. Structureel 100 teveel voor een wijk waar 300 folders voor nodig zijn. Das dus 33% meer dan nodig! Nog vervelender als je de wijk niet kent. Dan zie je 5 tassen hah staan terwijl je er wellicht maar 3 nodig hebt, maar als je het niet weet probeer je toch (in 2x) alles mee te nemen..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_153679420
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:27 schreef Thomas-sama het volgende:
Hangt er van af welk gebied. Hier moet het vóór 17:00
En wat gebeurt er bij jullie wanneer het dan niet af is?
Wordt er dan toch na 17:00 doorbezorgd, of wordt er klokslag 17:00 gestopt, en wat gebeurt er in dat geval met de nog niet bezorgde post?
Ik maak zelf wel eens mee (gelukkig sporadisch) dat ik, hoewel op tijd begonnen, om 18:00 nog niet klaar ben.
Denk hierbij aan drie of vier wijken op een piekdag met veel HAH.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 juni 2015 @ 22:15:12 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_153679478
Zoveel wijken?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 19 juni 2015 @ 22:27:53 #20
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_153679920
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:50 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Jep, hier ook. Structureel 100 teveel voor een wijk waar 300 folders voor nodig zijn. Das dus 33% meer dan nodig! Nog vervelender als je de wijk niet kent. Dan zie je 5 tassen hah staan terwijl je er wellicht maar 3 nodig hebt, maar als je het niet weet probeer je toch (in 2x) alles mee te nemen..
Ik vermoed dat het alleen maar om geld draait, en dat het milieu ze niet interesseert. Ik weet niet hoe de afspraken zijn die PostNL heeft met de afzenders van de folders, maar ik neem aan dat de vergoeding op z'n minst deels gekoppeld is aan het aantal afgiftepunten. Hoe meer NEE/NEE en JA/NEE stickers in een wijk, hoe minder afgiftepunten voor de folders, hoe minder ze verdienen. Dus als PostNL een te hoog aantal afgiftepunten opvoert, verdienen ze extra. Mischien klets ik nou uit m'n nekharen, maar het zou zomaar kunnen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 juni 2015 @ 22:31:31 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_153680041
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het alleen maar om geld draait, en dat het milieu ze niet interesseert. Ik weet niet hoe de afspraken zijn die PostNL heeft met de afzenders van de folders, maar ik neem aan dat de vergoeding op z'n minst deels gekoppeld is aan het aantal afgiftepunten. Hoe meer NEE/NEE en JA/NEE stickers in een wijk, hoe minder afgiftepunten voor de folders, hoe minder ze verdienen. Dus als PostNL een te hoog aantal afgiftepunten opvoert, verdienen ze extra. Mischien klets ik nou uit m'n nekharen, maar het zou zomaar kunnen.
Nee, je kletst niet uit je nekharen, want ik heb hier ook al eens iets over opgevangen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_153687581
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
Zoveel wijken?
Drie wijken komt regelmatig voor, vier wijken alleen in panieksituaties (wijk blijven staan op depot, collega uitgevallen tijdens het bezorgen, dat soort dingen).
Bij vier wijken wordt het dan al gauw later dan 18:00 Van de kant van het bedrijf heb ik nog nooit gehoord dat ik op zo'n moment in overtreding ben (dat zou ook wel een tikje hypocriet zijn, ze hebben me tenslotte zelf zo laat op pad gestuurd).
Uiteraard zijn er na zessen in de wijk altijd wel een paar bewoners die je er op aanspreken dat je nog laat aan het bezorgen bent, maar als je de situatie uitlegt tonen ze meestal wel begrip.
pi_153687626
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:13 schreef blijevis het volgende:

[..]

En wat gebeurt er bij jullie wanneer het dan niet af is?
Wordt er dan toch na 17:00 doorbezorgd, of wordt er klokslag 17:00 gestopt, en wat gebeurt er in dat geval met de nog niet bezorgde post?
Ik maak zelf wel eens mee (gelukkig sporadisch) dat ik, hoewel op tijd begonnen, om 18:00 nog niet klaar ben.
Denk hierbij aan drie of vier wijken op een piekdag met veel HAH.
In principe melden bij TL en gewoon bezorgen.

Thuis of op depot bewaren is immers een grote NoNo..
pi_153687859
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:13 schreef blijevis het volgende:

[..]

En wat gebeurt er bij jullie wanneer het dan niet af is?
Wordt er dan toch na 17:00 doorbezorgd, of wordt er klokslag 17:00 gestopt, en wat gebeurt er in dat geval met de nog niet bezorgde post?
Ik maak zelf wel eens mee (gelukkig sporadisch) dat ik, hoewel op tijd begonnen, om 18:00 nog niet klaar ben.
Denk hierbij aan drie of vier wijken op een piekdag met veel HAH.
Met een aanvoertijd van 12.30 uur zou het hier dan bijna niet meer mogelijk zijn twee (grote) wijken te lopen. Het komt best regelmatig voor dat ik tot half zeven - zeven uur loop, maar dat is altijd bij 'ongelukjes' (wijken die anders blijven staan), nooit de reguliere planning. Dan geldt: beter laat dan nooit. Maar als ik niet op mijn grenzen pas gebeuren er steeds meer ongelukjes ;)

Zo laat bezorgen is geen overtreding van de bezorger, maar meestal van degene die al niet meer te bereiken is als jij zijn fouten oplost!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 juni 2015 @ 12:00:29 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_153689153
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 10:13 schreef blijevis het volgende:

[..]

Drie wijken komt regelmatig voor, vier wijken alleen in panieksituaties (wijk blijven staan op depot, collega uitgevallen tijdens het bezorgen, dat soort dingen).
Bij vier wijken wordt het dan al gauw later dan 18:00 Van de kant van het bedrijf heb ik nog nooit gehoord dat ik op zo'n moment in overtreding ben (dat zou ook wel een tikje hypocriet zijn, ze hebben me tenslotte zelf zo laat op pad gestuurd).
Uiteraard zijn er na zessen in de wijk altijd wel een paar bewoners die je er op aanspreken dat je nog laat aan het bezorgen bent, maar als je de situatie uitlegt tonen ze meestal wel begrip.
Zoveel personeelskrapte hebben ze bij ons helaas niet
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')