abonnement Unibet Coolblue
pi_154484548
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:46 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Er is nog niet naar mij gezwaaid :'(
Zwaai je zelf wel dan? En dit is vast ook weer zoiets waarbij het helpt om vrouw te zijn, dat mensen dan eerder zelf beginnen te zwaaien. :') Maar ik ben nog niemand tegengekomen die niet terug zwaaide. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_154484872
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:48 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Zwaai je zelf wel dan? En dit is vast ook weer zoiets waarbij het helpt om vrouw te zijn, dat mensen dan eerder zelf beginnen te zwaaien. :') Maar ik ben nog niemand tegengekomen die niet terug zwaaide. :)
Nee, voor m'n gevoel ben ik ook helemaal nog geen motorrijder :D.
Geen referral hier.
  maandag 20 juli 2015 @ 13:49:29 #253
177940 Tunafish
met staart
pi_154486152
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:07 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ze vroeg me laatst waarom iedereen naar haar zwaaide. Na mijn uitleg vond ze dat maar onzin om de hand van het stuur te halen. Duim aan het stuur houden en zo zwaaien was ook teveel gevraagd en de beenoptie vond ze al helemaal achterlijk. _O-
Ze kan zo bij de politie, die negeren je ook altijd als je zwaait.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_154488187
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 13:49 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Ze kan zo bij de politie, die negeren je ook altijd als je zwaait.
Zwaaien bij mij ook altijd terug, eigenlijk. Misschien zijn Groningers gewoon vriendelijk. :@

Overigens heb ik mijn arm flink verbrand zaterdag en het doet zeer en het jeukt. Zonder wintervoering schuurt mijn motorjas best een beetje met die protectoren en ik heb dus morgen rijles en donderdag examen. Iemand tips? Zou een shirt met lange mouwen helpen, bijvoorbeeld? ;(
Your opinion of me is none of my business.
pi_154494725
Hoe zit het met het EV?
Ik heb een beperking van mijn gehoor, maar heb mijn autorijbewijs zonder enig gedoe gehaald. Geen codes op m'n rijbewijs oid, gewoon in 1x theorie en praktijk. Nu zegt een potentiele motorrijlessert dat ik het EV moet indienen vóór de eerste rijles.. Ik keek er erg vreemd van op.

Ten eerste: Mijn situatie is niet veranderd tov toen ik mijn autorijbewijs haalde, dus er zal niks nieuws op staan.. Bij een verlenging van rijbewijs B hoef ik dan ook niets te doen met een EV oid..
Ten tweede staat op de CBR site dat het pas hoeft bij het aanvragen van het examen. Dus wat is nu waar?

De reden dat ik het aangaf is dat ik met gehoor wel moet uitzoeken hoe het verstaanbaar wordt voor mij, maar qua gevaar zie ik geen enkel probleem. Ik hoor geluiden nml wel, zoals sirenes enz, maar wat bruikbaars maken van gesproken woorden is het lastige..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 20 juli 2015 @ 19:22:39 #256
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_154495023
quote:
19s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hoe zit het met het EV?
Ik heb een beperking van mijn gehoor, maar heb mijn autorijbewijs zonder enig gedoe gehaald. Geen codes op m'n rijbewijs oid, gewoon in 1x theorie en praktijk. Nu zegt een potentiele motorrijlessert dat ik het EV moet indienen vóór de eerste rijles.. Ik keek er erg vreemd van op.

Ten eerste: Mijn situatie is niet veranderd tov toen ik mijn autorijbewijs haalde, dus er zal niks nieuws op staan.. Bij een verlenging van rijbewijs B hoef ik dan ook niets te doen met een EV oid..
Ten tweede staat op de CBR site dat het pas hoeft bij het aanvragen van het examen. Dus wat is nu waar?

De reden dat ik het aangaf is dat ik met gehoor wel moet uitzoeken hoe het verstaanbaar wordt voor mij, maar qua gevaar zie ik geen enkel probleem. Ik hoor geluiden nml wel, zoals sirenes enz, maar wat bruikbaars maken van gesproken woorden is het lastige..
Je mag niet op examen zonder goedgekeurde EV. Het wordt lastig als je niet via het oordopje wat je krijgt je instructeur kunt verstaan, dus dan mis je alle instructies en aanwijzingen. Het examen gaat altijd met de instructeur in de auto bij de examinator, je instructeur praat ook tegen je. Gaat het lessen met je instructeur prima, dan is het examen geen probleem.

Ik zou gewoon de rijschool bellen en je probleem neerleggen, en met de eerste les even kijken of alles goed gaat. Dan kun je je EV indienen op dezelfde manier als je dat voor je autorijbewijs deed.

Het is slim om alvast een goede helm te halen die een beetje stil is op de snelweg. Ik had namelijk een jet helm tijdens rijles en verstond op de snelweg er dus echt geen zak van. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_154495102
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:22 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je mag niet op examen zonder goedgekeurde EV. Het wordt lastig als je niet via het oordopje wat je krijgt je instructeur kunt verstaan, dus dan mis je alle instructies en aanwijzingen. Het examen gaat altijd met de instructeur in de auto bij de examinator, je instructeur praat ook tegen je. Gaat het lessen met je instructeur prima, dan is het examen geen probleem.

Ik zou gewoon de rijschool bellen en je probleem neerleggen, en met de eerste les even kijken of alles goed gaat. Dan kun je je EV indienen op dezelfde manier als je dat voor je autorijbewijs deed.
Deze rijschool wil dus dat ik dat doe vóór de eerste rijles. Dat leek me ronduit apart, ook omdat ik bij het autorijden gewoon bij het aanvragen van praktijk heb gedaan,,
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 20 juli 2015 @ 19:26:26 #258
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_154495151
quote:
19s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:25 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Deze rijschool wil dus dat ik dat doe vóór de eerste rijles. Dat leek me ronduit apart, ook omdat ik bij het autorijden gewoon bij het aanvragen van praktijk heb gedaan,,
Dan zoek je een andere. De enige manier om erachter te komen is de praktijk. Een hoorarts kan echt niet zeggen wat jij wel en niet verstaat tijdens rijles.

Je zou ook gewoon nu die EV aan kunnen vragen. Als je er de vorige keer geen gezeik (artsen/psychologen etc.) mee gehad hebt, zul je dat nu ook niet krijgen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_154495323
quote:
19s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:25 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Deze rijschool wil dus dat ik dat doe vóór de eerste rijles. Dat leek me ronduit apart, ook omdat ik bij het autorijden gewoon bij het aanvragen van praktijk heb gedaan,,
En terecht. Moest ik ook doen bij mijn eerste rijschool, omdat de hele mallemolen met toets van het CBR en shit gewoon eindeloos duurt. Of je je instructeur wel of niet verstaat tijdens rijles, maakt ook niet uit voor wat je in op je eigen verklaring hoort in te vullen. Dus de rijschool doet het gewoon netjes volgens het boekje. :)

In de praktijk is dit anders, want je loopt hooguit vast op punt 10.

quote:
10. Hebt u nog andere aandoeningen, ziekten of functiebeperkingen die het besturen van motorrijtuigen moeilijker maken?
Als je twijfels hebt over of je een motorvoertuig veilig kunt besturen, moet je hier 'ja' invullen. In jouw geval zou ik me helemaal nergens zorgen over maken, lekker overal 'nee' neerkalken en gewoon gaan lessen. In het ergste geval moet je op TomTom rijden ipv op een oortje (wordt vaker gedaan met dove lessers) en dus een vooraf uitgestippelde route rijden. Dat kan gewoon en maakt het besturen van een motorrijtuig niet moeilijker. Dus je komt helemaal niet in de knel met die EV. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_154495427
Misschien willen ze voorkomen dat je niet mag afrijden als je EV aanleiding geeft voor nader onderzoek.

Mijn instructeur heeft destijds ook mijn EV aangevraagd zonder dat met me te overleggen. Ik heb mijn ogen 1,5 jaar geleden laten laseren. Dat zou mogelijk leiden tot nader onderzoek (vertraging + extra kosten) waardoor we besloten hebben om het niet aan te passen. :P
  maandag 20 juli 2015 @ 19:35:09 #261
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_154495446
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:31 schreef Sarasi het volgende:

[..]

En terecht. Moest ik ook doen bij mijn eerste rijschool, omdat de hele mallemolen met toets van het CBR en shit gewoon eindeloos duurt. Of je je instructeur wel of niet verstaat tijdens rijles, maakt ook niet uit voor wat je in op je eigen verklaring hoort in te vullen. Dus de rijschool doet het gewoon netjes volgens het boekje. :)

In de praktijk is dit anders, want je loopt hooguit vast op punt 10.

[..]

Als je twijfels hebt over of je een motorvoertuig veilig kunt besturen, moet je hier 'ja' invullen. In jouw geval zou ik me helemaal nergens zorgen over maken, lekker overal 'nee' neerkalken en gewoon gaan lessen. In het ergste geval moet je op TomTom rijden ipv op een oortje (wordt vaker gedaan met dove lessers) en dus een vooraf uitgestippelde route rijden. Dat kan gewoon en maakt het besturen van een motorrijtuig niet moeilijker. Dus je komt helemaal niet in de knel met die EV. :)
Dat was ook het eerste wat ik deed, die EV aanvragen. Maar ik mocht gewoon beginnen met lessen hoor? Ja het duurt even, maar tenzij je een spoedcursus doet ben je ook echt wel even bezig met lessen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_154495543
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:34 schreef sylvesterrr het volgende:
Misschien willen ze voorkomen dat je niet mag afrijden als je EV aanleiding geeft voor nader onderzoek.

Mijn instructeur heeft destijds ook mijn EV aangevraagd zonder dat met me te overleggen. Ik heb mijn ogen 1,5 jaar geleden laten laseren. Dat zou mogelijk leiden tot nader onderzoek (vertraging + extra kosten) waardoor we besloten hebben om het niet aan te passen. :P
Ach. Mijn autorijschool had me niet eens over een eigen verklaring verteld, pas tijdens de les voor het examen kreeg ik het al ingevulde ding onder m'n neus gedrukt met de vraag om een handtekening. Nog even snel gebeld en overlegd met ouders en toen ondertekend, maar ik was daar totaal niet op voorbereid. :')

Eerste motorrijschool gaf me een 'mock' eigen verklaring, die ik moest invullen voor hun eigen administratie, maar niks kostte en ook niet geregistreerd zou worden door het CBR. De rijschool waar ik nu bij zit, doet er zelf helemaal niks mee, dus ik heb laatst zelf eentje gekocht op mijn.cbr.nl. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_154497485
27,80 voor die Eigen Verklaring :').

Zelf een paar keer op nee klikken, en dan bijna 30 euro rekenen, wtf.
Geen referral hier.
  maandag 20 juli 2015 @ 20:49:48 #264
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_154497778
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 20:40 schreef Phaelanx_NL het volgende:
27,80 voor die Eigen Verklaring :').

Zelf een paar keer op nee klikken, en dan bijna 30 euro rekenen, wtf.
Moet in 2016 mijn rijbewijs gaan verlengen, dus dan mag ik hem ook weer invullen.

Dikke onzin, vorig jaar die hele keuring gehad vanwege aanvraag motorrijbewijs, is die niet langer geldig dan mijn autorijbewijs, kan ik weer terug.

Gelukkig kwam ik er toen vanaf met een consultje huisarts, maar met mijn autorijbewijs was het godverdomme 200 euro cash aftikken. :r
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_154498186
Maar goed, morgen AVB, vandaag ging alles prima, hopen dat het morgen net zo gaat.
Geen referral hier.
pi_154511901
Mijn rijles ging prima! Even wat examenroutes gereden, stop & go opdracht gehad, BRAVOK geoefend, CBR bekeken, dat soort dingetjes. Moet helemaal goedkomen donderdag. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_154516231
Zo AVB is binnen *O* .

Alleen langzame slalom ging echt kut, twee keer pylon geraakt, enige oefening die ik meer dan één keer moest doen. Snap er niets van, vond dat tijdens het oefenen één van de makkelijkere oefeningen.

Verder gedaan:
- Lopen met motor/parkeren
- Noodstop
- Precisiestop
- Achtje
- Uitwijkoefening
- Snelle slalom

Verder alles dus in één keer goed.
Geen referral hier.
pi_154561571
Deze chick is geslaaaaaaaagd! :D *O*
Your opinion of me is none of my business.
pi_154561806
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:53 schreef Sarasi het volgende:
Deze chick is geslaaaaaaaagd! :D *O*
Gefeliciteerd! :D
pi_154583207
Gefelicitieerd! Nog op- of aanmerkingen gekregen? Hoe vond je zelf dat het ging?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_154583388
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:05 schreef mjan het volgende:
Gefelicitieerd! Nog op- of aanmerkingen gekregen? Hoe vond je zelf dat het ging?
Een bonuspunt gekregen toen ik tijdens het invoegen in een treintje terecht dreigde te komen en doortrok naar 180 om ervoor uit te komen. Vond hij heel goed. Verder echt helemaal geen opmerkingen, ging ook gewoon heel goed. :) Bij aankomst dacht ik ook 'of ik ben geslaagd, of ik heb oprecht niet door welke fout ik heb gemaakt'. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_154583408
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:12 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Een bonuspunt gekregen toen ik tijdens het invoegen in een treintje terecht dreigde te komen en doortrok naar 180 om ervoor uit te komen. Vond hij heel goed. Verder echt helemaal geen opmerkingen, ging ook gewoon heel goed. :) Bij aankomst dacht ik ook 'of ik ben geslaagd, of ik heb oprecht niet door welke fout ik heb gemaakt'. :P
Tof, goed gedaan hoor ^O^
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_154584292
Yes, was best een fijn ritje. *O* Af en toe even opeens die zenuwen, maar ik had expres niet gekeken welke auto de examinator had, dus als het een beetje druk was kon ik doen alsof hij er niet was en dat hielp. _O-
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 08:25:15 #274
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_154589147
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:53 schreef Sarasi het volgende:
Deze chick is geslaaaaaaaagd! :D *O*
gefeliciteerd :D

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:44 schreef Sarasi het volgende:
Yes, was best een fijn ritje. *O* Af en toe even opeens die zenuwen, maar ik had expres niet gekeken welke auto de examinator had, dus als het een beetje druk was kon ik doen alsof hij er niet was en dat hielp. _O-
goede tip :P
nee echt, ik haat herfst maar voetbal meer
  vrijdag 24 juli 2015 @ 23:29:47 #275
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_154612650
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:12 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Een bonuspunt gekregen toen ik tijdens het invoegen in een treintje terecht dreigde te komen en doortrok naar 180 om ervoor uit te komen. Vond hij heel goed. Verder echt helemaal geen opmerkingen, ging ook gewoon heel goed. :) Bij aankomst dacht ik ook 'of ik ben geslaagd, of ik heb oprecht niet door welke fout ik heb gemaakt'. :P
Ja dat verwijt kreeg ik dus. Ik moest invoegen tussen twee vrachtwagens omdat ik niet doortrok naar 180. Volgens mij was ik daarop gezakt. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')