abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 juni 2015 @ 11:53:51 #176
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_153544730
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:03 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hier stromen ze gewoon het hele jaar door bij in de gewone klassen, dus geen losse instroomgroep/groep0..

En ook: hoe gaan ze om met de najaarskinderen. Dingen als testen van groep 1 meedoen, werkjes van de groep 1 meedoen, of is de doorsnee insteek dat deze groep lang kleutert.
Dank, deze las ik nog even snel onderweg (nog geen 5 minuten lopen ^O^ ).
Najaarskinderen gaan gewoon mee met de groep. Er wordt naar het kind gekeken of ze groep 3 aan kan of dat ze gewoon nog lekker een jaar blijft kleuteren.
Veel vragen beantwoord en we zijn nog bij de twee kleutergroepen gaan kijken. Een meisje wilde Anouk al gelijk op sleeptouw nemen O+
Zoals verwacht was Anouk best verlegen bij de directrice op kantoor, totdat ze stiften in haar handen kreeg :P
Half september wordt er contact opgenomen om kennis te maken met de juf van de groep waar ze in komt en worden er nog dingen gevraagd over haar ontwikkeling tot nu toe etc.
Schoolplein was natuurlijk te gek, kreeg haar amper mee naar huis :D
Fijn gevoel bij deze school :Y
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 15 juni 2015 @ 12:19:22 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153545535
Wat fijn dat je gevoel bij de school zo goed is. Ook dat ze nog een gesprekje doen. Bij ons wordt er ergens in november een keer contact opgenomen en dan hebben we een gesprekje met de leerkracht en worden afspraken gemaakt voor het wennen.
  maandag 15 juni 2015 @ 12:20:36 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153545570
Nog even mijn drietal delen:



meer foto's in het nieuwe deel van het fototopic ;)
  maandag 15 juni 2015 @ 12:36:12 #179
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_153545925
Wat een leuke foto Kyara! Zag al dat je een fijne vakantie had gehad. Zag er in ieder geval zo uit ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_153545978
Kyara, wat een leuke foto O+
  maandag 15 juni 2015 @ 13:50:36 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153547817
Wat een heerlijke foto van je kindjes Kyara! O+ O+ O+ En die tractor _O_
  maandag 15 juni 2015 @ 15:42:12 #182
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_153550400
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:19 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn dat je gevoel bij de school zo goed is. Ook dat ze nog een gesprekje doen. Bij ons wordt er ergens in november een keer contact opgenomen en dan hebben we een gesprekje met de leerkracht en worden afspraken gemaakt voor het wennen.
Ik had zelf contact opgenomen omdat ik wat vragen had, dus vandaar vandaag een gesprekje. Anders had ik ook pas half september wat gehoord.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_153553297
Wat fijn dat de school zo goed voelt, susie! Het klinkt voor ons nog zo als ver van ons bed maar de tijd vliegt!

Kyara, wat een heerlijke foto! Volgens mij hebben jullie het echt fantastisch gehad. Sowieso: Frankrijk O+
E.
  maandag 15 juni 2015 @ 19:38:29 #184
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153557279
Leuke foto Kyara!

Mooi dat je je goed voelt bij deze school Susie!

D start vanaf het nieuwe schooljaar, in de psz bij grote broer op school. Psz hier in de wijk wordt per augustus gesplitst in 3 groepen en verdeeld over de 3 basisscholen hier.
Hij vind het maar wat stoer dat hij ook naar 'school' mag en dan ook nog bij grote broer op school.
Wil liever vandaag dan morgen naar school.

Praten is nog steeds ondermaats, qua taalbegrip heeft ie onlangs een grote sprong gemaakt en dat zit nu wel beter dan het was. Als het praten na de zomervakantie met de psz niet betert gaan we langzaam denken aan logopedie.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_153560006
Phaidra, nog gefeliciteerd met je grote jongen!

Kyara O+

mandy, praat D. helemaal niet, of gewoon weinig?
  maandag 15 juni 2015 @ 20:55:51 #186
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153560717
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:39 schreef L-E het volgende:
Phaidra, nog gefeliciteerd met je grote jongen!

Kyara O+

mandy, praat D. helemaal niet, of gewoon weinig?
Heel weinig, 20 woorden nu is veel. hij heeft wel 2x een periode gehad waarin hij elke dag een nieuw woordje zei, maar na die periode gingen die woordjes ook weer weg. het aantal 2 woord-zinnetjes is nu op een hand te tellen.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_153560844
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:55 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Heel weinig, 20 woorden nu is veel. hij heeft wel 2x een periode gehad waarin hij elke dag een nieuw woordje zei, maar na die periode gingen die woordjes ook weer weg. het aantal 2 woord-zinnetjes is nu op een hand te tellen.

Maak je je er druk om?

Doen jullie al dingen om zijn taalbeleving te stimuleren? :)
  maandag 15 juni 2015 @ 21:07:16 #188
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153561194
Om me heen krijg ik te horen dat ik me er niet druk om moet maken, maar stilaan doe ik dat toch wel.

Absoluut!

Ik heb een kort lijntje met de logopediste van T, dat is voor mij ook een geruststelling.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_153561541
Ik roep altijd heel hard dat ik me nooit druk maak om de ontwikkeling (dat is ook zo) maar dat is lekker makkelijk praten als er ook nooit echt iets is op dat gebied. Lijkt me naar om oprecht te denken/voelen dat er ergens iets niet goed loopt. Goed dat jullie er bovenop zitten :)
  maandag 15 juni 2015 @ 21:18:06 #190
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153561655
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:15 schreef L-E het volgende:
Ik roep altijd heel hard dat ik me nooit druk maak om de ontwikkeling (dat is ook zo) maar dat is lekker makkelijk praten als er ook nooit echt iets is op dat gebied. Lijkt me naar om oprecht te denken/voelen dat er ergens iets niet goed loopt. Goed dat jullie er bovenop zitten :)
:* *;
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  maandag 15 juni 2015 @ 21:35:29 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153562354
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:07 schreef -mandy- het volgende:
Om me heen krijg ik te horen dat ik me er niet druk om moet maken, maar stilaan doe ik dat toch wel.

Absoluut!

Ik heb een kort lijntje met de logopediste van T, dat is voor mij ook een geruststelling.
Herkenbaar hoor. Hier dan niet met taal maar M liep pas met 21 maanden. Is ook echt niet tof. Ik had toen ook een kort lijntje met de fysio, vond ik ook heel fijn.

Schroom niet om hulp te vragen. Ze kunnen nu nog zoveel doen spelenderwijs dat de aansluiting ook weer snel gemaakt kan worden.

Is hij er zelf gefrustreerd onder? Of kan hij zich wel op andere manieren uiten?

:*
  maandag 15 juni 2015 @ 21:45:05 #192
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153562738
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

Herkenbaar hoor. Hier dan niet met taal maar M liep pas met 21 maanden. Is ook echt niet tof. Ik had toen ook een kort lijntje met de fysio, vond ik ook heel fijn.

Schroom niet om hulp te vragen. Ze kunnen nu nog zoveel doen spelenderwijs dat de aansluiting ook weer snel gemaakt kan worden.

Is hij er zelf gefrustreerd onder? Of kan hij zich wel op andere manieren uiten?

:*
Hoe gaat het nu met M motorisch gezien Kyara?

Daarom ook idd.
De hulp is er (als je wil), dus waarom er geen gebruik van maken?

Hij gaat nu ook al een uurtje per week naar de psz naar "op stap met puk". een uurtje extra psz met ouders, kennismaken met de psz, knutselen, met andere kinderen spelen en extra taalondersteuning (al valt die laatste tegen).
Wij begrijpen vaak wel wat hij wil, of hij wijst dingen aan ed. Maar die frustraties laten zich wel af en toe zien. En ik hoop dat die ook voor een taalsprong gaan zorgen op de psz of als wij er niet bij zijn.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  maandag 15 juni 2015 @ 22:08:32 #193
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153563707
Ik hoop het ook Mandy!

Motorisch heeft M best grote sprongen gemaakt. Alleen nog niet letterlijk. Fysio is gestopt, na de zomer hebben we weer contact en dan kijken we of hij kan springen, zo niet dan gaan er weer wat sessies tegenaan (en waarschijnlijk ook steunzolen). Verder zit hij op peutergym om hem te stimuleren. Het komt er een beetje op neer dat hij mist wat voor andere kinderen intuïtief en reflexmatig gaat. Hij moet alles aanleren en beredeneren zeg maar.

Hij is verder niet motorisch raar of zo, hij loopt gewoon, hooguit wat stijfjes. Maar je ziet nu wel heel goed de verschillen met zijn zusjes. Maar die stimuleren hem nu ook weer dus dat ik ook wel fijn.

Maar goed, een atleet zal het wel nooit worden vrees ik ;)
pi_153563708
Bij Luuk heeft de logopedie zo ontzettend goed geholpen. We kregen de handvatten hoe we Luuk konden helpen. En dan is ze denk ik 5 keer een half uurtje geweest.

Luuk is verliefd op de kdv juf, hij is helemaal gelukkig als hij weet dat zij werkt en hij vertelde vanmorgen dat ie met haar wilde trouwen *;
Vanmiddag was ie ook helemaal verdrietig t ook en ze eerder naar huis ging. " mijn (naam juf) naar huis, kuuk drietig en huijjen" O+
*poef* nu is het weg
  maandag 15 juni 2015 @ 22:26:07 #195
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153564470
Handvattten hebben we destijds bij D ook gehad bij de kinderfysio omdat hij heel laat pas omrolde. En dat heeft zo goed geholpen. Hij rolde pas goed om met 9-10 maanden en liep met 17 maanden.

Wat goed dat jullie nog steeds contact hebben met de fysio Kyara en jullie ook op peutergym zitten!

Vind M het dan niet lastig dat zijn jongere zusjes motorisch sterker zijn dan hem?

Die Luuk, zo verliefd :)

[ Bericht 10% gewijzigd door -mandy- op 16-06-2015 20:52:00 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_153595923
Wat een stilte hier! Fijn, dan gaat het vast met iedereen goed...

Hier wel in ieder geval. O+ Afgelopen zondag mocht ik zelf mijn verjaardag vieren. Een hele gezellige, maar ook erg drukke dag. Mijn schoonzusje was er ook, en zij bracht ook nog cadeautjes mee voor Lars en Femke. (We hadden hen al een tijdje niet meer gezien, toen de kinderen jarig waren zaten zij midden in een verhuizing) Femke kreeg een popje, dat kusgeluidjes kon maken. Helemaal gek is ze erop, mijn poppenmoedertje... O+ Popje moest gister al heel de dag overal mee heen: zwembad, supermarkt, bed, nogmaals zwembad... en vanochtend moest het ook persé mee naar het kdv... zo schattig!

Ze is ook wel heel erg een duimelotje trouwens. Je ziet haar weinig zonder duimpje in haar mond... bijna alle foto's die we van het kdv van haar krijgen zijn met een duimpje in haar mond. Dat wordt nog wat als we dat ooit actief af willen leren...

Ik volg jullie logopedie-overwegingen, mandy. Femke praat ook nog altijd erg weinig, alleen enkele woordjes enzo... Maar ze snapt wel ontzettend veel. Hopelijk komt de Grote TaalSprong snel...

O+ Verliefde Luuk, wat schattig!

En niet-atletische M... ach, hij heeft vast andere kwaliteiten :*
pi_153596163
Een keer bespreken met een logopedist kan natuurlijk sowieso geen kwaad Mandy. Eva begon ook vrij laat met echt praten (net als brabbelen en geluidjes maken trouwens) en daar begon ik me ook een beetje zorgen over te maken. Maar ineens kreeg ze het door en nu praat ze vaak moeiteloos vier of vijf woorden achter elkaar, echt bizar hoe snel dat ging ineens.

Shandaly, klinkt als een geslaagde dag. Lief is dat he, peutertjes met hun popje O+
Duimen lijkt mij ook heel erg vervelend, die pak je ook niet zomaar af. Eva is heel gehecht aan haar speen en een paar weken terug merkten we dat we er wel heel makkelijk in waren geworden toen ze ziek was geweest. Ze liep bijna non stop met dat ding in haar mondje en dat willen we liever niet. Toen uitgelegd dat de speen alleen in bed of auto nog mag en het gaat echt moeiteloos :o in bed overigens nog niet hoor, ze slaapt met drie spenen en ik gok dat dat voorlopig nog wel blijft ook :+
E.
pi_153596260
Shandaly, jouw poppenmoeder O+
Hier duimt ze als ze moe is. En hard ook. Soms is haar duimpje gewoon rood

Mandy, goed dat je het zo in de gaten houdt. Hopelijk maakt hij gauw een taalsprong :*

Ik was vandaag bij de Appie en het kassameisje was ook op de bruiloft van mijn neefje geweest. Ze zei dat ze zo genoten had van de show die Riley had weggegeven tijdens de plechtigheid :D
pi_153596335
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:10 schreef Shandaly het volgende:
Wat een stilte hier! Fijn, dan gaat het vast met iedereen goed...

Ja, niet-posten is daar een aanwijzing voor? :D
pi_153596514
Onder het mom "geen bericht, goed bericht" 8-) :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')