ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:38 schreef ems. het volgende:
Ik speel em helemaal in offline. Heb geen behoefte aan messages en coop en de sfeer komt wat mij betreft zo het best naar voren.
Mja al sinds DeSo is dat een lastige move, ik gebruik 'm alleen bij vijanden waarvan ik de moveset door en door ken, verder alleen om af en toe uit te proberen. In DaSo1 had ik 'm op den duur aardig onder de knie bij de standaard ventjes. Ook in PvP kon ik de long sword-aanvallen op den duur wel redelijk counteren/voorspellen.quote:Andere mensen trouwens ook veel moeite met de parry/counter move? Het is me welgeteld 1 keer gelukt en de timing moet zo belachelijk perfect zijn dat ik niet echt het gevoel heb dat het effectief is om te gebruiken.
Heb ik met de meeste "single player" games. Ook dingen zoals companions in fallout/skyrim enzo wil ik niet. En zeker met Dark Souls is dat gevoel dat je verlaten en alleen bent juist heel 'fijn'quote:Op woensdag 13 april 2016 11:53 schreef 2dope het volgende:
[..]
ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht.
Ik blijf nog wel even door-oefenen maar vooralsnog kost het me alleen maar health. Verder weet ik niet wat LT/L2 is in keyboard/toetsenbord land maar ik vermoed zo'n powerattackquote:Mja al sinds DeSo is dat een lastige move, ik gebruik 'm alleen bij vijanden waarvan ik de moveset door en door ken, verder alleen om af en toe uit te proberen. In DaSo1 had ik 'm op den duur aardig onder de knie bij de standaard ventjes. Ook in PvP kon ik de long sword-aanvallen op den duur wel redelijk counteren/voorspellen.
Voorlopig heb ik genoeg aan die nieuwe moves. Die charged LT/L2 (Bloodborne erfenis als ik me niet vergis) is al sick qua damage en doodeenvoudig te timen imho.
Ohja, pc-versie. Ik bedoel de standaard heavy attack, die kun je nu chargen (knop inhouden).quote:Op woensdag 13 april 2016 12:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Heb ik met de meeste "single player" games. Ook dingen zoals companions in fallout/skyrim enzo wil ik niet. En zeker met Dark Souls is dat gevoel dat je verlaten en alleen bent juist heel 'fijn'
[..]
Ik blijf nog wel even door-oefenen maar vooralsnog kost het me alleen maar health. Verder weet ik niet wat LT/L2 is in keyboard/toetsenbord land maar ik vermoed zo'n powerattack
Ik speel zo goed als blind, dus zeker ben ik er niet van, maar ik heb een baas verslagen en daarna kwam ik een covenant altar tegen, maar kan er niks mee.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:59 schreef 2dope het volgende:
[..]
Goed dat je ook weer van de partij bent
Iets te fanatiek om je heen gemept met per ongeluk een NPC binnen bereik?
Ben je al ver? Welk level?quote:Op woensdag 13 april 2016 13:03 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
Ik speel zo goed als blind, dus zeker ben ik er niet van, maar ik heb een baas verslagen en daarna kwam ik een covenant altar tegen, maar kan er niks mee.
Misschien dat ik iets mis, maar ben er bang voor.
Raw stones bieden in één klap een forse boost aan fysieke schade, met als nadeel dat na gebruik van een Raw Stone de stat-buffs van het betreffende wapen komen te vervallen. Dat is 't in een notendop (ben je bekend met stat buffs?).quote:Op woensdag 13 april 2016 15:17 schreef ems. het volgende:
Even vraagje: Die wapens upgraden met (raw) gems. Is dat slim of kan ik die beter nog even bij me houden?
En die losse souls die je af en toe vindt en in je inventory krijgt. Gewoon meteen gebruiken of is er een handigere manier om die toe te passen?
Ik heb ook zo'n 10-12 bonfires gedaan. Ben rond de lvl 20 uit mijn hoofd? Tutorial baas meegeteld heb ik er nu drie omgelegd.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:00 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ben je al ver? Welk level?
Ik heb nog maar weinig toffe gear gevonden en ik heb toch al een stuk of 10 bonfires aangestoken inmiddels. Vanavond maar ff backtracken en zoeken naar loot.
Ik meen dat dat betekent dat bepaalde wapens meer damage doen als je bijvoorbeeld meer punten in dexterity ofzo hebt? En dat vervalt dan?quote:Op woensdag 13 april 2016 15:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Raw stones bieden in één klap een forse boost aan fysieke schade, met als nadeel dat na gebruik van een Raw Stone de stat-buffs van het betreffende wapen komen te vervallen. Dat is 't in een notendop (ben je bekend met stat buffs?).
Ahja, dat is natuurlijk wel handig met oog op het eventuele verliezen van souls.quote:De losse souls bewaar ik zelf altijd voor wanneer ik net te kort kom bij items kopen of levelen. Een handigere manier kan ik me niet bedenken (dat geldt dan weer niet voor 'boss' souls).
Aight, gaan we ongeveer gelijk op denk ik. Volgens mij zit ik ergens rond lvl 30, maar ik heb gisteravond ook een goede 2 uur gegrind als Phantom bij andere spelers Dan gaat 't altijd wel hard met de souls. Ook belachelijk hoe snel je gesummoned wordt.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:46 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n 10-12 bonfires gedaan. Ben rond de lvl 20 uit mijn hoofd? Tutorial baas meegeteld heb ik er nu drie omgelegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exact.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik meen dat dat betekent dat bepaalde wapens meer damage doen als je bijvoorbeeld meer punten in dexterity ofzo hebt? En dat vervalt dan?
Nu weet ik nog steeds niet zo goed of het een slim idee is
Tja, wat is slim. Ik heb 'm aan het begin meteen gebruikt voor mijn Long Sword, die zit nu met +4 aan shards op 180 base damage ofzo. Dat ding heeft van zichzelf een D-rating op STR en een D-rating op DEX.
Let wel, als je via het standaard upgradepad gaat (dus zonder infuse van raw/fire etc.), worden de stat buffs (ParamBonus) na een tijdje ook hoger, de Long Sword eindigt bijv. met een C op STR. Kun je mooi zien in de tabel op http://darksouls3.wiki.fextralife.com/LongswordOp donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
Goede info. Probleem is dat ik niet zo bekend ben met de wapens (en hoeveel ik er nog ga vinden) dus ik weet dat niet zo goed of het verstandig is om mijn fijne broadsword op die manier 'af te schrijven' of dat ik hem beter met de stats kan laten scalen. Ik probeer wel wat.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:59 schreef 2dope het volgende:
Tja, wat is slim. Ik heb 'm aan het begin meteen gebruikt voor mijn Long Sword, die zit nu met +4 aan shards op 180 base damage ofzo. Dat ding heeft van zichzelf een D-rating op STR en een D-rating op DEX.
Let wel, als je via het standaard upgradepad gaat (dus zonder infuse van raw/fire etc.), worden de stat buffs (ParamBonus) na een tijdje ook hoger, de Long Sword eindigt bijv. met een C op STR. Kun je mooi zien in de tabel op http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Longsword
Yup dat blijven ze.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:11 schreef ems. het volgende:
[..]
Goede info. Probleem is dat ik niet zo bekend ben met de wapens (en hoeveel ik er nog ga vinden) dus ik weet dat niet zo goed of het verstandig is om mijn fijne broadsword op die manier 'af te schrijven' of dat ik hem beter met de stats kan laten scalen. Ik probeer wel wat.
Wat trouwens wel jammer is van muis+tobo is dat door de letterlijke vertaling van de gamepad je niet altijd even lekker kan sturen als je bijvoorbeeld wilt dodgen. Met een d-pad of thumbstick kan je veel exacter bepalen waar je heen wilt springen terwijl ik beperkt ben tot 8 richtingen.
Met name die grote knights zijn voor mijn niet-ranged mannetje een hel. Erg lastig om hun attacks effectief te vermijden zodat ik ze kan afstraffen.
Nog laatste vraagje: Als ik doodga en dan quit, blijven mijn souls dan op dezelfde plek liggen voor de volgende keer als ik spawn?
Maar is een controller aansluiten niet alsnog een betere optie? Het is niet alsof aim nu echt een grote rol speelt.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:11 schreef ems. het volgende:
Wat trouwens wel jammer is van muis+tobo is dat door de letterlijke vertaling van de gamepad je niet altijd even lekker kan sturen als je bijvoorbeeld wilt dodgen. Met een d-pad of thumbstick kan je veel exacter bepalen waar je heen wilt springen terwijl ik beperkt ben tot 8 richtingen.
Met name die grote knights zijn voor mijn niet-ranged mannetje een hel. Erg lastig om hun attacks effectief te vermijden zodat ik ze kan afstraffen.
Dat is zeker een betere optie maar het staat me tegen om een controller alleen voor deze game aan te schaffenquote:Op woensdag 13 april 2016 20:16 schreef 2dope het volgende:
[..]
Maar is een controller aansluiten niet alsnog een betere optie? Het is niet alsof aim nu echt een grote rol speelt.
Duidelijk. Het is ook een beetje hit en miss nog. De ene knight weet ik moeiteloos tegen de grond te werken en bij de ander wordt ik opeens genadeloos doormidden gehakt. Vooralsnog is het voornamelijk mijn eigen incompetentie de me parten speeltquote:Die grote knights zijn even wennen idd, vooral omdat ze lange combo's met hoge stamina drain hebben. Je kunt ze echter wel gewoon stun-locken met snelle attacks, en wat bij mij goed bevalt is de thrust attack van longswords/greatswords (werkt ook gewoon met halberts/spears natuurlijk). Flinke range, flinke damage en ze staggeren lang genoeg om weg te rollen. Rinse repeat.
Ik zag bij een playtrough mensen succesvol meppen dus ik neem aan dat dat de norm is.quote:Op woensdag 13 april 2016 21:03 schreef Doenoe het volgende:
Iemand trouwens al secret doors tegen gekomen? Gaat me nu niet zozeer om de locaties, maar hoe je ze activeert. Wederom tegenaan meppen, of wellicht met een gesture oid?
Ben inmiddels al 4x een "Beware of fog wall/illusion" tegen gekomen.. Geen van deze messages lijken te kloppen.
Thnx! Zit toch telkens te twijfelen als ik die berichten lees, vervolgens als een dolle alle muurtjes e.d. in de omgeving proberen kapot te slaan.quote:Op woensdag 13 april 2016 21:09 schreef ems. het volgende:
Ik zag bij een playtrough mensen succesvol meppen dus ik neem aan dat dat de norm is.
Nouja, ik wil het spel gewoon goed begrijpen voor ik begin. Ik zie icoontjes waarvan ik niet weet wat ze betekenen, ik zie skills waarvan ik niet weet wat het zijn of hoe ik ze activeer, ik zie drankjes die ik dan weer niet linksonder zie, gedoe over souls waarvan ik niet weet wat het is of wat ik ermee moet, en nog meer van dat soort dingen.quote:Op donderdag 14 april 2016 06:52 schreef Buitendam het volgende:
Als de menu's en statssysteem al te lastig is
Probeer in de menu's eens 'select' (of linker touchpad voor PS4) -> 'explanation'. Dan kun je ieder icoontje in het menu afzonderlijk highlighten voor uitleg wat het doet/inhoudt.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:03 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Nouja, ik wil het spel gewoon goed begrijpen voor ik begin. Ik zie icoontjes waarvan ik niet weet wat ze betekenen, ik zie skills waarvan ik niet weet wat het zijn of hoe ik ze activeer, ik zie drankjes die ik dan weer niet linksonder zie, gedoe over souls waarvan ik niet weet wat het is of wat ik ermee moet, en nog meer van dat soort dingen.
Ik probeer het vanavond nog wel met een knight ofzo, want nu heb ik zo'n figuur met een speer waar ik niet mee overweg kan.
Eerlijk is eerlijk: Het is niet een heel erg voor de hand liggend systeem voor het ongeoefende oog. Zeker als dit je eerste souls game is kan het best overwhelming zijn.quote:Op donderdag 14 april 2016 06:52 schreef Buitendam het volgende:
Als de menu's en statssysteem al te lastig is
Allicht is het handig om dat voordat je het spel daadwerkelijk koopt uit te zoeken.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:03 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Nouja, ik wil het spel gewoon goed begrijpen voor ik begin.
Heb ik ook. Google geeft gelukkig alle antwoorden die toegegeven soms een beetje cryptisch zijn in de game zelf. Als je een beetje zoekt op beginner guides dan kom je ook een hoop waardevolle shit tegen.quote:Ik zie icoontjes waarvan ik niet weet wat ze betekenen, ik zie skills waarvan ik niet weet wat het zijn of hoe ik ze activeer, ik zie drankjes die ik dan weer niet linksonder zie, gedoe over souls waarvan ik niet weet wat het is of wat ik ermee moet, en nog meer van dat soort dingen.
Knight is denk ik wel eenvoudiger voor de beginner. Echter vrees ik dat je vanavond net zo hard de grond in wordt gestampt als je niet eerst even uitgebreid de moeite neemt om te begrijpen wat je precies aan het doen bentquote:Ik probeer het vanavond nog wel met een knight ofzo, want nu heb ik zo'n figuur met een speer waar ik niet mee overweg kan.
De knights gaan nu trouwens al stukken beter. Die power attacks schelen inderdaad een hoop. Ik moet even in de vingers krijgen dat ik mijn aanvallen iets meer afwissel in plaats van de standaard attack te spammen.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:16 schreef 2dope het volgende:
[..]
Probeer in de menu's eens 'select' (of linker touchpad voor PS4) -> 'explanation'. Dan kun je ieder icoontje in het menu afzonderlijk highlighten voor uitleg wat het doet/inhoudt.
Nice Het is verleidelijk om die standaard attack te spammen omdat 'ie lekker snel gaat, maar range is vaak drama (vooral bij zwaarden). By the by, je hebt naast 'power attacks' , of weapon arts zoals ze officieel heten (die je activeert door één knop in te houden, waarbij je stance ook verandert en die FP kosten, blauwe balkje) ook je gewone heavy attack die je kunt opladen hè. Dat laatste begin ik nu echt goed te beheersen - geeft 200% damage. Ook tof dat de follow-up attack evengoed opgeladen kan worden.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:34 schreef ems. het volgende:
De knights gaan nu trouwens al stukken beter. Die power attacks schelen inderdaad een hoop. Ik moet even in de vingers krijgen dat ik mijn aanvallen iets meer afwissel in plaats van de standaard attack te spammen.
Zag een playtrough van een pyromancer. Die dude heeft het over het algemeen wel iets makkelijker, zeker tegen die knights
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |