abonnement Unibet Coolblue
pi_153592086
Vandaag een aantal wijken met veel post hier (o.a de H&M). Uiteraard stond ik op een van de "veel-volume-wijken" ingepland. Tweede wijk viel qua volume gelukkig mee dus daar de uitloop in wijk 1 weer in kunnen halen.
pi_153592317
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik had nog best wel veel. In absolute aantallen wellicht niet zoveel, maar in kilo's des te meer. Die Linda's wogen denk ik iets van 3 kg per stuk, en ook waren er weer flink wat H&M brochures. Ook een flinke lading pakjes: het leek wel een daldag. En dan natuurlijk nog Gamma en Jumbo-hah. Die laatste schijnt vanaf volgend jaar weg te gaan. Nou ja: mijn portemonnee betreurt het, maar mijn rug is er niet rouwig om.
* Stoplichtjuh heeft haast nooit een wijk met Jumbo. :)

Maar ergens maakt het voor je portemonnee weinig uit. Het kost je toch tijd als ze de dinsdag schrappen en op zaterdag krijg je er heus niets bij, er gaat eerder wat af (weer minder post bla bla). :{
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  woensdag 17 juni 2015 @ 00:06:28 #278
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_153600014
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:24 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

* Stoplichtjuh heeft haast nooit een wijk met Jumbo. :)

Maar ergens maakt het voor je portemonnee weinig uit. Het kost je toch tijd als ze de dinsdag schrappen en op zaterdag krijg je er heus niets bij, er gaat eerder wat af (weer minder post bla bla). :{
Precies. Dinsdag gaat er tijd af, zaterdag komt er niets bij, dus per saldo kost het je geld.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_153602981
Gisteren 31 wijken in de rekken mogen gooien omdat ze het een goed idee vonden om een aantal depots te sluiten. 8)7 :(

Die Jumbo begrijp ik ook niet meer. Toen de c1000 net was getransformeerd hadden we iedere week een folder van ze, daarna maandenlang niets en nu zit ie er weer iedere week bij.
  woensdag 17 juni 2015 @ 09:44:27 #280
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_153603720
pff vandaag bevestiging gekregen dat de hah volgende week allemaal naar de zaterdag gaat. Ik ben zo blij dat ik een halfjaartje later afstudeer. Want ik kan dan echt per direct stoppen bij de post aangezien ik daarna een betaalde beroepsopleiding ga volgen (startsalaris academicus, dus geen reden om mn postbaantje aan te houden :P)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_153604146
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:44 schreef superkimmi het volgende:
pff vandaag bevestiging gekregen dat de hah volgende week allemaal naar de zaterdag gaat. Ik ben zo blij dat ik een halfjaartje later afstudeer. Want ik kan dan echt per direct stoppen bij de post aangezien ik daarna een betaalde beroepsopleiding ga volgen (startsalaris academicus, dus geen reden om mn postbaantje aan te houden :P)
Dat is mooi superkimmi, hoef je niet meer te sloven voor die paar centen. Maar gaat die hah-verschuiving volgende week al in?
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:25:59 #282
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_153604487
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:08 schreef zombo het volgende:
Maar gaat die hah-verschuiving volgende week al in?
Nee, volgend jaar pas.
  woensdag 17 juni 2015 @ 11:50:58 #283
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_153606424
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:08 schreef zombo het volgende:

[..]

Dat is mooi superkimmi, hoef je niet meer te sloven voor die paar centen. Maar gaat die hah-verschuiving volgende week al in?
er moest volgend jaar staan, sorry O-)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_153609006
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 11:50 schreef superkimmi het volgende:

[..]

er moest volgend jaar staan, sorry O-)
O ik dacht al, dat ze het eerst gingen oefenen of zo (pilot) ;)
pi_153624073
En nog meer blije PostNL-ers in Hollandse Zaken...
pi_153636036
Weten jullie nog dat Mijn Werk laatst in het weekend plat lag? De extra tijd die ik toen via de mail door heb gegeven is dus mooi niet toegekend he :( tenminste, ik zie nergens toegekende extra tijd staan.

Nou heb ik vorige week extra tijd gehad voor afmelden etc en daar hield ik wel mee over, dus ik heb niet zo enorm veel zin om hier weer achteraan te gaan omdat ik het nu alsnog wel kan compenseren, maar het is wel weer triest dat die tijd dan niet gewoon gegeven wordt. Merk ook wel dat de drempel dan echt te hoog wordt. 1x netjes via de mail vragen dat wil nog, maar daarna weer gaan mailen dat het niet toegekend is dat 'durf' ik dus haast niet :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 18 juni 2015 @ 16:34:56 #287
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_153642650
Postnl communicatie. Krijg van de planner een mailtje met een verslag van een vergadering. Een vergadering voor postbezorgers waarvoor ik niet uitgenodigd ben. Dus ik stuur mailtje terug van: bedankt voor het verslag enzo. Mare telt dit allemaal wel voor ons, gezien het feit dat ik niet uitgenodigd was?
Krijg je een mailtje terug... Ja dat weet ik niet hoor en je tc is daar voor verantwoordelijk enne die is de komende 4 weken op vakantie.

JA joh, en nu weet ik dus nog niks.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 18 juni 2015 @ 17:08:47 #288
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_153643403
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 12:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Weten jullie nog dat Mijn Werk laatst in het weekend plat lag? De extra tijd die ik toen via de mail door heb gegeven is dus mooi niet toegekend he :( tenminste, ik zie nergens toegekende extra tijd staan.

Nou heb ik vorige week extra tijd gehad voor afmelden etc en daar hield ik wel mee over, dus ik heb niet zo enorm veel zin om hier weer achteraan te gaan omdat ik het nu alsnog wel kan compenseren, maar het is wel weer triest dat die tijd dan niet gewoon gegeven wordt. Merk ook wel dat de drempel dan echt te hoog wordt. 1x netjes via de mail vragen dat wil nog, maar daarna weer gaan mailen dat het niet toegekend is dat 'durf' ik dus haast niet :X
Das wel het hele probleem, ik denk dat ze er vaak op gokken dat mensen dingen niet nogmaals gaan vragen. Vond het in het begin ook niet leuk maar inmiddels durf ik het wel, ik doe immers ook vfaak zat iets terug voor het bedrijf.

Ik heb zelf op 8 augustus bijzonder verlof aangevraagd omdat ik 7 augustus ga trouwen. En echt wel dat ik er op ga letten dat dit dus niet van mn verlof wordt afgeschreven, ondanks dat ik altijd overhoud. Ik kan dusver niks bijzonders zien aan die aanvraag (moest via mijnwerk, maar ook aan tc aangekaart, want de redenen bij mijnwerk worden volgens mij niet altijd ontvangen/gelezen). Dus als nik het overzicht daarna zie dat er 4 uur zijn afgeschreven dan bel ik desnoods elke week :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_153643962
Knap frustrerend hoeveel tijd je kwijt bent met achter je zuurverdiende centen aan gaan. Zo werkt dat in een winkel toch ook niet, dat je pas alle producten betaalt als ze er (liefst in tweevoud) vriendelijk op aandringen? "Ja sorry, drop en kauwgom stonden niet op mijn lijstje, dus die vergat ik te betalen." ;)
pi_153644099
Alweer een e-mail dat ik mijn salarisstrook ook in mijn personeelsdossier kan bekijken ipv hem op papier te ontvangen.
En de winstuitkering zit erbij! Het geld stroomt binnen
pi_153644402
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 12:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Weten jullie nog dat Mijn Werk laatst in het weekend plat lag? De extra tijd die ik toen via de mail door heb gegeven is dus mooi niet toegekend he :( tenminste, ik zie nergens toegekende extra tijd staan.

Nou heb ik vorige week extra tijd gehad voor afmelden etc en daar hield ik wel mee over, dus ik heb niet zo enorm veel zin om hier weer achteraan te gaan omdat ik het nu alsnog wel kan compenseren, maar het is wel weer triest dat die tijd dan niet gewoon gegeven wordt. Merk ook wel dat de drempel dan echt te hoog wordt. 1x netjes via de mail vragen dat wil nog, maar daarna weer gaan mailen dat het niet toegekend is dat 'durf' ik dus haast niet :X
Toch maar wel achteraan gaan, anders houdt het natuurlijk nooit op. En je hebt er tenslotte gewoon
recht op.

Het bedrijf heeft natuurlijk het liefst allemaal werknemers die gratis werken..
pi_153645175
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:40 schreef gelestipjes het volgende:
Alweer een e-mail dat ik mijn salarisstrook ook in mijn personeelsdossier kan bekijken ipv hem op papier te ontvangen.
En de winstuitkering zit erbij! Het geld stroomt binnen
Als de site er niet uit ligt, tenminste. Hier nog geen salarisstrook te bekennen overigens....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_153645203
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 18:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als de site er niet uit ligt, tenminste. Hier nog geen salarisstrook te bekennen overigens....
Bij jou zijn ze nog aan het rekenen ;)
pi_153647146
En weer zonder te vragen mag ik volgende week elke piekdag een wijk erbij doen.
Ik doe het niet meer. Als ik ziek ben of zometeen vakantie heb ik alleen maar nadelen van het contract van 5 uur.
Ze gaan mijn contract maar ophogen, en anders loop ik niks extra's meer.
En de planner durft ook nog te zeggen dat het mijn eigen probleem is als ik niet kan.
Ik ben echt kwaad, ze hoeven donderdagmiddag maar even te bellen en te vragen. Ik ben mijn enkel naar de klote aan het lopen met alle extra wijken die ik moet, maar dat is hun probleem niet.
  donderdag 18 juni 2015 @ 19:41:31 #295
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153647265
Mogen pakketbezorgers eigenlijk voor de klanten tekenen? Lijkt mij niet hé?

Mijn pakketbezorger doet het werk samen met haar partner, en blijkbaar verdelen ze ergens de pakketten over 2 busjes, waarbij 1 v/d 2 voor alle pakketten tekent (ik neem aan dat ze maar 1 zo'n apparaat hebben?), waarna ze vervolgens ieder met 1 busje de boel gaan bezorgen.

Vind het wel een aparte manier van handelen, maar zolang het goed blijft gaan zal ik er niet over klagen.

edit: Wat ik wel jammer vind is dat de pakketten vaak in de blauwe container gedumpt worden als ik niet thuis ben. Dan is er dus al voor getekend (door hun) en ik moet maar uitzoeken waar ze liggen aangezien een briefje in de bus al teveel werk is.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153647475
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:37 schreef swimmie86 het volgende:
En weer zonder te vragen mag ik volgende week elke piekdag een wijk erbij doen.
Ik doe het niet meer. Als ik ziek ben of zometeen vakantie heb ik alleen maar nadelen van het contract van 5 uur.
Ze gaan mijn contract maar ophogen, en anders loop ik niks extra's meer.
En de planner durft ook nog te zeggen dat het mijn eigen probleem is als ik niet kan.
Ik ben echt kwaad, ze hoeven donderdagmiddag maar even te bellen en te vragen. Ik ben mijn enkel naar de klote aan het lopen met alle extra wijken die ik moet, maar dat is hun probleem niet.
Gewoon bezwaar maken en dan bellen ze vanzelf wel, kun je het dan uitleggen.

En als je een bepaalde periode structureel (3 maanden ofzo) boven je contracturen werkt, moeten ze dit wettelijk gezien gewoon ophogen. Dit doen ze natuurlijk niet uit zichzelf, maar zou als ik jou
was dit schriftelijk indienen bij je TL. Je kan in je brief verwijzen naar het artikel in de CAO.
pi_153648065
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:48 schreef bikkie het volgende:

[..]

Gewoon bezwaar maken en dan bellen ze vanzelf wel, kun je het dan uitleggen.

En als je een bepaalde periode structureel (3 maanden ofzo) boven je contracturen werkt, moeten ze dit wettelijk gezien gewoon ophogen. Dit doen ze natuurlijk niet uit zichzelf, maar zou als ik jou
was dit schriftelijk indienen bij je TL. Je kan in je brief verwijzen naar het artikel in de CAO.
Ik weet het van die 3 maanden. Heb het net uitgerekend, bijna 8 uur. Laatste weken zit ik standaard over de 10.
Vind het extra werken niet erg, maar wel even in overleg. Ik kan volgende week weer afspraken verzetten en uitstellen.
En als we binnen 2 weken naar het ziekenhuis moeten voor een zeer belangrijke testuitslag, dan kan ik natuurlijk niet mee (gaat om vriend).
Ze hebben hier blijkbaar iemand scooterbezorger laten worden, en daarvoor is niemand in de plaats gekomen. Dat mag de rest dus oplossen. Zodra er iemand ziek is zitten we gigantisch in de problemen.
pi_153652395
JustmeVDKB twitterde op donderdag 18-06-2015 om 19:27:36 @NewBeetleFan @PostNL en uhm de postbode zit in het sorteer centrum jij bedoelt de bezorger reageer retweet
Juist ja...
Als reactie op tweet dat luie postbode een buspakje naar de pakketdienst had gedaan ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_153652772
Postsorteerder zit in het sorteercentrum.
  donderdag 18 juni 2015 @ 23:05:49 #300
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_153653990
quote:
En als je een bepaalde periode structureel (3 maanden ofzo) boven je contracturen werkt, moeten ze dit wettelijk gezien gewoon ophogen. Dit doen ze natuurlijk niet uit zichzelf, maar zou als ik jou
was dit schriftelijk indienen bij je TL. Je kan in je brief verwijzen naar het artikel in de CAO.
En als je ziek bent krijg je ook de eerste 6 maanden het gemiddelde aantal uren dat je werkt uit betaald.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')