abonnement Unibet Coolblue
pi_158140465
quote:
99s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:26 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Er zijn anders een paar poules die ik nauwelijks sterker vind.
Zou mooi zijn als PSV Zenit gaat loten en Gent Wolfsburg bijvoorbeeld hebben ze allebei een mooie kans.
pi_158140690
Gefeliciteerd Gent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  woensdag 9 december 2015 @ 22:43:59 #128
445795 Boma
De Voorzitter
pi_158140771
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:25 schreef Slaro het volgende:
2-1!!

[..]

Vlamingen zijn net als Brabanders een stuk meer bescheiden, dat is geen act, dat is een eenvoudige constatering.
Terwijl ik dit lees hoor ik een verslaggever op 2BE vertellen dat ie Gent wel ff kans ziet maken tegen een Real Madrid, Bayern Munchen of Barcelona. Ja echt heel bescheiden die belgen.
Mijn gedacht!
pi_158140846
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:43 schreef Boma het volgende:

[..]

Terwijl ik dit lees hoor ik een verslaggever op 2BE vertellen dat ie Gent wel ff kans ziet maken tegen een Real Madrid, Bayern Munchen of Barcelona. Ja echt heel bescheiden die belgen.
Zei die dat volgens mij riep hij alleen alle groepswinnaars op en met de waarschuwing pas maar op Gent kom er aan, hoe dan ook prachtig toch, beter dan al verloren denken te hebben voordat de bal is begonnen met rollen.
  woensdag 9 december 2015 @ 22:49:44 #130
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158140925
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:43 schreef Boma het volgende:

[..]

Terwijl ik dit lees hoor ik een verslaggever op 2BE vertellen dat ie Gent wel ff kans ziet maken tegen een Real Madrid, Bayern Munchen of Barcelona. Ja echt heel bescheiden die belgen.
Volgens mij zei hij dat ze moeten hopen Real of Bayern in de heenmatch op een offday te treffen omdat het dan thuis heel misschien te kunnen vasthouden. Lichte nuance.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 9 december 2015 @ 22:51:21 #131
66825 Reya
Fier Wallon
pi_158140962
Herman Brusselmans als analist.
pi_158141072
Wat psv kan. Kan gent ook dachten ze.

[ Bericht 2% gewijzigd door capuchon_jongen op 11-12-2015 17:55:21 ]
pi_158141103
quote:
9s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:51 schreef Reya het volgende:
Herman Brusselmans als analist.
Welkome aanvulling naast Been en Aad De Mos, trouwens leuk dat Aad in Belgie nog wel een podium heeft, kan hem prima hebben maar soms komt hij toch wat dommig over misschien door wat te boute stellingen die hij af en toe roept.
pi_158141117
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 20:59 schreef de_boswachter het volgende:
Vooral Anderlecht moet zich lang in een hoekje gaan schamen.
Eerder Brugge en Standard, die zelfs niet meer in de groepsfase geraken van Champions League, en zelfs moeite hebben om groepsfase te halen in Europa league
Anderlecht wint tenminste van ploegen van hetzelfde kaliber als Gent dit jaar heeft gedaan.
  donderdag 10 december 2015 @ 00:57:18 #135
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_158143525
Leek aan het begin van de CL-campagne dat ze alleen maar veel lof zouden oogsten, mooi dat ze zichzelf ook gewoon echt beloond hebben.
pi_158143817
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:55 schreef Slaro het volgende:

[..]

Welkome aanvulling naast Been en Aad De Mos, trouwens leuk dat Aad in Belgie nog wel een podium heeft, kan hem prima hebben maar soms komt hij toch wat dommig over misschien door wat te boute stellingen die hij af en toe roept.
Aadje is prima in het analyseren van wedstrijden, maar je mag hem niet te veel ruimte geven om over het voetbal in z'n geheel te praten.

Brusselmans speelde vroeger trouwens voor Lokeren in de periode Van Der Gijp, hij speelde echter nooit een profwedstrijd door blessures.
pi_158144694
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:43 schreef Boma het volgende:

[..]

Terwijl ik dit lees hoor ik een verslaggever op 2BE vertellen dat ie Gent wel ff kans ziet maken tegen een Real Madrid, Bayern Munchen of Barcelona. Ja echt heel bescheiden die belgen.
Dat was ex-speler Glen De Boeck, altijd al een Hollandse mentaliteit gehad die man, het is dan ook een Atwerpenaar :p
  donderdag 10 december 2015 @ 13:19:09 #138
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_158148934
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:43 schreef Boma het volgende:

[..]

Terwijl ik dit lees hoor ik een verslaggever op 2BE vertellen dat ie Gent wel ff kans ziet maken tegen een Real Madrid, Bayern Munchen of Barcelona. Ja echt heel bescheiden die belgen.
Hij zei dat als die ploegen een slechte dag hebben en Gent dezelfde mentaliteit en vechtlust als nu blijft aanhouden dat ze dan zeker niet volledig kansloos zijn. En dat klopt ook wel ergens natuurlijk. De grote kracht van dit Gent zit er net in dat ze elke ploeg met volle overgave tegemoed gaan , en dan zie je wel wat er gaat gebeuren.

Glen De Boeck, die dat zei was speler bij het Anderlecht dat 15 jaar geleden net hetzelfde deed, en haalde in de krant deze week hetzelfde aan en gaf daar als voorbeeld bij dat toen hij n jaar of 8 terug trainer was van Cercle Brugge, dat toen met een budget van 2,5 miljoen Euro als 4de eindigde en won van Anderlecht , Club Brugge, Genk, Standard, ... , hij min of meer dezelfde situatie voorhad. Een 'kleine ploeg' met enkele goeie voetballers die in de vorm van hun leven zitten, die voor elkaar en de trainer door het vuur willen gaan ... En als je op dat moment ploegen die 10x of meer jouw budget hebben met lef in de ogen durft kijken kan er in voetbal weldegelijk zeer veel ... Maar dan moeten alle omstandigheden meezitten.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_158149753
http://kassiesa.home.xs4a(...)thod4/crank2016.html

Ziet er goed uit voor de coëfficiënt.

Vanavond FC Midtjylland - Club Brugge en RSC Anderlecht - Qarabag. 2 overwinningen vanavond zou het op 6.800 brengen.
pi_158150821
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:51 schreef berko13 het volgende:
http://kassiesa.home.xs4a(...)thod4/crank2016.html

Ziet er goed uit voor de coëfficiënt.

Vanavond FC Midtjylland - Club Brugge en RSC Anderlecht - Qarabag. 2 overwinningen vanavond zou het op 6.800 brengen.
+ vooral voor Anderlecht en Club Brugge nog een kans om extra punten te sprokkelen in de volgende ronde ;)
pi_158157347
Gahaha. Club Brugge :') laat maar. Spelen echt slecht
  donderdag 10 december 2015 @ 21:19:17 #142
445795 Boma
De Voorzitter
pi_158160488
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 08:25 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Dat was ex-speler Glen De Boeck, altijd al een Hollandse mentaliteit gehad die man, het is dan ook een Atwerpenaar :p
Hahah ja hij klonk best stellig totdat die andere commentator zich er mee ging bemoeien. Maar zonder hoop is er natuurlijk ook geen reet aan ;)

Desalniettemin erg knappe prestatie van Gent.
Ik woon er nu toevallig al een tijdje, maar weet eerlijk gezegd vrij weinig van de club... Ondanks dat ze een aantal jaar geleden Feyenoord uit de EL knikkerden. :@

Was het altijd al een beetje een 'sleeping giant' (qua inwoner-tal de op één na grootste stad van België als ik me niet vergis) of komt die opleving van de laatste jaren uit het niets? En hoe kijkt men in de rest van België tegen ze aan? Wordt het gezien als sympathieke club/volksclub/elitaire club? Zou leuk zijn als de Vlamingen hier daar wat meer over kunnen vertellen :)
Mijn gedacht!
pi_158164675
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:44 schreef Jonmen het volgende:
Gahaha. Club Brugge :') laat maar. Spelen echt slecht
2de helft was pak beter van hun kant

Helaas blijven steken op een 1-1.

Jammer, teleurstellende campagne.

Anderlecht klaart de klus wel thuis tegen Qarabag: 2-1.
pi_158164822
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:19 schreef Boma het volgende:

[..]

Hahah ja hij klonk best stellig totdat die andere commentator zich er mee ging bemoeien. Maar zonder hoop is er natuurlijk ook geen reet aan ;)

Desalniettemin erg knappe prestatie van Gent.
Ik woon er nu toevallig al een tijdje, maar weet eerlijk gezegd vrij weinig van de club... Ondanks dat ze een aantal jaar geleden Feyenoord uit de EL knikkerden. :@

Was het altijd al een beetje een 'sleeping giant' (qua inwoner-tal de op één na grootste stad van België als ik me niet vergis) of komt die opleving van de laatste jaren uit het niets? En hoe kijkt men in de rest van België tegen ze aan? Wordt het gezien als sympathieke club/volksclub/elitaire club? Zou leuk zijn als de Vlamingen hier daar wat meer over kunnen vertellen :)
Gent stelde altijd al weinig voor in het Belgisch voetbal. De streek rond Gent is altijd al een streek geweest waar hun grote rivaal Club Brugge veel supporters recruteerde. Dat zal nu wel wat gaan veranderen met het nieuwe stadion en de sportieve successen.

Overigens is Gent niet echt een volksclub. Dan denk ik meer aan Brugge, Beerschot, Antwerp of KV Mechelen. Of in Wallonië aan Standard en Charleroi. AA Gent is meer iets AZ achtig denk ik. Beetje neppe sfeer die hangt in de arena vind ik, naar het schijnt gebruiken ze ook een soort geluidsversterkers zodat als er 100 man staat te zingen dit overkomt alsof er 5000 staan te zingen (heb ik mij laten vertellen :') ). In hun oude stadion vond ik de sfeer die er hangt authentieker. Is helaas het nadeel van nieuwe en moderne stadions.
pi_158174955
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:19 schreef Boma het volgende:

[..]

Hahah ja hij klonk best stellig totdat die andere commentator zich er mee ging bemoeien. Maar zonder hoop is er natuurlijk ook geen reet aan ;)

Desalniettemin erg knappe prestatie van Gent.
Ik woon er nu toevallig al een tijdje, maar weet eerlijk gezegd vrij weinig van de club... Ondanks dat ze een aantal jaar geleden Feyenoord uit de EL knikkerden. :@

Was het altijd al een beetje een 'sleeping giant' (qua inwoner-tal de op één na grootste stad van België als ik me niet vergis) of komt die opleving van de laatste jaren uit het niets? En hoe kijkt men in de rest van België tegen ze aan? Wordt het gezien als sympathieke club/volksclub/elitaire club? Zou leuk zijn als de Vlamingen hier daar wat meer over kunnen vertellen :)
DE Sleeping giant is Antwerpen. Al weet ik niet wanneer ze zullen wakker worden daar. Den Bosuil is nu niet meer een stadion dat kan dienen voor een echte topclub. Daarom dat t'Stad een nieuw stadion wou bouwen, om het voetbal in Antwerpen te doen heropleven. Ongeveer hetzelfde als wat er in Gent is gebeurd, maar door geen voorkeur te geven voor Beerschot of Antwerp is het project gefaald. Antwerp heeft trouwens een veel grotere mogelijkheid om sponsors aan te trekken wanneer ze in eerste spelen (de vele havenbedrijven), en dus op termijn een gezonde, kapitaalkrachtige club te worden.

Nu over Gent, het verschil met Brugge, Anderlecht, Standard (en binnenkort Antwerp?) is dat het gewoon een sympathieke ploeg is. Terwijl je over elke andere ploeg wel iets 'slecht' kan zeggen is dat niet zo het geval zoals bij Gent, of toch nog niet dat ik weet. Net zoals weinigen veel slechte dingen kunnen zeggen over Genk. Als hun eigen ploeg niet kampioen kan spelen zal iedereen wel vrede kunnen nemen met dat Gent/Genk kampioen wordt. Liever hun dan de echte concurrent.

De opleving is er trouwens nog maar een vier / vijftal jaar. Sinds dan waren de grootste financiële problemen van de baan en konden er mensen echt fulltime beginnen met werken voor de club (Gunter Schepens bv.) om de club terug een ambitie en passie te geven. Zelfs zonder Hein, en met nog geen goed voetbal was het nieuw stadion bij bepaalde matchen volledig uitverkocht, wat in het Jules Ottenstadion nog maar zelden gebeurde (en dan ook maar weinig voorstelde).

Al hoop ik echt ten harte dat dit niet van korte duur is. Hein Vanhaezenbrouck is echt de kracht van dit team en is de beste transfer dat ze ooit hadden kunnen doen. Zonder deze trainer had dit allemaal niet mogelijk geweest, en hij zal ooit toch nog wel eens een ander team willen leiden? En ik ken zelf bijna geen andere trainers die hetzelfde zouden kunnen uitstralen (Yves Vanderhaege & Yannick Ferrera)

@ berko. Ik denk ook gewoon dat er nooit echt een goede sfeer gaat komen in het stadion zolang er zo'n immens grote gracht gaat zijn tussen het veld en de tribune. Ik hoop echt dat ze snel de toekomstige uitbreiding gaan uitvoeren in het stadion, waardoor het veld lager komt te liggen en de zitjes tot tegen het veld komen te liggen. En zo erg zijn geluidsversterkers niet (is bevestigd geweest in Extra Time door Michel Louwagie). Ofwel worden in nieuwe stadions de daken zo gebouwd dat het geluid weergalmt, ofwel doen ze het zo.

correct me if i'm wrong ;)
  vrijdag 11 december 2015 @ 17:29:18 #146
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_158175391
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:01 schreef Jonmen het volgende:

[..]

DE Sleeping giant is Antwerpen.

correct me if i'm wrong ;)
Ach kom, Antwerp is ongeziene een verzameling hooligans waardoor een gezin met kinderen zich nooit op de bosuil zal vertonen , ook al spelen ze kampioen. Zelfs nu in 2de klasse zijn er bijna elke wedstrijd incidenten met dat zootje ongeregeld.

In feite is Gent wél altijd een slapende reus geweest. Ze eindigden zowat altijd in de eerste helft van de rangschikking en de laatste 15 jaar toch 10 keer in de eerste vijf.

Maar wat vooral hun sterkte is (zoals je ook zegt) : op wat Club Brugge supporters na heeft feitelijk niemand iets tegen AA Gent ... Hun groeipotentieel is nog enorm ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 11 december 2015 @ 18:03:48 #147
445795 Boma
De Voorzitter
pi_158175851
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 00:18 schreef berko13 het volgende:

[..]

AA Gent is meer iets AZ achtig denk ik. Beetje neppe sfeer die hangt in de arena vind ik, naar het schijnt gebruiken ze ook een soort geluidsversterkers zodat als er 100 man staat te zingen dit overkomt alsof er 5000 staan te zingen (heb ik mij laten vertellen :') )
:D :')

Nu heb ik maar een handjevol wedstrijden van ze gezien, maar dit komt wel overeen met de indruk die ik van ze had.
De hele entourage komt nogal kleurloos en gemaakt over. Denk dat je met AZ ook wel redelijk in de buurt komt van een Nederlandse equivalent. Toch leuk dat er best wel een scherp contrast met Brugge is dan, ondanks dat de clubs uit dezelfde regio komen.
Leeft die rivaliteit of is Gent daar te lang te onbeduidend voor geweest?

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:01 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Al hoop ik echt ten harte dat dit niet van korte duur is.
Is er naast Anderlecht, Brugge en Standard op de lange termijn nog wel ruimte voor nog een topclub in België? Kan me zo indenken dat de opleving van Gent de vijver van Brugge om in te vissen toch iets verkleind, zeker als dit succes voor Gent zich aanhoud.
En als zoals jij aangeeft Antwerp ook nog is op de loer ligt word het wel heel erg dringen de komende jaren in het Belgisch voetballandschap...
In Nederland hebben de afgelopen jaren toch wel uitgewezen dat er geen plek is voor een 4e topclub (FC Twente).

Bedankt trouwens voor de uitgebreide reacties ^O^ Zeer interessant om te lezen.
Mijn gedacht!
pi_158176166
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ach kom, Antwerp is ongeziene een verzameling hooligans waardoor een gezin met kinderen zich nooit op de bosuil zal vertonen , ook al spelen ze kampioen. Zelfs nu in 2de klasse zijn er bijna elke wedstrijd incidenten met dat zootje ongeregeld.

In feite is Gent wél altijd een slapende reus geweest. Ze eindigden zowat altijd in de eerste helft van de rangschikking en de laatste 15 jaar toch 10 keer in de eerste vijf.

Maar wat vooral hun sterkte is (zoals je ook zegt) : op wat Club Brugge supporters na heeft feitelijk niemand iets tegen AA Gent ... Hun groeipotentieel is nog enorm ...
Heeft ook gewoon te maken met dat hun huidig stadion in een verpauperde buurt ligt. + Het is bouwvallig (stond vorig jaar nog bijna op instorten) + er staan gewoon nog echte banken in het stadion :') Een nieuw stadion zou veel wonderen doen. Maar je hebt een punt. Een gewone huisvader gaat nooit naar de match van 'den antwerp' om rustig te genieten.

Daarmee dat ik trouwens Antwerp in hetzelfde rijtje zet als Standard, Brugge en Anderlecht. Over elke club kan men wel iets slecht zeggen, en dus niet omdat ik ze snel aan de top verwacht.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:03 schreef Boma het volgende:
Toch leuk dat er best wel een scherp contrast met Brugge is dan, ondanks dat de clubs uit dezelfde regio komen.
Leeft die rivaliteit of is Gent daar te lang te onbeduidend voor geweest?

Club Brugge heeft gewoon enorm veel supporters kunnen 'inpikken' van Gent doordat hun wel 'succes' hadden in de afgelopen tientallen jaren.
Nu Gent wel een rol speelt in de titelstrijd, of toch een belangrijke stoorzender kan zijn voor de topclubs, is er gewoon veel wrang vanuit Gent dat er erg veel Club Brugge supporters in Gent wonen en die ze dus 'kwijt' zijn. Is dus een derby die vooral door Gent wordt gecreëerd.

quote:
Is er naast Anderlecht, Brugge en Standard op de lange termijn nog wel ruimte voor nog een topclub in België? Kan me zo indenken dat de opleving van Gent de vijver van Brugge om in te vissen toch iets verkleind, zeker als dit succes voor Gent zich aanhoud.
En als zoals jij aangeeft Antwerp ook nog is op de loer ligt word het wel heel erg dringen de komende jaren in het Belgisch voetballandschap...

Neem de landkaart er anders eens bij ;)
Kortrijk, Oostende, Brugge, Lokeren, Gent, Zulte Waregem.
Allemaal clubs die (buiten Lokeren dit jaar) je elk jaar in de linkerkolom gaat vinden.

Het zal moeilijk worden om nieuw talent te vinden ja, dat wel. Maar ik geloof er wel in dat, als ze gewoon hard en gepassioneerd genoeg met de jeugd die ze hebben, gaan werken dat ze een topclub worden. Is ook toch wat Hein aan het doen is. De namen (en leeftijden) van de spelers bij Club Brugge & Anderlecht zijn zoveel groter en toekomstgerichter dan bij Gent.
En met hun nieuw stadion (en Champions League geld) hebben ze nog altijd een grote troef om nieuwe transfers te lokken ;)

En Antwerp... Alles zal afhangen van Patrick Decuyper in hoeverre hij een goed beleid blijft voeren. Patrick Vanoppen wou van Beerschot AC ook terug een topploeg maken maar is daar zwaar in gefaald, door alles te overhaasten. En zie waar ze nu staan. In een competitie waar ze dit jaar niet mogen promoveren |:(

[ Bericht 22% gewijzigd door Jonmen op 11-12-2015 18:55:01 ]
pi_158183986
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ach kom, Antwerp is ongeziene een verzameling hooligans waardoor een gezin met kinderen zich nooit op de bosuil zal vertonen , ook al spelen ze kampioen. Zelfs nu in 2de klasse zijn er bijna elke wedstrijd incidenten met dat zootje ongeregeld.
Als ik naar het voetbal ga, dan ga ik om bier te drinken, te zingen, schelden enzovoort. Niet om als een onnozelaar 90 minuten te zitten en te zwijgen, want dat kan ik even goed doen thuis in de warmte. Nooit begrepen wat zo'n mensen bezielt. Blijkbaar hoort het bij het moderne voetbal. Jammerlijke evolutie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:Maar wat vooral hun sterkte is (zoals je ook zegt) : op wat Club Brugge supporters na heeft feitelijk niemand iets tegen AA Gent ... Hun groeipotentieel is nog enorm ...
Lokeren? ;)
pi_158188831
Iets anders: Ik vraag mij af als men de ere-divisie en de Belgische competitie samensmelt wat dan de meerwaarde van de Belgische clubs zal zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')